Joda jól írta, egyszerűen a Solo közepes film lett, ami a soványka tartalom, negatív kritikák okán kevesebb nézőt vonz be a mozikba. A másik része pedig a LFL management által alkotott gender kvótákkal szembeni irtózatos rajongói ellenszenv, ami kihatott egy legend karakterre, és megalkotott nekünk egy full retard SJW robotot. A TFA filmen még nem lehetett annyira érezni a politikai és ideológiai nyomásgyakorlást, ugyanakkor a TLJ iskolapéldája lett annak, hogyan áldozzuk fel a logika és jóérzés által diktált forgatókönyvírást a kvóták és egyetemes baromságok oltárán. Ez a két fegyvertény pedig bőven elég ahhoz, hogy egy Star Wars film szépen elhasaljon. Az pedig külön felháborító, hogy a keserű számadatokat ráfogták a "kimerültség" intézményére. A Marvel miért nem merül ki? Pontosan mennyi idő is telt el a Black Panther és az Infinity War között? Ugye, hogy ugye!
Nevezze mindenki annak, aminek akarja, és én sem azt mondtam, hogy egyösszetevős a probléma, de nekem az nagyon is "SW fatigue", hogy most nem megyek el a filmre, de decemberben elmennék. Az már egy belefáradás a közönség részéről, ha úgymond elkezd gondolkodni a film várható minőségével kapcsolatban ahelyett, hogy beállna a sorba jegyet venni.
Összességében ilyen cuccoknál egyébként is viszonylag kevés köze van a film minőségének a bevételekhez.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A világban mindig kialakulnak ideák/trendek, amik mögött általában mindig a jóindulat/jószándék áll, viszont elérve egy kritikus támogató tömeget, jön a politika ami befogja a vitorlái közé, becsatornázza ezeket az energiákat és a saját (sokszor nem tiszta, de annál számítóbb) céljaira használja, aminek általában mindig lesz valahol egy csúcsra pörgetése, társadalmi mérnökösködéssel megborítva. Aztán mindig annyira túlleng az inga, hogy mikor épp felborulna lesz egy nagyobb tömeg ami visszarántja. A cumi akkor van, mikor kint van az inga, az mindig sokaknak fáj. Most nem akarok abba belemenni hány izmust próbáltak ki az embereken, de az ötletek tárháza kimeríthetelnnek tűnik, aminek általában valamilyen diktatúra a vége, ami mindig skatulyázással, megosztással kezdődik. A rosszabb az, mikor bújtatott diktatúráról beszélünk, mikor eljutunk a reflexszerű öncenzúrához és társaihoz...
Azért két dolog bejátszott itt erősen.
- Volt egy megosztó TLJ, amit egy bojkott hiszti is követett.
- Egy olyan ikonikus figurát vettek elő, ami önmagában elriaszt sokakat, nem adva bizalmat a filmnek. Ráadásul kreativ oldalról is bukta, mert megint a régi lemezhez nyúlnak, ahelyett hogy belevágnának a lecsóba (plusz még nagyobb szabadsággal is rendelkezhetnének az alkotásban, nem lennének bizonyos megkötéseik és az elvárás is más lenne).
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
ÉS volt egy undorító tweet is Jon Kasdan, a forgatókönyvíró digitális pennájából, amiben elküldte a rajongókat a fenébe. Hogyan NE neveld a sárkányodat iskolapéldája! Rúgj bele a fizetős ügyfélbe, köpd le a manduláját, és utána adj étlapot a kezébe! Valószínűleg ezt sem tudjátok, de a TLJ óta a LFL prominensei - élükön Pablo Hidalgóval - heti rendszerességgel húzzák fel a rajongókat a kioktató tweetjeikkel. Sajnos JJA honosította meg elsőként a hivatalos Lucasfilmes "beszólogatás" intézményét. A rajongók jogos kritikákat fogalmaztak meg Rey elvárható tréningjének a hiánya okán - Mary Sue cimkét aggattak a karakterre - amire JJA a következőket válaszolta:
“Their Problem Isn’t Star Wars, Their Problem Is Being Threatened.” “If you are someone who feels threatened by women and needs to lash out against them, you can probably find an enemy in ‘Star Wars.’
Tehát én a valóságban félek a nőktől, ezért is kötök bele Rey mindenhatóságába. OKKÉÉÉÉÉ!
Erre jött PAblo Hidalgo heti rendszeres sértegetése (a TLJ óda nyomatja a full retartod), amikben szinten mindenkit, de minden fizetős vendéget már elküldött a K. anyjába!
Nézzük:
“Our continued and debilitating obsession with our childhood passions was caveman masculine until the dames ruined it.”
Nagyon elmés!!!! Aki nem érti, hogyan lehet Rey képes bármilyen előképzettség nélkül az elmekontrol gyakorlására, a tárgyak lebegtetésére vagy akár egy képzett "sith" harcos legyőzősőre...az bizony egy ősember, akit maguk alá gyűrtek a nők.
Bármilyen a Rey karakterével kapcsolatos logikai hibáira vonatkozó felvetésre az volt a válasza, hogy a rajongók hímsoviniszták!
Ezekkel a twitter üzenetekkel ingerelte a fanokat, ami nem hagyta érintetlenül a rajongói közösség tagjait, akik természetesen beleszálltak a vitába. (Most jön a lényeg!!!!) A Solo film premierjére kitiltották (letiltották) az összes hardcore fan-t, de valami irgalmatlan mennyiségben. Automatikusan történt a tiltás, így a rajongók nem is tudtak róla, tehát azokat is tiltották, akik ezer éve nem léptek be a fiókjukkal. A tiltás a követők száma alapján léptették életbe. Ha te egy olyan rajongó voltál, akit mondjuk 1000 másik követett, akár egy You Tube csatornán is, akkor egyszerűen letiltottak. Így kapott tiltást a Geeks and Gamers videobloggere, aki soha életében nem üzent semmit twitteren Pablo Hidalgónak. A Lucassfilm figyeli a webet és a digitális közösségi tereket.
A fél éve tartó bőnyálas szájba köpésre Jon Kasdan tweetje tette fel a koronát.
"Sorry to have brought identity/gender politics into... NOPE. Not sorry AT ALL 'cause I think the GALAXY George gave birth to in '77 is big enough for EVERYONE: straight, gay, black, white, brown, Twi'lek, Sullustan, Wookiee, DROID & anything inbetween. #droidrights #weAREsentient"
Azt már meg sem jegyezem, hogy amikor Hamill egy rajongói conon kijelentette, hogy a LucasFilm azért jobban is figyelhetne a rajongóira, Rian Forgatókönyvíró Dzsonzon egy NOPE felkiáltással hallgattatta el.
Kell ennél több magyarázat a Solo film bukására? Eszméletlenül pofátlanok és szemtelenek lettek, egy fillért nem érdemelnek!
Én az értékeltolódást abban látom, amikor például valaki szexus, és nem tehetség alapján választ rendezőt egy filmhez.
Tehát akkor nem értesz egyet azzal, hogy a rendezői székek jelentős többségét ezidáig férfiak kapták?
Egy dolgot kell látni: nincsenek olyan iparos rendezők (és itt most nem a Spielbergekre és a Scorcesékre gondolok, hanem a Brett Ratnerekre és a Michael Bayekre) nőből, akik folyamatosan csinálják a hol jó, hol rossz filmjeiket, és folyamatosan, nagyobb szünetek nélkül kapják az újabb és újabb melókat. Ha nő vagy és csinálsz mondjuk 2 kurva jó filmet, aztán meg egy szart, ami még meg is bukik a kasszáknál, a te karrierednek onnantól vége van.
Emlékszik még valaki Mimi Lederre? Ő rendezte a Deep Impactet, aztán meg a Peacemakert, a Vészhelyzet sikere is főleg neki köszönhető, aztán összehozta a Pay it Forwardot, ami elhasalt és done, onnantól csak és kizárólag a tévében kapott kisebb-nagyobb munkákat, Hollywood kilökte magából. Ha azt mondják neked manapság, hogy mondjál női rendezőket, akkor eszedbe jut mondjuk Kathryn Bigelow meg Sofia Coppola azok közül, akik folyamatosan tolják az ipart... és hát jók is, de az egyik mögött az ex-férj James Cameront találod, mint komoly támogatót, aki nélkül nem indult volna be a karrier, a másik mögöt meg a legendás apucit, Francis Ford Coppolát (és még Mimi Leder mögé is kellett egy Spielberg a kiugráshoz).
