Outcast Second Contact
Fapados! Nálam viszont betalált. Valószínűleg azért mert régen rengeteget néztem a trailerét amikor még nem volt gépem, hogy játsszak vele. Havernál próbáltam is az elejét de sohasem játszottam azóta vele. Talán (gamestar) GURU (Rohadt Bagoly!) melléklet is volt egyszer, de már akkor is csak a zenei cd pörgött. Most belekóstolva a remakebe, nagyon durván megvan a nosztalgiafaktor. Minden ugyanott van ugyanúgy néz ki csak egy kicsit szebb. Aki annak idején akart vele játszani de nem tette vagy csak belenézett, mint én annak okozhat kellemes órákat. Másnak nem ajánlott.
Szerk: Ami viszont érdekes ebből a szempontból, hogy néhány dolgot meg kivettek (pl. a twon-ha ugrás fícsörét), ami miatt még mindig nem tudok eldönteni egy dolgot. Baromi régóta megy a vita azon, hogy eredetileg milyen volt a rissföldön gyaloglás: sokan arra esküsznek, hogy Cutter elakadt a cuccban és lassan sétálgatott benne, mások szerint meg ugyanúgy futott, mint bármelyik másik felületen. Mindkettő igaz, a procid gyorsaságától függött az, hogy mi történt, de az soha sem derült ki, hogy eredetileg mit akartak ott a fejlesztők. A remake-ben ugyanúgy fut benne, de az egyéb változtatások mellett ez tökre nem dönt el semmit. :D
I'LL NEVER KNOW! :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kezdem azt érezni az Ubisoft lesz lassan a kedvenc kiadóm. Immáron nem kétséges számomra, ezek a srácok akik ott güriznek valóban megdolgoznak a pénzükért. Ezek a nyílt világok, amiket alkotnak egyértelműen a szakma legjobbjai közt vannak és pazar látványvilágukkal igazi előrelépést tesznek annak érdekében, hogy a játékipar mércéi és előremutató alapkövei lehessenek.
Jelen esetben egy nagyon veszélyes vidéken Bolíviában lesz dolgunk. Az egész vidéket a Santa Blanca drog kartell uralja és egy hadsereg is kevés lenne ahhoz, hogy rendet lehessen teremteni, de ha már azt nem is tudnak, küldenek helyette 4 profi kommandóst, akiknek feladatuk a szervezet teljes felszámolása lesz.
Na is itt jön a képbe az amitől szám tátva és agyam ledobva a földre hever. Szerepjátékokat megszégyenítő módon lehet beállítani a fő karaktert. De ez még semmi. A fegyvereket teljes egészében darabjaira lehet átszabni, egyerűen döbbenetes ez a fajta részletesség ami a játék ezen pontját jellemzi. De ez még mindig semmi, mert van egy olyan szerteágazó és részletes képességfa amit szintén csak RPG-ben szokhattunk meg. Tele hasznos funkciókkal, hogy érezzük a törődést keményen.
Mivel négyen vagyunk így az AI viselkedését kritikus fontosságúnak tartom. És lám még ezt is sikerült leprogramozni párizsi barátainknak. Parancsokat kivétel nélkül mérnöki pontosságal hajtják végre, ha akarom én csak az "utasítást kiadó főnök" szerepében tetszeleghetek, mert ők is megcsinálnak mindent. Igen, akár még egy teljes küldetést is levezényelhetünk anélkül, hogy egyetlen golyótól is megszabadítanám a táramat.
Az ellenség sem a sík hülye kategóriába tartozik. Ebben a világban elég egyetlen rossz helyezkedés, egy hibás lépés és azonnal végünk. (Nehézségi fokozatot értelemszerűen magasra rakva.) Tetszik, hogy egy reálisan megalkotott világban, egy harctéri helyszínen gyakorlatilag, mert azzá vált Bolívia, egyetlen golyó is dönthet életek sorsáról. Ahogy a valóságban is.
A fejlődésrendszerhez szorosan hozzákacsolódik a gyűjtögetés. Alapanyagokat is kell gyűjteni a szintlépés pontok mellé. Ez számomra egy újfajta élmény volt, de elnyerte tetszésemet és bár említettem a leírásom elején, hogy ugyan csak négyen vagyunk, de lehetőségünk nyílik a helyi felkelőket is a magunk oldalára állítani. Ehhez is tartozik egy menü, amit játék közben bármikor elő lehet hívni és ahogy a küldetéseket teljesíti az ember, úgy növekszik a felkelők által képzett támogatások sora is. Csak pár példát említek, azok közül amiket eddig sikerült megszerezni.
Lehet kérni járművet tőlük és meg lehet szórni egy kijelölt területet tüzérséggel. Ezek a parancsok is abban a menüben foglalnak helyet, ahol saját embereinket is oszthatjuk a parancsainkat.
Küldetésből elég széles a skála. A főmeder értelemszerűen a likvidálandó célpontok köré épül, akik a kartell kimagasló pozícióban lévő tagjai. Mellékesből meg felsorolni is nehéz mi minden van, de párat azért leírok. Információszerzés, fejlődéshez szükséges alapanyagok beszerzéséhez szükséges küldetések, felkelők megsegítése és ezáltal jutalom a tőlük elérhető menüben, harc bárhol ahol a kartell üzletel és akár még egy külön rendfenntartó szervezettel is lehet harcolni, akik véresen visszavágnak és lényegesen keményebb srácok, mint az egyszeri gengszterek.
Szóval van itt minden, mint a Búcsúban és akkor még az online lehetőségekről nem is beszéltem. Nem is fogok, mert nem volt módomban kipróbálni, de teljesen egyértelmű, hogy ez a játék erre lett tervezve és ezt amint a bajtársam (akivel a Division játékot is vállvetve harcoltuk végig) szabaddá tudja tenni magát máris kipróbálom.
Részemről az Ubisoft az egyik legjobb kiadóvá léptette elő magát. Elismerésem feléjük és nagyon valószínű, ha ezzel a játékkal végzek bele fogok kóstolni a Watch Dogs második részébe és a jövőre érkező Far Cry ötödik részébe is. Pedig egyáltalán nem terveztem, de ezek a srácok nálam a sokadik játékuk után elérték ezt. (The Division, Far Cry sorozat, Primal például egy zseniális húzásuk volt, aztán ott van ugye a friss és ropogós AC: Origins és természetesen a jelen teszt alanya a Wildlands stb.)
Érdekesség a végére: Bár egér + billentyűzettel is próbáltam a játékot, végül mégis a kontroller mellett döntöttem a járművek kényelmesebb irányítása miatt, de mivel ez egy lassabb és tervezősebb lövölde végül a harcoknál sem éreztem különösebb hátrányt.
Ja, csak már azt sem tudod, melyik stúdió csinálta, mert van nekik vagy 100 és olyan már nincs, hogy csak egy dolgozik rajtuk, mint a régi szép időkben. Minőség lehet, hogy akad az Ubisoft játékbaiban, de szerzőiség? Azt már 5 Assassin's Creeddel ezelőtt kiölték a részvényesek.
Szerk: Jó, azt elismerem, hogy egy EA-hez vagy Activisionhöz képest azért egy Ubi-játékot még felismersz, mint Ubi-játék, de szvsz a nagyobbak közül kb. egyedül a Bethesda és a WB az, ahol a kiadott cuccoknak még van identitásuk, és utóbbi esetében is mintha kezdenének ettől eltávolodni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem azért linkeltem, hogy a furcsaságokon rugózzunk (pl. a Telltale miért nagyobb kiadó a WB-nél vagy a Segánál) vagy a Metacritic relevanciáján, hanem mert a Ubi már nem először szerepelt rajta rosszul
Úgy látszik nem olvastad el amit leírtam. Leírom még egyszer: Ubisoft Paris fejlesztette, csinálta.
