Eskuszom nem emlekszem mikor jatszottam ilyen jot videojatekkal. :) Couch coop a cucc (online multi nincs), amiben mindenki egy szakacsot alakit es szoros csapatmunkaban kell idore elkesziteni a vendegek rendeleseit. Baromi egyszeru a mechanikaja (4 iranbillentyu + 3 gomb a cselekvesekre), viszont nagyon nagy kihivast tudnak jelenteni a palyak. A jatekosok teljesitmenyetol fuggoen csillagokkal jutalmaz a jatek, amelyek nem csak a highscore-ba szamitanak, hanem a soron kovetkezo palyakat csak a megfelelo szamu csillaggal lehet unlockolni. Tehat nem mukodik az, hogy mindent behuztok 1 csillagra (ez jelenti a minimumot, ez utan lehet csak egyaltalan tovabb menni), hanem sokszor elegge meg kell feszulni a jobb eredmenyert. Mi ketten jatszottunk, soloban nem hiszem hogy van barmi ertelme (vagy hogy lehet-e egyaltalan?) maximum negyen lehet. Van benne versus mod is, azt csak negyen lehet. Elkepesztoen vicces es szorakoztato, utoljara tenyleg gyerekkoromban okozott ennyi oromet egy videojatek. :) Mindenkinek ajanlom: barattal, baratnovel, gyerekkel, tesoval egyutt. Raadasul most pofatlanul le is van arazva Steamen, az egyetlen DLC-jevel egyutt is csak 2000 forint. Ja es multiplatform, ahogy neztem meg Switchre is van.
Okos, aranyos kis akció-kaland platformer. Kevesebb benne a bányászás és városba visszasétálgatás, mint az előző részben, cserébe több a sztori, a kaland, az ügyességi rész és a titkos hely (utóbbi kettő sokszor együtt jár).
Akinek az előd bejött, és/vagy tudni akarja, hogy hogyan kerülnek a SteamWorld Heist című játékban gőzmeghajtású robotok az űrbe, az mindenképp játssza végig ezt részt, ugyanis ez a közvetlen előzménye.
A játék felépítéséről a Guacamelee! ugrott be, de amíg az marha gyorsan szarszermétté válik, ez végig teljesíthető marad egy magamfajta számára is. Vannak itt is olyan pályarészek, amiken elsőre vért izzadva sem sikerül átvergődni, de ezek mellett el kell sétálni (itt lehet), és később visszatérni. Ami addig nem ment, az egy-két fejlesztés után megoldhatóvá válik.
Jópofa, hogy a különböző ápgrédjeinket mindig az adott pályaszakaszhoz igazíthatjuk. Ami kell, azt bekapcsoljuk, ami nem, azt meg ki.
Talán 8-10 órába telt a végigjátszás minden titkos megkeresésével együtt (bár a végén már netes térkép alapján mentem), viszont az ultimate titkos csellendzset nem csináltam végig, mert az Guacamelee! és Super Meat Boy fanoknak készült.
Én a GOG-os verzióval játszottam. Windows 7-en és 10-en sem volt vele probléma. Sajna az Intel HD grafikus csip korábbi verziójával nem látszanak bizonyos effektek (pl. ellenfelek lövedékei), szóval nem egy nagyigényű játék, de bizonyos konfig szint alá itt sem érdemes lemenni.
Seven: The days long gone (legeleje)
Eddig (első pálya) kellemes. Thief / Shadow tactics keverék? Én pont eddig jutottam úgyhogy ideteszem inkább ezt:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=v8Et0zFl4Wc
Ami nem tetszett, hogy -azt hiszem- nem lehet tetszőleges sorrendben megcsinálni a questeket. Legalábbis nekem nem sikerült: a quest az volt, hogy kapcsoljam ki a kamerákat, majd sunnyogjak be a rejtekhelyre és találjam meg a cuccot. Mármost én betaláltam a rejtekhelyre a kamerákat elkerülve, de nem tudtam továbbmenni, hiába lett meg a cucc, vissza kellett menni kamerázni... Persze lehet hogy csak én nem jöttem rá hogyan kellett volna.
Doki Doki Literature Club
Aranyos visual novel. Úgy indul mint egy sima dating sim, aranyos anime csajok, tipikus sztori. Egy ponton viszont... :D Nem akarom elspoilerezni, de egy pont után egyszerűen teljesen kiszámíthatatlan a játék és a steam store page-en feltüntetett "psychological horror" tökéletesen leírja a játékot. Masszív dafuq _MINDEN_. Érdemes a játék mappáját megnyitva játszani, mert ott is történnek dolgok út közben. Egyszerűen bámulatos a játék, mindenkinek teljes szívből tudom ajánlani, mert ez bizony idén az egyik legjobb élmény volt. Ingyenes steamen, 4-5 óra alatt a végére ér az ember, ha nagyon lassan olvas akkor lehet 6 is.
Ryse: Son of Rome - két délután alatt kényelmesen végigtoltam, szóval tényleg rövid.
Ami tetszett:
- A világ, a környezet, az animációk, az NPC-k, egyszóval a körítés
- A kivégzések... századjára sem untam a pajzzsal falhoz nyomást, majd alul/felül döfködést, meg a csonkításokat, hiába repetitív egy idő után, mindig lelkesen vigyorogtam tőle
- Az a kevés eset, amikor csapatban kellett harcolni, tetsudoban, pilumot dobálva
- A történet... sablonos, néhol picit Gladiátoros, de én szeretem az ilyen ponyvát :-D
Ami így utólag nem annyira:
- Rövid
- Harcok nehézsége. Gondolok itt arra, hogy ha 4+ ellenfél (vagy mondjuk 3+, pár pajzsossal) támad rád, akkor vagy A) simán védekezel, és elunod az életed, mire elpáholod őket, B) használod a fókuszt, amitől meg az egész triviális lesz
- A lövöldözős részek. Nem tudom, ki gondolta ki, hogy egy alapvetően hack-and-slash játékba betesz random olyan részeket, amelyeknél görcsöt kap az ujjad attól, hogy lövöldözöl, mint a hülye a skorpióval/ballistával. Rühelltem.
