Szépen lassan a végére értem mindhárom főszálnak, amilyen jól indult az egész, annyira hagyott bennem kissé kesernyés utóízt a végére főleg sztori szempontból, de összességében tetszett azért.
Bár nekem az Origins is tetszett, a gameplay itt minden szempontból jobb lett az RPG elemek mélyítésével, és bár mondhatnánk hogy ezek az új AC-k más játékból átvett dolgokból épülnek fel, mégis igényesen hozták össze az egészet, főleg ezt a részt. Emlékszem talán még a Black Flag közben fordult meg bennem többször is, hogy milyen jó lenne ha az egész köré egy olyan RPG féle rendszert építenének ahol többféle skillágra lehetne fókuszálni és fejlődni, és tessék, mostanra megvalósították ezt (jobban mint az Origins-ben). Tetszik, hogy bár a Hunter, Warrior, Assassin ág mindegyikére fejleszthetünk, de igazán akkor lehetünk hatékonyak, ha az egyik ágra fókuszálunk, esetleg vegyítve pár másik ágból felvett képességgel. Elég flexibilis a rendszer, és öszötnöz különböző buildek kipróbálására. Nem egyedi és láthattunk máshol mélyebb megoldásokat, de a játék keretein belül és főleg egy AC címen belül tökéletesen működik és hatalmas fun a képességeket használni.
A visszajelzéseket olvasva Kassandra-val vágtam neki én is, abszolút nem bántam meg, sőt. Le a kalappal a szinkronszínésznő előtt, minden szempontból minőségi módon keltette életre az amúgy erős karaktert. A modern kori főhős viszont itt sem győzőtt meg, sőt, valahogy még irritálóbb is lett az előző után..
A dialógus rendszer és bizonyos választási lehetőségek is sokat dobtak az egészen, szó szerint meglepődtem, amikor meghozott döntések után a játék órákkal később szembesített pozitív vagy negatív hatással, ami mindenféleképpen kellett már a szériába.
Azt viszont nagyon lehetett érezni már egy idő után, hogy mindenféle erőltetett és felesleges töltelékkel húzták ki a cselekményt nagy mértékben a játék kárára (well, el kell adni valahogy azokat a mikrotranzakciókat bizony..). Többször is előfordult, hogy na most talán tovább fog haladni a sztori, erre nem, újra és újra fejbe csapnak előtte olyan fő questekkel amikben csupa olyan dolgot kell csinálni, amiket az előző 10-20 órában már orrvérzésig csináltunk. És engem ebben nem feltétlenül a grind zavart, mert én speciel sosem ütöttem meg olyan questet, ami nagyobb szintkövetelménnyel rendelkezett volna mint aktuálisan a karakterem, 2 main quest között azért szétnéztem erre-arra pár side quest társaságában. (Viszont aki homlokegyenest main questelni akar ebben a játékban, az nagyon nem fog örülni, mert durva falakba fog ütközni) A problémám az, hogy érezhetően sok a töltelék a cselekményben, pedig a játék eleje, az első két fejezet után a narratíva szó szerint felpaprikázott és kíváncsivá tett hogy hova fog haladni ez az egész.
ShowHide spoiler #Sztori
Az Odyssey főszál amilyen jól indult (Nikolaossal való első találkozás szerintem a játék egyik legerősebb jelenete volt, rendesen a képernyőhöz szegezett), a végére olyan fókuszálatlan lett, talán amiatt is mert nem volt egy jobban elmélyített gonosz sem, Kleon-t betenni a végére egyszerűen antiklimatikus lett, Deimos vonaglásait meg abszolút nem éreztem át. Sikerült a legjobb ending-et elérnem, és bár jól sikerült az átvezető, viszont elég erőltetett lett ahogy Deimos hirtelen megenyhült.
A Cosmos szekta felszámolása igényelte a legtöbb busywork-öt, ami eleinte ugyancsak fun volt, de a vége egyszerűen semmilyen lett. Akkor meg már teljesen értelmetlenné is vált, hogy milyen döntést hoz a játékos, mert semmi következménye nem lesz.
Az Atlantisz nagyon jó ötlet volt, ismét jó látni az Origins féle Curse of the Pharaohs DLC után, hogy kihasználják az adott kor mitológiájában és legendáiban rejlő lehetőségeket igényesen bevonva az AC világába. Viszont ennek a vége is elég semmilyen lett :D Szóval az adott főhős egész végig életben volt eddig minden AC sztori alatt egy bot segítségével (amit ha egy pillanatra is elengedett, utolérte az idő és meghalt) valamint Layla a kiválasztott... ahha, right. Köpjünk is rá egy kicsit Desmond sírjára még ha lehet!
Összességében tehát nem bántam meg, javarészt nagyon élvezetes volt a gameplay-nek köszönhetően, jobban sikerült mint az Origins (a környezetet leszámítva, de ez erősen szubjektív: számomra az Origins sivatagjai sokkal hangulatosabbak voltak, mint a görög egyhangú fás-füves miliő). De ez a felesleges cselekménykihúzás töltelék questekkel azért szépen belerondít az összképbe. Azért az is jó lenne ha egy jobb írót bíznának meg egy fókuszáltabb sztori papírra vetésével (talán most hogy az ex-Bioware-es Mike Laidlaw a Ubisoft Quebec-hez került?).
- A trélerekből nekem az jött le belőle, hogy ilyen metálos old school FPS darálda, ami nyilván megvan benne, de emellett meglepően komoly az atmoszféra is. Sok a dárkos ambient zene a metálon túl, nagyon jó a világépítés és sok helyen kellemesen félelmetes is.
- A lövölde mechanikailag feszes kvékezés, ami alapból is szórakoztató dolog, de a játék ezt megfejeli egy adag ügyes ötlettel. Minden tereptárgyat fel lehet kapni amolyan Half-Life-osan, hogy széttörd vagy hozzávágd az ellenhez, és a játékmenet is erősen támogatja az ilyen típusú interaktivitást: pl. több helyen tábortüzet lehet gyújtani, és ha találsz a pályán egy darab húst, megsütheted egy kis extra HP-ért. Van infighting, mint a Doomban (az ellen között harcot lehet szítani), amit úgy is elő lehet hozni, ha találsz egy zöld kristályt, amit az ellenfelek közelében széttörve azok elkezdik egymást mészárolni. :D Látványos. :D
- Érdekes dolgokat csinálnak a powerupok is: az egyik gyorsítja a tüzelést minden fegyvernél, a másik superhotosan megállítja az időt attól függően, hogy mozogsz-e vagy sem, a harmadikkal meg falmászósat játszhatsz. Útóbbi elég gyakran lelhető fel a pályákon, kellemesen megvariálja a pályadesign-t meg a secretvadászatot.
- A fegyverek terén elviseltem volna néhány egyedibb darabot, de maga az arzenál jól működik, az egyes mordályok szépen kiegészítik egymást. A kard a legsokoldalúbb darab: hátulról stealth killeket lehet vele csinálni, 100-as HP-vel vagy afölött charge-olhatod egy erősebb támadáshoz (a legtöbb ellent egy szúrással kinyírja), 50-es vagy nagyobb morállal blokkolni lehet a támadásokat, a lövéseket pedig Jedi Knight-osan vissza is lehet küldeni a monszterek pofájába.
- Az ellenfeleket illetően szintén viszonylag standard a dolog néhány jó ötlettel és viccesebb hülyeséggel (pl. kocsiba szerelt disznó és Black Philip, az ördögi fekete kecske a Witch c. filmből, na meg Big John az Arnold-hangjával, de ő már a 2013-as ROTT-ban is benne volt). Sokat hozzátesznek a horroros hangulathoz a wendigók, amik teljesen láthatatlanok maradnak addig, amíg nem sebződnek. Jó nagyot ütnek, sok HP-juk van és baromi gyorsak is, szóval elég feszült a hangulat addig, amíg csak hallod őket.
