A sírfosztogatás árnyéka
Na, meglestem, most jó áron találtam. Szóval, eddig jobban bejön, mint a Rise of T.R. A Dzsungeles résznél tiszta Tomb Raider 3 feeling kapott el, szóval jó lesz ez. Egyedül azt nem értem, hogy miért lett ekkora a gépigény, meg minek baszták át a fejlődés, fejlesztés rendszert. Komolyan, azért mert eltett x év, ehhh. Míg az előző rész teljesen korrektül futott, ez közepesen néha beakad.
Remélem Johna is megpusztul végre, mert kb. semmi értelme a csávónak, Lara úgysem fekszik le vele, és eddig csak nyűg volt, sok szart nem ért a bőre.
Amúgy van hozzá ilyen skinem, így valószínűleg így megyek tovább <3
rwurl=https://i.ytimg.com/vi/E7eUV-Sn4lU/maxresdefault.jpg
Bőven megérte az árát, gyakorlatilag a vétel óta benne élek.
Multiban lenne az igazi, de singleben cserébe kapunk valamiféle storit is, VR-ben meg biztos még jobb az élmény.
Negatívum is van természetesen, néha kicsit le tud ülni a játékmenet, illetve kicsit keveslem a bázisépítési lehetőségeket benne, azért nem egy minecraft, na, de nem is erről szól igazából.
Szórakoztató és látványos is volt. A sok különböző war story miatt a terep is változatos volt. A fiam is nagyon élvezte a csatákat és lelkesen magyarázott megállás nélkül mit csináljak, növelve a nehézséget.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Halloween alkalmából gondoltam visszanézek gyerekkorom egyik meghatározóbb horror élményéhez, ami továbbra is szerintem az egyik legalulértékeltebb darab abból az időből.
Egyenesen 1999-ből. Abból az időből amikor 2 CD-s, 1 GB méretes telepítéstől majdhogynem a sokk kerülgetett minket, amikor a dinamikus árnyékok és lightning effektek megjelenítéséhez 32MB-os videokártyára volt szükség, amiről max csak álmodni tudtunk. Emlékszem ezeket a Nocturne elsőízben művelte, grafikailag egészen elképesztő volt akkoriban, ahogy a sötétben bekapcsolt flashlight hatására minden árnyékot vetett.
Igen, aláírom, förtelmes az irányítás (bár most egér segítségével könnyebb volt), a fix kameraállásokat több helyen elbaltázták, design szempontból elavult, de valami elképesztő, dermesztő horror atmoszférát teremt még mindig a játék, bizonyos helyeken még mindig a hideg futkosott a hátamon (németországi kastély, texasi bánya, chicagoi mozi, és a franciaországi birtok). Ezek mellett pedig remek világépítéssel és érdekes lore tálalással rendelkezett, ami már önmagában egy folytatásért kiáltott, de az sajnos sosem érkezett el (ha csak a BloodRayne szériát nem tekintjük annak, mivel az tulajdonképpen a Nocturne-ből keletkezett).
Maga a pálya design is azért fejvakarásra késztetett több helyen, de ez mondjuk a 90-es évek akkori trendjének volt betudható szerintem (bár emiatt is volt meg az akkori jatákoknak a maguk varázsa) - vagyis labirintus szerű, a játékos teljes összezavarása céljából kialakított helyek. A Thief: Dark Project-nek a The Sword pályáját tudnám említeni például, a játékban ahhoz hasonlóan, több helyen nonszensz folyosók és szobák követik egymást, amik javarészt zsákutcában kötnek ki. Legnagyobb ludas ebben a 4. epizód helyszíne, a franciaországi kastély, ami képes volt sikeresen összezavarni úgy, hogy egy alkalommal bele kellett pislantanom egy végigjátszásba :)
Amit még ki kell emelnem, azok a vér- és hangeffektek. Előbbi már akkor is nagyon látványos volt, de mai szemmel is remekül néznek még ki: minden nyisszantott végtag kisebb tócsát, minden vércsöpögés nyomot hagy maga után, fal melletti elhalálozáskor pedig a falra került paradicsom is úgy jelenik meg, ahogy annak meg kell. A hangeffektek pedig majdhogynem egytől egyig telitalálatok, még mai füllel is, egy konkrét példa a mai napig megmaradt bennem: régebben is a frász kerülgetett a németországi vámpír menyasszonyok suttogásától, de most is kellő mértékben nyomasztottak. Mindemellett pedig ha számszeríjjal karót (fakarót, áldott nyilat) eresztünk szívükbe, az akkori elhalálozáskor hallható, egyre mélyülő és visszhangzó torzított hang az egyik legjobb, amit valaha is hasonló horror játékban hallottam, és ezt nem győzőm kihangsúlyozni. Valami hihetetlen módon eltalálták.
Összességében azért látszik, hogy a fejlesztőknek szívük csücske volt ez a projekt minden szempontból. Vélhetően imádták a korai fekete-fehér horror filmek hangulatát, és ezt vissza is adták sajátos módon. Vannak hibái amik talán mai szemmel még jobban kijönnek, de a hangulata és bizonyos megoldásai a mai napig páratlanok.
Kár, hogy az egész el lett felejtve és jogi süllyesztőbe került a Blair Witch fejezetekkel együtt. Abandonware lett, bizonyos régi játékos weboldalakról ingyenesen elérhető, viszont Windows 10-en nem működik tökéletesen még dgVoodoo2 és Win98 kompatibilis indítással sem: maga a játék jól fut, de a menürendszerben a navigálás óriási mértékben belassult. A NightDive azt hiszem ezt is megpróbálta visszahozni még az elmúlt években, de azóta efelől sem lehetett hallani semmit..
Azóta is sajnálom, hogy annak idején ez kimaradt nekem. Ha mondjuk az old school Resident Evillel még tudok bánni, akkor azokhoz képest mennyire érződik ósdinak az irányítás? Érdemes manapság frissen nekiállni?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Uhh dekurvára sajnálom h annó a BlairWitch sorozat 2 része is kimaradt nekem a Nocturne-el együtt. Most meg már sehol sincsenek, pedig nagyon szeretném pótolni őket.
Pont pár napja jutott eszembe ez a játék. Anno csak a demójával játszottam, de nagyon hangulatosnak tűnt a rossz kameraszögek ellenére (vagy talán részben amiatt) is.