A másik pedig az, hogy a srácokra (úgy látszik ezt sem sikerült megértened), mint kifejezésre és emberekre akik egy adott cégen belül dolgoznak, kizárólag mint pályaszerkesztőkre gondoltam.
Az meg, hogy az Ubi multinacionális cég (egyrészt tudom, ennyire ne nézz már hülyének), másrészt meg hogy jön ide? Legközelebb értelmezz öreg, vagy maradj csöndben.
A Watch Dogs 2-t mellesleg nem értem: kb. mindenhol azt láttam, hogy az egy kurva jó játék, hatalmas fejlődés az elsőhöz képest, még a GTA 5-öt is képes néhány téren felülmúlni stb., de ez a score-on tökre nem látszik, és eladásilag is bukta volt.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Leírom még egyszer: Ubisoft Paris fejlesztette, csinálta.
Én meg azt mondom neked, hogy ez nem igaz. Így kezdődik a stáblista:
Ubisoft Paris presents in collaboration with Ubisoft Bucharest, Ubisoft Reflections, Ubisoft Montpellier, Ubisoft Annecy, Ubisoft Milan and Ubisoft Belgrade
És én ezt hiányolom tőlük: hogy azt érezzem egy játékon, hogy igen, itt van egy erős kreatív koncepció, és hogy ez a játék szerkezetileg tök más, mint a legutóbbi eresztés "Montréalból".
Ha 7 stúdió dolgozik egy játékon azért, mert az Ubisoft megalomán, de egyébként céltalan nyílt világait egyetlen nem tudja megcsinálni, akkor az nem egy stúdió játéka.
Szerk: Érted, ha te előkapsz egy Bethesda Game Studios, id Software, Rocksteady vagy Netherrealm által fejlesztett játékot, akkor te annak minden egyes percében érezni fogod, hogy ja, ezt xy fejlesztette. Uborkáéknál ilyen már nincs.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A játék indulásánál a fő UbiSoft logó után, Ubisoft Paris feliratra emlékszem. Illetve bepötyögtem most wikipedia-ba is és ott is őket írják fejlesztőknek. De ha Te megnézted a stáblistát és ez állt benne, akkor rendben.
Abban egyetértek, hogy a nyílt világú, az Ubisoft által kiadott játékokban sok formulát újrahasznosítanak, sok elem visszaköszön, némileg másképp, esetleg ugyanúgy, de abban tartom az igazam, hogy olyan szintű nyílt világokat alkotnak, amire más stúdiók nem képesek, vagy csak részben és nagyon ritkán. Ők meg szinte évenként kiadnak ilyen játékokat. Gyakorlatilag gyártják, készítik a frencsájzokat. The Crew, Steep, The Division stb...
Erős, kreatív koncepciót én a Far Cry Primal címben éreztem. Mivel az egy teljesen új korszakba kalauzolt el, szintén fantasztikusan megalkotott világgal. Persze ez is magán hordozta a "szokásos" jegyeket, de hát mégiscsak a Far Cry széria tagja, viszont merőben más élményt adott ,pont a megalkotott és őskorba helyezett világa miatt, amit nagyon jól visszaadtak a készítők. A hangzása is páratlan volt, nemcsak a vizuális része.
Én nem értek egyet azzal, hogy amikor Ubisoft játékkal játszom, akkor nem érezném azt, hogy ez egyedi alkotás. Pont, hogy ők adták meg az utóbbi időben azokat a játékokat (és pont a remekül elkészített és hangulattal bíró világuk miatt - amire már jó párszor utaltam), amiket egytől egyig új élményként éltem meg. Hiába köszönt bennük vissza az előző játékukból esetleg már ismert elem, az élményen nem igazán tudott csorbítani.
Egyébként a Bethesda játékok (TES például) is ugyanazt a szisztémát követik. Maximum annyi a különbség ritkábban jelennek meg és emiatt nagy a grafikai ugrás, meg mindig áthelyezik egy másik tartományba a játékukat, de közben ugyanazt a másképpen kinéző barlangot fedezed fel ezredjére is.
Szerintem az utolsó mondatodban felhozott stúdiókra (Rocksteady, id Software stb.) is ugyanez igaz, csak Te valamiért ezekért rajongsz, szereted a játékaikat. Nyugodj meg én is végigjátszottam az Ő játékaikat, és bizony ott is sok minden ugyanúgy visszaköszön. Sőt az új Wolfenstein-t egy csomóan megvádolták azzal, hogy tulajdonképpen jóval kevesebbet nyújt, mint a New Order. (Erről nem tudok nyilatkozni, mivel nem játszottam még vele. Csak a New Order és az Old Blood volt meg. Bár végül is az Old Blood-ra is simán mondhatnám visszalépés, én mondjuk sokkal jobban élveztem, mint azt.)
Ubi szerintem fejlődik, jó irányba halad, sok frencsájznak adott életet és ami sikeres, azt értelemszerűen folytatják is. Én úgy vagyok az egésszel, nem az a lényeg mit mondanak mások, hogyan ítélnek meg dolgokat, ha ott előttem mikor játszom a cuccot, tetszik, elvarázsol és leköt, akkor az nekem rendben van. Ennyi és nem több.
Én nem értek egyet azzal, hogy amikor Ubisoft játékkal játszom, akkor nem érezném azt, hogy ez egyedi alkotás. Pont, hogy ők adták meg az utóbbi időben azokat a játékokat (és pont a remekül elkészített és hangulattal bíró világuk miatt - amire már jó párszor utaltam), amiket egytől egyig új élményként éltem meg. Hiába köszönt bennük vissza az előző játékukból esetleg már ismert elem, az élményen nem igazán tudott csorbítani.
Na, nekem ez úgy néz ki, hogy mindig látom a visszaköszönő elemeket (amik sosem apróságok, hanem rendszerszintű alapvetések), és ettől ízetlenné válik az egész. Hiába a másik korszak, hiába a másik helyszín, nekem az Assassin's Creed, a Far Cry vagy a Wildlands is egyre megy... mert zömében ugyanazok is csinálják, ráadásul összecsapva, így az új ötleteknek se megszületni, se kibontakozni nincs idejük.
És oké, bele lehet rúgni abba, hogy más stúdiók meg egymáshoz hasonló folytatásokkal rukkolnak elő, de plíz: azok folytatások, ugyanazon széria tagjai ugyanattól a stúdiótól, szóval nyilván hasonlóak lesznek, ahogyan a Keresztapa-trilógiában is hasonló filmeket találsz. Ami nekem számít, az az egyedi "ízvilág", a koherencia és az egyenletes minőség, ezt pedig az Ubisofttól jelenleg nem kapom meg, csak zömében ugyanazt az élményt 3 különböző frencsájszban.
