Kíváncsi leszek majd, nálam hogyan fog lecsapódni a dolog a végére "melyik a rosszabb?" kérdésben egyébként. Pl. az, hogy Leon kampánya jobban tetszik, mint az ötödik rész nem tűnik meglepőnek, mert az egy célzottan horrorosabb epizód, az 5-ben meg konkrétan egy részre merném rásütni a horror jelzőt (arra, amikor az első Progenitor vírussal fertőzött B.O.W.-val futsz össze a "kemencés pincében").
Viszont az előzeteseken is látszik, hogy ennyi lesz a horror-móka, a másik három kampány meg már megint a Call of Duty-t és a Mátrixot fogja váltogatni. Szóval oké, a 6 egyértelműen tartalmasabbnak és jóval hosszabbnak ígérkezik, a lövölde meg jobb lesz benne amiatt, hogy itt már abszolút le van szarva a múlt, de emiatt a Mercenaries tutira rosszabb-unalmasabb lesz, mint az 5-ben, maga a játék meg árasztja magából a "nem tudjuk, mit akarunk csinálni, szóval megpróbálunk mindent egyszerre" szagot. :D A Resi 5 szar, de fókuszált szar, és lehet, hogy ezért van benne néhány olyan pont, amit nem csesztek el.
A Revelations 2-ről meg szinte csak azt hallottam, hogy közepes / rossz, ami mondjuk meglepő lenne, mert az első rész nagyon kellemes egyelőre.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Revelations2 szerintem kategóriákkal jobb az első résznél. Hangulatos, változatos, izgalmas, szép... és tudott egy kis újat vinni a sorozatba. Nagyon alulértékelt játék.
Úgy látszik a "completionist & leisure" kategóriába esem végigjátszási időt illetően, mert 60 órát mond a Steam a Torment: Tides of Numenera esetében (bár ebbe beletartozik, hogy sokszor szakítottam meg 5-10 percre és VB-t néztem közben)
Kb minden francot elolvastam, mindent próbálgattam, mindenkivel beszélgettem.
És az a baj, hogy nem érzem, hogy annyira jó lett volna az ezzel a játékkal töltött idő.
A harc bármennyire is egyedi, és érdekes, egyszerűen jelentéktelennek érződött. Nem is volt sok a játék során, és szinte mindegyik ezek közül megúszható lett volna dumálással. Ami ugyan pozitívum, de mint lenni szokott, dumálás esetén általában kevesebb xp járt, szóval én inkább visszatöltöttem és legyaktam őket (tudom, ciki, nem hard-core rpg-s vagyok). Az mondjuk kifejezetten jó volt, hogy több olyan krízis is volt, ahol nem szimplán harcolni kellett, hanem valami feladatot végrehajtani, megnyomni ezt-azt-amazt, nehézségi próbákat teljesíteni, stb, de ez is sokszor kicsit szenvedéssé vált, mert nem mindig volt még előre gondolkodással se egyértelmű, hogy mit is kéne csinálnom, így volt pár harc, aminek 3-4x mentem neki, és nyilván ezek előtt volt hosszas beszélgetés, szóval hatalmas élmény volt végigkattintgatni újból minden szöveget, hogy eljussak az elszúrt harcig...
Rengeteg szöveg van, és meglepett, hogy ennyire lustán lettek összeállítva, hogy az esetek 90%-ában a szokásos, csak végig kell kattintani az összeset az első opciótól típusúak voltak. Azt hittem jobban ráfeküdnek a szerteágazó párbeszédekre, de úgy látszik erre se nagyon jutott idejük (/kreativitásuk?). Ettől függetlenül el tudtam játszani a szuperjófiút, voltak részek, ahol számított, amit választottam, és ha nem is sok, de vmi következménye azért volt a végkimenetelre illetően.
Hiba kifejezetten kevés volt a játékban, csak párszor volt, hogy beragadt a karakter, és egyhelyben futott, de általában ki lehetett mozdítani, illetve egy harc volt, ahol véglegesen megakadt, amikor egy mind controlled lény jött volna, onnan nem lépett tovább, semmire se reagált, csak reload segített. A vége felé már nagyon belassult a játék 1-1 harcnál, amit nem igazán éreztem indokoltnak.
A grafika ízlés kérdése, de nekem nem igazán jött be a stílusa. Szép és igényes volt, elismerem, de nem volt túl megragadó, kb elcsúszott rajta a szemem, vagy nem tudom hogy mondjam :D
Érződik, hogy sokmindent vissza kellett vágniuk a vállaláshoz képest. De azért így is korrekt hosszúságú lett, csak mintha túlsűrítették volna a helyszíneket.
Nagyon kevés fajta fegyver van a játékban, a legtöbb karakterem max 2-t használt egész játék alatt.
A kiegészítő harci képességek is vegyesen voltak hasznosak / teljesen haszontalanok.
Tanács, ha valaki nekiugrana: van ezerféle "oddity" tárgy a játékban. Amennyiben jobb-klikk és nincs "use" opció rajta, akkor nyugodtan adjátok el, fölösleges tartogatni őket. Néhánynak olyan volt a leírása, hogy azt hittem vmi haszna lesz a játék során, talán kell majd vmi NPC-nek így végig tartogattam őket, nem is volt különösebben sok pénzem emiatt :D
Társak: érdemes hamar fölszedni akikkel végig akarod játszani, mert tök mindegy te hányas szintű vagy, ő csak első szintű lesz, jó ideig kb haszontalan lesz harcok során. Companion melléksztorik nem rosszak, de itt is érződik az időhiány.
Tetszett, hogy a történet nagyjából egyedi, a világ is érdekes volt, ha mindent elolvasol, akkor szép lassan összeáll a történelmi kép, de még ekkor is marad benne misztikum bőven. Az "emléktárgyak" többnyire érdekesek voltak, kicsit olyan régi "ha balra mész a láp felé, lapozz az x-edik oldalra" könyvek érzés :D
Tisztes iparosmunka, de semmiképpen sem kihagyhatatlan.