A türelmedtől és az ingerküszöbödtől függ :) Megpróbálok összeszedni pár pontot amik türelempróbára késztethetnek:
(A játék abandonware amúgy, ingyenesen elérhető abandonware oldalakról)
- Először is a játék indításához (Windows 10 alatt legalábbis nálam) dgVoodoo2 kell, Win98 kompatibilis indítással (bár lehet hogy másnál ez nem fog kelleni) további info a hatékony beüzemelésről itt: https://pcgamingwiki.com/wiki/Nocturne
Viszont előfordulhat, hogy még ezzel sem lesz tökéletes, mert bár maga in-game jól fut, de a menürendszerben olyan szinten van késés és lassulás, hogy egy idő után embert próbáló lehet a folyamatos halálozás utáni játékvisszatöltögetés. Ez volt most nekem a legnagyobb fejfájás, mert iszonyat mód megnöveli a pöcsölést sajnos.
- Van ugrás funkció és van a játékban platforming is pár helyen, ami a fix kamerállásnak köszönhetően elég frusztráló lehet. Van egy hely ahol korhadt hídon kell áthaladni amin leszakadhatnak deszkák, az ezen való átugrálás pedig igen nehézkes lehet a clumsy ugrásfunkciónak köszönhetően. Még 1-2 hasonló ilyen van a játékban, nincsenek túlnyomó többségben, de készülj fel hogy lehet kicsit fel fognak húzni.
- A 4. epizód eléggé puzzle-heavy, és van 1 konrét hely ahol nincs az adott puzzle-re utaló nyom sehol, trial and error módon lehet ott csak továbbjutni: ha rossz helyre lépsz, felrobbansz, reload game, ha jó helyre lépsz, életben maradsz, és így tovább.
- Az irányítás billentyűvel szerintem nehézkesebb, egérrel jobb fordulni és célozni, azthiszem van gamepad-os lehetőség is de el nem tudnám vele képzelni.
- Általában a fix kameraállást alkalmazó játékokban nincsen olyan ellenfél, akik/amik távolról tudnának téged valamilyen ranged attack-el támadni, mert elég nagy hátrányba kerülnél, ha a kamera csak téged mutat, az ellenfelet nem, és te mint játékos nem látod azt az adott kamerából, hogy ki is támad téged. A Nocturne-ben viszont ilyen van. Dögivel. Amit alapjában véve rossz design döntésnek tartok, hiszen legtöbbször nem fogod látni az ellenfelet, amikor képernyőn kívűlről, offscreen támadnak téged éppen jelenleg. Ez leginkább a 3. epizódra jellemző. Vagy átfutsz egy másik kamerapozicióba, vagy van a játékban auto aim, amit szerintem nem gáz bekapcsolni jelen esetben (sőt, ebben a játékban szerintem egyenesen mazochista, aki kikapcsolja), hiszen ilyenkor a főhős azonnal becélozza az offscreen megjelenő ellenfeleket.
Ezek mellett pedig van pár feature, amit a játék nem közöl veled, de roppant hasznosak, ha tényleg nekifutnál, leírhatok esetleg párat.
Ahogy írtam fentebb, ilyen elavult design döntésekre gondoltam, szóval készülj fel ilyen és hasonló kellemetlenségekre.
Na, majd kíváncsi leszek, egyszer neki fogok futni biztosan. Remélhetőleg addig a dgVoodoo-t is fércelik még annyira, hogy megoldja a menüs gondokat.
Egyébként a dgVoodoo nekem nagyon ritkán szokott pöccre működni, pl. ha régi FPS-eket futtatok vele, pluszban az RTSS-t még tutira rá kell küldeni a játékra ahhoz, hogy ne szaggasson.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ha valakit érdekel, van itt egy eladó rendes dobozos példány a játékból :D
szerk: minimálisan jobb állapotban, mint ez: ebay link
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Újrázási hangulatban voltam az utóbbi hetekben, elővettem a DS1-et. Annyira élveztem, hogy rögtön utána lement a másik 2 rész is. Összesen 34 órám ment bele (11+8+15). Talán a következőképpen tudnám rangsorolni őket: DS3 > DS1 > DS2.
Az első rész simán csak klasszikus, meagdja az alaphangot.
A második rész nekem picit kilógott a sorból, volt egy pár helyszín ami nem adta úgy a hangulatot (Unitology egyház, iskola, stb...), viszont talán ez volt a 'leghorrorisztikusabb' epizód.
A harmadik rész a narratívájával vitte nálam a pálmát, de mechanikailag is ez volt a legkiforrottabb.
Update a Nocturne-t illetően:
Sikerült letesztelnem Windows 7 alatt egy másik masinán, és tökéletesen fut, bármiféle menu lag és fagyás nélkül. Még dgVoodoo sem kell neki, sem Win98 compatibility mód, minden nélkül azonnal indul. A legnagyobb ludas a Windows 10 lesz itt, úgy tűnik nagyon nem szereti se ezt se a Blair Witch-eket. Szóval ha Windows 7-en vagytok, bátran neki lehet állni.
Bayonetta 2
A sztori és az átvezető videók sokkal jobbak mint az első részben és Bayonetta desingja is jobban el lett találva itt. Viszont a játék maga sokkal könnyebb mint az első rész. Amíg ott folyamatosan kaptam a "stone" awardokat a chapter végén, mert szar voltam benne itt szinte végig gold vagy esetleg silver 1-2 platinummal meg összesen 3szor haltam meg, hp nyalókát meg talán használtam egyszer az utolsó bossfightig ahol el kellett tolnom kettőt. Feltételezem nem azért, mert hirtelen ilyen kurva jó lennék a műfajban.
A sztorira visszatérve elég khm, fura. Illetve van értelme, de időrendileg a 2. rész az első után játszódik mégis igazából prequel. Nem teljesen sikerült 100%ig megértenem hogysmint lehetséges ami történt, de talán jobb is így. Lehetett volna ez sokkal jobb is, mert minden amiben az első rész fejlődhetett volna abban fejlődött viszont amiben kurva jó volt abból viszont vesztett. Rövidebb is a játék, a zenék is jobbak voltak az elsőben, az ellenfelek se nyújtanak akkora kihívást, a harcok is rövidebbek, a pályák is rövidebbek és a bossok se olyan hűdenagyszámok. Viszont azok az átvezetők holyshit! Az over-the-top nem kifejezés arra ami itt történik. Amikor az ember azt hinné az első Bayo után, hogy nem lehet még jobban túltolni a hülyeséget és még szexuálisabbá tenni mindent akkor előállnak ezzel! Hát wow. Le a kalappal. :D
Újrajátszhatóság szempontjából is baromi jó. Sokat el lehet szórakozni a Tag Climax-el ami a "co-op" mód, de lehet játszani CPU-val is akár. Itt a single alatt unlockolt harcokat lehet újratolni különböző tarot kártyákat kiválasztva (6ot kell végigcsinálni egy teljes körhöz) különböző nehézségeken ami azon múlik mennyi halo-t teszel fel tétnek, hogy több pontot kaparsz össze mint a co-op társ. A 6 pálya végén pedig összesítésben kapsz egy rahedli halo-t amibol aztán Rodin-nál lehet venni különböző fegyverek/kosztümöket stb. Szórakoztató tud lenni.
