Már kb. a játék bejelentése óta a "csöcshiányon" forrong az internet forrongós része, minden fejlesztő SJW, cuck meg soyboy azon a környéken. :D Én nem szerettem az MK9-es modelleket, mert oké, hogy csöcs volt, most meg annyira nincs, de maguk a kosztümök borzasztóak voltak. El tudok röhögcsélni én is a Dead or Alive mellfizikáján, de az MK ne legyen az a szint, inkább kérek fasza kosztümöket meg páncélokat kiadós sérülésmodellel és véreskedéssel.
Ha te máshogy állsz hozzá a dologhoz, akkor meg van másik játék is a piacon, ott a Dead or Alive 6 például PC-re is, benne egy csomó dudával.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Tegnap belenéztem a Forge-ba, hát elmennek a picsába ezért is. Ha találsz egy receptet, az a maximálisan kombinálható 3 tárgyból mindig csak kettőt ad meg, vagyis trial and errorral kell kitalálni a harmadik elemet. Igen ám, csak bizony koinba és soulba kerül az is, hogy próbálkozz, és van olyan tárgy, aminél már önmagában mondjuk 20 000 koinba és 500 soulba kerül az, hogy egyáltalán berakod a Forge-ba.
Oké, akkor alapjáraton ez is játszhatatlan, majd a netről kell lelesni a teljes recepteket ahelyett, hogy kikövetkeztetné az ember magától az inventory-ból, mert annyi lóvét és soult lehet bukni vele, hogy tolhatsz vagy 30 meccset, mire újra lehet próbálkozn... PRÓBÁLKOZNI, bazmeg.
Alapból örülök én annak, hogy fasza lett a krypt a tényleges játékmenetet illetően, mert hát van itt már az is, felfedezni is egy élmény, de egyszerűen tele van ezekkel az időrabló geci húzásokkal, amik tényleg csak és kizárólag egy f2p mobilos játékba férnének bele. Nem értem, komolyan nem értem, hogy basszus ott egy jó kis találgatós minijáték, mint a Forge, aztán ahelyett, hogy elkökörködnél vele és mondjuk örülnél, hogy jutalmaz a játék, azt nézed, hogy mennyi pénzed van megpróbálni összehozni valamit. :D
A grindot tekintve a franchise szégyene ez a játék.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Te mindent feketén vagy fehéren látsz. Nem azt mondtam hogy a 9 műcsöcsei hiányoznak, hanem hogy a 11-ben kivették a dögöt a női karakterekből. Se egy dekoltázs se egy kerek fenék.
Azért látod remélem a kettő közötti átmenetet.
Még a Blizzard se ennyire prűd pedig gyors lecserélték ott is tracer seggdűtős valamijét egy hülye kamu indokkal
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Egyébként nem feltétlenül értek én egyet azzal, hogy néhány karakter talán már túl durván is be van bugyolálva úgy, hogy annak még értelme sincs (lásd pl. Cassie Cage robotpáncélszerű akármi skinjét). Az, hogy az MK9-ben szarok voltak a csajok igazából csak egy érv arra, hogy az MK11 miért tök más: elég sokan panaszkodtak a lusta bikinidizájnok miatt annak idején (nem feministák, hanem rendes MK-fanok), szóval előfordulhat, hogy most meg túlkompenzálnak.
Az arany középút szvsz az MKX volt ebből a szempontból, ott senki sem volt nekivetkőzve, de a formákat azért meghagyták... csak pl. Cassie Cage még ott is szilikonpipinek tűnt. Az MK9-ben mindenki úgy nézett ki, mint egy útszéli kurva, most meg akad egy két apáca. :D
Az NRS azt mondja erről, hogy a realisztikusabb grafika miatt kellett realistább ruhákat adni a csajoknak, de ugye ha megnézed, hogy mi a realisztikus bunyós szerkó, akkor kb. az MMA-t fogod találni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Abban egyetértünk hogy az mkx volt az aranymetszés és hogy itt kb skarlet a legdögösebb.
De fájó hogy pl sonya seggét mintha spaklival lapították volna le. Olyan karakter idegen
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Jó, de pont Sonyát mondod, aki szvsz kb. itt a legrosszabb iterációja a karakternek külsőben, szinkronban és mindenben, egyszerűen borzalmas. :D A többiek azért sokkal jobban megúszták a realisztikussá változtatást, Skarlet pl. fantörpikus, Jade szintén, Jacqui szvsz az egyik legjobb dizájn az egész játékban stb.
Sonyát nem tudom, miért utálják a Netherrealmnél egyébként, mert nem is tudom, mikor sikerült utoljára eltalálniuk őt külsőre. Pl. arcra az MK9-ben nevetségesen csúnya volt, itt is, az MKX-ben meg simán csak semmilyen (viszont ott legalább Tricia Helfer szinkronizálta, ellentétben az MK11-es Ronday Rousey borzalommal).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mellesleg ma towereztem egy csomót és alapvetően sikerült megfixelni őket, most szép balanszolt a játékmenet, és egyre több az igazán érdekes torony is. Szvsz az MKX tornyainál máris sokkal jobb a helyzet, néhol egészen emlékeztet a dolog az MK9 remek challenge towerére, csak itt egyszerűen túl sok a filler tower ahhoz, hogy azt a minőséget el tudja érni. A Gauntlet sem olyan nehéz, mint aminek elsőre tűnik: stage 2-ben beadja a szopást a Cassie és a Jacqui elleni bunyókkal, stage 3-ban meg egy olyan Shao Kahnt kell megfektetni, aki egy ütéssel ki tud nyiffantani, de ha ezek megvannak, felenged és lehet simán haladni vele.