Aztán ott van Patty Jenkins, aki a 2003-as Monsterért kapott egy Oscart, hogy aztán a 2017-es Wonder Womanig ne rendezzen mozifilmet. Miért? A WW egy olyan igazi, klasszikus, fasza szuperhősfilm DC-fanoknak tele finom utalásokkal a Richard Donner-féle Supermanre, kiváló rendezői munka... mégis az a Zack Snyder kapja meg a teljes DC moziverzum kézivezérlését, aki a Man of Steel előtt az évtized egyik legrosszabb filmjét hozta össze a Sucker Punchcsal (ami ugye pénzügyileg is jó nagy bukás volt) és már az egyébként nagyon jó Watchmennel sem tudott kasszát robbantani.
Most legutóbb pl. Coralie Fargeaton lepődtem meg, aki a Bosszúval látszólag csuklóból kirázott egy olyan igazi, tökös rape and revenge exploitation mozit, ami sokkal hűebb a műfaji forráshoz, mint mondjuk a "shits and giggles" Planet Terror. Gyönyörűen van rendezve és fényképezve, nincs túlbonyolítva, nem röhögtet, hanem érdekli az, hogy magadtól vedd észre a túlzó, röhejes momentumokat, az utolsó fél órában meg Tarantinóként önti rád a patakvért. A főhős sem egy szegény hős, akit csúnyán megerőszakolnak, hanem egy vérbeli plázapicsa, aki a saját kárán tanulja meg, hogy nem kéne elmenni három faszival vadászni a sivatagba. Kiváló film.
Ott van pl. az első Alkonyat-film rendezője is Catherine Hardwicke. Az Alkonyat nyilván egy jó nagy szar film, de ettől még behozta a gyártási költségének a tízszeresét, szóval a stúdió szempontból lazán ki lehet azt jelenteni, hogy Hardwicke elvégezte a melót. Ennek ellenére a második részt már nem ő rendezte, mert nagyobb költségvetést kért a stúdiótól, mire se szó, se beszéd kirúgták a fenébe a helyére meg beültettek egy csávót.
És hogy miért kapnak kevés lehetőséget ezek az emberek Hollywoodban? Hát azért, mert ha te bemész egy stúdióba a filmötleteddel, leültetnek 10 vén faszi elé, és nekik kell eladnod a filmedet. Ugyanakkor régi meglátás az is, hogy a hollywoodi filmeket elsősorban a férfiak fogyasztják, így a férfiakból álló stúdióvezetés alapból is azt gondolja, hogy ha férfi a rendező, akkor egyszerűbb elérni a srácokat.
Szóval a nagy SJW-ellenességben azért tessék belátni azt, hogy ezek valós problémák, nem mellesleg pedig nekünk is rossz dolgokat eredményeznek, hiszen pont hogy az lenne a cél, hogy a hozzáértés, ne pedig nem alapján osszák ki a melót a stúdiók. Én értem, hogy te miért kiáltasz szexizmust akkor, amikor előkerül az, hogy több rendezői munka járna a nőknek, csak azt kell megérteni, hogy ennek nem az az oka, hogy x, lila hajú feministákból álló szervezet inkompetens libákat akar Spielberg székében látni, hanem pont hogy az, hogy kint sorban állnak a felkészült, kiváló filmes csajok.
Ez a jelenség, az úgynevezett "Ishtar-szindróma" (87-ben kijött egy borzalmas film, az Ishtar, amit egy nő rendezett Warren Beattyvel és Dustin Hoffmannal a főszerepben; kurva nagyot bukott, a nőt kilökte Hollywood, Beatty és Hoffman meg sztárkodtak tovább, pedig igazi karriergyilkos rémség volt) kurva régi dolog már. Közben meg Ridley "minden második filmem szar" Scott a direktori székben fog meghalni végelgyengülésben, mert ő rendezte az Alient meg a Gladiátort.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nagyon elmés!!!! Aki nem érti, hogyan lehet Rey képes bármilyen előképzettség nélkül az elmekontrol gyakorlására, a tárgyak lebegtetésére vagy akár egy képzett "sith" harcos legyőzősőre...az bizony egy ősember, akit maguk alá gyűrtek a nők.
Anakin meg 10 évesen profi pilóta volt, aki egymaga felrobbantotta a kereskedelmi föderáció flottabázisát... és nem ettől lett borzalmas a Phantom Menace.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Leírtam, hogy nem értek egyet a diszkrimináció egyik formájával sem, de engem sosem érdekelt, hogy adott filmet milyen nemű, vallású, bőrszínű ember rendezte. Ugyanakkor el kell fogadod, hogy Hollywood mindig is érdekközösség volt, de nem a férfiak érdekközössége, hanem mindenekelőtt a pénzé és a pénzen megváltott szociális kapcsolatoké! A férfiak tőkeerősebbek, mert a világ ilyen berendezkedésű. Százalékos arányban a férfiakat jobban érdekli a vállalati kultúra, az ipar, a termelés világa, a tőzsde, a javakért folytatott harc, mint a hölgyeket. Az a baj, hogy Hollywoodot - meg úgy a kapitalizmus strukturális mechanizmusait - humanista elveken keresztül igyekeznek egyesek megváltani. Olyan helyre szeretnének egyenlőséget ültetni, ahol annak sosem volt helye és szerepe, mert idegen a hely szellemiségétől! A kapitalizmus kizárólag érdekek mentén üzemel, ahol az emberek pénzszerző hadjáratot folytatnak. És itt nem csak a nőkkel tolnak ki, hanem a kisfszú törpékkel, a transzgender négerekkel és nagyjából mindenki mással is, ha éppen nem áll mögöttük az érdekérvényesítésben érdekelt TŐKE. A nők pedig most jöttek rá, hogy a férfiak világa, az ego és önzés, a háborúskodás, a szerzési inger kielégítésének a térfele - a kapitalizmus - az nem igazságos. Hát nem az! Engem mezei nézőként viszont a produktum színvonalán túl semmi más nem érdekel. Ezen a kijelentésen nem kell felhorkanni, mert itt nem érzéketlenségről van szó! A feminista körök egyszerűen rossz pályára akarják ráhúzni az egyenjogúságot. A bíróságon, közintézményeken feltétlenül számon kérném az egyenjogúság hiányát, vagy éppen a diszkrimináció meglétét. De igazságot számon kérni egy érdekeken, tőkén, szociális beágyazottságon hízott kapitalista bizniszmodellen? Kérem, ez a verem legalja, ahol nem keresem a napfényt! A feministák pedig úgy csinálnak, mint az életben nem lennének szürke, fekete és világos zónák. Na, a fekete zónán te ne kérd számon a napfény hiányát. A poklon ne kérd számon a masszázságyat! Hollywood egy pénzgyár, kapitalista üzem, véres és igazságtalan küzdőtér, saját szabályokkal. Egyesek pedig a jogérvényesítés színterévé szeretnék változtatni. Nem fog menni, mert az építőkövei között lévő habarcs nem igazságból, jogokból és érzékenységből lett kikeverve, hanem érdekekből és pénzből. Itt nem osztottak lapot az egyenjogúságnak. Ismételten kiemelem, hogy ez éppen úgy vonatkozik a félfheréjű törpére, mint a transzgender négerre, tehát ez nem egy nőkre kiélezett diszkrimináció. Ennek a megkülönböztetésnek a gyökere kizárólag a pénzkötegekbe gabalyodik. Fogadd el, hogy ezen a térfélen nem fog megvalósulni az áhított egyenjogúság, ahogy az élet ezer más területén sem. Ugyanakkor feltétlenül kérd számon azokon a területeken (jog, igazságszolgáltatás stb.) ahol az igény valóban reális és megteremthető! De könyörgöm...ne a kapitalizmus képzeletbeli fellegvárában verjük a tamtamot, ahol egészen alantas, a humánummal köszönöviszonyt sem ápoló érzelmi reflexek üzemelnek. Az űrön sosem kérjük számon a levegő hiányát! Nem vagyok érzéketlen, csak nem értem, hogy az újkori feminizmus miért nem ismeri fel a saját határait. A piacon kéri számon a jogokat! Azon a piacon, ahol soha nem