Wargroove
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=KnUrBMs5F6U
A grafika nyilván pixeles, a zene ok, a sztori mangás/gyerekmesés, minimális. A játékmenet az első pár tutorial-szerű küldetéseben primitívnek tűnhet, de nem az. Nagyon sok tényezőt lehet/kell kihasználni, elég sokat kell agyalni hogy győzz/el tudj menekülni/ami épp a küldetés. Annyi a bajom talán vele, hogy eléggé el tud húzódni a csata így, hogy egyesével kell lépkedni az egységekkel, amikből nagggyon sok lesz később. Ugyanez miatt ki sem próbálnám a multit (bár pont ez a review azt mondja, hogy megoldották valahogy).
Druidstone
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=GCRovN8xs4U
Az elején járok, szóval félinformációk lesznek
A grafika és a zene is nagyon kellemes. A sztori aranyos, standard fantasy, semmi nagyon komoly. A játékmenet kellemes, bár kicsit kevésbé RPG és inkább puzzle szerű, mint ahogy én szeretem, de eddig bejött. A karaktereknek külőn van mozgás és cselekvés pontja, utóbbiból egyelőre egy, és azzal kell sakkozni hogy az illető VAGY megüti az egyik ellent, VAGY gyógyít egyet, VAGY kinyit egy ládát/ajtót... ezt súlyosbítja, hogy minden questben sürget valami: egy idő után erős ellenfelek jönnek, vagy újraélednek a mütymütyök, vagy csak jön még egy-kettő... Szóval nem működik a "rágyúrok a statokra és aprítok"... Meg hát nincsenek is statok. Viszont vannak képességek, amikkel sakkozhatsz, hogy kinek milyet tanulsz, hogy éppen melyiket fejleszted és hogyan (a fejlesztéshez használatos köveket a questekből kapod, és minden quest előtt átpakolhatod ha akarod). Eddig kellemes.
Plague tale: Innocence
Zseniális, szuperjó játék. Hiányzott egy ilyen fajta single player játék, mint egy falat kenyér.
Az art-director előtt le akalappal. Gyönyörű az egész. Franciák ebben valahogy mindig nagyon jók.
A gameplay nem különösebben új, de tökéletesen megfelelő a játék ambicióihoz és méreteihez. A "patkány tech" azért elég látványos. Amúgy a játék felében lopakodsz és őröket cselezel ki, vagy kólintasz fejbe a parittyáddal. A másik felében puzzle-öket oldasz meg, hogy ne kajáljanak meg a patkányok, sokszor szintén a parittyáddal. Sikerült igazán visszatasztóra megcsinálni a rágcsálókat. Gusztustalan banda. Ahol a játék igazán remekel az a történet és ahogy azt elmeséli. Remek karaktereket irtak és voice acting is el lett találva mindenkinél. Gyönyörű és szivszortó jelenetekkel van teletömve az egész játék. Ha valakibe szorult egy kis minimális empátia és képes beleélni magát a történetbe az kapaszkodjon meg. Izgalmas és érzelmes játék lett. Nagyjából 9-10 óra a játék. Talán több ha rámegy az ember a colleticble-ökre. Én nem keresgéltem őket különösebben.
Nagyon ajánlom mindenkinek. Látszik, hogy odaadással készült, ellentétben a sok lelketlen tripla A szarral.
Messze még az év vége, de azt tudom, hogy idén ennél jobbal számomra, nem sok eséllyes fog előállni senki.
Gris
Egy élmény volt ez a játék. Egyrészt az art design zseniális ahogy a zene is, másrészt a platforming része is nagyon jól ki lett találva. Nem nehéz, nem is nagyon lehet elakadni benne viszont csomó jó ötlettel zsúfolták tele. Egészen a legvégééig folyamatosan megújult a játékmenet ami nagyon tetszett, mert esélyt se adott a játék az unalomra. :) Mindenképp megéri az árát még akkor is ha csak 2-3 óra az egész.
Szívesen meghallgatom az ellenérveket.
Amit fel tudnék ellene hozni az egyedül az, hogy a "puzzle"-ök egyszerűek, ami van akit zavarhat. Engem nem zavart.
Utóbbi időben eléggé rákaptam a For Honor-re(ra?). Egészen szórakoztató tud lenni, ha az ember elfogadja, hogy esetleg nem az a játék amire számított és megtanulja kezelni a "hülyeségeit".
Egyetértek javarészt a véleménnyel, a Plague Tale: Innocence-t mindenképp elismerés és dícséret illeti szerintem, a hibái ellenére is. A játék első harmadában körvonalazódott bennem, hogy ez bizony egy alacsonyabb költségvetésű The Last of Us, a lehető legjobb értelemben véve, le sem tagadhatnák, hogy honnan jött a legtöbb inspiráció.
Már önmagában az, hogy ilyen szintű részletgazdagsággal megáldott kinézetet egy non-AAA projektben lehoz egy olyan stúdió, akiknek az eddigi munkássága Pixar animációs filmek harmadrangú adaptációiból álltak, valahol egészen döbbenetes.
Nem túlzás kijelenteni, hogy a Plague Tale az idei felhozatalból eddig a legszebb játék. A környezetben, bár lineáris, de minden aprólékosan kidolgozott, tűéles textúrákkal borítva, szemet gyönyörködtető bevilágítással/fényekkel megáldva. Ezek mellett pedig az engine még max 5000 patkányt is képes egyidejűleg renderelni a képernyőn... Egyedül a karaktermodellekbe és animációkba lehetne belekötni, de így is amit kihoztak a AA formulából/budget-ből, az bizony elismerést érdemel.
Ugyanakkor viszont tényleg nem lenne fair elmenni a negatívumok mellett sem. A lopakodásrendszer nagyon basic és szinte majdnem minden encounter az ellenfelek vakságára/butaságára fekszik sajnos. Már rögtön az első encounternél lerí, hogy a kisebb/lineáris játéktér miatt a katonák látótere a nullához konvergál, majdnem mindig háttal állnak a játékosnak amikor új encounterhez érkezik, legtöbbször pedig olyan (átlátszó/alacsony) tárgyak jelentenek fedezéket, ami mögött no-fucking-way, hogy egy normális látással megáldott ember ne látná meg rögtön hogy valaki ott mocorog éppen. Ha valaki ezeket nem tudja lenyelni vagy teljes mértékben a gameplay-t részesíti előnyben az esztétikai szépségnél vagy a narratívánál, annak lehet nagy gondjai lesznek a játékkal és kritikusabb lesz azzal szemben.
Viszont én sem tudok elmenni amellett, hogy a mai live service bullshit rengetegben egy lélekkel megáldott gyöngyszem ez a játék, ráadásul szinte a semmiből jött és egyszerűen nem tudok rá rossz szemmel nézni. Látszik, hogy minden elemében ott van a fejlesztők szíve/lelke.
Abszolút nem csodálkoznék, ha (a Ninja Theory után) az Asobo Studio-ra is lecsapna valami nagy hal a közeljövőben.
A zenét is meg kell említenem még gyorsan, remek, az adott világhoz/történésekhez tökéletesen passzoló soundtrack-et sikerült komponálni, ami dinamikájával szépen kiszínesítétt több jelenetet is. Kedvencem ebből a szempontból
ShowHide spoiler #
amikor megtaláljuk a 7-es epizódban a kastélyt és a villámcsapásokkal egyidőben kell áthaladnunk a patkányokon. A hideg futkosott a hátamon libabőrrel, fantasztikus volt az összhatás.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=8TDdsu9tP7o
Fair enough.
Valóban kő egyszerű a lopakodás. Nekem azért nem jelentett igazán nagy gondot az. hogy alacsony tárgyakon keresztül nem vesznek észre az őrök, mert ez majdnem minden lopakodós játéknál így van. Nagyon kevés kivétellel. Ennek ellenére a katonák látószöge tényleg szűk. Cserébe úgy tapasztaltam, hogy messzire el látnak és nem számít nekik, hogy mennyire állsz árnyékban.
Ahogy haladunk előre az időben, egyre több moddal játszom. Most kb 60-70 mod lehet aktív. Egyébként eddig csak 123 órám van benne, és ez kb a 4. újrakezdésem, immáron 1.0-val.
