Reaper írta: Riseneket meg egyéb szarokat is ideértve
Az első Risen abszolút pozitív fogadtatásban részesült, a második valóban közutálatnak örvend, a harmadik meg valahol a kettő között van, szóval nem olyan nyíl egyenes az a lejtmenet. Pláne ha "egyéb szarok" alatt az Elexet érted, amiről az általános vélekedés az, hogy a Gothic 2 óta messze a legjobb Piranha Bytes játék.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Jó, de azért elmondhatnák, hogy pl erő+fegyver sebzés-ellenfél védelme ÉS kritikus találat(aminek esélye amúgy a Weapon Skill-ed, ez nekem nem feltétlenül esett le rögtön) kell az érdemleges bevitt sebzéshez. :D
@Reaper
Direkt azért írtam, hogy "utóbbi pár részei" és "agyon ajnározott". Tehát Oblivion, Skyrim, Dragon Age stb.
Gothic/Risen széria későbbi részeit meg azért nem említettem, mert azok nem olyan általánosan elfogadott hű de jó játékok.
Bár az első Risen nekem bejött anno.
A Fallout 1-el szórakozok mostanában a vonatozás közben. Igazából soha sem játszottam vele eddig, csak a Fallout tactics-al, meg a Fallout 3 és a Shelterrel.
Még mindig le tud kötni. Nem szép a grafika, nem annyira vonzó a harcmenet, de valamiért csak el akarok jutni a következő poros faluba, hogy felvegyem a questeket, mert kell még 3000 xp a következő szinthez amiből a zártörésre és energia fegyver használatra akarok osztani, mert az kellene egy széf kinyitásához (meg megtaláltam már az alien blastert is).
Szóval tök jó kis időeltöltő játék. A párbeszédek között meglepően sok a humor, főleg az egyik ghoul jön be nagyon, akinek a története nagyon hosszú és végig bele lehet kérdezni és sokszor bebüntet a figura, ha hülyeségeket kérdezek. Igazi jó fej. =)
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
nekifutottam megeccer a State Of Decay-nek -alapvetoen nagyon bejott a leirasok alapjan, de vhogy elsore olyan korulmenyesnek tunt- most vegig jatszottam es vegeredmenyben igen bejott.
amolyan lehalkitott GTA, zombis valtozat, igen sok tulelos motivummal. az autovezetes fizikaja valami rettenet (de konnyu. arkados), de rengetegszer muszaj vagy hasznalni kocsit a tavolsagok es a zombi hordak miatt -amiket egyszemelyben csak granattal/molotovval es geppityuval felvertezve tudsz ledaralni, amik persze nem jonnek konnyeden a jatek elejen.
nehol repetativ (kuldetesek- vmelyik idiota csapattag kimegy egyedul es meg kell menteni), nehol kicsit kovetkezetlen (a bazis moralja- van vmi emot rendszer meg beszelgetes, de egyszerubb inkabb kimenni a varosba nagy autoval, szarra lutolni es hazavinni a cuccokat, azt bodottag van). a bazis management nem egy nagy cucc, de elfeledkezni nem szabad rola a jatekban, mert nyuszognek a nepek ha nincs agy, asztal, tv.:)
jopofa a sztori es bar ugyan a one day editionnel jatszottam ami mar plusz ket jatekot ad az eredetihez (az egyikben rnd hossel a vegtelensegig -sztori vonal nelkul-tudod elni a zombi apokalipszis tuleloinek hetkoznapjait, a masikban az eredeti jatekban feltuno mellekszereplo katona tortenetet csinalhatod vegig uj kornyezetben-varosban) de azert meg igy is elofordulnak bugok.(el kell vinned xy-ont z-re, de b@szik beulni a jarganyba amit o ad a kuldeteshez stb)
kicsit idegesito a minden elkopik/tonkremegy rendszer, plane a jatek elejen amig nincs tul sok felszerelesed, es meg az az egy kib@szott faag is eltorik amivel utod a zombikat, kesobb pedig a kocsikkal hasonlo az erzes amikor a tizenotodik zombihordat gazolod szenne, a kocsi fustol, eg kiszallsz hogy valami uj jarganyt kerits es latod, hogy korulotted mar csak csupa hasonlo allapotu auto van amiket elozoleg le amortizaltal. ugyanez kedvenc es ritka lofegyverekkel baromi idegesito-bar ha van muhelyed a bazison meg tod reparalni oket, de minden szerelessel csokken a vegleles strapabirosaga.
mindenestre azert a jatek van annyira jo, hogy elgondolkodtam a WIN10-re atallasra a jovendo masodik resz miatt.
Stasis
Beteg. De egész szépen megalkotott környezetek, szörnyűségek vannak benne. Nagyjából izgalmas, néhány egész korrekt feladvánnyal, de jórészt csak mászkálás és pixelvadászat. A kezelés hagy némi kívánnivalót maga után, bugok is vannak szép számmal, érdemes gyakran menteni, már csak a halállehetőségek miatt is, az automata continue megoldás csomószor jóval visszább rakott az eseményekben. A sztori a végére
ShowHide spoiler #
is egy nagyobb homály, mindenféle elméleteket lehet gyártani, vagy föl lehet róni írói bénaságnak is az ellentmondásnak tűnő eseményeket.
Végeredménybe kicsit megbántam, hogy leültem és végigjátszottam, rengeteg erre érdemesebb kalandjátékot találhattam volna helyette.
ezután fölmerül a kérdés, hogy akkor minek folytattam az ingyenes extra "epizóddal", ami a
Cayne
hát mert kíváncsi voltam, hogy megmagyaráznak-é pár dolgot, hogyan alakul a sztori. néhány dologra minimálisan választ ad, csiszoltak egy kicsit a rendszeren, de továbbra is vannak hibái / bénaságai.
az iszonyat mértékű tetülassú órákig tartó mászkálásoktól a falat kapartam. inkább a felétől már walkthrought-t követtem, nehogy + fél-egy óra legyen ez az amúgy rövid játék csak azért, mert totál fölösleges köröket futtat velem a játék. értem hogy hosszúnak kell tűnnie a játéknak, de azt nem pont így kell elérni... sajnos hangulat itt jóval kevésbé van, mint az előzményben.
tl;dr szóval nyugodtan hagyjátok ki mindkettőt.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Nálam is nemrég mentek le, és pontosan ugyanezt éreztem, csak nem jutottam el addig, hogy ide beírjam :) Egy kicsit ki is egészíteném, amit írsz.
Érdemes tudni, hogy maguk a játékok is nagy csavarra építenek de ki lehetett találni könnyűszerrel előre. Ez nem gáz, csak az állunk nem fog leesni, ha nem vagyunk újszülöttek (pun intended?). A horror meg nem működött, még ha volt is jumpscare-ecske a Stasisben, végig azt éreztem, hogy kockázat nélkül mászkálok a hullák között. Nem mondom, hogy kicsit sem volt nyomasztó, de szerintem point 'n' clickből is kihozható jobb horror.
Ami engem még nagyon idegesített, hogy egy csomó PDA-t lehetett olvasni, ezekkel megspórolhattak ugye a hangfelvételekhez képest elég sok szinkront. De fárasztó, hogy a sztori szinte csak szövegesen érhető el, és amit megtalálsz, csak ott helyben tudod olvasni. Érted, egy sci-fi játékban, nem mentheted le a szöveget, hanem ott kell hagynod! OK, vannak egyedi PDA-k, ami pozitív, de ez nem a legjobb megoldás, hiszen ha össze szeretnéd kapcsolni karakterek hátterét utólag, akkor kénytelen vagy guglizni, ha nem emlékszel. Buta megoldás, és így elavultabbak, mint az 1994-es System Shock. Lám-lám, nem mindig modernebb az idei játék a huszonévesnél.
Az sem volt az igazi, hogy főleg Stasis, alig rendelkezett dumákkal a próbálkozásokra. Így amikor egy szelepen akartam használni egy törülközőt, hogy könnyebben elcsavarjam, azért nem akarta a főhős, mert félt, hogy eltöri. A törülközőt! vagyis mindenre ugyanaz volt a szöveg, és más kalandjátékokkal szemben nem próbált velük konstruktívan segíteni, illetve lereagálni, hogy miért nem működik. Még az agyrémes, sokkal nehezebb oldschool kalandjátékok is előrébb jártak ebben.
Kár értük, mert nagyon szerettem volna, hogy jók legyenek. Nem rosszak, de kevesek. A The Brotherhood zsengéi, ha úgy tetszik, hiszen páremberes melókról van szó.
Viszont a Stasist egy szempontból mégis bátran tudom ajánlani: Mark Morgan zenéje messze a játék legjobb része, szerintem az ő hiánya miatt gyengébb atmoszféra miatt a Cayne. Pedig lehet, hogy a játék volt a fölösleges rész.
Azért a Beatiful Desolationre kíváncsi leszek, valamiért mégis úgy érzem, hogy képes fejlődni a fejlesztő.
