Mindig is kicsit gondban voltam, hogy hova írjak/linkeljek az érdekes projectekről, vagy a Frictional munkásságáról, szóval pár
Klasszikusok
Yume Nikki
Ib
The White Chamber
They Hunger
Afraid of Monsters
Cry of Fear
Experimental/kísérleti jellegű horrorok
Eversion
Which
The 4th Wall
SCP - Containment Breach
Imscared
I See You
rwurl=http://i.imgur.com/VoblLNc.jpg
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=tOBNFWgK_2o
Demo: http://www.indiedb.com/games/uncanny-valley/downloads/uncanny-valley-demo
rwurl=http://i.imgur.com/ab6Teku.png
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=cEpbFwPGgmI
Prototype: http://gamejolt.com/games/action/lakeview-cabin/18469/
rwurl=http://i.imgur.com/9LJMbB1.png
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=r9oM96ar4_w
They Hunger! Hogy örültem, amikor kiderült, hogy "digitális színészekkel" (aka. HL2 modellek, mert nincs pénz) elkészül önálló formában Source-ra! És milyen szomorú voltam, amikor elkaszálták! :(
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Igen, kár érte, habár a HL1-es modellek maga bumfurdisága is nagyban hozzáad az élményhez. A zseniális - értsd, borzasztó amatőr - voice actingről nem is beszélve: Braaainss! Hangulatilag talán a mai napig ez áll a legközelebb Romero klasszikusaihoz.
rwurl=http://i.imgur.com/bRY5GLD.jpg
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=cpcMUUAq3m0
Ingyenes első rész: http://owlcave.net/sepulchre-game/
Az ingyenes Why Am I Dead fejlesztője egy ideje már dolgozik a következő játékán, melyben szintúgy a saját halálunk után kell nyomoznunk; a korábbi helyszínnel szemben egy hajón.
Why Am I Dead At Sea - release date trailer
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=dy2j7qpt7v0
.
Érkezés május 11-én.
---
Kickstarteren ugyan nem érte el az ex-modderekből verbúválódott csapat a kitűzött célt, viszont az űrben játszódó lopakodós pszicho-horror továbbra is érkezik. Megjelenési dátum: április 30.
Solarix - The Betty Trailer
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=jRoCUy2q_7E
.
Forgotten Memories: Alternate Realities launch trailer:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=eEeevL4239I
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
A mobilokon már egy ideje kint lévő, hangon alapuló Dark Echo végre PC-re is eltalált.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=_hVKY93JO3M
.
A Ludum Dares prototípust itt lehet kipróbálni.
---
A permadeathhel tarkított, hajón bujkálós Monstrum pedig holnap fog kilépni Early Accessből.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=1H5LpHJ_2x4
.
Úgy látom, ez nem volt még:
https://www.kickstarter.com/projects/perceptiongame/perception-3
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=L_1zUXv5l7M
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Ezt juttatja eszembe:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=nckqSM2tjk0
Remélem meg lesz rá a pénz, szívesen összefosnám rajta magam egy esős őszi napon akár VR-el, akár otthon sötétben full 5.1-el. :D
- I don't think you should drink that. It looks bad for you. - Nonsense. It makes me feel great. Smarter. More aggressive. It feels like I could... Like I could... TAKE ON THE WORLD!
Fejhallgató nélkül szoktál horrort játszani, ráadásul 5.1-en, amikor stereó felett
hírhedten szarelég vegyes a legtöbb játék hangkeverése?rwurl=http://i.imgur.com/DoDoiXc.jpg
A szoktam az túlzás, eddig a Dead Space sorozat, a PT Demo meg egy Isolation van a hátam mögött (régebbről még az Undying, de azt pl. csak nappal mertem tolni), most jutottam el odáig, hogy rendesen, sötétben merjek velük játszani, anno a Silent Hill áltsulis ötödik osztályos koromban kicsit betette a pumpát a küllők közé. :D A fejhallgatót nem szeretem igazán, meleg, nagy, az 5.1-el viszont személy szerint semmi bajom sincsen, így is befostam az Isolation-től rendesen, amikor hallottam, hogy mögöttem kapar/leugrik/szalad felém a dög. :)
- I don't think you should drink that. It looks bad for you. - Nonsense. It makes me feel great. Smarter. More aggressive. It feels like I could... Like I could... TAKE ON THE WORLD!