7.5/10.72
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Revelations 2t nem lehet egyben megvenni? Most komolyan egyesével vegyem meg a részeket? Tudom a deluxban benne van... De egyéb ilyen szarok nem kellenek... Meg az első rész meg van.
Vedd meg a deluxe-ot: én a mostani sale-ben zsákoltam és azért, mert elkezdtem utánaszámolni, és ha egyesével veszed meg az epizódokat, akkor egyrészt elcseszel egy csomó időt arra, hogy bogarászod őket a sok szarból, másrészt meg minimum ugyanannyit vagy többet fizetsz érte. :D
Régebben egyébként volt külön pakk csak az epizódoknak, csak aztán a Capcom árat csökkentett, szóval most a szokásos "buy all of our shit" megoldást preferálják.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Köszönöm az időt amit megspóroltál nekem :-)
Anno belekzedtem, effélének tűnt, de gondoltam majd leporolom és végigjátszom, hiszen mégis csak Torment. Most megkíméltél tőle :-)
Nem akarok sok mindent hozzátenni, mert én még nem vittem végig (sőt, a felénél sem tartok), de nekem annyi tűnt fel eddig, hogy nagyon szeretnek elemeket átvenni az "első részből", de pont annyit vátoztatnak rajtuk, hogy ne nagyon működjnek végül.
Pl. az alapszituációt nem teljesen értem. Van ez a Changing God, aki megtalálta a halhatatlanságot (átvett elem) azzal, hogy egyik testből a másikba szállítgatja át magát. A megunt testeket "eldobálja", de aztán ezekbe önálló tudat költözik, és így lesznek az olyan castoffok, amilyen te is vagy. Ezzel tulajdonképpen újrahasznosítják az első részből az amnéziát, meg az is nagyon tormentes, hogy a Changing Godként töltött idő elvesztett emlékei esélyt adnak a saját személyiséged kifejlesztésére... viszont a Numenerában nem vagy amnéziás, hanem szó szerint egy új ember, aki akkor születik meg, amikor a Changing God otthagyja a testét.
Ezzel ugrik egy baromi fontos dolog az első részből: az, hogy ott te saját magad múltbéli tetteit kutatod fel, és minden rossz vagy jó cselekedetet, amit az előző éneid csináltak, te magad követtél el. A Numenerában meg egy olyan karakter múltja után kéne masszív érdeklődést mutatnom, akinek a tetteiért eleve nem kell felelősséget vállalnom. Nincs bajom azzal, hogy más a dolog, csak egyszerűen olyan sok a párhuzam a két játék között, hogy hiányérzetem támad az ilyen elemektől, és nem vágom, hogyan lesz ebből katarzis a végére.
Másrészt meg amikor legutóbb vittem végig a régi játékot, igazából rájöttem arra, hogy ha folytatni nem is nagyon kéne azt a történetet, bővíteni abszolút frankón lehetne, akár úgy is, hogy más karakterek történetét meséli tovább egy folytatás. A Torment mellékszereplői olyan jól ki vannak dolgozva, a Planescape meg olyan fasza helyszín, hogy simán elvinének a hátukon egy igazi folytatást. Ott van pl. Fall-from-Grace, aki a játék végén megígéri Nameless One-nak, hogy egyszer majd megkeresi a "túlvilágon" (vagyis a Blood Warban), és ő egyébként is remek karakter, na meg asszem, hogy succubus főhőssel sem CRPG-ztünk még soha. :D Kicsit olyan a vége a sztorinak, hogy az akár egy új kaland kezdete is lehet.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Na, ez a rész tökéletes volt az RE5 által hagyott rossz szájíz kezelésére.
Azt nem mondom, hogy hibátlan anyag (ha a Pokolnak van játékmenete, tutira úgy kell benne dodge-olni, mint itt), azt sem, hogy ez a non plus ultra survival horrorban, de meglepően jó cucc több okból is.
Először is a setting kurva jó: a Queen Zenobia igazán hangulatos kis hajó, és tök jó, hogy egész szépen, az első két részt idézően lehet benne barangolni. Egy kicsit érezni rajta a Bioshock hatását, de a Resident Evilbe rakva elég eredetinek hat, ráadásként meg gyönyörű színvilágot hozott neki össze a Capcom. Tömény atmoszféra.
A sztorin is meglepődtem. Elsőre szomorú lettem, amikor láttam, hogy ez is "fú de komoly BSAA bioterrorizmus, politizálni is fogunk" téma lesz, mint a Resi5, csak itt sikerült normálisan megoldani. Érdekes kis mese sok fordulattal, és azért poénkodik is ott, ahol kell.
A játékmenet meg tényleg survival horror, de azért elég sok kanyar le lett vágva. Pl. az inventoryzás még a RE5-höz képest is le lett butítva egy kicsit (még herböt sem lehet kombinálni... wtf?), de legalább valamennyire limitált a rendelkezésedre álló hely, és visszahozták a régi tárolóládákat is. A szabadon bejárhatóság meg annyira azért nincsen meg, mint a klasszikus részekben, mert a társad állandóan baszogat, ha urambocsá éppen nem arra akarsz menni, amerre az objective van, a sztorisabb részeknél meg egyenesen lineárisra vált a játék és csak azokon az ajtókon enged be, amiken akar.
Az epizódokra osztottság sem jött be, mert nekem PC-n rohadtul nincs szükségem arra, hogy félóránként felugorjon egy "previously on Revelations" videócska. A több szálon futó, "tévésorozatos" cselekményvezetés is levon egy kicsit az atmoszférából, mert hát amikor az ember éppen szívná magába a félelmet a hajón, ezek a szerencsétlen fejlesztők tutira bevágnak egy 15 perces akciószekciót, amiben Chris Redfielddel kell kutyákra lőnöd (hú, de izgi volt...). Egyszerűen butaság volt egy 7-8 órás játékot felosztani 12 epizódra.