- A pályadesign az első epizódban semmi extra, utána viszont folyamatosan lesz egyre ötletesebb és absztraktabb. Hiába a Quake 1-re hajazó kockagrafika, néha azért történnek olyan dolgok (jön egy forgószél és elsöpri a pályát pl.), amik éreztetik, hogy a Unity dolgozik a játék alatt, így végeredményben szép változatos az élmény. Tetszik az is, hogy nem érzi az ember random pályagyűjteménynek a játékot: van egy lineáris, tematikai progresszió, amiből apránként a történetet is össze lehet rakni.
FPS-fanoknak csak ajánlani tudom, a jelenlegi 16 eurós árat meg is éri nagyon. A 30 sima és 3 titkos pályát összesen kb. 8-10 óra végigvinni, szóval nem hosszú, de finom. Manapság rengeteg olyan indie-játék van, amit egy kisebb csapat hoz össze, de a DUSK indie viszonylatban is kuriózum abból a szempontból, hogy ez itt tényleg két darab ember kreatív ámokfutása (David Szymanski fejlesztő és Hulshult barátunk, mint zeneszerző), és érződik is rajta.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kingdom Rush: Vengeance
pár órás sorbanülés közben volt alkalmam tovább nyüstölni, minden pályán van egy csomó kis poén ami elsőre nem is mindtűnik fel. Még jó hogy időnként bukom a pályát...
Pl. van Dark knight tower, ami stilszerűen sötét lovagokat termel. Most tűnt fel, hogy ha rájuk nyomok, kiírja hogy nevük is van, és mindegyik sötét lovag egy-egy Batman színész nevét viseli, pl. Sir Affleck :-)
rwurl=https://i.imgur.com/s4BtriU.png
A videója nagyon sokat ígér, én meg úgy gpndoltam, hogy az X3 Rebirth bénázásaiból sokat tanultak az Egosoftos lányok - de nem.
Adott egy óriási univerzum, random generált. Emiatt aztán a mentett állás 200 MB-nál (megabájt) kezdődik és onnan kúszik stabilan felfelé, ahogy az űr kezd benépesedni, főleg az AI által. Mivel van 3 autosave és egy quicksave, hamar GB-nyi mentésed van, ami az én esetemben elég gáz, mert kicsi a C:. Ha meg még rendes saveket is akarsz, hamar eldurvul a helyzet.
A játék elég jól néz ki, minden óriási, az űrállomások több kilométer nagyok. Amikor egy dokkhoz közelítesz, akkor már látni, hogy hol van a kereskedő épülete, ahová aztán gyalogszerrel el is tudsz menni.
Minden NPC-vel lehet beszélni, de szinte semmit sem mondanak. Szerencsére felhagytak az X3-as párbeszéd erőltetésével, ami úgy hangzott, mintha 2 titkosügynök találkozott volna és bonyolult kódfrázisokat cserélnek azonosítás céljából. Ehelyett most a frakcióvezető hollétéről lehet érdeklődni, amit általában nem mondanak meg. Ha igen, akkor az egy kicsi küldetéssé válik, ami megmondja merre van. Másik lehetőség, hogy felbéreljük az NPC-t.
A játék
Induláskor választhatsz 3 karakter közül, ami más hajót jelent, de igazából semmit se tudsz magadról. Nincs fő sztori, ami kézen fog és elkezd oktatni. Ehelyett világ van, ami nélküled is tökéletesen működik, köszöni szépen. Ez egyébként nekem szimpatikus hozzállás a sokadik "csak te tudod megmenteni a világot" kezdésű játék után.
Ott vagy tehát az űrben, egy kis kezdő űrhajóval. Van néhány atombéna tutorial, hogy mit hogy kell csinálni, de a legtöbb infót youtuberól szereztem a játék kezelését illetően. A játék alapból támogatja a HOTASomat, a gyakorlatban ez több órás konfigolást jelentett, mire kitaláltam, hogy milyen funkció melyik gombra vagy karra menjen. A legnagyobb problémát az okozza, hogy az X Axis (jobbra-balra) 2 funkcióval rendelkezik, és lehet közte váltani egy gombnyomással. Az egyik funkció, hogy jobbra/balra kanyarodsz, ennek van értelme is. Viszont rátették a saját tengely körüli jobbra/balra forgást is, aminek semmi értelme az X-Axison (szvsz). A gond ott van, hogy amikor hajót vagy hajtóművet cserélsz, akkor ő elfelejti, hogy hogy működött eddig és megcseréli a kanyarodást a forgásra (úgy, hogy a Settingsben nem változik semmi). Szerencsére ez ritkán jön elő.
Miután megküzdöttem a HOTAS beállításokkal, megpróbáltam landolni. Na ez megint nem volt egyszerű, a tutorial használhatatlan itt is. Ha nincs bekapcsolva a landolási segítség, gyakorlatilag semmi esélyed sincs, hogy manuálisan landolj. Ugyanis a hajót egy szinte pixelpontos pontra kell navigálni, hogy landolni tudj. Landolási segédlettel is nehéz az első alkalom, amikor még éppcsak tudsz repülni, de itt már mindent tudni kell (finoman mozogni előre/hátra, jobbra/balra/le/fel strafe, szintbe hozás/pörgés). Ez egyébként hamar megtanulható és ráadásul feleslegessé is válik, amikor veszel egy Docking computert, ami simán leteszi a hajót helyetted.
A játék innentől a pénzszerzésről szól. Erre eleinte eléggé behatároltnak tűnnek a lehetőségeink, de valójában nagyon könnyű meggazdagodni. Pár lehetőség:
Küldetések: Ha átviszgálod az állomás külsejét (nem tudom minek kell 2 méter közelre repülni, de ez van), akkor találni néhány küldetést. Némelyik ezek közül annyi, hogy vigyél el valakit valahova, és ad egy rakat pénzt. Vagy javíts meg valamit az egyik űrállomáson (ehhez kell Repair tool az űrruhához). Ezek öt-hatjegyű összegeket fizetnek (ami nagyon jó).
Kereskedelem: Ez eleinte nem igazán jövedelmező, mert kevés a tőkénk és kicsi a hajónk raktere. Elég időigényes is tud lenni, A-ból B-be repkedni.
Kraftolás: A kereskedőknél lehet néhány alapanyag, amiből ott helyben tudunk egy sokkal drágább tárgyat rittyenteni (a kraftoláshoz csak a megfelelő alapanyag meg a kraftoló pult kell).
Kristály bányászat: Ez messze a legjobb kezdő tevékenység. Az aszteroidákon rendszeresen látszik egy-egy csillanás. Közel repülve látszik egy kristályformáció, amit szét kell lőni, majd beszivattyúzni a darabokat. A legolcsóbb kristály 1000 credit, de mindig többet találni egyszerre. A második típus már 10K Cr és van 250K-s is, bár ezek ritkák. Szóval pár óra alatt többmillió creditet tudsz összeszedni.
Ha már van kis pénzed, akkor automatizálható a pénzszerzés.
Bányászat: Venni kell pár bányászhajót és AutoMine paranccsal szabadon engedni őket valahol. Ők aztán folyamatosan telerakják a rakteret, majd eladják a legközelebbi gyárban, ahol szükség van a nyersanyagra. Pár óra alatt visszahozzák a befektetett pénzt, onnan meg már csak profit van.
Kereskedelem: Ugyanaz mint a bányászat, a hajók tudnak automatikusan kereskedni.
Ezzel még több millió jön össze és akkor fel lehet lépni még egy fokozatot - saját gyárak, űrállomások építése. Idáig még nem jutottam el, de majd biztos összehozom.
Közben a világ is megy a maga tempójában, az AI keményen kézben tart mindent. Ez most odáig fajult (v1.32-ben), hogy mindenkinek stagnálnak a játékai. A gyárak ugyanis berendeltek olyan nyersanyagokat, amiket kedvező feltételekkel tudtak megvenni. Ezzel teleszedték a raktárukat. Viszont amikor meg gyártani kellene valamit, akkor más nyersanyagokból nincs elég, és rendelni sem tudnak, mert tele a raktár. Nekem is most építésre vár egy szuper új vadászgép, remélhetőleg az új peccs orvosolja majd ezt a problémát.