Kicsit farmolos volt, de legalabb normalon egyaltalan nem volt szukseg a ladavetelre (igaz act4-et nem nyomtam le a faszom fog szenvedni par perc videoert a vegen inkabb megnezem youtubeon)
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Indie játékok topikban tárgyaltuk a Hero Siege-et. Tegnap a mai szünnapra tekintettel beletettem 9 órát, rég volt ilyen. Rendes review-t nem írok róla, mert ma letelik a 90%-os akció róla (most 0,59 euro).
Harc/ellenfelek/nehézség nagyon bejövős. Kicsit szokni kell, hogy csak 4 irányba lehet lőni, de később rájön az ember, hogy ez is a játék része, egyáltalán nem hiányosság. A különböző képességekkel lehet bontani az ellent, ha nem akarunk 1 vonalba állni vele. Nincs benne üresjárat, felesleges bóklászás ellenfelet kutatva. Rendesen berántja az embert az újabbnál-újabb nehézségi szint és az egyre jobb tárgyak "farmolása". Mivel már alacsony szinten is 1-1 legendary tárgy hatalmasat tud dobni a karakter erején, így mindig van egy érzés az emberben, hogy "na most aztán iszonyat OP lettem", nincs az amibe hamar bele szoktam unni, hogy órákig farmoljak egy a mostanimnál +3 str-es tárgyért. Droprate bőkezű, de nem esik túlzásba se, 100-as szinten is még elég sok cuccom 50-60-as szintű csak. Külön tetszik, hogy van 2 fős splitscreen is, ami ritkaság, főleg PC-n. Mondjuk a küldetésekkel nem voltak túl bőkezűek, akár nyugodtan ki is lehet hagyni őket... Elfért volna legalább 4-5 skin a tárgyakhoz, pl. 20-30 szintenként, mert így pont ugyan úgy fest az ember 1-150 szint között. Kalapokat lehet gyűjteni, de halál után eltűnnek. Van egyébként belőle mobil verzió is, ami érdekes lehet még. Tipikusan az a játék nekem, amiről nehéz írni/videó alapján felmérni milyen is.
De sajnos van pár kisebb-nagyobb negatívum is, ami sokakat elrettenthet:
- Mivel gamepad-re találták ki, így valamennyire érthető, de még is nagyon idegesítő a menürendszer. Felvett tárgyak közt kínszenvedés lépkedni. Ha meg akarom nézni pl. a fegyvert amit felvettem, akkor c -> nyilakkal odalépek a fegyver slot-ra->f->odalépek a fegyverhez->r-el megnézem mit tud->g-vel visszalép->f-el betesz-> 2-szer g-vel visza ... Mentségére válljon, hogy 1-2 óra után narancssárgánál rosszabbat nem vesz fel az ember, így ritkán kell ezt bejátszani.
- Lassulások: nincs egy szar gépem és singleplayer-ben nem is nagyon tapasztaltam 1 kivételtől eltekintve, ami pont egy bossfight-ot tett tönkre, de multiban olyan szinten belassul a játék 3-5 szörösére, hogy totál játszhatatlanná válik. Nagyon sokan panaszkodnak erre és nincs rá igazából megoldás. Mivel gamemaker-es játék valószínűleg a fejlesztők se nagyon tudják mi a gond. Félig meddig javítja a problémát, ha 30 FPS limitet állítok be a video beállításoknál, ekkor felgyorsul, de gondolom nem kell ecsetelnem, hogy mennyire nem jó ez így.
- Nagyobb nehézségi szinteknél, ahol sokszor 1 ütésből hal az ember baromi idegesítő tud lenni, hogy a boss legyőzése után sorozatosan előfordul, hogy valami szirszar a képernyőn megöl és nem tudod a lootot felszedni. Ilyenkor az egész képernyő rázkódik és villog, esélyed sincs meglátni, hogy valami még repked. Ráadásul ha elléped magad, akkor a loot felvétele helyett faszán kisétálsz véletlen a portal-on és nem tudsz visszamenni se.
- DLC gyár... A legkisebb kis szar +1 hős DLC is többe/ugyan annyiba kerül, mint az alapjáték. Van legalább 6 DLC, aminek a darabjáért ilyen 5 euro-kat kérnek. Az alap 5 act után minden egyes act külön DLC. Nem nagyon szimpatizálok ezzel a modellel.
Tessék felkapni a mostani Humble Bundle-ben, mert ez még úgy is egy baromi jó remake, hogy az eredetit pöccre végigvittem annak idején az összes mudokon megmentésével. Sok az újdonság, jók is egytől egyig, és van egy "új" hard mode azoknak, akik a régin edződtek. Ahogy elnéztem, nekik normálon nem is érdemes játszani, mert nekem sem tetszett, hogy kell vagy két sorozat Abe-nek, mire bekrepál. Oké, hogy könnyebb úgy, de bizonyos dolgok egyszerűen belerögződnek az emberbe egy ennyire kifinomult játéknál, szóval nem esik jól, amikor megbirizgálják ezeket.
Az Oddworld Inhabitantshez hűen egyedül a PC portban van egy pici hiba: szaggatnak a pre-renderelt átvezetők. Szomorú, mert egyébként a játék gyönyörű és nagyon szépen is fut.
Ha a Soulstorm is ilyen minőségű újrázása lesz az Exoddusnak, akkor baromira fogok örülni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én a régit mindig félbehagytam, mert sajnáltam otthagyni a mudokonokat, mindet megmenteni pedig vontatott tudott lenni, arról nem is beszélve, hogy gyakran jól elrejtették őket. De ha normálra Abeminátornak lőtték be a hősünket, nem tudom, hogy hogy illik a képbe, úgy értelmét veszti az egész.
A bundle-t tuti beszerzem miatta.
Szerk.: Hm, erre meg látom, hogy PS3-ra megvan. Régen az összes crossbuyos IGC-s* játékot megadták ingyen minden előfizetőnek, hála a Sony profizmusának. A Hotlline Miamit utólag is köszönöm nekik :)
*A PS Plus-előfizetéshez járó játékokról van szó, ha így érthetőbb ("Instant Game Collection").
Pay what you want tierben megkapod a humblin, szóval én inkább azt javasolnám ehelyett:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=-02lT_LClLE
Szegény textúrák, szegény nemlétező árnyékok! :D Direkt rákerestem, mert őszintén szólva én még azon is meglepődtem, hogy a remake létezik PS3-ra, amikor a frisseb konzolon sem túl ideális a teljesítmény:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=pzHH_SK6UbU
De hé, legalább itt nem szaggatnak be a bink videók. :D
Szerk:
De ha normálra Abeminátornak lőtték be a hősünket, nem tudom, hogy hogy illik a képbe
Kapott egy kicsit survival horroros health metert: alapból nem mutatja a játék, egy gombot kell nyomva tartani ahhoz, hogy láthasd (ami egyben azt jelenti, hogy hardon, ahol nincs health meter, kapsz egy haszontalan gombot :D). Nem rossz megoldás, de igazából egyébként is annyit finomítottak a játékon (tele van checkpointtal, és az Exoddus quick save fícsöre is belekerült), hogy teljesen fölösleges.
Én a régit mindig félbehagytam, mert sajnáltam otthagyni a mudokonokat, mindet megmenteni pedig vontatott tudott lenni, arról nem is beszélve, hogy gyakran jól elrejtették őket.
Első végigjátszásra abszolút nem érdemes maximalistának lenni, direkt olyan a játék, hogy néha még meg is szivat azzal, hogy az elején megölet veled néhány mudokont. Plusz ha jól emlékszem, akkor az első titkos "mudokon-lerakat" mindjárt az első képernyőn ott van (a remake-ben még nem néztem, de meglepődnék, ha pont azt vették volna ki), szóval első nekifutásra el is fogod rontani a 100%-ot mindjárt az elején. Hidd el, hogy lesz mit kitalálni és begyakorolni elsőre is, hagyd őket a fenébe.
Ami egyébként furcsa nekem a remake-ben, hogy a default irányítás elég rossz: Abe manapság divatos analóg joyos irányítással sétál és fut, az meg ide rossz, ráadásul az ugrás is olyan, hogy ha ráböksz a gombra, függőlegesen ugrik. Emiatt ha helyből akarsz oldalra ugrani, rángathatod a joystickot is, tehát az esetek egy részében vagy teszel egy lépést ugrás előtt, vagy felfele ugrasz, mert későn toltad el az analógot. :D Szerencsére a beállításokban van ezekre külön pipálható opció (alapból oldalra ugrás + futás a bal trigger lenyomásával), és kötelező is pipálni őket, ha meg akarod őrizni az elmeállapotodat. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Közben találtam egy megoldást a szaggató átvezetőkre. Ehun van egy DLC: http://store.steampowered.com/app/441040/Oddworld_New_n_Tasty__720p_Movies_Pack/
Elméletileg gyengébb PC-kre szabott, 720p-ben enkódolt átvezetőkre cseréli le a játékban lévő 1080p-s verziókat. Így már csak nagyon ritkán szaggat be a videó (külső lejátszón megnéztem, és ezeken a pontokon ott is beszaggatott - az 1080p-eseknél is -, szóval a hiba ott már a videófile-ban, nem magában a játékban keresendő), látható minőségromlást meg én nem vettem észre (valószínűleg a bitráta így is maradt elég magas).