A hibáival együtt is nyilván nagyságrendekkel jobb játék ez, mint az RE5, de azért a survival horror dicsőséges visszatérésének nem nevezném.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Gondoltam akkor most vágjunk bele két játékba, amik kevésbé megosztóak voltak értékelésüket illetően:
South Park : The Stick of Truth
alpári, mocskolódó, rasszista, és végtelenül szórakoztató.
harcban még iszonyat béna vagyok, billentyűzetről próbáltam, de áttérek sztem már csak kényelem miatt is kontrollerre. az első másfél óra alapján kifejezetten bejön, feltétlenül folytatom a héten.
Tyranny
előfizettem Origin Access-re, hogy bné tudjon Sims4-ezni. természetesen nem játszik vele, én meg hogy legyen már értelme a szolgáltatásnak, kiválasztottam innen is egy címet.
jó választás volt. ezzel is még csak másfél órát játszottam, amiből fél óra volt a karakter kreálás+elősztori, de vmi ég és földnek érződik a numenera-hoz képest. ez is abszolút folytatásra kerül, remélem nem csalódom benne később se.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Alapvetően more of the same. A grapple és az ernyő váltogatása valahogy nem olyan flott, mint a második részben, de meg lehet szokni. A dual tetherrel és a tapadó bombákkal (melyeket később rakétává lehet fejleszteni) rohadt sokat lehet ökörködni.
A sztori oké, a DLC-k is jól passzolnak hozzá (bár nem értem, hogy miért nem lehetett ugyanolyan végiganimált átvezetőket csinálni hozzájuk, mint az alapjátékhoz). Amikor az ember már kezdené unni, hogy ugyanolyan tájakon rohangál és ugyanolyan dolgokat robbant fel szakmányban, akkor pont bejön egy új sziget, kicsit más küllemmel, és újféle helyszínek másféle célpontokkal.
Jó a fejlesztési rendszerbe integrált challenge-ek gondolata (bár a repülősökben béna vagyok). A collectible cuccok felkutatását sikerült úgy megcsinálni, hogy nem fájdalmasan sok cuccot kell felhajtani totál random helyeken, hanem szigetenként pár tucatnyit, aminek a helyét csak akkor mutatják meg, ha a területet már felszabadítottad, de már előtte is jól be lehet tippelni, hogy hol lesz valami, illetve segít a radar is. Szóval a kincskeresés egy abszolút vállalható fun faktor, aminek értelmes jutalma is van (új járgányok és fegyverek, illetve ingyen fast travel).
A rebel dropot alig használom. Valahogy sosincs szükség rá. A fegyver, ami épp nálam van, bőven meg szokott felelni, a járgányok meg úgyis legfeljebb 2 km megtételére kellenek, vagy csak egy-egy ugratásra, aztán ott hagyom őket. Az ernyővel és a wingsuittal a legtöbb távolság könnyebben áthidalható. Lényegében csak tankokba és helikopterekbe szoktam beszállni.
Kábé a felénél járhatok. Kis 30-60 perces etapokban ugyanolyan kielégítő, mint az elődje. Ajánlom.
Az alig 4 euró úgy érzem nagyon jó helyen landolt. Fenomenális érzés volt újra belekezdeni ebbe a remek játékba. Az egészre a Fusion 2017 teszi fel a koronát, mert ez korszerűsíti az egykori 2011-es SS3: BFE játékot.
Így gyakorlatilag szinte mai grafikát kaptam a pénzemért cserébe. A mostani végigjátszásnál sokkal gyorsabban haladok, már az egyiptomi részeknél vagyok. Szinte biztos, hogy végigviszem újra és arra már nem is emlékeztem Sam mennyire kőkemény karakter. A Szfinx-es jelenetnél már nem bírtam nevetés nélkül.
Egyébként először nem is a Fusion-al kezdtem, hanem a sima BFE játékkal (mindkettőt felajánlja a Steam telepítésre - csak én balga módon azt hittem a Fusion csak egy keretprogram). Az alap verzióban minden mentési pontnál egy pillanatra beakad a játék és leesik az FPS mutató. De időnként a nagyobb robbanások és sok ellenfeles harc közben is ezt tapasztaltam. Zavart, nem kicsit. Aztán az alap verzióban a távoli textúrák eléggé mosott hatásúak és homályosak. Összképre is csúnyább egyébként, mint a Fusion 2017.
Aztán váltottam és újra is kellett kezdenem, mert a mentések nem kompatibilisek. (Kerestem is hátha át tudom rakni, de sehol nem találtam a helyi meghajtón.) Nos itt már 4K-s textúrák vannak, nulla akadás és a hangok is véleményesebbek. Fegyver hangok például. Összképre az egész olyan, mintha egy tavaly megjelent játék lenne. Szép nagyon. Lehet választani DX12, DX11, Vulkan, OpenGL közt is, de én maradtam a DX11-nél a DX12 egyébként még bétás, ahogy a Fusion is, bár utóbbinak én még nem láttam kárát.
Szóval az SS3 mint régebben, most is oda****, és fiatalkoromban talán a Doom-ban volt ilyen jó aprítani, de itt valahogy még jobb. Ez a tökéletes pusztító program, Sam pedig olyan kemény, mint Isten fa*** az univerzum féreglyukába dugva.