voltak jelen a jogok. Bizonyos mértékű szabályzást rá lehet erőltetni, de az attól még tisztátalan marad! Az a bajom, hogy az emberek idealizálják a valóságot, ami miatt nem ismerik fel a természetes falakat sem. Annyira balzsamos falanszterben élnek, hogy legszívesebben a csirkének is szavazati jogot adnának. Ez sajnos megint az értékválság eredménye, amikor az emberek nem érzik a realitást, mert az identitásukat már átpakolták egy virtuális felépítménybe. Én nagyon sajnálom, ha éppen tehetséges nők esnek el a fronton...de ez a jelenség az élet minden olyan területét érinti, ahol érdekek mentén hoznak döntéseket. Az érdekek pedig sosem ismerték a jogot, és sajátos természetüknél fogva nem is fogják soha. Amit viszont nem fogok elfogadni, az a bármilyen kvóták rendszerszintűvé tétele. Mert a kvóta a valódi értékek ellensége. A mostani - egyébként meglehetősen torz világ - még mindig ezerszer jobb, mint az a talán nem is olyan távoli disztópia, ahol majd kvóták alapján történik a szelekció. Ahol kvóták alapján választják meg a rendező, a forgatókönyvíró, vagy a jelenetben szereplő emberek személyét. Ahol kvóták alapján történik a szöveg és dialógusok megírása! Az ilyen világ a legteljesebb elnyomást, a legalantasabb diszkriminációt intézményesíti. Én úgy érzem, hogy a XXI. századis harcos feminizmus túl lett tolva. Nem akarom elpufogtatni a szokásos banalitást, hogy miért nincs bányász kvóta, de basszus....komolyan az a legnagyobb baj, hogy kevés a női rendező Hollywoodban, a mocsok fellegvárában? Érezned kell, hogy ez egy nagyon nyers dolog, szinte már undorító. Mintha a pornó világán kérnék számon az érzelmi és erkölcsi többletet. Ez a harc ugyanis végtelenül hamis értékek mentén folyik, egy nagyon álságos fronton, amiért is én csak a savval leöntött indonéz nők sanyarú élete felett tudok valódi keserűséget érezni. Az, hogy Hollywood, a XXI. századi hamis istenek fellegvára és belterjes közössége milyen mértékben integrál női részvényeseket a soraiba....sajnos abszolút nem érdekel, de kvóta...az ne legyen, mert súlyosabb jogfosztást eredményez!
Lehet, hogy naiv vagyok...de én korábban még nem láttam ilyet! Óriási pénzek mozognak a sártengerben, teljes mértékben fékevesztett lett a civilizációs úthenger. Lucas idejében - félretéve a prequel filmek minősége felett érzett keserűséget - volt egy működő, lélegző, valódi kulturális alapokon üzemelő kapcsolati rendszer a rajongók és a LucasFilm között. Kicsit úgy éreztük, hogy ez a popkultúrán belül is egy nagy család, és a LucasFilm nem csak egy stúdió, hanem az online közösségi lét prototípusa. A miénk! Kicsit úgy érezhettük, hogy rajongóként részvényesek vagyunk a cégben. Voltak események, oda lehetett csapódni, nem volt fellegvár jellege a dolognak. A rajongói közösség elszenvedett ugyan töréseket, de nem volt megosztva etnikum, szexus alapján. Senki nem foglalkozott vele, hogy mennyi a nők, négerek, kínaiak stb. aránya a filmekben, játékokban, regényekben. Mindenki a világépítéssel volt elfoglalva, és időnként kiszedegette belőle a magának valót. A kivásárlás óta a legtöbb kárt a rajongók szenvedték el. Azt érezzük, hogy a LucasFilm Lucas nélkül már nem a családunk. Most ez így egy hülye megfogalmazás, de Lucas nem volt otromba ember, alapvetően nem az éreztük, hogy korbács van a kezében. Hiába volt üzletember, a szemünkben mégis ilyen kis tesze - tosza szaki, ősz szakállú télapó maradt. Lehetett szidni a rossz döntései miatt, de közel éreztük a cégét magunkhoz. Amilyen távol most van a rajongóktól a Star Wars, azt már nem is lehet fokozni. Megmondom őszintén (elcsépelt kifejezés)...nem biztos, hogy ebben a formában hosszú életet kívánok a Disney/Star Wars együttműködésnek. Sosem mondtam ilyet, de talán jobb lenne most befejezni a Star Wars világának a (le)építését. A Jedi visszatér első hazai premierje óta vagyok rajongó, tényleg nagyon szeretem, de mert nagyon szeretem, a legjobbat akarom a mesének, meg a rajongó társaimnak is.
Ez a poén az ilyen diskurzusokban: mindig kilyukadunk a világvégénél. :D
A női kvótáról meg senki sem beszélt, az egy teljesebb, politikaibb csevejt kívánna, amit itt most nem akarok megereszteni (+ ez egy olyan dolog, amivel szemben vannak nekem is erős fenntartásaim, a közelmúlt belpolitikai eseményei kapcsán is... khm... Berni miért nem mondott le... khm). Hollywood nem így működik, ott egyszerűen csak annyit kell felfogniuk a pénzembereknek, hogy női rendezővel is lehet pénzt keresni.
Szerk: Egyébként nem kötözködésből, hanem praktikus szempontból mondom, hogy tök jó lenne, ha az ilyen hosszú kommenteket bekezdésekre tördelnéd legközelebb, mert szinte kifolyt a szemem, mire a végére értem. Azoknak, akik az itteni hosszan kommentelő emberkéket szokták baszogatni: ez a wall of text, nem az, amit mi körmölünk! :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Öhm, ez nem bevétel hanem jegy mennyiség, írja is a tetején elég nagy betűmérettel. Vagy az inflációval több/kevesebb darab jegy kelt el ahogy telik az idő? ;)
Ha a kezedben a világ talán legjövedelmezőbb popkultúrális frencsájza, aminek generációs a nézőközönsége, ha ez a frencsájz egy akkora falra van felfestve, hogy ha háttal állsz neki, sem tudod mellé dobni a labdát, a következő programpontokat feltétlenül cselekedd meg!
1, Producerként sose nézd, hogy mire vágynak a rajongók, rögtön hozz be valami gender policyt, abszolút oda nem illő baromságot, amivel feltolod mindenki agyát. Olyan dolgokkal tedd tele a filmedet, aminek a hatására még az is meggyűlöli az anyádat, aki sosem látott Star Wars filmet. Nem számít, hogy a Star Wars rajongói eleve egy vegyes összetételű közösség. Nem számít, hogy a Star Wars lassan fél évszázados jelenléte alatt ezrével születtek a különböző fajú, nemű, identitású karakterek, akikkel a conokon nők, férfiak, feketék, fehérek, barnák, szürkék akármik tudtak azonosulni, te csak erőltesd rá a saját szektás gondolkodásodat a filmre. HA producer vagy, ne számítson a rajongók elvárása. Ha vannak belső démonaid és feldolgozatlan elfolytásaid, rögtön húzd rá azokat az új filmek forgatókönyveire, akinek pedig nem tetszik, hát ne nézze (Ezt tweeteld is ki!!!)
2, Közönségkedvenc karakterek! Ha van egy number one karaktered - mondjuk Luke Skywalker -, amit a világ ÖSSZES Star Wars rajongója imád és bálványoz, adj neki egy filmet, amiben a földig rombolod a nimbuszát! Pusztítsd el, rúgj bele, köpd torkon, nyeld le, emészt meg és lehetőleg az összes fizetős vendéged előtt okád ki! Ugyanezt a filmet pakold tele teljesen oda nem illő és abszolút érdektelen karakterekkel - például lila hajú gender tanárnővel, hős ázsiai csajjal, csupa olyan karakterrel, akik már megjelenésükben irritálni fogják a tőkeerős nézőidet. Soha ne okulj a mások által korábban elkövetett hibákból (Jar Jar), teremts te is közutálatnak örvendő karaktereket!