Maze: The Angels Walk Silently is a Lovecraftian, First-Person, Adventure, Horror Game
https://www.facebook.com/MazeTAWS
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=8zcCSvCejdQ
Honfitársak játéka (bár ezt az akcentuson is hallani).
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Tetszik. Az akcentus kifejezetten hozzáad a komolykodó és szánalmas pengeélén táncoló felolvasáshoz. Írnám, hogy a fegyver láttán kissé lehervadt a lelkesedésem, de a Kickstarteres tervek függvényében úgyis kudarcra vannak ítélve (hacsak nem fognak már hónapokkal a kalapolás előtt massszív reklámhadjáratba).
The 25 Best Horror Games On PC
Elég izés, mint a többi listájuk is, de legalább rákerült a CoC:DCotE.
ibi amentia latet
Legalább sokadik impulse, hogy egyszer csak bele kell vágnom a Stalkerekbe. ;)
Azért egy Clive Barker's Undying belefért volna szerintem a top25-be, valamelyik pixeles indie gagyi helyett. :)
- I don't think you should drink that. It looks bad for you. - Nonsense. It makes me feel great. Smarter. More aggressive. It feels like I could... Like I could... TAKE ON THE WORLD!
A rangsorolástól eltekintve elég korrekt címek kerültek fel. Külön pluszpont, hogy nem nosztalgialistát csináltak, amik nagyja felett már jócskán elrepült az idő. Ezt figyelembe véve én is összedobtam egy top10-et:
01. Silent Hill 2 (2001)
02. Fatal Frame II: Crimson Butterfly (2003)
03. Amnesia: The Dark Descent (2010)
04. Lone Survivor (2012)
05. Condemned: Criminal Origins (2005)
06. Siren: Blood Curse (2008)
07. Alan Wake (2010)
08. Outlast (2013)
09. Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (2005)
10. Harvester (1996)
@Magon:
/gasp
@Mudokon:
gr8 b8 m8 i r8 8/8
Az Undyingot egyébként néhány éve játszottam újra, és a helyszínek, karakterek, hangeffektek, azaz a "hangulat" továbbra is remekül hozza a műfaj sajátosságait, viszont játékmenet szempontjából szinte semmiben nem tér el egy akkori lövöldétől. A Blood listára kerülésén is pont emiatt hüledezek, hiszen ha nagyon reduktívak akarunk lenni, akkor nem sokkal több egy horror köntösbe bújtatott Doom klónnál.
Hm, ergo horror (is?), ergo helye lehet egy horrorlistán. Elvégre a 'horror' nem a játékmenetet, játékstílust jelöli (még leggyakoribb játékmechanikai elemeit, mint a túlélést sem nevezném okvetlenül, alanyi jogon szükségesnek), hanem az esztétikumot/hangulatot/történetet, amik mellett a játék mint olyan lehet platformer vagy Doom-klón vagy Minecraft-klón vagy akármi is. Mer ha ennyire reduktívak akarunk lenni, a STALKER sem sokkal több egy horrorköntösbe bújtatott Doom-klónnál (jóllehet oké, oké, a Bloodnál azért talán mégis több).
A Pripjatyot még én sem próbáltam, a szériával való tapasztalatom kimerül az első rész végigjátszásával. De ennek apropóján most kívánságlistáztam.
ibi amentia latet
Ha ezzel azt szeretnéd mondani, hogy a horror műfaja nem kizárólag a félelem érzet keltéséről szól, akkor persze, egyetértünk. Azonban az alműfajok és a horror motívumokkal operáló játékok között hatalmas lehet a különbség, ha a játék egészét vizsgáljuk. A Blood esetén szó szerint köntösről lehet beszélni, ugyanis mechanikailag teljesen a Doomot idézi, ami méretes fegyverarzenáltól kezdve a robbanós hordókon át rengeteg elemet egy az egyben tartalmaz. Ezek pedig pont a horror központi érzésével ellentétesen működnek, hiszen a szörnyeket különösebb erőfeszítés nélkül, a saját kreativitásunk szerint darálhatjuk be.
Az atomkatasztrófa utáni Zónában pedig számtalan veszély leselkedik a játékosra, amik nem csak külsőségkben (aesthetically) mutatkoznak meg, hanem szerves részét képezik a "játékmenetnek" (amin keresztül a legtöbb érintkezünk a művel). Ezutóbbi zárójeles résszel nem azt kívánom állítani, hogy minden horror esetén a "grafika" alárendeltje lenne a "játékmenetnek", vagy hogy ezek arányai alapján kéne megítélni a játékot. De a konkrét példákban a vizualitáson (rigen környezet, testhorror) keresztül használnak horror motívumokat, amik mind a félelem érzéssel párosulnak, azonban ezen kívül csakis a S.T.A.L.K.E.R. használ egyéb módszereket az érzés elmélyítésére, míg a Blood kifejezetten ez ellen dolgozik.
Az alműfajos kérdésre visszatérve, meg sokkal előbb hoznám fel a komikus/morbid horror vonalat erősítő Deadly Premonitiont, a mechanikailag szintúgy bajos point 'n' click horrorokat, vagy a szerepkört megcserélő Stubbs The Zombiet, mint a Bloodot. Az Undyinghoz hasonlóan, a Blood is kiemelkedett annakidején - és most is nagyon jó lövöldék - csak azóta annyi horror körítéssel tálalt FPS, meg a műfajt jobban feldolgozó játék jött ki, hogy én nem raknám fel őket egy toplistára.
A játékokat alapvetően játékmenet alapján soroljuk műfajokba, a filmeket, könyveket pedig téma alapján, ha nyilván ez utóbbit is jellemzi a saját eszköztár. Kérdés tehát, hogy ha egyszer ugyanaz a történet könyvben, filmen horror lenne, akkor játékként ne lenne az?
Nyilván vannak műfajok, amelyeket konvenciók, egyáltalán saját határaik élesebb kontúrja alapján könnyebb elhatárolni, de a horror eléggé képlékeny, főleg a játékok világában. Míg nem nevezünk mindent kalandjátéknak kalandfilmes téma után (illetve de, viszont csak egy marék játékról van szó, melynek megvan a maga műfaja játékként - lásd Uncharted, modern Tomb Raider), addig senki nem vonja kétségbe, hogy a westernbe beleférnek olyan eltérő játékok, mint a Call of Juarez, a Desperados és a Red Dead Dead Redemption. Ugyanígy lehet egyszerre sci-fi az Alpha Centauri, a Deus Ex, a StarCraft, a The Dig és a Wing Commander. Ebben az értelemben lehet sorolni a horrorbőrű játékokat is, ha itt a témán kívül több kapaszkodónk is van. Elfogadható a listázás több - konzekvens - megközelítés alapján is, ha ettől túlélő horror biztosan nem lesz műfajilag a Bloodból, akkor már az Incubation vagy az X-COM: Terror from the Deep is találóbb :) Van, aki még a Doom 1-2-t is ideveszi, ami még méretesebb túlzásnak tűnik.
Sors bona, nihil aliud.
Megvan a Fran Bow megjelenési dátuma: augusztus 27.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=cnfXW4JRLpc
Augusztus 18-án jön a ZombiU u betű nélkül PC-re és konzolokra.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=pIX5PNOyzTM
Layers of Fear:
http://www.vg247.com/2015/08/12/a-psychedelic-horror-game-inspired-by-th...
rwurl=https://youtu.be/1cnjVSo4AFM
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Agony játékmenet 8 percben
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=ry0DisvCrAU
Megismételném a Silent Hill-es kérdésmet itt.
Brianaspirin:
"kezdd a 2-3 részekkel.
ha érdekel"
Tno:
"Igen, már régen is ezt mondták/írták, miről fogok lemaradni így? Vagy csak a grafika/kezelhetőség az ami már igen nehezen emészthető? Nem fog elspoilerezni dolgokat az első részből a 2/3? Mennyi utalás van az első részre ezekben?"
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
nekem az első rész kimaradt, de (szerintem) nem vont le a második rész élvezeti értékéből.
tudtommal nagyon kevés utalás van az első részre. igazából silent hill ugyanaz, de a sztori más, más szereplőkkel.
az egyik befejezésben van konkrét visszautalás az első rész történéseire, ami kb 8mp.
szóval én azt mondom, átugorhatod az első részt
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Brian jól mondja, ami a második részt illeti (abszolút független az első résztől, egyáltalán nem kell hozzá), a harmadik viszont az első egyenes folytatása, szóval ahhoz abszolút kell az első.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=9J716rqAPCU
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Pár nappal ezelőtt megjelent egy kép a RedBarrels valahány közösségi oldalán.
rwurl=https://scontent-dus1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/74313902_2323709981074289_...
Ez arra enged következtetni, hogy hamarosan egy új játékra számíthatunk tőlük. Sokan remélték az Outlast folytatását, hisz már két részen is túl vagyunk, kaptunk már DLC-t is, de a RedBarrels kijelentette, hogy ez a költemény nem fog kapcsolódni a "szériához", ugyanakkor azonos univerzumban játszódik (ez mondjuk így elgondolkodtató), illetve azt is megsúgták, hogy szeretnének egy magasabb szintre lépni, kockáztatni - hogy ez mit takar, arról még nem igen találtam cikket, de lehet hogy nem kellene mélyre ásni a hírek között, hogy megfejtsem (bár a mobilomon a Chrome biztos, hogy tálcán kínálja majd az infót, mivel párszor már rákattintottam ehhez kapcsolódó oldalakra).
Bár mostanában nem sokat játszom, mindenképp érdekel, mivel ajándékoznak majd meg bennünket. Legutóbb a Man of Medan lett kivégezve, illetve a Monstrum volt az az indie, kijutós horror, ami nagyon a szívemhez nőtt, így időről-időre visszatértem/ünk, amikor alkalom adódott rá (
nem is értem, hogy egy kijutós horrorba hogy kerülhetett több mint 20 órám, igaz több mint egy év alatt, bára valósághoz hozzátartozik, hogy vagy Live Streameltem, vagy nálam voltak barátok, akikkel vittük).rwurl=https://youtu.be/rTK9ziQApLU?t=501
What tremendous feats human beings are capable of once they abandon dignity. Yet I believe the most significant thing you could do is die.
Talán a Silent Hill 2 a kedvenc horrorjátékom, de ez faszság:
https://www.gameinformer.com/opinion/2023/12/27/two-decades-later-silent-hill-2-is-still-the-scariest-game-of-all-time
Azért zavar különösen ez a rendszeresen vissza-visszatérő vélemény, mert még az SH-t sem kell otthagyni ahhoz, hogy félelmetesebb játékot találj az SH2-nél. :D Az első és a harmadik rész is sokkal jobban rámegy a játékos ijesztgetésére, mindkét játék masszívan pszichohorror és főleg a 3 borzasztóan nyomasztó tud lenni, annyira, hogy olyat a 2 meg sem kísérel. Ráadásul a cikkben felsorolt érvek közül mindegyik megvan a 3-ban is, sőt, minden hangulati elem (sötétség, fura zajok, csend, ellenfelek nélküli átvezető részek stb.) intenzívebb benne.
SH2 kezdés? Egy lassú, hangulatos séta Twin P... Silent Hillbe az erdőn keresztül. SH3 kezdés? "Tyű, ez elég nyomasztó első helyszínnek, nyissuk ki az ajtót és HOLY FUCKING SHIT MI A KURVAÉLET AZ?"
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=MLo2WtNN69Q
Btw a 2 egyáltalán nem készült hardcore survival horrornak, inkább a történetre fókuszál (és ebben veri is az összes többi SH-t ezerrel), játékmenetben pedig még hardon is nagyon baráti néhány furább részt leszámítva. A fejlesztők azt szeretnék, hogy a végére érj, az első és a harmadik résszel meg nagyon nem ez a helyzet már közepes szinten sem. Az első normal SH3 végigjátszásomnál cheese-elnem kellett egy kicsit a bosst a végén, mert egyszerűen nem maradt rá elég lőszerem. :D