A poén egyébként az, hogy baromira nem: 99,9%-ban ugyanazokat a 2011-es asseteket kapod, amiket őőő... 2011-ben, csak a Fusionben annyival jobb az új renderer és annyival feljebb tolja a beállításokat a régi, döcögős DirectX 9-hez képest, hogy friss hatása lesz.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Devil Daggers
Egyszerű játékmenettel megáldott fps shoot-em-up első ránézésre egy arénában ahol minden 1shotból megöl. Tornyok jönnek, belőlük meg ellenfelek. A tornyokon van 1 piros gem, ha kilövöd akkor azzal elporlad a torony is. Két fajta ellenfélt köp ki magából. Sok kis koponyát akiket lehet kiteolgani meg 1-2 nagyot akiket célszerű a lehető leggyorsabban megölni. Ezekből is jön gem. Ahogy halad az idő, gyüjtöd a gemeket, jön pár upgrade belőlük, jön pár új fajta ellenfél, de nem túl sok és olyan 180 másodperc után totálisan elszabadul a pokol. Egyszerűnek tűnik, de nagyon nem az. :) Érdemes taktikázni a gemgyüjtéssel, bennhagyni a tornyokat farmolni egy kicsit, ki kell tapasztalni milyen ellenféltípusra mekkora prioritást szán stb stb. Szvsz baromi kellemes kikapcsolódás pár kört letolni. Szépen folyamatosan fejlődni, tovább bírni. Én most 205 sec körül tartok mint csúcs, de elvileg 500 secig van a "main" játék kitalálva szóval van még hova fejlődni. :D Mindenkinek csak ajánlani tudom aki szeret shooterezni. Most baromi olcsó steamen.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=HskOcc1ILAM
Nicodemus írta: Revelations2 szerintem kategóriákkal jobb az első résznél. Hangulatos, változatos, izgalmas, szép... és tudott egy kis újat vinni a sorozatba. Nagyon alulértékelt játék.
Kíváncsi vagyok.. behúztam salesbe 0.77 Euróért. (Mondjuk ennyiért lehet akár rossz is..)
@Zaxx: Ja. Én is csodálkoztam, hogy top12ezerbe bekerültem vele. Igaz azóta 160-170 sec körül bejön a choke és képtelen vagyok megint 200 sec körüli időt menni. :(
Itt van bármi azzal kapcsolatban, hogy epizodikus ? Nope ez kérem szépen a Resident Evil Revelations 2 / Biohazard Revelations 2 0.77 Euróért akárhonnan nézzük is.
Steam szerint: "Resident Evil Revelations 2 / Biohazard Revelations 2 is already in your Steam library"
Let mex fix for you steam : Resident Evil Revelations 2 / Biohazard Revelations 2 EPISODE ONE is already in your Steam library
"Buy Resident Evil Revelations 2 / Biohazard Revelations 2 Deluxe Edition Includes 22 items: Barry's Commandant Costume, Claire's Rodeo Costume, Moira's Urban Ninja Costume, Natalia's Lottie Suit Costume, Raid Mode Character: Albert Wesker, Raid Mode Character: HUNK, Raid Mode: Album Storage A, Raid Mode: Album Storage B, Raid Mode: Album Storage C, Raid Mode: Parts Storage A, Raid Mode: Parts Storage B, Raid Mode: Parts Storage C, Raid Mode: Throwback Map Pack, Raid Mode: Weapon Storage A, Raid Mode: Weapon Storage B, Raid Mode: Weapon Storage C, RER2 Episode Four: Metamorphosis, RER2 Episode Three: Judgment,RER2 Episode Two: Contemplation, RER2 Extra Episode: Little Miss, RER2 Extra Episode: The Struggle, Resident Evil Revelations 2 / Biohazard Revelations 2"
Erre húzzon zoknit valaki. (Vagy varrjon rá gombot) A Delux editionben van a többi epizód meg egy csomó sallang. Gratulálok a Capcomnak ehhez, meg a steamnek is, most Joda joggal gondolhatja, hogy minden mérnök retard. De az első epizód amúgy pont elég lesz kipróbálni.
És ezt árulják Resident Evil Revelations 2 címen. Mindegy, ez a hajó már elment, kifizettem mind a 0.77 eurót (mondjuk ez az ár lehetett volna gyanús) és mind az 5Gb-ot letöltöttem. Majd rittyentek egy rosszvót rivjút, ha végigjátszottam az ep 1-et. (Vagy ha nagyon tetszik lekalózkodom a deluxe (deluxe az azt jelenti, hogy nem csak az első pálya van benne :D Capcom játékoknál most már figyelem majd)) verziót. (Bár a RE7 megint nem epizodikus.)
Aha, de ha a listát nézed amiből a kommentet írtam akkor nem. Ott a RE Revelations 2 0.77 Euró és pont. Soha nem akartam megvenni a Deluxe verziót, bele se olvastam csak katt és katt. Ne mondd már nekem, hogy ez a megnevezés így normális, hogy RE Revelations 2 és 1db EP van benne a kb. 4-ből (+2 extra EP) ? Nem az lenne a normális, ha a simában lenne a 4EP, a deluxban meg a 2 extra+ a sallangok ? Comeoon. Nem tudom mi miatt lett ez pont így megcsinálva, talán azért, mert így a RE2EP1 olyan gyakorlatilag, mint egy fizetős demó..
A Resi5 szerintem is a leggyengébb rész pedig a 6os is kitett magáért.
Revelations 2-t meg napokban pörgettem újra és még mindig az egyik fav.
Kíváncsi leszek majd, nálam hogyan fog lecsapódni a dolog a végére "melyik a rosszabb?" kérdésben egyébként. Pl. az, hogy Leon kampánya jobban tetszik, mint az ötödik rész nem tűnik meglepőnek, mert az egy célzottan horrorosabb epizód, az 5-ben meg konkrétan egy részre merném rásütni a horror jelzőt (arra, amikor az első Progenitor vírussal fertőzött B.O.W.-val futsz össze a "kemencés pincében").