3, Célközönség helyes megválasztása! Hiába köztudomású, hogy például a távol - keleten (Kína)magasról tesznek a Szárvórsz jelenségre, mert történetesen saját popkultúrával, képregény, film és rajzfilmiparral, a nyugatitól teljesen eltérő izlésváliggal lettek felvértezve, te csak csinálj úgy, mintha a Star Wars a legnagyobb energiáit történelmileg is a Kínai Népköztársaságból merítené. Ez nagyon jó irány, de a következő filmjeidben még inkább összpontosítsd figyelmedet mondjuk a jemeni rajongók igényeire! Az eredeti nézőbázisodat, akik mondjuk a Black Friday alkalmával rogyásig szokták pakolni Star Wars cuccokkal a kosaraikat, egyszerűen ignoráld. Minden energiával jelen kell lenned az olyan piacokon, ahol a Star Wars filmeknek nincs popkultúrális történetük, és még az ottani népek szociális beidegződései is a pénztárcád ellen dolgoznak. Nincs mese, Jemenben a Star Wars jövője!
4, Közösségi média! Ez nagyon fontos front, ugyanis köztudomású, hogy a Star Wars mögött egy a prequel megítélésétől függetlenül még mindig nagyon egységes rajongói tömörülés található. Ezek az emberek a fórumokon összejönnek, ahol többnyire SW képregényekről, regényekről, játékokról, karakterekről, űrhajókról, csupa Star Wars geekségről beszélgetnek. Nagyon fontos, hogy twitter üzenetekben küld el őket a K. anyjukba, DE lehetőleg heti rendszerességgel tedd! Nevezd a fizetős férfi rajongóidat (nagyjából a Star Wars hívők 99 százaléka) primitív ősembereknek, szélsőséges hímsovinisztáknak (nem számít, hogy Leia, Mara Jade, Bastila, Ahsoka Tano, Assja Ventress, Sabine Wren, Hera Syndulla például közönségkedvenc karakterek)...nyugodtan baszogasd az üzeneteiddel a rajongóidat a halálba és címkézd őket vissza az apjuk tökébe! Oszd meg őket, hogy rühelljék a termékedet, és lehetőleg még egymással is konfrontálódjanak! (Célod legyen a mindenkori rajongói közösséged feldarabolása!) Eddig ez így nagyon jó irány, de még nincs vége!
5, Rendezés! Nagyon fontos, hogy producerként minden filmed rendezőjével fasírtban legyén. Tudja meg a rajongói közösség, hogy igenis minden filmre ki fogod vetíteni a saját kreatívtalanságodat. Minden rendeződet kreatív nézetkülönbségekre hivatkozva rúgd majd tökön, és amikor már a sokadik film kapcsán kapod a negatív visszacsatolást, szagolj bele a fingodba és mond azt; Nekem volt igazam! (Ilyenkor nem árt egy újabb tweet alkalmával megint elküldeni az anyjukba a rajongókat. Nagyon fontos, hogy valamilyen dehonesztáló címkét mindig aggass rájuk!)
5, Ha az új filmed nézőközönsége a fenti hihetetlen mértékű energiabefektetés ellenére is apadni kezd, MINDIG MÁSBAN KERESD A HIBÁT!!! Soha ne gyakorolj önkritikát, ne olvasd vissza a rajongóknak címzett otromba üzeneteidet, ne vizsgáld felül a fals koncepciódat, egyszerűen nevezz meg egy általános bűnbakot! Mondom, hogy mik a szoba jöhető és általában telitalálat bűnbakok! Trump, nyári meleg, zsidók, hosszú hétvége, nácik, hímsovinizmus, kifáradtak a rajongók, túl jó vagy a világnak. Találd meg a bűnbakot, de mindig másban keresd a hibát!!! Mond azt, hogy a Star Wars rajongói kifáradtak, és ne foglalkozz az olyan tényekkel, hogy a MArvel két filmmel és pár hónap különbséggel kaszálta le a bevételeid tripláját, te csak lovagold meg a bűnbakot! Úgy lovagolj rajta, hogy szétszakadjon a valagad, de pillanatra se gondolkozz el a saját felelősségeden.
6, Van még egy programpont, ami bukott producerként végrehajthatsz. Ha nem bírod feldolgozni, hogy nem értesz az alapvető üzletvezetéshez....akár el is húzhatsz a...(ide mindenki gondoljon, amit megtűr az alapprogramja.)
Ezt már kicsit kezded túltolni ami fárasztó. (Nem, nem a véleményeddel van baj, teljesen logikusan leírtad amit gondolsz....csak már x kommenttel ezelőtt is értettük a lényeget.)
Nem tudom, hogy az átlagos rajongóknak mennyire ismert az, hogy Lucas mindig a független filmezésben hitt. Viszolygott a nagy filmgyáraktól és vezetőiktől, minden pénzét, tudását arra tette fel, hogy önállóan tudjon érvényesülni. Tudta, hogy a stúdióvezetők begyöpesedett bankárok, nem pedig filmes szakemberek. Nem szeretett rendezni, nem tudott írni, viszont imádott vágni és kísérletezni, amiben korának egyik legjobbja is volt.Gyakorlatilag minden filmje így készült, saját finanszírozással, óriási kockázatvállalással. A mostani SW filmek felett pontosan olyan emberek döntenek, akiknek a kezébe sohasem akarta adni a filmjeit. Most bevált ( van neve, hozza az elvárható minimumot ) rendezőkre bízzák a statisztikailag, gazdaságilag gondosan megalapozott ( hogyan jut el a legtöbb piacra, milyen szereplők legyenek benne, stb.) filmeket, hogy a lehető legtöbb pénzt hozza be a Disneynek.
Ráadásul eltelt pár olyan évtized amiben láttunk jobbnál jobb filmeket, millió történetet, csavart, fordulatot. Nehéz ma újat mutatni, főleg azoknak a rajongóknak akik valami hasonló varázst keresnek, mint amivel a klasszikus trilógia idején találkoztak.
Hogy szidta mindenki Lucast és a bandáját az EP I-III korában most meg őket sírja vissza sok sw fanatik. Félreértés ne essék én sem vagyok elragadtatva az új filmektől közel sem, de kicsit mintha túl lenne itt reagálva a dolog :D. Szarok lettek a filmek, nabumm. Én is (meg mindenki más is) szeretett volna minőségi SW filmeket az eredeti trilógiához felnövő fordulatos sztorival és szerethető karakterekkel, de azért remélem nem dől senki se a kardjába csakmert a dizni elkúrta. Ez van srácok sajnos, ideje továbblépni aztán ki tudja, egyszer ők is beletrafálhatnak véletlen a tutiba és születik egy jó film. Számomra nem lettek meggyalázva a régi filmek, simán csak kaptunk pár szar folytatást (meg előzményt). Oké sosem voltam nagy SW fanboy, de rajongói szemüvegen keresztül nézve is félelmetes, hogy milyen mélységekbe repíti ez az embereket.
Engem a SW sorozat finom koncepció zavara aggaszt csak kicsit. Van akinek a TFA jött be, van aki a R1ban találta meg a számításait, nekem a TLJ tetszett, a Solo mondjuk különösebben senkinek, van aki pedig mindet utálta.
A koncepció válság érezhető. Csaponganak, kísérleteznek, de nem igazán áll össze az egész mert eddig minden új film más alkotói szemléletet képviselt, más jövőbeni irányt sejtetve.
Lucast rendezőként biztos hogy nem fogom visszasírni de hiányzik az a karmester aki a színfalak mögött összefogja a szálakat hogy ne essen szét. A Marvelnál van erre egy ember és nagyon jól is végzi a dolgát mert működik a kohézió a filmek közt.