Összességében bár mint játék szerintem az első jobb volt, ez se lett rossz egyáltalán. Valami bizar módon igazából jobban élveztem hiába nem jobb játék. Fura. Viszont alig várom a 3. részt mostmár.
(ja és emelem kalapom, hogy ez közel hibátlan 60fps-el szalad a switchen. Bár néha gecironda, de legalább gyors. Pedig mit ki nem lehetne hozni ebből jobb vason... :( )
Battlefield 5
Komolyanvehetetlen trágya az egész single kb. Próbál baromira drámai és komoly lenni, de pont az ellenkezőjét éri el vele. Cserébe legalább nem hosszú. A multi legalább élvezetes. Nagyjából ugyanaz mint a BF1 csak végre van értelme a classoknak is. A pályákkal nem vagyok feltétlen kibékülve, de megszokás kérdése lesz gondolom.
Mondjuk az értékelési rendszer én jobban elválasztanám a kihívástól, legalábbis az első részben nekem nem igazán jött át, és a legjobb kombóimra kaptam a stone-okat, a legbénábbakra a platinákat :) A sok bronze ellenére meg könnyűnek éreztem a Ninja Gaiden Sigma bénázva elért "Master Ninja" értékeléssel teljesített szegmenseihez képest (a teljesített fiend challenge-ek nagyon felverik az osztályzatot, szinte garantálják az MN-t).
Persze elhiszem, hogy könnyebb, ami annyiból nem jó hír, hogy én az első részben sem használtam el se nyalókát, se semmit hardon sosem. Vannak sokkal nehezebb játékok a műfajban, és én sem vagyok nagy spíler, csak annyira élveztem az első részt, hogy volt hozzá türelmem, és vitt magával a játék előre. Meg egy-két alfheimben az elején összeraktam pár kombót, amit a főszálon tudtam hasznosítani. Volt, amelyiket vagy több órán át csináltam, hogy meglegyen.
Subnautica
Tengeri survival, modokkal már tényleg nagyon élvezetes tud lenni. Nagyon szép, a történet elégséges, és sokáig leköti az ember. És holy fuck, amikor arról volt szó, hogy tengeralattjáró, akkor én sokkal kisebbre számítottam.
Hang 9/10, zene jó, hangok jók. Ami zavar az alapjátékban, az az, hogy effektíve cheesing-taktikákat kivéve semmivel nem tudsz visszavágni az állatvilág húsevő felének. (egy késed van, amire a legtöbb cucc kb röhög) Plusz elég sok UI és usability problémája van, amit a modok megoldanak.
Amiket én raktam fel:
QMods (alapmod mindenhez)
Modding Helper (néhányhoz szintén kell)
Utilites (szintén)
SubnauticaMap (Mert alapból nincs térkép a játékban, WTF)
BetterScannerBlips (scanner jelzők távolsággal arányos méretűek és halványságúak)
DataBoxScannerFix (a már kinyitott data box-okat nem mutatja a scanner)
EasyCraft (a crafter nem csak inventory-ból, hanem az összes környező tárolóból szed anyagot)
FishOverflowDistributor (a tenyésztett halak közül a már el nem férőeket automatice a bioreaktorba juttatja)
LaserCannon (a tényleg minitengeralattjárónak lézerágyú)
MoreQuickSlots (mert 5 quickslot nem elég)
SafeAutosave (mert alapból nincs autosave)
UnpackIngots (QoL improvement)
WhiteLights (Mert kurvára zavart az, hogy egyes lámpák túl kékek, mások túl sárgák)
Naszóval, ezzel így már csodás és felhasználóbarát a játék. Főleg a térkép, és a scanner, ezeket szvsz azonnal mindenkinek telepítenie kell, ezerszer élhetőbbnek varázsolják.
Visszatérve a játékra magára, szóval kb egy survival (ha akarod, van éhség-szomjúság is, én nem akartam) bázisépítéssel, tengeri bolygón, scifi környezetben. A €20-at épp, hogy megéri, de ha sale-en lenne valamikor, be lehet belőle tárazni. Multi sajnos nincs, és a térkép nem random generált, hanem kézzel lőtték össze. Cserébe nagyon jól.
Az értékelés idő/combo/sebződés alapján megy. Szóval lehet hiába nem kaptál be egy deka sebzést se de mondjuk eltartott 5 percig egy 10mpes fight akkor bukó ígyis úgyis. Én csak azt vettem észre, hogy míg az elsőben vért ízzadva tudtam haladni némelyik részen és haltam relatív sokszor itt ez egyáltalán nem volt probléma. Én casual plebként normalon játszottam mindkettőt, de lehet ha a másodikat felraktam volna hardra akkor ugyanaz a nehézség fogadott volna.
Azt tudom, de nekem olyankor a kombópontszámmal húzta le az egészet. Talán a hajas kombók miatt, mert azok manát igényelnek. Az NG is bünteti a ninpo használatát, de ott az jobban elkülönül a sima kombózástól, és külön sor az értékelésnél is.
Egyébként ja, hullani lehet benne, de elég könnyen befogadható a játék ahhoz, hogy emiatt ne tűnjön nehéznek. Előtte mindig lepattantam a DMC1-ről is (az "életek" és a shadow-k miatt), utána fejeztem csak be normálon. Mindenesetre a GoW-okban Kratos szerintem az aktuális hard szinten kevesebb pofont áll ki, mint Bayonetta :) De ezt az érzetet nyilván felerősítheti a szaggatós, bugos és gyengécske Ascension rossz emléke is, abban estem-keltem.