Viszont az előzeteseken is látszik, hogy ennyi lesz a horror-móka, a másik három kampány meg már megint a Call of Duty-t és a Mátrixot fogja váltogatni. Szóval oké, a 6 egyértelműen tartalmasabbnak és jóval hosszabbnak ígérkezik, a lövölde meg jobb lesz benne amiatt, hogy itt már abszolút le van szarva a múlt, de emiatt a Mercenaries tutira rosszabb-unalmasabb lesz, mint az 5-ben, maga a játék meg árasztja magából a "nem tudjuk, mit akarunk csinálni, szóval megpróbálunk mindent egyszerre" szagot. :D A Resi 5 szar, de fókuszált szar, és lehet, hogy ezért van benne néhány olyan pont, amit nem csesztek el.
A Revelations 2-ről meg szinte csak azt hallottam, hogy közepes / rossz, ami mondjuk meglepő lenne, mert az első rész nagyon kellemes egyelőre.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Revelations2 szerintem kategóriákkal jobb az első résznél. Hangulatos, változatos, izgalmas, szép... és tudott egy kis újat vinni a sorozatba. Nagyon alulértékelt játék.
Srácok, ha lesz folytatása a témának, azt már légyszi ide toljátok:
http://www.rewired.hu/content/resident-evil-biohazard
Köszi.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Nagyon komoly patchet kapott a Battletech
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/live-battletech-update-1-1-release-notes-updated.1106661/
a legtöbb hibát orvosolja ami engem a játékban zavart.
valószínűleg úgyis mindenki játszott már vele akit érdekelt, de akinek mégis kimaradt volna a Dreafall chapters, az nem élt teljes életet ;-)
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Ifr2ARQR6Wc
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=aiM1FCxx7P8
Úgy látszik a "completionist & leisure" kategóriába esem végigjátszási időt illetően, mert 60 órát mond a Steam a Torment: Tides of Numenera esetében (bár ebbe beletartozik, hogy sokszor szakítottam meg 5-10 percre és VB-t néztem közben)
Kb minden francot elolvastam, mindent próbálgattam, mindenkivel beszélgettem.
És az a baj, hogy nem érzem, hogy annyira jó lett volna az ezzel a játékkal töltött idő.
A harc bármennyire is egyedi, és érdekes, egyszerűen jelentéktelennek érződött. Nem is volt sok a játék során, és szinte mindegyik ezek közül megúszható lett volna dumálással. Ami ugyan pozitívum, de mint lenni szokott, dumálás esetén általában kevesebb xp járt, szóval én inkább visszatöltöttem és legyaktam őket (tudom, ciki, nem hard-core rpg-s vagyok). Az mondjuk kifejezetten jó volt, hogy több olyan krízis is volt, ahol nem szimplán harcolni kellett, hanem valami feladatot végrehajtani, megnyomni ezt-azt-amazt, nehézségi próbákat teljesíteni, stb, de ez is sokszor kicsit szenvedéssé vált, mert nem mindig volt még előre gondolkodással se egyértelmű, hogy mit is kéne csinálnom, így volt pár harc, aminek 3-4x mentem neki, és nyilván ezek előtt volt hosszas beszélgetés, szóval hatalmas élmény volt végigkattintgatni újból minden szöveget, hogy eljussak az elszúrt harcig...
Rengeteg szöveg van, és meglepett, hogy ennyire lustán lettek összeállítva, hogy az esetek 90%-ában a szokásos, csak végig kell kattintani az összeset az első opciótól típusúak voltak. Azt hittem jobban ráfeküdnek a szerteágazó párbeszédekre, de úgy látszik erre se nagyon jutott idejük (/kreativitásuk?). Ettől függetlenül el tudtam játszani a szuperjófiút, voltak részek, ahol számított, amit választottam, és ha nem is sok, de vmi következménye azért volt a végkimenetelre illetően.
Hiba kifejezetten kevés volt a játékban, csak párszor volt, hogy beragadt a karakter, és egyhelyben futott, de általában ki lehetett mozdítani, illetve egy harc volt, ahol véglegesen megakadt, amikor egy mind controlled lény jött volna, onnan nem lépett tovább, semmire se reagált, csak reload segített. A vége felé már nagyon belassult a játék 1-1 harcnál, amit nem igazán éreztem indokoltnak.
A grafika ízlés kérdése, de nekem nem igazán jött be a stílusa. Szép és igényes volt, elismerem, de nem volt túl megragadó, kb elcsúszott rajta a szemem, vagy nem tudom hogy mondjam :D
Érződik, hogy sokmindent vissza kellett vágniuk a vállaláshoz képest. De azért így is korrekt hosszúságú lett, csak mintha túlsűrítették volna a helyszíneket.
Nagyon kevés fajta fegyver van a játékban, a legtöbb karakterem max 2-t használt egész játék alatt.
A kiegészítő harci képességek is vegyesen voltak hasznosak / teljesen haszontalanok.
Tanács, ha valaki nekiugrana: van ezerféle "oddity" tárgy a játékban. Amennyiben jobb-klikk és nincs "use" opció rajta, akkor nyugodtan adjátok el, fölösleges tartogatni őket. Néhánynak olyan volt a leírása, hogy azt hittem vmi haszna lesz a játék során, talán kell majd vmi NPC-nek így végig tartogattam őket, nem is volt különösebben sok pénzem emiatt :D
Társak: érdemes hamar fölszedni akikkel végig akarod játszani, mert tök mindegy te hányas szintű vagy, ő csak első szintű lesz, jó ideig kb haszontalan lesz harcok során. Companion melléksztorik nem rosszak, de itt is érződik az időhiány.
Tetszett, hogy a történet nagyjából egyedi, a világ is érdekes volt, ha mindent elolvasol, akkor szép lassan összeáll a történelmi kép, de még ekkor is marad benne misztikum bőven. Az "emléktárgyak" többnyire érdekesek voltak, kicsit olyan régi "ha balra mész a láp felé, lapozz az x-edik oldalra" könyvek érzés :D
Tisztes iparosmunka, de semmiképpen sem kihagyhatatlan.