Sírja a faszom vissza. A trilógia után még inkább jöjjenek ezek a közepes szarok, mint azok. Oké, hogy jól építette a világot és sokat bővített rajta, de a filmek még ezeknél is sokkal rosszabbak voltak. Szóval senkinek nem kell ide vissza Lucas, nyugi. :D
Joda jól írta, egyszerűen a Solo közepes film lett, ami a soványka tartalom, negatív kritikák okán kevesebb nézőt vonz be a mozikba. A másik része pedig a LFL management által alkotott gender kvótákkal szembeni irtózatos rajongói ellenszenv, ami kihatott egy legend karakterre, és megalkotott nekünk egy full retard SJW robotot. A TFA filmen még nem lehetett annyira érezni a politikai és ideológiai nyomásgyakorlást, ugyanakkor a TLJ iskolapéldája lett annak, hogyan áldozzuk fel a logika és jóérzés által diktált forgatókönyvírást a kvóták és egyetemes baromságok oltárán. Ez a két fegyvertény pedig bőven elég ahhoz, hogy egy Star Wars film szépen elhasaljon. Az pedig külön felháborító, hogy a keserű számadatokat ráfogták a "kimerültség" intézményére. A Marvel miért nem merül ki? Pontosan mennyi idő is telt el a Black Panther és az Infinity War között? Ugye, hogy ugye!
Dehogy rakták rossz sorba, hát milyen maszkulin toxikus hozzászólás már ez ? :D
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Nevezze mindenki annak, aminek akarja, és én sem azt mondtam, hogy egyösszetevős a probléma, de nekem az nagyon is "SW fatigue", hogy most nem megyek el a filmre, de decemberben elmennék. Az már egy belefáradás a közönség részéről, ha úgymond elkezd gondolkodni a film várható minőségével kapcsolatban ahelyett, hogy beállna a sorba jegyet venni.
Összességében ilyen cuccoknál egyébként is viszonylag kevés köze van a film minőségének a bevételekhez.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ez jó hozzászólás, köszi, szuper!!!!
Azért két dolog bejátszott itt erősen.
- Volt egy megosztó TLJ, amit egy bojkott hiszti is követett.
- Egy olyan ikonikus figurát vettek elő, ami önmagában elriaszt sokakat, nem adva bizalmat a filmnek. Ráadásul kreativ oldalról is bukta, mert megint a régi lemezhez nyúlnak, ahelyett hogy belevágnának a lecsóba (plusz még nagyobb szabadsággal is rendelkezhetnének az alkotásban, nem lennének bizonyos megkötéseik és az elvárás is más lenne).
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
@Veralafutas
ÉS volt egy undorító tweet is Jon Kasdan, a forgatókönyvíró digitális pennájából, amiben elküldte a rajongókat a fenébe. Hogyan NE neveld a sárkányodat iskolapéldája! Rúgj bele a fizetős ügyfélbe, köpd le a manduláját, és utána adj étlapot a kezébe! Valószínűleg ezt sem tudjátok, de a TLJ óta a LFL prominensei - élükön Pablo Hidalgóval - heti rendszerességgel húzzák fel a rajongókat a kioktató tweetjeikkel. Sajnos JJA honosította meg elsőként a hivatalos Lucasfilmes "beszólogatás" intézményét. A rajongók jogos kritikákat fogalmaztak meg Rey elvárható tréningjének a hiánya okán - Mary Sue cimkét aggattak a karakterre - amire JJA a következőket válaszolta:
“Their Problem Isn’t Star Wars, Their Problem Is Being Threatened.” “If you are someone who feels threatened by women and needs to lash out against them, you can probably find an enemy in ‘Star Wars.’
Tehát én a valóságban félek a nőktől, ezért is kötök bele Rey mindenhatóságába. OKKÉÉÉÉÉ!
Erre jött PAblo Hidalgo heti rendszeres sértegetése (a TLJ óda nyomatja a full retartod), amikben szinten mindenkit, de minden fizetős vendéget már elküldött a K. anyjába!
Nézzük:
“Our continued and debilitating obsession with our childhood passions was caveman masculine until the dames ruined it.”
Nagyon elmés!!!! Aki nem érti, hogyan lehet Rey képes bármilyen előképzettség nélkül az elmekontrol gyakorlására, a tárgyak lebegtetésére vagy akár egy képzett "sith" harcos legyőzősőre...az bizony egy ősember, akit maguk alá gyűrtek a nők.
Bármilyen a Rey karakterével kapcsolatos logikai hibáira vonatkozó felvetésre az volt a válasza, hogy a rajongók hímsoviniszták!
Ezekkel a twitter üzenetekkel ingerelte a fanokat, ami nem hagyta érintetlenül a rajongói közösség tagjait, akik természetesen beleszálltak a vitába. (Most jön a lényeg!!!!) A Solo film premierjére kitiltották (letiltották) az összes hardcore fan-t, de valami irgalmatlan mennyiségben. Automatikusan történt a tiltás, így a rajongók nem is tudtak róla, tehát azokat is tiltották, akik ezer éve nem léptek be a fiókjukkal. A tiltás a követők száma alapján léptették életbe. Ha te egy olyan rajongó voltál, akit mondjuk 1000 másik követett, akár egy You Tube csatornán is, akkor egyszerűen letiltottak. Így kapott tiltást a Geeks and Gamers videobloggere, aki soha életében nem üzent semmit twitteren Pablo Hidalgónak. A Lucassfilm figyeli a webet és a digitális közösségi tereket.
A fél éve tartó bőnyálas szájba köpésre Jon Kasdan tweetje tette fel a koronát.
"Sorry to have brought identity/gender politics into... NOPE. Not sorry AT ALL 'cause I think the GALAXY George gave birth to in '77 is big enough for EVERYONE: straight, gay, black, white, brown, Twi'lek, Sullustan, Wookiee, DROID & anything inbetween. #droidrights #weAREsentient"
Azt már meg sem jegyezem, hogy amikor Hamill egy rajongói conon kijelentette, hogy a LucasFilm azért jobban is figyelhetne a rajongóira, Rian Forgatókönyvíró Dzsonzon egy NOPE felkiáltással hallgattatta el.
Kell ennél több magyarázat a Solo film bukására? Eszméletlenül pofátlanok és szemtelenek lettek, egy fillért nem érdemelnek!
Amit PR szinten művelnek az a legalja...
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Tehát akkor nem értesz egyet azzal, hogy a rendezői székek jelentős többségét ezidáig férfiak kapták?
Egy dolgot kell látni: nincsenek olyan iparos rendezők (és itt most nem a Spielbergekre és a Scorcesékre gondolok, hanem a Brett Ratnerekre és a Michael Bayekre) nőből, akik folyamatosan csinálják a hol jó, hol rossz filmjeiket, és folyamatosan, nagyobb szünetek nélkül kapják az újabb és újabb melókat. Ha nő vagy és csinálsz mondjuk 2 kurva jó filmet, aztán meg egy szart, ami még meg is bukik a kasszáknál, a te karrierednek onnantól vége van.
Emlékszik még valaki Mimi Lederre? Ő rendezte a Deep Impactet, aztán meg a Peacemakert, a Vészhelyzet sikere is főleg neki köszönhető, aztán összehozta a Pay it Forwardot, ami elhasalt és done, onnantól csak és kizárólag a tévében kapott kisebb-nagyobb munkákat, Hollywood kilökte magából. Ha azt mondják neked manapság, hogy mondjál női rendezőket, akkor eszedbe jut mondjuk Kathryn Bigelow meg Sofia Coppola azok közül, akik folyamatosan tolják az ipart... és hát jók is, de az egyik mögött az ex-férj James Cameront találod, mint komoly támogatót, aki nélkül nem indult volna be a karrier, a másik mögöt meg a legendás apucit, Francis Ford Coppolát (és még Mimi Leder mögé is kellett egy Spielberg a kiugráshoz).
Aztán ott van Patty Jenkins, aki a 2003-as Monsterért kapott egy Oscart, hogy aztán a 2017-es Wonder Womanig ne rendezzen mozifilmet. Miért? A WW egy olyan igazi, klasszikus, fasza szuperhősfilm DC-fanoknak tele finom utalásokkal a Richard Donner-féle Supermanre, kiváló rendezői munka... mégis az a Zack Snyder kapja meg a teljes DC moziverzum kézivezérlését, aki a Man of Steel előtt az évtized egyik legrosszabb filmjét hozta össze a Sucker Punchcsal (ami ugye pénzügyileg is jó nagy bukás volt) és már az egyébként nagyon jó Watchmennel sem tudott kasszát robbantani.
Most legutóbb pl. Coralie Fargeaton lepődtem meg, aki a Bosszúval látszólag csuklóból kirázott egy olyan igazi, tökös rape and revenge exploitation mozit, ami sokkal hűebb a műfaji forráshoz, mint mondjuk a "shits and giggles" Planet Terror. Gyönyörűen van rendezve és fényképezve, nincs túlbonyolítva, nem röhögtet, hanem érdekli az, hogy magadtól vedd észre a túlzó, röhejes momentumokat, az utolsó fél órában meg Tarantinóként önti rád a patakvért. A főhős sem egy szegény hős, akit csúnyán megerőszakolnak, hanem egy vérbeli plázapicsa, aki a saját kárán tanulja meg, hogy nem kéne elmenni három faszival vadászni a sivatagba. Kiváló film.
Ott van pl. az első Alkonyat-film rendezője is Catherine Hardwicke. Az Alkonyat nyilván egy jó nagy szar film, de ettől még behozta a gyártási költségének a tízszeresét, szóval a stúdió szempontból lazán ki lehet azt jelenteni, hogy Hardwicke elvégezte a melót. Ennek ellenére a második részt már nem ő rendezte, mert nagyobb költségvetést kért a stúdiótól, mire se szó, se beszéd kirúgták a fenébe a helyére meg beültettek egy csávót.
És hogy miért kapnak kevés lehetőséget ezek az emberek Hollywoodban? Hát azért, mert ha te bemész egy stúdióba a filmötleteddel, leültetnek 10 vén faszi elé, és nekik kell eladnod a filmedet. Ugyanakkor régi meglátás az is, hogy a hollywoodi filmeket elsősorban a férfiak fogyasztják, így a férfiakból álló stúdióvezetés alapból is azt gondolja, hogy ha férfi a rendező, akkor egyszerűbb elérni a srácokat.
Szóval a nagy SJW-ellenességben azért tessék belátni azt, hogy ezek valós problémák, nem mellesleg pedig nekünk is rossz dolgokat eredményeznek, hiszen pont hogy az lenne a cél, hogy a hozzáértés, ne pedig nem alapján osszák ki a melót a stúdiók. Én értem, hogy te miért kiáltasz szexizmust akkor, amikor előkerül az, hogy több rendezői munka járna a nőknek, csak azt kell megérteni, hogy ennek nem az az oka, hogy x, lila hajú feministákból álló szervezet inkompetens libákat akar Spielberg székében látni, hanem pont hogy az, hogy kint sorban állnak a felkészült, kiváló filmes csajok.
Ez a jelenség, az úgynevezett "Ishtar-szindróma" (87-ben kijött egy borzalmas film, az Ishtar, amit egy nő rendezett Warren Beattyvel és Dustin Hoffmannal a főszerepben; kurva nagyot bukott, a nőt kilökte Hollywood, Beatty és Hoffman meg sztárkodtak tovább, pedig igazi karriergyilkos rémség volt) kurva régi dolog már. Közben meg Ridley "minden második filmem szar" Scott a direktori székben fog meghalni végelgyengülésben, mert ő rendezte az Alient meg a Gladiátort.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Anakin meg 10 évesen profi pilóta volt, aki egymaga felrobbantotta a kereskedelmi föderáció flottabázisát... és nem ettől lett borzalmas a Phantom Menace.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
De attól is (nem is kicsit - hú, de utáltam azt a részt...)
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
@Zaxx
Leírtam, hogy nem értek egyet a diszkrimináció egyik formájával sem, de engem sosem érdekelt, hogy adott filmet milyen nemű, vallású, bőrszínű ember rendezte. Ugyanakkor el kell fogadod, hogy Hollywood mindig is érdekközösség volt, de nem a férfiak érdekközössége, hanem mindenekelőtt a pénzé és a pénzen megváltott szociális kapcsolatoké! A férfiak tőkeerősebbek, mert a világ ilyen berendezkedésű. Százalékos arányban a férfiakat jobban érdekli a vállalati kultúra, az ipar, a termelés világa, a tőzsde, a javakért folytatott harc, mint a hölgyeket. Az a baj, hogy Hollywoodot - meg úgy a kapitalizmus strukturális mechanizmusait - humanista elveken keresztül igyekeznek egyesek megváltani. Olyan helyre szeretnének egyenlőséget ültetni, ahol annak sosem volt helye és szerepe, mert idegen a hely szellemiségétől! A kapitalizmus kizárólag érdekek mentén üzemel, ahol az emberek pénzszerző hadjáratot folytatnak. És itt nem csak a nőkkel tolnak ki, hanem a kisfszú törpékkel, a transzgender négerekkel és nagyjából mindenki mással is, ha éppen nem áll mögöttük az érdekérvényesítésben érdekelt TŐKE. A nők pedig most jöttek rá, hogy a férfiak világa, az ego és önzés, a háborúskodás, a szerzési inger kielégítésének a térfele - a kapitalizmus - az nem igazságos. Hát nem az! Engem mezei nézőként viszont a produktum színvonalán túl semmi más nem érdekel. Ezen a kijelentésen nem kell felhorkanni, mert itt nem érzéketlenségről van szó! A feminista körök egyszerűen rossz pályára akarják ráhúzni az egyenjogúságot. A bíróságon, közintézményeken feltétlenül számon kérném az egyenjogúság hiányát, vagy éppen a diszkrimináció meglétét. De igazságot számon kérni egy érdekeken, tőkén, szociális beágyazottságon hízott kapitalista bizniszmodellen? Kérem, ez a verem legalja, ahol nem keresem a napfényt! A feministák pedig úgy csinálnak, mint az életben nem lennének szürke, fekete és világos zónák. Na, a fekete zónán te ne kérd számon a napfény hiányát. A poklon ne kérd számon a masszázságyat! Hollywood egy pénzgyár, kapitalista üzem, véres és igazságtalan küzdőtér, saját szabályokkal. Egyesek pedig a jogérvényesítés színterévé szeretnék változtatni. Nem fog menni, mert az építőkövei között lévő habarcs nem igazságból, jogokból és érzékenységből lett kikeverve, hanem érdekekből és pénzből. Itt nem osztottak lapot az egyenjogúságnak. Ismételten kiemelem, hogy ez éppen úgy vonatkozik a félfheréjű törpére, mint a transzgender négerre, tehát ez nem egy nőkre kiélezett diszkrimináció. Ennek a megkülönböztetésnek a gyökere kizárólag a pénzkötegekbe gabalyodik. Fogadd el, hogy ezen a térfélen nem fog megvalósulni az áhított egyenjogúság, ahogy az élet ezer más területén sem. Ugyanakkor feltétlenül kérd számon azokon a területeken (jog, igazságszolgáltatás stb.) ahol az igény valóban reális és megteremthető! De könyörgöm...ne a kapitalizmus képzeletbeli fellegvárában verjük a tamtamot, ahol egészen alantas, a humánummal köszönöviszonyt sem ápoló érzelmi reflexek üzemelnek. Az űrön sosem kérjük számon a levegő hiányát! Nem vagyok érzéketlen, csak nem értem, hogy az újkori feminizmus miért nem ismeri fel a saját határait. A piacon kéri számon a jogokat! Azon a piacon, ahol soha nem voltak jelen a jogok. Bizonyos mértékű szabályzást rá lehet erőltetni, de az attól még tisztátalan marad! Az a bajom, hogy az emberek idealizálják a valóságot, ami miatt nem ismerik fel a természetes falakat sem. Annyira balzsamos falanszterben élnek, hogy legszívesebben a csirkének is szavazati jogot adnának. Ez sajnos megint az értékválság eredménye, amikor az emberek nem érzik a realitást, mert az identitásukat már átpakolták egy virtuális felépítménybe. Én nagyon sajnálom, ha éppen tehetséges nők esnek el a fronton...de ez a jelenség az élet minden olyan területét érinti, ahol érdekek mentén hoznak döntéseket. Az érdekek pedig sosem ismerték a jogot, és sajátos természetüknél fogva nem is fogják soha. Amit viszont nem fogok elfogadni, az a bármilyen kvóták rendszerszintűvé tétele. Mert a kvóta a valódi értékek ellensége. A mostani - egyébként meglehetősen torz világ - még mindig ezerszer jobb, mint az a talán nem is olyan távoli disztópia, ahol majd kvóták alapján történik a szelekció. Ahol kvóták alapján választják meg a rendező, a forgatókönyvíró, vagy a jelenetben szereplő emberek személyét. Ahol kvóták alapján történik a szöveg és dialógusok megírása! Az ilyen világ a legteljesebb elnyomást, a legalantasabb diszkriminációt intézményesíti. Én úgy érzem, hogy a XXI. századis harcos feminizmus túl lett tolva. Nem akarom elpufogtatni a szokásos banalitást, hogy miért nincs bányász kvóta, de basszus....komolyan az a legnagyobb baj, hogy kevés a női rendező Hollywoodban, a mocsok fellegvárában? Érezned kell, hogy ez egy nagyon nyers dolog, szinte már undorító. Mintha a pornó világán kérnék számon az érzelmi és erkölcsi többletet. Ez a harc ugyanis végtelenül hamis értékek mentén folyik, egy nagyon álságos fronton, amiért is én csak a savval leöntött indonéz nők sanyarú élete felett tudok valódi keserűséget érezni. Az, hogy Hollywood, a XXI. századi hamis istenek fellegvára és belterjes közössége milyen mértékben integrál női részvényeseket a soraiba....sajnos abszolút nem érdekel, de kvóta...az ne legyen, mert súlyosabb jogfosztást eredményez!
