Jelenlegi hely

Ubisoft Q1: A PS4 és a PC az élen, míg az Xbone beállt a prev-genhez sereget hajtani

Utolsó bejegyzés

Ubisoft Q1: A PS4 és a PC az élen, míg az Xbone beállt a prev-genhez sereget hajtani
Kint van az Ubisoft negyedéves pénzügyi jelentése, mely szerint a platformok közötti bevételek a következőképp alakultak: Playstation 4: 27%, PC: 23%, Xbox One: 11%, PS3, X360: 11-11%. A konzolos eladások és az összbevétel csökkenése (-73%) – a tavalyi év ezen időszakához képest – elsősorban a Watch Dogs méretű ütőkártyák hiányának tudható be, azonban a népszerű franchise-aik és az erős digitális eladások így is felülmúlták a franciák elvárásait (+21%).
 

Az Xbox One teljesítménye különösen lelombozónak mondható, hiszen az Assassin’s Creed Unity és a The Crew is csak a jelenlegi generációs konzolokra jelent meg. Tehát az Xbox 360-nal és a Playstation 3-mal azonos bevétel azt jelentené, hogy még mindig többen kivárnak a generációváltással, vagy tényleg ilyen méretes lenne a két konzol közötti különbség?

A digitális eladások mindenesetre itt is növekvő tendenciát mutatnak – 56%-át teszik ki a bevételeknek a tavalyi időszak 23%-ával szemben –, amiért a DLC-k és a Season Pass-ek borítékolhatóak lesznek. A PC sikerét elnézve pedig reménykedjünk, hogy a digitális térnyerés nem csupán kapcsolt termékekben fog kimerülni, hanem a PC-s szériák (Anno, Trackmania) és a gyarapodó kis projektek mellé (Grow Home, Child of Light) a minőségi portok is be fognak csatlakozni.

Forrás: Ubisoft Group
 
Szerkesztette: swoder - 2015 júl 13


meg par ev es xboxra csak olyan amcsispec cuccokat fognak tudni eladni, mint az agyatlan codok, bfek, nflek, nbak.
erre mar rajottek a mikrofosek is, de keson...nagyon remelem.
leszartak az amcsin kivuli vevoket, sot neha meg eroteljesen beraktak oket a szoporollerbe is es most kezdenek el csodalkozni?

covfefe



Mivel kevesebb volt az eladás, ezért a PC nagyobb százaléka sokat nem jelent, csak annyit, hogy kevésbé érzékeny a nagy címek hiányára, illetve több lehetett a leárazás. Van egy platform, ami még így is nőtt, méghozzá brutálisan, úgyhogy nem hiszem, hogy minőségi PC portokat fogunk látni a jövőben, inkább tingli-tangli mobilos szarokat.

A tényleges bevétel változása az előző évhez képest:

PS3: -83%
PS4: -80%
X360: -79%
X1: -83%
Wii: -19%
PC: -56%
mobil: +276%

Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.



A jobb PC portok reménye lehet kissé naívnak mondható, de az adott platform stabilitásából miért ne következhetne, hogy a jövőben nagyobb figyelmet kapjon?

A kisebb, digitálisan terjesztett címek gyarapodása legalábbis arra enged következtetni, hogy az előző generáció alatti elfordulás után lassan, de ismét kezd valamennyi figyelmet kapni a PC. Persze kis léptékekről van szó, amiből nem következik automatikusan a PC-központú AAA fejlesztés, de a digitális piac térnyerése is a PC valamilyen szintű számbavétele mellett szól.



Na várj. Szóval az hogy a PC a 3. legerősebb platform ebben a negyedévben (illetve inkább a 2., mivel a mobil más ligában játszik) - és ebből az következik, hogy továbbra se fognak vele többet törődni?

Érdekes gondolatmenet :) Amolyan tipikus ubisoftos. :P



Szerintem egyenesen egy ubisoft managert üdvözölhetünk személyében :D



A PC HALDOKLIK, ÉRTSD MÁR MEG! :DD

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Évek óta megállíthatatlanul, szívós egy jószág :)

A mobil egy szép mutáns állatfajta, azt a helyén kell kezelni.

Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.



Sterner pont arra kívánt rámutatni, hogy a százalék/helyezés negyedannyi bevétel (€97 m) esetén kevésbé hangsúlyos a tavaly ilyenkori €360 millióval szemben. Ami elméletben maximálisan igaz, viszont ugyanezen a gondolatmeneten az 56%-os [PC bevétel] esés sem kis különbséget kéne jelentsen a konzolok 80%-ával szemben.

Konkrétan, ha a PC is 80%-ot zuhant volna, akkor €12,2 millióval kevesebb lenne a mostani összbevétel. Mindez szigorúan elméleti síkon, hiszen számtalan egyéb faktort nem ismerünk, de egy €80 milliós elővetítésnél ez nem elhanyagolható arányt képez. A valóság talajára helyezve pedig, erősödő back catalog teljesítményt, illetve digitális eladásokat emlegetnek, amik mind a PC platformot jellemzik (és erre mégha nem is tudatosan, de sterner is utalt: "több lehetett a leárazás").

Egyértelmű korrelációról természetesen nem lehet beszélni, de hacsak nincsenek hatalmas R&D, vagy egyéb kiadások a háttérben, akkor feltétlezehetően elég jól teljesített a PC platform.