7.5/10.72
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Revelations 2t nem lehet egyben megvenni? Most komolyan egyesével vegyem meg a részeket? Tudom a deluxban benne van... De egyéb ilyen szarok nem kellenek... Meg az első rész meg van.
Vedd meg a deluxe-ot: én a mostani sale-ben zsákoltam és azért, mert elkezdtem utánaszámolni, és ha egyesével veszed meg az epizódokat, akkor egyrészt elcseszel egy csomó időt arra, hogy bogarászod őket a sok szarból, másrészt meg minimum ugyanannyit vagy többet fizetsz érte. :D
Régebben egyébként volt külön pakk csak az epizódoknak, csak aztán a Capcom árat csökkentett, szóval most a szokásos "buy all of our shit" megoldást preferálják.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Köszönöm az időt amit megspóroltál nekem :-)
Anno belekzedtem, effélének tűnt, de gondoltam majd leporolom és végigjátszom, hiszen mégis csak Torment. Most megkíméltél tőle :-)
Nem akarok sok mindent hozzátenni, mert én még nem vittem végig (sőt, a felénél sem tartok), de nekem annyi tűnt fel eddig, hogy nagyon szeretnek elemeket átvenni az "első részből", de pont annyit vátoztatnak rajtuk, hogy ne nagyon működjnek végül.
Pl. az alapszituációt nem teljesen értem. Van ez a Changing God, aki megtalálta a halhatatlanságot (átvett elem) azzal, hogy egyik testből a másikba szállítgatja át magát. A megunt testeket "eldobálja", de aztán ezekbe önálló tudat költözik, és így lesznek az olyan castoffok, amilyen te is vagy. Ezzel tulajdonképpen újrahasznosítják az első részből az amnéziát, meg az is nagyon tormentes, hogy a Changing Godként töltött idő elvesztett emlékei esélyt adnak a saját személyiséged kifejlesztésére... viszont a Numenerában nem vagy amnéziás, hanem szó szerint egy új ember, aki akkor születik meg, amikor a Changing God otthagyja a testét.
Ezzel ugrik egy baromi fontos dolog az első részből: az, hogy ott te saját magad múltbéli tetteit kutatod fel, és minden rossz vagy jó cselekedetet, amit az előző éneid csináltak, te magad követtél el. A Numenerában meg egy olyan karakter múltja után kéne masszív érdeklődést mutatnom, akinek a tetteiért eleve nem kell felelősséget vállalnom. Nincs bajom azzal, hogy más a dolog, csak egyszerűen olyan sok a párhuzam a két játék között, hogy hiányérzetem támad az ilyen elemektől, és nem vágom, hogyan lesz ebből katarzis a végére.
Másrészt meg amikor legutóbb vittem végig a régi játékot, igazából rájöttem arra, hogy ha folytatni nem is nagyon kéne azt a történetet, bővíteni abszolút frankón lehetne, akár úgy is, hogy más karakterek történetét meséli tovább egy folytatás. A Torment mellékszereplői olyan jól ki vannak dolgozva, a Planescape meg olyan fasza helyszín, hogy simán elvinének a hátukon egy igazi folytatást. Ott van pl. Fall-from-Grace, aki a játék végén megígéri Nameless One-nak, hogy egyszer majd megkeresi a "túlvilágon" (vagyis a Blood Warban), és ő egyébként is remek karakter, na meg asszem, hogy succubus főhőssel sem CRPG-ztünk még soha. :D Kicsit olyan a vége a sztorinak, hogy az akár egy új kaland kezdete is lehet.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Resident Evil Revelations
Na, ez a rész tökéletes volt az RE5 által hagyott rossz szájíz kezelésére.
Azt nem mondom, hogy hibátlan anyag (ha a Pokolnak van játékmenete, tutira úgy kell benne dodge-olni, mint itt), azt sem, hogy ez a non plus ultra survival horrorban, de meglepően jó cucc több okból is.
Először is a setting kurva jó: a Queen Zenobia igazán hangulatos kis hajó, és tök jó, hogy egész szépen, az első két részt idézően lehet benne barangolni. Egy kicsit érezni rajta a Bioshock hatását, de a Resident Evilbe rakva elég eredetinek hat, ráadásként meg gyönyörű színvilágot hozott neki össze a Capcom. Tömény atmoszféra.
A sztorin is meglepődtem. Elsőre szomorú lettem, amikor láttam, hogy ez is "fú de komoly BSAA bioterrorizmus, politizálni is fogunk" téma lesz, mint a Resi5, csak itt sikerült normálisan megoldani. Érdekes kis mese sok fordulattal, és azért poénkodik is ott, ahol kell.
A játékmenet meg tényleg survival horror, de azért elég sok kanyar le lett vágva. Pl. az inventoryzás még a RE5-höz képest is le lett butítva egy kicsit (még herböt sem lehet kombinálni... wtf?), de legalább valamennyire limitált a rendelkezésedre álló hely, és visszahozták a régi tárolóládákat is. A szabadon bejárhatóság meg annyira azért nincsen meg, mint a klasszikus részekben, mert a társad állandóan baszogat, ha urambocsá éppen nem arra akarsz menni, amerre az objective van, a sztorisabb részeknél meg egyenesen lineárisra vált a játék és csak azokon az ajtókon enged be, amiken akar.
Az epizódokra osztottság sem jött be, mert nekem PC-n rohadtul nincs szükségem arra, hogy félóránként felugorjon egy "previously on Revelations" videócska. A több szálon futó, "tévésorozatos" cselekményvezetés is levon egy kicsit az atmoszférából, mert hát amikor az ember éppen szívná magába a félelmet a hajón, ezek a szerencsétlen fejlesztők tutira bevágnak egy 15 perces akciószekciót, amiben Chris Redfielddel kell kutyákra lőnöd (hú, de izgi volt...). Egyszerűen butaság volt egy 7-8 órás játékot felosztani 12 epizódra.