Origin Access Premier-nek hála: Fifa19/Madden19/NFS Payback
Fifában játszottunk 5 meccset ismerőssel egymás ellen + 1et játszottam előtte for fun. Látszólag jóval bonyolultabb a helyzet mint 2002-ben amikor utoljára Fifához nyúltam. :D A kapuralövés technikáját ez alatt a 6 meccs alatt nem sikerült elsajátítanom. Pedig azt nyomtam amit a játék mondott úgy ahogy a játék mondta. Viszont ahogy észrevettem minden gomb vagy 5 különböző dolgot csinál szituációtól függően ami egyszerűen remek. :D Én mondjuk még szerencsésebb voltam, mert ds4en játszottam viszont ismerős egér+bill kombinációval tolta és nem volt boldog. :D Lehet annak aki minden évben órák százait öli bele annak jól megy, de nekem túl magas és túl szofisztikált volt úgy kb minden a játékban. A Madden számomra érthetetlen miért létezik továbbra is, van játékmenet csak épp nem sok vagy én vagyok teljesen értelmi fogyatékos (valószínűleg ez a helyzet), de engem inkább emlékeztetett a jó kis régi 90es évek végén újságmellékletek mellé adott sport játék demókra amik jóformán egy meccs videóra felvett változatát játszották le amikor elindítottad. :D NFS meg nagyjából 1 óra után lejött, hogy próbál Burnout Paradise/Driveclub lenni csak mindent rosszul sikerült megfognia. Amikor a kedvenc fekete lazagyerek haver ilyet szólt, hogy "Good job braw!" azt hittem lefejelem az asztalt...
Fogalmam sincs kik fizetnek ezekért egyáltalán bármit is. A fifát még úgy-ahogy talán megértem, de a többit... Fel nem tudom fogni. Így "ingyen" is igazából megbántam a letöltésre pazarolt erőfeszítést.
Darksiders III avagy Dark Souls 4
Talán a legszembetűnőbb jellemzőét le is írtam ezzel. Nagyon nagy hatással lehetett a készítőkre a dark souls széria, mert kb mindent onnan próbáltak másolni. Megfontoltabb harc, shortcut-ok, full respawn halál esetén, de még a felszedhető itemek is kb úgyanúgy néznek ki :D Nekem ezek mondjuk inkább pozitívak mint negatívak. Még csak pár órám van a játékban, de nekem nagyon bejön. Tolja még valaki rajtam kívül?
Jó-jó, de sírba tesz, hogy mindig hosszan kell nyomni a gombokat, nem is mindig logikus, hogy mi melyik gombra történik, és egy csomó akció (vízvétel, tankolás) feleslegesen hosszú. Ezt a részét sokkal áramvonalasabban, ergonomikusabban meg lehetett volna csinálni.
Többen is írtátok, hogy nem kell hozzá ismerni vagy szeretni a Borderlandseket, ami igaz is: tényleg nem kell. Ártani viszont nem árt, mert míg az alapszéria a popkulturális utalások halmozásából áll, a TftB a Borderlands-utalásokból. És akai gyűlöli a BL-t, az nem biztos, hogy itt találja meg a számítását.
Az egész franchise-nak rákfenéje, hogy egyfolytában vicces próbál lenni, de még ha szinte mindent ismer is az ember (ami nem nagy kunszt, mert tényleg a popkultúra felszínében utazik), akkor is hamar eljut oda, hogy már csak minden századik "poén" (=utalás) késztet mosolygásra, majd idővel csak minden ezredik.
Itt sokkal jobb az arány, és mivel nem a co-op a lényeg (hiszen itt nincs), így nem is úgy élem meg, hogy a játék a mi szavunkba vág bele. Szóval szórakoztató, humoros, de BL-előismeretek nem ártanak (és főleg a második részt tekintve erősen spoileres is, utána, vagy még inkább a PreSequel után érdemes játszani, ha valakinek tervben vannak), és nálam nemcsak az LA szintjétől van messze, de a Telltale is viccesebb volt szerintem, amikor Sam & Maxet csinált. Más a humor itt, na.
A "játékmenet" viszont gyalázat. Az rendben van, hogy interaktív film, de még a Quantic Dream játékai is képesek fejlődni, kísérletezni, ha nem is sül minden a legjobban, a Life is Strange is tud frissebbnek hatni az első pár óra után, ez meg a saját házon belüli formulának lineáris visszabutítása. Már a Walking Deadben sem hittem el minden döntést, a Wolf Among Usban pláne nem, de itt minden esetben már menet közben éreztem, hogy repülök át a palánkon. Nem mondom, hogy semminek nincs szerepe, de túl kamu ez már egy sokadik játékban. A szabadság, játéknak álcázás is minimális, az új feature a korábbiakhoz képest (szemimplanttal ebbe a játékba is belekerült az, ami az összes többibe: egy spéci vision a nyomozáshoz, yeah!) nem nagy előrelépés. A QTE-k sem mentem itt sem a Telltale-nek igazán, nem emelték annyira sem az immerziót, mint a jobb, frissebb próbálkozások.
És igen, nekem hiányoznak a hagyományos kalandjátékok puzzle-jei. Sokat tudtak hozzátenni a poénfaktorhoz, és úgy éreztem, csinálok valamit, én játszom. Egy jobb nyomozós kalandjátékban például, hogy én nyomozok. Ehhez képest a Wolf Among Us szinte egy visual novel volt, ahogy a TftB is. A Walking Deadben legalább a zombidrámához alkalmas volt az "új" játékmenet, de azóta ez így lejtő.
Tulajdonképpen mindhárom említett film tetszett, de a Telltale bukását ennyi antiambíció láttán egyszerűen képtelen vagyok sajnálni.
Tegyél egy próbát a Dreamfall chapters-el, ha Telltale szerű játékot szeretnél régi kalandjátékos (puzzle stb) elemekkel. Az olyan. Meg nagyon jó. A sztori még jobb ha ismered a The Longest journey-t és a Dreamfall-t, de sztem anélkül is átjön (maximum ha nem ismered meg az előzmények alatt
+1 Dreamfall Chapters-re, főleg, ha az előtörténetet ismeri. THESE ARE MANLY TEARS!
...pedig még mindig nem kaptam meg a kickstarteres Dreamer edition kiadásomat, mert tippre a cégnek nincs pénze rá, hogy legyártsa őket. :-/ Szóval ezért is plz vegyétek!
A sírfosztogatás árnyéka
Na, meglestem, most jó áron találtam. Szóval, eddig jobban bejön, mint a Rise of T.R. A Dzsungeles résznél tiszta Tomb Raider 3 feeling kapott el, szóval jó lesz ez. Egyedül azt nem értem, hogy miért lett ekkora a gépigény, meg minek baszták át a fejlődés, fejlesztés rendszert. Komolyan, azért mert eltett x év, ehhh. Míg az előző rész teljesen korrektül futott, ez közepesen néha beakad.
Remélem Johna is megpusztul végre, mert kb. semmi értelme a csávónak, Lara úgysem fekszik le vele, és eddig csak nyűg volt, sok szart nem ért a bőre.
