Japánban is utasoldalra készült, csak az eu verziónál átkerült a kormány. Ugyanígy brit autóknál is gyakrabban előfordul, hogy a "másik" oldalon van a töltőnyílás. De láttam már franciát is ilyen felállásban, persze tőlük bármi kitelik.
Továbbra is úgy vagyok vele, hogy be kéne tiltani az "autopilot" elnevezést, mert kurvára nem fedi a köznyelvi "autopilot" funkcionalitását. Nem igazán tudom, hogy lehetne-e átverősebb nevet adni neki.
(Igen, tudom, hogy a köznyelvi más, mint a tényleges, repülőbeli robotpilóta.)
egy-két hete beszéltük, hogy szerintem nem lesznek már sokáig ingyenesen használhatóak ezek a töltők
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
1: ha bármi törik, vagy brutál jégeső van, (Lásd: ami behorpasztja a fém idomokat, az ezt is meg fogja repeszteni, és egyre több ilyen van) akkor jelentősen drágább az adott elem cseréje, már ha egyáltalán lehetséges mondjuk 5-10-15 év múlva. Hiszen nem elég egy lakatos, ha esetleg csődbe mennének, vagy nem gyártanák már a típus alkatrészeit többé.
2: jelentősen több esély van a meghibásodásra.
3: apropó repesztés, hogyan is viselkedik ez a szép biztonsági üveggel fedett motorháztető a gyűrődési zónában? És a gyalogosvédelemben?
4: a napelem csak akkor termel jól, ha tényleg 90°-ban éri a napfény, és az adott elem teljes egészét. Egyébként exponenciális a drop-off. Srsly, negyedét letakarod, jobb esetben is feleződik a feszültség. Ezek miatt is vannak olyan napelem-farmok, amik úgy forognak, mint a napraforgó táblák. Namost ebből a 5 négyzetlábból (~ 0,4 m2) gyakorlatilag nulla rész lesz a kellő helyzetben.
5: ahhoz, hogy a napelemnek hasznát vegyed, a tűző napon kell hagynod az autót amíg nem vezeted. Tudod, minek nem tesz jót a meleg? A Li-ion akksinak. Annyira, hogy ha a napon hagyod, a tesla pl automatice elkezdi hűteni az akkukat, amíg csak bírja akkuval. Namost a kérdés az, hogy a hűtés nyáron több energiát fogyaszt-e, mint amit a nap ad...
6: az a 12km/h töltés eléggé bullshit adatnak tűnik, laborban, hasonló méretű napelem 90°-ban történő süttetésének. Van egy rézésem, hogy ugyanannyira igaz, mint a gyártói fogyasztási adatok, azaz valós körülmények közt mondjuk inkább 1.2km/h.
Bart Hickey has been a car mechanic for 30 years. He runs his own workshop in Alsip, Illinois (USA). But he has never driven a car himself – because Bart Hickey is blind. He has one big dream: to step on the gas. Feel the rush of speed. Be free. His son Brendan and Mercedes-Benz make this dream come true. “My Father’s Dream”, an authentic, touching documentary, tells their story.
Baromi jó vétel lesz 10 év múlva 35e eur környékén, de ahogy felment a GT-R ára, már újként is verhetetlen.
Gondolkoztam is, hogy simán gyorsabb kocsit kapnék hasonló áron, mintha veszek egy első genes R8 V10-et, aztán rájöttem, hiába a performansz, ha a manuál R8 ára innen jobbára csak emelkedni fog, míg a Corvette generációiból jelenleg a C3 kezdett értéket nyerni, értsd még mindig kaphatóak fullra restaurált példányok hat misitől, de öt éve ez a szám még negy misi volt.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Sztem az embereknek egy jelentős része nem tudja ránézésre megmondani majd hogy ez Ferrari vagy Corvette vagy Lambo-e, és így lényegében mindenki aki státuszszimbólumnak venne középmotoros olaszt, az vagy elfogadja hogy mostantól feleolyan gazdagnak látszik csak, vagy kénytelen valami mást venni (pl. orrmotoros Ferrarit).