Persze az vicces, hogy maga a játék kimaxolva fut röccenéstelen 60 fps-sel 1620p-ben a masinánom, szóval valamit csúnyán elmértek, ha a videó meg beszaggat. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Erdekes koncepcio a pszichiatriai eset fohos. Mondjuk eleg jopofa, hogy kb a jatek ketharmadanal (Valravn es Surt utan) jottem ra, hogy harc kozben is van focus...
Hát ez kurva jó volt. Nagyon sokat dob az élményen az, hogy az eredeti 99 mudokon helyett itt 299-et kell megmenteni: vannak új titkos helyek, ezzel kicsit bővült a játék, de a létszámnövekedés leginkább ott szép, hogy szimplán sokkal több mudokon van elszórva a pályákon meg az egyes termekben, így sokkal jobban átjön az, mekkora tettet visz végbe Abe. 99 rabszolga megszöktetése egy szép nagy munkásfelhördülés, 300-zal viszont már elhiszed, hogy ebből még lehet forradalom.
A játékmenet is nagyon frankó, bár néhány helyen úgy éreztem, hogy a régi verzió fixebb egységnyi mozgása jobban működött. Ezt persze a simább irányítás nagyon jól ellensúlyozza, de az elején egy kicsit azt is szokni kell, mivel a régi késleltetett animációk után furcsa a jóval tempósabb Abe. Kicsit akklimatizálódnom kellett ahhoz is, hogy a fix kamerás játékból side scrollert csináltak, de aztán egy kis próbálgatás után sikerült helyesen értelmezgetni az új vizuális jelzéseket. Ha már biztosan meg tudod határozni a lőtávokat, a sligek hallását és azt, hogy a chant suppressorok hogyan működnek, akkor tulajdonképpen nyert ügyed van, a sima scrollozás pedig hirtelen elkezd működni és javít a játékélményen.
Egy-két rész brutálisan nehézre sikerült még az eredetihez viszonyítva is, ami végül is jó dolog, de nem mindig fair. Egy kicsit seggberúgja hardon a pacinget az, hogy akad olyan mutatvány, ami egyértelműen 60-szor könnyeb normálon, de igazából egy kezemen meg tudom számolni, hány helyen okozott ez gondot. Az a rész azért bekaphatja százszor is, ahol az elummal kell ugrálni és futkározni, miközben a sligek tűz alatt tartanak, mivel hardon csak úgy lehet megcsinálni, ha az egyik platform egy specifikus "pixelére" ugrasz. Az ilyen játékban az a legrosszabb, amikor nem tudod kitalálni, mit cseszel el, aztán trial and errorral kell kisilabizálni 20 próbálkozás alatt.
Ha már az alapjáték bejött, megvettem az Alf's Escape DLC-t is, amit azzal reklámoznak, hogy kurva nehéz, és nem hazudnak. :D Persze egy kis türelemmel meg lehet csinálni, és bár a történet minimális, azért szépen helyrerak egy apró láncszemet az Oddysee és az Exoddus között, ezzel egy kicsit a Soulstormot is felvezetve. A vége meg tökre innovatív is amellett, hogy iszonyú kemény.
Minden bizalmam az Oddworld Inhabitantsé. A Munch és a Stranger korai PC portjai után úgy voltam vele, hogy ennek a cégnek annyi, ezek inkompetensek, de most sikerült bizonyítani (bár a Munchot igazán kipofozhatnák, ha már tavaly kiadtak hozzá vagy 10 peccset, mielőtt félbehagyták volna az új portot). A Soulstorm hirtelen a közeljövő egyik legjobban várt címévé lépett elő nálam.
Új is, finom is, de meg is maradt cinematic platformernek: WIN.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Elsőre elég WTF volt, most már tetszik. Gondolom ha nagy Piranha játék bubus lennék, vágtam volna a dolgokat (...vagy ha elmondja a játék bárhol is), így magamtól elég sok bénázásba telt belejönni, de most már jó.
Ami kifejezetten tetszik, hogy eléggé szabadon enged, nincs megkötés hogy hogyan oldok meg valamit: Pl. ha van egy batár szörny kinccsel, lehet olyat hogy harcolok vele (mondjuk meghalok valszeg :-) ), odalopódzom és ellopom mögüle, vagy betámadom és visszafutok vele egy csapat fegyvereshez hadd játsszanak...
A rendszere is tök jó meg hangulatos de eleinte ezt nem tudhattam mert senki nem mondta el :-P Rohadtul frusztrált hogy nem sikerül semmi, aztán ráhibáztam egy-két trükkre, meg rákerestem a többira, és most már jóság van.
Lehet ugye lőni, jól hangzik mert nem ütnek vissza amíg közel nem érnek és egész jól sebez is, a gond csak az hogy visszalőnek. Majdnem minden szörny lő, vagy köp, ha messziről abajgatom. Nagyot. Ja és fogy a lőszer. Fix hogy lehet gyártani valahogy de még nem jöttem rá hogyan (pl. potiont már tudok gyártani, azt is eltartott egy ideig mire megtaláltam... Az első öt percben találkozni azzal aki tanítja, de nem az adok-veszek menüben tanít hanem egy másikban, és ott is lejjebb kell tekerni hogy látsszon, a tekerentyű meg alig látszik :-P)
Aztán ott a közelharc. Az hogy odaballagok és ütöm, nem jó ötlet (nehezen jöttem rá erre is). Visszaütnek ugyebár, és nagyot, az elején minden két harapásból megeszik, később négy-öt :-) Van hárítás, de nem elég védekezésben tartani hozzá a fegyvert hanem rá kell nyomni még egyet közvetlenül mielőtt kapnék az arcomba, és akkor se teljesen fogja fel a pofont csak enyhébb. (lehet fejleszteni de nem gyúrtam rá). Van elugrás, frankó, nyilván legjobb nem lenni ott ahova ütnek, de zabálja a staminát. Abből ugrok el, abból hárítok, abból is ütök, aztán ha elfogy, egy ideig csak a pánik marad amíg visszajön... Mármost az ellennek is van, úgyhogy amikor elfogy neki, akkor lehet búbosra verni! Van egy ilyen hátirakétám, azzal csata közben is szoktam elröppenni a pofon útjából (meg kibekkelni a stamina-ínséget), csak ha későn röppenek, megpofoznak, ha meg túl magasra, lőni kezdenek. Szóval elég trükkös. Sokat segít ha fel vagy készülve, pl. mögélopódzol és egy hatalmas pofonnal kezdesz, vagy messziről lövöldözöd nagyot sebző cuccokkal és puhítod mire közel ér (közben eltáncolsz a válasz elől). Még többet segít ha más is harcol veled. Összehaverkodtam egy csávóval, aki elég hatékony karddal meg íjjal, de lehet egy lézerpuskás egyénnel is, meg lehet harci robotom is (még nem raktam össze, hosszú quest megszerezni a cuccot bele), meg biztos más is lesz még... Ha nincs haver, vagy ketten se lennénk elegen, marad az hogy másokhoz, akár szörnyekhez húzom az ellent, és reménykedek a pozitív végkifejletben. (Egyszer behúztam egy faluba valami batár mutáns dinót és kiirtott ott mindenkit, ki is íródott hogy fontos NPC-k halála befolyásolni fogja a sztorit :-) )
Sztem a berzerkerekkel (technológiát elvető természetpárti varázslós-kardos népség) leszek. Alternatíva még a "papok", akik vallási fanatikus technofilek, mintha agresszív lézerpuskás jehovások lennének, hát ők eddig nem szimpik :-D. Aztán ott vannak a Törvényenkívüliek, ők ilyen mad maxes profitorientált fosztogató tákolók, akik két fillérért és egy új kapcsolási rajzért az anyjukat is... A mumus az Alb népség, ők elvileg nem választható frakció, mindenkivel harcolnak, a papoknál is feljebb vannak techben, erősek gyorsak stb. és nincsenek érzelmeik, mert zabálják az elexet.
Ja izé hogy az Elex az mi. Kb. mint a tiberium, mindenki ezzel kavar, egy meteorral érkezett anno, alapból árt a környezetnek és veszélyes mutánsokat gyárt állatokból/emberekből. A papok finomítják, tanulmányozzák, és techet hajtanak vele, a berzák manává alakítják ami már nem árt a környezetnek, és azzal varázsolnak meg etetik vele a természetet, a törvényenkívüliek üzletelnek vele... Az albok megeszik. Ami általában degenerált mutánsot csinál bárkiből, de ők rájöttek hogyan nem, és übermensch lesznek tőle, meg érzéketlen prosztók.