Amúgy van hozzá ilyen skinem, így valószínűleg így megyek tovább <3
rwurl=https://i.ytimg.com/vi/E7eUV-Sn4lU/maxresdefault.jpg
A Traitor Lord, valamint a két egyszerűbb ending kipipálva. A többire még rápihenek.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Subnautica
rwurl=https://i.imgur.com/46ikCTS.gifv
Bőven megérte az árát, gyakorlatilag a vétel óta benne élek.
Multiban lenne az igazi, de singleben cserébe kapunk valamiféle storit is, VR-ben meg biztos még jobb az élmény.
Negatívum is van természetesen, néha kicsit le tud ülni a játékmenet, illetve kicsit keveslem a bázisépítési lehetőségeket benne, azért nem egy minecraft, na, de nem is erről szól igazából.
Remélem lesz 2. rész is.
10/9
Bf1 single befejezve hardon.
Szórakoztató és látványos is volt. A sok különböző war story miatt a terep is változatos volt. A fiam is nagyon élvezte a csatákat és lelkesen magyarázott megállás nélkül mit csináljak, növelve a nehézséget.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
rwurl=https://cdn-images-1.medium.com/max/1200/1*-T6Xydve8TgrB1YtvG4c_A.png
Non serviam
Nocturne
rwurl=http://www.mobygames.com/images/covers/l/87648-nocturne-windows-other.jpg
Halloween alkalmából gondoltam visszanézek gyerekkorom egyik meghatározóbb horror élményéhez, ami továbbra is szerintem az egyik legalulértékeltebb darab abból az időből.
Egyenesen 1999-ből. Abból az időből amikor 2 CD-s, 1 GB méretes telepítéstől majdhogynem a sokk kerülgetett minket, amikor a dinamikus árnyékok és lightning effektek megjelenítéséhez 32MB-os videokártyára volt szükség, amiről max csak álmodni tudtunk. Emlékszem ezeket a Nocturne elsőízben művelte, grafikailag egészen elképesztő volt akkoriban, ahogy a sötétben bekapcsolt flashlight hatására minden árnyékot vetett.
Igen, aláírom, förtelmes az irányítás (bár most egér segítségével könnyebb volt), a fix kameraállásokat több helyen elbaltázták, design szempontból elavult, de valami elképesztő, dermesztő horror atmoszférát teremt még mindig a játék, bizonyos helyeken még mindig a hideg futkosott a hátamon (németországi kastély, texasi bánya, chicagoi mozi, és a franciaországi birtok). Ezek mellett pedig remek világépítéssel és érdekes lore tálalással rendelkezett, ami már önmagában egy folytatásért kiáltott, de az sajnos sosem érkezett el (ha csak a BloodRayne szériát nem tekintjük annak, mivel az tulajdonképpen a Nocturne-ből keletkezett).
Maga a pálya design is azért fejvakarásra késztetett több helyen, de ez mondjuk a 90-es évek akkori trendjének volt betudható szerintem (bár emiatt is volt meg az akkori jatákoknak a maguk varázsa) - vagyis labirintus szerű, a játékos teljes összezavarása céljából kialakított helyek. A Thief: Dark Project-nek a The Sword pályáját tudnám említeni például, a játékban ahhoz hasonlóan, több helyen nonszensz folyosók és szobák követik egymást, amik javarészt zsákutcában kötnek ki. Legnagyobb ludas ebben a 4. epizód helyszíne, a franciaországi kastély, ami képes volt sikeresen összezavarni úgy, hogy egy alkalommal bele kellett pislantanom egy végigjátszásba :)
Amit még ki kell emelnem, azok a vér- és hangeffektek. Előbbi már akkor is nagyon látványos volt, de mai szemmel is remekül néznek még ki: minden nyisszantott végtag kisebb tócsát, minden vércsöpögés nyomot hagy maga után, fal melletti elhalálozáskor pedig a falra került paradicsom is úgy jelenik meg, ahogy annak meg kell. A hangeffektek pedig majdhogynem egytől egyig telitalálatok, még mai füllel is, egy konkrét példa a mai napig megmaradt bennem: régebben is a frász kerülgetett a németországi vámpír menyasszonyok suttogásától, de most is kellő mértékben nyomasztottak. Mindemellett pedig ha számszeríjjal karót (fakarót, áldott nyilat) eresztünk szívükbe, az akkori elhalálozáskor hallható, egyre mélyülő és visszhangzó torzított hang az egyik legjobb, amit valaha is hasonló horror játékban hallottam, és ezt nem győzőm kihangsúlyozni. Valami hihetetlen módon eltalálták.
Összességében azért látszik, hogy a fejlesztőknek szívük csücske volt ez a projekt minden szempontból. Vélhetően imádták a korai fekete-fehér horror filmek hangulatát, és ezt vissza is adták sajátos módon. Vannak hibái amik talán mai szemmel még jobban kijönnek, de a hangulata és bizonyos megoldásai a mai napig páratlanok.
Kár, hogy az egész el lett felejtve és jogi süllyesztőbe került a Blair Witch fejezetekkel együtt. Abandonware lett, bizonyos régi játékos weboldalakról ingyenesen elérhető, viszont Windows 10-en nem működik tökéletesen még dgVoodoo2 és Win98 kompatibilis indítással sem: maga a játék jól fut, de a menürendszerben a navigálás óriási mértékben belassult. A NightDive azt hiszem ezt is megpróbálta visszahozni még az elmúlt években, de azóta efelől sem lehetett hallani semmit..
Azóta is sajnálom, hogy annak idején ez kimaradt nekem. Ha mondjuk az old school Resident Evillel még tudok bánni, akkor azokhoz képest mennyire érződik ósdinak az irányítás? Érdemes manapság frissen nekiállni?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Uhh dekurvára sajnálom h annó a BlairWitch sorozat 2 része is kimaradt nekem a Nocturne-el együtt. Most meg már sehol sincsenek, pedig nagyon szeretném pótolni őket.
Pont pár napja jutott eszembe ez a játék. Anno csak a demójával játszottam, de nagyon hangulatosnak tűnt a rossz kameraszögek ellenére (vagy talán részben amiatt) is.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
A türelmedtől és az ingerküszöbödtől függ :) Megpróbálok összeszedni pár pontot amik türelempróbára késztethetnek:
(A játék abandonware amúgy, ingyenesen elérhető abandonware oldalakról)
- Először is a játék indításához (Windows 10 alatt legalábbis nálam) dgVoodoo2 kell, Win98 kompatibilis indítással (bár lehet hogy másnál ez nem fog kelleni) további info a hatékony beüzemelésről itt:
https://pcgamingwiki.com/wiki/Nocturne
Viszont előfordulhat, hogy még ezzel sem lesz tökéletes, mert bár maga in-game jól fut, de a menürendszerben olyan szinten van késés és lassulás, hogy egy idő után embert próbáló lehet a folyamatos halálozás utáni játékvisszatöltögetés. Ez volt most nekem a legnagyobb fejfájás, mert iszonyat mód megnöveli a pöcsölést sajnos.
