tudom, hogy most divat nyalni a seggét, de ez az ember akkor is egy kincs basszus
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Kíváncsi vagyok, ha kiforrja magát ez a technológia, milyen szinten tud majd előre "jósolni" emberi reakciókat, illetve hogyan fogja kezelni a kiszámíthatatlan szituációkat, pl egy jó autós üldözést Amerikában vagy egy ámokfutást.. A hackelhetőségéről nem beszélve.
milyen szinten tud majd előre "jósolni" emberi reakciókat
azokat valoszinuleg sehogy, mivel honnan tudod ki hogyan es mikor reagal valamire, illetve milyen varatlan, de annal kreativabb faszsagokat csinal.
Viszont amit tudsz tenni, hogy figyeled a mar meglepett gubancos lepeseket (amiket elozoleg felmert es eltarolt a memoba hogy hova vezethetnek), es a korulmenyekhez merten a leheto legugyesebben tudod menteni a szitut azzal hogy ahhoz viszonyitva biztonsagos pozicioba hozod a jarganyt. Plusz szugseg szeruen meg is allitod hogy a vezetonek legyen idelye az emberi realizalas utan tovabblepni az adott helyzetre.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
abszolut fair enough hogy kozel nem tokeletes mindennemu vezeteses problemara az AI, de nem is azt mondtam hogy szemelyesen most azonnal hasznalnam a full autopilot funkciot (nem tennem a jelenlegi formajaban, se egyedul, se csaladdal/gyerekkel vezetve), hanem csak annyit hogy bazira ertekesnek tartom pl az utkozes megakadalyozo fejlesztesuket, amivel segithetik a vezetot (pl amikor a videoban latottakban is kezileg vezetett az illeto, de ideiglenesen atvette a rendszer az uralmat a jarmu felett tole, hogy megakadalyozzanak sikeresen 1-1 utkozest).
Ezeknek bizonyos kezdetlegesebb fokozatait manapsag is alkalmazzak mar a legtobb modern jarganyban, anti skidding, stb technologiakban, amikor is akar apro csuszast detektalva atveszik toled az iranyitast es (le)fekezik, biztonsagos pozicioba helyezik a jarganyt, miutan kesobb visszadjak a kontrollt hogy ujra gyorsulni tudj vele.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
LIDAR meg a normalisan atgondolt kameras megoldas is jo. Gondolj bele, vegulis te is kizarolag sima vizualis informaciobol itelsz es haritasz, barmilyen utkozest probalsz megelozni es kezelni. Nincs lezeresen 3d-ben felterkepezett domborkeped, minden szogben a kozeli ossz objektumrol. :)
Az automatizacio okossaga nem feltetlen fugg az adott szenzor kialakitasatol. Az alapveto problema meg ott van hogy szvsz nem eleg okos jelenleg full autopilot vezetesre, azon meg dolgozniuk kell. Viszont preventativ lepesekre egyre ugyesebb mar, es aktivan is hasznalnam/hasznalom bizonyos fokozatait.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Gondolj bele, vegulis te is kizarolag sima vizualis informaciobol itelsz
Azért is kell minél hamarabb lecserélni egy gépre :D
Illetve a következő szintre lépés az autók közötti kommunikáció, amikor már szól hogy előtted 1km-el fékeznek mert baleset volt.
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Ha elegge kifejlett a dolog, sure, de csak azert mert "gep" meg nem feltetlen jobb is mint az ember jelenlegi manualis megoldasai. Ha elegge kiforrja viszont a gyermegbetegsegeket, es egyre jobban tornazza fel a funkcioi okossagat, akkor behathato idon belul at tud fordulni egy overall effektivebb es biztonsagosabb megoldasba, mint az ember alkotta kezi megoldasok, jelenlegileg.
Nem feltetlen biznek meg amugy egy masik auto adta kommunikacios informacionak hogy nincs barmilyen formaban megfurva, amibol nekem potencialisan karom eshet. Inkabb a sajat begyujtott szaraz informaciokra hagyatkoznek. Nem jelenti azt hogy nem valhat az elobbi predikciok szempontjabol sokszor a javunkra, csak integritas szempontjabol nem biznek meg benne hogy jogos informaciokat kap a jarmuvem azoktol.
Az egyre effektivebb rendszerre cseret is a technologia/jarmuvek alapara fekezi most is sokszor (az emlitett tech okossaganak hianyossagai mellett), igy az sem olyan egyszeru hogy bumm es meglepjuk.
Megnezed most is dogivel lehetnek az utakon 30-40 eves rozsdatol roskadozo jarmuvek, amikkel boldoban elvannak az emberek es leszarjak lecserelni.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Nem feltetlen amugy. Az hogy jobbak a reflexei mint egy atlagos vezetonek, illetve ugyesebben kezeli a helyzeteket, mar megeri hogy neked az legyen, meg ha mindenki mas is manualis korulotted.
Plusz a biztonsagos vezetesen kivul, csomo idot is kaphatsz vele, amit addig utazassal kellett toltened. Pl dolgozhatsz a melodon, szamitogepen, akar interneten, stb, teljesen belemerulve, ameddig az autopilota elvisz a munkahelyedre. Megsporolva ebbol potencialisan orakat a napodbol, es igy az eletedbol, amit csak "ures" rush-houros vezetessel toltenel a forgalom kozepen amugy.
Ez potencialisan jogossa teheti hogy joval varoson kivul elj es vasarolj hazakat sokkal ocsobban mintba a kozpontba tenned, de ugyanugy varos kozpontba jarj melora, akar masfel oras vezetessel 1 iranyba. De mivel ki tudod akar teljes figyelmes munkaval is hasznalni azt az idot, aktivan hozza fog tartozni az effektiv dolgokkal eltoltott idovel, es nem esik ki "ures es unalmas melora vezetessel", amit amugy aktivan merlegel minden ember aki naponta utazgat melora es vasarol lakhatast.
Velem egyutt szerintem rakat masik ember van, aki jo trade-offnak tartja bealdozni tobb 10k dolcsit is egy egy ilyen technologias jarganyra ha eleg effektiv, ha potencialisan visszaad 2-3 orat minden nap az eletedbol, szinte barmi masra hasznalni.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
err yes and no. Tipikusan ha messze varoson kivul vagy, akkor sztradan kozelited meg a helyet. A sztradakon csak mesz egyenesen, sokszor meghatarozottan monoton sebesseggel, szoval nem nagyon jelent problemat a motion sickness.
Ha varosba is ersz, sok normalisan es modernen epitett vagy felujitott megoldasok koze tartozik hogy varos korul is nagy sztrada fut, amelyeken keresztul szintugy egyenes uton meg tudod kozeliteni a kerdeses lokaciot, es csak az adott kijaraton leugorva lepsz a klasszikus forgalomba. Nyilvan az adott lakoovezettol a sztradaig erve, illetve ahogy emlitettem a sztradarol kijaratba ugorva es munkaig erve van par perces ovezet amiben kozrejatszhat a motion sickness. De addig max leall az ember az inteznivalokkal es nem ir/olvas, hanem nezelodik ki az ablakon, ha mashogy nem oldhato meg.
Ha 90-95%-kat az uton eltoltott idobol hasznosan tudod tolteni ebbol kifolyolag, az mar egesz jo felallas.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Obviously spoiler, de cool összefoglaló:
rwurl=https://youtu.be/DXeVHQrTu0s
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=5b2dUgK6VV4
tudom, hogy most divat nyalni a seggét, de ez az ember akkor is egy kincs basszus
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=OT_MxopvfQ0
Kíváncsi vagyok, ha kiforrja magát ez a technológia, milyen szinten tud majd előre "jósolni" emberi reakciókat, illetve hogyan fogja kezelni a kiszámíthatatlan szituációkat, pl egy jó autós üldözést Amerikában vagy egy ámokfutást.. A hackelhetőségéről nem beszélve.
rwurl=https://i.imgur.com/kfEzyyu.mp4
btw nem az Nvidia szarja a spanyol viaszt, plusz mar egy ideje aktivan hasznaljak is a technologiat (eleteket is ment igy).
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=--xITOqlBCM
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=tjjdXjhT2g4
azokat valoszinuleg sehogy, mivel honnan tudod ki hogyan es mikor reagal valamire, illetve milyen varatlan, de annal kreativabb faszsagokat csinal.