Ha már a peccseknél tartunk, az előző rész híres volt arról, hogy rendszeresen, pár naponta jöttek a peccsek, és a hosszú Fixed lista alján mindig ott volt, hogy "és javítottunk egy csomó crashbugot". 20+ órám van a játékban, egyszer volt egy softlock (amit javítottak is azóta), de egyszer sem fagyott ki. Ennek ellenére az ominózus mondat ugyanúgy ott van minden changelog végén, kis változással: "és javítottunk egy csomó ritka crashbugot".
Persze végtelen mennyiségű bug van, de folyamatosan dolgoznak rajta. Az egyik legidegesítőbb, hogy a W7 nem érzékeli inputnak a HOTAS jeleit, ezért ha sokáig repülök, akkor beindul a képernyővédő...
A játékhoz erőmű kell, főleg processzor szinten (az egész világ kereskedelmét ki kell számolni folyamatosan), de nem árt egy komolyabb videókártya sem. Az én i7-3770K és 980Ti kombóm az alsó határon van, főleg a proci miatt. Vannak területek, ahol bőven 30 FPS alá esik a játék és ritkán megy csak 60 fps fölé.
Ennek főleg az űrharcban van szerepe, ami egyáltalán nem fun, még magas FPS-nél sem. Még nem volt rendes harci űrhajóm, szóval lehet lesz ez még jobb, de jelenleg lelőni egy ellenfelet nagyon sokáig tart. Sokszor van, hogy egyszerűen csak elhúz több kilométerre (2 km-ig lehet lőni rá), és mire visszajön, megint teljes a pajzsa. Arra is van esély, hogy az ellenfél elhagyja a hajót, amit aztán meg lehet szerezni a flottánkba. A szétlőtt hajókból meg persze loot esik ki, amit el lehet adni vagy felhasználni. Ami jó, hogy mi is könnyen el tudunk menekülni, ha úgy hozza a sors.
Itt jut még eszembe a teljesen értelmetlen űrkommunikáció is. Egyrészt a "színészek" rohadtul nem érezték át a szövegüket, ritka rosszak a mondatok is, ráadásul totál hangulatgyilkos stílusban sikerült felvenni őket (szóval azért sikerült valamit megmenteni az X3 párbeszédeiből). Másrészt meg sosem tudni, hogy ki kihez beszél, csak egy felirat jeleni k meg alul. Gyanús, hogy elkezd az egyik képernyő villogni ha hozzánk beszélnek, de 20+ óra játék után sem mernék megesküdni rá.
Verdikt
Csak azoknak ajánlom, akit szeretik az űrhomokozót. Hagyományos értelembe vett játékként nagyon gyenge, de világszimulációban elég ügyes. 5/7
Ezt azért vettem meg, mert hasonlított egy játékra, amit még 10+ éve találtam ki, és amiből a többi ötletemhez hasonlóan nem lett semmi. Plusz még volt hozzá egy 25%-os kupon is meg némi egyéb kedvezmény.
Ez egy fémdetektoros kincskereső emberkéről szól, aki a világ különböző tájain ás lyukakat.
Adott egy nagyon szépen megvalósított terep (itt igazán szép munkát végeztek a készítők), ahol mászkálni kell. Amikor megérezzük, hogy itt van valami a föld alatt, elő kell rántani a fémdetektort (igen, ebben a sorrendben), és megkeresni a legerősebb jelet. Itt aztán ásni kell (3 kattintás az egérrel) majd kiszedni a talált tárgyat (újabb kattintás az egérrel). Ezután jön az azonosítás (újabb kattintás az egérrel) és megy is a cucc a zsákba. Ennyi, kezdhetjük előlről.
A "kincsek" elég bénák. Töltényhüvely, marhakolomp, kalapácsfej, varrótű, gomb... Unalmas. Sokszor ráadaásul csak szemetet találni, ami semmit sem ér, csak az idődet vesztegetted.
Miután úgy érzed elég kincset találtál, vissza kell menni a bázisra. Itt el lehet adni a feleslegesnek ítélt tárgyakat (vagyis mindent). A pénz két dologra kell, egyrészt fizetni kell az új területre utazás költségeit (minden alkalommal), másrészt jobb fémdetektorokat lehet vásárolni. Ezek aszerint vannak megkülönböztetve, hogy hogy milyen mélyen detektál és mekkora tárgyakat. A legdrágább az bármilyen mélységben bármekkora tárgyat érzékel. A jobb fémdetektorokat azonban nem lehet csak úgy megvenni, kell hozzá Prestige. Ehhez pedig küldetéseket kell végrehajtanunk az adott területen, amik a játék jellegéből adódóan nem túl változatosak:
- Áss ki x darab szemetet/régiséget vagy valami specifikus tárgyat.
- Fotózz le valamit/valahonnan
- Juss el gyorsan A-ból B-be
- Találj meg egy bizonyos tárgyat (Legendary treasure,1 van a pályán)
Verdikt
Design szempontból elég béna, ezer ötletem van hogyan lehetne jobbá tenni. Nagyon repetitív, bénák a kincsek. Nagyon sok kihasználatlan potenciál van a játékban. 4/10
Havernál néztem, ott annyit játszottam vele, hogy az állomáson bemásztam egy NPC űrhajójába, aki felszállt velem együtt (!). Még beszélni is tudtam vele (az állomásos dolgokról), de nem zavarta, hogy ott állok mögötte, mint egy fsz a lakodalomban, csak ment a vakvilágba. Mikor ráuntam kiszálltam az szkafanderbe az űrbe és ott keringtem a nagy büdös semmibe. Hiába hívtam, fenyegettem a közeli hajókat, senki sem jött segíteni vagy pofán verni :D Kár, pedig, király lett volna, ha felszed egy capitalship, ilyen galaxis útikalauz stopposoknak feelenge lett volna az egész :)
Én is jártam hasonlóan, felszállt velem az idegen hajó, gyorsan kiugrottam, majd próbáltam landolni a dokkban. A szkafander irányítása legendásan rossz, ezerrel becsapódtam az állomásba, majd sikeresen átpaszírozódtam a padlón a textura mögé. Onnan meg nem tudtam kijönni, úgyhogy reload.
Most megint a szkafander szívatott meg, végre találtam egy Vaultot (ritka értkes cuccok vannak benne ha sikerül kinyitnod). Még az első zárt se sikerült megalálni a b@lf@sz szkanader irányítás miatt, amikor jött egy Xenon és porrálőtte a 30 méterre lebegő űrhajómat, amihez persze a szkafander irányíthatatlansága miatt lehetetlen időben visszatérni.
Anthem - alfa
Előző héten volt, ha jól emlékszem az alfa, amire kaptam accest az eatól, ezért röviden összefoglalnám, hogy miért ne vegyétek meg, ha ezen gondolkodtatok.
Grafika jó, nulla fizika van, ötlettelen ellenfelek. Amit meg is írtam nekik, hogy szerintem fizikával, rombolható környezettel, leszakadó végtagokkal, vagy legalább valami normális sebződéssel iszonyat nagyot lehetne dobni a hangulaton.
A játék nem alfa, hanem egy óvatos kijelentés szerint az csak, ez már béta+, nem hiszem, hogy bármit is változtatnának rajta. De így baromi unalmas, lélektelen.
Tucatlövölde, ami nem rossz, de ha tényleg ilyen küldetésekkel kezdik a játékot -mert arról volt szó, hogy az elejét mutatják szó szerint - akkor a rutinosabb játékosoktól 30 perc után megy majd a refund kérelem.
Az irányítás egér+billel katasztrófa, össze vissza rángat repülésnél, baromi idegesítő, de ezt a legsimábban tudják majd javítani, finomítani, ezt még ki is nézem belőlük.