- Van ugrás funkció és van a játékban platforming is pár helyen, ami a fix kamerállásnak köszönhetően elég frusztráló lehet. Van egy hely ahol korhadt hídon kell áthaladni amin leszakadhatnak deszkák, az ezen való átugrálás pedig igen nehézkes lehet a clumsy ugrásfunkciónak köszönhetően. Még 1-2 hasonló ilyen van a játékban, nincsenek túlnyomó többségben, de készülj fel hogy lehet kicsit fel fognak húzni.
- A 4. epizód eléggé puzzle-heavy, és van 1 konrét hely ahol nincs az adott puzzle-re utaló nyom sehol, trial and error módon lehet ott csak továbbjutni: ha rossz helyre lépsz, felrobbansz, reload game, ha jó helyre lépsz, életben maradsz, és így tovább.
- Az irányítás billentyűvel szerintem nehézkesebb, egérrel jobb fordulni és célozni, azthiszem van gamepad-os lehetőség is de el nem tudnám vele képzelni.
- Általában a fix kameraállást alkalmazó játékokban nincsen olyan ellenfél, akik/amik távolról tudnának téged valamilyen ranged attack-el támadni, mert elég nagy hátrányba kerülnél, ha a kamera csak téged mutat, az ellenfelet nem, és te mint játékos nem látod azt az adott kamerából, hogy ki is támad téged. A Nocturne-ben viszont ilyen van. Dögivel. Amit alapjában véve rossz design döntésnek tartok, hiszen legtöbbször nem fogod látni az ellenfelet, amikor képernyőn kívűlről, offscreen támadnak téged éppen jelenleg. Ez leginkább a 3. epizódra jellemző. Vagy átfutsz egy másik kamerapozicióba, vagy van a játékban auto aim, amit szerintem nem gáz bekapcsolni jelen esetben (sőt, ebben a játékban szerintem egyenesen mazochista, aki kikapcsolja), hiszen ilyenkor a főhős azonnal becélozza az offscreen megjelenő ellenfeleket.
Ezek mellett pedig van pár feature, amit a játék nem közöl veled, de roppant hasznosak, ha tényleg nekifutnál, leírhatok esetleg párat.
Ahogy írtam fentebb, ilyen elavult design döntésekre gondoltam, szóval készülj fel ilyen és hasonló kellemetlenségekre.
Na, majd kíváncsi leszek, egyszer neki fogok futni biztosan. Remélhetőleg addig a dgVoodoo-t is fércelik még annyira, hogy megoldja a menüs gondokat.
Egyébként a dgVoodoo nekem nagyon ritkán szokott pöccre működni, pl. ha régi FPS-eket futtatok vele, pluszban az RTSS-t még tutira rá kell küldeni a játékra ahhoz, hogy ne szaggasson.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ha valakit érdekel, van itt egy eladó rendes dobozos példány a játékból :D
szerk: minimálisan jobb állapotban, mint ez: ebay link
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Dead Space 1-2-3
Újrázási hangulatban voltam az utóbbi hetekben, elővettem a DS1-et. Annyira élveztem, hogy rögtön utána lement a másik 2 rész is. Összesen 34 órám ment bele (11+8+15). Talán a következőképpen tudnám rangsorolni őket: DS3 > DS1 > DS2.
Az első rész simán csak klasszikus, meagdja az alaphangot.
A második rész nekem picit kilógott a sorból, volt egy pár helyszín ami nem adta úgy a hangulatot (Unitology egyház, iskola, stb...), viszont talán ez volt a 'leghorrorisztikusabb' epizód.
A harmadik rész a narratívájával vitte nálam a pálmát, de mechanikailag is ez volt a legkiforrottabb.
Update a Nocturne-t illetően:
Sikerült letesztelnem Windows 7 alatt egy másik masinán, és tökéletesen fut, bármiféle menu lag és fagyás nélkül. Még dgVoodoo sem kell neki, sem Win98 compatibility mód, minden nélkül azonnal indul. A legnagyobb ludas a Windows 10 lesz itt, úgy tűnik nagyon nem szereti se ezt se a Blair Witch-eket. Szóval ha Windows 7-en vagytok, bátran neki lehet állni.
Bayonetta 2
A sztori és az átvezető videók sokkal jobbak mint az első részben és Bayonetta desingja is jobban el lett találva itt. Viszont a játék maga sokkal könnyebb mint az első rész. Amíg ott folyamatosan kaptam a "stone" awardokat a chapter végén, mert szar voltam benne itt szinte végig gold vagy esetleg silver 1-2 platinummal meg összesen 3szor haltam meg, hp nyalókát meg talán használtam egyszer az utolsó bossfightig ahol el kellett tolnom kettőt. Feltételezem nem azért, mert hirtelen ilyen kurva jó lennék a műfajban.
A sztorira visszatérve elég khm, fura. Illetve van értelme, de időrendileg a 2. rész az első után játszódik mégis igazából prequel. Nem teljesen sikerült 100%ig megértenem hogysmint lehetséges ami történt, de talán jobb is így. Lehetett volna ez sokkal jobb is, mert minden amiben az első rész fejlődhetett volna abban fejlődött viszont amiben kurva jó volt abból viszont vesztett. Rövidebb is a játék, a zenék is jobbak voltak az elsőben, az ellenfelek se nyújtanak akkora kihívást, a harcok is rövidebbek, a pályák is rövidebbek és a bossok se olyan hűdenagyszámok. Viszont azok az átvezetők holyshit! Az over-the-top nem kifejezés arra ami itt történik. Amikor az ember azt hinné az első Bayo után, hogy nem lehet még jobban túltolni a hülyeséget és még szexuálisabbá tenni mindent akkor előállnak ezzel! Hát wow. Le a kalappal. :D
Újrajátszhatóság szempontjából is baromi jó. Sokat el lehet szórakozni a Tag Climax-el ami a "co-op" mód, de lehet játszani CPU-val is akár. Itt a single alatt unlockolt harcokat lehet újratolni különböző tarot kártyákat kiválasztva (6ot kell végigcsinálni egy teljes körhöz) különböző nehézségeken ami azon múlik mennyi halo-t teszel fel tétnek, hogy több pontot kaparsz össze mint a co-op társ. A 6 pálya végén pedig összesítésben kapsz egy rahedli halo-t amibol aztán Rodin-nál lehet venni különböző fegyverek/kosztümöket stb. Szórakoztató tud lenni.
