Mondjuk sok esélye volt annak a túlméretezett csónaknak egy ilyen 3 szintes Hotel hajóval szemben ... azért érdekelne ezt miként sikerűlt? Elment büfézni a kormányos?
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Csak én gondolom, hogyha a kis hajó jobbra kormányoz akkor lehet, hogy nem tolja maga alá a nagy hajó ? Bár nem biztos, hogy a kis hajó kapitánya látta a visszapillantóban, hogy baj lehet..
Ha elkapta a farát, akkor lehetetlen kikormányoznia sajnos. Ott csak az menthette volna meg, ha a nagy hajó élesen elkezdi balra a manővert, de ahogy néztem egyik se figyelt a másikra...
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Az is igaz lehet. Mikor a nagy melléért, már nem tudott kanyarodni, mert kanyarodáskor kell a hely a farának is, hogy fordulni tudjon. Valószínűleg a nagy kapitánya nem is látta.
Az időképes videón is úgy néz ki, hogy a kishajó nem tartotta a szűk ívet a híd alatt, hanem (vagy lerobbant, vagy franc se tudja miért) szinte egyenesen a Viking elé hajtott.
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.
Azt azér árnyalja a képet, mielőtt a halottakra húznánk a vizeslepedőt (ugye ők nem védekezhetnek), hogy
1. Budapest ezen szakaszán a sodrással szemben haladva csak jobbról lehet előzni (nagy hajónk konrétan balról hasított, leszarva, hogy előtte van egy hajó a jobb oldalán).
2. Este, a forgalmas, megáradt Dunán én soknak éreztem a nagy hajó sebességét.
3. Zéró reakció volt a nagy hajónál, holott neki kell előre figyelnie, van GPS és radar rendszer, és ezek ellenére konkrétan nem tette meg a nagyobb távolság megtartásához szűkséges manővert.
4. A kis hajó nem tett gyors manővert, csak oldalazott balra (nem állt keresztbe, azt a nagy hajó tette vele) - ezt amúgy a GPS útvonala is igazolja.
ui. Ráadásul a nagy hajó közelébe érve a kis hajót elkapja egy szívó áramlás, mert a nagy hajó alatt és közvetlen mellette gyorsabban áramlik a víz (ahogy a kicsinél is), ez is betett a bajban.
Amúgy már régebben jelezték a hivatalnak (hajóséknak), hogy a nagy hajók szambázása veszélyes (pláne este). Akkor annyit tett a hivatal, hogy megtiltotta nekik a forgolódást egy szakaszon belül.
Azt meg csendben súgom meg, hogy jó sok kapitányt kéne szúrópróbaszerűen ellenőrizni szondával....
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Elképzelhető, hogy az előzési szabályok be nem tartása vezetett a szerda esti katasztrófához a Dunán – mondta az Inforádióban a Magyar Hajózási Országos Szövetség főtitkára.
Horváth Imre az eddigi információk alapján arról beszélt, hogy mindkét hajó sodrással szemben haladt. A budapesti szakaszon „jobbra hajts” van, tehát a pesti irányban kellett felfelé menni a járműveknek. A kisebbik hajó, amelyik elsüllyedt, saját kikötője felé haladt, ami a pesti oldalon van, néhány száz méterre a Margit híd felett.
A nagyobb hajó, amely a Hableány mögött haladt hosszabb ideig, közvetlenül a híd fölött előzni akart. Az előzésnek azonban vannak szabályai a hajózásban: ahol nem egyértelmű, hogy lesz elég hely az előzésre, jelezni kell a másik hajónak, amelyik elöl halad, és meg kell kérdezni, hogy melyik oldalán enged el. Három válasz lehetséges: vagy a jobb, vagy a bal oldalon engedi el a másikat, vagy nem ad engedélyt az előzésre, ha veszélyesnek látja.
Horváth nem tudta megmondani, hogy kommunikáltak-e a hajók egymással, de szerinte ez ki fog derülni, mert a Duna teljes magyarországi szakaszán közlekedő valamennyi hajó összes mozgását rögzítik, a rádiókommunikációval együtt. Ebből ki fog derülni, mi történt a baleset pillanatában.
Nekem a webcam videokbol az jott at hogy egy ekkora baszomnagy hajo alig fer at a margit hid boltivek kozepe alatt ilyen vizallasnal - ehhez kepest tucatjaval rajzanak mindenfele.
Ebbe kodolva volt egy baleset. Az egy kurva nagy szerencsetlenseg hogy 30+ ember halt meg, eso meg egyeb korulmenyek miatt.