- Kevés fajta ellenfél
Összességében még mindig elégedett vagyok vele, a két délután során kiválóan szórakoztam (kivéve a ballistás részeket), az akciós 3000-et bőven megérte.
Illetve, egy tétel még lemaradt: borzasztóan nagy cső az egész, 0 választási lehetőség, a pályákon is egy út van. Ha az ilyet valaki nem tolerálja, az nagy ívben kerülje - engem ez sosem zavart szerencsére.
CoD2 óta pihentettem a szériát, és egyrészt lehet, hogy ezért a WW2 egész tetszetős lett szerintem. Nem érzem a sok CoD-os által gyakran emlegetett évente rókabőrt kapunk-ot. Azt nem mondom, hogy el lehet tévedni a pályákon, és hogy minden küldetést 5 féle útvonalon is meg lehet csinálni akár, mert ez a CoD is csőlövölde, de valahogy nem is nagyon hiányzik a szabadság belőle. A fegyverek tetszenek, a helyszínek szintúgy. Vannak benne kötelező körök is, amik egyébként jól állnak a cinematic experience-nek autós üldözés/menekülés, vagy légvédelmi ágyú kezelése. Lehet látni, hogy figyeltek arra, hogy a játékos tényleg kapjon egy egész jó minőségű moziszerű felvezető élményt mielőtt nekiáll multizni. Szóval aki szereti a 2.VH-s shotereket szerintem érdemes tennie egy próbát. Legalábbis az első 4-5 küldetés alapján. CoD-osoknak nem tudom, hogy ajánlott-e, az utóbbi falonfutós modern CoD-ok nekem kimaradtak. Enyhe negatívumként megemlítem a QTE-ket, amiket nem mindig értek, a Tomb Raiderben is volt, de a CoD WW2-ben szerencsére nem lett nagyon túltolva. A másik, hogy én az autós üldözéses pályaszakaszt is szívesebben lövöldöztem volna végig gyalogosan. De ezek inkább ilyen apróbb dolgok. És végezetül mindez egy olyan játékosnak akinek a WW2 nem ad semmi hangulati pluszt egy játékhoz és jobban kedvelte a modern CoDokat lehet középszerű, sőt nem ajánlott is, mint ahogy én sem játszottam a legutóbbi modern korban játszódó CoDokkal. Ha értékelni kellene az egyjátékos campaignt olyan 8.5/10 lenne részemről.
Life is Strange: Before the Storm
Háááát, nem tudom. Chloe és Rachel barátságát mutatja be 2-3 évvel az előző játék elött és pár dologgal kiegészíti a lore-t az első részhez, de igazából annyira nem volt jó. Persze így ezek után még jobban right in the feels ami történik Rachellel, de el tudtam volna ezt képzelni 1 epizódban is. Így meg lett 3x3-3 és fél óra teljesen feleslegesen. A 2. rész konkrétan egy hatalmas filler és tényleg csak ez volt a bajom az egésszel, hogy feleslegesen túlnyújtott az egész. Ráadásul olyan hűdenagy sztori nincs is. Illetve van, de az elég nem is tudom. Semilyen az egész. Mind1, aki szereti a Life is Strange világát, karaktereit, hangulatát (vagy esetleg tinilány) annak ajánlott. Kár, elpazarolt potenciál, fele olyan jó minőségben mint az eredeti. :(
Fortnite(PVE)
az utobbi idoben eleg sokat utazgattam (es ez meg januar vegeig igy is marad), alig voltam gep elott de amikor megis, akkor nem tudtam lekattanni rola. nekem nagyon bejon, jo kis grindfeszt, de elvezetes.
RUINER
OMFG! Kis adagokban próbálok vele játszani minél tovább tartson, mert sajnos csak 14 pálya az egész (mondjuk már van new game+). Mocskosul élvezetes twin-stick shooter. Kurva nehéz és nagyszerű az egész játék felépítése, elég eltalált mechanikákkal. Olyan ost-vel megtámogatva ami az ember arcát leolvasztja néha. (mindezt egy lengyel jánykától, engem meglepett :D)
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=fyEaVnziIpI
Lehet rajta fogást találni, mert a pályák azért annyira nem változatosak, ellenfél típusból is csak pár van + bossok és nem is olyan túl hosszú (4-5 óra első végigjátszásra, de a new game+al nyilván sokat lehet rajta dobni), de úgy gondolom a műfaj kedvelőinek gond nélkül kötelező vásár.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=8kt6SSibH9s
Akinek az új, kicsit már Titanfall szerű COD multik nem jöttek be, de a régi MW széria még igen, annak ez is tetszeni fog.
Tetszetős a grafika, a hang. Pörgős, mint minden COD. Jó pályák, rengeteg és változatos fegyver, meg bizbasz, amit fel lehet rájuk rakni.
Érdekesen szinezték meg a perkeket. Most van 5 divízió, amik magukba foglalnak a klasszikus régi MW-kből 1-2 perket alapból, ami mellé még egy extra ribbont lehet választani, ami olyan másfél-2 perk tulajdonsággal bír. Ráadásul vannak ribbonok, amik átfedésben vannak más ribbonokkal, de fele ilyen, fele olyan bónusszal. Szóval lehet variálni szépen a bakákat.
A war mód is igazi jó, üvöltözős LAN partyt generált 1-2 órán át. Ja igen, végre van egy új COD, amiben van:
offline LAN (virágbóti is)
BOT támogatás!!
A botoknál rögtön a kampányból ismert nehézségi fokozatok mellett van egy mixed verzió is. Ami nagyon jó ötlet, hogy nem csak fullos veterán WH-s, aimos botok jönnek, hanem egy pár perc múlva már szó szerint meg lehet gyűlölni egyik-másik botot név szerint, mert aratnak, míg a többiek meg könnyebb prédák lehetnek.
A killstreak helyett végre bevezették a scorestreakeket. Szóval, ha valaki foglalgatja a pontokat, lövi szét az ellenfél repülőit, aknáit. Nyomatja az assistokat, akkor ő is be tudja hozni a scorestreakjét, nem csak a legaktívabb fragelők. És az egyik ribbon ráadásul a scorestreak pontjait csökkenti valami 15%-al, egy másik ribbon meg megduplázza a szükséges pontok számát és az adott pályán csak egyszer lehet majd behívni a játékosnak az általa választott score streakeket, cserében nem nullázódnak le, ha meghal. Tehát a noobok is tudnak akár a legutolsó, legtáposabb scorestreakekből is bedobni 1-et a pálya végére, ha szereznek kb. 30 killt, vagy akörüli pontot.