A karakterünk is Alb volt, mégpedig valami magas rangú, csak valami küldetében volt itt távol Albfalvától, és lelőtte a gépét egy másik Alb (valami árulás van a sztoriban de még nem derült ki micsoda). Aztán ahogy csendben fogta a belét napokig? hetekig? (az áruló ex komája halottnak hitte), kifogyott belőle az Elex, és most szimpla ember lett, akinek nulláról kell kezdenie mindent ebben a katyvaszban.
Állítólag vannak más kiugrott Albok is, nem egyértelmű hogy ők is egy frakció-e, még keresem őket.
Elég fontos a megfelelő felszerelés, és a legtöbb fegyvert/páncélt csak akkor tudom használni, ha elég magasak a statjaim. Azok meg csak szintlépéskor nőnek, meg ha egy spéci potiont iszok (megtanultam a receptjét és ahol tudom gyártom, de picit ritka meg drága eddig annak fényében hogy alig ad pontokat). Szóval azt szoktam hogy ha szintet lépek, megnézem az inventorymat meg az árusok listáit mielőtt elosztanám a pontokat, hátha ki tudok sakkozni valami jobb cuccra eleget. (Na van 20 pontom, ha rakok tizet erőre meg ötöt ügyességre, akkor ezt a kardot is tudom... nem basszus ehez még 15 kéne erőre és 10 ügyességre... Akkor az a lézerpuska? Ahoz meg magas IQ is kéne...)
Vannak ilyen skillek is, egy részük harcra jó, hogy nagyobbat sebezz, jobban háríts, ilyesmi.
Aztán van ami gyártani jó. A berzáknál meg lehet tanulni amuleteket, gyűrűket csinálni, meg potikat főzni. A törvényenkívüliek tudnak csak fegyvert, páncélt gyártani (fejlesztgetni mások is tudják a meglévőt, még nem látom át egészen, elvben lehet pl. tűzsebzést rakni a kardra stb, de még nem tudom hogyan).
Meg van ami másban segít, pl. a kereskedelem, ehez nagyon magas statok kellenek de ha kimaxolom, elvileg már azon is kereshetek ha eladom vissza az árut annak akitől vettem :-) Meg ilyenek hogy rábeszélés, meg zárnyitás... Állítólag a zárnyitás, a trófeagyűjtés, meg a kereskedés mesterhármasa a meggazdagodás útja, én még nem tudhatom.
Az NPCket szokni kellett, elég nagybaltával faragott arcuk van beszélgetés közben, és ehez illő szinkronjuk meg szövegük is... Viszont így hogy megszoktam, hangulatos. Pl. a frakciók elég egyzerűnek tűnnek, de minden tagjuk másként áll hozzá a tanaikhoz, meg a többi csapathoz, meg a saját szomszédasszonyához is... szóval azért tettek melót a karakterekbe bőven, ha elsőre nem is tűnt így.
Na sikerült befejeznem legnehezebb fokozaton a Company of Heroes 1 összes hadjáratát és végeredményben marha jól szórakoztam rajta.
Egy kitüntetést nem sikerült csak megszereznem, de azt utólag sem tudom, akárhogy próbálom. Viszont az utolsó pálya nagyon durván beszopatott.
Egy folyamatosan erősödő támadást kell visszatartani, amíg a szarrá lőtt szövetséges tankok és katonák egy vékony folyosón próbálnak meg eliszkolni mocsok lassan. És a front közelében persze. Természetesen elsőre beszívtam, de ez majdnem minden pályánál így volt előtte expert fokozaton. Aztán összeállítottam az atom védelmet, miután már tudtam hogy hol, mivel, mikor fog támadni a gép.
Egyszerűen nem tudott sehogy sem áttörni, pedig rendesen nyom és küldi a tüzérséget is folyamatosan. Nem tudott mihez kezdeni velem. Viszont hiába menekült el sikeresen a kívánt ally mennyiség, akkor sem ért véget a pálya, az ellenfél csak támadott és támadott lankadatlanul, én meg játszottam kb. 1.5 órán át, mire crashelt a játék. Fasza, mert nem mentettem, csak a legelején. Pár nappal később újrakezdtem, megint ugyan ez történt. Kiment a küldetés befejezéséhez szükséges csapat mennyiség, nyomattam vagy 2 órán át a pályát és crashelt.
Tiszta ideg lettem, mert nem mentettem csak kb. a játék felénél, mert azt hittem pont mindjárt vége lesz. Tegnap visszatöltöttem, 10-20 percenként folyamatosan mentegettem, már így is vagy 2 órát játszottam extrában a pályával de nem akart véget érni, viszont időnként crashelt egy ponton. Mire rájöttem banyek, hogy akkor ér véget a játék, ha kimenekül a megadott mennyiségű ally és még én is kivonom minden csapatomat. De ezt nem mondta sehol, nem írta sehol. Én meg olyan védelmet pakoltam ki, hogy a gép 4 nap alatt sem tudta volna áttörni, ha nem változtat a taktikáján. Konkrétan az ágyúimnak 150 feletti killjei voltak... =)
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Jó volt olvasni, kb. nekem is ennyi jött le 1 óra játék után, annyi előnye van, hogy rohadt jól megy a gépemen, de mivel annyi minden van rajta kívül, sajna nagyon lista végére került. De írj még, jó olvasni :D
:-) köszi
Ha végigjátszom, lehet hogy írok róla ilyen "kezdő zöldfülű játékos ELEX leírása" cikket, de ne állj fél lábon addig, mert nagyon az elején vagyok még, és elég kevés időm van játszani :-)
Egy nagy hülyeség, de valami valóságalapja biztosan van, mert ki kellett rúgnom Tim Schafert ahhoz, hogy sikeres legyen a cég a hatodik konzolgenerációban. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ez az Elex nagy. Tizenkét órám van benne és még a felét sem érintettem a játéktérnek. Azért így írom hogy érintettem, mert ahol már jártam, ott is tele van olyan helyekkel amik még kimaradtak. Plusz az eddigi tapasztalatok alapján eldugott dolgokkal is amiket még nem találtam meg.
A 13. szintű karakterem saccra a negyedéhez se fér még hozzá azoknak a felszereléseknek, skilleknek, stb. amik elérhetőek lesznek neki valamikor, arról nem is beszélve amik egy másik frakciónál stb. lennének elérhetőek...
-DOOM
-Civilization VI
-COD:WWII
-Hunter: Call of the Wild
-Hand of Fate 2
-Vaporum
-WWE2k18
-Overwatch
Tervben van még véve a Sniper Elite 4, Just Cause 3, Rise of the Tomb Raider és pár egyéb. Bár nagy meglepetés nem lesz szerintem. Szóval maximális grafikán ezek a játékok tökéletesen futnak 2560*1080-ban teljesen fix 60 fps mellett. Óriási élmény a GTX 970 után. Egyszerűen gyönyörűek és meg se kottyan a VGA-nak egyik sem. Tulajdonképpen még a ventilátor sem kapcsolt be, talán egyszer, tehát végig passzívan hűtött a kártya.
Természetesen az AC: Origins sem maradt ki, hiszen folytattam a játékot és be is fejeztem a fősztorit, de magát a játékot még nem. 77% és 56 óra után még bőven van mit csinálni és 5 tartományban még be sem tettem a lábam. LvL38 vagyok most és talán ma megpróbálom Anubist is legyűrni, de rengeteg küldetés még hátra van és bőven akad felfedezni való is.
Ez a játék az egyetlen ami megfogja a gépet és nincs maximális beállításokkal terhelve. Ez azt jelenti, hogy Ultra helyett, Very high és Very high helyett High elég sok beállítás. Ha nem lakott területen vagyok, szinte tökéletes de nem olyan, mint a fentebbi játékoknál. Városokban nagyon rossz időnként. Időnként beakad és lassulnak a frame-ek, érezhetően. Sajnos a processzor 100%-on megy mind a 4 mag esetében és ez így betesz keményen.
Emiatt azért az egész gépet már nem cserélném le, de talán az Ubi javít még valamit a teljesítményen és jobb lesz a helyzet valamivel. i7-nek sem látnám értelmét, mert ki lehetne cserélni a mostani i5-ös procit, de nem hiszem, hogy jó ötlet lenne. Ahogy láttam inkább hetedik vagy nyolcadik generációs i5, i7 kéne vagy egy erősebb hatodik generációs i7. Mindegy.
Alapvetően még így is jobb a helyzet, mint előtte, mert legalább a grafikát feljebb lehetett venni és ha külső területeken mászkálok már nagyjából azt kapom, amit a többi játék esetén, kivéve, hogy itt nem maxon van a grafika.
Örülök a beruházásnak, mindenképpen jó vétel volt a kártya, hatalmas előrelépés a régihez képest és bőven van benne erő. Döbbenet ezen például a DOOM (az a sebesség ahogy ez fut) vagy a Hunter, de még a Civilization VI is fantasztikusan szép. Minden játék V-Sync mellett ment és atom stabilan tartotta a hatvanas értékét, így elképesztően jó volt játszani. (Ennek köszönhető egyébként, hogy 99%-ban a ventilátorok be se kapcsoltak.)