És ja, nagyok meg szépek ezek a cuccok egészen addig, amíg mondjuk el nem indítod a GTA 5-öt, ahol úgy kapsz egy hatalmas világot, hogy annak minden négyzetméterén érzed, hogy "igen, ez egy Rockstar-játék, ez Rockstar-minőség", pedig egyébként azt sem egy stúdió csinálta... csak nem 7, Houserék meg elég erős egyéniségek ahhoz, hogy egyben tartsák az egészet. Ubiék meg sorban nyomják ki a futószalagról az olyan játékokat, hogy az egyik elemük 10/10-es, a másik meg borzasztó és csak az idődet vesztegeti, és a szerzői élmény hiányán kívül itt számít igazán, hogy csak termékekről van szó igazi kreatív munkák helyett. Az AC Origins-szal persze még nem játszottam, ott a hosszabb fejlesztési idő miatt van is reményem abban, hogy sikerült visszahozni legalább valamit abból az egyedi élményből, amit kristálytisztán csak és kizárólag az első két résztől kaptunk meg.
Másrészt meg mintha koordinációban és a különböző stúdiók megfelelő használatában is jobban mennének a dolgok máshol. Ott van pl. az Arkham Knight meg a DLC-i: az alapjátékot a Rocksteady csinálta, a DLC-k zömét a WB Montréal, és ez látszik is a Batgirl DLC-n. Nem rosszabb, mint az alapjáték, viszont a montréali csapat más hangulatú Batman-játékot készít, mint az angolok, és ennek megfelelően egy dárkosabb történetet kapsz a múltból, ami passzol az Arkham Originsben megismert prezentációhoz. Nem rúg bele az alapjáték hangulatába, cserébe viszont kapsz egy egyedi hangvételű DLC-t.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Erős, kreatív koncepciót én a Far Cry Primal címben éreztem.
Elkezdtem írni egy reakciót, de inkább töröltem, maradjunk annyiban, még mindig jobb, hogy az Ubisoft az "ÉVJÁTÉKADÍJAS" stúdió, mint amikor az iphonos\ipados freemium szemetek voltak azok. De a Far Cry Primalos bekezdésre muszáj reagálnom: annyira erős és kreatív volt, hogy még a térképet is egy az egyben átemelték az előző felvonásból.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Látom maradtál az a bunkó paraszt, aki évekkel ezelőtt is. Köszi, jól esett. Nézd, ha csak belém rugdosni jársz ide, akkor ezennel én le is teszem a lantot és távozom. Legjobbakat az ittlévőknek.
Próbáltam más arculattal közelíteni a rewired felé, de ugyanúgy megkapom azt amit egykor, ráadásul egy olyan embertől, akit alapvetően tisztelek és szeretek. De amikor már az ezer éve lejárt poént ismételgeti, akkor nekem ebből elegem lesz és nem kívánok én itt semmit. Se írni valamiről, se élvezni valamit, esetleg őszintén elmondani az érzéseimet egy témával kapcsolatban.
Amit cserébe kapok az meg ez. Kösz még egyszer, de most túl fáradt és nyűgös vagyok és azt hiszem nem is probléma, cserébe még meg is köszönöm neked, mert végül is jól elvoltam én pár évig távol eme társaság nélkül is, a továbbiakban sem fogom nagyon hiányolni. Majd elmondom máshol azt amit szeretnék, de a rugdosáshoz már túl öreg is, meg túl büszke is vagyok, hogy elviseljem. Nem ezért vagyok /voltam itt.
Az pedig, hogy nekem a Primal igen is egy határozott új élmény volt és az egyik meghatározó játék az utóbbi éveben (100%-ra megcsináltam - Te mennyit is játszottál vele?) az hadd legyen már az én dolgom. Emiatt ekézni a másikat, megint jó nagy paraszt húzás. Az meg, hogy át lett emelve a térkép (képzeld olvastam róla annak idején is), de szerinted ez engem mennyire érdekelt? Megint egy internetről előkapott valami, amit valaki/valakik észrevettek és ezt most jól oda kell dörgölni. Szépen le is hírezték annó mindenhol, jó szokás szerint, mert hírértéke van. Kattintson a paraszt rá.
Ja csak ettől még egy remek kis játék volt és azok akik élvezték és játszottak vele, leszarták magasról.
Megvettem Vajktól a kormány szetjét. A steamen egy időben bezsákoltam pár autós játékot ingyenesen. Többet is kipróbáltunk már, de túlságosan "realisztikus" verseny játékok voltak a gyerekeknek.
Viszont a Crash Time 2 az nagyon bejött nekik. Konkrétan Cobra 11 játék. Egész fasza közlekedés van, meg autópálya lehajtók, városi rész, vidéki rész, belváros stb. Lehet versenyezni, járőrözni, meg csak úgy cél nélkül cirkálni. Akár osztott képernyőn is.
Nagyon bejött nekik a kormány, igaz nekem kell kezelnem a pedálokat, ők meg felváltva kormányoznak egy komplett összetörésig.
A lányom tipikus nő. Megfontoltan vezet, kéri, hogy ne menjek 70-nél gyorsabban. Ritkán előz és minimális károkra törekszik (a játék folyamatosan írkálja a károkat, neki olyan 1000 Euró alatt szokott lenni, ha nem sikerül benéznie egy frontális puszit, vagy ilyesmi).
A fiam meg egy vadállat. Általában 150-300.000 Eurós károkat okoz egy rommá zúzásig. =)
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Tényleg fáradt és nyűgös vagy (még mindig?), de kérlek ne várd el, hogy ne reagáljak a gyakran túlzó kijelentéseiddel, mert azzal, hogy megsértődsz és magadra csapod az ajtót, semmit sem érsz el. Igen, továbbra is furcsa látni bunkó parasztként, hogy a legkommerszebb cuccokra használsz olyan kifejezéseket és leírásokat, amilyeneket más a legtitkosabb, tényleg kultikus stuffokra durrogtat el és félisteni státuszba emelsz fel olyan cégeket, mint az Ubisoft. Ha nem szeretnéd, hogy erre valaki reagáljon, lehet, hogy tényleg nem neked való a fórumozás, érdemes indítani egy blogot és letiltani a kommentelést, akkor is kiírsz magadból mindent, viszont nem fognak visszaszólni, hogy az "egyedi és kreatív tartalom" valójában haknizás évek óta ugyanazzal az alapötlettel negyven különböző címként eladva.
És nagyon szeretem a Far Cry 3-at és a Far Cry 4-et is, a Primalnál viszont nekem a sajtóhakni nélkül is feltűnt, hogy azon felül, hogy átrakták az egészet egy új korszakba, harmadszorra (sőt, ha hozzávesszük a többi "innovatív és lenyűgöző" címűket, vagy ötödszörre) próbálták meg ugyanazt eladni, így rajongóként sem voltam rá vevő. Vagy csak az nyilatkozhat egy játékról érdemben, aki 100%-ig végigjátszotta, különben nem releváns a véleménye? Hát engedtessék meg nekem, hogy csak olyan szoftverekbe öljem az időmet, amilyenekbe akarom, és ha kipróbálok valamit (tehát nem YouTube-on nézem meg), és nem tetszik, akkor is leírjam, hogy szar, ha neked az a kreativitás csúcsa, a szórakoztatás alfája és omegája. Ha emiatt lelépsz, akkor meg pont leszarom, nem vagyok arra kapacitálva, hogy a lelkedet ápolgassam.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Primallal az a helyzet, hogy engem is teljesem megfogott, míg a "sima" Far Cry verziók meg a meh kategória. Viszont elfogadom, hogy a döntő többség ezzel pont fordítva van, és ezzel nincs is bajom :-D
Árnymedvével viszont részben egyet kell értenem (bevállalva egy kiátkozást :-D), én leszarom, hogy mit és honnét hasznosítottak újra, meg hogy technikailag kb. semmit nem újítottak a motoron/játékmeneten: a Primal őskori világát, környezetét, hangulatát olyan szinten eltalálták, ami tényleg nagyon ritka.