De akkor se a kapitanyok a fo felelosok, hanem aki hagyta hogy ekkora forgalom legyen. Baszki ez a Viking egy kb 10 meteres savon tud atmennj a Margit hid alatt ebben az idoben, hat a faszert nem tiltottak le a picsaba aznap???
ez megint ilyen tipikus magyar katasztrófa látványosság.
történik egy ilyen baleset sajnos sok halottal, de amúgy kész csoda hogy eddig ezt megúszták, mikor köztudottan szar volt a szabályozás, de "amíg nincs baj, addig nincs baj" alapon rendesen le is fosták.
majd most jönnek a szakértők és megszakértik, hogy majd kit lehet okolni a hibáért, lesznek revíziók meg átvizsgálások, aztán minden megint folytatódik majd ugyanúgy
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Én meg azon nem csodálkozom, hogy most mindenki szakértő és fikkerol mindent, miközben emberi mulasztás történt és 65 éve nem volt súlyos baleset idehaza (Balaton túlterhelt hajó), amiről sok más (fejlettebb) ország nem dicsekedhet el (pl. Korea sem).
Egyértelmű, hogy minden ilyen tragikus eseménynél, mint a repülő szerencsétlenségeknél is, természetes, hogy alapos vizsgálatok történnek és a leszűrt tanulságok alapján további szabályozások.
Az én olvasatomban nem engedném a nagy hajók városnéző cirkulálását, pláne este, arra ott vannak az erre a célra kialakított kisebb városnéző hajók.
A risztási rendszeren kell fejleszteni, bár ennél az esetnél szerintem nem lett volna így se jobb az esély. A környék hajói a baleset pillanata után azonnal a segítségre siettek...
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Leírom, hogy mi lesz a jövőben. Jóslat következik.
1. Bűnbakot fognak keresni.
2. A bűnbakhoz valamilyen bűnbak-okot fognak csatolni. Egyetlenegy okot fognak megnevezni, mert a jellemzően vallásos magyar népgondolkodásban mindennek egyetlen oka van.
3. Utólag be fogják tiltani a bűnbak-okkal kapcsolatos tevékenységet. Tökmindegy mit, de valamit mindenképp be fognak tiltani.
4. A bűnbakot meg fogják hurcolni, hiszen ő volt a valódi okozója mindennek.
5. Rend lesz, és ezt majd hangoztatni fogják, hogy az emberek csettintsenek, hogy "ez igen, ezek aztán képesek rendet rakni!".
Az én olvasatomban nem engedném a nagy hajók városnéző cirkulálását, pláne este, arra ott vannak az erre a célra kialakított kisebb városnéző hajók.
Meglepő módon az állam résztulajdonos a gigahajós bizniszben (asszem kikötőket lehet tőlük bérelni) ami milliárdos nyereséget (!) termel. Szóval ha valamit betiltanak az esélyesen a kishajós dolog lesz és a gigászok maradnak...
A nagy hajók jöhetnek-mehetnek, kiköthetnek, azzal nincs baj, hanem azzal, hogy ők is beállnak a kishajók közé fel-alá szlalomozni. Na, ezt nem engedném. Így a pénzes bohócok is megnyugodhatnak és a víz is biztonságosabb lenne.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Mondjuk sok esélye volt annak a túlméretezett csónaknak egy ilyen 3 szintes Hotel hajóval szemben ... azért érdekelne ezt miként sikerűlt? Elment büfézni a kormányos?
Vagy zuhanyozni.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
lazán kapcsolódik
rwurl=https://youtu.be/puK5CwThaq4
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
itt van 2 videó, eredetileg időképről:
https://444.hu/2019/05/30/ime-a-video-a-budapesti-hajobalesetrol
Szép gyors jobbkanyar, a közben előtte forduló hableányt meg begyűrte.
rwurl=https://youtu.be/TSpdZb_4q0w
Brutális...
Csak én gondolom, hogyha a kis hajó jobbra kormányoz akkor lehet, hogy nem tolja maga alá a nagy hajó ? Bár nem biztos, hogy a kis hajó kapitánya látta a visszapillantóban, hogy baj lehet..
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Ha elkapta a farát, akkor lehetetlen kikormányoznia sajnos. Ott csak az menthette volna meg, ha a nagy hajó élesen elkezdi balra a manővert, de ahogy néztem egyik se figyelt a másikra...
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Az is igaz lehet. Mikor a nagy melléért, már nem tudott kanyarodni, mert kanyarodáskor kell a hely a farának is, hogy fordulni tudjon. Valószínűleg a nagy kapitánya nem is látta.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
(Most nyilatkozták, hogy a kisebb hajó bekanyarodott a nagyobb elé, az okozta a problémát..)
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Az időképes videón is úgy néz ki, hogy a kishajó nem tartotta a szűk ívet a híd alatt, hanem (vagy lerobbant, vagy franc se tudja miért) szinte egyenesen a Viking elé hajtott.
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.
Azt azér árnyalja a képet, mielőtt a halottakra húznánk a vizeslepedőt (ugye ők nem védekezhetnek), hogy
1. Budapest ezen szakaszán a sodrással szemben haladva csak jobbról lehet előzni (nagy hajónk konrétan balról hasított, leszarva, hogy előtte van egy hajó a jobb oldalán).
2. Este, a forgalmas, megáradt Dunán én soknak éreztem a nagy hajó sebességét.
3. Zéró reakció volt a nagy hajónál, holott neki kell előre figyelnie, van GPS és radar rendszer, és ezek ellenére konkrétan nem tette meg a nagyobb távolság megtartásához szűkséges manővert.
4. A kis hajó nem tett gyors manővert, csak oldalazott balra (nem állt keresztbe, azt a nagy hajó tette vele) - ezt amúgy a GPS útvonala is igazolja.
ui. Ráadásul a nagy hajó közelébe érve a kis hajót elkapja egy szívó áramlás, mert a nagy hajó alatt és közvetlen mellette gyorsabban áramlik a víz (ahogy a kicsinél is), ez is betett a bajban.
Amúgy már régebben jelezték a hivatalnak (hajóséknak), hogy a nagy hajók szambázása veszélyes (pláne este). Akkor annyit tett a hivatal, hogy megtiltotta nekik a forgolódást egy szakaszon belül.
Azt meg csendben súgom meg, hogy jó sok kapitányt kéne szúrópróbaszerűen ellenőrizni szondával....
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
pont a minap futottam bele:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=ePDoCPi06rk
Letartóztatták a nagy hajó (ukrán) kormányosát/kapitányát
valszeg elővigyázatosság, meg valamit prezentálni kell rendőrségnek 30 halottas balesetnél...
vagy csak megszondázták
amúgy a videók alapján ők hibáztak
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
miért hibáztak? Bevágott a kishajó az útjukba. Esélytelen volt megállnia. Ha 5 liter vodka volt benne, akkor is mindegy volt.
Te elolvastad a korábbi kommenteket?, csak mert nem akarom ismételni.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Szakértőnket olvashatták :D
A nagy hajónak van elsőbbsége.
Ezt most a kisujjadból szoptad?
+
Jogászként nem nagy feladat utána olvasnod...
(help: nem minősül kishajónak a Hableány,mert 20m-nél hosszabb volt, egész pontosan 27,25m)
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Annyira nem volt kicsi, hogy a szállító max kapacitása hivatalosan 150fő volt...
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Nekem a webcam videokbol az jott at hogy egy ekkora baszomnagy hajo alig fer at a margit hid boltivek kozepe alatt ilyen vizallasnal - ehhez kepest tucatjaval rajzanak mindenfele.
Ebbe kodolva volt egy baleset. Az egy kurva nagy szerencsetlenseg hogy 30+ ember halt meg, eso meg egyeb korulmenyek miatt.
De akkor se a kapitanyok a fo felelosok, hanem aki hagyta hogy ekkora forgalom legyen. Baszki ez a Viking egy kb 10 meteres savon tud atmennj a Margit hid alatt ebben az idoben, hat a faszert nem tiltottak le a picsaba aznap???
https://index.hu/belfold/2019/05/31/szakerto_nem_a_hableany_fordult_be_a_viking_ele/
ez megint ilyen tipikus magyar katasztrófa látványosság.
történik egy ilyen baleset sajnos sok halottal, de amúgy kész csoda hogy eddig ezt megúszták, mikor köztudottan szar volt a szabályozás, de "amíg nincs baj, addig nincs baj" alapon rendesen le is fosták.
majd most jönnek a szakértők és megszakértik, hogy majd kit lehet okolni a hibáért, lesznek revíziók meg átvizsgálások, aztán minden megint folytatódik majd ugyanúgy
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Én meg azon nem csodálkozom, hogy most mindenki szakértő és fikkerol mindent, miközben emberi mulasztás történt és 65 éve nem volt súlyos baleset idehaza (Balaton túlterhelt hajó), amiről sok más (fejlettebb) ország nem dicsekedhet el (pl. Korea sem).
Egyértelmű, hogy minden ilyen tragikus eseménynél, mint a repülő szerencsétlenségeknél is, természetes, hogy alapos vizsgálatok történnek és a leszűrt tanulságok alapján további szabályozások.
Az én olvasatomban nem engedném a nagy hajók városnéző cirkulálását, pláne este, arra ott vannak az erre a célra kialakított kisebb városnéző hajók.
A risztási rendszeren kell fejleszteni, bár ennél az esetnél szerintem nem lett volna így se jobb az esély. A környék hajói a baleset pillanata után azonnal a segítségre siettek...
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
http://disq.us/p/224d974
Vill du bli ihop med mig?
Meglepő módon az állam résztulajdonos a gigahajós bizniszben (asszem kikötőket lehet tőlük bérelni) ami milliárdos nyereséget (!) termel. Szóval ha valamit betiltanak az esélyesen a kishajós dolog lesz és a gigászok maradnak...
A nagy hajók jöhetnek-mehetnek, kiköthetnek, azzal nincs baj, hanem azzal, hogy ők is beállnak a kishajók közé fel-alá szlalomozni. Na, ezt nem engedném. Így a pénzes bohócok is megnyugodhatnak és a víz is biztonságosabb lenne.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Hazafelé elhajtottunk a híd mellett, hogy mennyi bámészkodó katasztrófaturista van még mindig ott, este fél 11-kor is....