Steam könyvtáramban van jó pár játék ami a GTX 970-et kifektette, azokat is ki fogom próbálni. Ilyen volt a Warhammer: Vermintide többek közt.
A COD: WWII-vel kapcsolatban: a kampányt játszottam. Az elején még tetszett, aztán egyre inkább átváltott unalmasba és néha már azon voltam folytassam e vagy hagyjam a fenébe. Gyenge nagyon, ugyanúgy ahogy a többjátékos mód is önmaga ismétlése évek óta, ez a kampányra még jobban igaz. A hangok jók, kinézetre sem rossz, de a játékmenet harmat gyenge.
Ugyanazt kapom, egy hajszálnyival sem többet, mint eddigi részekben. Ez pedig unalmas, kevés stb.
Az a szép benne hogy régen ilyen (sőt még ilyenebb) volt a Morrowind, stb. is, de azóta ez kiment a divatból*. Az egy ami zavar, hogy vannak dolgok amik látszanak de játéktechnikailag nincsenek ott (lecsapom a lánckardos csávót, ott a hulláján a lánckard, nem felvehető... dekorációnak ott van valami ami máshol felvehető, itt nem...).
*A Witcher 3 nekem rávert köröket minden létező RPGre de arra ugye nem ér hivatkozni ;-)
Pont ezt beszéltük az Elex topic-ban, hogy idióta "fejlesztés", hogy már nem dobja el a fegyverét. Egyébként neked is várnod kellett volna 1 évet community patch-re, mert a Piranha Bytes nem szereti befejezni a játékait. Gothic 3-at mire először tudtam értelmesen játszani, addigra nagyobb volt rá a patch, mint az alapjáték.
overwatch-ban láttál előrelépést?
esetleg más blizz játéknál (dio3, hots, wow)
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Az első Risen abszolút pozitív fogadtatásban részesült, a második valóban közutálatnak örvend, a harmadik meg valahol a kettő között van, szóval nem olyan nyíl egyenes az a lejtmenet. Pláne ha "egyéb szarok" alatt az Elexet érted, amiről az általános vélekedés az, hogy a Gothic 2 óta messze a legjobb Piranha Bytes játék.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Jó, de azért elmondhatnák, hogy pl erő+fegyver sebzés-ellenfél védelme ÉS kritikus találat(aminek esélye amúgy a Weapon Skill-ed, ez nekem nem feltétlenül esett le rögtön) kell az érdemleges bevitt sebzéshez. :D
@Reaper
Direkt azért írtam, hogy "utóbbi pár részei" és "agyon ajnározott". Tehát Oblivion, Skyrim, Dragon Age stb.
Gothic/Risen széria későbbi részeit meg azért nem említettem, mert azok nem olyan általánosan elfogadott hű de jó játékok.
Bár az első Risen nekem bejött anno.
Éljenek a videojátékok!
A Fallout 1-el szórakozok mostanában a vonatozás közben. Igazából soha sem játszottam vele eddig, csak a Fallout tactics-al, meg a Fallout 3 és a Shelterrel.
Még mindig le tud kötni. Nem szép a grafika, nem annyira vonzó a harcmenet, de valamiért csak el akarok jutni a következő poros faluba, hogy felvegyem a questeket, mert kell még 3000 xp a következő szinthez amiből a zártörésre és energia fegyver használatra akarok osztani, mert az kellene egy széf kinyitásához (meg megtaláltam már az alien blastert is).
Szóval tök jó kis időeltöltő játék. A párbeszédek között meglepően sok a humor, főleg az egyik ghoul jön be nagyon, akinek a története nagyon hosszú és végig bele lehet kérdezni és sokszor bebüntet a figura, ha hülyeségeket kérdezek. Igazi jó fej. =)
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Nehogy valaki sikítófrászt kapjon az OFF-tól, inkább a PB-topikban reagáltam, nagy elexes diskurzust nem zúzom szét vele :)
Sors bona, nihil aliud.
nekifutottam megeccer a State Of Decay-nek -alapvetoen nagyon bejott a leirasok alapjan, de vhogy elsore olyan korulmenyesnek tunt- most vegig jatszottam es vegeredmenyben igen bejott.
amolyan lehalkitott GTA, zombis valtozat, igen sok tulelos motivummal. az autovezetes fizikaja valami rettenet (de konnyu. arkados), de rengetegszer muszaj vagy hasznalni kocsit a tavolsagok es a zombi hordak miatt -amiket egyszemelyben csak granattal/molotovval es geppityuval felvertezve tudsz ledaralni, amik persze nem jonnek konnyeden a jatek elejen.
nehol repetativ (kuldetesek- vmelyik idiota csapattag kimegy egyedul es meg kell menteni), nehol kicsit kovetkezetlen (a bazis moralja- van vmi emot rendszer meg beszelgetes, de egyszerubb inkabb kimenni a varosba nagy autoval, szarra lutolni es hazavinni a cuccokat, azt bodottag van). a bazis management nem egy nagy cucc, de elfeledkezni nem szabad rola a jatekban, mert nyuszognek a nepek ha nincs agy, asztal, tv.:)
jopofa a sztori es bar ugyan a one day editionnel jatszottam ami mar plusz ket jatekot ad az eredetihez (az egyikben rnd hossel a vegtelensegig -sztori vonal nelkul-tudod elni a zombi apokalipszis tuleloinek hetkoznapjait, a masikban az eredeti jatekban feltuno mellekszereplo katona tortenetet csinalhatod vegig uj kornyezetben-varosban) de azert meg igy is elofordulnak bugok.(el kell vinned xy-ont z-re, de b@szik beulni a jarganyba amit o ad a kuldeteshez stb)
kicsit idegesito a minden elkopik/tonkremegy rendszer, plane a jatek elejen amig nincs tul sok felszerelesed, es meg az az egy kib@szott faag is eltorik amivel utod a zombikat, kesobb pedig a kocsikkal hasonlo az erzes amikor a tizenotodik zombihordat gazolod szenne, a kocsi fustol, eg kiszallsz hogy valami uj jarganyt kerits es latod, hogy korulotted mar csak csupa hasonlo allapotu auto van amiket elozoleg le amortizaltal. ugyanez kedvenc es ritka lofegyverekkel baromi idegesito-bar ha van muhelyed a bazison meg tod reparalni oket, de minden szerelessel csokken a vegleles strapabirosaga.
mindenestre azert a jatek van annyira jo, hogy elgondolkodtam a WIN10-re atallasra a jovendo masodik resz miatt.
"okey-dokey!"
STASIS + CAYNE
Stasis
Beteg. De egész szépen megalkotott környezetek, szörnyűségek vannak benne. Nagyjából izgalmas, néhány egész korrekt feladvánnyal, de jórészt csak mászkálás és pixelvadászat. A kezelés hagy némi kívánnivalót maga után, bugok is vannak szép számmal, érdemes gyakran menteni, már csak a halállehetőségek miatt is, az automata continue megoldás csomószor jóval visszább rakott az eseményekben. A sztori a végére
Végeredménybe kicsit megbántam, hogy leültem és végigjátszottam, rengeteg erre érdemesebb kalandjátékot találhattam volna helyette.
ezután fölmerül a kérdés, hogy akkor minek folytattam az ingyenes extra "epizóddal", ami a
Cayne
hát mert kíváncsi voltam, hogy megmagyaráznak-é pár dolgot, hogyan alakul a sztori. néhány dologra minimálisan választ ad, csiszoltak egy kicsit a rendszeren, de továbbra is vannak hibái / bénaságai.
az iszonyat mértékű tetülassú órákig tartó mászkálásoktól a falat kapartam. inkább a felétől már walkthrought-t követtem, nehogy + fél-egy óra legyen ez az amúgy rövid játék csak azért, mert totál fölösleges köröket futtat velem a játék. értem hogy hosszúnak kell tűnnie a játéknak, de azt nem pont így kell elérni... sajnos hangulat itt jóval kevésbé van, mint az előzményben.
tl;dr szóval nyugodtan hagyjátok ki mindkettőt.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Nálam is nemrég mentek le, és pontosan ugyanezt éreztem, csak nem jutottam el addig, hogy ide beírjam :) Egy kicsit ki is egészíteném, amit írsz.
Érdemes tudni, hogy maguk a játékok is nagy csavarra építenek de ki lehetett találni könnyűszerrel előre. Ez nem gáz, csak az állunk nem fog leesni, ha nem vagyunk újszülöttek (pun intended?). A horror meg nem működött, még ha volt is jumpscare-ecske a Stasisben, végig azt éreztem, hogy kockázat nélkül mászkálok a hullák között. Nem mondom, hogy kicsit sem volt nyomasztó, de szerintem point 'n' clickből is kihozható jobb horror.