Lehet, hogy naiv vagyok...de én korábban még nem láttam ilyet! Óriási pénzek mozognak a sártengerben, teljes mértékben fékevesztett lett a civilizációs úthenger. Lucas idejében - félretéve a prequel filmek minősége felett érzett keserűséget - volt egy működő, lélegző, valódi kulturális alapokon üzemelő kapcsolati rendszer a rajongók és a LucasFilm között. Kicsit úgy éreztük, hogy ez a popkultúrán belül is egy nagy család, és a LucasFilm nem csak egy stúdió, hanem az online közösségi lét prototípusa. A miénk! Kicsit úgy érezhettük, hogy rajongóként részvényesek vagyunk a cégben. Voltak események, oda lehetett csapódni, nem volt fellegvár jellege a dolognak. A rajongói közösség elszenvedett ugyan töréseket, de nem volt megosztva etnikum, szexus alapján. Senki nem foglalkozott vele, hogy mennyi a nők, négerek, kínaiak stb. aránya a filmekben, játékokban, regényekben. Mindenki a világépítéssel volt elfoglalva, és időnként kiszedegette belőle a magának valót. A kivásárlás óta a legtöbb kárt a rajongók szenvedték el. Azt érezzük, hogy a LucasFilm Lucas nélkül már nem a családunk. Most ez így egy hülye megfogalmazás, de Lucas nem volt otromba ember, alapvetően nem az éreztük, hogy korbács van a kezében. Hiába volt üzletember, a szemünkben mégis ilyen kis tesze - tosza szaki, ősz szakállú télapó maradt. Lehetett szidni a rossz döntései miatt, de közel éreztük a cégét magunkhoz. Amilyen távol most van a rajongóktól a Star Wars, azt már nem is lehet fokozni. Megmondom őszintén (elcsépelt kifejezés)...nem biztos, hogy ebben a formában hosszú életet kívánok a Disney/Star Wars együttműködésnek. Sosem mondtam ilyet, de talán jobb lenne most befejezni a Star Wars világának a (le)építését. A Jedi visszatér első hazai premierje óta vagyok rajongó, tényleg nagyon szeretem, de mert nagyon szeretem, a legjobbat akarom a mesének, meg a rajongó társaimnak is.
ezt ne itt
Ez a poén az ilyen diskurzusokban: mindig kilyukadunk a világvégénél. :D
A női kvótáról meg senki sem beszélt, az egy teljesebb, politikaibb csevejt kívánna, amit itt most nem akarok megereszteni (+ ez egy olyan dolog, amivel szemben vannak nekem is erős fenntartásaim, a közelmúlt belpolitikai eseményei kapcsán is... khm... Berni miért nem mondott le... khm). Hollywood nem így működik, ott egyszerűen csak annyit kell felfogniuk a pénzembereknek, hogy női rendezővel is lehet pénzt keresni.
Szerk: Egyébként nem kötözködésből, hanem praktikus szempontból mondom, hogy tök jó lenne, ha az ilyen hosszú kommenteket bekezdésekre tördelnéd legközelebb, mert szinte kifolyt a szemem, mire a végére értem. Azoknak, akik az itteni hosszan kommentelő emberkéket szokták baszogatni: ez a wall of text, nem az, amit mi körmölünk! :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
rwurl=https://pbs.twimg.com/media/DeNy2H3UQAYX0VN.jpg:large
Aranyos ez a táblázat ahogy kihagyja az inflációt :DDD idióták
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
Öhm, ez nem bevétel hanem jegy mennyiség, írja is a tetején elég nagy betűmérettel. Vagy az inflációval több/kevesebb darab jegy kelt el ahogy telik az idő? ;)
Ha a kezedben a világ talán legjövedelmezőbb popkultúrális frencsájza, aminek generációs a nézőközönsége, ha ez a frencsájz egy akkora falra van felfestve, hogy ha háttal állsz neki, sem tudod mellé dobni a labdát, a következő programpontokat feltétlenül cselekedd meg!
1, Producerként sose nézd, hogy mire vágynak a rajongók, rögtön hozz be valami gender policyt, abszolút oda nem illő baromságot, amivel feltolod mindenki agyát. Olyan dolgokkal tedd tele a filmedet, aminek a hatására még az is meggyűlöli az anyádat, aki sosem látott Star Wars filmet. Nem számít, hogy a Star Wars rajongói eleve egy vegyes összetételű közösség. Nem számít, hogy a Star Wars lassan fél évszázados jelenléte alatt ezrével születtek a különböző fajú, nemű, identitású karakterek, akikkel a conokon nők, férfiak, feketék, fehérek, barnák, szürkék akármik tudtak azonosulni, te csak erőltesd rá a saját szektás gondolkodásodat a filmre. HA producer vagy, ne számítson a rajongók elvárása. Ha vannak belső démonaid és feldolgozatlan elfolytásaid, rögtön húzd rá azokat az új filmek forgatókönyveire, akinek pedig nem tetszik, hát ne nézze (Ezt tweeteld is ki!!!)
2, Közönségkedvenc karakterek! Ha van egy number one karaktered - mondjuk Luke Skywalker -, amit a világ ÖSSZES Star Wars rajongója imád és bálványoz, adj neki egy filmet, amiben a földig rombolod a nimbuszát! Pusztítsd el, rúgj bele, köpd torkon, nyeld le, emészt meg és lehetőleg az összes fizetős vendéged előtt okád ki! Ugyanezt a filmet pakold tele teljesen oda nem illő és abszolút érdektelen karakterekkel - például lila hajú gender tanárnővel, hős ázsiai csajjal, csupa olyan karakterrel, akik már megjelenésükben irritálni fogják a tőkeerős nézőidet. Soha ne okulj a mások által korábban elkövetett hibákból (Jar Jar), teremts te is közutálatnak örvendő karaktereket!