A hadjáratot még nem próbáltam, a zombi mód viszont oltári nagy fun. Szép, para, jó pálya, új karakterek ráadásul egy rakás új extra képesség is. Nem csak egy n+1 cod zombi mód.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
+1
Az év egyik legnagyobb meglepetése az indie szférából. Nagyon élvezem a mechanikát, a kihívást is, a hangulat pedig abszolút bűntet.
Kár hogy nem nagy stúdió munkája mert ha sokkal nagyobb lenne és hosszabb, rendes endgame contenttel akkor nekem simán az év játéka lenne.
Fighting Force: jó volt megint elővenni egy-két körre, bár, hogy nincs mentés, egy huzamba kell lenyomni az egészet, nagyon gáz. A végére halálra untam magam, ráadásul a végén ki is fagyott (szar Win7). Teso: Haverom is ezzel játszik, így azért más, hogy nem egyedül, random csapathoz csatlakozva kell tolni. Mondjuk, annyira nem élem bele magam, nem farmolok, stb. Csak küldiket tolok (ott is átnyomom a szöveget így fogalmam sincs, hogy miről szól az egész) :D Amiért játszom, a csapat játékozás, jó 2-3 emberrel leölni a Bossokat. Amúgy tiszta Westworld érzésem volt, ahogy mindenki rohangál a játékban, sorban álltak az npc-knél küldikért stb.
Hát izé, azt kell mondanom, hogy nagyot csalódtam ennek a játéknak a fejlesztőiben. Már konkrétan ott tartunk, hogy a bejelentésekben is féligazságok vanna: be lett ígérve a nagy decemberi ápdét, erre meg is kaptuk... a hónap utolsó hetében, egy elég bugos public beta formájában. :DD Jött nagy dérrel-dúrral a csapat, hogy "hát izé, a Xen már megint nem lesz kész idén, bocsi, de megkapjátok a végleges Xen endzsint"... aztán Gordon már a tram ride-on be tud szorulni a pályába, a dinamikus árnyékok villódzanak és egyébként is valami nevetségesen alacsony update rate-re vannak állítva, az AA nem működik, stb.
Már megint elpazaroltam 4 gigányi adatforgalmat ezekre a hülyékre. Mindegy, jövőre már csak befejezik ezt a szart, még egy év alatt kipofozzák a modderek, aztán kb. 2020-ra már lesz belőle egy jó játék.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Tetszett, tök érdekes játék. Old school FPS-nek hazudják, és nem az, de igazából pont ettől emelkedik ki manapság is a tömegből: ez itt kérem a CoD, csak badass verzióban és úgy variálva egy csipetnyi old school design-filozófiával, hogy ne legyen idegesítő. :D
Ugyanúgy mész a szuperlineáris, erősen szkriptelt pályákon, mint a CoD-ban, fegyverlimited meg regen healthed van és irtod a jónépet az ironsighttal (ami itt a műfajhoz képest nagyon gyors, szóval örültem), a különbség csak annyi, hogy a fedezékbe bújást gyakran ki lehet húzni, mert a csúszogatás, a leash és a rugdalózás miatt (ami Duke-kal játszva különösen poén bikoz mighty foot) többet mozogsz és változatosabban is lődözöl. A skillshot rendszer érdekes és poénos, jó sok hülyeséget lehet művelni az ellennel, csak a játékmenet szempontjából nincs sok értelme. Mindenképpen elhalmoz pontokkal a játék, nem kell nyakatekert mutatványokat végrehajtani ahhoz, hogy be tudj vásárolni minden jóból.
Lehet, hogy ha a megjelenés idején játszom a játékkal, akkor zsörtölődöm, hogy "jaj, már majdnem old school, de mégsem, CoD ez is", de így az új Wolfok és Doomok mellett szvsz most egyedibb élmény, mint annak idején volt, és simán el tudnék viselni belőle egy folytatást is. Az egyetlen gondom az, hogy nem mindig éreztem szuperpolírozottnak az irányítást: sokszor kellett sokat nyomkodnom a space-t ahhoz, hogy a karakterem méltóztassék átugrani egy-egy akadályt, a mindenféle kapaszkodás és csúszás is elég lassacskán megy, ez meg egy kicsit megakasztja a mókát. Néha elakadnom is sikerült a látszólag teljesen sima felületen csúszás közben, máskor meg lépcsőn felfelé is gond nélkül siklottam, szóval fura az is itt-ott.
A Full Clip Edition meg fasza, kár, hogy baromira túl van árazva, mert szvsz ebből sokkal többet adhattak volna el, ha nem csak 66%-os akcióban kerül 15 dollárba. Az UE3-mat kicsit ápgrédelték, az összehasonlító videók alapján jobban is fut, mint a régi verzió, az új bevilágítás miatt meg sokkal jobban néz ki. Utóbbinak van annyi hátránya, hogy máshogyan megvilágítva néhány textúra alacsonyabb felbontásúnak tűnik (nincs ott a régi UE3-as játékokra jellemző fénylő takonyeffekt minden második felületen), de nem az. Az eredeti játék is szép volt, de ez a WB Games UE3.5-ös next gen szörnyszülötteit (Arkham Knight, MKX, Injustice 2) leszámítva simán ott van a Bioshock Infinite mellett, mint a legszebb UE3-as játék.
Az is király, hogy a Full Clip jóval színesebb-szagosabb, mint az eredeti volt, így nyomokban sincs meg a Gears of Wars-szürkeség. Kicsit az az érzésem, hogy a PCF eredetileg is ezt a festékesbödön feelinget szánta a játéknak, valahogy jobban működik vizuálisan.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nagyon hangulatos, végig lekötött. A tankos irányítás borzasztó volt, de jó volt rombolni a várost. A legnehezebb fokozaton párszor okozott csak fejtörést, de igazából a smoke gránátokon van a hangsúly. El kell jutni a következő fontosabb fedezékig, ami triggereli a respawn kikapcsolását, vagy visszavonulást, vagy ilyesmi.
Most már csak egy csapat kell, akikkel a zombi módot végignyomhatnám, mert mint kiderült végre az sem végtelen hent, hanem objective alapú.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Nem tudom mikor játszottam utoljára ennyire imádnivalóan mézesmázas, végtelenül aranyos és eszméletlenül cuki-muki játékkal!! Nagyon szépek és aaannyira édesek a lányok akiket meg lehet ismerni benne, ésés minden olyan szipi-szupi csudaszép!!! :)))))
Jó ideje nem játszottam 3D-s belső vagy hátsó nézetes címekkel.
Rise of the Tomb Raider demo föllelkesített, szóval belevágtam PC-n mostanában párba
Tomb Raider - ettől nem voltam különösebben rosszul, de vmiért 1-2 óra játék után félreraktam, azóta se indítottam újra
Darksiders II - fél-1 óra játék után már jön is a szédülés, émelygés, fejfájás, ha félrerakom akkor fél-1 óra múlva már általában jól vagyok
Murdered - Soul Suspect - ez most tökre bejön, egyetlen baj vele, hogy legutóbb már negyed óra játéktól olyan szarul voltam, hogy le kellett dőlnöm, és kb aludni voltam csak képes, és 2-3 óra kellett, hogy helyreálljon a szervezetem valamelyest.
Azt írják több helyen is, hogy csináld, játsszál, és ha érzel bármi rosszat közeledni, akkor tedd félre, apró adagokban edzd magad. De egyelőre annyira rossz érzés volt ez az utolsó pár próbálkozás, hogy kedvem lenne kompletten föladni ezeket a típusú játékokat... rohadtul nem fair.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Engem csak a Wolfenstein készített ki mostanában, de az pár perc után nagyon durván beüt. Szerencsémre a doom, quake és társai rohadtul nem érdekeltek sose, így nem is kell hánytatnom magam, hogy játsszak velük...
Nem hiszem, hogy a szoktatás sokat segítene, esetleg próbáld meg ablakban indítani, az még nekem úgy-ahogy bevált.
3-4 év. Előtte rendszeres L4D2, CS, azokon megedződtem, és egy idő után szinte nem is jelentkezett multi közben, max single játékban (Half Life 2-t ezért sem tudtam még a mai napig se végigjátszani, azt is ilyen fél órás szegmensekben toltam csak, aztán ráuntam a szenvedésre...)
FPS-eket még általában jobban bírtam, de ezek a hátnézős játékok félelmetesen gyorsan ki tudnak készíteni. nem is tudom hogyan játszottam végig a Darksiders első részét
olyanokat olvastam, hogy köze van még az képkocka/mp-hez, FOV-hoz, érdemes sötétben tolni a játékot, időnként elnézni oldalra, stb. van hogy néha totál ellentétes tanácsot ad két oldal :D
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
A FoV miatt van ez elsősorban. Mekkora a monitorod? Mennyire ülsz közel a képernyőhöz?
Érdekes egyébként, hogy pont a TPS nézetű játékokat írod, mert azok általában nem szokták zavarni az embert (mondjuk a Resident Evil 5 nekem játszhatatlan volt az alap FoV-on), de úgy tűnik, téged valamiért mégis. Próbálj távolabb ülni a monitortól, én pl. régen azt csináltam ilyenkor a kisebb asztalomnál, hogy a monitort rátettem egy jó nagy könyvre, majd így a cuccot a falhoz tolva távolabbra tudtam tolni a képernyőt az asztal szélénél néhány centivel (és itt tényleg minden centi számít). Ha ez annyira nembegyere, akkor meg érdemes körülnézni a neten, mondjuk a PCGamingWiki-n, mert elég sok TPS-játékban lehet módosítani a FoVot egy kis file-turkászással.
Mellesleg nem tudom, mikor játszottál utoljára a HL2-vel, de már nagyon régóta belepeccselt a Valve egy FoV-csúszkát, amit feltolhatsz 90-ig. Nem sok, de az eredeti 75-höz képest egy álom. :D
Szerk: Szvsz nem kéne ennek ennyire komoly problémának lennie amúgy, szóval az én tippem az, hogy "valamit rosszul csinálsz". Érdemes átgondolni egy kicsit a "PC master race feng shuit", vagyis megpróbálni úgy átrendezni a dolgaidat, hogy távolabb kerülj a monitortól. Régen ez nem volt nagy gáz, mert nem volt divat a nagy képernyő, manapság viszont ugye vesszük az egyre nagyobb monitorokat, szóval ami régen frankó volt, manapság simán lehet erősen problémás.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A monitorom 7-8 éves ( vagy már lehet 10+ is?) 22"-os, de nem azon szoktam játszani a nézdahátamokat, hanem kényelmesen kanapéról kontrollerrel a 49"-os tv-n. Szemem így kb 3m-re van a képernyőtől hátradőlve, kb 2.5m-re előre dőlve. Kellő távolságnak érzem.
Szerk: mondjuk így jobban belegondolva vszleg a tv miatt van, de forgószékben ülve vhogy kevésbé vonzó már ezeket játszanom...
FPS csak monitoron jöhet szóba, bill és vezetékes egér miatt.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Ha már segédletet használsz, ne dicsekedj vele! :P
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Pont mondani akartam, hogy mikor az aimbot ráránt az emberre az elég lulz, dehát egyszer van karácsony. :D
(amúgy tényleg szép volt ^^)
Overcooked
Eskuszom nem emlekszem mikor jatszottam ilyen jot videojatekkal. :) Couch coop a cucc (online multi nincs), amiben mindenki egy szakacsot alakit es szoros csapatmunkaban kell idore elkesziteni a vendegek rendeleseit. Baromi egyszeru a mechanikaja (4 iranbillentyu + 3 gomb a cselekvesekre), viszont nagyon nagy kihivast tudnak jelenteni a palyak. A jatekosok teljesitmenyetol fuggoen csillagokkal jutalmaz a jatek, amelyek nem csak a highscore-ba szamitanak, hanem a soron kovetkezo palyakat csak a megfelelo szamu csillaggal lehet unlockolni. Tehat nem mukodik az, hogy mindent behuztok 1 csillagra (ez jelenti a minimumot, ez utan lehet csak egyaltalan tovabb menni), hanem sokszor elegge meg kell feszulni a jobb eredmenyert. Mi ketten jatszottunk, soloban nem hiszem hogy van barmi ertelme (vagy hogy lehet-e egyaltalan?) maximum negyen lehet. Van benne versus mod is, azt csak negyen lehet. Elkepesztoen vicces es szorakoztato, utoljara tenyleg gyerekkoromban okozott ennyi oromet egy videojatek. :) Mindenkinek ajanlom: barattal, baratnovel, gyerekkel, tesoval egyutt. Raadasul most pofatlanul le is van arazva Steamen, az egyetlen DLC-jevel egyutt is csak 2000 forint. Ja es multiplatform, ahogy neztem meg Switchre is van.