Lehet a kreativitást sokféleképp értelmezni, de nem muszáj egy játék teljes egészére kivetíteni. Számomra a környezet, az egyes törzsek, a világban motoszkáló állatok, vagy éppen a kitalált nyelv tökéletessége semmit nem veszít értékéből azért, mert ugyanazon az alap pályán van, mint az előző Far Cry játék, közel ugyanolyan játékmenettel.
Átdobáltam az elmélkedős topikba az innovációs téma jobban lecsíphető végét, mielőtt érzékenységeket sértve kisiklik a topik. Még az eredeti sorrend is maradt, csak Harvy hozzászólása lóg ki, de rá úgysem emlékszünk.
Planet Coaster
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=IidS719MxbA
Ennél jobb lobbyzenét ritkán hallottam. Amúgy meglepően jópofa feelgood játék. Jó kis micromanagement, challange-ek, fasza sandbox. Egyelőre a játék tizedét se értem, de rendkívül szórakoztató még így is. ^^ Tipikusan az a játék amivel faszán el lehet szöszölni és ha olyanja van az embernek akkor 1 coaster építésével elszüttyög fél napot mire tökéletes lesz. Mostani árán csak ajánlani tudom.
Azért pár dolog van ami egyeseket joggal elrettenthet (annó még preordereltem):
Általában 1 téma köré csoportosulnak a parkok (kalóz, sci-fi, középkori stb.). Egy-egy ilyen pályát elég gyorsan teljesíthetsz, ha nem sandbox-ba akarod fullozni. Viszont a játékkészítők elég kevés féle épületet, illetve pályára tehető díszt csináltak meg, ezeket mindenkinek magának kell összelegózni (kb. mint spore-ban, de sokkal-SOKKAL pepecselősebb), ráadásul ezek semmi extra bónuszt nem adnak. Egyedüli mentőőv, hogy Store-ból le lehet szedni mások munkáit, ha az adott elemek ki vannak kutatva hozzá. Na most ez mint írtam semmi bónuszt nem ad, tehát mint menedzsment játék elég soványka, "fölösleges" az ezekre elcseszett kutatás és játékidő. Így, hamar azon veszed észre magad, hogy már a 7. ugyan olyan körhintát pakolod le egymás mellé beleszarva az egészbe. Egy Theme Park World-ben vagy egy Rollercoaster-ben sokkal egészségesebb módon oszlott meg a menedzselésre és a szépítkezésre az idő, sose éreztem azt, hogy mást se csinálok csak a készítők helyett gyártom a tartalmat a játékba. Ja és emellé már kihánytak vagy 5 fizetős dlc-t, ha valaki nem akarja elcseszni az idejét az építkezéssel.
És itt nem a fő attrakciós hullámvasutak megépítésére elcseszett idővel van a gond, hanem ilyen kis jópofa pályaelemekkel (űrhajó, vár stb.), boltokkal, wc-kkel stb., ami nélkül meg egy nagy üresség az egész. Egy kalóztanyának álcázott léggömbboltra ugyan úgy elmegy 1-2 óra simán, amit ha a fő küldetéseket csinálod fél óra múlva felejthetsz is el, mert jön a következő pálya.
Én még időmilliárdosoknak is azt mondom, hogy ez túlzás. Ez nem egy menedzselős játék, hanem egy terepasztal, annak biztos nagyon jó, de nekem elmegy a kedvem tőle. Egyébként a tisztán menedzseléssel játszva, semmi mással nem törődve is átgondolatlannak éreztem. Van 1-1 attrakció ami mindig tömve van, azokat amíg van ember lehet iparosan építeni, 1-2 bolttal meglőni, azt ennyi, dől a lé. Nem vettem észre, hogy ráunnának, vagy jobban érdekelné egy új cucc őket stb. Kampány alatt a hullámvasutakhoz fölösleges hozzányúlni is, ha legalább azokba fektettek volna több időt, hogy 1-1 téma köré legyen 10 pálya, meg kismillió küldetés, akkor azzal javítani lehetne a helyzeten.
Egy komoly gond van a Castlevania szériával: a kurva Konami. :D Hol található a legjobb verziója a SotN-nak? PSX-en? Nem. Xbox 360-on? Ugyan. PSP-n, a Dracula X Chronicles című Rondo of Blood remake-ben unlockolható extraként? Hát persze, hogy igen, nem is lehetett volna egyértelműbb és könnyebben hozzáférhető helyre tenni. :D
És hogy miért ez a definitív?
- Maria Renard bekerült a SEGA Saturn verzióból harmadik játszható karakternek, ráadásul teljesen átdolgozva, hogy awesome legyen.
- Teljesen újraírták az angol fordítást, mivel az eredeti borzalmas volt. Oké, a kultikus "What is man? A miserable little pile of secrets." és hasonló beszólások ugrottak, helyette viszont van értelmük a mondatoknak. Hihetetlen.
- Ha már újraírták a szkriptet, újra le is szinkronizálták a játékot, de úgy, hogy az ember leborul előtte. Jók a szinkronhangok, az eddig néma szöveges átvezetők is megszólalnak, Prince of Persia fanként meg különösen kellemes, hogy Alucard új hangja a "herceg", Yuri Lowenthal lett, és OMG de passzol.
- Quicksave fícsör.
- Hatféle kellemes kis border 16:9-hez, hogy ne kelljen feketeséget nézni oldalt.
- Egyéb apróságok: külön hallgatható soundtrack, néhány ellenfél kapott normális halálanimációkat, ilyesmik.
Szóval az a két ember, akinek még van működő PSP-je, örülhet, ahogyan a PS Vitások is, de egyszerűen nem értem, hogy a többi platformon miért csak az emulációban reménykedhet az ember. PC-n még jó a helyzet, mert ott a PPSSPP, ami néhány elhanyagolható bugot leszámítva tökéletesen viszi (hála az új Vulkan renderernek), de come on.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ha már ingyenes volt Origin Accessben, ránéztem (kicsit félve az első rész alapján) a Titanfall 2-re. Rég ért ennyire kellemes csalódás. Most azt hagyjuk, hogy kis híján tovább tartott letölteni, mint aztán végigtolni, de nagyon jól összerakott kis pályák vannak benne, még nekem, az FPS noobnak is (egérrel sem tudok rendesen célozni, nem hogy kontrollerrel) kifejezetten bejött.
Végigjátszottam. Nagyon tetszett. Az elején fura volt a sztori, de aztán összeállt, nagyon jól felépített háttértörténete van. A rendszer is fura volt az elején, de nagyon megszerettem. Jó sok szenvedésbe telt felgyúrni magam odáig hogy ne harapjon egy mozdulattal ketté az első szembejövő nünüke, de a végére tényleg elfogadható harcos lettem (akit csak egészen nagyra nőtt nünükék harapnak ketté, és csak két mozdulattal :-) ). Régen volt ekkora szabadságom egy játékban (a Witcher 3ra ugye nem ér hivatkozni :-) ). Nagy respekt a Piranha Bytesnak!