A PC portok költségeit, és milyenségük/minőségük viszonyát a bevételekkel nem ismerjük, így az erre hozott kritika jogos, ahogy a növekvő mobil trendes megállapítással sem lőtt valószínűleg mellé.



A milyenség / minőség viszonyát a bevételekhez nagyjából ismerjük, ehhez elég egy gyors pillantást vetni az AC Unity Steamspy-os adataival és összevetni azok a korábbi AC részekével például.

Egyébként a számok alapján én a PC platform felzárkózását nem igazán látom az Ubi esetében, mert az természetes jelenség, hogy az eladások jóval kevésbé esnek vissza: PC-n erősebb a back catalog, mindig is az volt, a régebbi játékok iránt sokkal magasabb a kereslet a hardverlimitációk hiánya (egy jobb géppel "remasterelni" tudsz magadnak egy régi játékot és nagy valószínűséggel magától értetődő lesz a "backwards compatibility" is), na meg a használt játék biznisz jelentéktelensége miatt.

Ettől függetlenül az Ubi továbbra is a béka segge alatt van PC-n eladásokban.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



A PC-s vásárlási szokások függvényében valamivel jobb lenne, ha láthatnánk, hogy az első 1-2 hónapban miként alakultak az eladások. Ettől független a Steamcharts is jóval alacsonyabb aktív játékosszámot mutat a megjelenés időszakában, szóval ha az egyéb tényezőket félretéve elfogadjuk, hogy Steames felhasználók döntését nagyrészt a port milyensége befolyásolta: Mennyire tekinthető reprezentatívnak az AC Unity esete?

A szintén elég gyászos állapotban megjelenő AC3 a többi részhez hasonló számokat mutat, ahogy a Watch Dogs is az Ubi AAA-s játékaival arányos számokkal bír, pedig a "downgrades" agymenéstől független sem a legideálisabban futott a Watch Dogs PC portja. Más irányból megközelítve, miért csak 50 ezer eladott példányt számlál a technikai problémáktól mentes Rogue? (költői kérdés, hiszen zéró reklámot kapott)

Ezen kívül az AC Unity minden platformon gyalázatos állapotban érkezett, amit egy-egy komikus glitchet ábrázoló kép tökéletes reprezentált, egyben jócskán megnöveleve az esélyét, hogy az átlag janihoz is eljusson az infó. Szóval az eset extrém mivolta miatt szerintem nem a legjobb a példa, míg más portoknál én nem látok semmilyen korrelációt a port milyensége és az eladások között.



Pont azért remek példa az AC Unity, mert extrém: ha valami csak kicsit szar (AC3, Black Flag), az nyilván nem lesz jelentős hatással az összképre, viszont abban biztos lehetsz, hogy nem kevés olyan ember van, aki a minőségi portok hiánya miatt nem vesz AC-t soha a büdös életben.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



A Syndicate-nél kiderül. Kár, hogy egy esetleges gyengébb PC-s teljesítménynél sem megerősíteni, sem megcáfolni nem lehet majd az anekdotákat, hiszen számtalan kisebb faktor mellett simán lehet, hogy többeknek már a könyökén jön ki az ezredik rókabőr.



Már kezdtem gondolkozni, hogy mi lehet az új Syndicate játék, de csak a Satellite jutott eszembe :)

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Bizony, a Rogue PC-s eladásai alapján meg kb. úgy tűnik, hogy már csak a marketing képes megfoltozgatni a süllyedő AC hajót évről évre. Fun fact: annak állítólag nagyon oké portja van. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Az AC Unity így is bekerült a top10-es eladási listákba *1, szóval lehetne vitatkozni a hajó állapotáról. A reklámokkal értékesítő, mára mindennapossá vált praktikát meg jó, hogy felhozod, hiszen az AC széria már a kezdetektől fogva az egyik megtestesítője *2, viszont pont emiatt csodálkozom, hogy többször következetességről, ill. tudatosságról beszélsz. Miért viselkedne hirtelen tudatosan a fogyasztó, ha addig nem is volt tisztában azzal, hogy manipulálták?

A Syndicate teljesítményére kíváncsi leszek, de az eddigi Ubisoft termékek nem azt mutatják, hogy a vélt/valós negatív élmények számottevő hatással lennének az eladásokra.

.

[1] Ubisoft’s biggest seller was Watch Dogs (which was released much earlier in the year than most of their other games) at number five, followed by Far Cry 4 at number eight, and Assassin’s Creed Unity at number 10. - metro.co.uk

The fact that three of its brands were among the seven best-sellers of 2014 (Assassin’s
Creed® Unity + Rogue, Far Cry® 4 and Watch Dogs®)
- ubisoftgroup.com (pdf)

[2] During the production of Assassin's Creed 2, the design team faced the challenges of an enormous scope, one of the biggest development teams ever assembled and a limited time frame. This session is about sharing our best practices to ship high quality games through a focused and rigorous Design Process while maximizing the output of production. - gdcvault.com (video)

Értsd, 300 fős fejlesztő brigád annál költségesebb, hogy a befektetők ne akarnának valamilyen biztosítékot, ami jelen esetben a marketinget takarja. Egyébként elég jó belátást nyújt az előadás az AC és az éves franchiseok design filozófiája mögé.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!