Ami engem még nagyon idegesített, hogy egy csomó PDA-t lehetett olvasni, ezekkel megspórolhattak ugye a hangfelvételekhez képest elég sok szinkront. De fárasztó, hogy a sztori szinte csak szövegesen érhető el, és amit megtalálsz, csak ott helyben tudod olvasni. Érted, egy sci-fi játékban, nem mentheted le a szöveget, hanem ott kell hagynod! OK, vannak egyedi PDA-k, ami pozitív, de ez nem a legjobb megoldás, hiszen ha össze szeretnéd kapcsolni karakterek hátterét utólag, akkor kénytelen vagy guglizni, ha nem emlékszel. Buta megoldás, és így elavultabbak, mint az 1994-es System Shock. Lám-lám, nem mindig modernebb az idei játék a huszonévesnél.
Az sem volt az igazi, hogy főleg Stasis, alig rendelkezett dumákkal a próbálkozásokra. Így amikor egy szelepen akartam használni egy törülközőt, hogy könnyebben elcsavarjam, azért nem akarta a főhős, mert félt, hogy eltöri. A törülközőt! vagyis mindenre ugyanaz volt a szöveg, és más kalandjátékokkal szemben nem próbált velük konstruktívan segíteni, illetve lereagálni, hogy miért nem működik. Még az agyrémes, sokkal nehezebb oldschool kalandjátékok is előrébb jártak ebben.
Kár értük, mert nagyon szerettem volna, hogy jók legyenek. Nem rosszak, de kevesek. A The Brotherhood zsengéi, ha úgy tetszik, hiszen páremberes melókról van szó.
Viszont a Stasist egy szempontból mégis bátran tudom ajánlani: Mark Morgan zenéje messze a játék legjobb része, szerintem az ő hiánya miatt gyengébb atmoszféra miatt a Cayne. Pedig lehet, hogy a játék volt a fölösleges rész.
Azért a Beatiful Desolationre kíváncsi leszek, valamiért mégis úgy érzem, hogy képes fejlődni a fejlesztő.
Sors bona, nihil aliud.
Shadow of War
Kicsit farmolos volt, de legalabb normalon egyaltalan nem volt szukseg a ladavetelre (igaz act4-et nem nyomtam le a faszom fog szenvedni par perc videoert a vegen inkabb megnezem youtubeon)
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Indie játékok topikban tárgyaltuk a Hero Siege-et. Tegnap a mai szünnapra tekintettel beletettem 9 órát, rég volt ilyen. Rendes review-t nem írok róla, mert ma letelik a 90%-os akció róla (most 0,59 euro).
Harc/ellenfelek/nehézség nagyon bejövős. Kicsit szokni kell, hogy csak 4 irányba lehet lőni, de később rájön az ember, hogy ez is a játék része, egyáltalán nem hiányosság. A különböző képességekkel lehet bontani az ellent, ha nem akarunk 1 vonalba állni vele. Nincs benne üresjárat, felesleges bóklászás ellenfelet kutatva. Rendesen berántja az embert az újabbnál-újabb nehézségi szint és az egyre jobb tárgyak "farmolása". Mivel már alacsony szinten is 1-1 legendary tárgy hatalmasat tud dobni a karakter erején, így mindig van egy érzés az emberben, hogy "na most aztán iszonyat OP lettem", nincs az amibe hamar bele szoktam unni, hogy órákig farmoljak egy a mostanimnál +3 str-es tárgyért. Droprate bőkezű, de nem esik túlzásba se, 100-as szinten is még elég sok cuccom 50-60-as szintű csak. Külön tetszik, hogy van 2 fős splitscreen is, ami ritkaság, főleg PC-n. Mondjuk a küldetésekkel nem voltak túl bőkezűek, akár nyugodtan ki is lehet hagyni őket... Elfért volna legalább 4-5 skin a tárgyakhoz, pl. 20-30 szintenként, mert így pont ugyan úgy fest az ember 1-150 szint között. Kalapokat lehet gyűjteni, de halál után eltűnnek. Van egyébként belőle mobil verzió is, ami érdekes lehet még. Tipikusan az a játék nekem, amiről nehéz írni/videó alapján felmérni milyen is.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=qVPNluWO84I
De sajnos van pár kisebb-nagyobb negatívum is, ami sokakat elrettenthet:
- Mivel gamepad-re találták ki, így valamennyire érthető, de még is nagyon idegesítő a menürendszer. Felvett tárgyak közt kínszenvedés lépkedni. Ha meg akarom nézni pl. a fegyvert amit felvettem, akkor c -> nyilakkal odalépek a fegyver slot-ra->f->odalépek a fegyverhez->r-el megnézem mit tud->g-vel visszalép->f-el betesz-> 2-szer g-vel visza ... Mentségére válljon, hogy 1-2 óra után narancssárgánál rosszabbat nem vesz fel az ember, így ritkán kell ezt bejátszani.
- Lassulások: nincs egy szar gépem és singleplayer-ben nem is nagyon tapasztaltam 1 kivételtől eltekintve, ami pont egy bossfight-ot tett tönkre, de multiban olyan szinten belassul a játék 3-5 szörösére, hogy totál játszhatatlanná válik. Nagyon sokan panaszkodnak erre és nincs rá igazából megoldás. Mivel gamemaker-es játék valószínűleg a fejlesztők se nagyon tudják mi a gond. Félig meddig javítja a problémát, ha 30 FPS limitet állítok be a video beállításoknál, ekkor felgyorsul, de gondolom nem kell ecsetelnem, hogy mennyire nem jó ez így.
- Nagyobb nehézségi szinteknél, ahol sokszor 1 ütésből hal az ember baromi idegesítő tud lenni, hogy a boss legyőzése után sorozatosan előfordul, hogy valami szirszar a képernyőn megöl és nem tudod a lootot felszedni. Ilyenkor az egész képernyő rázkódik és villog, esélyed sincs meglátni, hogy valami még repked. Ráadásul ha elléped magad, akkor a loot felvétele helyett faszán kisétálsz véletlen a portal-on és nem tudsz visszamenni se.
- DLC gyár... A legkisebb kis szar +1 hős DLC is többe/ugyan annyiba kerül, mint az alapjáték. Van legalább 6 DLC, aminek a darabjáért ilyen 5 euro-kat kérnek. Az alap 5 act után minden egyes act külön DLC. Nem nagyon szimpatizálok ezzel a modellel.
Oddworld: New 'n' Tasty
Tessék felkapni a mostani Humble Bundle-ben, mert ez még úgy is egy baromi jó remake, hogy az eredetit pöccre végigvittem annak idején az összes mudokon megmentésével. Sok az újdonság, jók is egytől egyig, és van egy "új" hard mode azoknak, akik a régin edződtek. Ahogy elnéztem, nekik normálon nem is érdemes játszani, mert nekem sem tetszett, hogy kell vagy két sorozat Abe-nek, mire bekrepál. Oké, hogy könnyebb úgy, de bizonyos dolgok egyszerűen belerögződnek az emberbe egy ennyire kifinomult játéknál, szóval nem esik jól, amikor megbirizgálják ezeket.
Az Oddworld Inhabitantshez hűen egyedül a PC portban van egy pici hiba: szaggatnak a pre-renderelt átvezetők. Szomorú, mert egyébként a játék gyönyörű és nagyon szépen is fut.
Ha a Soulstorm is ilyen minőségű újrázása lesz az Exoddusnak, akkor baromira fogok örülni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én a régit mindig félbehagytam, mert sajnáltam otthagyni a mudokonokat, mindet megmenteni pedig vontatott tudott lenni, arról nem is beszélve, hogy gyakran jól elrejtették őket. De ha normálra Abeminátornak lőtték be a hősünket, nem tudom, hogy hogy illik a képbe, úgy értelmét veszti az egész.
A bundle-t tuti beszerzem miatta.
Szerk.: Hm, erre meg látom, hogy PS3-ra megvan. Régen az összes crossbuyos IGC-s* játékot megadták ingyen minden előfizetőnek, hála a Sony profizmusának. A Hotlline Miamit utólag is köszönöm nekik :)
*A PS Plus-előfizetéshez járó játékokról van szó, ha így érthetőbb ("Instant Game Collection").
Sors bona, nihil aliud.
Pay what you want tierben megkapod a humblin, szóval én inkább azt javasolnám ehelyett:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=-02lT_LClLE
Szegény textúrák, szegény nemlétező árnyékok! :D Direkt rákerestem, mert őszintén szólva én még azon is meglepődtem, hogy a remake létezik PS3-ra, amikor a frisseb konzolon sem túl ideális a teljesítmény:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=pzHH_SK6UbU
De hé, legalább itt nem szaggatnak be a bink videók. :D
Szerk:
Kapott egy kicsit survival horroros health metert: alapból nem mutatja a játék, egy gombot kell nyomva tartani ahhoz, hogy láthasd (ami egyben azt jelenti, hogy hardon, ahol nincs health meter, kapsz egy haszontalan gombot :D). Nem rossz megoldás, de igazából egyébként is annyit finomítottak a játékon (tele van checkpointtal, és az Exoddus quick save fícsöre is belekerült), hogy teljesen fölösleges.