A menü átláthatatlan küldetés választásnál. Ezt tuti benne hagyják majd tippre leszarják.
Akkora coop játék lehetne, de jóslatom szerint csak a kihagyott ziccer kategória lesz.
Széép, hat helyen kell leokézni az NDA-t erre kiöntöd ide a lelked! :D Megy is a levél az EA-nek!
Btw ja, elég meh volt az egész összességében. Engem két pillanat után a falhozvert, hogy a horizontális és vertikális érzékenység más értéken van fixen és nem állítható. Egérrel ahogy írtad játszhatatlan úgyhogy kénytelen voltam kontrollerrel végigszerencsétlenkedni amit lehetett. Úgy kevésbé fájt, de én ilyet még nem láttam játékban. Meg is lep, hogy neked nem tűnt fel, vagy nem írtál róla. :D Komolyan kipróbáltam az analóg karral körözni és amíg fel-le ment a célkereszt max 20-30 fokot addig oldalra ment egy 180. Felfoghatatlan.
Az egy coop küldetés ami elérhető volt szvsz teljesen oké volt. Semmi világmegváltó, de érdekes volt legalább. Talán haverokkal nehezebb fokozaton érdekes is lehet pár ilyen. Plusz én továbbra is aggódom az endgame contenten. Elvégre nálam a Destiny is ott csúszott meg és egyelőre a devek itt is nagyon kerülgetik a témát. 1 hónap EA access-t meg fog érni szerintem, de vásárlást a látottak alapján biztos nem, mert ha nincs jó endgame content egy ilyen játékban akkor ugyanaz lesz mint a Destiny meg a Division, hogy 1 hónapig elvagy vele haverokkal utána megunja mindenki, mert nincs mit csinálni ami meg van az unalmas.
Részemről kíváncsian várom milyen lesz a demó januárban. Talán a célzást rendbe rakják, mert ahogy néztem alpha fórumot mindenki ezen sírt velem egyetemben. :D Feedbackben is írtam nekik egy hosszabb bekezdést erről meg a menüjükről is ami egy rakat trágya szintén.
Egyre jobban drukkolok mostanában az ilyen tucatmunkák bukásának és a tényleg igényesen összerakott, úgymond lélekkel rendelkező játékok sikerének. Ami pl egy battlefield vs red dead, bármennyire is az én stílusom vagy sem.
Lootboxokat meg erkölcsi alapon nem lenne szabad bele tenni játékokba, vagy felismernie a veszélyét az országoknak már rég. Szerencsejáték és kész, 18+ legyen, amcsiban 21 :D
Igen, még csak itt tartok a sorozatban. Idén fejeztem be a Unity-t is. :)
Ez a rész az ipari forradalom idején játszódik, Londonban. Az eddigi részektől eltérően nem egy, hanem 2 karakter közül választhatunk, akik közül az egyik ráadásul néni. Ez mondjuk nem jelent sok különbséget, inkább csak játékstílushoz igazodva lehet egyik vagy másik a favorit, mivel Jacob kicsivel jobb a harcban, Evie meg az osonkodásban és késdobálásban.
A harc szvsz nem olyan gördülékeny, mint a korábbi részekben. Nem igazán jöttem még rá, hogy miért, talán túl sokat blokkolnak az ellenfelek vagy a csoportos kivégzés előkészítése nehézkes vagy lehet hogy csak simán rosszabbul sikerült, mint a korábbi részekben.
Van egy új felszerelési tárgy viszont, ami kicsit visszatetszést kelthet az emberekben. Ez pedig a Grappling Hook, amivel pillanatok alatt felmehetünk bármelyik épület tetejére. Nincs többé 3D fejtörő, hogy vajon hogyan lehet ide vagy oda felmászni, nincsenek hosszú mászások egy-egy kilátó eléréséhez - csak egy gombnyomás és már csörlőződik is felfelé a karakter. Vízszintesen is működik, nagy távolságok hidalhatóak át vele, átjuthatunk 2 épület között, ahol régen le kellett mászni, majd újra fel. Szvsz az egyik legjobb újítás, még úgy is, hogy pont a franchise egyik legismertebb játékmechanikáját nullázza le, a szabad mászást. Igazából nem is nullázza le, hiszen továbbra is fel lehet mindenhová mászni hagyományos módon is, csak ad egy erős alternatívát.
Nem is akarok többet írni róla, ez is csak egy átlagos AC, kb. ugyanaz, mint a többi.
7/10
Tokjo hogy dark soulst csinaltak a jatekbol (mondjuk ott legalabb le lehet ulni hogy feltoltsd az estust, itt nem) csak az hogy hardon 3 utes vagyok minden bossnak (normal enemyknek talan 5) az ugy nem vicces, foleg amikor egyszerre 2 boss jön.
A jatek alapvetoen jo lenne de KURVARA a parryre epul, a legtobb tamadas elol egy sima hatra dodge nem elég ha nem perfect idoben kapod el akkor még boven az ellenfel hatotavjan belul leszel.
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Mass Effect 1
Na, kb. 10 év huzavona után befejeztem :D Régi történet a miénk, még 2009 környékén, a Dragon Age: Origins befejezése után próbáltam ki első ízben. De a DAO-val ellentétben ez nagyon laggolt a gépemen, ezért valahol az elején, a jeges pályás küldetés résznél kukáztam.
Majd 5-6 éve, az xbox 360 vételekor ismét elkezdtem és egészen az utolsó előtti nagy küldetésig, az atombombás titkos labor elpusztításáig játszottam vele (ott hal meg az egyik követőnk). De addigra megjött az új laptopom, és maradt az xbox a feledésbe. Most, hogy előkerült ismét a konzol, befejeztem ezt az adósságot (maradt még más bőven :D )
Na, akkor jöhet a 2. rész PC-n, kár, hogy a karakterem nem tudtam áthozni, nem találom az átalakítót a neten (már rég offline az oldal, ahol volt erre progi, de a biováre fórum lapokat is törölték, ahol írták a megoldást.).
Érdemes nekifutnod, a 2. baromi jó lett, a Shadow broker DLC-t mindenképp ajánlom. A 3 is marha jó, a legvégéig, ahol nem... bár az új, bővített befejezés már egész OK.
*Akad, akkor. Sokat játszottam online manapság, onnan ragadt rám talán :D
Nokedli: az lesz most, közben találtam a neten több profilet, ami a legjobban hasonlít az enyémhez, azt használom.
Yvonne Strahovski miatt mindenképpen végigjátszom. :D (Valamikor)
IRL jön be a csaj :D Itt hanyagolni fogom szvsz. nem szimpi karakter. Egyelőre valami nagyon fura ezzel a feltámasztással, szóval fél szemem rajta van.
Sunyi írta: A frémelést mi mindig is szépen magyarosan "szaggatás"-nak hívtuk.
Nektek is szaggatott a Duke3D.exe 386-oson 4MB Rammal?
486SX-en is szaggatott 4MB mellett. - bár az tulajdonképpen egy kutya teljesítmény, mint a 386
Az első világ első két pályája volt még kb játszható hang nélkül, 320-ban, bélyeg méretre zsugorítva. (tudjátok; ha mínuszt nyomogattatok, akkor összement a kép) :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Battle Brotherst próbálta valaki? Nekem egyelőre tetszik, habár eléggé az elején tartok még. Nem tudom, hogy ez valami roguelike-e, vagy netán létezik valamiféle történet is, ami egyszer csak vége szakad majd.
Nem jumpscares, viszont folyton menekülni kell benne.
A modról én is hallottam.
....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....
Nagyon okos scifi sok puzzle, kevés ijesztgetéssel. Persze néha rád hozza a frászt, mégse ez jellemző rá.
Köszönöm a kimerítő választ! :)
VR-ral eléggé durva lenne a játék, tuti kipróbálnám.. :)))
....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....
Na tessék... :P
....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....
Assassin's Creed: Odyssey
Szépen lassan a végére értem mindhárom főszálnak, amilyen jól indult az egész, annyira hagyott bennem kissé kesernyés utóízt a végére főleg sztori szempontból, de összességében tetszett azért.
Bár nekem az Origins is tetszett, a gameplay itt minden szempontból jobb lett az RPG elemek mélyítésével, és bár mondhatnánk hogy ezek az új AC-k más játékból átvett dolgokból épülnek fel, mégis igényesen hozták össze az egészet, főleg ezt a részt. Emlékszem talán még a Black Flag közben fordult meg bennem többször is, hogy milyen jó lenne ha az egész köré egy olyan RPG féle rendszert építenének ahol többféle skillágra lehetne fókuszálni és fejlődni, és tessék, mostanra megvalósították ezt (jobban mint az Origins-ben). Tetszik, hogy bár a Hunter, Warrior, Assassin ág mindegyikére fejleszthetünk, de igazán akkor lehetünk hatékonyak, ha az egyik ágra fókuszálunk, esetleg vegyítve pár másik ágból felvett képességgel. Elég flexibilis a rendszer, és öszötnöz különböző buildek kipróbálására. Nem egyedi és láthattunk máshol mélyebb megoldásokat, de a játék keretein belül és főleg egy AC címen belül tökéletesen működik és hatalmas fun a képességeket használni.
A visszajelzéseket olvasva Kassandra-val vágtam neki én is, abszolút nem bántam meg, sőt. Le a kalappal a szinkronszínésznő előtt, minden szempontból minőségi módon keltette életre az amúgy erős karaktert. A modern kori főhős viszont itt sem győzőtt meg, sőt, valahogy még irritálóbb is lett az előző után..
A dialógus rendszer és bizonyos választási lehetőségek is sokat dobtak az egészen, szó szerint meglepődtem, amikor meghozott döntések után a játék órákkal később szembesített pozitív vagy negatív hatással, ami mindenféleképpen kellett már a szériába.
Azt viszont nagyon lehetett érezni már egy idő után, hogy mindenféle erőltetett és felesleges töltelékkel húzták ki a cselekményt nagy mértékben a játék kárára (well, el kell adni valahogy azokat a mikrotranzakciókat bizony..). Többször is előfordult, hogy na most talán tovább fog haladni a sztori, erre nem, újra és újra fejbe csapnak előtte olyan fő questekkel amikben csupa olyan dolgot kell csinálni, amiket az előző 10-20 órában már orrvérzésig csináltunk. És engem ebben nem feltétlenül a grind zavart, mert én speciel sosem ütöttem meg olyan questet, ami nagyobb szintkövetelménnyel rendelkezett volna mint aktuálisan a karakterem, 2 main quest között azért szétnéztem erre-arra pár side quest társaságában. (Viszont aki homlokegyenest main questelni akar ebben a játékban, az nagyon nem fog örülni, mert durva falakba fog ütközni) A problémám az, hogy érezhetően sok a töltelék a cselekményben, pedig a játék eleje, az első két fejezet után a narratíva szó szerint felpaprikázott és kíváncsivá tett hogy hova fog haladni ez az egész.
A Cosmos szekta felszámolása igényelte a legtöbb busywork-öt, ami eleinte ugyancsak fun volt, de a vége egyszerűen semmilyen lett. Akkor meg már teljesen értelmetlenné is vált, hogy milyen döntést hoz a játékos, mert semmi következménye nem lesz.
Az Atlantisz nagyon jó ötlet volt, ismét jó látni az Origins féle Curse of the Pharaohs DLC után, hogy kihasználják az adott kor mitológiájában és legendáiban rejlő lehetőségeket igényesen bevonva az AC világába. Viszont ennek a vége is elég semmilyen lett :D Szóval az adott főhős egész végig életben volt eddig minden AC sztori alatt egy bot segítségével (amit ha egy pillanatra is elengedett, utolérte az idő és meghalt) valamint Layla a kiválasztott... ahha, right. Köpjünk is rá egy kicsit Desmond sírjára még ha lehet!
Összességében tehát nem bántam meg, javarészt nagyon élvezetes volt a gameplay-nek köszönhetően, jobban sikerült mint az Origins (a környezetet leszámítva, de ez erősen szubjektív: számomra az Origins sivatagjai sokkal hangulatosabbak voltak, mint a görög egyhangú fás-füves miliő). De ez a felesleges cselekménykihúzás töltelék questekkel azért szépen belerondít az összképbe. Azért az is jó lenne ha egy jobb írót bíznának meg egy fókuszáltabb sztori papírra vetésével (talán most hogy az ex-Bioware-es Mike Laidlaw a Ubisoft Quebec-hez került?).
DUSK
Hát ez nagyon frankó cucc.
- A trélerekből nekem az jött le belőle, hogy ilyen metálos old school FPS darálda, ami nyilván megvan benne, de emellett meglepően komoly az atmoszféra is. Sok a dárkos ambient zene a metálon túl, nagyon jó a világépítés és sok helyen kellemesen félelmetes is.
- A lövölde mechanikailag feszes kvékezés, ami alapból is szórakoztató dolog, de a játék ezt megfejeli egy adag ügyes ötlettel. Minden tereptárgyat fel lehet kapni amolyan Half-Life-osan, hogy széttörd vagy hozzávágd az ellenhez, és a játékmenet is erősen támogatja az ilyen típusú interaktivitást: pl. több helyen tábortüzet lehet gyújtani, és ha találsz a pályán egy darab húst, megsütheted egy kis extra HP-ért. Van infighting, mint a Doomban (az ellen között harcot lehet szítani), amit úgy is elő lehet hozni, ha találsz egy zöld kristályt, amit az ellenfelek közelében széttörve azok elkezdik egymást mészárolni. :D Látványos. :D
- Érdekes dolgokat csinálnak a powerupok is: az egyik gyorsítja a tüzelést minden fegyvernél, a másik superhotosan megállítja az időt attól függően, hogy mozogsz-e vagy sem, a harmadikkal meg falmászósat játszhatsz. Útóbbi elég gyakran lelhető fel a pályákon, kellemesen megvariálja a pályadesign-t meg a secretvadászatot.
- A fegyverek terén elviseltem volna néhány egyedibb darabot, de maga az arzenál jól működik, az egyes mordályok szépen kiegészítik egymást. A kard a legsokoldalúbb darab: hátulról stealth killeket lehet vele csinálni, 100-as HP-vel vagy afölött charge-olhatod egy erősebb támadáshoz (a legtöbb ellent egy szúrással kinyírja), 50-es vagy nagyobb morállal blokkolni lehet a támadásokat, a lövéseket pedig Jedi Knight-osan vissza is lehet küldeni a monszterek pofájába.
- Az ellenfeleket illetően szintén viszonylag standard a dolog néhány jó ötlettel és viccesebb hülyeséggel (pl. kocsiba szerelt disznó és Black Philip, az ördögi fekete kecske a Witch c. filmből, na meg Big John az Arnold-hangjával, de ő már a 2013-as ROTT-ban is benne volt). Sokat hozzátesznek a horroros hangulathoz a wendigók, amik teljesen láthatatlanok maradnak addig, amíg nem sebződnek. Jó nagyot ütnek, sok HP-juk van és baromi gyorsak is, szóval elég feszült a hangulat addig, amíg csak hallod őket.
- A pályadesign az első epizódban semmi extra, utána viszont folyamatosan lesz egyre ötletesebb és absztraktabb. Hiába a Quake 1-re hajazó kockagrafika, néha azért történnek olyan dolgok (jön egy forgószél és elsöpri a pályát pl.), amik éreztetik, hogy a Unity dolgozik a játék alatt, így végeredményben szép változatos az élmény. Tetszik az is, hogy nem érzi az ember random pályagyűjteménynek a játékot: van egy lineáris, tematikai progresszió, amiből apránként a történetet is össze lehet rakni.