Ráadásul mindenki, aki meg pályázásra és autózásra venne középmotoros autót, az hirtelen kap egy felannyiba kerülő opciót, amiről könnyen kiderülhet hogy még jobb is, de az szinte biztosra vehető hogy ár/érték arányban verni fogja a Ferrarikat (mondom, mint gépezet és nem mint státuszszimbólum).
Szóval bőven van oka aggodalomra az olaszoknak szerintem.
Japánban is utasoldalra készült, csak az eu verziónál átkerült a kormány. Ugyanígy brit autóknál is gyakrabban előfordul, hogy a "másik" oldalon van a töltőnyílás. De láttam már franciát is ilyen felállásban, persze tőlük bármi kitelik.
https://hvg.hu/tudomany/20190520_tesla_model_3_elektromos_auto_baleset
Továbbra is úgy vagyok vele, hogy be kéne tiltani az "autopilot" elnevezést, mert kurvára nem fedi a köznyelvi "autopilot" funkcionalitását. Nem igazán tudom, hogy lehetne-e átverősebb nevet adni neki.
(Igen, tudom, hogy a köznyelvi más, mint a tényleges, repülőbeli robotpilóta.)
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=oErjuv5Lnpo
Egész érdekes, bár nem annyira Puzsér miatt, inkább ellenére ;)
(kb felénél tartok)
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=9iZY5IMn0wg
Nagy kár, hogy vágtak alá zenét... meg néha elváltanak... ffs.
Le Mans 24h indulás:
rwurl=https://streamable.com/aomus
Rákívántam egy Volvóra
https://index.hu/techtud/2019/06/20/volvo_arquus_scarabee_katonai_auto_h...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Ez olyan ronda, hogy most először veszélybe került a fiat multipla megingathatatlan első helye.
A funkcionális formák szinte mindig tetszettek. A multipla egy másfajta állat.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
vat? o_O
Vill du bli ihop med mig?
Dumb és dumber bevetésre megy?
Nem néz ki amúgy rosszul.
rwurl=https://www.popsci.com/resizer/reRnTi8wyKjv0_XVDc9aMsHQmHw=/673x449/arc-...
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Ha már Multipla..
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=pz9IOVGD1Qg
Nna ennyit a hazai elektromos autók gyors és ingyenes töltéséről:
https://444.hu/2019/07/01/fizetosek-lettek-az-nkm-mobilitas-gyorstolto-a...
höhöhöhö muhahahaha
egy-két hete beszéltük, hogy szerintem nem lesznek már sokáig ingyenesen használhatóak ezek a töltők
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Ne is, a lényeg hogy azért egy picit olcsóbban, vagy azonos áron de a szervízelésen spórolva lehessen autózni az ICE autókhoz képest.
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
https://www.engadget.com/2019/07/04/lightyear-one-solar-car-goodwood/
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Yeah, elsőre még jó ötletnek tűnhet, de....
1: ha bármi törik, vagy brutál jégeső van, (Lásd: ami behorpasztja a fém idomokat, az ezt is meg fogja repeszteni, és egyre több ilyen van) akkor jelentősen drágább az adott elem cseréje, már ha egyáltalán lehetséges mondjuk 5-10-15 év múlva. Hiszen nem elég egy lakatos, ha esetleg csődbe mennének, vagy nem gyártanák már a típus alkatrészeit többé.
2: jelentősen több esély van a meghibásodásra.
3: apropó repesztés, hogyan is viselkedik ez a szép biztonsági üveggel fedett motorháztető a gyűrődési zónában? És a gyalogosvédelemben?
4: a napelem csak akkor termel jól, ha tényleg 90°-ban éri a napfény, és az adott elem teljes egészét. Egyébként exponenciális a drop-off. Srsly, negyedét letakarod, jobb esetben is feleződik a feszültség. Ezek miatt is vannak olyan napelem-farmok, amik úgy forognak, mint a napraforgó táblák. Namost ebből a 5 négyzetlábból (~ 0,4 m2) gyakorlatilag nulla rész lesz a kellő helyzetben.
5: ahhoz, hogy a napelemnek hasznát vegyed, a tűző napon kell hagynod az autót amíg nem vezeted. Tudod, minek nem tesz jót a meleg? A Li-ion akksinak. Annyira, hogy ha a napon hagyod, a tesla pl automatice elkezdi hűteni az akkukat, amíg csak bírja akkuval. Namost a kérdés az, hogy a hűtés nyáron több energiát fogyaszt-e, mint amit a nap ad...
6: az a 12km/h töltés eléggé bullshit adatnak tűnik, laborban, hasonló méretű napelem 90°-ban történő süttetésének. Van egy rézésem, hogy ugyanannyira igaz, mint a gyártói fogyasztási adatok, azaz valós körülmények közt mondjuk inkább 1.2km/h.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=blu0u0y4-0A
rwurl=https://i.imgur.com/TTr7J0f.gif
Tegnap láttam egy kamionnyi (8db) új Suprát az A3-ason Frankfurt irányába.
Tényleg szép, de van egy kis BMW Z4 kupés beütése, ami nekem személy szerint nem tetszik annyira. Persze azért elfogadnék egyet örökbe...
Ez nem véletlen ;)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Nna, a biztonsági üveggel védett napelemes autóra:
https://www.vezess.hu/vezetunk/2019/07/12/szivszorito-videon-ahogy-a-jeg...
rwurl=https://youtu.be/lkIusHNf2vY
Jaja. Ma láttam az új Z4-est is (hja kérem, itt minden nap látok valami extrát, meg még meg nem jelent autót álcafestéssel vagy anélkül).
rwurl=https://youtu.be/PhSooO33Eus
https://m.origo.hu/auto/20190719-corvette-c8-bemutato.html
Érdekesek ezek a Corvette generáció váltások.
Valahogy mindig az előző széria tetszik jobban.....
Ez most kb. egy Ferrari 458 nagyjából féláron. Olaszoknál lehet para...
Aki ferkat vesz, az nem fog szerintem corvettere nézni.
Lehet menetteljesitmenyben konkurencia, de minden másban nem.
Baromi jó vétel lesz 10 év múlva 35e eur környékén, de ahogy felment a GT-R ára, már újként is verhetetlen.
Gondolkoztam is, hogy simán gyorsabb kocsit kapnék hasonló áron, mintha veszek egy első genes R8 V10-et, aztán rájöttem, hiába a performansz, ha a manuál R8 ára innen jobbára csak emelkedni fog, míg a Corvette generációiból jelenleg a C3 kezdett értéket nyerni, értsd még mindig kaphatóak fullra restaurált példányok hat misitől, de öt éve ez a szám még negy misi volt.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Sztem az embereknek egy jelentős része nem tudja ránézésre megmondani majd hogy ez Ferrari vagy Corvette vagy Lambo-e, és így lényegében mindenki aki státuszszimbólumnak venne középmotoros olaszt, az vagy elfogadja hogy mostantól feleolyan gazdagnak látszik csak, vagy kénytelen valami mást venni (pl. orrmotoros Ferrarit).
Ráadásul mindenki, aki meg pályázásra és autózásra venne középmotoros autót, az hirtelen kap egy felannyiba kerülő opciót, amiről könnyen kiderülhet hogy még jobb is, de az szinte biztosra vehető hogy ár/érték arányban verni fogja a Ferrarikat (mondom, mint gépezet és nem mint státuszszimbólum).
Szóval bőven van oka aggodalomra az olaszoknak szerintem.