Hát, mit mondhatnék, amit még nem mondtak az emberek? Továbbra is élvezetes a túlélő raidereket a pszichopata csapattagokkal feltrancsírozni, hogy legyen mit eladni az arra haladó szervkereskedőknek.
A Connor-os vonal után letettem az AC szériát, mert ugyan kipróbáltam a Black Flaget és a párizsi részt is, de valahogy egyik sem fogott meg és nem is fejeztem be őket.
Viszont az AC Origins a közelmúltban megint nagyon bejött. Brutál jó karakterek voltak benne, izgalmas volt a sztori és az egész egyben volt.
Az Odyssey-jel még csak 8-9 órát játszottam, a sztorit a lány karakter, Kassandra segítségével megismerve, de eddig nagyon élvezetes. Meglátjuk, mi lesz belőle, de eddig kellemes.
Az FTL és a System Shock keveréke. Kellően nehéz, de mégsem annyira megbaszatósan, mint a FTL. Képregénygrafika működik, design kellemes, zene - hangok egész jók. Van benne még bug és a cliping tud még idegesítő lenni, de az értékelések tükrözik a játékélményt.
Conan: Unconquered
Aszongyák egyesek, hogy ez igazából csak egy They are billions klón. Én nem játszottam amazzal, de láttam ahogy mások játszanak. Valóban nagy a hasonlóság: jönnek a mütymütyök, és neked úgy kell kiépítened a kis birodalmadat, hogy túlélje az egyre több és durvább rém támadási hullámát. Fontos különbség numero uno, hogy emitt van egy hősöd is, aki nagyon sokat lendít a védelmen. Nagyon erős az alap ellenfelekhez képest (az első egy-két hullámot egyedül megeszi reggelire), és hullámok között tud (mondjuk később már életképesebb ötlet ha katonáktól támogatva) szörnyikékre vadászni, felderíteni, szörnyfészkeket irtani lootért, és (nagy sereggel) bossokat ölni naaagy varázstárgyakért. Numero due, hogy VAN MULTI. Coop, 1 db haverral (és így összesen két hőssel) együtt tehetitek ugyanezt mint fent, nem minden közös amit termeltek/kifejleszetetek de hatékonyan lehet segíteni egymást, ugyanakkor nem fenyeget az, hogy lenyúlja a haver amit te gyűjtöttél. Nagyon kellemes! A multi nélkül sztem fele annyit se érne a játék. Nem azért mert szar, hanem mert idővel ráunna az ember a hordátlanításra, viszont ketten tényleg nagyon szórakoztató.
Még annyit, hogy az egész dolog működik. Jók az egységek/épületek/techek, látszik hogy tesztelték, én eddig nem akadtam se OP se használhatatlan cuccra, a feladat nehéz, de megolható (és mivel később tényleg bitang nehéz, ha sikerül, nagy sikerélményt nyújt). Az irányítás bár sokrétű, testreszabható, és benne van a legtöbb. modern RTStől elvárható dolog, azért lehetne jobb, az égő épületekre homokot szórva oltó emberkéket irányítani időnként kifejezett szenvedés pl.
A grafika nekem tetszik, de vannak akik kifogásolják. Az animációkkal valóban vannak bajok - pl. játéktechnikai okokból az egyes egységek nem tolják el egymást, és elég hülyén néz ki amikor a hehézlovasság az ágyékkötősöknek ütközve megdermed és egy helyben kezd ütlegelni...
Kiváló, bár nem eredeti a zene (az Age of conan/exiles eleve kiváló zenéi, plusz pár újdonság).
Nem tartozik szervesen a játékhoz, de nagyon tetszik a képregény. A főmenüben lehet olvasgatni, hogyan harcolt Conan a játékban látható hordák ellen: a kampány újabb küldetéseit megnyerve a képregény újabb fejezetei nyílnak meg.
Remélem kap még fejlesztéseket a cucc, szívesen látnék
-PVP-t! A játékmechanika, az egységek stb. jók, hatalmas előrelépés lenne ha lehetne egymás ELLEN is játszani. Hát még ha kettőnél többen (ezt coopban is szívesen látnám).
-Általában új játékmódokat. Szép dolog a hordákat túlélni, de ebben a felállásban jóval több van, kéne valamit kezdeni vele.
-új egységeket/techet/leginkább teljes új csapatot. Persze ez hatalmas meló lenne, így ha lesz egyáltalán ilyen, se két nap múlva. Fontos hozzátennem, hogy a jelenlegi tech tree kábé harmadát se sikerült még megépítenem/kifejleszetenem soha, tehát van még kakaó a jelenlegiben is.
-Tutorialt! Egyáltalán nincs! Állítom, hogy emiatt sok játékost elvesztett a funcom! A játék nem könnyű, ellenben bitangpusztulatosan nehéz, ha nem tudod, mi a dolgod! Tipp: Ha nem építesz éppen kunyhót/vadászházat/zászlót, akkor kéne! Ha nem nő folyton az ember-pénz/kaja/parancsnoklás termelésed, igen hamar nyakig ülsz a szószban.
Még a DLCről: 1 db plusz hős van benne.
Alapből adott Valeria, aki hatalmasat sebez a két bökőjével 1 ellenfélbe, és van "területre DOTolok és jobban bírom egy ideig a pofont" képessége. És persze Conan, aki a pallosával picit kisebbet sebez, de egy ívben több ellenre is, a képessége, hogy maga körül odacsap egy jó nagyot mindenkinek, de ezzel vége is.
A plusz hős (Kalanthes) sebzi a legkisebbet a mágikus támadásával, de területre, és távolra! A képessége, hogy gyógyít maga körül, elég ritkán hasznos (de akkor jól jön). Nem IMBA, de kellemes változatosság a másik kettő mellett. VISZONT mivel a DLC alapból annyi, mint a játék fele, jelen pillanatban semmiképpen sem ajánlom.
Ez lenne a verdikt is: a játék nekem tetszik, főleg coopban, de keressetek/várjatok leárazást, pillanatnyilag drágább, mint amennyit ér - főőőőleg a DLC.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=rYZtyLfm53Y
Egy akció során zsákoltam be komoly 5 ojróért pár hónapja. Az eleje kicsit ijesztő volt, ugyanis WB games logóval kezdődött.
A játék kb. olyan, mint a Batman játékok, csak itt egy kiszáradt óceán fenekén zajlik a sztori, nem pedig városi környezetben. A Batmanhez azért hasonlít, mert hasonló a harcrendszere, erről majd kicsit később részletesebben.
A Mad Max 2 és főleg az új Mad Max film adta hozzá az ihletet. Ez a hangulatot egyébként az elején jól elkapták, szakadt autóban járod a sivatagot, pár lőszer gurigázik csak a műszerfalon, kell benzin meg víz, kutyakaját eszel...
Aztán sajnos fokozatosan rájössz, hogy kb itt ki is merül a dolog, mert a víz igazából csak gyógyital, a kutyakaja szintén csak gyógyuláshoz kell, szóval nincs igazi túlélés szerepe, Max sosem lesz éhes vagy szomjas. A benzin sem számít különösebben, mert egyrészt mindenhol találsz, másrészt meg vannak olyan fejlesztések, amik szükségtelenné teszik a keresgélést. Az egyetlen eset, ami sok benzint igényel, az a lángszóró fegyver rendszeres használata, illetve jó ha van nálad egy tartalék kanna, hogy fel tudj vele robbantani ajtókat.
A sztori elején Maxot legyűri a túlerő, elveszik a V8-as kocsiját és minden cuccát. Ezeket akarja visszaszerezni, hogy folytathassa az útját. Véletlenül találkozik az egész sivatag legjobb szerelőjével, aki szintén teljesen lökött (ahogy kb. minden karakter a játékban) és Maxban látja a saját vallásának a Megváltóját. Együtt kezdenek új autót építeni.
Az építéshez fémhulladék (Scrap) kell, amit eleinte a sivatagban lehet itt-ott találni, illetve autók és a Madárijesztók (afféle modern, groteszk totemoszlopok) szétrombolásával lehet szerezni. A sivatag 5 nagyobb övezetre van osztva, mindegyiknek egy erőd a központja. Ezek vezetői is nyögnek a közös ellenség terrorja alatt, ezért ha segítesz nekik, ők is segítenek. Kb. 15 percenként adnak egy adag fémhulladékot, aminek a mennyisége folyamatosan nő minden felszámolt ellenséges bázis után. Ezek aztán a terület erődje alá kerülnek, az ő emberei népesítik be.
Itt jön pár furcsaság: A bázisok egy részén kőolaj-feldolgozás folyik, ami ugye fontos a benzin miatt. Ezeket úgy kell elfoglalni, hogy az összes kapcsolódó berendezést fel kell robbantani. Az, hogy ezeket a berendezéseket esetleg hasznosíthatta volna a terület gazdája, senkit se érdekel.
A másik meglepetés, hogy Max felszerelését (puska, dzseki, kesztyű, harci képzettségek, stb), szintén hulladékfémből lehet fejleszteni. Tehát ha mondjuk fizetsz 200 fémhulladékot, akkor megtanulod hogyan lehet késsel lemészárolni valakit. Ennek még lehetne is értelme, ha ezt egy harcművész ipsének fizetnéd, aki megtanít, de ilyen nincs.
A fejlődéshez tartozik még az is, hogy bizonyos feltételek teljesüléskor kapsz 1-1 Legend pontot. Itt semmi eztrára nem kell gondolni, sima játék közben is jönnek rendszeresen (pl. pusztíts el x ilyen vagy olyan autót, ellenfelet, használd ezt vagy azt a skillt, stb). Ezeket egy fura NPC-nél lehet beváltani, aki valójában nem is létezik (szvsz). Ezek passzív bónuszok, pl. kevesebb üzemanyagot használ az autó, több fémhulladékot vagy lőszert találsz, tovább marad épen a közelharci fegyver, többet gyógyít a kaja, több vizet találsz egyszerre, ilyesmik). Ezeknek mindnek 10 szintje van, ami soknak tűnhet, de nagyon gyorsan jönnek az elkölthető pontok és különösebb erőfeszítés nélkül maxra lehet vinni mindent. Utána már hiába teljesíted a feltételeket, nem kapsz több pontot.
Az autó és a felszerelés fejlesztéséhez vannak extra feltételek is, pl. csináld meg ezt vagy azt a küldetést, vagy szabadítsd fel az adott területet bizonyos mértékben. A kocsi fejlesztése miatt ezek eléggé fontosak, de csak az egyik fontos felszerelés miatt kell sokat küzdeni, a Szigonyvető 6. fokozatához (ehhez fel kell szabadítani az egyik NPC teljes területét az ellenséges befolyástól). A szigony azért fontos, mert sok dologra használható: embereket leszigonyozni, kapukat leszakítani (van rákötve egy kötél), totemeket ledönteni, ellenséges autók ajtaját vagy kerekét kiszakítani, stb. A legnagyobb totemekhez kell a 6-os fokozat.
Az autónak sok elemét lehet fejleszteni, motor, felfüggesztés, gumik, 5-6 féle fegyver, stb. Ehhez tengernyi fémhulladék kell. Az is jópofa, hogy minél nagyobbak a fegyverek és a páncél, annál jobban csökken az autó sebessége és irányíthatósága. Mondjuk azzal meg lehet trükközni, hogy menet közben átváltasz vékonyabb páncélra és/vagy könnyebb tolólapra, hogy az autó gyorsabb legyen.
Harcrendszer
Az autós harc eleinte oldalról lökdösődést jelent, illetve ha van tolólap, akkor azzal belerongyolni az ellenfélbe. Ez hamar kiegészül a Szigonnyal, illetve később egy gránátvető-szerűséggel. A kocsinak van HP-ja, ami ha elfogy, akkor 5 másodpercen belül el kell hagyni, különben felrobban. Ekkor gyalog kell tovább harcolni, amíg a szerelőd megpróbálja a valahogy összekalapálni a kocsit. Be lehet ülni az ellenség elhagyott autóiba is. Nekem a taktikám az volt a vége felé, hogy ha nem kell, akkor nem vesztegetni az időt vele, mert a roncsokból kapott fémhulladék mennyisége nem éri meg a beleölt időt. Ugyanis az elpusztított ellenfelekből csak pár fémhulladékdarabot lehet kapni, használható alkatrészeket egy darabot sem. Az ellenség autóit el lehet vinni egy baráti erősig, és ezentúl ezt is használhatjuk mászkálni, de ennek semmi értelme, mert nincsenek rajta a fegyverek, sokszot nincs nitro, szóval semmire se jó.
No de vissza a harchoz. Ha mégis harcolnom kell, akkor ha van páncélja, akkor gránátot használok, ami egy lövéssel leszedi a páncélt, és ha esetleg még mindig él, akkor a szigonnyal lerántom a kerekét. Egyébként meg simán csak lerántom a kerekét és elhajtok. A másik lehetőség, hogy az autók jelentős része PIROS HORDÓT hord a hátulján. Nálunk meg van egy shotgun...
A gyalogos harc kb. az, mint a Batman játékokban. Ütemesen kell blokkolni és visszaütni, illetve az E gomb segítségével speciális akciókat végrehajtani sok sebzés vagy kivégzés reményében. Ezek az akciók mind egyedi animációval rendelkeznek és hasznosak, de roppant veszélyesek ránk nézve is. Ugyanis a játék az animáció közben nem vesz be új inputot, szóval hiába látod, hogy jön a buzogánysaller, hiába nyomod a védekező gombot, nem működik. Így aztán a Batmanből ismert kombók itt sokkal rövidebbek, mert előbb-utóbb beüt egy ilyen combo-breaker. Itt 25-ös kombóért már Legend pont jár. Batmanben fel tudtam menni 80 fölé is. A sérülések Fury módban gyógyulnak (Max ideges lesz és az ütései erősebbek lesznek egy darabig) illetve a 4-féle kaja is segít (kutyaeledel, hullákról leszedett pondrók, agyontaposott nyers patkány vagy gyík).
Még pár furcsaság, ami épp eszembe jut. Nemrég upgrdaeltem a gépem, most elég izmos. Mégis, a játék rendszeresen megakadt fél másodpercre. Nagynehezen rájöttem, hogy az automata mentés (ami ráadásul gyakori) akasztja meg (SSDn). Végül neten találtam egy tippet, hogy a Steam/Userdatában kell letilteni hozzáférést a játék könyvtárához, és akkor nem csinálja.
Az egyik területfőnöknek nincs lába, egy robbanómotoros kerekesszékben közlekedik. Mégis az erődje teli van lépcsővel, és sehol nincs egy nyomorult rámpa.
Lehet olyan fejlesztést csinálni az erődben, hogy az általad felrobbantott autók után maradt fémhulladékot automatikusan összeszedjék. Ez tök jó lenne, de ha ők szedik össze, akkor bukod a Legend bónuszt. Ráadásul csak az autóroncsokat szedik össze, a totemek roncsait nem.
A játék egyébként elég stabil, 1x fagyott csak szét. 2x elment a motorhang, de kiszáll/beszáll megoldotta.
Elég jó a sztori. Nem vitték túlzásba, de pont illik a környezethez, világhoz.
Verdikt
A világ nagyon jól hozza a filmek hangulatát. Nagy kár, hogy ez gyorsan megkopik, és az áthallások felületessé válnak. A harcrendszer durva, de elég lapos és az animációba-szorulás sokat elvesz az élvezhetőségéből. Az autóvezetés elég jó, mind irányítás, mind hangulat szempontból. Összességében lehetett volna sokkal jobb is, kevés hiányzott hozzá.
Kábé én is így voltam vele. A hangulat csillagos ötös, a sztori és az autós csaták jók, a többin viszont csiszolhattak volna még, hogy ne legyen olyan darabos és önismétlő. Ettől függetlenül végigtoltam, és menet közben is el tudtam múlatni az időt a főszál mellett felfedezéssel meg olykor a fotó móddal.
Azóta némileg árnyalódott a kép:
rohadtul kiborító, hogy grindelni kell, hogy a fősztoriban továbbmehessek. Nem ritka, hogy a következő főküldetés 3-4 szinttel felettem van.
Mivel a mellékvonal abszolút érdektelen számomra (szerezz gyógyfüvet, öld meg ezt, vidd el a levelet, stb... biccsplíz), ezért a fősodron próbáltam menni, de így mehetek piripócsra baszki medvét ölni... WTF.
Ja, nem, mert van XP Boost mikrotranzakció 10 dollárért. Anyádat, Ubisoft, azt.
Sea of Thieves
Annó bétában néztem meg pár ismerőssel, üres volt. Mostanra elvileg húúú meg hááá tele van pakolva contenttel! Teljes más játék! A nagy lófaszt.... :D 3 fajta küldetéssel találkoztam. Kihajózol x szigetre, előásol egy ládát és leadod utána. Kihajózol x szigetre, ott megölsz 3 hullámnyi csontvázat meg egy "boss"-t és leadod a koponyáját. Az utolsó pedig, hogy felveszel 3 ládát és azt odaadod valaki másnak. :D Ennyi. Progress továbbra sincs, mert minden csak kozmetikai szóval megállás nélkül csinálod ugyanazt hosszú hosszú órákon keresztül, hogy vehess egy új kalapot. :D Persze van hangulata annak, hogy hajózol meg álligatod az árbócot meg lapátolod a vizet a hajóból amikor kell, de annyira nulla az egész játék ezen túl. Lehet később 10-15 óra reputáció farmolás után már kapsz egy minimális puzzle questet is (emlékeim szerint bétában volt ilyen, de az is kimerült annyiban, hogy fél perccel tovább tartott megtalálni a ládát amit ki kellett ásni). Viszont mivel csak cosmetic only "progress" van ezért a motiváció finoman szólva sincs ott mögötte.
A mezei multiplayerek és sandboxok alap lényege az, hogy az egyik legmelósabb részt meg lehet spórolni, a tartalomgyártást, értsd komplexebb misszókat (azokat tesztelni, balance stb.). Ezzel rengeteg időt és pénzt spórolnak meg, azok akik ilyesmivel rukkolnak ki. Kár is várnod, hogy kozmetikán kívűl komolyabb tartalommal is felturbóznák. Örülnek, hogy kikerült és termel némi pénzt.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Nem arról van szó, hogy vártam. Egyszerűen ezt lehetett látni mindenütt, hogy omg megtömték contenttel és mennyit változott a játék. Ezért lepődtem meg, hogy lényegében teljesen ugyanaz mint ahogy megjelent. Különösebben amúgy se érdekelt csak ismerős nagyon akart vele játszani közösen aztán beadtam a derekam egy pár órára...
A "vegere" sem lett jobb...
Mert, hogy van vagy 4 kulonallo befejezes, ami egyaltalan nem tunik befejezesnek. Az elso utan fura is volt, csak annyi tunt fel, hogy nincs main quest. A masodik mar inkabb tunt befejezesnek, de ott sem volt vege a jateknak, viszont leesett, hogy itt maskepp kepzelik el a veget. Nagyon nem talaltam kielegitonek ezt a koncepciot :/
Osszessegeben a remek Origins utan csalodas,.pedig ez is nagyon jol indult.
Nagyon fura olvasni ezt. Szerintem minden fő szál befejezése teljesen korrekt volt.
ShowHide spoiler #vége
Vagy leginkább nem értem mi nem tűnt befejezésnek? A család szál jól le lett zárva szvsz, Pythagoras szintén, a jelen szál is jól összefutott a végén amikor Layla megkapja a botot. Szóval így melyikkel volt a baj?
Másrészt a grind is fura kérdés, láttam pár helyen már panaszkodást rá, de nem értem. Csak és kizárólag a main questeket csináltad végig semmi mást? Mert akkor athén környékén lehet, hogy volt egy kis bukkanó, de azt is kipatchelték utólag. Én annó csak pár side mission-t csináltam meg 1-2 extra helyet a fő sztorin kívül, meg ugye a faction warban is részt vettem néha, de soha nem volt szint gondom. Egy idő után ha lehagytad az előre belőtt szintkövetelményt (amit talán kétszer is csökkentettek patchekkel utólag) akkor veled együtt ment minden quest. Nekem az Origins-ben ez sokkal nagyobb proléma volt, ott aztán tényleg voltak kurva nagy road blockok még akkor is ha mellék cuccokat is csináltál. Na mind1, nagyon fura hogy ez probléma volt.
Nekem ez a fo gondom pont, hogy volt sok szal, de ugy erzodott, hogy egy-egy sorozatepizod vegenek tuntek, az evadzaro meg sehol...
Igy pl. A cultist vonalat mar be sem akarom fejezni, annyira elment tole a kedvem.
Es igen, a fo questeken mentem, nem akartam 100 orat beletenni azzal, hogy embereket szabaditok ki banditak fogsagabol :)
3 fő szál volt. Család, cultist meg atlantis. Szvsz mindhárom teljesen értelmesen lezárja a sztorit. A "vége" vége az atlantisz lezárás ami tök jól összeköti a múltat a jelennel és igazából pontot is tesz az Odyssey végére. A Legacy of the First Blade sztorija is kurva jó volt, szépen tovább vitték a sztorit és a nagyon jól összekötötték az Odyssey-t az Origins-szel.
100 órát meg nem kell vele játszanod, nekem sincs benne 100 órám pedig 100% és az első DLC-t is befejeztem már. Egy közepes végigjátszás ilyen 50-60 óra max. Mellékesen a side missionök között is vannak baromi jó sztorik, némelyik még talán jobb is mint a fő szál.
Kinek mi, ugye. Ha alapból úgy állsz hozzá, hogy te csak végig akarsz szaladni rajta, meg leszarod a világot csak a fő sztori érdekel és azt se viszed végig akkor értem miért csalódás. Nekem az Origins után baromira bejött, itt legalább vannak értelmes karakterek, egy jó sztorit és a játékmenet is sokkal jobban átgondolt/kidolgozottabb mint ott volt.
Ha komoly sztori kontentet keresel a játékban, meg progresst, akkor kár belekezdeni. Ez csupán egy nagy homokozó a tengeren, ahol mindenki ugyanazokkal a játékokkal kalózost játszik, és a játékosokon múlik, hogy mit hoznak ki az egészből.
Ha kicsit komolyabban irányított küldetéseket keresel, akkor a tall tale-eket ajánlom kipróbálásra. Az elsőt elindíthatod bármelyik kocsmában a mysterious strangernél.
Van 3-4 fő szálad, baszki... sodord már össze és legyen EGY vége a játéknak. Mert a "family ending" például mi volt? Egy awkward vacsi, oszt konyec. Thx, de ez nagyon kevés.
Az meg, hogy nem megyek át a mellékküldetéseken... Gyerek és munka mellett örülök, hogy erre is van időm egyrészt, másrészt meg miután találkozol a 3-4 típus side quest-tel, utána már csak repetitív erdőn / tengeren át kutyagolás után 5 perc érdemi akció a legtöbb.
MÁS
Xbox-ra megvettem a SW Battlefront 2-t, mert az E3 sale-ben nagyon olcsó volt, illetve kíváncsi is voltam rá. Megnéztem pár arcade küldetést és belenyaltam a Campaign-be és eddig teljesen kellemes meglepetés. Multit is kipróbálom majd alkalomadtán, de a zene, a szép grafika azért teli torokból üvölt, hogy jöhetne már egy új Jedi Kinght...
Nekem a Battlefront 2 volt a lazy minden. Főleg amikor más karaktereket kell irányítani. Jedi Knight kéne, mert ez nagyon messze van. Nekem a legrosszabb SW-játékélményem.
De ahogy a Force Unleashed felvághatott némi Erő-fizikára, úgy a BF2 is a látványra. Csak ettől még jó játékok messze nem voltak. A Fallen Order egyelőre sajnos még kevesebbet ígér. Elképesztő, hogy mióta kínlódnak ezzel a frencsájzzal a fejlesztők is.
Gyerek és munka mellett örülök, hogy erre is van időm egyrészt, másrészt meg miután találkozol a 3-4 típus side quest-tel, utána már csak repetitív erdőn / tengeren át kutyagolás után 5 perc érdemi akció a legtöbb.
Fair enough, megértem hogy nincs rá idő, de most kicsit túlozva olyan ez mint odaülni egy 100+ órás rpg elé aztán panaszkodni, hogy hosszú. :) A mellékszálak meg van, hogy egyáltalán nem tartalmaznak akciót pl, de aranyos vagy épp felkavaró sztorik. Van a kaptafára készült dolgokból is egy rakás, de néhány mellék sztori számomra emlékezetesebb volt mint a fő szál. Origins-ben ugyanez volt mondjuk. Mind1, győzködni nem akarlak róla, ha nem jött be akkor nem jött be.
Nem.
Wargroove
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=KnUrBMs5F6U
A grafika nyilván pixeles, a zene ok, a sztori mangás/gyerekmesés, minimális. A játékmenet az első pár tutorial-szerű küldetéseben primitívnek tűnhet, de nem az. Nagyon sok tényezőt lehet/kell kihasználni, elég sokat kell agyalni hogy győzz/el tudj menekülni/ami épp a küldetés. Annyi a bajom talán vele, hogy eléggé el tud húzódni a csata így, hogy egyesével kell lépkedni az egységekkel, amikből nagggyon sok lesz később. Ugyanez miatt ki sem próbálnám a multit (bár pont ez a review azt mondja, hogy megoldották valahogy).
Druidstone
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=GCRovN8xs4U
Az elején járok, szóval félinformációk lesznek
A grafika és a zene is nagyon kellemes. A sztori aranyos, standard fantasy, semmi nagyon komoly. A játékmenet kellemes, bár kicsit kevésbé RPG és inkább puzzle szerű, mint ahogy én szeretem, de eddig bejött. A karaktereknek külőn van mozgás és cselekvés pontja, utóbbiból egyelőre egy, és azzal kell sakkozni hogy az illető VAGY megüti az egyik ellent, VAGY gyógyít egyet, VAGY kinyit egy ládát/ajtót... ezt súlyosbítja, hogy minden questben sürget valami: egy idő után erős ellenfelek jönnek, vagy újraélednek a mütymütyök, vagy csak jön még egy-kettő... Szóval nem működik a "rágyúrok a statokra és aprítok"... Meg hát nincsenek is statok. Viszont vannak képességek, amikkel sakkozhatsz, hogy kinek milyet tanulsz, hogy éppen melyiket fejleszted és hogyan (a fejlesztéshez használatos köveket a questekből kapod, és minden quest előtt átpakolhatod ha akarod). Eddig kellemes.
forintot, se
Plague tale: Innocence
Zseniális, szuperjó játék. Hiányzott egy ilyen fajta single player játék, mint egy falat kenyér.
Az art-director előtt le akalappal. Gyönyörű az egész. Franciák ebben valahogy mindig nagyon jók.
A gameplay nem különösebben új, de tökéletesen megfelelő a játék ambicióihoz és méreteihez. A "patkány tech" azért elég látványos. Amúgy a játék felében lopakodsz és őröket cselezel ki, vagy kólintasz fejbe a parittyáddal. A másik felében puzzle-öket oldasz meg, hogy ne kajáljanak meg a patkányok, sokszor szintén a parittyáddal. Sikerült igazán visszatasztóra megcsinálni a rágcsálókat. Gusztustalan banda. Ahol a játék igazán remekel az a történet és ahogy azt elmeséli. Remek karaktereket irtak és voice acting is el lett találva mindenkinél. Gyönyörű és szivszortó jelenetekkel van teletömve az egész játék. Ha valakibe szorult egy kis minimális empátia és képes beleélni magát a történetbe az kapaszkodjon meg. Izgalmas és érzelmes játék lett. Nagyjából 9-10 óra a játék. Talán több ha rámegy az ember a colleticble-ökre. Én nem keresgéltem őket különösebben.
Nagyon ajánlom mindenkinek. Látszik, hogy odaadással készült, ellentétben a sok lelketlen tripla A szarral.
Messze még az év vége, de azt tudom, hogy idén ennél jobbal számomra, nem sok eséllyes fog előállni senki.
szerk: A zenéje is remek.
Choose your next words with excpetional care!
Gris
Egy élmény volt ez a játék. Egyrészt az art design zseniális ahogy a zene is, másrészt a platforming része is nagyon jól ki lett találva. Nem nehéz, nem is nagyon lehet elakadni benne viszont csomó jó ötlettel zsúfolták tele. Egészen a legvégééig folyamatosan megújult a játékmenet ami nagyon tetszett, mert esélyt se adott a játék az unalomra. :) Mindenképp megéri az árát még akkor is ha csak 2-3 óra az egész.
Hmh.
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Szívesen meghallgatom az ellenérveket.
Amit fel tudnék ellene hozni az egyedül az, hogy a "puzzle"-ök egyszerűek, ami van akit zavarhat. Engem nem zavart.
Choose your next words with excpetional care!
Utóbbi időben eléggé rákaptam a For Honor-re(ra?). Egészen szórakoztató tud lenni, ha az ember elfogadja, hogy esetleg nem az a játék amire számított és megtanulja kezelni a "hülyeségeit".
Éljenek a videojátékok!
Egyetértek javarészt a véleménnyel, a Plague Tale: Innocence-t mindenképp elismerés és dícséret illeti szerintem, a hibái ellenére is. A játék első harmadában körvonalazódott bennem, hogy ez bizony egy alacsonyabb költségvetésű The Last of Us, a lehető legjobb értelemben véve, le sem tagadhatnák, hogy honnan jött a legtöbb inspiráció.
Már önmagában az, hogy ilyen szintű részletgazdagsággal megáldott kinézetet egy non-AAA projektben lehoz egy olyan stúdió, akiknek az eddigi munkássága Pixar animációs filmek harmadrangú adaptációiból álltak, valahol egészen döbbenetes.
Nem túlzás kijelenteni, hogy a Plague Tale az idei felhozatalból eddig a legszebb játék. A környezetben, bár lineáris, de minden aprólékosan kidolgozott, tűéles textúrákkal borítva, szemet gyönyörködtető bevilágítással/fényekkel megáldva. Ezek mellett pedig az engine még max 5000 patkányt is képes egyidejűleg renderelni a képernyőn... Egyedül a karaktermodellekbe és animációkba lehetne belekötni, de így is amit kihoztak a AA formulából/budget-ből, az bizony elismerést érdemel.
Ugyanakkor viszont tényleg nem lenne fair elmenni a negatívumok mellett sem. A lopakodásrendszer nagyon basic és szinte majdnem minden encounter az ellenfelek vakságára/butaságára fekszik sajnos. Már rögtön az első encounternél lerí, hogy a kisebb/lineáris játéktér miatt a katonák látótere a nullához konvergál, majdnem mindig háttal állnak a játékosnak amikor új encounterhez érkezik, legtöbbször pedig olyan (átlátszó/alacsony) tárgyak jelentenek fedezéket, ami mögött no-fucking-way, hogy egy normális látással megáldott ember ne látná meg rögtön hogy valaki ott mocorog éppen. Ha valaki ezeket nem tudja lenyelni vagy teljes mértékben a gameplay-t részesíti előnyben az esztétikai szépségnél vagy a narratívánál, annak lehet nagy gondjai lesznek a játékkal és kritikusabb lesz azzal szemben.
Viszont én sem tudok elmenni amellett, hogy a mai live service bullshit rengetegben egy lélekkel megáldott gyöngyszem ez a játék, ráadásul szinte a semmiből jött és egyszerűen nem tudok rá rossz szemmel nézni. Látszik, hogy minden elemében ott van a fejlesztők szíve/lelke.
Abszolút nem csodálkoznék, ha (a Ninja Theory után) az Asobo Studio-ra is lecsapna valami nagy hal a közeljövőben.
A zenét is meg kell említenem még gyorsan, remek, az adott világhoz/történésekhez tökéletesen passzoló soundtrack-et sikerült komponálni, ami dinamikájával szépen kiszínesítétt több jelenetet is. Kedvencem ebből a szempontból
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=8TDdsu9tP7o
Fair enough.
Valóban kő egyszerű a lopakodás. Nekem azért nem jelentett igazán nagy gondot az. hogy alacsony tárgyakon keresztül nem vesznek észre az őrök, mert ez majdnem minden lopakodós játéknál így van. Nagyon kevés kivétellel. Ennek ellenére a katonák látószöge tényleg szűk. Cserébe úgy tapasztaltam, hogy messzire el látnak és nem számít nekik, hogy mennyire állsz árnyékban.
Choose your next words with excpetional care!
Organ harvesting simulatorizé, RimWorld, megintAhogy haladunk előre az időben, egyre több moddal játszom. Most kb 60-70 mod lehet aktív. Egyébként eddig csak 123 órám van benne, és ez kb a 4. újrakezdésem, immáron 1.0-val.
Hát, mit mondhatnék, amit még nem mondtak az emberek? Továbbra is élvezetes a túlélő raidereket a pszichopata csapattagokkal feltrancsírozni, hogy legyen mit eladni az arra haladó szervkereskedőknek.
:D
AC Odyssey
A Connor-os vonal után letettem az AC szériát, mert ugyan kipróbáltam a Black Flaget és a párizsi részt is, de valahogy egyik sem fogott meg és nem is fejeztem be őket.
Viszont az AC Origins a közelmúltban megint nagyon bejött. Brutál jó karakterek voltak benne, izgalmas volt a sztori és az egész egyben volt.
Az Odyssey-jel még csak 8-9 órát játszottam, a sztorit a lány karakter, Kassandra segítségével megismerve, de eddig nagyon élvezetes. Meglátjuk, mi lesz belőle, de eddig kellemes.
Void Bastards
Az FTL és a System Shock keveréke. Kellően nehéz, de mégsem annyira megbaszatósan, mint a FTL. Képregénygrafika működik, design kellemes, zene - hangok egész jók. Van benne még bug és a cliping tud még idegesítő lenni, de az értékelések tükrözik a játékélményt.
Conan: Unconquered
Aszongyák egyesek, hogy ez igazából csak egy They are billions klón. Én nem játszottam amazzal, de láttam ahogy mások játszanak. Valóban nagy a hasonlóság: jönnek a mütymütyök, és neked úgy kell kiépítened a kis birodalmadat, hogy túlélje az egyre több és durvább rém támadási hullámát. Fontos különbség numero uno, hogy emitt van egy hősöd is, aki nagyon sokat lendít a védelmen. Nagyon erős az alap ellenfelekhez képest (az első egy-két hullámot egyedül megeszi reggelire), és hullámok között tud (mondjuk később már életképesebb ötlet ha katonáktól támogatva) szörnyikékre vadászni, felderíteni, szörnyfészkeket irtani lootért, és (nagy sereggel) bossokat ölni naaagy varázstárgyakért. Numero due, hogy VAN MULTI. Coop, 1 db haverral (és így összesen két hőssel) együtt tehetitek ugyanezt mint fent, nem minden közös amit termeltek/kifejleszetetek de hatékonyan lehet segíteni egymást, ugyanakkor nem fenyeget az, hogy lenyúlja a haver amit te gyűjtöttél. Nagyon kellemes! A multi nélkül sztem fele annyit se érne a játék. Nem azért mert szar, hanem mert idővel ráunna az ember a hordátlanításra, viszont ketten tényleg nagyon szórakoztató.
Még annyit, hogy az egész dolog működik. Jók az egységek/épületek/techek, látszik hogy tesztelték, én eddig nem akadtam se OP se használhatatlan cuccra, a feladat nehéz, de megolható (és mivel később tényleg bitang nehéz, ha sikerül, nagy sikerélményt nyújt). Az irányítás bár sokrétű, testreszabható, és benne van a legtöbb. modern RTStől elvárható dolog, azért lehetne jobb, az égő épületekre homokot szórva oltó emberkéket irányítani időnként kifejezett szenvedés pl.
A grafika nekem tetszik, de vannak akik kifogásolják. Az animációkkal valóban vannak bajok - pl. játéktechnikai okokból az egyes egységek nem tolják el egymást, és elég hülyén néz ki amikor a hehézlovasság az ágyékkötősöknek ütközve megdermed és egy helyben kezd ütlegelni...
Kiváló, bár nem eredeti a zene (az Age of conan/exiles eleve kiváló zenéi, plusz pár újdonság).
Nem tartozik szervesen a játékhoz, de nagyon tetszik a képregény. A főmenüben lehet olvasgatni, hogyan harcolt Conan a játékban látható hordák ellen: a kampány újabb küldetéseit megnyerve a képregény újabb fejezetei nyílnak meg.
Remélem kap még fejlesztéseket a cucc, szívesen látnék
-PVP-t! A játékmechanika, az egységek stb. jók, hatalmas előrelépés lenne ha lehetne egymás ELLEN is játszani. Hát még ha kettőnél többen (ezt coopban is szívesen látnám).
-Általában új játékmódokat. Szép dolog a hordákat túlélni, de ebben a felállásban jóval több van, kéne valamit kezdeni vele.
-új egységeket/techet/leginkább teljes új csapatot. Persze ez hatalmas meló lenne, így ha lesz egyáltalán ilyen, se két nap múlva. Fontos hozzátennem, hogy a jelenlegi tech tree kábé harmadát se sikerült még megépítenem/kifejleszetenem soha, tehát van még kakaó a jelenlegiben is.
-Tutorialt! Egyáltalán nincs! Állítom, hogy emiatt sok játékost elvesztett a funcom! A játék nem könnyű, ellenben bitangpusztulatosan nehéz, ha nem tudod, mi a dolgod! Tipp: Ha nem építesz éppen kunyhót/vadászházat/zászlót, akkor kéne! Ha nem nő folyton az ember-pénz/kaja/parancsnoklás termelésed, igen hamar nyakig ülsz a szószban.
Még a DLCről: 1 db plusz hős van benne.
Alapből adott Valeria, aki hatalmasat sebez a két bökőjével 1 ellenfélbe, és van "területre DOTolok és jobban bírom egy ideig a pofont" képessége. És persze Conan, aki a pallosával picit kisebbet sebez, de egy ívben több ellenre is, a képessége, hogy maga körül odacsap egy jó nagyot mindenkinek, de ezzel vége is.
A plusz hős (Kalanthes) sebzi a legkisebbet a mágikus támadásával, de területre, és távolra! A képessége, hogy gyógyít maga körül, elég ritkán hasznos (de akkor jól jön). Nem IMBA, de kellemes változatosság a másik kettő mellett. VISZONT mivel a DLC alapból annyi, mint a játék fele, jelen pillanatban semmiképpen sem ajánlom.
Ez lenne a verdikt is: a játék nekem tetszik, főleg coopban, de keressetek/várjatok leárazást, pillanatnyilag drágább, mint amennyit ér - főőőőleg a DLC.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=rYZtyLfm53Y
Mad Max
Egy akció során zsákoltam be komoly 5 ojróért pár hónapja. Az eleje kicsit ijesztő volt, ugyanis WB games logóval kezdődött.
A játék kb. olyan, mint a Batman játékok, csak itt egy kiszáradt óceán fenekén zajlik a sztori, nem pedig városi környezetben. A Batmanhez azért hasonlít, mert hasonló a harcrendszere, erről majd kicsit később részletesebben.
A Mad Max 2 és főleg az új Mad Max film adta hozzá az ihletet. Ez a hangulatot egyébként az elején jól elkapták, szakadt autóban járod a sivatagot, pár lőszer gurigázik csak a műszerfalon, kell benzin meg víz, kutyakaját eszel...
Aztán sajnos fokozatosan rájössz, hogy kb itt ki is merül a dolog, mert a víz igazából csak gyógyital, a kutyakaja szintén csak gyógyuláshoz kell, szóval nincs igazi túlélés szerepe, Max sosem lesz éhes vagy szomjas. A benzin sem számít különösebben, mert egyrészt mindenhol találsz, másrészt meg vannak olyan fejlesztések, amik szükségtelenné teszik a keresgélést. Az egyetlen eset, ami sok benzint igényel, az a lángszóró fegyver rendszeres használata, illetve jó ha van nálad egy tartalék kanna, hogy fel tudj vele robbantani ajtókat.
A sztori elején Maxot legyűri a túlerő, elveszik a V8-as kocsiját és minden cuccát. Ezeket akarja visszaszerezni, hogy folytathassa az útját. Véletlenül találkozik az egész sivatag legjobb szerelőjével, aki szintén teljesen lökött (ahogy kb. minden karakter a játékban) és Maxban látja a saját vallásának a Megváltóját. Együtt kezdenek új autót építeni.
Az építéshez fémhulladék (Scrap) kell, amit eleinte a sivatagban lehet itt-ott találni, illetve autók és a Madárijesztók (afféle modern, groteszk totemoszlopok) szétrombolásával lehet szerezni. A sivatag 5 nagyobb övezetre van osztva, mindegyiknek egy erőd a központja. Ezek vezetői is nyögnek a közös ellenség terrorja alatt, ezért ha segítesz nekik, ők is segítenek. Kb. 15 percenként adnak egy adag fémhulladékot, aminek a mennyisége folyamatosan nő minden felszámolt ellenséges bázis után. Ezek aztán a terület erődje alá kerülnek, az ő emberei népesítik be.
Itt jön pár furcsaság: A bázisok egy részén kőolaj-feldolgozás folyik, ami ugye fontos a benzin miatt. Ezeket úgy kell elfoglalni, hogy az összes kapcsolódó berendezést fel kell robbantani. Az, hogy ezeket a berendezéseket esetleg hasznosíthatta volna a terület gazdája, senkit se érdekel.
A másik meglepetés, hogy Max felszerelését (puska, dzseki, kesztyű, harci képzettségek, stb), szintén hulladékfémből lehet fejleszteni. Tehát ha mondjuk fizetsz 200 fémhulladékot, akkor megtanulod hogyan lehet késsel lemészárolni valakit. Ennek még lehetne is értelme, ha ezt egy harcművész ipsének fizetnéd, aki megtanít, de ilyen nincs.
A fejlődéshez tartozik még az is, hogy bizonyos feltételek teljesüléskor kapsz 1-1 Legend pontot. Itt semmi eztrára nem kell gondolni, sima játék közben is jönnek rendszeresen (pl. pusztíts el x ilyen vagy olyan autót, ellenfelet, használd ezt vagy azt a skillt, stb). Ezeket egy fura NPC-nél lehet beváltani, aki valójában nem is létezik (szvsz). Ezek passzív bónuszok, pl. kevesebb üzemanyagot használ az autó, több fémhulladékot vagy lőszert találsz, tovább marad épen a közelharci fegyver, többet gyógyít a kaja, több vizet találsz egyszerre, ilyesmik). Ezeknek mindnek 10 szintje van, ami soknak tűnhet, de nagyon gyorsan jönnek az elkölthető pontok és különösebb erőfeszítés nélkül maxra lehet vinni mindent. Utána már hiába teljesíted a feltételeket, nem kapsz több pontot.
Az autó és a felszerelés fejlesztéséhez vannak extra feltételek is, pl. csináld meg ezt vagy azt a küldetést, vagy szabadítsd fel az adott területet bizonyos mértékben. A kocsi fejlesztése miatt ezek eléggé fontosak, de csak az egyik fontos felszerelés miatt kell sokat küzdeni, a Szigonyvető 6. fokozatához (ehhez fel kell szabadítani az egyik NPC teljes területét az ellenséges befolyástól). A szigony azért fontos, mert sok dologra használható: embereket leszigonyozni, kapukat leszakítani (van rákötve egy kötél), totemeket ledönteni, ellenséges autók ajtaját vagy kerekét kiszakítani, stb. A legnagyobb totemekhez kell a 6-os fokozat.
Az autónak sok elemét lehet fejleszteni, motor, felfüggesztés, gumik, 5-6 féle fegyver, stb. Ehhez tengernyi fémhulladék kell. Az is jópofa, hogy minél nagyobbak a fegyverek és a páncél, annál jobban csökken az autó sebessége és irányíthatósága. Mondjuk azzal meg lehet trükközni, hogy menet közben átváltasz vékonyabb páncélra és/vagy könnyebb tolólapra, hogy az autó gyorsabb legyen.
Harcrendszer
Az autós harc eleinte oldalról lökdösődést jelent, illetve ha van tolólap, akkor azzal belerongyolni az ellenfélbe. Ez hamar kiegészül a Szigonnyal, illetve később egy gránátvető-szerűséggel. A kocsinak van HP-ja, ami ha elfogy, akkor 5 másodpercen belül el kell hagyni, különben felrobban. Ekkor gyalog kell tovább harcolni, amíg a szerelőd megpróbálja a valahogy összekalapálni a kocsit. Be lehet ülni az ellenség elhagyott autóiba is. Nekem a taktikám az volt a vége felé, hogy ha nem kell, akkor nem vesztegetni az időt vele, mert a roncsokból kapott fémhulladék mennyisége nem éri meg a beleölt időt. Ugyanis az elpusztított ellenfelekből csak pár fémhulladékdarabot lehet kapni, használható alkatrészeket egy darabot sem. Az ellenség autóit el lehet vinni egy baráti erősig, és ezentúl ezt is használhatjuk mászkálni, de ennek semmi értelme, mert nincsenek rajta a fegyverek, sokszot nincs nitro, szóval semmire se jó.
No de vissza a harchoz. Ha mégis harcolnom kell, akkor ha van páncélja, akkor gránátot használok, ami egy lövéssel leszedi a páncélt, és ha esetleg még mindig él, akkor a szigonnyal lerántom a kerekét. Egyébként meg simán csak lerántom a kerekét és elhajtok. A másik lehetőség, hogy az autók jelentős része PIROS HORDÓT hord a hátulján. Nálunk meg van egy shotgun...
A gyalogos harc kb. az, mint a Batman játékokban. Ütemesen kell blokkolni és visszaütni, illetve az E gomb segítségével speciális akciókat végrehajtani sok sebzés vagy kivégzés reményében. Ezek az akciók mind egyedi animációval rendelkeznek és hasznosak, de roppant veszélyesek ránk nézve is. Ugyanis a játék az animáció közben nem vesz be új inputot, szóval hiába látod, hogy jön a buzogánysaller, hiába nyomod a védekező gombot, nem működik. Így aztán a Batmanből ismert kombók itt sokkal rövidebbek, mert előbb-utóbb beüt egy ilyen combo-breaker. Itt 25-ös kombóért már Legend pont jár. Batmanben fel tudtam menni 80 fölé is. A sérülések Fury módban gyógyulnak (Max ideges lesz és az ütései erősebbek lesznek egy darabig) illetve a 4-féle kaja is segít (kutyaeledel, hullákról leszedett pondrók, agyontaposott nyers patkány vagy gyík).
Még pár furcsaság, ami épp eszembe jut. Nemrég upgrdaeltem a gépem, most elég izmos. Mégis, a játék rendszeresen megakadt fél másodpercre. Nagynehezen rájöttem, hogy az automata mentés (ami ráadásul gyakori) akasztja meg (SSDn). Végül neten találtam egy tippet, hogy a Steam/Userdatában kell letilteni hozzáférést a játék könyvtárához, és akkor nem csinálja.
Az egyik területfőnöknek nincs lába, egy robbanómotoros kerekesszékben közlekedik. Mégis az erődje teli van lépcsővel, és sehol nincs egy nyomorult rámpa.
Lehet olyan fejlesztést csinálni az erődben, hogy az általad felrobbantott autók után maradt fémhulladékot automatikusan összeszedjék. Ez tök jó lenne, de ha ők szedik össze, akkor bukod a Legend bónuszt. Ráadásul csak az autóroncsokat szedik össze, a totemek roncsait nem.
A játék egyébként elég stabil, 1x fagyott csak szét. 2x elment a motorhang, de kiszáll/beszáll megoldotta.
Elég jó a sztori. Nem vitték túlzásba, de pont illik a környezethez, világhoz.
Verdikt
A világ nagyon jól hozza a filmek hangulatát. Nagy kár, hogy ez gyorsan megkopik, és az áthallások felületessé válnak. A harcrendszer durva, de elég lapos és az animációba-szorulás sokat elvesz az élvezhetőségéből. Az autóvezetés elég jó, mind irányítás, mind hangulat szempontból. Összességében lehetett volna sokkal jobb is, kevés hiányzott hozzá.
7/10
Tango
"Lagging is a lifestyle."
:DDDD Kösz a leírást, így akkor tutira elkerülöm.
Non serviam
Kábé én is így voltam vele. A hangulat csillagos ötös, a sztori és az autós csaták jók, a többin viszont csiszolhattak volna még, hogy ne legyen olyan darabos és önismétlő. Ettől függetlenül végigtoltam, és menet közben is el tudtam múlatni az időt a főszál mellett felfedezéssel meg olykor a fotó móddal.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Azóta némileg árnyalódott a kép:
rohadtul kiborító, hogy grindelni kell, hogy a fősztoriban továbbmehessek. Nem ritka, hogy a következő főküldetés 3-4 szinttel felettem van.
Mivel a mellékvonal abszolút érdektelen számomra (szerezz gyógyfüvet, öld meg ezt, vidd el a levelet, stb... biccsplíz), ezért a fősodron próbáltam menni, de így mehetek piripócsra baszki medvét ölni... WTF.
Ja, nem, mert van XP Boost mikrotranzakció 10 dollárért. Anyádat, Ubisoft, azt.
Köszi! Érdekel a játék, kipróbálom majd sztem.
Sea of Thieves
Annó bétában néztem meg pár ismerőssel, üres volt. Mostanra elvileg húúú meg hááá tele van pakolva contenttel! Teljes más játék! A nagy lófaszt.... :D 3 fajta küldetéssel találkoztam. Kihajózol x szigetre, előásol egy ládát és leadod utána. Kihajózol x szigetre, ott megölsz 3 hullámnyi csontvázat meg egy "boss"-t és leadod a koponyáját. Az utolsó pedig, hogy felveszel 3 ládát és azt odaadod valaki másnak. :D Ennyi. Progress továbbra sincs, mert minden csak kozmetikai szóval megállás nélkül csinálod ugyanazt hosszú hosszú órákon keresztül, hogy vehess egy új kalapot. :D Persze van hangulata annak, hogy hajózol meg álligatod az árbócot meg lapátolod a vizet a hajóból amikor kell, de annyira nulla az egész játék ezen túl. Lehet később 10-15 óra reputáció farmolás után már kapsz egy minimális puzzle questet is (emlékeim szerint bétában volt ilyen, de az is kimerült annyiban, hogy fél perccel tovább tartott megtalálni a ládát amit ki kellett ásni). Viszont mivel csak cosmetic only "progress" van ezért a motiváció finoman szólva sincs ott mögötte.
A mezei multiplayerek és sandboxok alap lényege az, hogy az egyik legmelósabb részt meg lehet spórolni, a tartalomgyártást, értsd komplexebb misszókat (azokat tesztelni, balance stb.). Ezzel rengeteg időt és pénzt spórolnak meg, azok akik ilyesmivel rukkolnak ki. Kár is várnod, hogy kozmetikán kívűl komolyabb tartalommal is felturbóznák. Örülnek, hogy kikerült és termel némi pénzt.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Nem arról van szó, hogy vártam. Egyszerűen ezt lehetett látni mindenütt, hogy omg megtömték contenttel és mennyit változott a játék. Ezért lepődtem meg, hogy lényegében teljesen ugyanaz mint ahogy megjelent. Különösebben amúgy se érdekelt csak ismerős nagyon akart vele játszani közösen aztán beadtam a derekam egy pár órára...
A "vegere" sem lett jobb...
Mert, hogy van vagy 4 kulonallo befejezes, ami egyaltalan nem tunik befejezesnek. Az elso utan fura is volt, csak annyi tunt fel, hogy nincs main quest. A masodik mar inkabb tunt befejezesnek, de ott sem volt vege a jateknak, viszont leesett, hogy itt maskepp kepzelik el a veget. Nagyon nem talaltam kielegitonek ezt a koncepciot :/
Osszessegeben a remek Origins utan csalodas,.pedig ez is nagyon jol indult.
Nagyon fura olvasni ezt. Szerintem minden fő szál befejezése teljesen korrekt volt.
Másrészt a grind is fura kérdés, láttam pár helyen már panaszkodást rá, de nem értem. Csak és kizárólag a main questeket csináltad végig semmi mást? Mert akkor athén környékén lehet, hogy volt egy kis bukkanó, de azt is kipatchelték utólag. Én annó csak pár side mission-t csináltam meg 1-2 extra helyet a fő sztorin kívül, meg ugye a faction warban is részt vettem néha, de soha nem volt szint gondom. Egy idő után ha lehagytad az előre belőtt szintkövetelményt (amit talán kétszer is csökkentettek patchekkel utólag) akkor veled együtt ment minden quest. Nekem az Origins-ben ez sokkal nagyobb proléma volt, ott aztán tényleg voltak kurva nagy road blockok még akkor is ha mellék cuccokat is csináltál. Na mind1, nagyon fura hogy ez probléma volt.
Nekem ez a fo gondom pont, hogy volt sok szal, de ugy erzodott, hogy egy-egy sorozatepizod vegenek tuntek, az evadzaro meg sehol...
Igy pl. A cultist vonalat mar be sem akarom fejezni, annyira elment tole a kedvem.
Es igen, a fo questeken mentem, nem akartam 100 orat beletenni azzal, hogy embereket szabaditok ki banditak fogsagabol :)
3 fő szál volt. Család, cultist meg atlantis. Szvsz mindhárom teljesen értelmesen lezárja a sztorit. A "vége" vége az atlantisz lezárás ami tök jól összeköti a múltat a jelennel és igazából pontot is tesz az Odyssey végére. A Legacy of the First Blade sztorija is kurva jó volt, szépen tovább vitték a sztorit és a nagyon jól összekötötték az Odyssey-t az Origins-szel.
100 órát meg nem kell vele játszanod, nekem sincs benne 100 órám pedig 100% és az első DLC-t is befejeztem már. Egy közepes végigjátszás ilyen 50-60 óra max. Mellékesen a side missionök között is vannak baromi jó sztorik, némelyik még talán jobb is mint a fő szál.
Kinek mi, ugye. Ha alapból úgy állsz hozzá, hogy te csak végig akarsz szaladni rajta, meg leszarod a világot csak a fő sztori érdekel és azt se viszed végig akkor értem miért csalódás. Nekem az Origins után baromira bejött, itt legalább vannak értelmes karakterek, egy jó sztorit és a játékmenet is sokkal jobban átgondolt/kidolgozottabb mint ott volt.
Ha komoly sztori kontentet keresel a játékban, meg progresst, akkor kár belekezdeni. Ez csupán egy nagy homokozó a tengeren, ahol mindenki ugyanazokkal a játékokkal kalózost játszik, és a játékosokon múlik, hogy mit hoznak ki az egészből.
Ha kicsit komolyabban irányított küldetéseket keresel, akkor a tall tale-eket ajánlom kipróbálásra. Az elsőt elindíthatod bármelyik kocsmában a mysterious strangernél.
Nekem ez így baromi lazy writing kategória.
Az meg, hogy nem megyek át a mellékküldetéseken... Gyerek és munka mellett örülök, hogy erre is van időm egyrészt, másrészt meg miután találkozol a 3-4 típus side quest-tel, utána már csak repetitív erdőn / tengeren át kutyagolás után 5 perc érdemi akció a legtöbb.
MÁS
Xbox-ra megvettem a SW Battlefront 2-t, mert az E3 sale-ben nagyon olcsó volt, illetve kíváncsi is voltam rá. Megnéztem pár arcade küldetést és belenyaltam a Campaign-be és eddig teljesen kellemes meglepetés. Multit is kipróbálom majd alkalomadtán, de a zene, a szép grafika azért teli torokból üvölt, hogy jöhetne már egy új Jedi Kinght...
Nekem a Battlefront 2 volt a lazy minden. Főleg amikor más karaktereket kell irányítani. Jedi Knight kéne, mert ez nagyon messze van. Nekem a legrosszabb SW-játékélményem.
De ahogy a Force Unleashed felvághatott némi Erő-fizikára, úgy a BF2 is a látványra. Csak ettől még jó játékok messze nem voltak. A Fallen Order egyelőre sajnos még kevesebbet ígér. Elképesztő, hogy mióta kínlódnak ezzel a frencsájzzal a fejlesztők is.
Sors bona, nihil aliud.
Fair enough, megértem hogy nincs rá idő, de most kicsit túlozva olyan ez mint odaülni egy 100+ órás rpg elé aztán panaszkodni, hogy hosszú. :) A mellékszálak meg van, hogy egyáltalán nem tartalmaznak akciót pl, de aranyos vagy épp felkavaró sztorik. Van a kaptafára készült dolgokból is egy rakás, de néhány mellék sztori számomra emlékezetesebb volt mint a fő szál. Origins-ben ugyanez volt mondjuk. Mind1, győzködni nem akarlak róla, ha nem jött be akkor nem jött be.