A hibáival együtt is nyilván nagyságrendekkel jobb játék ez, mint az RE5, de azért a survival horror dicsőséges visszatérésének nem nevezném.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Gondoltam akkor most vágjunk bele két játékba, amik kevésbé megosztóak voltak értékelésüket illetően:
South Park : The Stick of Truth
alpári, mocskolódó, rasszista, és végtelenül szórakoztató.
harcban még iszonyat béna vagyok, billentyűzetről próbáltam, de áttérek sztem már csak kényelem miatt is kontrollerre. az első másfél óra alapján kifejezetten bejön, feltétlenül folytatom a héten.
Tyranny
előfizettem Origin Access-re, hogy bné tudjon Sims4-ezni. természetesen nem játszik vele, én meg hogy legyen már értelme a szolgáltatásnak, kiválasztottam innen is egy címet.
jó választás volt. ezzel is még csak másfél órát játszottam, amiből fél óra volt a karakter kreálás+elősztori, de vmi ég és földnek érződik a numenera-hoz képest. ez is abszolút folytatásra kerül, remélem nem csalódom benne később se.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Just Cause 3
Alapvetően more of the same. A grapple és az ernyő váltogatása valahogy nem olyan flott, mint a második részben, de meg lehet szokni. A dual tetherrel és a tapadó bombákkal (melyeket később rakétává lehet fejleszteni) rohadt sokat lehet ökörködni.
A sztori oké, a DLC-k is jól passzolnak hozzá (bár nem értem, hogy miért nem lehetett ugyanolyan végiganimált átvezetőket csinálni hozzájuk, mint az alapjátékhoz). Amikor az ember már kezdené unni, hogy ugyanolyan tájakon rohangál és ugyanolyan dolgokat robbant fel szakmányban, akkor pont bejön egy új sziget, kicsit más küllemmel, és újféle helyszínek másféle célpontokkal.
Jó a fejlesztési rendszerbe integrált challenge-ek gondolata (bár a repülősökben béna vagyok). A collectible cuccok felkutatását sikerült úgy megcsinálni, hogy nem fájdalmasan sok cuccot kell felhajtani totál random helyeken, hanem szigetenként pár tucatnyit, aminek a helyét csak akkor mutatják meg, ha a területet már felszabadítottad, de már előtte is jól be lehet tippelni, hogy hol lesz valami, illetve segít a radar is. Szóval a kincskeresés egy abszolút vállalható fun faktor, aminek értelmes jutalma is van (új járgányok és fegyverek, illetve ingyen fast travel).
A rebel dropot alig használom. Valahogy sosincs szükség rá. A fegyver, ami épp nálam van, bőven meg szokott felelni, a járgányok meg úgyis legfeljebb 2 km megtételére kellenek, vagy csak egy-egy ugratásra, aztán ott hagyom őket. Az ernyővel és a wingsuittal a legtöbb távolság könnyebben áthidalható. Lényegében csak tankokba és helikopterekbe szoktam beszállni.
Kábé a felénél járhatok. Kis 30-60 perces etapokban ugyanolyan kielégítő, mint az elődje. Ajánlom.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
rwurl=https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/41070/header.jpg?t=1498679919
Az alig 4 euró úgy érzem nagyon jó helyen landolt. Fenomenális érzés volt újra belekezdeni ebbe a remek játékba. Az egészre a Fusion 2017 teszi fel a koronát, mert ez korszerűsíti az egykori 2011-es SS3: BFE játékot.
Így gyakorlatilag szinte mai grafikát kaptam a pénzemért cserébe. A mostani végigjátszásnál sokkal gyorsabban haladok, már az egyiptomi részeknél vagyok. Szinte biztos, hogy végigviszem újra és arra már nem is emlékeztem Sam mennyire kőkemény karakter. A Szfinx-es jelenetnél már nem bírtam nevetés nélkül.
Egyébként először nem is a Fusion-al kezdtem, hanem a sima BFE játékkal (mindkettőt felajánlja a Steam telepítésre - csak én balga módon azt hittem a Fusion csak egy keretprogram). Az alap verzióban minden mentési pontnál egy pillanatra beakad a játék és leesik az FPS mutató. De időnként a nagyobb robbanások és sok ellenfeles harc közben is ezt tapasztaltam. Zavart, nem kicsit. Aztán az alap verzióban a távoli textúrák eléggé mosott hatásúak és homályosak. Összképre is csúnyább egyébként, mint a Fusion 2017.
Aztán váltottam és újra is kellett kezdenem, mert a mentések nem kompatibilisek. (Kerestem is hátha át tudom rakni, de sehol nem találtam a helyi meghajtón.) Nos itt már 4K-s textúrák vannak, nulla akadás és a hangok is véleményesebbek. Fegyver hangok például. Összképre az egész olyan, mintha egy tavaly megjelent játék lenne. Szép nagyon. Lehet választani DX12, DX11, Vulkan, OpenGL közt is, de én maradtam a DX11-nél a DX12 egyébként még bétás, ahogy a Fusion is, bár utóbbinak én még nem láttam kárát.
Szóval az SS3 mint régebben, most is oda****, és fiatalkoromban talán a Doom-ban volt ilyen jó aprítani, de itt valahogy még jobb. Ez a tökéletes pusztító program, Sam pedig olyan kemény, mint Isten fa*** az univerzum féreglyukába dugva.
180
Lol, jah, Enu FTW. :D
A poén egyébként az, hogy baromira nem: 99,9%-ban ugyanazokat a 2011-es asseteket kapod, amiket őőő... 2011-ben, csak a Fusionben annyival jobb az új renderer és annyival feljebb tolja a beállításokat a régi, döcögős DirectX 9-hez képest, hogy friss hatása lesz.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Devil Daggers
Egyszerű játékmenettel megáldott fps shoot-em-up első ránézésre egy arénában ahol minden 1shotból megöl. Tornyok jönnek, belőlük meg ellenfelek. A tornyokon van 1 piros gem, ha kilövöd akkor azzal elporlad a torony is. Két fajta ellenfélt köp ki magából. Sok kis koponyát akiket lehet kiteolgani meg 1-2 nagyot akiket célszerű a lehető leggyorsabban megölni. Ezekből is jön gem. Ahogy halad az idő, gyüjtöd a gemeket, jön pár upgrade belőlük, jön pár új fajta ellenfél, de nem túl sok és olyan 180 másodperc után totálisan elszabadul a pokol. Egyszerűnek tűnik, de nagyon nem az. :) Érdemes taktikázni a gemgyüjtéssel, bennhagyni a tornyokat farmolni egy kicsit, ki kell tapasztalni milyen ellenféltípusra mekkora prioritást szán stb stb. Szvsz baromi kellemes kikapcsolódás pár kört letolni. Szépen folyamatosan fejlődni, tovább bírni. Én most 205 sec körül tartok mint csúcs, de elvileg 500 secig van a "main" játék kitalálva szóval van még hova fejlődni. :D Mindenkinek csak ajánlani tudom aki szeret shooterezni. Most baromi olcsó steamen.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=HskOcc1ILAM
Az már nagyon jó egyébként.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kíváncsi vagyok.. behúztam salesbe 0.77 Euróért. (Mondjuk ennyiért lehet akár rossz is..)
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Az csak az első rész...
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ez esetben csak az első episode-ot vetted meg. A teljes játék 12 font jelenleg.
Meglepett ez bárkit, hogy Tompi benézte? :D
@Zaxx: Ja. Én is csodálkoztam, hogy top12ezerbe bekerültem vele. Igaz azóta 160-170 sec körül bejön a choke és képtelen vagyok megint 200 sec körüli időt menni. :(
Igen, van hogy az ember így bemákolja / pont ráérez és tol egy frankó időt, aztán sok küzdéssel sikerül csak reprodukálni vagy javítani rajta. :D
Egyébként jól mutatja a játék keménységét, hogy azok, akik végigvitték kb. mind több száz órát raktak bele. :)
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Akkor kiírhatták volna, hogy EP1 vagy valami, de nem, ez a lista szerint a Revelations 2
https://store.steampowered.com/search/?term=resident+evil
Itt van bármi azzal kapcsolatban, hogy epizodikus ? Nope ez kérem szépen a Resident Evil Revelations 2 / Biohazard Revelations 2 0.77 Euróért akárhonnan nézzük is.
Steam szerint:"Resident Evil Revelations 2 / Biohazard Revelations 2 is already in your Steam library"
Let mex fix for you steam : Resident Evil Revelations 2 / Biohazard Revelations 2EPISODE ONE is already in your Steam library
"Buy Resident Evil Revelations 2 / Biohazard Revelations 2 Deluxe Edition
Includes 22 items : Barry's Commandant Costume, Claire's Rodeo Costume, Moira's Urban Ninja Costume, Natalia's Lottie Suit Costume, Raid Mode Character: Albert Wesker, Raid Mode Character: HUNK, Raid Mode: Album Storage A, Raid Mode: Album Storage B, Raid Mode: Album Storage C, Raid Mode: Parts Storage A, Raid Mode: Parts Storage B, Raid Mode: Parts Storage C, Raid Mode: Throwback Map Pack, Raid Mode: Weapon Storage A, Raid Mode: Weapon Storage B, Raid Mode: Weapon Storage C, RER2 Episode Four: Metamorphosis , RER2 Episode Three: Judgment, RER2 Episode Two: Contemplation , RER2 Extra Episode: Little Miss, RER2 Extra Episode: The Struggle, Resident Evil Revelations 2 / Biohazard Revelations 2"
Erre húzzon zoknit valaki. (Vagy varrjon rá gombot) A Delux editionben van a többi epizód meg egy csomó sallang. Gratulálok a Capcomnak ehhez, meg a steamnek is, most Joda joggal gondolhatja, hogy minden mérnök retard. De az első epizód amúgy pont elég lesz kipróbálni.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Hát azt fogod látni hogy hogy fut nálad és milyen a harcrendszer de kb. ennyi, azt nem hogy miért annyira kiemelkedő és szépen felépített gamma.
És ezt árulják Resident Evil Revelations 2 címen. Mindegy, ez a hajó már elment, kifizettem mind a 0.77 eurót (mondjuk ez az ár lehetett volna gyanús) és mind az 5Gb-ot letöltöttem. Majd rittyentek egy rosszvót rivjút, ha végigjátszottam az ep 1-et. (Vagy ha nagyon tetszik lekalózkodom a deluxe (deluxe az azt jelenti, hogy nem csak az első pálya van benne :D Capcom játékoknál most már figyelem majd)) verziót. (Bár a RE7 megint nem epizodikus.)
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Szerintem elég egyértelmű:
rwurl=https://i.imgur.com/CgIZyWb.png
Persze, elég félrevezető az oldal belátom, de a kosárba tesz ikon mellett azért ott van az "episode 1" kiírás, szal beperelni nem fogod tudni őket.
Aha, de ha a listát nézed amiből a kommentet írtam akkor nem. Ott a RE Revelations 2 0.77 Euró és pont. Soha nem akartam megvenni a Deluxe verziót, bele se olvastam csak katt és katt. Ne mondd már nekem, hogy ez a megnevezés így normális, hogy RE Revelations 2 és 1db EP van benne a kb. 4-ből (+2 extra EP) ? Nem az lenne a normális, ha a simában lenne a 4EP, a deluxban meg a 2 extra+ a sallangok ? Comeoon. Nem tudom mi miatt lett ez pont így megcsinálva, talán azért, mert így a RE2EP1 olyan gyakorlatilag, mint egy fizetős demó..
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök