Jelenlegi hely

Katasztrófa

Utolsó bejegyzés


A legutóbbi nyilatkozat szerint a kis hajó nem kanyarodott, hanem a nagy hajó okozta a kis hajó oldal irányú mozgását. És a nagyobb hajó kialakítása olyan, hogy nem túl kedvező az ilyen vészhelyzetek esetében. Könnyen maga alá gyűrheti a kisebb hajót ahogy meg is történt. Így már én is úgy gondolom, hogy talán, ha kisebb sebességgel halad a nagyobb hajó, nem történik meg az eset. Kérdés, hogy mennyire tekinthető egyedi esetnek a dolog, megszegett-e valamilyen előírást valamelyik kapitány. Ha nem, akkor lehet, hogy szigorítaniuk kellene az előírásokat..

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Nem jobbról előzte. Ez a vízi közlekedés szabálya hajóéknál hazánkban.
Ha balról akarta megelőzni ahhoz engedélyt kellett kérnie az előtte haladótól. Ahhoz képest a kisebbik nem oldalazott ki jobbra és a nagy meg manőverezés és lassulás nélkül taposta le.
Tuti, hogy nem jelzett neki és nem is figyelte, ez az én tippem.

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.



Értem, ha a kis hajó egyenesen haladt is a nagy hajó sebessége+hogy túl közel volt a kis hajóhoz okozta a problémát, de ha mondjuk a nagy hajó lassabban halad, mint a kicsi, akkor ugye a kis hajó simán elhalad a nagy hajó mellett/ előtt, max driftel egy kicsit, de nem gázolja le a nagy hajó. És ugye közúton ha ilyen történik az kb. mint a kamion vs autó holttérben.

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



egyébként ha még tapasztalt vén öreg róka is vagy, az még nem azt jelenti, hogy mindenki más az és nem tud benézni dolgokat. Ok, hogy nem készülhetsz fel mindenre, de figyelmesen kell vezetni. Pl. volt már esetem, hogy jobb kezes utcáknál balról kb 50-60-al elvágtatott az orrom előtt 2 centivel egy autó, ja hogy jobb kéz szabály volt biró úr, igen ám de ha 2mp-el előbb érek oda ott döglök meg. Szóval a szabály az nem egy életbiztosítás, és nem garantálja, hogy a másik nem lehet hülye és figyelmetlen. Nagyon sokszor előfordul, hogy több ezer órát vezetett pilóták, sofőrök követnek el orbitális hibákat. Biztos van erre valami pszichológiai fogalom.



A szállodahajó kapitánya elleni gyanúsítás arra épül, hogy a Viking Sigyn hajózószemélyzetének a vízi KRESZ értelmében fel kellett volna vennie a rádiókapcsolatot a Hableány hajózószemélyzetével. Az áldozatul esett hajó hegymenetben, a parthoz közelebb, de a fősodorban szintén hegymenetben közlekedő Viking Sigyn előtt hajózott. A vízi KRESZ szerint a hátsó hajónak közölnie kell az előtte/mellette haladóval, hogy előzésére készül, és hogy melyik oldalon halad el mellette. A szállodahajó elektronikai navigációs rendszereinek adatai, a kormányállásban rögzített hangfelvétel azonban azt bizonyítja, hogy még csak kísérletet sem tettek a kapcsolatfelvételre, sőt a Viking Sigyn hangjelzést sem adott, amivel figyelmeztethette volna a környezetében hajózókat.

A gyanúsítást az a tény is megalapozza, hogy a Viking Sigyn az ütközés után még vagy fél kilométert haladt felfelé, majd félreállt, ám a fedélzetéről senki sem értesítette a hatóságokat arról, hogy mi történt. Emlékezetes, hogy a tragédiáról annak bekövetkezte után tíz perccel egy, a térségben hajózó turistahajó egyik utasa értesítette a hatóságokat, a mentést pedig civil hajók személyzete és utasai kezdték meg.

A szállodahajó ukrán kapitánya – egyik ügyvédje, M. Tóth Balázs szerint – a gyanúsítással szemben panasszal élt, tagadja, hogy szabályt szegett volna vagy bűncselekményt követett volna el. Az ügyvéd az MTI-nek azt mondta: a nyomozó hatóság részéről a gyanúsítás idő előtti, jelenleg nem több egy elméletnél, s a ténybeli információk alapján az alapos gyanúhoz szükséges bizonyosság nem áll a rendelkezésükre.

Ez az ügyvéd a bohóc kategória. Még hogy nem szegett szabályt. Öcsém neked is el kéne legalább olvasnod a vízi KRESZT b+...
Ezek után még azt is elképzelem, hogy nem is volt a fülkében az a majom, vagy épp bájcsevegett egy utassal.

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.



ügyvédnek mondani kell valamit, azért fizetik...




Ha csak annyit nyilatkozik, hogy az ügyfelem ártatlannak vallja magát még ok, de miközben befikázza a hatóságot és ő meg kinyilatkozza, hogy ártatlan a hivatalos ügymenet hiányára hivatkozva (ami persze nettó hülyeség, hisz a felvételek megvannak) a bagfoly mondja a verébnek esete.
A letartózatás meg minimum logikus két okból, elöször is nem tett semmit a kimentésükre - elhajózott és nem értesítette a hatóságokat a mentéshez (WTF?) - ergo simán cserbenhagyást követett el, másodszor ilyen cselekmény után és külföldiként megvan az esély a meglépési szándékra.

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.



Well... ezen lófasz sem látszik...



vegyél szemüveget...



Neked kell szemüveg ha ezen bármi érdemlegeset látni vélsz.



szerintem meg neked, ha nem látsz rajta érdemlegeset



A legeslegutolsó pillanatban borul meg, amikor kimegy a képből. Addig végig a Viking orra mellett látszik, a sebességkülönbség hiánya miatt olyan, mintha a nagyobb hajó része lenne.

Vill du bli ihop med mig?



konkrétan több min 2 percig hajózik a 'kishajó' közvetlen farvizén folyamatosan megközelítve, majd bedarálja nekem ez egy nagy well...



lefogadom hogy vagy szart vagy nőzött és nem volt a kabinban a Viking kapitánya. de az is érthetetlen, hogy a Hableány mi a faszt csinált eddig. már régen korrigálnia kellett volna és kitérni, ő a kisebb.

Vill du bli ihop med mig?



A vízi KRESZ-ben nem a nagyobb baszik elv érvényesül, ahogy a kamionnak sincs veled szemben abszolút elsőbbségem, mert nagyobb a te kocsidnál.
Ha voltál már ilyen hajón akkor tudhatod, hogy elég zajos, ergo, ha a kapitány nem pislog hátrafelé azt feltételzve, hogy jön egy fasz mögötte (amire ugye sose volt példa idehaza), akkor esélye sincs észrevenni. Mire észrevette meg esélye se volt a manőverre, szipla hidrofizika miatt :/

Ugye ezért van az a szabály - nem véletlenül (a zaj miatt) - hogy a hátulról érkezőnek jeleznie kell a szándékát (rádión, vagy kürttel), ami a jelek szerint nem történt meg.
Itt nem egy megfordulásról, vagy összetett manőverről van szó, ahol mindenképp körülnéz az is akinek amúgy elsőbbsége van, hanem egy sima utolérésről.
Ráadásul egy tök primkó, ősi szabály megszegése történt meg.

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.



én se láttam rajta semmit, a lényeg pont lemaradt.



Biztos, hogy van jobb felvétel is, de azt meg gondolom kegyeleti okokból nem osztják meg a nagyérdeművel.

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.



"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



A kommenteken sírok, mennyi buta ember van...

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.



Olasz "hableány" esemény a hétvégén:

rwurl=https://youtu.be/mI2rcJ9erus



Féktelenül forgatás?



Ezeknek az orra legalább nem olyan hülyén van kialakítva. Eltolja és nem begyűri.

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.



Gyanítom, hogy a folyami hajók orra másféle hidrodinamikai követelményeknek megfelelően van kialakítva. Meg aztán ennek "kissé" magasabb is a profilja.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



yup, ez enyhén szólva nem férne be a hidak alá...



Armand Hegedüs Esetleg elektro mágnesekkel arrébb vonszolni? Mi a helyzet a búvárharangokkal? Netán beton idomokat lehetne tenni a pillérek elé vagy a hajó köré, mérsékelve a sodrást? Lyukat fúrni, majd egy óriás légbefúvót bejuttatni esetleg felülről? Nem kötexem, csak agyalok, mint laikus... Biztosan kitalálják előbb-utóbb. De a történelemben az extrém helyzetek extrém megoldásokat kívántak meg a bevett gyakorlat helyett/mellett. Amúgy minden elismerésem a mentesben részt vevő kollégáknak!

:D



amit az index művel... kezd hányingerem lenni tőle



Úgy tűnik, politikai uborkaszezon van. Anno, talán a 2006-os zavargások előtt hetekig az volt a fő téma zsindexnél, hogy megint felsővezeték-szakadás volt a combrinón...

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."


Lou képe
Lou
Donator

megkérdezhetem mi az utóbbi két keserű kitörés oka?
(nem nézem napi szinten az indexet)

illetve "zsindex"? most komolyan? egy szint alá ne süllyedjünk már :D

"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King



Anno HW-n 2 hét bant kaptam Birdytől egy ilyen "zindex"-ért...

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!