SteamWorld Dig 2
Okos, aranyos kis akció-kaland platformer. Kevesebb benne a bányászás és városba visszasétálgatás, mint az előző részben, cserébe több a sztori, a kaland, az ügyességi rész és a titkos hely (utóbbi kettő sokszor együtt jár).
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=trLZKer9uPI
Akinek az előd bejött, és/vagy tudni akarja, hogy hogyan kerülnek a SteamWorld Heist című játékban gőzmeghajtású robotok az űrbe, az mindenképp játssza végig ezt részt, ugyanis ez a közvetlen előzménye.
A játék felépítéséről a Guacamelee! ugrott be, de amíg az marha gyorsan szarszermétté válik, ez végig teljesíthető marad egy magamfajta számára is. Vannak itt is olyan pályarészek, amiken elsőre vért izzadva sem sikerül átvergődni, de ezek mellett el kell sétálni (itt lehet), és később visszatérni. Ami addig nem ment, az egy-két fejlesztés után megoldhatóvá válik.
Jópofa, hogy a különböző ápgrédjeinket mindig az adott pályaszakaszhoz igazíthatjuk. Ami kell, azt bekapcsoljuk, ami nem, azt meg ki.
Talán 8-10 órába telt a végigjátszás minden titkos megkeresésével együtt (bár a végén már netes térkép alapján mentem), viszont az ultimate titkos csellendzset nem csináltam végig, mert az Guacamelee! és Super Meat Boy fanoknak készült.
Én a GOG-os verzióval játszottam. Windows 7-en és 10-en sem volt vele probléma. Sajna az Intel HD grafikus csip korábbi verziójával nem látszanak bizonyos effektek (pl. ellenfelek lövedékei), szóval nem egy nagyigényű játék, de bizonyos konfig szint alá itt sem érdemes lemenni.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Seven: The days long gone (legeleje)
Eddig (első pálya) kellemes. Thief / Shadow tactics keverék? Én pont eddig jutottam úgyhogy ideteszem inkább ezt:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=v8Et0zFl4Wc
Ami nem tetszett, hogy -azt hiszem- nem lehet tetszőleges sorrendben megcsinálni a questeket. Legalábbis nekem nem sikerült: a quest az volt, hogy kapcsoljam ki a kamerákat, majd sunnyogjak be a rejtekhelyre és találjam meg a cuccot. Mármost én betaláltam a rejtekhelyre a kamerákat elkerülve, de nem tudtam továbbmenni, hiába lett meg a cucc, vissza kellett menni kamerázni... Persze lehet hogy csak én nem jöttem rá hogyan kellett volna.
Doki Doki Literature Club
Aranyos visual novel. Úgy indul mint egy sima dating sim, aranyos anime csajok, tipikus sztori. Egy ponton viszont... :D Nem akarom elspoilerezni, de egy pont után egyszerűen teljesen kiszámíthatatlan a játék és a steam store page-en feltüntetett "psychological horror" tökéletesen leírja a játékot. Masszív dafuq _MINDEN_. Érdemes a játék mappáját megnyitva játszani, mert ott is történnek dolgok út közben. Egyszerűen bámulatos a játék, mindenkinek teljes szívből tudom ajánlani, mert ez bizony idén az egyik legjobb élmény volt. Ingyenes steamen, 4-5 óra alatt a végére ér az ember, ha nagyon lassan olvas akkor lehet 6 is.
5/7
Ryse: Son of Rome - két délután alatt kényelmesen végigtoltam, szóval tényleg rövid.
Ami tetszett:
- A világ, a környezet, az animációk, az NPC-k, egyszóval a körítés
- A kivégzések... századjára sem untam a pajzzsal falhoz nyomást, majd alul/felül döfködést, meg a csonkításokat, hiába repetitív egy idő után, mindig lelkesen vigyorogtam tőle
- Az a kevés eset, amikor csapatban kellett harcolni, tetsudoban, pilumot dobálva
- A történet... sablonos, néhol picit Gladiátoros, de én szeretem az ilyen ponyvát :-D
Ami így utólag nem annyira:
- Rövid
- Harcok nehézsége. Gondolok itt arra, hogy ha 4+ ellenfél (vagy mondjuk 3+, pár pajzsossal) támad rád, akkor vagy A) simán védekezel, és elunod az életed, mire elpáholod őket, B) használod a fókuszt, amitől meg az egész triviális lesz
- A lövöldözős részek. Nem tudom, ki gondolta ki, hogy egy alapvetően hack-and-slash játékba betesz random olyan részeket, amelyeknél görcsöt kap az ujjad attól, hogy lövöldözöl, mint a hülye a skorpióval/ballistával. Rühelltem.
- Kevés fajta ellenfél
Összességében még mindig elégedett vagyok vele, a két délután során kiválóan szórakoztam (kivéve a ballistás részeket), az akciós 3000-et bőven megérte.
Illetve, egy tétel még lemaradt: borzasztóan nagy cső az egész, 0 választási lehetőség, a pályákon is egy út van. Ha az ilyet valaki nem tolerálja, az nagy ívben kerülje - engem ez sosem zavart szerencsére.
CoD2 óta pihentettem a szériát, és egyrészt lehet, hogy ezért a WW2 egész tetszetős lett szerintem. Nem érzem a sok CoD-os által gyakran emlegetett évente rókabőrt kapunk-ot. Azt nem mondom, hogy el lehet tévedni a pályákon, és hogy minden küldetést 5 féle útvonalon is meg lehet csinálni akár, mert ez a CoD is csőlövölde, de valahogy nem is nagyon hiányzik a szabadság belőle. A fegyverek tetszenek, a helyszínek szintúgy. Vannak benne kötelező körök is, amik egyébként jól állnak a cinematic experience-nek autós üldözés/menekülés, vagy légvédelmi ágyú kezelése. Lehet látni, hogy figyeltek arra, hogy a játékos tényleg kapjon egy egész jó minőségű moziszerű felvezető élményt mielőtt nekiáll multizni. Szóval aki szereti a 2.VH-s shotereket szerintem érdemes tennie egy próbát. Legalábbis az első 4-5 küldetés alapján. CoD-osoknak nem tudom, hogy ajánlott-e, az utóbbi falonfutós modern CoD-ok nekem kimaradtak. Enyhe negatívumként megemlítem a QTE-ket, amiket nem mindig értek, a Tomb Raiderben is volt, de a CoD WW2-ben szerencsére nem lett nagyon túltolva. A másik, hogy én az autós üldözéses pályaszakaszt is szívesebben lövöldöztem volna végig gyalogosan. De ezek inkább ilyen apróbb dolgok. És végezetül mindez egy olyan játékosnak akinek a WW2 nem ad semmi hangulati pluszt egy játékhoz és jobban kedvelte a modern CoDokat lehet középszerű, sőt nem ajánlott is, mint ahogy én sem játszottam a legutóbbi modern korban játszódó CoDokkal. Ha értékelni kellene az egyjátékos campaignt olyan 8.5/10 lenne részemről.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Life is Strange: Before the Storm
Háááát, nem tudom. Chloe és Rachel barátságát mutatja be 2-3 évvel az előző játék elött és pár dologgal kiegészíti a lore-t az első részhez, de igazából annyira nem volt jó. Persze így ezek után még jobban right in the feels ami történik Rachellel, de el tudtam volna ezt képzelni 1 epizódban is. Így meg lett 3x3-3 és fél óra teljesen feleslegesen. A 2. rész konkrétan egy hatalmas filler és tényleg csak ez volt a bajom az egésszel, hogy feleslegesen túlnyújtott az egész. Ráadásul olyan hűdenagy sztori nincs is. Illetve van, de az elég nem is tudom. Semilyen az egész. Mind1, aki szereti a Life is Strange világát, karaktereit, hangulatát (vagy esetleg tinilány) annak ajánlott. Kár, elpazarolt potenciál, fele olyan jó minőségben mint az eredeti. :(
Fortnite(PVE)
az utobbi idoben eleg sokat utazgattam (es ez meg januar vegeig igy is marad), alig voltam gep elott de amikor megis, akkor nem tudtam lekattanni rola. nekem nagyon bejon, jo kis grindfeszt, de elvezetes.
"okey-dokey!"
RUINER
OMFG! Kis adagokban próbálok vele játszani minél tovább tartson, mert sajnos csak 14 pálya az egész (mondjuk már van new game+). Mocskosul élvezetes twin-stick shooter. Kurva nehéz és nagyszerű az egész játék felépítése, elég eltalált mechanikákkal. Olyan ost-vel megtámogatva ami az ember arcát leolvasztja néha. (mindezt egy lengyel jánykától, engem meglepett :D)
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=fyEaVnziIpI
Lehet rajta fogást találni, mert a pályák azért annyira nem változatosak, ellenfél típusból is csak pár van + bossok és nem is olyan túl hosszú (4-5 óra első végigjátszásra, de a new game+al nyilván sokat lehet rajta dobni), de úgy gondolom a műfaj kedvelőinek gond nélkül kötelező vásár.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=8kt6SSibH9s
Cod WW2
Egyetértek Tompival.
Akinek az új, kicsit már Titanfall szerű COD multik nem jöttek be, de a régi MW széria még igen, annak ez is tetszeni fog.
Tetszetős a grafika, a hang. Pörgős, mint minden COD. Jó pályák, rengeteg és változatos fegyver, meg bizbasz, amit fel lehet rájuk rakni.
Érdekesen szinezték meg a perkeket. Most van 5 divízió, amik magukba foglalnak a klasszikus régi MW-kből 1-2 perket alapból, ami mellé még egy extra ribbont lehet választani, ami olyan másfél-2 perk tulajdonsággal bír. Ráadásul vannak ribbonok, amik átfedésben vannak más ribbonokkal, de fele ilyen, fele olyan bónusszal. Szóval lehet variálni szépen a bakákat.
A war mód is igazi jó, üvöltözős LAN partyt generált 1-2 órán át. Ja igen, végre van egy új COD, amiben van:
offline LAN (virágbóti is)
BOT támogatás!!
A botoknál rögtön a kampányból ismert nehézségi fokozatok mellett van egy mixed verzió is. Ami nagyon jó ötlet, hogy nem csak fullos veterán WH-s, aimos botok jönnek, hanem egy pár perc múlva már szó szerint meg lehet gyűlölni egyik-másik botot név szerint, mert aratnak, míg a többiek meg könnyebb prédák lehetnek.
A killstreak helyett végre bevezették a scorestreakeket. Szóval, ha valaki foglalgatja a pontokat, lövi szét az ellenfél repülőit, aknáit. Nyomatja az assistokat, akkor ő is be tudja hozni a scorestreakjét, nem csak a legaktívabb fragelők. És az egyik ribbon ráadásul a scorestreak pontjait csökkenti valami 15%-al, egy másik ribbon meg megduplázza a szükséges pontok számát és az adott pályán csak egyszer lehet majd behívni a játékosnak az általa választott score streakeket, cserében nem nullázódnak le, ha meghal. Tehát a noobok is tudnak akár a legutolsó, legtáposabb scorestreakekből is bedobni 1-et a pálya végére, ha szereznek kb. 30 killt, vagy akörüli pontot.
A hadjáratot még nem próbáltam, a zombi mód viszont oltári nagy fun. Szép, para, jó pálya, új karakterek ráadásul egy rakás új extra képesség is. Nem csak egy n+1 cod zombi mód.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
+1
Az év egyik legnagyobb meglepetése az indie szférából. Nagyon élvezem a mechanikát, a kihívást is, a hangulat pedig abszolút bűntet.
Kár hogy nem nagy stúdió munkája mert ha sokkal nagyobb lenne és hosszabb, rendes endgame contenttel akkor nekem simán az év játéka lenne.
Gondolom azóta se került be respawn time, illetve olyan lassabb játékmód, mint a Search and Destroy volt.
Fighting Force: jó volt megint elővenni egy-két körre, bár, hogy nincs mentés, egy huzamba kell lenyomni az egészet, nagyon gáz. A végére halálra untam magam, ráadásul a végén ki is fagyott (szar Win7).
Teso: Haverom is ezzel játszik, így azért más, hogy nem egyedül, random csapathoz csatlakozva kell tolni. Mondjuk, annyira nem élem bele magam, nem farmolok, stb. Csak küldiket tolok (ott is átnyomom a szöveget így fogalmam sincs, hogy miről szól az egész) :D Amiért játszom, a csapat játékozás, jó 2-3 emberrel leölni a Bossokat. Amúgy tiszta Westworld érzésem volt, ahogy mindenki rohangál a játékban, sorban álltak az npc-knél küldikért stb.
Black Mesa
Hát izé, azt kell mondanom, hogy nagyot csalódtam ennek a játéknak a fejlesztőiben. Már konkrétan ott tartunk, hogy a bejelentésekben is féligazságok vanna: be lett ígérve a nagy decemberi ápdét, erre meg is kaptuk... a hónap utolsó hetében, egy elég bugos public beta formájában. :DD Jött nagy dérrel-dúrral a csapat, hogy "hát izé, a Xen már megint nem lesz kész idén, bocsi, de megkapjátok a végleges Xen endzsint"... aztán Gordon már a tram ride-on be tud szorulni a pályába, a dinamikus árnyékok villódzanak és egyébként is valami nevetségesen alacsony update rate-re vannak állítva, az AA nem működik, stb.
Már megint elpazaroltam 4 gigányi adatforgalmat ezekre a hülyékre. Mindegy, jövőre már csak befejezik ezt a szart, még egy év alatt kipofozzák a modderek, aztán kb. 2020-ra már lesz belőle egy jó játék.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
SIKERÜLT! Megfogadtam, hogy még idén feljutok a tetőre és SIKERÜLT! \o/ OMG
rwurl=https://i.imgur.com/V2evmPY.jpg
Bulletstorm (Full Clip Edition)
Tetszett, tök érdekes játék. Old school FPS-nek hazudják, és nem az, de igazából pont ettől emelkedik ki manapság is a tömegből: ez itt kérem a CoD, csak badass verzióban és úgy variálva egy csipetnyi old school design-filozófiával, hogy ne legyen idegesítő. :D
Ugyanúgy mész a szuperlineáris, erősen szkriptelt pályákon, mint a CoD-ban, fegyverlimited meg regen healthed van és irtod a jónépet az ironsighttal (ami itt a műfajhoz képest nagyon gyors, szóval örültem), a különbség csak annyi, hogy a fedezékbe bújást gyakran ki lehet húzni, mert a csúszogatás, a leash és a rugdalózás miatt (ami Duke-kal játszva különösen poén bikoz mighty foot) többet mozogsz és változatosabban is lődözöl. A skillshot rendszer érdekes és poénos, jó sok hülyeséget lehet művelni az ellennel, csak a játékmenet szempontjából nincs sok értelme. Mindenképpen elhalmoz pontokkal a játék, nem kell nyakatekert mutatványokat végrehajtani ahhoz, hogy be tudj vásárolni minden jóból.
Lehet, hogy ha a megjelenés idején játszom a játékkal, akkor zsörtölődöm, hogy "jaj, már majdnem old school, de mégsem, CoD ez is", de így az új Wolfok és Doomok mellett szvsz most egyedibb élmény, mint annak idején volt, és simán el tudnék viselni belőle egy folytatást is. Az egyetlen gondom az, hogy nem mindig éreztem szuperpolírozottnak az irányítást: sokszor kellett sokat nyomkodnom a space-t ahhoz, hogy a karakterem méltóztassék átugrani egy-egy akadályt, a mindenféle kapaszkodás és csúszás is elég lassacskán megy, ez meg egy kicsit megakasztja a mókát. Néha elakadnom is sikerült a látszólag teljesen sima felületen csúszás közben, máskor meg lépcsőn felfelé is gond nélkül siklottam, szóval fura az is itt-ott.
A Full Clip Edition meg fasza, kár, hogy baromira túl van árazva, mert szvsz ebből sokkal többet adhattak volna el, ha nem csak 66%-os akcióban kerül 15 dollárba. Az UE3-mat kicsit ápgrédelték, az összehasonlító videók alapján jobban is fut, mint a régi verzió, az új bevilágítás miatt meg sokkal jobban néz ki. Utóbbinak van annyi hátránya, hogy máshogyan megvilágítva néhány textúra alacsonyabb felbontásúnak tűnik (nincs ott a régi UE3-as játékokra jellemző fénylő takonyeffekt minden második felületen), de nem az. Az eredeti játék is szép volt, de ez a WB Games UE3.5-ös next gen szörnyszülötteit (Arkham Knight, MKX, Injustice 2) leszámítva simán ott van a Bioshock Infinite mellett, mint a legszebb UE3-as játék.
Az is király, hogy a Full Clip jóval színesebb-szagosabb, mint az eredeti volt, így nyomokban sincs meg a Gears of Wars-szürkeség. Kicsit az az érzésem, hogy a PCF eredetileg is ezt a festékesbödön feelinget szánta a játéknak, valahogy jobban működik vizuálisan.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Cod single!
Nagyon hangulatos, végig lekötött. A tankos irányítás borzasztó volt, de jó volt rombolni a várost. A legnehezebb fokozaton párszor okozott csak fejtörést, de igazából a smoke gránátokon van a hangsúly. El kell jutni a következő fontosabb fedezékig, ami triggereli a respawn kikapcsolását, vagy visszavonulást, vagy ilyesmi.
Most már csak egy csapat kell, akikkel a zombi módot végignyomhatnám, mert mint kiderült végre az sem végtelen hent, hanem objective alapú.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Megveszed nekem akkor én játszok veled. :)
Megy a multi, a single és a zombi is a "LAN" verzióval. Sőt még portable is. Holnap majd lehet hogy feltöltöm mega.nz-re...