Összességében bár mint játék szerintem az első jobb volt, ez se lett rossz egyáltalán. Valami bizar módon igazából jobban élveztem hiába nem jobb játék. Fura. Viszont alig várom a 3. részt mostmár.
(ja és emelem kalapom, hogy ez közel hibátlan 60fps-el szalad a switchen. Bár néha gecironda, de legalább gyors. Pedig mit ki nem lehetne hozni ebből jobb vason... :( )
Battlefield 5
Komolyanvehetetlen trágya az egész single kb. Próbál baromira drámai és komoly lenni, de pont az ellenkezőjét éri el vele. Cserébe legalább nem hosszú. A multi legalább élvezetes. Nagyjából ugyanaz mint a BF1 csak végre van értelme a classoknak is. A pályákkal nem vagyok feltétlen kibékülve, de megszokás kérdése lesz gondolom.
Mondjuk az értékelési rendszer én jobban elválasztanám a kihívástól, legalábbis az első részben nekem nem igazán jött át, és a legjobb kombóimra kaptam a stone-okat, a legbénábbakra a platinákat :) A sok bronze ellenére meg könnyűnek éreztem a Ninja Gaiden Sigma bénázva elért "Master Ninja" értékeléssel teljesített szegmenseihez képest (a teljesített fiend challenge-ek nagyon felverik az osztályzatot, szinte garantálják az MN-t).
Persze elhiszem, hogy könnyebb, ami annyiból nem jó hír, hogy én az első részben sem használtam el se nyalókát, se semmit hardon sosem. Vannak sokkal nehezebb játékok a műfajban, és én sem vagyok nagy spíler, csak annyira élveztem az első részt, hogy volt hozzá türelmem, és vitt magával a játék előre. Meg egy-két alfheimben az elején összeraktam pár kombót, amit a főszálon tudtam hasznosítani. Volt, amelyiket vagy több órán át csináltam, hogy meglegyen.
Tudnék mit kezdeni egy Switchcsel, azt hiszem.
Sors bona, nihil aliud.
Subnautica
Tengeri survival, modokkal már tényleg nagyon élvezetes tud lenni. Nagyon szép, a történet elégséges, és sokáig leköti az ember. És holy fuck, amikor arról volt szó, hogy tengeralattjáró, akkor én sokkal kisebbre számítottam.
Hang 9/10, zene jó, hangok jók. Ami zavar az alapjátékban, az az, hogy effektíve cheesing-taktikákat kivéve semmivel nem tudsz visszavágni az állatvilág húsevő felének. (egy késed van, amire a legtöbb cucc kb röhög) Plusz elég sok UI és usability problémája van, amit a modok megoldanak.
Amiket én raktam fel:
QMods (alapmod mindenhez)
Modding Helper (néhányhoz szintén kell)
Utilites (szintén)
SubnauticaMap (Mert alapból nincs térkép a játékban, WTF)
BetterScannerBlips (scanner jelzők távolsággal arányos méretűek és halványságúak)
DataBoxScannerFix (a már kinyitott data box-okat nem mutatja a scanner)
EasyCraft (a crafter nem csak inventory-ból, hanem az összes környező tárolóból szed anyagot)
FishOverflowDistributor (a tenyésztett halak közül a már el nem férőeket automatice a bioreaktorba juttatja)
LaserCannon (a tényleg minitengeralattjárónak lézerágyú)
MoreQuickSlots (mert 5 quickslot nem elég)
SafeAutosave (mert alapból nincs autosave)
UnpackIngots (QoL improvement)
WhiteLights (Mert kurvára zavart az, hogy egyes lámpák túl kékek, mások túl sárgák)
Naszóval, ezzel így már csodás és felhasználóbarát a játék. Főleg a térkép, és a scanner, ezeket szvsz azonnal mindenkinek telepítenie kell, ezerszer élhetőbbnek varázsolják.
Visszatérve a játékra magára, szóval kb egy survival (ha akarod, van éhség-szomjúság is, én nem akartam) bázisépítéssel, tengeri bolygón, scifi környezetben. A €20-at épp, hogy megéri, de ha sale-en lenne valamikor, be lehet belőle tárazni. Multi sajnos nincs, és a térkép nem random generált, hanem kézzel lőtték össze. Cserébe nagyon jól.
Az értékelés idő/combo/sebződés alapján megy. Szóval lehet hiába nem kaptál be egy deka sebzést se de mondjuk eltartott 5 percig egy 10mpes fight akkor bukó ígyis úgyis. Én csak azt vettem észre, hogy míg az elsőben vért ízzadva tudtam haladni némelyik részen és haltam relatív sokszor itt ez egyáltalán nem volt probléma. Én casual plebként normalon játszottam mindkettőt, de lehet ha a másodikat felraktam volna hardra akkor ugyanaz a nehézség fogadott volna.
Overwhelmingly Positive (7,152)
99%on áll a game....
miafasz
Azaz az overall:
Very Positive (80,128)
94%
Baromi jó játék, azé :D
Azt tudom, de nekem olyankor a kombópontszámmal húzta le az egészet. Talán a hajas kombók miatt, mert azok manát igényelnek. Az NG is bünteti a ninpo használatát, de ott az jobban elkülönül a sima kombózástól, és külön sor az értékelésnél is.
Egyébként ja, hullani lehet benne, de elég könnyen befogadható a játék ahhoz, hogy emiatt ne tűnjön nehéznek. Előtte mindig lepattantam a DMC1-ről is (az "életek" és a shadow-k miatt), utána fejeztem csak be normálon. Mindenesetre a GoW-okban Kratos szerintem az aktuális hard szinten kevesebb pofont áll ki, mint Bayonetta :) De ezt az érzetet nyilván felerősítheti a szaggatós, bugos és gyengécske Ascension rossz emléke is, abban estem-keltem.
Sors bona, nihil aliud.
Origin Access Premier-nek hála:
Fifa19/Madden19/NFS Payback
Fifában játszottunk 5 meccset ismerőssel egymás ellen + 1et játszottam előtte for fun. Látszólag jóval bonyolultabb a helyzet mint 2002-ben amikor utoljára Fifához nyúltam. :D A kapuralövés technikáját ez alatt a 6 meccs alatt nem sikerült elsajátítanom. Pedig azt nyomtam amit a játék mondott úgy ahogy a játék mondta. Viszont ahogy észrevettem minden gomb vagy 5 különböző dolgot csinál szituációtól függően ami egyszerűen remek. :D Én mondjuk még szerencsésebb voltam, mert ds4en játszottam viszont ismerős egér+bill kombinációval tolta és nem volt boldog. :D Lehet annak aki minden évben órák százait öli bele annak jól megy, de nekem túl magas és túl szofisztikált volt úgy kb minden a játékban. A Madden számomra érthetetlen miért létezik továbbra is, van játékmenet csak épp nem sok vagy én vagyok teljesen értelmi fogyatékos (valószínűleg ez a helyzet), de engem inkább emlékeztetett a jó kis régi 90es évek végén újságmellékletek mellé adott sport játék demókra amik jóformán egy meccs videóra felvett változatát játszották le amikor elindítottad. :D NFS meg nagyjából 1 óra után lejött, hogy próbál Burnout Paradise/Driveclub lenni csak mindent rosszul sikerült megfognia. Amikor a kedvenc fekete lazagyerek haver ilyet szólt, hogy "Good job braw!" azt hittem lefejelem az asztalt...
Fogalmam sincs kik fizetnek ezekért egyáltalán bármit is. A fifát még úgy-ahogy talán megértem, de a többit... Fel nem tudom fogni. Így "ingyen" is igazából megbántam a letöltésre pazarolt erőfeszítést.
Darksiders III avagy Dark Souls 4
Talán a legszembetűnőbb jellemzőét le is írtam ezzel. Nagyon nagy hatással lehetett a készítőkre a dark souls széria, mert kb mindent onnan próbáltak másolni. Megfontoltabb harc, shortcut-ok, full respawn halál esetén, de még a felszedhető itemek is kb úgyanúgy néznek ki :D Nekem ezek mondjuk inkább pozitívak mint negatívak. Még csak pár órám van a játékban, de nekem nagyon bejön. Tolja még valaki rajtam kívül?
Lehet, hogy érdemes vele várnod egy kicsit egyébként, mert elég durván peccselik:
https://www.dsogaming.com/news/first-darksiders-3-beta-patch-available-improves-performance-loading-modifies-hit-indicators-more/
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mad Max
Jó-jó, de sírba tesz, hogy mindig hosszan kell nyomni a gombokat, nem is mindig logikus, hogy mi melyik gombra történik, és egy csomó akció (vízvétel, tankolás) feleslegesen hosszú. Ezt a részét sokkal áramvonalasabban, ergonomikusabban meg lehetett volna csinálni.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Csak nem ezt is béta állapotban hozták ki? Már egyre kevésbé lep meg.
Tales from the Borderlands
Többen is írtátok, hogy nem kell hozzá ismerni vagy szeretni a Borderlandseket, ami igaz is: tényleg nem kell. Ártani viszont nem árt, mert míg az alapszéria a popkulturális utalások halmozásából áll, a TftB a Borderlands-utalásokból. És akai gyűlöli a BL-t, az nem biztos, hogy itt találja meg a számítását.
Az egész franchise-nak rákfenéje, hogy egyfolytában vicces próbál lenni, de még ha szinte mindent ismer is az ember (ami nem nagy kunszt, mert tényleg a popkultúra felszínében utazik), akkor is hamar eljut oda, hogy már csak minden századik "poén" (=utalás) késztet mosolygásra, majd idővel csak minden ezredik.
Itt sokkal jobb az arány, és mivel nem a co-op a lényeg (hiszen itt nincs), így nem is úgy élem meg, hogy a játék a mi szavunkba vág bele. Szóval szórakoztató, humoros, de BL-előismeretek nem ártanak (és főleg a második részt tekintve erősen spoileres is, utána, vagy még inkább a PreSequel után érdemes játszani, ha valakinek tervben vannak), és nálam nemcsak az LA szintjétől van messze, de a Telltale is viccesebb volt szerintem, amikor Sam & Maxet csinált. Más a humor itt, na.
A "játékmenet" viszont gyalázat. Az rendben van, hogy interaktív film, de még a Quantic Dream játékai is képesek fejlődni, kísérletezni, ha nem is sül minden a legjobban, a Life is Strange is tud frissebbnek hatni az első pár óra után, ez meg a saját házon belüli formulának lineáris visszabutítása. Már a Walking Deadben sem hittem el minden döntést, a Wolf Among Usban pláne nem, de itt minden esetben már menet közben éreztem, hogy repülök át a palánkon. Nem mondom, hogy semminek nincs szerepe, de túl kamu ez már egy sokadik játékban. A szabadság, játéknak álcázás is minimális, az új feature a korábbiakhoz képest (szemimplanttal ebbe a játékba is belekerült az, ami az összes többibe: egy spéci vision a nyomozáshoz, yeah!) nem nagy előrelépés. A QTE-k sem mentem itt sem a Telltale-nek igazán, nem emelték annyira sem az immerziót, mint a jobb, frissebb próbálkozások.
És igen, nekem hiányoznak a hagyományos kalandjátékok puzzle-jei. Sokat tudtak hozzátenni a poénfaktorhoz, és úgy éreztem, csinálok valamit, én játszom. Egy jobb nyomozós kalandjátékban például, hogy én nyomozok. Ehhez képest a Wolf Among Us szinte egy visual novel volt, ahogy a TftB is. A Walking Deadben legalább a zombidrámához alkalmas volt az "új" játékmenet, de azóta ez így lejtő.
Tulajdonképpen mindhárom említett film tetszett, de a Telltale bukását ennyi antiambíció láttán egyszerűen képtelen vagyok sajnálni.
Sors bona, nihil aliud.
Tegyél egy próbát a Dreamfall chapters-el, ha Telltale szerű játékot szeretnél régi kalandjátékos (puzzle stb) elemekkel. Az olyan. Meg nagyon jó. A sztori még jobb ha ismered a The Longest journey-t és a Dreamfall-t, de sztem anélkül is átjön (maximum ha nem ismered meg az előzmények alatt
, nem fogsz úgy elérzékenyülni
, mint é... khm. mint egyesek, állítólag.)
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=PnQFmu6ydc8
Ugyehogyugye? 20 eurós játékba rég toltam bele 48+ órát, de ebben megvan, sőt.
+1 Dreamfall Chapters-re, főleg, ha az előtörténetet ismeri. THESE ARE MANLY TEARS!
...pedig még mindig nem kaptam meg a kickstarteres Dreamer edition kiadásomat, mert tippre a cégnek nincs pénze rá, hogy legyártsa őket. :-/ Szóval ezért is plz vegyétek!