3, Célközönség helyes megválasztása! Hiába köztudomású, hogy például a távol - keleten (Kína)magasról tesznek a Szárvórsz jelenségre, mert történetesen saját popkultúrával, képregény, film és rajzfilmiparral, a nyugatitól teljesen eltérő izlésváliggal lettek felvértezve, te csak csinálj úgy, mintha a Star Wars a legnagyobb energiáit történelmileg is a Kínai Népköztársaságból merítené. Ez nagyon jó irány, de a következő filmjeidben még inkább összpontosítsd figyelmedet mondjuk a jemeni rajongók igényeire! Az eredeti nézőbázisodat, akik mondjuk a Black Friday alkalmával rogyásig szokták pakolni Star Wars cuccokkal a kosaraikat, egyszerűen ignoráld. Minden energiával jelen kell lenned az olyan piacokon, ahol a Star Wars filmeknek nincs popkultúrális történetük, és még az ottani népek szociális beidegződései is a pénztárcád ellen dolgoznak. Nincs mese, Jemenben a Star Wars jövője!
4, Közösségi média! Ez nagyon fontos front, ugyanis köztudomású, hogy a Star Wars mögött egy a prequel megítélésétől függetlenül még mindig nagyon egységes rajongói tömörülés található. Ezek az emberek a fórumokon összejönnek, ahol többnyire SW képregényekről, regényekről, játékokról, karakterekről, űrhajókról, csupa Star Wars geekségről beszélgetnek. Nagyon fontos, hogy twitter üzenetekben küld el őket a K. anyjukba, DE lehetőleg heti rendszerességgel tedd! Nevezd a fizetős férfi rajongóidat (nagyjából a Star Wars hívők 99 százaléka) primitív ősembereknek, szélsőséges hímsovinisztáknak (nem számít, hogy Leia, Mara Jade, Bastila, Ahsoka Tano, Assja Ventress, Sabine Wren, Hera Syndulla például közönségkedvenc karakterek)...nyugodtan baszogasd az üzeneteiddel a rajongóidat a halálba és címkézd őket vissza az apjuk tökébe! Oszd meg őket, hogy rühelljék a termékedet, és lehetőleg még egymással is konfrontálódjanak! (Célod legyen a mindenkori rajongói közösséged feldarabolása!) Eddig ez így nagyon jó irány, de még nincs vége!
5, Rendezés! Nagyon fontos, hogy producerként minden filmed rendezőjével fasírtban legyén. Tudja meg a rajongói közösség, hogy igenis minden filmre ki fogod vetíteni a saját kreatívtalanságodat. Minden rendeződet kreatív nézetkülönbségekre hivatkozva rúgd majd tökön, és amikor már a sokadik film kapcsán kapod a negatív visszacsatolást, szagolj bele a fingodba és mond azt; Nekem volt igazam! (Ilyenkor nem árt egy újabb tweet alkalmával megint elküldeni az anyjukba a rajongókat. Nagyon fontos, hogy valamilyen dehonesztáló címkét mindig aggass rájuk!)
5, Ha az új filmed nézőközönsége a fenti hihetetlen mértékű energiabefektetés ellenére is apadni kezd, MINDIG MÁSBAN KERESD A HIBÁT!!! Soha ne gyakorolj önkritikát, ne olvasd vissza a rajongóknak címzett otromba üzeneteidet, ne vizsgáld felül a fals koncepciódat, egyszerűen nevezz meg egy általános bűnbakot! Mondom, hogy mik a szoba jöhető és általában telitalálat bűnbakok! Trump, nyári meleg, zsidók, hosszú hétvége, nácik, hímsovinizmus, kifáradtak a rajongók, túl jó vagy a világnak. Találd meg a bűnbakot, de mindig másban keresd a hibát!!! Mond azt, hogy a Star Wars rajongói kifáradtak, és ne foglalkozz az olyan tényekkel, hogy a MArvel két filmmel és pár hónap különbséggel kaszálta le a bevételeid tripláját, te csak lovagold meg a bűnbakot! Úgy lovagolj rajta, hogy szétszakadjon a valagad, de pillanatra se gondolkozz el a saját felelősségeden.
6, Van még egy programpont, ami bukott producerként végrehajthatsz. Ha nem bírod feldolgozni, hogy nem értesz az alapvető üzletvezetéshez....akár el is húzhatsz a...(ide mindenki gondoljon, amit megtűr az alapprogramja.)
https://www.youtube.com/watch?v=yXuWJsMQcVc
***sóhajt.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Köszönjük Emese
Ezt már kicsit kezded túltolni ami fárasztó. (Nem, nem a véleményeddel van baj, teljesen logikusan leírtad amit gondolsz....csak már x kommenttel ezelőtt is értettük a lényeget.)
Nem tudom, hogy az átlagos rajongóknak mennyire ismert az, hogy Lucas mindig a független filmezésben hitt. Viszolygott a nagy filmgyáraktól és vezetőiktől, minden pénzét, tudását arra tette fel, hogy önállóan tudjon érvényesülni. Tudta, hogy a stúdióvezetők begyöpesedett bankárok, nem pedig filmes szakemberek. Nem szeretett rendezni, nem tudott írni, viszont imádott vágni és kísérletezni, amiben korának egyik legjobbja is volt.Gyakorlatilag minden filmje így készült, saját finanszírozással, óriási kockázatvállalással. A mostani SW filmek felett pontosan olyan emberek döntenek, akiknek a kezébe sohasem akarta adni a filmjeit. Most bevált ( van neve, hozza az elvárható minimumot ) rendezőkre bízzák a statisztikailag, gazdaságilag gondosan megalapozott ( hogyan jut el a legtöbb piacra, milyen szereplők legyenek benne, stb.) filmeket, hogy a lehető legtöbb pénzt hozza be a Disneynek.
Ráadásul eltelt pár olyan évtized amiben láttunk jobbnál jobb filmeket, millió történetet, csavart, fordulatot. Nehéz ma újat mutatni, főleg azoknak a rajongóknak akik valami hasonló varázst keresnek, mint amivel a klasszikus trilógia idején találkoztak.
Igen ez érdekes Lucasban hogy annó mekkora lázadó volt aztán ő maga adta el áron allul pont a Disney-nek a gyermekét.
Hogy szidta mindenki Lucast és a bandáját az EP I-III korában most meg őket sírja vissza sok sw fanatik. Félreértés ne essék én sem vagyok elragadtatva az új filmektől közel sem, de kicsit mintha túl lenne itt reagálva a dolog :D. Szarok lettek a filmek, nabumm. Én is (meg mindenki más is) szeretett volna minőségi SW filmeket az eredeti trilógiához felnövő fordulatos sztorival és szerethető karakterekkel, de azért remélem nem dől senki se a kardjába csakmert a dizni elkúrta. Ez van srácok sajnos, ideje továbblépni aztán ki tudja, egyszer ők is beletrafálhatnak véletlen a tutiba és születik egy jó film. Számomra nem lettek meggyalázva a régi filmek, simán csak kaptunk pár szar folytatást (meg előzményt). Oké sosem voltam nagy SW fanboy, de rajongói szemüvegen keresztül nézve is félelmetes, hogy milyen mélységekbe repíti ez az embereket.
valaki nevezze már át a topikot Krumplikra
lehet, hogy 15 ev mulva kihoznak egy olyan szar trilogiat, amihez kepest az ep7-9 is istencsaszarnak fog tunni (mint az ep1-3 most)
Parizer forever.
Engem a SW sorozat finom koncepció zavara aggaszt csak kicsit. Van akinek a TFA jött be, van aki a R1ban találta meg a számításait, nekem a TLJ tetszett, a Solo mondjuk különösebben senkinek, van aki pedig mindet utálta.
A koncepció válság érezhető. Csaponganak, kísérleteznek, de nem igazán áll össze az egész mert eddig minden új film más alkotói szemléletet képviselt, más jövőbeni irányt sejtetve.
Lucast rendezőként biztos hogy nem fogom visszasírni de hiányzik az a karmester aki a színfalak mögött összefogja a szálakat hogy ne essen szét. A Marvelnál van erre egy ember és nagyon jól is végzi a dolgát mert működik a kohézió a filmek közt.
Sírja a faszom vissza. A trilógia után még inkább jöjjenek ezek a közepes szarok, mint azok. Oké, hogy jól építette a világot és sokat bővített rajta, de a filmek még ezeknél is sokkal rosszabbak voltak. Szóval senkinek nem kell ide vissza Lucas, nyugi. :D
rwurl=https://i.imgur.com/SKGgD3hh.jpg
vagy tl;dr-re