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Doki Doki Literature Club! ^^
Nem tudom mikor játszottam utoljára ennyire imádnivalóan mézesmázas, végtelenül aranyos és eszméletlenül cuki-muki játékkal!! Nagyon szépek és aaannyira édesek a lányok akiket meg lehet ismerni benne, ésés minden olyan szipi-szupi csudaszép!!! :)))))
Đ]|Ä|Ä@&đĐ@
@äđĐ[Ä€˘$°^˘°*{Đ{Ģ°~ˇ~ˇ]}[]b6ufgjvsa 23 äđĐ@äđĐß^˘° ¤ß˝´˙°˘&#ä|€{ đĐ#|
&đää|˘˛˘°#Đ#ä\~
đäĐ[ä|Ä°|˘đĐ@>Đ[͢^°^\ ä|Ä]|^˘°ˇ^˘ @äđĐ°ˇ^˘
&#{ @&#]^˘° ˇ^˘~ˇ[#>[|Ä
&ä&<>>äġ~đСˇ^°
rwurl=https://gbatemp.net/attachments/upload_2017-10-16_19-21-35-png.102943/
Delete me.
szemét rohadt simulation sickness...
Jó ideje nem játszottam 3D-s belső vagy hátsó nézetes címekkel.
Rise of the Tomb Raider demo föllelkesített, szóval belevágtam PC-n mostanában párba
Tomb Raider - ettől nem voltam különösebben rosszul, de vmiért 1-2 óra játék után félreraktam, azóta se indítottam újra
Darksiders II - fél-1 óra játék után már jön is a szédülés, émelygés, fejfájás, ha félrerakom akkor fél-1 óra múlva már általában jól vagyok
Murdered - Soul Suspect - ez most tökre bejön, egyetlen baj vele, hogy legutóbb már negyed óra játéktól olyan szarul voltam, hogy le kellett dőlnöm, és kb aludni voltam csak képes, és 2-3 óra kellett, hogy helyreálljon a szervezetem valamelyest.
Azt írják több helyen is, hogy csináld, játsszál, és ha érzel bármi rosszat közeledni, akkor tedd félre, apró adagokban edzd magad. De egyelőre annyira rossz érzés volt ez az utolsó pár próbálkozás, hogy kedvem lenne kompletten föladni ezeket a típusú játékokat... rohadtul nem fair.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Engem csak a Wolfenstein készített ki mostanában, de az pár perc után nagyon durván beüt. Szerencsémre a doom, quake és társai rohadtul nem érdekeltek sose, így nem is kell hánytatnom magam, hogy játsszak velük...
Nem hiszem, hogy a szoktatás sokat segítene, esetleg próbáld meg ablakban indítani, az még nekem úgy-ahogy bevált.
Mit jelent a jó ideje? 4-5 év? Vagy mennyi kell ahhoz, hogy ennyire elszokjon az ember tőle? :D
Éljenek a videojátékok!
3-4 év. Előtte rendszeres L4D2, CS, azokon megedződtem, és egy idő után szinte nem is jelentkezett multi közben, max single játékban (Half Life 2-t ezért sem tudtam még a mai napig se végigjátszani, azt is ilyen fél órás szegmensekben toltam csak, aztán ráuntam a szenvedésre...)
FPS-eket még általában jobban bírtam, de ezek a hátnézős játékok félelmetesen gyorsan ki tudnak készíteni. nem is tudom hogyan játszottam végig a Darksiders első részét
olyanokat olvastam, hogy köze van még az képkocka/mp-hez, FOV-hoz, érdemes sötétben tolni a játékot, időnként elnézni oldalra, stb. van hogy néha totál ellentétes tanácsot ad két oldal :D
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
FOV lesz az eddigi életem során velem is elofordult 1-2x mindig valami régi PCs FPS kozben :)
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
A FoV miatt van ez elsősorban. Mekkora a monitorod? Mennyire ülsz közel a képernyőhöz?
Érdekes egyébként, hogy pont a TPS nézetű játékokat írod, mert azok általában nem szokták zavarni az embert (mondjuk a Resident Evil 5 nekem játszhatatlan volt az alap FoV-on), de úgy tűnik, téged valamiért mégis. Próbálj távolabb ülni a monitortól, én pl. régen azt csináltam ilyenkor a kisebb asztalomnál, hogy a monitort rátettem egy jó nagy könyvre, majd így a cuccot a falhoz tolva távolabbra tudtam tolni a képernyőt az asztal szélénél néhány centivel (és itt tényleg minden centi számít). Ha ez annyira nembegyere, akkor meg érdemes körülnézni a neten, mondjuk a PCGamingWiki-n, mert elég sok TPS-játékban lehet módosítani a FoVot egy kis file-turkászással.
Mellesleg nem tudom, mikor játszottál utoljára a HL2-vel, de már nagyon régóta belepeccselt a Valve egy FoV-csúszkát, amit feltolhatsz 90-ig. Nem sok, de az eredeti 75-höz képest egy álom. :D
Szerk: Szvsz nem kéne ennek ennyire komoly problémának lennie amúgy, szóval az én tippem az, hogy "valamit rosszul csinálsz". Érdemes átgondolni egy kicsit a "PC master race feng shuit", vagyis megpróbálni úgy átrendezni a dolgaidat, hogy távolabb kerülj a monitortól. Régen ez nem volt nagy gáz, mert nem volt divat a nagy képernyő, manapság viszont ugye vesszük az egyre nagyobb monitorokat, szóval ami régen frankó volt, manapság simán lehet erősen problémás.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A monitorom 7-8 éves ( vagy már lehet 10+ is?) 22"-os, de nem azon szoktam játszani a nézdahátamokat, hanem kényelmesen kanapéról kontrollerrel a 49"-os tv-n. Szemem így kb 3m-re van a képernyőtől hátradőlve, kb 2.5m-re előre dőlve. Kellő távolságnak érzem.
Szerk: mondjuk így jobban belegondolva vszleg a tv miatt van, de forgószékben ülve vhogy kevésbé vonzó már ezeket játszanom...
FPS csak monitoron jöhet szóba, bill és vezetékes egér miatt.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King