Viszont amit tudsz tenni, hogy figyeled a mar meglepett gubancos lepeseket (amiket elozoleg felmert es eltarolt a memoba hogy hova vezethetnek), es a korulmenyekhez merten a leheto legugyesebben tudod menteni a szitut azzal hogy ahhoz viszonyitva biztonsagos pozicioba hozod a jarganyt. Plusz szugseg szeruen meg is allitod hogy a vezetonek legyen idelye az emberi realizalas utan tovabblepni az adott helyzetre.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
szükségszerűenEveryone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Yeah, ez mind szép és jó, de mi lenne, ha az álló cuccokba nem menne bele? :D Vagy az előtte lévő teherautóba?
Tudtommal a LIDAR már tökéletes lenne az ilyen problémákra csak kurva drága úgyhogy maradnak a sima kamerák meg egyebek.
Mintha valami olyasmi lett volna hogy a szép színű kamiont egyszerűen az ég részeként azonosította az autó.
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
abszolut fair enough hogy kozel nem tokeletes mindennemu vezeteses problemara az AI, de nem is azt mondtam hogy szemelyesen most azonnal hasznalnam a full autopilot funkciot (nem tennem a jelenlegi formajaban, se egyedul, se csaladdal/gyerekkel vezetve), hanem csak annyit hogy bazira ertekesnek tartom pl az utkozes megakadalyozo fejlesztesuket, amivel segithetik a vezetot (pl amikor a videoban latottakban is kezileg vezetett az illeto, de ideiglenesen atvette a rendszer az uralmat a jarmu felett tole, hogy megakadalyozzanak sikeresen 1-1 utkozest).
Ezeknek bizonyos kezdetlegesebb fokozatait manapsag is alkalmazzak mar a legtobb modern jarganyban, anti skidding, stb technologiakban, amikor is akar apro csuszast detektalva atveszik toled az iranyitast es (le)fekezik, biztonsagos pozicioba helyezik a jarganyt, miutan kesobb visszadjak a kontrollt hogy ujra gyorsulni tudj vele.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
LIDAR meg a normalisan atgondolt kameras megoldas is jo. Gondolj bele, vegulis te is kizarolag sima vizualis informaciobol itelsz es haritasz, barmilyen utkozest probalsz megelozni es kezelni. Nincs lezeresen 3d-ben felterkepezett domborkeped, minden szogben a kozeli ossz objektumrol. :)
Az automatizacio okossaga nem feltetlen fugg az adott szenzor kialakitasatol. Az alapveto problema meg ott van hogy szvsz nem eleg okos jelenleg full autopilot vezetesre, azon meg dolgozniuk kell. Viszont preventativ lepesekre egyre ugyesebb mar, es aktivan is hasznalnam/hasznalom bizonyos fokozatait.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Azért is kell minél hamarabb lecserélni egy gépre :D
Illetve a következő szintre lépés az autók közötti kommunikáció, amikor már szól hogy előtted 1km-el fékeznek mert baleset volt.
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Az autopilot akkor lesz majd az igazi, ha CSAK autopilot lesz az utakon.
Ha elegge kifejlett a dolog, sure, de csak azert mert "gep" meg nem feltetlen jobb is mint az ember jelenlegi manualis megoldasai. Ha elegge kiforrja viszont a gyermegbetegsegeket, es egyre jobban tornazza fel a funkcioi okossagat, akkor behathato idon belul at tud fordulni egy overall effektivebb es biztonsagosabb megoldasba, mint az ember alkotta kezi megoldasok, jelenlegileg.
Nem feltetlen biznek meg amugy egy masik auto adta kommunikacios informacionak hogy nincs barmilyen formaban megfurva, amibol nekem potencialisan karom eshet. Inkabb a sajat begyujtott szaraz informaciokra hagyatkoznek. Nem jelenti azt hogy nem valhat az elobbi predikciok szempontjabol sokszor a javunkra, csak integritas szempontjabol nem biznek meg benne hogy jogos informaciokat kap a jarmuvem azoktol.
Az egyre effektivebb rendszerre cseret is a technologia/jarmuvek alapara fekezi most is sokszor (az emlitett tech okossaganak hianyossagai mellett), igy az sem olyan egyszeru hogy bumm es meglepjuk.
Megnezed most is dogivel lehetnek az utakon 30-40 eves rozsdatol roskadozo jarmuvek, amikkel boldoban elvannak az emberek es leszarjak lecserelni.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Nem feltetlen amugy. Az hogy jobbak a reflexei mint egy atlagos vezetonek, illetve ugyesebben kezeli a helyzeteket, mar megeri hogy neked az legyen, meg ha mindenki mas is manualis korulotted.
Plusz a biztonsagos vezetesen kivul, csomo idot is kaphatsz vele, amit addig utazassal kellett toltened. Pl dolgozhatsz a melodon, szamitogepen, akar interneten, stb, teljesen belemerulve, ameddig az autopilota elvisz a munkahelyedre. Megsporolva ebbol potencialisan orakat a napodbol, es igy az eletedbol, amit csak "ures" rush-houros vezetessel toltenel a forgalom kozepen amugy.
Ez potencialisan jogossa teheti hogy joval varoson kivul elj es vasarolj hazakat sokkal ocsobban mintba a kozpontba tenned, de ugyanugy varos kozpontba jarj melora, akar masfel oras vezetessel 1 iranyba. De mivel ki tudod akar teljes figyelmes munkaval is hasznalni azt az idot, aktivan hozza fog tartozni az effektiv dolgokkal eltoltott idovel, es nem esik ki "ures es unalmas melora vezetessel", amit amugy aktivan merlegel minden ember aki naponta utazgat melora es vasarol lakhatast.
Velem egyutt szerintem rakat masik ember van, aki jo trade-offnak tartja bealdozni tobb 10k dolcsit is egy egy ilyen technologias jarganyra ha eleg effektiv, ha potencialisan visszaad 2-3 orat minden nap az eletedbol, szinte barmi masra hasznalni.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
And then there is motion sickness :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
err yes and no. Tipikusan ha messze varoson kivul vagy, akkor sztradan kozelited meg a helyet. A sztradakon csak mesz egyenesen, sokszor meghatarozottan monoton sebesseggel, szoval nem nagyon jelent problemat a motion sickness.
Ha varosba is ersz, sok normalisan es modernen epitett vagy felujitott megoldasok koze tartozik hogy varos korul is nagy sztrada fut, amelyeken keresztul szintugy egyenes uton meg tudod kozeliteni a kerdeses lokaciot, es csak az adott kijaraton leugorva lepsz a klasszikus forgalomba. Nyilvan az adott lakoovezettol a sztradaig erve, illetve ahogy emlitettem a sztradarol kijaratba ugorva es munkaig erve van par perces ovezet amiben kozrejatszhat a motion sickness. De addig max leall az ember az inteznivalokkal es nem ir/olvas, hanem nezelodik ki az ablakon, ha mashogy nem oldhato meg.
Ha 90-95%-kat az uton eltoltott idobol hasznosan tudod tolteni ebbol kifolyolag, az mar egesz jo felallas.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
rwurl=https://youtu.be/Ds8ZFzOwGeI
tl;dr: műbőr-szerű cucc teából.
Ez is egy érdekes megoldás, igaz 5 éves TED talk videó.
rwurl=https://youtu.be/x1Q2oLxEOF8
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Stockholm, metró, szellőzőrács.
rwurl=https://imgur.com/QqGigxu
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.
duplán cool
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=TtGcj9-JPds
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Kipróbálnék egy ilyen munkahelyet
Német exoskeleton
Mondjuk úgy lenne igazán cool, ha 15 helyett 150kg-t tudnál vele emelni, dehát valahol el kell kezdeni gondolom.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Y3hl-nq3-lU
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
rwurl=https://youtu.be/e7DIdfUfSQQ
Chernobyl sorozathoz érkezett egy FLIR (reklám)rövidfilm :D
rwurl=https://youtu.be/EEl_Zk14z7A
rwurl=https://youtu.be/4dn6ZVpJLxs?t=878
A linkelt ponton és utánna pont csávó nagyon jól összefoglalja azon pontokat (+egyebeket ofc) amiket már többször felvetettem az Elon-hívőknek... :D
Építsen inkább hidakat :D
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
https://www.theguardian.com/technology/2019/may/26/world-first-fruit-picking-robot-set-to-work-artificial-intelligence-farming
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
;-) Ismered a viccet, hiába építesz hidakat, ha egyszer...