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=EW7Xp11e8hk
Outcast Second Contact
Fapados! Nálam viszont betalált. Valószínűleg azért mert régen rengeteget néztem a trailerét amikor még nem volt gépem, hogy játsszak vele. Havernál próbáltam is az elejét de sohasem játszottam azóta vele. Talán (gamestar) GURU (Rohadt Bagoly!) melléklet is volt egyszer, de már akkor is csak a zenei cd pörgött. Most belekóstolva a remakebe, nagyon durván megvan a nosztalgiafaktor. Minden ugyanott van ugyanúgy néz ki csak egy kicsit szebb. Aki annak idején akart vele játszani de nem tette vagy csak belenézett, mint én annak okozhat kellemes órákat. Másnak nem ajánlott.
Jó lesz az.
Guru.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Jóvanakkor.
Jó lesz az.
Steamre valaki feltöltött egy adag comparison shotot és ja, nagyon durván figyeltek arra, hogy többé-kevésbé pontos legyen a remake:
rwurl=https://i.imgur.com/mrCuluw.jpg
rwurl=https://i.imgur.com/8ngqaDU.jpg
rwurl=https://i.imgur.com/W8ZIq2N.jpg
Szerk: Ami viszont érdekes ebből a szempontból, hogy néhány dolgot meg kivettek (pl. a twon-ha ugrás fícsörét), ami miatt még mindig nem tudok eldönteni egy dolgot. Baromi régóta megy a vita azon, hogy eredetileg milyen volt a rissföldön gyaloglás: sokan arra esküsznek, hogy Cutter elakadt a cuccban és lassan sétálgatott benne, mások szerint meg ugyanúgy futott, mint bármelyik másik felületen. Mindkettő igaz, a procid gyorsaságától függött az, hogy mi történt, de az soha sem derült ki, hogy eredetileg mit akartak ott a fejlesztők. A remake-ben ugyanúgy fut benne, de az egyéb változtatások mellett ez tökre nem dönt el semmit. :D
I'LL NEVER KNOW! :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Szellemek Vadföldén
Kezdem azt érezni az Ubisoft lesz lassan a kedvenc kiadóm. Immáron nem kétséges számomra, ezek a srácok akik ott güriznek valóban megdolgoznak a pénzükért. Ezek a nyílt világok, amiket alkotnak egyértelműen a szakma legjobbjai közt vannak és pazar látványvilágukkal igazi előrelépést tesznek annak érdekében, hogy a játékipar mércéi és előremutató alapkövei lehessenek.
Jelen esetben egy nagyon veszélyes vidéken Bolíviában lesz dolgunk. Az egész vidéket a Santa Blanca drog kartell uralja és egy hadsereg is kevés lenne ahhoz, hogy rendet lehessen teremteni, de ha már azt nem is tudnak, küldenek helyette 4 profi kommandóst, akiknek feladatuk a szervezet teljes felszámolása lesz.
Na is itt jön a képbe az amitől szám tátva és agyam ledobva a földre hever. Szerepjátékokat megszégyenítő módon lehet beállítani a fő karaktert. De ez még semmi. A fegyvereket teljes egészében darabjaira lehet átszabni, egyerűen döbbenetes ez a fajta részletesség ami a játék ezen pontját jellemzi. De ez még mindig semmi, mert van egy olyan szerteágazó és részletes képességfa amit szintén csak RPG-ben szokhattunk meg. Tele hasznos funkciókkal, hogy érezzük a törődést keményen.
Mivel négyen vagyunk így az AI viselkedését kritikus fontosságúnak tartom. És lám még ezt is sikerült leprogramozni párizsi barátainknak. Parancsokat kivétel nélkül mérnöki pontosságal hajtják végre, ha akarom én csak az "utasítást kiadó főnök" szerepében tetszeleghetek, mert ők is megcsinálnak mindent. Igen, akár még egy teljes küldetést is levezényelhetünk anélkül, hogy egyetlen golyótól is megszabadítanám a táramat.
Az ellenség sem a sík hülye kategóriába tartozik. Ebben a világban elég egyetlen rossz helyezkedés, egy hibás lépés és azonnal végünk. (Nehézségi fokozatot értelemszerűen magasra rakva.) Tetszik, hogy egy reálisan megalkotott világban, egy harctéri helyszínen gyakorlatilag, mert azzá vált Bolívia, egyetlen golyó is dönthet életek sorsáról. Ahogy a valóságban is.
A fejlődésrendszerhez szorosan hozzákacsolódik a gyűjtögetés. Alapanyagokat is kell gyűjteni a szintlépés pontok mellé. Ez számomra egy újfajta élmény volt, de elnyerte tetszésemet és bár említettem a leírásom elején, hogy ugyan csak négyen vagyunk, de lehetőségünk nyílik a helyi felkelőket is a magunk oldalára állítani. Ehhez is tartozik egy menü, amit játék közben bármikor elő lehet hívni és ahogy a küldetéseket teljesíti az ember, úgy növekszik a felkelők által képzett támogatások sora is. Csak pár példát említek, azok közül amiket eddig sikerült megszerezni.
Lehet kérni járművet tőlük és meg lehet szórni egy kijelölt területet tüzérséggel. Ezek a parancsok is abban a menüben foglalnak helyet, ahol saját embereinket is oszthatjuk a parancsainkat.
Küldetésből elég széles a skála. A főmeder értelemszerűen a likvidálandó célpontok köré épül, akik a kartell kimagasló pozícióban lévő tagjai. Mellékesből meg felsorolni is nehéz mi minden van, de párat azért leírok. Információszerzés, fejlődéshez szükséges alapanyagok beszerzéséhez szükséges küldetések, felkelők megsegítése és ezáltal jutalom a tőlük elérhető menüben, harc bárhol ahol a kartell üzletel és akár még egy külön rendfenntartó szervezettel is lehet harcolni, akik véresen visszavágnak és lényegesen keményebb srácok, mint az egyszeri gengszterek.
Szóval van itt minden, mint a Búcsúban és akkor még az online lehetőségekről nem is beszéltem. Nem is fogok, mert nem volt módomban kipróbálni, de teljesen egyértelmű, hogy ez a játék erre lett tervezve és ezt amint a bajtársam (akivel a Division játékot is vállvetve harcoltuk végig) szabaddá tudja tenni magát máris kipróbálom.
Részemről az Ubisoft az egyik legjobb kiadóvá léptette elő magát. Elismerésem feléjük és nagyon valószínű, ha ezzel a játékkal végzek bele fogok kóstolni a Watch Dogs második részébe és a jövőre érkező Far Cry ötödik részébe is. Pedig egyáltalán nem terveztem, de ezek a srácok nálam a sokadik játékuk után elérték ezt. (The Division, Far Cry sorozat, Primal például egy zseniális húzásuk volt, aztán ott van ugye a friss és ropogós AC: Origins és természetesen a jelen teszt alanya a Wildlands stb.)
Érdekesség a végére: Bár egér + billentyűzettel is próbáltam a játékot, végül mégis a kontroller mellett döntöttem a járművek kényelmesebb irányítása miatt, de mivel ez egy lassabb és tervezősebb lövölde végül a harcoknál sem éreztem különösebb hátrányt.
180
Ezek a srácok... ez a multinacionális nagyvállalat, ez már igen! :D Elképzelem, ahogyan Yves Guillemot egy garázsból vezeti a céget. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Akik a pályát összerakják az nem a multinacionális nagyvállalat, hanem ezek a srácok. Ne idegesíts, mert bemérlek. :)
180
Ja, csak már azt sem tudod, melyik stúdió csinálta, mert van nekik vagy 100 és olyan már nincs, hogy csak egy dolgozik rajtuk, mint a régi szép időkben. Minőség lehet, hogy akad az Ubisoft játékbaiban, de szerzőiség? Azt már 5 Assassin's Creeddel ezelőtt kiölték a részvényesek.