Összességében már nem érzem azt, hogy meg akarnak szivatni, a medium towereket abszolút ki lehet rámolni konsumable nélkül, a bossfightok is könnyűek (annyira, hogy próbából egyet ma megcsináltam brutal nehézségen is, és ha ki tudod blokkolni az AI stringjeit, akkor simán megoldhatóak azok is konsumable nélkül).
Beaktiváltam egy tower key-jel elérhető hard nehézségű tornyot is, a vége nem volt egy leányálom, de egyszer sem éreztem úgy, hogy ez megcsinálhatatlan, pedig az utolsó harc egy endurance bunyó volt 3 karakter ellen. Jól volt belőve, érezhetően az első AI volt nehéz, a második könnyű, a harmadik közepes, a modifier meg szar volt, de nem nagyon, szóval abszolút megoldható feladat, nem utolsósorban pedig egy élvezetes, kihívást jelentő bunyó. Ilyenből kérek még többet.
A kaki igazából ott van, hogy ha beaktiválsz egy towert a kulccsal, akkor csak egy órád van megcsinálni, és ha nem sikerül, akkor szívtál: a kulcs eltűnik az inventorydból és kereshetsz másikat. Nem vágom, hogy mi értelme van büntetni a játékost, ha pont nem tudja megcsinálni.
A koinnal aktiválható karakter towerek is szopókák, mert bizonyos részeiért az aktiválás költségén felül is fizetni kell soullal + nagyon hülye grindhoz vannak kötve. Pl. most Sub-Zero-val csinálom a stage 2 karaktertowert, és az utolsó kettő ladderhez 75 fatality-t és 75 brutality-t kell csinálnom Subby-val. Hülyeség, főleg úgy, hogy multiplayerben nem számolja őket. :D
Szóval játékmenetileg a Towers of Time már oké, ha épp akad valami fos, akkor is simán ad annyi konsumable cuccot a játék, hogy meg tudd csinálni. Már csak a Krypt grinddal kéne kezdeniük valamit, mert az hihetetlenül fos továbbra is: nevetséges, hogy ott ülök 1 millió koinon, de soulból és heartból mindig hiányom van. A koinos ládákat már kb. mind kinyitottam addig, ameddig felnyitottam a Kryptet, de tovább nem tudom, mert a továbbjutáshoz szükséges fejtörőhöz kurva sok soul kell. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Most hogy már minden játék módba öltem egy kevés időt, megalapozottnak érzem a szimpátiát. Ez egy remek gamma lett, talán az egyik instant kedvenc a sorozatban.
Sub0-val kezdtem es most fogom Liu-t tanulni.
A kriptát kinyitottam, sőt már időpörgetéssel újra is termeltem ládákat. Egyedül a trón terem hiányzik még de ahhoz be kell gyűjtenem az összes levágott fejet.
Az is világos lett hogy a content nagy része az idő tornyokban van ezért arra is ráfeküdtem. Egy designe-os Sub már össze is lett kozmetikázva.
Akkor szerintem ugyanott tartunk (Cetrion feje és Shinnok amulettje megvan már?), de én most pihentetem a Kryptet, mert nem szeretem azt, hogy odamegyek, kinyitok néhány dolgot és annyi, inkább szívnám az atmoszférát, miközben nyitogatok. :D A koint mondjuk dobálgatom a shrine-ba, mert bár drága, de a berakott összegtől függően szinte biztosan tudod, mit fog adni (75k-nál geart, a maximális 100k-nál skint), és még így is stabilan milliomos vagyok. :D
Egyébként meg igen, ami a dolog bunyós játék részét illeti abszolút ez a legjobb MK, amióta az MK9-cel elkezdtek belőle rendes kompetitív verekedést csinálni belőle. Rengeteget tanult az NRS a két előző játékból, és úgy sikerült sokkál jobbá varázsolniuk a harcrendszert, hogy semmit sem butítottak, sőt.
A grind viszont szerintem továbbra is bekaphatja, mert egyszerűen nevetséges pl. az, hogy 100 krushing blow-t kell csinálnom, ha folytatni akarom a karakter towert Subby-val. A fejgyűjtögetés is egy nagy WUT részemről, mert a nagyját úgyis a Noob bot fogja helyettem megcsinálni az endless towerben, mivel csak és kizárólag a towerekben számolja őket a játék, pl. egy online fatality nem ér már.
Viszont öröm az ürömben, hogy kb. tudjuk már, miért lett ilyen a játék: a pletyka az, hogy a sztori mód befejezése, az enyhén szólva is fura kezdőroster (sok a hiányzó, na), a hiányzó játékmódok és a bénácska grind mind-mind amiatt van, mert ezzel a játékkal az NRS egyelőre befejezte az MK-t, és új epizód helyett games as a service módira az MK11 lesz bővítgetve jó sokáig. Szóval elvileg más lesz most a módi, mint eddig volt, nemcsak új karaktereket, de új játékmódokat meg Krypt-helyszíneket is kapunk majd. Ezzel (persze azzal együtt, hogy a következő peccsben máris nerfelik tovább a grindot) én ki tudok egyezni, mert rengeteg ráció van benne, abban meg nem feltétlenül hiszek, hogy szükségünk lenne egy Injustice 3-ra.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Igen, Cetrion feje kellett az amulett miatt. Anyáztam is de végül az volt hogy beléptem a sima tornyokba majd ki és be, egészen addig míg az egyik alján nem Cetrion volt. Ekkor Cetriont elvertem fatalityvel majd kiléptem abból a toronyból és újra kezdtem a tornyot. Így volt meg az ötven.
Nincs bajom az ötlettel miszerint ezt a részt fogják bővíteni, pl. krypta bővítésnek iszonyúan örülnék mert imádok fel alá császkálni benne.
végül az volt hogy beléptem a sima tornyokba majd ki és be, egészen addig míg az egyik alján nem Cetrion volt.
Dettó ugyanígy lett meg nekem is: amikor Cetrion volt a boss az egyik towerben, megvertem vagy 15x egymás után, ha láttam, hogy ott van valahol, azonnal mentem kinyírni, aztán végül tele lett a dologgal a tököm és refresheltem a klassic towereket addig, amíg ő nem volt az első valahol.
Állítólag a következő peccsben felezni fogják 50-ről 25-re ezeket is, thank God.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Yep: https://www.reddit.com/r/MortalKombat/comments/bl5esd/public_service_announcement_regarding_skarlet/
Ezt leszámítva szvsz a mostani tag team Skarlet boss nem olyan nehéz, csak hát tényleg kétemberes meló. Nekem tegnap szerencsém volt a matchmakinggel, mert pont olyan emberrel rakott össze, akivel meg tudtuk verni együtt: én kezdésként lekombóztam a pélóba fatal blow health alá, addig, ameddig el nem kezd esni a sebző eső. Ez volt az a pont, ahol kinyírt, mert hát Sub-Zeróval voltam, aki kombók terén elég erős, az AI viszont zónázik, szóval nem tudtam kezdeni vele semmit sem úgy, hogy egy fix ponton kell maradni a pályán. A társam viszont Jade-del volt, vele pedig viszonylag egyszerűen ki lehet zónázni Skarletet.
Szóval két játékos kell hozzá: egy kombózni, egy pedig zónázni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Őőő, hát az van, hogy Noob sokat farmolja az endless towert. :D Mostanában meg akadt néhány olyan 12 órás tower, amiken csak az AI tud játszani, vagyis alapból kijelöli a játék az AI fightert = ha ráküldesz a játékra egy makrót, ami nyomogatja helyetted az Entert, akkor automatikusan kiválasztja a towert, majd Scorpiont és kezdi elölről automatikusan minden alkalommal. Látod este, hogy van még 8-10 óra a toweren, beállítod, lefekszel aludni, aztán reggelig farmol az AI (és fogy az áram :D). Így van 4 millió koinom, 25 000 soulom, 5000 heartom, és mindeközben sikerült kiolvasnom egy 600 oldalas könyvet is. :D
Egyébként nagy alt-tabos is vagyok (szóval a legtöbb játéknál egy nagy hazugság a steames órám), de az MK11-et nem szoktam letenni tálcára, mert baszkurálja a billentyűzetemet valamiért.
ps4-re nincs valami afk-s megoldás endless towerre?
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Tulajdonképpen van: olyan kontrollert kell venned, amin van turbó gomb. Azzal asszem bármelyik gombot tudod turbózni, tehát ugyanúgy működik, mint PC-n egy AHK makró.
Szerk: Jut eszembe: láttam már olyat is a subredditen, hogy raknak a kontrollerre valami súlyt és leragasztják az X gombot, szóval elvileg működik az is, ha lenyomva tartod a gombot valamivel. :D
Modern mobile gaming, a WB-nek ezzel a játékkal olyan "játékosszámai" lesznek, hogy csak na. A befektetőknek csillogni fog a szemük. :DD
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Csak gondoltam szólok, hogy jelenleg 130 órát mutat a Steam nálam, és csak mostanában kezdtek el potyogni a fejek a kriptában. Van már belőlük öt, viszont brutalitikkel együtt szerintem bőven van annyi kivégzésem, hogy meglegyen a nagyja... tehát az a gyanúm, hogy PC-n a rendszer még nem számolja a brutality-ket.
Egyébként röhej ez így, ilyen kurva sokat alapjáraton vagy másfél hónapig tartana játszani egy játékkal kb. (AI Noob és AI Scorpion, szeretlek titeket :D), szóval nem is értem, hogyan gondolták ezt a grindot. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Na, felturbóztam a Krypt fejeim számát 15-re: tegnap este feljött egy 12 órás tower, ami full AI fighter volt, az utolsó részében egy 8-as toronnyal. Elkezdtem frissítgetni az utolsó tornyot addig, amíg fel nem jött 8 olyan karakter, akiktől még fejet kellett szereznem, ráküldtem AI Scorpiont, lebutítottam a grafikát a lehető legjobban (mert hát minek melegedjen fölöslegesen a videokártya) és úgy hagytam éjszakára. Szóval működik ez is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Amúgy kár, hogy pont az x-ray faktort hagyták ki a kvázi x-ray moveokból
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Én már kicsit untam azt a megoldást, szóval nem bánom, hogy most simán csak "cinematic gore" a nagyja. A krushing blow mozdulatok között meg egyébként is viszonylag sok az x-ray-szerű animáció és azokhoz jobban is passzol.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
MK11-es online karrieremet egy 7-es győzelmi sorozattal kezdtem King of the Hillben... aztán valaki megvert 300-as pinggel úgy, hogy lassított felvételben ment le az egész meccs. :D Akinek szarul fut a játék és még a pingje is magas, azt kitiltanám az online módokból, mert hiába a pöpec GGPO netkód, ez így nagyon nope volt, na.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egy ideje már próbálgatom az MK9-es csajomat, Skarletet és hát nem tom.
Nagyon jó karakter, mert zónázni remekül lehet vele (szóval kb. Cetrionnal együtt must have az olyan tornyokhoz, ahol az ellen mindenféle aurákkal van felfegyverezve), de egyébként nem egy nagy verekedő. Van egy unsafe launchere, amiből lehet ütni meter nélkül egy 7-8 hites kombót, de ha csak úgy odadobod, akkor általában még az AI is megbüntet érte. Csapdának jó meg frame advantage mellett valószínűleg be lehet ütni néha, de annyi, ezt leszámítva kb. minden kombója arra szolgál, hogy a nagy hatótávval meglepd az ellent néha + hogy hátralökd a zónába.
És hát jó ez így, gondolom balanced és hasonlók, de azért a zonerkirály Kenshivel is lehetett szépeket kombózni az MK9-ben. Az meg szimplán nem igaz, hogy Skarlet olyan, mint Quan Chi az MKX-ben, mert Jancsí egy kiegyensúlyozott, jó zónázással + ütös kombókkal szerelt karakter volt (az már más kérdés, hogy az MKX-ben a zoninggal nem sokra ment), aki cserébe rosszul érezte magát a sarokban.
A zoning terén meg van egy olyan változás a játékban, amit őszintén szólva nem értek: három helyett ezúttal négy szegmensre van felosztva a pálya. Pl. az MKX-ben Quan Chinak volt egy olyan special move-ja, hogy ground burst, amit haromféle inputtal kellett behozni attól függően, hogy hol van az ellenfél (közel, közepes távolságban és távol). Skarletnek van egy nagyon hasonló cucca, a blood tentacle, de azzal már négy különböző távolságra lehet célozni, ami így sokadik próbálgatás után is csak fölösleges túlbonyolításnak tűnik. A "far" opció majdnem teljesen haszontalannak tűnik a "very far" mellett.
Másrészt meg tök fos, hogy a blood tentacle-t nem lehet felerősíteni meterrel, szóval nincs meg az a jó kis taktikai elem, mint a ground burstnél volt, hogy ha az alapot adom be, akkor mid, ha az erősebbet, akkor meg rávág még egy low launchert is. Plusz az MK9-ben Freddy Kruegerrel és az MKX-ben Quan Chi-val nekem mindig hatalmas fun volt azt megcsinálni, hogy a close ground burstöt felerősítem, aztán hözzákötöm a felerősített mid verziót, majd végül még belerakom a távolit is, aztán elköltöttem két metert, de az arcomból full screenre küldtem az ellent. Skarlettel ilyesmit sajnos nem lehet művelni, a blood tentacle-t meg kombóba is csak enderként lehet belerakni.
Remélem, hogy az MK11-es Shang Tsung örökli a klasszikus koponyapornó specialt majd, mert ha igen, akkor vele lehet majd hasonló dolgokat művelni (ha Quan DLC-ként sem jön, akkor mondjuk simán lehet, hogy Shangnek lesz egy olyan variációja, ami tulajdonképpen Quan Chi :D).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Na, kint az új PC-s peccs (már nem kell szétgrindolnod az agyadat a karakter towerekhez és a fejekhez), pre-production fázisban van az új film is, csupa MK-jóság mára.
rwurl=https://i.redd.it/qkw3t4qam4y21.jpg
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=g4rzMiuuY1k
Ez a csávó mindig frankó videókat csinál, ez is ószom és tök jól bemutatja, miért fos a balansz néhány karakternél. Én mondjuk a kis scrub szintemen Erront kurvára nem értem: egyszerűen nem vágom azt a beugrós overhead normalját, mert egyrészt meterrel rá lehet dobni egy low ütést, másrészt gyors, ráadásul van neki egy low slide-ja is, aminek nagyon hasonlóan kezdődik az animációja. Új játékosoknak kész rémálom, szerintem simán szét lehet ütni egy kezdőt azzal, hogy spammeled az overheadet meg a low-t, nekem is nehéz kiblokkolnom még az AI ellen is... és akkor még büntetni sem lehet. :D Abszolút midnek kellene lennie annak az overheadnek vagy kibaszott büntethetőnek.
És szvsz az ilyenek miatt van az, hogy az MK online multija szigorúan niche marad, a kazuárok meg elszelelnek a pélóba a sztori mód után: mégis ki akar úgy megtanulni játszani, hogy több 10 órán keresztül szívja ezeket az olcsó faszságokat? Az MK11 nagy fejlődés, az igaz, de a Street Fightertől még mindig messze vagyunk sajnos.
Ja és akkor ráadásul Erron az MKX-ben is egy seggarc volt már, konkrétan meg kellett vele tanulni játszani és be kellett biflázni majdnem minden egyes rohadt stringjét ahhoz, hogy ne tudjon szétütni vele bárki multiban. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Lol:
rwurl=https://i.imgur.com/sxN5v4d.jpg
Ha közvetlenül a brutality után lenyomod (és asszem nyomva tartod) a jobb iránygombot és az X-et (Xbox kontrollereren), akkor Sub-Zero a szokásos ice clone-ja helyett egy hóembert gyárt maga mellé. :D Elvileg vannak még más gombkombinációk is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kiherélték a nőket az új részben.
Már kb. a játék bejelentése óta a "csöcshiányon" forrong az internet forrongós része, minden fejlesztő SJW, cuck meg soyboy azon a környéken. :D Én nem szerettem az MK9-es modelleket, mert oké, hogy csöcs volt, most meg annyira nincs, de maguk a kosztümök borzasztóak voltak. El tudok röhögcsélni én is a Dead or Alive mellfizikáján, de az MK ne legyen az a szint, inkább kérek fasza kosztümöket meg páncélokat kiadós sérülésmodellel és véreskedéssel.
Ha te máshogy állsz hozzá a dologhoz, akkor meg van másik játék is a piacon, ott a Dead or Alive 6 például PC-re is, benne egy csomó dudával.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Tegnap belenéztem a Forge-ba, hát elmennek a picsába ezért is. Ha találsz egy receptet, az a maximálisan kombinálható 3 tárgyból mindig csak kettőt ad meg, vagyis trial and errorral kell kitalálni a harmadik elemet. Igen ám, csak bizony koinba és soulba kerül az is, hogy próbálkozz, és van olyan tárgy, aminél már önmagában mondjuk 20 000 koinba és 500 soulba kerül az, hogy egyáltalán berakod a Forge-ba.
Oké, akkor alapjáraton ez is játszhatatlan, majd a netről kell lelesni a teljes recepteket ahelyett, hogy kikövetkeztetné az ember magától az inventory-ból, mert annyi lóvét és soult lehet bukni vele, hogy tolhatsz vagy 30 meccset, mire újra lehet próbálkozn... PRÓBÁLKOZNI, bazmeg.
Alapból örülök én annak, hogy fasza lett a krypt a tényleges játékmenetet illetően, mert hát van itt már az is, felfedezni is egy élmény, de egyszerűen tele van ezekkel az időrabló geci húzásokkal, amik tényleg csak és kizárólag egy f2p mobilos játékba férnének bele. Nem értem, komolyan nem értem, hogy basszus ott egy jó kis találgatós minijáték, mint a Forge, aztán ahelyett, hogy elkökörködnél vele és mondjuk örülnél, hogy jutalmaz a játék, azt nézed, hogy mennyi pénzed van megpróbálni összehozni valamit. :D
A grindot tekintve a franchise szégyene ez a játék.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Te mindent feketén vagy fehéren látsz. Nem azt mondtam hogy a 9 műcsöcsei hiányoznak, hanem hogy a 11-ben kivették a dögöt a női karakterekből. Se egy dekoltázs se egy kerek fenék.
Azért látod remélem a kettő közötti átmenetet.
Még a Blizzard se ennyire prűd pedig gyors lecserélték ott is tracer seggdűtős valamijét egy hülye kamu indokkal
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
rwurl=https://i.imgur.com/VKG2LH1.jpg
rwurl=https://i.imgur.com/edq6iCR.jpg
Sehol semmi, tényleg.
Egyébként nem feltétlenül értek én egyet azzal, hogy néhány karakter talán már túl durván is be van bugyolálva úgy, hogy annak még értelme sincs (lásd pl. Cassie Cage robotpáncélszerű akármi skinjét). Az, hogy az MK9-ben szarok voltak a csajok igazából csak egy érv arra, hogy az MK11 miért tök más: elég sokan panaszkodtak a lusta bikinidizájnok miatt annak idején (nem feministák, hanem rendes MK-fanok), szóval előfordulhat, hogy most meg túlkompenzálnak.
Az arany középút szvsz az MKX volt ebből a szempontból, ott senki sem volt nekivetkőzve, de a formákat azért meghagyták... csak pl. Cassie Cage még ott is szilikonpipinek tűnt. Az MK9-ben mindenki úgy nézett ki, mint egy útszéli kurva, most meg akad egy két apáca. :D
Az NRS azt mondja erről, hogy a realisztikusabb grafika miatt kellett realistább ruhákat adni a csajoknak, de ugye ha megnézed, hogy mi a realisztikus bunyós szerkó, akkor kb. az MMA-t fogod találni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Abban egyetértünk hogy az mkx volt az aranymetszés és hogy itt kb skarlet a legdögösebb.
De fájó hogy pl sonya seggét mintha spaklival lapították volna le. Olyan karakter idegen
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Jó, de pont Sonyát mondod, aki szvsz kb. itt a legrosszabb iterációja a karakternek külsőben, szinkronban és mindenben, egyszerűen borzalmas. :D A többiek azért sokkal jobban megúszták a realisztikussá változtatást, Skarlet pl. fantörpikus, Jade szintén, Jacqui szvsz az egyik legjobb dizájn az egész játékban stb.
Sonyát nem tudom, miért utálják a Netherrealmnél egyébként, mert nem is tudom, mikor sikerült utoljára eltalálniuk őt külsőre. Pl. arcra az MK9-ben nevetségesen csúnya volt, itt is, az MKX-ben meg simán csak semmilyen (viszont ott legalább Tricia Helfer szinkronizálta, ellentétben az MK11-es Ronday Rousey borzalommal).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mellesleg ma towereztem egy csomót és alapvetően sikerült megfixelni őket, most szép balanszolt a játékmenet, és egyre több az igazán érdekes torony is. Szvsz az MKX tornyainál máris sokkal jobb a helyzet, néhol egészen emlékeztet a dolog az MK9 remek challenge towerére, csak itt egyszerűen túl sok a filler tower ahhoz, hogy azt a minőséget el tudja érni. A Gauntlet sem olyan nehéz, mint aminek elsőre tűnik: stage 2-ben beadja a szopást a Cassie és a Jacqui elleni bunyókkal, stage 3-ban meg egy olyan Shao Kahnt kell megfektetni, aki egy ütéssel ki tud nyiffantani, de ha ezek megvannak, felenged és lehet simán haladni vele.
Összességében már nem érzem azt, hogy meg akarnak szivatni, a medium towereket abszolút ki lehet rámolni konsumable nélkül, a bossfightok is könnyűek (annyira, hogy próbából egyet ma megcsináltam brutal nehézségen is, és ha ki tudod blokkolni az AI stringjeit, akkor simán megoldhatóak azok is konsumable nélkül).
Beaktiváltam egy tower key-jel elérhető hard nehézségű tornyot is, a vége nem volt egy leányálom, de egyszer sem éreztem úgy, hogy ez megcsinálhatatlan, pedig az utolsó harc egy endurance bunyó volt 3 karakter ellen. Jól volt belőve, érezhetően az első AI volt nehéz, a második könnyű, a harmadik közepes, a modifier meg szar volt, de nem nagyon, szóval abszolút megoldható feladat, nem utolsósorban pedig egy élvezetes, kihívást jelentő bunyó. Ilyenből kérek még többet.
A kaki igazából ott van, hogy ha beaktiválsz egy towert a kulccsal, akkor csak egy órád van megcsinálni, és ha nem sikerül, akkor szívtál: a kulcs eltűnik az inventorydból és kereshetsz másikat. Nem vágom, hogy mi értelme van büntetni a játékost, ha pont nem tudja megcsinálni.
A koinnal aktiválható karakter towerek is szopókák, mert bizonyos részeiért az aktiválás költségén felül is fizetni kell soullal + nagyon hülye grindhoz vannak kötve. Pl. most Sub-Zero-val csinálom a stage 2 karaktertowert, és az utolsó kettő ladderhez 75 fatality-t és 75 brutality-t kell csinálnom Subby-val. Hülyeség, főleg úgy, hogy multiplayerben nem számolja őket. :D
Szóval játékmenetileg a Towers of Time már oké, ha épp akad valami fos, akkor is simán ad annyi konsumable cuccot a játék, hogy meg tudd csinálni. Már csak a Krypt grinddal kéne kezdeniük valamit, mert az hihetetlenül fos továbbra is: nevetséges, hogy ott ülök 1 millió koinon, de soulból és heartból mindig hiányom van. A koinos ládákat már kb. mind kinyitottam addig, ameddig felnyitottam a Kryptet, de tovább nem tudom, mert a továbbjutáshoz szükséges fejtörőhöz kurva sok soul kell. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
https://index.hu/video/2019/05/02/mortal_kombat_11_teszt_dr_zacher_gabor/
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Most hogy már minden játék módba öltem egy kevés időt, megalapozottnak érzem a szimpátiát. Ez egy remek gamma lett, talán az egyik instant kedvenc a sorozatban.
Sub0-val kezdtem es most fogom Liu-t tanulni.
A kriptát kinyitottam, sőt már időpörgetéssel újra is termeltem ládákat. Egyedül a trón terem hiányzik még de ahhoz be kell gyűjtenem az összes levágott fejet.
Az is világos lett hogy a content nagy része az idő tornyokban van ezért arra is ráfeküdtem. Egy designe-os Sub már össze is lett kozmetikázva.
Akkor szerintem ugyanott tartunk (Cetrion feje és Shinnok amulettje megvan már?), de én most pihentetem a Kryptet, mert nem szeretem azt, hogy odamegyek, kinyitok néhány dolgot és annyi, inkább szívnám az atmoszférát, miközben nyitogatok. :D A koint mondjuk dobálgatom a shrine-ba, mert bár drága, de a berakott összegtől függően szinte biztosan tudod, mit fog adni (75k-nál geart, a maximális 100k-nál skint), és még így is stabilan milliomos vagyok. :D
Egyébként meg igen, ami a dolog bunyós játék részét illeti abszolút ez a legjobb MK, amióta az MK9-cel elkezdtek belőle rendes kompetitív verekedést csinálni belőle. Rengeteget tanult az NRS a két előző játékból, és úgy sikerült sokkál jobbá varázsolniuk a harcrendszert, hogy semmit sem butítottak, sőt.
A grind viszont szerintem továbbra is bekaphatja, mert egyszerűen nevetséges pl. az, hogy 100 krushing blow-t kell csinálnom, ha folytatni akarom a karakter towert Subby-val. A fejgyűjtögetés is egy nagy WUT részemről, mert a nagyját úgyis a Noob bot fogja helyettem megcsinálni az endless towerben, mivel csak és kizárólag a towerekben számolja őket a játék, pl. egy online fatality nem ér már.
Viszont öröm az ürömben, hogy kb. tudjuk már, miért lett ilyen a játék: a pletyka az, hogy a sztori mód befejezése, az enyhén szólva is fura kezdőroster (sok a hiányzó, na), a hiányzó játékmódok és a bénácska grind mind-mind amiatt van, mert ezzel a játékkal az NRS egyelőre befejezte az MK-t, és új epizód helyett games as a service módira az MK11 lesz bővítgetve jó sokáig. Szóval elvileg más lesz most a módi, mint eddig volt, nemcsak új karaktereket, de új játékmódokat meg Krypt-helyszíneket is kapunk majd. Ezzel (persze azzal együtt, hogy a következő peccsben máris nerfelik tovább a grindot) én ki tudok egyezni, mert rengeteg ráció van benne, abban meg nem feltétlenül hiszek, hogy szükségünk lenne egy Injustice 3-ra.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Igen, Cetrion feje kellett az amulett miatt. Anyáztam is de végül az volt hogy beléptem a sima tornyokba majd ki és be, egészen addig míg az egyik alján nem Cetrion volt. Ekkor Cetriont elvertem fatalityvel majd kiléptem abból a toronyból és újra kezdtem a tornyot. Így volt meg az ötven.
Nincs bajom az ötlettel miszerint ezt a részt fogják bővíteni, pl. krypta bővítésnek iszonyúan örülnék mert imádok fel alá császkálni benne.
Dettó ugyanígy lett meg nekem is: amikor Cetrion volt a boss az egyik towerben, megvertem vagy 15x egymás után, ha láttam, hogy ott van valahol, azonnal mentem kinyírni, aztán végül tele lett a dologgal a tököm és refresheltem a klassic towereket addig, amíg ő nem volt az első valahol.
Állítólag a következő peccsben felezni fogják 50-ről 25-re ezeket is, thank God.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Yep:
https://www.reddit.com/r/MortalKombat/comments/bl5esd/public_service_announcement_regarding_skarlet/
Ezt leszámítva szvsz a mostani tag team Skarlet boss nem olyan nehéz, csak hát tényleg kétemberes meló. Nekem tegnap szerencsém volt a matchmakinggel, mert pont olyan emberrel rakott össze, akivel meg tudtuk verni együtt: én kezdésként lekombóztam a pélóba fatal blow health alá, addig, ameddig el nem kezd esni a sebző eső. Ez volt az a pont, ahol kinyírt, mert hát Sub-Zeróval voltam, aki kombók terén elég erős, az AI viszont zónázik, szóval nem tudtam kezdeni vele semmit sem úgy, hogy egy fix ponton kell maradni a pályán. A társam viszont Jade-del volt, vele pedig viszonylag egyszerűen ki lehet zónázni Skarletet.
Szóval két játékos kell hozzá: egy kombózni, egy pedig zónázni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ez tök jó:
https://www.rockpapershotgun.com/2019/05/03/mortal-kombats-fighters-are-growing-up-even-as-time-collapses-around-them/
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Zaxx, te néha bekapcsolva hagyod a gépet a futó játékkal vagy tényleg ilyen irtózatosan sok órát tettél már bele?
Őőő, hát az van, hogy Noob sokat farmolja az endless towert. :D Mostanában meg akadt néhány olyan 12 órás tower, amiken csak az AI tud játszani, vagyis alapból kijelöli a játék az AI fightert = ha ráküldesz a játékra egy makrót, ami nyomogatja helyetted az Entert, akkor automatikusan kiválasztja a towert, majd Scorpiont és kezdi elölről automatikusan minden alkalommal. Látod este, hogy van még 8-10 óra a toweren, beállítod, lefekszel aludni, aztán reggelig farmol az AI (és fogy az áram :D). Így van 4 millió koinom, 25 000 soulom, 5000 heartom, és mindeközben sikerült kiolvasnom egy 600 oldalas könyvet is. :D
Egyébként nagy alt-tabos is vagyok (szóval a legtöbb játéknál egy nagy hazugság a steames órám), de az MK11-et nem szoktam letenni tálcára, mert baszkurálja a billentyűzetemet valamiért.
Szerk: Ja, egyébként makrónak ez kiváló:
https://www.reddit.com/r/MortalKombat/comments/bgu9vt/mk11_pc_an_ahk_macro_to_run_your_ai_character_in/
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
ps4-re nincs valami afk-s megoldás endless towerre?
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Tulajdonképpen van: olyan kontrollert kell venned, amin van turbó gomb. Azzal asszem bármelyik gombot tudod turbózni, tehát ugyanúgy működik, mint PC-n egy AHK makró.
Szerk: Jut eszembe: láttam már olyat is a subredditen, hogy raknak a kontrollerre valami súlyt és leragasztják az X gombot, szóval elvileg működik az is, ha lenyomva tartod a gombot valamivel. :D
Modern mobile gaming, a WB-nek ezzel a játékkal olyan "játékosszámai" lesznek, hogy csak na. A befektetőknek csillogni fog a szemük. :DD
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Áhhhá! Very smart. Akkor én is megyek AI veretni.
Csak gondoltam szólok, hogy jelenleg 130 órát mutat a Steam nálam, és csak mostanában kezdtek el potyogni a fejek a kriptában. Van már belőlük öt, viszont brutalitikkel együtt szerintem bőven van annyi kivégzésem, hogy meglegyen a nagyja... tehát az a gyanúm, hogy PC-n a rendszer még nem számolja a brutality-ket.
Egyébként röhej ez így, ilyen kurva sokat alapjáraton vagy másfél hónapig tartana játszani egy játékkal kb. (AI Noob és AI Scorpion, szeretlek titeket :D), szóval nem is értem, hogyan gondolták ezt a grindot. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=udWOBki2DQs
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Na, felturbóztam a Krypt fejeim számát 15-re: tegnap este feljött egy 12 órás tower, ami full AI fighter volt, az utolsó részében egy 8-as toronnyal. Elkezdtem frissítgetni az utolsó tornyot addig, amíg fel nem jött 8 olyan karakter, akiktől még fejet kellett szereznem, ráküldtem AI Scorpiont, lebutítottam a grafikát a lehető legjobban (mert hát minek melegedjen fölöslegesen a videokártya) és úgy hagytam éjszakára. Szóval működik ez is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Amúgy kár, hogy pont az x-ray faktort hagyták ki a kvázi x-ray moveokból
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Én már kicsit untam azt a megoldást, szóval nem bánom, hogy most simán csak "cinematic gore" a nagyja. A krushing blow mozdulatok között meg egyébként is viszonylag sok az x-ray-szerű animáció és azokhoz jobban is passzol.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
MK11-es online karrieremet egy 7-es győzelmi sorozattal kezdtem King of the Hillben... aztán valaki megvert 300-as pinggel úgy, hogy lassított felvételben ment le az egész meccs. :D Akinek szarul fut a játék és még a pingje is magas, azt kitiltanám az online módokból, mert hiába a pöpec GGPO netkód, ez így nagyon nope volt, na.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egy ideje már próbálgatom az MK9-es csajomat, Skarletet és hát nem tom.
Nagyon jó karakter, mert zónázni remekül lehet vele (szóval kb. Cetrionnal együtt must have az olyan tornyokhoz, ahol az ellen mindenféle aurákkal van felfegyverezve), de egyébként nem egy nagy verekedő. Van egy unsafe launchere, amiből lehet ütni meter nélkül egy 7-8 hites kombót, de ha csak úgy odadobod, akkor általában még az AI is megbüntet érte. Csapdának jó meg frame advantage mellett valószínűleg be lehet ütni néha, de annyi, ezt leszámítva kb. minden kombója arra szolgál, hogy a nagy hatótávval meglepd az ellent néha + hogy hátralökd a zónába.
És hát jó ez így, gondolom balanced és hasonlók, de azért a zonerkirály Kenshivel is lehetett szépeket kombózni az MK9-ben. Az meg szimplán nem igaz, hogy Skarlet olyan, mint Quan Chi az MKX-ben, mert Jancsí egy kiegyensúlyozott, jó zónázással + ütös kombókkal szerelt karakter volt (az már más kérdés, hogy az MKX-ben a zoninggal nem sokra ment), aki cserébe rosszul érezte magát a sarokban.
A zoning terén meg van egy olyan változás a játékban, amit őszintén szólva nem értek: három helyett ezúttal négy szegmensre van felosztva a pálya. Pl. az MKX-ben Quan Chinak volt egy olyan special move-ja, hogy ground burst, amit haromféle inputtal kellett behozni attól függően, hogy hol van az ellenfél (közel, közepes távolságban és távol). Skarletnek van egy nagyon hasonló cucca, a blood tentacle, de azzal már négy különböző távolságra lehet célozni, ami így sokadik próbálgatás után is csak fölösleges túlbonyolításnak tűnik. A "far" opció majdnem teljesen haszontalannak tűnik a "very far" mellett.
Másrészt meg tök fos, hogy a blood tentacle-t nem lehet felerősíteni meterrel, szóval nincs meg az a jó kis taktikai elem, mint a ground burstnél volt, hogy ha az alapot adom be, akkor mid, ha az erősebbet, akkor meg rávág még egy low launchert is. Plusz az MK9-ben Freddy Kruegerrel és az MKX-ben Quan Chi-val nekem mindig hatalmas fun volt azt megcsinálni, hogy a close ground burstöt felerősítem, aztán hözzákötöm a felerősített mid verziót, majd végül még belerakom a távolit is, aztán elköltöttem két metert, de az arcomból full screenre küldtem az ellent. Skarlettel ilyesmit sajnos nem lehet művelni, a blood tentacle-t meg kombóba is csak enderként lehet belerakni.
Remélem, hogy az MK11-es Shang Tsung örökli a klasszikus koponyapornó specialt majd, mert ha igen, akkor vele lehet majd hasonló dolgokat művelni (ha Quan DLC-ként sem jön, akkor mondjuk simán lehet, hogy Shangnek lesz egy olyan variációja, ami tulajdonképpen Quan Chi :D).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Na, kint az új PC-s peccs (már nem kell szétgrindolnod az agyadat a karakter towerekhez és a fejekhez), pre-production fázisban van az új film is, csupa MK-jóság mára.
rwurl=https://i.redd.it/qkw3t4qam4y21.jpg
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=g4rzMiuuY1k
Ez a csávó mindig frankó videókat csinál, ez is ószom és tök jól bemutatja, miért fos a balansz néhány karakternél. Én mondjuk a kis scrub szintemen Erront kurvára nem értem: egyszerűen nem vágom azt a beugrós overhead normalját, mert egyrészt meterrel rá lehet dobni egy low ütést, másrészt gyors, ráadásul van neki egy low slide-ja is, aminek nagyon hasonlóan kezdődik az animációja. Új játékosoknak kész rémálom, szerintem simán szét lehet ütni egy kezdőt azzal, hogy spammeled az overheadet meg a low-t, nekem is nehéz kiblokkolnom még az AI ellen is... és akkor még büntetni sem lehet. :D Abszolút midnek kellene lennie annak az overheadnek vagy kibaszott büntethetőnek.
És szvsz az ilyenek miatt van az, hogy az MK online multija szigorúan niche marad, a kazuárok meg elszelelnek a pélóba a sztori mód után: mégis ki akar úgy megtanulni játszani, hogy több 10 órán keresztül szívja ezeket az olcsó faszságokat? Az MK11 nagy fejlődés, az igaz, de a Street Fightertől még mindig messze vagyunk sajnos.
Ja és akkor ráadásul Erron az MKX-ben is egy seggarc volt már, konkrétan meg kellett vele tanulni játszani és be kellett biflázni majdnem minden egyes rohadt stringjét ahhoz, hogy ne tudjon szétütni vele bárki multiban. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Lol:
rwurl=https://i.imgur.com/sxN5v4d.jpg
Ha közvetlenül a brutality után lenyomod (és asszem nyomva tartod) a jobb iránygombot és az X-et (Xbox kontrollereren), akkor Sub-Zero a szokásos ice clone-ja helyett egy hóembert gyárt maga mellé. :D Elvileg vannak még más gombkombinációk is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.