Első végigjátszásra abszolút nem érdemes maximalistának lenni, direkt olyan a játék, hogy néha még meg is szivat azzal, hogy az elején megölet veled néhány mudokont. Plusz ha jól emlékszem, akkor az első titkos "mudokon-lerakat" mindjárt az első képernyőn ott van (a remake-ben még nem néztem, de meglepődnék, ha pont azt vették volna ki), szóval első nekifutásra el is fogod rontani a 100%-ot mindjárt az elején. Hidd el, hogy lesz mit kitalálni és begyakorolni elsőre is, hagyd őket a fenébe.
Ami egyébként furcsa nekem a remake-ben, hogy a default irányítás elég rossz: Abe manapság divatos analóg joyos irányítással sétál és fut, az meg ide rossz, ráadásul az ugrás is olyan, hogy ha ráböksz a gombra, függőlegesen ugrik. Emiatt ha helyből akarsz oldalra ugrani, rángathatod a joystickot is, tehát az esetek egy részében vagy teszel egy lépést ugrás előtt, vagy felfele ugrasz, mert későn toltad el az analógot. :D Szerencsére a beállításokban van ezekre külön pipálható opció (alapból oldalra ugrás + futás a bal trigger lenyomásával), és kötelező is pipálni őket, ha meg akarod őrizni az elmeállapotodat. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem azért írtam, mert az 1 dollárt mindenáron szeretném megspórolni :) Nyilván PC-n fogom játszani.
Sors bona, nihil aliud.
Közben találtam egy megoldást a szaggató átvezetőkre. Ehun van egy DLC:
http://store.steampowered.com/app/441040/Oddworld_New_n_Tasty__720p_Movies_Pack/
Elméletileg gyengébb PC-kre szabott, 720p-ben enkódolt átvezetőkre cseréli le a játékban lévő 1080p-s verziókat. Így már csak nagyon ritkán szaggat be a videó (külső lejátszón megnéztem, és ezeken a pontokon ott is beszaggatott - az 1080p-eseknél is -, szóval a hiba ott már a videófile-ban, nem magában a játékban keresendő), látható minőségromlást meg én nem vettem észre (valószínűleg a bitráta így is maradt elég magas).
Persze az vicces, hogy maga a játék kimaxolva fut röccenéstelen 60 fps-sel 1620p-ben a masinánom, szóval valamit csúnyán elmértek, ha a videó meg beszaggat. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hellblade
Erdekes koncepcio a pszichiatriai eset fohos. Mondjuk eleg jopofa, hogy kb a jatek ketharmadanal (Valravn es Surt utan) jottem ra, hogy harc kozben is van focus...
Még mindig Oddworld: New 'n' Tasty
Hát ez kurva jó volt. Nagyon sokat dob az élményen az, hogy az eredeti 99 mudokon helyett itt 299-et kell megmenteni: vannak új titkos helyek, ezzel kicsit bővült a játék, de a létszámnövekedés leginkább ott szép, hogy szimplán sokkal több mudokon van elszórva a pályákon meg az egyes termekben, így sokkal jobban átjön az, mekkora tettet visz végbe Abe. 99 rabszolga megszöktetése egy szép nagy munkásfelhördülés, 300-zal viszont már elhiszed, hogy ebből még lehet forradalom.
A játékmenet is nagyon frankó, bár néhány helyen úgy éreztem, hogy a régi verzió fixebb egységnyi mozgása jobban működött. Ezt persze a simább irányítás nagyon jól ellensúlyozza, de az elején egy kicsit azt is szokni kell, mivel a régi késleltetett animációk után furcsa a jóval tempósabb Abe. Kicsit akklimatizálódnom kellett ahhoz is, hogy a fix kamerás játékból side scrollert csináltak, de aztán egy kis próbálgatás után sikerült helyesen értelmezgetni az új vizuális jelzéseket. Ha már biztosan meg tudod határozni a lőtávokat, a sligek hallását és azt, hogy a chant suppressorok hogyan működnek, akkor tulajdonképpen nyert ügyed van, a sima scrollozás pedig hirtelen elkezd működni és javít a játékélményen.
Egy-két rész brutálisan nehézre sikerült még az eredetihez viszonyítva is, ami végül is jó dolog, de nem mindig fair. Egy kicsit seggberúgja hardon a pacinget az, hogy akad olyan mutatvány, ami egyértelműen 60-szor könnyeb normálon, de igazából egy kezemen meg tudom számolni, hány helyen okozott ez gondot. Az a rész azért bekaphatja százszor is, ahol az elummal kell ugrálni és futkározni, miközben a sligek tűz alatt tartanak, mivel hardon csak úgy lehet megcsinálni, ha az egyik platform egy specifikus "pixelére" ugrasz. Az ilyen játékban az a legrosszabb, amikor nem tudod kitalálni, mit cseszel el, aztán trial and errorral kell kisilabizálni 20 próbálkozás alatt.
Ha már az alapjáték bejött, megvettem az Alf's Escape DLC-t is, amit azzal reklámoznak, hogy kurva nehéz, és nem hazudnak. :D Persze egy kis türelemmel meg lehet csinálni, és bár a történet minimális, azért szépen helyrerak egy apró láncszemet az Oddysee és az Exoddus között, ezzel egy kicsit a Soulstormot is felvezetve. A vége meg tökre innovatív is amellett, hogy iszonyú kemény.
Minden bizalmam az Oddworld Inhabitantsé. A Munch és a Stranger korai PC portjai után úgy voltam vele, hogy ennek a cégnek annyi, ezek inkompetensek, de most sikerült bizonyítani (bár a Munchot igazán kipofozhatnák, ha már tavaly kiadtak hozzá vagy 10 peccset, mielőtt félbehagyták volna az új portot). A Soulstorm hirtelen a közeljövő egyik legjobban várt címévé lépett elő nálam.
Új is, finom is, de meg is maradt cinematic platformernek: WIN.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Elex eddig, hosszú szófosás, ezért van spoilerben:
rwurl=https://i.imgur.com/1r5QOOT.jpg
Ami kifejezetten tetszik, hogy eléggé szabadon enged, nincs megkötés hogy hogyan oldok meg valamit: Pl. ha van egy batár szörny kinccsel, lehet olyat hogy harcolok vele (mondjuk meghalok valszeg :-) ), odalopódzom és ellopom mögüle, vagy betámadom és visszafutok vele egy csapat fegyvereshez hadd játsszanak...
A rendszere is tök jó meg hangulatos de eleinte ezt nem tudhattam mert senki nem mondta el :-P Rohadtul frusztrált hogy nem sikerül semmi, aztán ráhibáztam egy-két trükkre, meg rákerestem a többira, és most már jóság van.
Lehet ugye lőni, jól hangzik mert nem ütnek vissza amíg közel nem érnek és egész jól sebez is, a gond csak az hogy visszalőnek. Majdnem minden szörny lő, vagy köp, ha messziről abajgatom. Nagyot. Ja és fogy a lőszer. Fix hogy lehet gyártani valahogy de még nem jöttem rá hogyan (pl. potiont már tudok gyártani, azt is eltartott egy ideig mire megtaláltam... Az első öt percben találkozni azzal aki tanítja, de nem az adok-veszek menüben tanít hanem egy másikban, és ott is lejjebb kell tekerni hogy látsszon, a tekerentyű meg alig látszik :-P)
Aztán ott a közelharc. Az hogy odaballagok és ütöm, nem jó ötlet (nehezen jöttem rá erre is). Visszaütnek ugyebár, és nagyot, az elején minden két harapásból megeszik, később négy-öt :-) Van hárítás, de nem elég védekezésben tartani hozzá a fegyvert hanem rá kell nyomni még egyet közvetlenül mielőtt kapnék az arcomba, és akkor se teljesen fogja fel a pofont csak enyhébb. (lehet fejleszteni de nem gyúrtam rá). Van elugrás, frankó, nyilván legjobb nem lenni ott ahova ütnek, de zabálja a staminát. Abből ugrok el, abból hárítok, abból is ütök, aztán ha elfogy, egy ideig csak a pánik marad amíg visszajön... Mármost az ellennek is van, úgyhogy amikor elfogy neki, akkor lehet búbosra verni! Van egy ilyen hátirakétám, azzal csata közben is szoktam elröppenni a pofon útjából (meg kibekkelni a stamina-ínséget), csak ha későn röppenek, megpofoznak, ha meg túl magasra, lőni kezdenek. Szóval elég trükkös. Sokat segít ha fel vagy készülve, pl. mögélopódzol és egy hatalmas pofonnal kezdesz, vagy messziről lövöldözöd nagyot sebző cuccokkal és puhítod mire közel ér (közben eltáncolsz a válasz elől). Még többet segít ha más is harcol veled. Összehaverkodtam egy csávóval, aki elég hatékony karddal meg íjjal, de lehet egy lézerpuskás egyénnel is, meg lehet harci robotom is (még nem raktam össze, hosszú quest megszerezni a cuccot bele), meg biztos más is lesz még... Ha nincs haver, vagy ketten se lennénk elegen, marad az hogy másokhoz, akár szörnyekhez húzom az ellent, és reménykedek a pozitív végkifejletben. (Egyszer behúztam egy faluba valami batár mutáns dinót és kiirtott ott mindenkit, ki is íródott hogy fontos NPC-k halála befolyásolni fogja a sztorit :-) )
Sztem a berzerkerekkel (technológiát elvető természetpárti varázslós-kardos népség) leszek. Alternatíva még a "papok", akik vallási fanatikus technofilek, mintha agresszív lézerpuskás jehovások lennének, hát ők eddig nem szimpik :-D. Aztán ott vannak a Törvényenkívüliek, ők ilyen mad maxes profitorientált fosztogató tákolók, akik két fillérért és egy új kapcsolási rajzért az anyjukat is... A mumus az Alb népség, ők elvileg nem választható frakció, mindenkivel harcolnak, a papoknál is feljebb vannak techben, erősek gyorsak stb. és nincsenek érzelmeik, mert zabálják az elexet.
Ja izé hogy az Elex az mi. Kb. mint a tiberium, mindenki ezzel kavar, egy meteorral érkezett anno, alapból árt a környezetnek és veszélyes mutánsokat gyárt állatokból/emberekből. A papok finomítják, tanulmányozzák, és techet hajtanak vele, a berzák manává alakítják ami már nem árt a környezetnek, és azzal varázsolnak meg etetik vele a természetet, a törvényenkívüliek üzletelnek vele... Az albok megeszik. Ami általában degenerált mutánsot csinál bárkiből, de ők rájöttek hogyan nem, és übermensch lesznek tőle, meg érzéketlen prosztók.
A karakterünk is Alb volt, mégpedig valami magas rangú, csak valami küldetében volt itt távol Albfalvától, és lelőtte a gépét egy másik Alb (valami árulás van a sztoriban de még nem derült ki micsoda). Aztán ahogy csendben fogta a belét napokig? hetekig? (az áruló ex komája halottnak hitte), kifogyott belőle az Elex, és most szimpla ember lett, akinek nulláról kell kezdenie mindent ebben a katyvaszban.
Állítólag vannak más kiugrott Albok is, nem egyértelmű hogy ők is egy frakció-e, még keresem őket.
Elég fontos a megfelelő felszerelés, és a legtöbb fegyvert/páncélt csak akkor tudom használni, ha elég magasak a statjaim. Azok meg csak szintlépéskor nőnek, meg ha egy spéci potiont iszok (megtanultam a receptjét és ahol tudom gyártom, de picit ritka meg drága eddig annak fényében hogy alig ad pontokat). Szóval azt szoktam hogy ha szintet lépek, megnézem az inventorymat meg az árusok listáit mielőtt elosztanám a pontokat, hátha ki tudok sakkozni valami jobb cuccra eleget. (Na van 20 pontom, ha rakok tizet erőre meg ötöt ügyességre, akkor ezt a kardot is tudom... nem basszus ehez még 15 kéne erőre és 10 ügyességre... Akkor az a lézerpuska? Ahoz meg magas IQ is kéne...)
Vannak ilyen skillek is, egy részük harcra jó, hogy nagyobbat sebezz, jobban háríts, ilyesmi.
Aztán van ami gyártani jó. A berzáknál meg lehet tanulni amuleteket, gyűrűket csinálni, meg potikat főzni. A törvényenkívüliek tudnak csak fegyvert, páncélt gyártani (fejlesztgetni mások is tudják a meglévőt, még nem látom át egészen, elvben lehet pl. tűzsebzést rakni a kardra stb, de még nem tudom hogyan).
Meg van ami másban segít, pl. a kereskedelem, ehez nagyon magas statok kellenek de ha kimaxolom, elvileg már azon is kereshetek ha eladom vissza az árut annak akitől vettem :-) Meg ilyenek hogy rábeszélés, meg zárnyitás... Állítólag a zárnyitás, a trófeagyűjtés, meg a kereskedés mesterhármasa a meggazdagodás útja, én még nem tudhatom.
Az NPCket szokni kellett, elég nagybaltával faragott arcuk van beszélgetés közben, és ehez illő szinkronjuk meg szövegük is... Viszont így hogy megszoktam, hangulatos. Pl. a frakciók elég egyzerűnek tűnnek, de minden tagjuk másként áll hozzá a tanaikhoz, meg a többi csapathoz, meg a saját szomszédasszonyához is... szóval azért tettek melót a karakterekbe bőven, ha elsőre nem is tűnt így.
rwurl=https://i.imgur.com/koMdASw.jpg
Welcome to the world of role-playing games!
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Na sikerült befejeznem legnehezebb fokozaton a Company of Heroes 1 összes hadjáratát és végeredményben marha jól szórakoztam rajta.
Egy kitüntetést nem sikerült csak megszereznem, de azt utólag sem tudom, akárhogy próbálom. Viszont az utolsó pálya nagyon durván beszopatott.
Egy folyamatosan erősödő támadást kell visszatartani, amíg a szarrá lőtt szövetséges tankok és katonák egy vékony folyosón próbálnak meg eliszkolni mocsok lassan. És a front közelében persze. Természetesen elsőre beszívtam, de ez majdnem minden pályánál így volt előtte expert fokozaton. Aztán összeállítottam az atom védelmet, miután már tudtam hogy hol, mivel, mikor fog támadni a gép.
Egyszerűen nem tudott sehogy sem áttörni, pedig rendesen nyom és küldi a tüzérséget is folyamatosan. Nem tudott mihez kezdeni velem. Viszont hiába menekült el sikeresen a kívánt ally mennyiség, akkor sem ért véget a pálya, az ellenfél csak támadott és támadott lankadatlanul, én meg játszottam kb. 1.5 órán át, mire crashelt a játék. Fasza, mert nem mentettem, csak a legelején. Pár nappal később újrakezdtem, megint ugyan ez történt. Kiment a küldetés befejezéséhez szükséges csapat mennyiség, nyomattam vagy 2 órán át a pályát és crashelt.
Tiszta ideg lettem, mert nem mentettem csak kb. a játék felénél, mert azt hittem pont mindjárt vége lesz. Tegnap visszatöltöttem, 10-20 percenként folyamatosan mentegettem, már így is vagy 2 órát játszottam extrában a pályával de nem akart véget érni, viszont időnként crashelt egy ponton. Mire rájöttem banyek, hogy akkor ér véget a játék, ha kimenekül a megadott mennyiségű ally és még én is kivonom minden csapatomat. De ezt nem mondta sehol, nem írta sehol. Én meg olyan védelmet pakoltam ki, hogy a gép 4 nap alatt sem tudta volna áttörni, ha nem változtat a taktikáján. Konkrétan az ágyúimnak 150 feletti killjei voltak... =)
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
Jó volt olvasni, kb. nekem is ennyi jött le 1 óra játék után, annyi előnye van, hogy rohadt jól megy a gépemen, de mivel annyi minden van rajta kívül, sajna nagyon lista végére került. De írj még, jó olvasni :D
:-) köszi
Ha végigjátszom, lehet hogy írok róla ilyen "kezdő zöldfülű játékos ELEX leírása" cikket, de ne állj fél lábon addig, mert nagyon az elején vagyok még, és elég kevés időm van játszani :-)
A Hat in Time
Jópofa, sok jó ötlet van benne, de elég kiforratlan.
Game Dev Tycoon
Egy nagy hülyeség, de valami valóságalapja biztosan van, mert ki kellett rúgnom Tim Schafert ahhoz, hogy sikeres legyen a cég a hatodik konzolgenerációban. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ez az Elex nagy. Tizenkét órám van benne és még a felét sem érintettem a játéktérnek. Azért így írom hogy érintettem, mert ahol már jártam, ott is tele van olyan helyekkel amik még kimaradtak. Plusz az eddigi tapasztalatok alapján eldugott dolgokkal is amiket még nem találtam meg.
A 13. szintű karakterem saccra a negyedéhez se fér még hozzá azoknak a felszereléseknek, skilleknek, stb. amik elérhetőek lesznek neki valamikor, arról nem is beszélve amik egy másik frakciónál stb. lennének elérhetőek...
Aranyos ez a gyermeki rácsodálkozás a Piranha Bytes érzésre. :D
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Teszteltem a kártyát hétvégén. (GTX 1070)
Következő játékok alatt:
-DOOM
-Civilization VI
-COD:WWII
-Hunter: Call of the Wild
-Hand of Fate 2
-Vaporum
-WWE2k18
-Overwatch
Tervben van még véve a Sniper Elite 4, Just Cause 3, Rise of the Tomb Raider és pár egyéb. Bár nagy meglepetés nem lesz szerintem. Szóval maximális grafikán ezek a játékok tökéletesen futnak 2560*1080-ban teljesen fix 60 fps mellett. Óriási élmény a GTX 970 után. