Nálunk
- Photoshop - alap, nem kell ragozni.
- Maya (és csillió script alatta) - Főleg anim miatt, ma már elég jól működik az FBX export-import, ergo alapvetőn mindegy miben modelleznek. (2006-ban a cég költségvetési okokból választott egy platformot és kivezette a Maxot - meg akkoriban elég sok gyermekbetegségben szenvedett az FBX konvertálás.)
- ZBrush - alap. Ezt ma már szerintem minden közepes és nagy studió megköveteli modellezőknél. Ha odaraknak, hogy kell highpoly (organikus) akkor ne pislogj, mint hal a szatyorban.
- XNormal - mi inkább csak a PS filterjét használjuk, az égetés Mayaban történek, mert az precízebb és szebb eredményt ad (Mental Ray - nem Turtle, nem VRay).
- Modo - volt aki Modo-ban modellezett nálunk, de van még 3DSMax is, de ritkán használjuk, régen még XSI is volt (megvan, de senki nem használja).
- 3D Coat - van aki abban festi a modelleket, főleg UV seem-eknél hasznos és jó a Photoshop integrációja
- Topogun - ez retopo és bake tool - van aki ebben retopózik
- Deep UV - ezt már régen használtuk, Mayaban készül az UV
- Filterforge - ezt főleg effektezőink használják egyes texturák generálásához - node alapú procedurális rendszer.
- Adobe After Effects - effektezőink
- Houdini - effektezőink
(Ezek mind megvásárolt szofverek - minden embernek, amire szűksége van/volt)
és biztos kimaradt még pár, de most ezek jutottak az eszembe.
- Blender - az új bétának adok egy újabb esélyt, mert valakinél felkapcsolt a villanykörte a feje fölött és rájött, hogy mi lenne, ha elkezdenének industrial szabványokat beintegrálni, mondjuk kezdésnek a user interface területén...
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Eddig világ életemben Maxoztam, ha általános modellezésről volt szó, de annyira nem fejlesztik és le van maradva, hogy már én is elkezdtem átállni másra (praktikussági okokból Mayára). Elég bosszantó, mert jobban szeretem a Max kezelőfelőletét és még mindig gyorsabb vagyok abban, mint Mayába, de röhej, hogy mennyire el van maradva kb minden máshoz képest.
Jönnek hozzá ezek a béna updatek minden évben, mintha még kezdeni akarnának vele valamit, de mindenki jobban járna ha inkább bejelentenék, hogy lehúzzák a life supportról és hagyják meghalni, mert ez így minden évben csalódás, hogy semmi hasznos nem jön hozzá.
El kell, hogy keserítselek, mióta az Autodesk átvette az Aliastól a Mayat az is hasonló cipőben jár (sok core Maya programozó lépett le azonnal), sőt alapvetően jól működő funkciókat írtak át bénábbra/bugosabbra és a mai napig cipeli azokat a bugokat, miközben integrálják az innen-onnan lopott kódokat/ötleteket... akkor tudtak egy kicsit megújulni, mikor megvették az XSI-t (amit természetesen azonnal bekaszáltak) és onnan szívtak fel/tartottak meg fejlesztőket és knowhow-t.
ui.
Mikor mi mentünk át Maxról Mayara, akkor pár hónapig ment a köpködés, de aztán hamar hozzászoktunk, sőt annyira, hogy rá egy évre meg a Max felületet éreztük nettó fapadnak.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
koszi a valaszokat!
a 3D-t en mayaval kezdtem anno, aztan egy csomot blendereztem, kicsit 3DSMax eztem is a Zbrusht csak szerelembol hasznaltam akkor meg.:) ezekben mindben UV-ztem, texturaztam, a blenderben es maxben meg animaltam is-bar gyanitom, hogy per pill egy vertexet nem tudnek lepottyinteni... a mayanak van meg ilyen ingyenes learning verzsonje? (hulye kerdes, majd reggel raguglizok:D) mindenesetre thx megegyszer!:)
Hétvégén volt Reboot Develop 2019: 00:14:00 - Morning Talk with Amy Hennig 01:35:25 - Leadership at Bungie, Luis Villegas 02:35:42 - Stay on Target, Warren Spector from OtherSide Entertainment 05:00:10 - Quick chat with Patrice Desilets
We sit down with Justin Ma and Matthew Davis of Subset Games to talk about the design of their breakthrough hit FTL: Faster Than Light and their sophomore effort Into The Breach.
Az Autocad egy teljesen másfajta műfaj. A probléma, hogy az általuk felvásárolt jó minőségű szoftverek vagy mentek a levesbe, vagy az overall quality megy lefelé.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
A probléma, hogy az általuk felvásárolt jó minőségű szoftverek vagy mentek a levesbe, vagy az overall quality megy lefelé.
Maya az anno egesz turheto volt rossz emlekezetem szerint, 3DStudio Max meg clusterfuck volt iranyitas es eligazodas szempontjabol mindig is nekem, nem tudom utobbi evekben hova vittek.
Viszont egyikert sem ugraltam kulonosebbkeppen 3d modellezes szempontjabol, fuggetlen attol hogy elismerem hogy hasznos szoftverek voltak.
Az Autocad egy teljesen másfajta műfaj.
Azert is emlitettem hogy hekas, a mernokok azert meg szeretik a termekeiket, ne menjenek azert a levesbe olyan sebesen. :D
Szerszam es munkadarab tervezesre, bazi preciz meretekre es toleranciakra kivalo cucc.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Nálunk
- Photoshop - alap, nem kell ragozni.
- Maya (és csillió script alatta) - Főleg anim miatt, ma már elég jól működik az FBX export-import, ergo alapvetőn mindegy miben modelleznek. (2006-ban a cég költségvetési okokból választott egy platformot és kivezette a Maxot - meg akkoriban elég sok gyermekbetegségben szenvedett az FBX konvertálás.)
- ZBrush - alap. Ezt ma már szerintem minden közepes és nagy studió megköveteli modellezőknél. Ha odaraknak, hogy kell highpoly (organikus) akkor ne pislogj, mint hal a szatyorban.
- XNormal - mi inkább csak a PS filterjét használjuk, az égetés Mayaban történek, mert az precízebb és szebb eredményt ad (Mental Ray - nem Turtle, nem VRay).
- Modo - volt aki Modo-ban modellezett nálunk, de van még 3DSMax is, de ritkán használjuk, régen még XSI is volt (megvan, de senki nem használja).
- 3D Coat - van aki abban festi a modelleket, főleg UV seem-eknél hasznos és jó a Photoshop integrációja
- Topogun - ez retopo és bake tool - van aki ebben retopózik
- Deep UV - ezt már régen használtuk, Mayaban készül az UV
- Filterforge - ezt főleg effektezőink használják egyes texturák generálásához - node alapú procedurális rendszer.
- Adobe After Effects - effektezőink
- Houdini - effektezőink
(Ezek mind megvásárolt szofverek - minden embernek, amire szűksége van/volt)
és biztos kimaradt még pár, de most ezek jutottak az eszembe.
- Blender - az új bétának adok egy újabb esélyt, mert valakinél felkapcsolt a villanykörte a feje fölött és rájött, hogy mi lenne, ha elkezdenének industrial szabványokat beintegrálni, mondjuk kezdésnek a user interface területén...
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Eddig világ életemben Maxoztam, ha általános modellezésről volt szó, de annyira nem fejlesztik és le van maradva, hogy már én is elkezdtem átállni másra (praktikussági okokból Mayára). Elég bosszantó, mert jobban szeretem a Max kezelőfelőletét és még mindig gyorsabb vagyok abban, mint Mayába, de röhej, hogy mennyire el van maradva kb minden máshoz képest.
Jönnek hozzá ezek a béna updatek minden évben, mintha még kezdeni akarnának vele valamit, de mindenki jobban járna ha inkább bejelentenék, hogy lehúzzák a life supportról és hagyják meghalni, mert ez így minden évben csalódás, hogy semmi hasznos nem jön hozzá.
Choose your next words with excpetional care!
El kell, hogy keserítselek, mióta az Autodesk átvette az Aliastól a Mayat az is hasonló cipőben jár (sok core Maya programozó lépett le azonnal), sőt alapvetően jól működő funkciókat írtak át bénábbra/bugosabbra és a mai napig cipeli azokat a bugokat, miközben integrálják az innen-onnan lopott kódokat/ötleteket... akkor tudtak egy kicsit megújulni, mikor megvették az XSI-t (amit természetesen azonnal bekaszáltak) és onnan szívtak fel/tartottak meg fejlesztőket és knowhow-t.
ui.
Mikor mi mentünk át Maxról Mayara, akkor pár hónapig ment a köpködés, de aztán hamar hozzászoktunk, sőt annyira, hogy rá egy évre meg a Max felületet éreztük nettó fapadnak.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Szopófantom: Egy Kőbányai történet
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
koszi a valaszokat!
a 3D-t en mayaval kezdtem anno, aztan egy csomot blendereztem, kicsit 3DSMax eztem is a Zbrusht csak szerelembol hasznaltam akkor meg.:) ezekben mindben UV-ztem, texturaztam, a blenderben es maxben meg animaltam is-bar gyanitom, hogy per pill egy vertexet nem tudnek lepottyinteni... a mayanak van meg ilyen ingyenes learning verzsonje? (hulye kerdes, majd reggel raguglizok:D) mindenesetre thx megegyszer!:)
"okey-dokey!"
Nem tudom volt-e aki játszott vele itt, de érdemes.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=tfUjl4owxTQ
Ha valakinek Boss harchoz kell merítés, erre tessék...
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
god bless GDC.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=aIb-Lt7WX_s
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=476N4KX8shA
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
1 órás Yves Guillemot interjú:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=a9ewXj4RO5A
Hétvégén volt Reboot Develop 2019:
00:14:00 - Morning Talk with Amy Hennig
01:35:25 - Leadership at Bungie, Luis Villegas
02:35:42 - Stay on Target, Warren Spector from OtherSide Entertainment
05:00:10 - Quick chat with Patrice Desilets
Utolsóhoz kapcsolódóan pénteken volt egy Full Circle prezentációja Patrice-nek.
Újabb War Stories:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=sMl2la8-3-o
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Azért a Unity is izmoz rendesen:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=SJplDRtV1Oo
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Stormregion sztori - Szerémy Tamás ajkából
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
EPIC-nél sem minden fenékig tejföl:
https://www.polygon.com/2019/4/23/18507750/fortnite-work-crunch-epic-games
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Jim Sterling utóbbi időben csinált pár videót crunch-ról.
Igazából csak rant, de ha kibírod az embert, érdekesség képpen rá lehet nézni.
Choose your next words with excpetional care!
Ja, ismerem a csókát és az esetek 90%-ban egyet is szoktam vele érteni ;)
Milyen az, mikor a dev az elején még nagyot álmodik (E3 "parasztvakítás" valójában erős PC meg ambíciók), aztán jön az a bizonyos bili a kezéhez (idő, meg konzol limit)
rwurl=https://youtu.be/7Qy_YBpUgpA
https://www.slantmagazine.com/games/review-days-gone-demands-your-submission-to-the-content-treadmill/
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Ó én már alig várom a next gen beharangozást. Lesz itt megint annyi bullshit trailer/gameplay, öröm lesz nézni. :D
Kizárt hogy valaha is felülmúlhassák a Giant Enemy Crab + Real-time Weapon Change kombót
De ez a játék már 2016-ban sem nézett ki jól, pláne a játékmenet... :D
Éljenek a videojátékok!
De sikerült azt is drasztikusan alulmúlni, mind gameplay-ben, mind vizualitásban.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=BT-qkoaeGrw
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Zseniális játékok!
SquareEnix 2019 pénzügyi jelentés és statok
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Blendert megtámogatja az Epic Unreal kapcsán
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Nagyon helyes. Fejlesztgessék csak a Blendert. Remélem szép lassan mindeki elfelejti az Autodesket a szakmában.
Choose your next words with excpetional care!
Ja, én is most elkezdek foglalkozni vele, és Autodesk szerintem is mehetne a levesbe.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Azert az Autocad egy nagyszeru szoftver egy rakat hasznos funkcioval ami konnyebbe teszi az ember eletet. Azert ne nyirjuk ki azonnal a ceget. :)
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Az Autocad egy teljesen másfajta műfaj. A probléma, hogy az általuk felvásárolt jó minőségű szoftverek vagy mentek a levesbe, vagy az overall quality megy lefelé.
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Maya az anno egesz turheto volt rossz emlekezetem szerint, 3DStudio Max meg clusterfuck volt iranyitas es eligazodas szempontjabol mindig is nekem, nem tudom utobbi evekben hova vittek.
Viszont egyikert sem ugraltam kulonosebbkeppen 3d modellezes szempontjabol, fuggetlen attol hogy elismerem hogy hasznos szoftverek voltak.
Azert is emlitettem hogy hekas, a mernokok azert meg szeretik a termekeiket, ne menjenek azert a levesbe olyan sebesen. :D
Szerszam es munkadarab tervezesre, bazi preciz meretekre es toleranciakra kivalo cucc.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."