Szerk: Jó, azt elismerem, hogy egy EA-hez vagy Activisionhöz képest azért egy Ubi-játékot még felismersz, mint Ubi-játék, de szvsz a nagyobbak közül kb. egyedül a Bethesda és a WB az, ahol a kiadott cuccoknak még van identitásuk, és utóbbi esetében is mintha kezdenének ettől eltávolodni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egy kis érdekesség: tavaly is égett a Ubi a Metacriticen.
Nem azért linkeltem, hogy a furcsaságokon rugózzunk (pl. a Telltale miért nagyobb kiadó a WB-nél vagy a Segánál) vagy a Metacritic relevanciáján, hanem mert a Ubi már nem először szerepelt rajta rosszul
Sors bona, nihil aliud.
Úgy látszik nem olvastad el amit leírtam. Leírom még egyszer: Ubisoft Paris fejlesztette, csinálta.
A másik pedig az, hogy a srácokra (úgy látszik ezt sem sikerült megértened), mint kifejezésre és emberekre akik egy adott cégen belül dolgoznak, kizárólag mint pályaszerkesztőkre gondoltam.
Az meg, hogy az Ubi multinacionális cég (egyrészt tudom, ennyire ne nézz már hülyének), másrészt meg hogy jön ide? Legközelebb értelmezz öreg, vagy maradj csöndben.
180
A Watch Dogs 2-t mellesleg nem értem: kb. mindenhol azt láttam, hogy az egy kurva jó játék, hatalmas fejlődés az elsőhöz képest, még a GTA 5-öt is képes néhány téren felülmúlni stb., de ez a score-on tökre nem látszik, és eladásilag is bukta volt.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én meg azt mondom neked, hogy ez nem igaz. Így kezdődik a stáblista:
És én ezt hiányolom tőlük: hogy azt érezzem egy játékon, hogy igen, itt van egy erős kreatív koncepció, és hogy ez a játék szerkezetileg tök más, mint a legutóbbi eresztés "Montréalból".
Ha 7 stúdió dolgozik egy játékon azért, mert az Ubisoft megalomán, de egyébként céltalan nyílt világait egyetlen nem tudja megcsinálni, akkor az nem egy stúdió játéka.
Szerk: Érted, ha te előkapsz egy Bethesda Game Studios, id Software, Rocksteady vagy Netherrealm által fejlesztett játékot, akkor te annak minden egyes percében érezni fogod, hogy ja, ezt xy fejlesztette. Uborkáéknál ilyen már nincs.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A játék indulásánál a fő UbiSoft logó után, Ubisoft Paris feliratra emlékszem. Illetve bepötyögtem most wikipedia-ba is és ott is őket írják fejlesztőknek. De ha Te megnézted a stáblistát és ez állt benne, akkor rendben.
Abban egyetértek, hogy a nyílt világú, az Ubisoft által kiadott játékokban sok formulát újrahasznosítanak, sok elem visszaköszön, némileg másképp, esetleg ugyanúgy, de abban tartom az igazam, hogy olyan szintű nyílt világokat alkotnak, amire más stúdiók nem képesek, vagy csak részben és nagyon ritkán. Ők meg szinte évenként kiadnak ilyen játékokat. Gyakorlatilag gyártják, készítik a frencsájzokat. The Crew, Steep, The Division stb...
Erős, kreatív koncepciót én a Far Cry Primal címben éreztem. Mivel az egy teljesen új korszakba kalauzolt el, szintén fantasztikusan megalkotott világgal. Persze ez is magán hordozta a "szokásos" jegyeket, de hát mégiscsak a Far Cry széria tagja, viszont merőben más élményt adott ,pont a megalkotott és őskorba helyezett világa miatt, amit nagyon jól visszaadtak a készítők. A hangzása is páratlan volt, nemcsak a vizuális része.
Én nem értek egyet azzal, hogy amikor Ubisoft játékkal játszom, akkor nem érezném azt, hogy ez egyedi alkotás. Pont, hogy ők adták meg az utóbbi időben azokat a játékokat (és pont a remekül elkészített és hangulattal bíró világuk miatt - amire már jó párszor utaltam), amiket egytől egyig új élményként éltem meg. Hiába köszönt bennük vissza az előző játékukból esetleg már ismert elem, az élményen nem igazán tudott csorbítani.
Egyébként a Bethesda játékok (TES például) is ugyanazt a szisztémát követik. Maximum annyi a különbség ritkábban jelennek meg és emiatt nagy a grafikai ugrás, meg mindig áthelyezik egy másik tartományba a játékukat, de közben ugyanazt a másképpen kinéző barlangot fedezed fel ezredjére is.
Szerintem az utolsó mondatodban felhozott stúdiókra (Rocksteady, id Software stb.) is ugyanez igaz, csak Te valamiért ezekért rajongsz, szereted a játékaikat. Nyugodj meg én is végigjátszottam az Ő játékaikat, és bizony ott is sok minden ugyanúgy visszaköszön. Sőt az új Wolfenstein-t egy csomóan megvádolták azzal, hogy tulajdonképpen jóval kevesebbet nyújt, mint a New Order. (Erről nem tudok nyilatkozni, mivel nem játszottam még vele. Csak a New Order és az Old Blood volt meg. Bár végül is az Old Blood-ra is simán mondhatnám visszalépés, én mondjuk sokkal jobban élveztem, mint azt.)
Ubi szerintem fejlődik, jó irányba halad, sok frencsájznak adott életet és ami sikeres, azt értelemszerűen folytatják is. Én úgy vagyok az egésszel, nem az a lényeg mit mondanak mások, hogyan ítélnek meg dolgokat, ha ott előttem mikor játszom a cuccot, tetszik, elvarázsol és leköt, akkor az nekem rendben van. Ennyi és nem több.
180
Na, nekem ez úgy néz ki, hogy mindig látom a visszaköszönő elemeket (amik sosem apróságok, hanem rendszerszintű alapvetések), és ettől ízetlenné válik az egész. Hiába a másik korszak, hiába a másik helyszín, nekem az Assassin's Creed, a Far Cry vagy a Wildlands is egyre megy... mert zömében ugyanazok is csinálják, ráadásul összecsapva, így az új ötleteknek se megszületni, se kibontakozni nincs idejük.
És oké, bele lehet rúgni abba, hogy más stúdiók meg egymáshoz hasonló folytatásokkal rukkolnak elő, de plíz: azok folytatások, ugyanazon széria tagjai ugyanattól a stúdiótól, szóval nyilván hasonlóak lesznek, ahogyan a Keresztapa-trilógiában is hasonló filmeket találsz. Ami nekem számít, az az egyedi "ízvilág", a koherencia és az egyenletes minőség, ezt pedig az Ubisofttól jelenleg nem kapom meg, csak zömében ugyanazt az élményt 3 különböző frencsájszban.
És ja, nagyok meg szépek ezek a cuccok egészen addig, amíg mondjuk el nem indítod a GTA 5-öt, ahol úgy kapsz egy hatalmas világot, hogy annak minden négyzetméterén érzed, hogy "igen, ez egy Rockstar-játék, ez Rockstar-minőség", pedig egyébként azt sem egy stúdió csinálta... csak nem 7, Houserék meg elég erős egyéniségek ahhoz, hogy egyben tartsák az egészet. Ubiék meg sorban nyomják ki a futószalagról az olyan játékokat, hogy az egyik elemük 10/10-es, a másik meg borzasztó és csak az idődet vesztegeti, és a szerzői élmény hiányán kívül itt számít igazán, hogy csak termékekről van szó igazi kreatív munkák helyett. Az AC Origins-szal persze még nem játszottam, ott a hosszabb fejlesztési idő miatt van is reményem abban, hogy sikerült visszahozni legalább valamit abból az egyedi élményből, amit kristálytisztán csak és kizárólag az első két résztől kaptunk meg.
Másrészt meg mintha koordinációban és a különböző stúdiók megfelelő használatában is jobban mennének a dolgok máshol. Ott van pl. az Arkham Knight meg a DLC-i: az alapjátékot a Rocksteady csinálta, a DLC-k zömét a WB Montréal, és ez látszik is a Batgirl DLC-n. Nem rosszabb, mint az alapjáték, viszont a montréali csapat más hangulatú Batman-játékot készít, mint az angolok, és ennek megfelelően egy dárkosabb történetet kapsz a múltból, ami passzol az Arkham Originsben megismert prezentációhoz. Nem rúg bele az alapjáték hangulatába, cserébe viszont kapsz egy egyedi hangvételű DLC-t.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Elkezdtem írni egy reakciót, de inkább töröltem, maradjunk annyiban, még mindig jobb, hogy az Ubisoft az "ÉVJÁTÉKADÍJAS" stúdió, mint amikor az iphonos\ipados freemium szemetek voltak azok. De a Far Cry Primalos bekezdésre muszáj reagálnom: annyira erős és kreatív volt, hogy még a térképet is egy az egyben átemelték az előző felvonásból.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
De miért, ugyanazt a térképet felhasználni tök kreatív koncepció, nem? :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Gothic II Old Valley FTW!
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Látom maradtál az a bunkó paraszt, aki évekkel ezelőtt is. Köszi, jól esett. Nézd, ha csak belém rugdosni jársz ide, akkor ezennel én le is teszem a lantot és távozom. Legjobbakat az ittlévőknek.
Próbáltam más arculattal közelíteni a rewired felé, de ugyanúgy megkapom azt amit egykor, ráadásul egy olyan embertől, akit alapvetően tisztelek és szeretek. De amikor már az ezer éve lejárt poént ismételgeti, akkor nekem ebből elegem lesz és nem kívánok én itt semmit. Se írni valamiről, se élvezni valamit, esetleg őszintén elmondani az érzéseimet egy témával kapcsolatban.
Amit cserébe kapok az meg ez. Kösz még egyszer, de most túl fáradt és nyűgös vagyok és azt hiszem nem is probléma, cserébe még meg is köszönöm neked, mert végül is jól elvoltam én pár évig távol eme társaság nélkül is, a továbbiakban sem fogom nagyon hiányolni. Majd elmondom máshol azt amit szeretnék, de a rugdosáshoz már túl öreg is, meg túl büszke is vagyok, hogy elviseljem. Nem ezért vagyok /voltam itt.
Az pedig, hogy nekem a Primal igen is egy határozott új élmény volt és az egyik meghatározó játék az utóbbi éveben (100%-ra megcsináltam - Te mennyit is játszottál vele?) az hadd legyen már az én dolgom. Emiatt ekézni a másikat, megint jó nagy paraszt húzás. Az meg, hogy át lett emelve a térkép (képzeld olvastam róla annak idején is), de szerinted ez engem mennyire érdekelt? Megint egy internetről előkapott valami, amit valaki/valakik észrevettek és ezt most jól oda kell dörgölni. Szépen le is hírezték annó mindenhol, jó szokás szerint, mert hírértéke van. Kattintson a paraszt rá.
Ja csak ettől még egy remek kis játék volt és azok akik élvezték és játszottak vele, leszarták magasról.
180
Megvettem Vajktól a kormány szetjét. A steamen egy időben bezsákoltam pár autós játékot ingyenesen. Többet is kipróbáltunk már, de túlságosan "realisztikus" verseny játékok voltak a gyerekeknek.
Viszont a Crash Time 2 az nagyon bejött nekik. Konkrétan Cobra 11 játék. Egész fasza közlekedés van, meg autópálya lehajtók, városi rész, vidéki rész, belváros stb. Lehet versenyezni, járőrözni, meg csak úgy cél nélkül cirkálni. Akár osztott képernyőn is.
Nagyon bejött nekik a kormány, igaz nekem kell kezelnem a pedálokat, ők meg felváltva kormányoznak egy komplett összetörésig.
A lányom tipikus nő. Megfontoltan vezet, kéri, hogy ne menjek 70-nél gyorsabban. Ritkán előz és minimális károkra törekszik (a játék folyamatosan írkálja a károkat, neki olyan 1000 Euró alatt szokott lenni, ha nem sikerül benéznie egy frontális puszit, vagy ilyesmi).
A fiam meg egy vadállat. Általában 150-300.000 Eurós károkat okoz egy rommá zúzásig. =)
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Tényleg fáradt és nyűgös vagy (még mindig?), de kérlek ne várd el, hogy ne reagáljak a gyakran túlzó kijelentéseiddel, mert azzal, hogy megsértődsz és magadra csapod az ajtót, semmit sem érsz el. Igen, továbbra is furcsa látni bunkó parasztként, hogy a legkommerszebb cuccokra használsz olyan kifejezéseket és leírásokat, amilyeneket más a legtitkosabb, tényleg kultikus stuffokra durrogtat el és félisteni státuszba emelsz fel olyan cégeket, mint az Ubisoft. Ha nem szeretnéd, hogy erre valaki reagáljon, lehet, hogy tényleg nem neked való a fórumozás, érdemes indítani egy blogot és letiltani a kommentelést, akkor is kiírsz magadból mindent, viszont nem fognak visszaszólni, hogy az "egyedi és kreatív tartalom" valójában haknizás évek óta ugyanazzal az alapötlettel negyven különböző címként eladva.
És nagyon szeretem a Far Cry 3-at és a Far Cry 4-et is, a Primalnál viszont nekem a sajtóhakni nélkül is feltűnt, hogy azon felül, hogy átrakták az egészet egy új korszakba, harmadszorra (sőt, ha hozzávesszük a többi "innovatív és lenyűgöző" címűket, vagy ötödszörre) próbálták meg ugyanazt eladni, így rajongóként sem voltam rá vevő. Vagy csak az nyilatkozhat egy játékról érdemben, aki 100%-ig végigjátszotta, különben nem releváns a véleménye? Hát engedtessék meg nekem, hogy csak olyan szoftverekbe öljem az időmet, amilyenekbe akarom, és ha kipróbálok valamit (tehát nem YouTube-on nézem meg), és nem tetszik, akkor is leírjam, hogy szar, ha neked az a kreativitás csúcsa, a szórakoztatás alfája és omegája. Ha emiatt lelépsz, akkor meg pont leszarom, nem vagyok arra kapacitálva, hogy a lelkedet ápolgassam.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Primallal az a helyzet, hogy engem is teljesem megfogott, míg a "sima" Far Cry verziók meg a meh kategória. Viszont elfogadom, hogy a döntő többség ezzel pont fordítva van, és ezzel nincs is bajom :-D
Árnymedvével viszont részben egyet kell értenem (bevállalva egy kiátkozást :-D), én leszarom, hogy mit és honnét hasznosítottak újra, meg hogy technikailag kb. semmit nem újítottak a motoron/játékmeneten: a Primal őskori világát, környezetét, hangulatát olyan szinten eltalálták, ami tényleg nagyon ritka.
Lehet a kreativitást sokféleképp értelmezni, de nem muszáj egy játék teljes egészére kivetíteni. Számomra a környezet, az egyes törzsek, a világban motoszkáló állatok, vagy éppen a kitalált nyelv tökéletessége semmit nem veszít értékéből azért, mert ugyanazon az alap pályán van, mint az előző Far Cry játék, közel ugyanolyan játékmenettel.
Sors bona, nihil aliud.
Nem ő az a nagyon wizard, majdnem jó memóriájú srác?
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Nem, ő a majdem jóképű srác, ja nem az Vajk :D
Planet Coaster
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=IidS719MxbA
Ennél jobb lobbyzenét ritkán hallottam. Amúgy meglepően jópofa feelgood játék. Jó kis micromanagement, challange-ek, fasza sandbox. Egyelőre a játék tizedét se értem, de rendkívül szórakoztató még így is. ^^ Tipikusan az a játék amivel faszán el lehet szöszölni és ha olyanja van az embernek akkor 1 coaster építésével elszüttyög fél napot mire tökéletes lesz. Mostani árán csak ajánlani tudom.
Azért pár dolog van ami egyeseket joggal elrettenthet (annó még preordereltem):
Általában 1 téma köré csoportosulnak a parkok (kalóz, sci-fi, középkori stb.). Egy-egy ilyen pályát elég gyorsan teljesíthetsz, ha nem sandbox-ba akarod fullozni. Viszont a játékkészítők elég kevés féle épületet, illetve pályára tehető díszt csináltak meg, ezeket mindenkinek magának kell összelegózni (kb. mint spore-ban, de sokkal-SOKKAL pepecselősebb), ráadásul ezek semmi extra bónuszt nem adnak. Egyedüli mentőőv, hogy Store-ból le lehet szedni mások munkáit, ha az adott elemek ki vannak kutatva hozzá. Na most ez mint írtam semmi bónuszt nem ad, tehát mint menedzsment játék elég soványka, "fölösleges" az ezekre elcseszett kutatás és játékidő. Így, hamar azon veszed észre magad, hogy már a 7. ugyan olyan körhintát pakolod le egymás mellé beleszarva az egészbe. Egy Theme Park World-ben vagy egy Rollercoaster-ben sokkal egészségesebb módon oszlott meg a menedzselésre és a szépítkezésre az idő, sose éreztem azt, hogy mást se csinálok csak a készítők helyett gyártom a tartalmat a játékba. Ja és emellé már kihánytak vagy 5 fizetős dlc-t, ha valaki nem akarja elcseszni az idejét az építkezéssel.
És itt nem a fő attrakciós hullámvasutak megépítésére elcseszett idővel van a gond, hanem ilyen kis jópofa pályaelemekkel (űrhajó, vár stb.), boltokkal, wc-kkel stb., ami nélkül meg egy nagy üresség az egész. Egy kalóztanyának álcázott léggömbboltra ugyan úgy elmegy 1-2 óra simán, amit ha a fő küldetéseket csinálod fél óra múlva felejthetsz is el, mert jön a következő pálya.
Én még időmilliárdosoknak is azt mondom, hogy ez túlzás. Ez nem egy menedzselős játék, hanem egy terepasztal, annak biztos nagyon jó, de nekem elmegy a kedvem tőle. Egyébként a tisztán menedzseléssel játszva, semmi mással nem törődve is átgondolatlannak éreztem. Van 1-1 attrakció ami mindig tömve van, azokat amíg van ember lehet iparosan építeni, 1-2 bolttal meglőni, azt ennyi, dől a lé. Nem vettem észre, hogy ráunnának, vagy jobban érdekelné egy új cucc őket stb. Kampány alatt a hullámvasutakhoz fölösleges hozzányúlni is, ha legalább azokba fektettek volna több időt, hogy 1-1 téma köré legyen 10 pálya, meg kismillió küldetés, akkor azzal javítani lehetne a helyzeten.
Érdemes megnézni pár building videót youtube-on, hogy kit mennyire mozgat meg az ilyen szintű pöcsölés:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=xUZT6LuQRnk
Castlevania Symphony of the Night (PSP)
Egy komoly gond van a Castlevania szériával: a kurva Konami. :D Hol található a legjobb verziója a SotN-nak? PSX-en? Nem. Xbox 360-on? Ugyan. PSP-n, a Dracula X Chronicles című Rondo of Blood remake-ben unlockolható extraként? Hát persze, hogy igen, nem is lehetett volna egyértelműbb és könnyebben hozzáférhető helyre tenni. :D
És hogy miért ez a definitív?
- Maria Renard bekerült a SEGA Saturn verzióból harmadik játszható karakternek, ráadásul teljesen átdolgozva, hogy awesome legyen.
- Teljesen újraírták az angol fordítást, mivel az eredeti borzalmas volt. Oké, a kultikus "What is man? A miserable little pile of secrets." és hasonló beszólások ugrottak, helyette viszont van értelmük a mondatoknak. Hihetetlen.
- Ha már újraírták a szkriptet, újra le is szinkronizálták a játékot, de úgy, hogy az ember leborul előtte. Jók a szinkronhangok, az eddig néma szöveges átvezetők is megszólalnak, Prince of Persia fanként meg különösen kellemes, hogy Alucard új hangja a "herceg", Yuri Lowenthal lett, és OMG de passzol.
- Quicksave fícsör.
- Hatféle kellemes kis border 16:9-hez, hogy ne kelljen feketeséget nézni oldalt.
- Egyéb apróságok: külön hallgatható soundtrack, néhány ellenfél kapott normális halálanimációkat, ilyesmik.
Szóval az a két ember, akinek még van működő PSP-je, örülhet, ahogyan a PS Vitások is, de egyszerűen nem értem, hogy a többi platformon miért csak az emulációban reménykedhet az ember. PC-n még jó a helyzet, mert ott a PPSSPP, ami néhány elhanyagolható bugot leszámítva tökéletesen viszi (hála az új Vulkan renderernek), de come on.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ha már ingyenes volt Origin Accessben, ránéztem (kicsit félve az első rész alapján) a Titanfall 2-re. Rég ért ennyire kellemes csalódás. Most azt hagyjuk, hogy kis híján tovább tartott letölteni, mint aztán végigtolni, de nagyon jól összerakott kis pályák vannak benne, még nekem, az FPS noobnak is (egérrel sem tudok rendesen célozni, nem hogy kontrollerrel) kifejezetten bejött.
Elex
Végigjátszottam. Nagyon tetszett. Az elején fura volt a sztori, de aztán összeállt, nagyon jól felépített háttértörténete van. A rendszer is fura volt az elején, de nagyon megszerettem. Jó sok szenvedésbe telt felgyúrni magam odáig hogy ne harapjon egy mozdulattal ketté az első szembejövő nünüke, de a végére tényleg elfogadható harcos lettem (akit csak egészen nagyra nőtt nünükék harapnak ketté, és csak két mozdulattal :-) ). Régen volt ekkora szabadságom egy játékban (a Witcher 3ra ugye nem ér hivatkozni :-) ). Nagy respekt a Piranha Bytesnak!
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=EW7Xp11e8hk
Super Mario Odyssey
Ez a játék. 10/10, 5/5. Kész.
Soha nem volt Nintendo konzolom és most már ertem a fanokat.