- A zene üt ofkorsz, mert Andrew Hulshult nem tud hibázni. Kedvenc szám:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=ztXCawRKcLg
FPS-fanoknak csak ajánlani tudom, a jelenlegi 16 eurós árat meg is éri nagyon. A 30 sima és 3 titkos pályát összesen kb. 8-10 óra végigvinni, szóval nem hosszú, de finom. Manapság rengeteg olyan indie-játék van, amit egy kisebb csapat hoz össze, de a DUSK indie viszonylatban is kuriózum abból a szempontból, hogy ez itt tényleg két darab ember kreatív ámokfutása (David Szymanski fejlesztő és Hulshult barátunk, mint zeneszerző), és érződik is rajta.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kingdom Rush: Vengeance
pár órás sorbanülés közben volt alkalmam tovább nyüstölni, minden pályán van egy csomó kis poén ami elsőre nem is mindtűnik fel. Még jó hogy időnként bukom a pályát...
Pl. van Dark knight tower, ami stilszerűen sötét lovagokat termel. Most tűnt fel, hogy ha rájuk nyomok, kiírja hogy nevük is van, és mindegyik sötét lovag egy-egy Batman színész nevét viseli, pl. Sir Affleck :-)
rwurl=https://i.imgur.com/s4BtriU.png
Azért egy Mick Gordon - Andrew Hulshult kollaborálást megnéznék egyszer :)
X4: Foundations
A videója nagyon sokat ígér, én meg úgy gpndoltam, hogy az X3 Rebirth bénázásaiból sokat tanultak az Egosoftos lányok - de nem.
Adott egy óriási univerzum, random generált. Emiatt aztán a mentett állás 200 MB-nál (megabájt) kezdődik és onnan kúszik stabilan felfelé, ahogy az űr kezd benépesedni, főleg az AI által. Mivel van 3 autosave és egy quicksave, hamar GB-nyi mentésed van, ami az én esetemben elég gáz, mert kicsi a C:. Ha meg még rendes saveket is akarsz, hamar eldurvul a helyzet.
A játék elég jól néz ki, minden óriási, az űrállomások több kilométer nagyok. Amikor egy dokkhoz közelítesz, akkor már látni, hogy hol van a kereskedő épülete, ahová aztán gyalogszerrel el is tudsz menni.
Minden NPC-vel lehet beszélni, de szinte semmit sem mondanak. Szerencsére felhagytak az X3-as párbeszéd erőltetésével, ami úgy hangzott, mintha 2 titkosügynök találkozott volna és bonyolult kódfrázisokat cserélnek azonosítás céljából. Ehelyett most a frakcióvezető hollétéről lehet érdeklődni, amit általában nem mondanak meg. Ha igen, akkor az egy kicsi küldetéssé válik, ami megmondja merre van. Másik lehetőség, hogy felbéreljük az NPC-t.
A játék
Induláskor választhatsz 3 karakter közül, ami más hajót jelent, de igazából semmit se tudsz magadról. Nincs fő sztori, ami kézen fog és elkezd oktatni. Ehelyett világ van, ami nélküled is tökéletesen működik, köszöni szépen. Ez egyébként nekem szimpatikus hozzállás a sokadik "csak te tudod megmenteni a világot" kezdésű játék után.
Ott vagy tehát az űrben, egy kis kezdő űrhajóval. Van néhány atombéna tutorial, hogy mit hogy kell csinálni, de a legtöbb infót youtuberól szereztem a játék kezelését illetően. A játék alapból támogatja a HOTASomat, a gyakorlatban ez több órás konfigolást jelentett, mire kitaláltam, hogy milyen funkció melyik gombra vagy karra menjen. A legnagyobb problémát az okozza, hogy az X Axis (jobbra-balra) 2 funkcióval rendelkezik, és lehet közte váltani egy gombnyomással. Az egyik funkció, hogy jobbra/balra kanyarodsz, ennek van értelme is. Viszont rátették a saját tengely körüli jobbra/balra forgást is, aminek semmi értelme az X-Axison (szvsz). A gond ott van, hogy amikor hajót vagy hajtóművet cserélsz, akkor ő elfelejti, hogy hogy működött eddig és megcseréli a kanyarodást a forgásra (úgy, hogy a Settingsben nem változik semmi). Szerencsére ez ritkán jön elő.
Miután megküzdöttem a HOTAS beállításokkal, megpróbáltam landolni. Na ez megint nem volt egyszerű, a tutorial használhatatlan itt is. Ha nincs bekapcsolva a landolási segítség, gyakorlatilag semmi esélyed sincs, hogy manuálisan landolj. Ugyanis a hajót egy szinte pixelpontos pontra kell navigálni, hogy landolni tudj. Landolási segédlettel is nehéz az első alkalom, amikor még éppcsak tudsz repülni, de itt már mindent tudni kell (finoman mozogni előre/hátra, jobbra/balra/le/fel strafe, szintbe hozás/pörgés). Ez egyébként hamar megtanulható és ráadásul feleslegessé is válik, amikor veszel egy Docking computert, ami simán leteszi a hajót helyetted.
A játék innentől a pénzszerzésről szól. Erre eleinte eléggé behatároltnak tűnnek a lehetőségeink, de valójában nagyon könnyű meggazdagodni. Pár lehetőség:
Küldetések: Ha átviszgálod az állomás külsejét (nem tudom minek kell 2 méter közelre repülni, de ez van), akkor találni néhány küldetést. Némelyik ezek közül annyi, hogy vigyél el valakit valahova, és ad egy rakat pénzt. Vagy javíts meg valamit az egyik űrállomáson (ehhez kell Repair tool az űrruhához). Ezek öt-hatjegyű összegeket fizetnek (ami nagyon jó).
Kereskedelem: Ez eleinte nem igazán jövedelmező, mert kevés a tőkénk és kicsi a hajónk raktere. Elég időigényes is tud lenni, A-ból B-be repkedni.
Kraftolás: A kereskedőknél lehet néhány alapanyag, amiből ott helyben tudunk egy sokkal drágább tárgyat rittyenteni (a kraftoláshoz csak a megfelelő alapanyag meg a kraftoló pult kell).
Kristály bányászat: Ez messze a legjobb kezdő tevékenység. Az aszteroidákon rendszeresen látszik egy-egy csillanás. Közel repülve látszik egy kristályformáció, amit szét kell lőni, majd beszivattyúzni a darabokat. A legolcsóbb kristály 1000 credit, de mindig többet találni egyszerre. A második típus már 10K Cr és van 250K-s is, bár ezek ritkák. Szóval pár óra alatt többmillió creditet tudsz összeszedni.
Ha már van kis pénzed, akkor automatizálható a pénzszerzés.
Bányászat: Venni kell pár bányászhajót és AutoMine paranccsal szabadon engedni őket valahol. Ők aztán folyamatosan telerakják a rakteret, majd eladják a legközelebbi gyárban, ahol szükség van a nyersanyagra. Pár óra alatt visszahozzák a befektetett pénzt, onnan meg már csak profit van.
Kereskedelem: Ugyanaz mint a bányászat, a hajók tudnak automatikusan kereskedni.
Ezzel még több millió jön össze és akkor fel lehet lépni még egy fokozatot - saját gyárak, űrállomások építése. Idáig még nem jutottam el, de majd biztos összehozom.
Közben a világ is megy a maga tempójában, az AI keményen kézben tart mindent. Ez most odáig fajult (v1.32-ben), hogy mindenkinek stagnálnak a játékai. A gyárak ugyanis berendeltek olyan nyersanyagokat, amiket kedvező feltételekkel tudtak megvenni. Ezzel teleszedték a raktárukat. Viszont amikor meg gyártani kellene valamit, akkor más nyersanyagokból nincs elég, és rendelni sem tudnak, mert tele a raktár. Nekem is most építésre vár egy szuper új vadászgép, remélhetőleg az új peccs orvosolja majd ezt a problémát.
Ha már a peccseknél tartunk, az előző rész híres volt arról, hogy rendszeresen, pár naponta jöttek a peccsek, és a hosszú Fixed lista alján mindig ott volt, hogy "és javítottunk egy csomó crashbugot". 20+ órám van a játékban, egyszer volt egy softlock (amit javítottak is azóta), de egyszer sem fagyott ki. Ennek ellenére az ominózus mondat ugyanúgy ott van minden changelog végén, kis változással: "és javítottunk egy csomó ritka crashbugot".
Persze végtelen mennyiségű bug van, de folyamatosan dolgoznak rajta. Az egyik legidegesítőbb, hogy a W7 nem érzékeli inputnak a HOTAS jeleit, ezért ha sokáig repülök, akkor beindul a képernyővédő...
A játékhoz erőmű kell, főleg processzor szinten (az egész világ kereskedelmét ki kell számolni folyamatosan), de nem árt egy komolyabb videókártya sem. Az én i7-3770K és 980Ti kombóm az alsó határon van, főleg a proci miatt. Vannak területek, ahol bőven 30 FPS alá esik a játék és ritkán megy csak 60 fps fölé.
Ennek főleg az űrharcban van szerepe, ami egyáltalán nem fun, még magas FPS-nél sem. Még nem volt rendes harci űrhajóm, szóval lehet lesz ez még jobb, de jelenleg lelőni egy ellenfelet nagyon sokáig tart. Sokszor van, hogy egyszerűen csak elhúz több kilométerre (2 km-ig lehet lőni rá), és mire visszajön, megint teljes a pajzsa. Arra is van esély, hogy az ellenfél elhagyja a hajót, amit aztán meg lehet szerezni a flottánkba. A szétlőtt hajókból meg persze loot esik ki, amit el lehet adni vagy felhasználni. Ami jó, hogy mi is könnyen el tudunk menekülni, ha úgy hozza a sors.
Itt jut még eszembe a teljesen értelmetlen űrkommunikáció is. Egyrészt a "színészek" rohadtul nem érezték át a szövegüket, ritka rosszak a mondatok is, ráadásul totál hangulatgyilkos stílusban sikerült felvenni őket (szóval azért sikerült valamit megmenteni az X3 párbeszédeiből). Másrészt meg sosem tudni, hogy ki kihez beszél, csak egy felirat jeleni k meg alul. Gyanús, hogy elkezd az egyik képernyő villogni ha hozzánk beszélnek, de 20+ óra játék után sem mernék megesküdni rá.
Verdikt
Csak azoknak ajánlom, akit szeretik az űrhomokozót. Hagyományos értelembe vett játékként nagyon gyenge, de világszimulációban elég ügyes. 5/7
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Treasure Hunter Simulator
Ezt azért vettem meg, mert hasonlított egy játékra, amit még 10+ éve találtam ki, és amiből a többi ötletemhez hasonlóan nem lett semmi. Plusz még volt hozzá egy 25%-os kupon is meg némi egyéb kedvezmény.
Ez egy fémdetektoros kincskereső emberkéről szól, aki a világ különböző tájain ás lyukakat.
Adott egy nagyon szépen megvalósított terep (itt igazán szép munkát végeztek a készítők), ahol mászkálni kell. Amikor megérezzük, hogy itt van valami a föld alatt, elő kell rántani a fémdetektort (igen, ebben a sorrendben), és megkeresni a legerősebb jelet. Itt aztán ásni kell (3 kattintás az egérrel) majd kiszedni a talált tárgyat (újabb kattintás az egérrel). Ezután jön az azonosítás (újabb kattintás az egérrel) és megy is a cucc a zsákba. Ennyi, kezdhetjük előlről.
A "kincsek" elég bénák. Töltényhüvely, marhakolomp, kalapácsfej, varrótű, gomb... Unalmas. Sokszor ráadaásul csak szemetet találni, ami semmit sem ér, csak az idődet vesztegetted.
Miután úgy érzed elég kincset találtál, vissza kell menni a bázisra. Itt el lehet adni a feleslegesnek ítélt tárgyakat (vagyis mindent). A pénz két dologra kell, egyrészt fizetni kell az új területre utazás költségeit (minden alkalommal), másrészt jobb fémdetektorokat lehet vásárolni. Ezek aszerint vannak megkülönböztetve, hogy hogy milyen mélyen detektál és mekkora tárgyakat. A legdrágább az bármilyen mélységben bármekkora tárgyat érzékel. A jobb fémdetektorokat azonban nem lehet csak úgy megvenni, kell hozzá Prestige. Ehhez pedig küldetéseket kell végrehajtanunk az adott területen, amik a játék jellegéből adódóan nem túl változatosak:
- Áss ki x darab szemetet/régiséget vagy valami specifikus tárgyat.
- Fotózz le valamit/valahonnan
- Juss el gyorsan A-ból B-be
- Találj meg egy bizonyos tárgyat (Legendary treasure,1 van a pályán)
Verdikt
Design szempontból elég béna, ezer ötletem van hogyan lehetne jobbá tenni. Nagyon repetitív, bénák a kincsek. Nagyon sok kihasználatlan potenciál van a játékban. 4/10
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Havernál néztem, ott annyit játszottam vele, hogy az állomáson bemásztam egy NPC űrhajójába, aki felszállt velem együtt (!). Még beszélni is tudtam vele (az állomásos dolgokról), de nem zavarta, hogy ott állok mögötte, mint egy fsz a lakodalomban, csak ment a vakvilágba. Mikor ráuntam kiszálltam az szkafanderbe az űrbe és ott keringtem a nagy büdös semmibe. Hiába hívtam, fenyegettem a közeli hajókat, senki sem jött segíteni vagy pofán verni :D Kár, pedig, király lett volna, ha felszed egy capitalship, ilyen galaxis útikalauz stopposoknak feelenge lett volna az egész :)
Én is jártam hasonlóan, felszállt velem az idegen hajó, gyorsan kiugrottam, majd próbáltam landolni a dokkban. A szkafander irányítása legendásan rossz, ezerrel becsapódtam az állomásba, majd sikeresen átpaszírozódtam a padlón a textura mögé. Onnan meg nem tudtam kijönni, úgyhogy reload.
Most megint a szkafander szívatott meg, végre találtam egy Vaultot (ritka értkes cuccok vannak benne ha sikerül kinyitnod). Még az első zárt se sikerült megalálni a b@lf@sz szkanader irányítás miatt, amikor jött egy Xenon és porrálőtte a 30 méterre lebegő űrhajómat, amihez persze a szkafander irányíthatatlansága miatt lehetetlen időben visszatérni.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Anthem - alfa
Előző héten volt, ha jól emlékszem az alfa, amire kaptam accest az eatól, ezért röviden összefoglalnám, hogy miért ne vegyétek meg, ha ezen gondolkodtatok.
Grafika jó, nulla fizika van, ötlettelen ellenfelek. Amit meg is írtam nekik, hogy szerintem fizikával, rombolható környezettel, leszakadó végtagokkal, vagy legalább valami normális sebződéssel iszonyat nagyot lehetne dobni a hangulaton.
A játék nem alfa, hanem egy óvatos kijelentés szerint az csak, ez már béta+, nem hiszem, hogy bármit is változtatnának rajta. De így baromi unalmas, lélektelen.
Tucatlövölde, ami nem rossz, de ha tényleg ilyen küldetésekkel kezdik a játékot -mert arról volt szó, hogy az elejét mutatják szó szerint - akkor a rutinosabb játékosoktól 30 perc után megy majd a refund kérelem.
Az irányítás egér+billel katasztrófa, össze vissza rángat repülésnél, baromi idegesítő, de ezt a legsimábban tudják majd javítani, finomítani, ezt még ki is nézem belőlük.
A menü átláthatatlan küldetés választásnál. Ezt tuti benne hagyják majd tippre leszarják.
Akkora coop játék lehetne, de jóslatom szerint csak a kihagyott ziccer kategória lesz.
Széép, hat helyen kell leokézni az NDA-t erre kiöntöd ide a lelked! :D Megy is a levél az EA-nek!
Btw ja, elég meh volt az egész összességében. Engem két pillanat után a falhozvert, hogy a horizontális és vertikális érzékenység más értéken van fixen és nem állítható. Egérrel ahogy írtad játszhatatlan úgyhogy kénytelen voltam kontrollerrel végigszerencsétlenkedni amit lehetett. Úgy kevésbé fájt, de én ilyet még nem láttam játékban. Meg is lep, hogy neked nem tűnt fel, vagy nem írtál róla. :D Komolyan kipróbáltam az analóg karral körözni és amíg fel-le ment a célkereszt max 20-30 fokot addig oldalra ment egy 180. Felfoghatatlan.
Az egy coop küldetés ami elérhető volt szvsz teljesen oké volt. Semmi világmegváltó, de érdekes volt legalább. Talán haverokkal nehezebb fokozaton érdekes is lehet pár ilyen. Plusz én továbbra is aggódom az endgame contenten. Elvégre nálam a Destiny is ott csúszott meg és egyelőre a devek itt is nagyon kerülgetik a témát. 1 hónap EA access-t meg fog érni szerintem, de vásárlást a látottak alapján biztos nem, mert ha nincs jó endgame content egy ilyen játékban akkor ugyanaz lesz mint a Destiny meg a Division, hogy 1 hónapig elvagy vele haverokkal utána megunja mindenki, mert nincs mit csinálni ami meg van az unalmas.
Részemről kíváncsian várom milyen lesz a demó januárban. Talán a célzást rendbe rakják, mert ahogy néztem alpha fórumot mindenki ezen sírt velem egyetemben. :D Feedbackben is írtam nekik egy hosszabb bekezdést erről meg a menüjükről is ami egy rakat trágya szintén.
Egyre jobban drukkolok mostanában az ilyen tucatmunkák bukásának és a tényleg igényesen összerakott, úgymond lélekkel rendelkező játékok sikerének. Ami pl egy battlefield vs red dead, bármennyire is az én stílusom vagy sem.
Lootboxokat meg erkölcsi alapon nem lenne szabad bele tenni játékokba, vagy felismernie a veszélyét az országoknak már rég. Szerencsejáték és kész, 18+ legyen, amcsiban 21 :D
Assassin's Creed Syndicate
Igen, még csak itt tartok a sorozatban. Idén fejeztem be a Unity-t is. :)
Ez a rész az ipari forradalom idején játszódik, Londonban. Az eddigi részektől eltérően nem egy, hanem 2 karakter közül választhatunk, akik közül az egyik ráadásul néni. Ez mondjuk nem jelent sok különbséget, inkább csak játékstílushoz igazodva lehet egyik vagy másik a favorit, mivel Jacob kicsivel jobb a harcban, Evie meg az osonkodásban és késdobálásban.
A harc szvsz nem olyan gördülékeny, mint a korábbi részekben. Nem igazán jöttem még rá, hogy miért, talán túl sokat blokkolnak az ellenfelek vagy a csoportos kivégzés előkészítése nehézkes vagy lehet hogy csak simán rosszabbul sikerült, mint a korábbi részekben.
Van egy új felszerelési tárgy viszont, ami kicsit visszatetszést kelthet az emberekben. Ez pedig a Grappling Hook, amivel pillanatok alatt felmehetünk bármelyik épület tetejére. Nincs többé 3D fejtörő, hogy vajon hogyan lehet ide vagy oda felmászni, nincsenek hosszú mászások egy-egy kilátó eléréséhez - csak egy gombnyomás és már csörlőződik is felfelé a karakter. Vízszintesen is működik, nagy távolságok hidalhatóak át vele, átjuthatunk 2 épület között, ahol régen le kellett mászni, majd újra fel. Szvsz az egyik legjobb újítás, még úgy is, hogy pont a franchise egyik legismertebb játékmechanikáját nullázza le, a szabad mászást. Igazából nem is nullázza le, hiszen továbbra is fel lehet mindenhová mászni hagyományos módon is, csak ad egy erős alternatívát.
Nem is akarok többet írni róla, ez is csak egy átlagos AC, kb. ugyanaz, mint a többi.
7/10
Tango
"Lagging is a lifestyle."
Darksiders 3
Tokjo hogy dark soulst csinaltak a jatekbol (mondjuk ott legalabb le lehet ulni hogy feltoltsd az estust, itt nem) csak az hogy hardon 3 utes vagyok minden bossnak (normal enemyknek talan 5) az ugy nem vicces, foleg amikor egyszerre 2 boss jön.
A jatek alapvetoen jo lenne de KURVARA a parryre epul, a legtobb tamadas elol egy sima hatra dodge nem elég ha nem perfect idoben kapod el akkor még boven az ellenfel hatotavjan belul leszel.
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Mass Effect 1
Na, kb. 10 év huzavona után befejeztem :D Régi történet a miénk, még 2009 környékén, a Dragon Age: Origins befejezése után próbáltam ki első ízben. De a DAO-val ellentétben ez nagyon laggolt a gépemen, ezért valahol az elején, a jeges pályás küldetés résznél kukáztam.
Majd 5-6 éve, az xbox 360 vételekor ismét elkezdtem és egészen az utolsó előtti nagy küldetésig, az atombombás titkos labor elpusztításáig játszottam vele (ott hal meg az egyik követőnk). De addigra megjött az új laptopom, és maradt az xbox a feledésbe. Most, hogy előkerült ismét a konzol, befejeztem ezt az adósságot (maradt még más bőven :D )
Na, akkor jöhet a 2. rész PC-n, kár, hogy a karakterem nem tudtam áthozni, nem találom az átalakítót a neten (már rég offline az oldal, ahol volt erre progi, de a biováre fórum lapokat is törölték, ahol írták a megoldást.).
Azt hittem, csak a tizenéves, multis hülyegyerekek nevezik laggolásnak, amikor valami frémel
Nem bántásból, csak akkor is szörnyű
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Érdemes nekifutnod, a 2. baromi jó lett, a Shadow broker DLC-t mindenképp ajánlom. A 3 is marha jó, a legvégéig, ahol nem... bár az új, bővített befejezés már egész OK.
*Akad, akkor. Sokat játszottam online manapság, onnan ragadt rám talán :D
Nokedli: az lesz most, közben találtam a neten több profilet, ami a legjobban hasonlít az enyémhez, azt használom.
Yvonne Strahovski miatt mindenképpen végigjátszom. :D (Valamikor)
Pedig ő pont nem akkora nagy karakter :-)
Bezzeg minden idők salarian tudósa, na az az egyik legjobb a videójátékos történelemben :-)
IRL jön be a csaj :D Itt hanyagolni fogom szvsz. nem szimpi karakter. Egyelőre valami nagyon fura ezzel a feltámasztással, szóval fél szemem rajta van.
A frémel annyit tesz, alacsony az fps-e?
FPS laggol
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
A frémelést mi mindig is szépen magyarosan "szaggatás"-nak hívtuk.
Nektek is szaggatott a Duke3D.exe 386-oson 4MB Rammal?
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
A mostani tizenévesek már azt se tudják, mit jelent a lag...
Viszont az akkori tizenévesek vagyunk mi ;)
Szaggat, kösz, Sunyi.
486SX-en is szaggatott 4MB mellett. - bár az tulajdonképpen egy kutya teljesítmény, mint a 386
Az első világ első két pályája volt még kb játszható hang nélkül, 320-ban, bélyeg méretre zsugorítva. (tudjátok; ha mínuszt nyomogattatok, akkor összement a kép) :)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Battle Brotherst próbálta valaki? Nekem egyelőre tetszik, habár eléggé az elején tartok még. Nem tudom, hogy ez valami roguelike-e, vagy netán létezik valamiféle történet is, ami egyszer csak vége szakad majd.
Non serviam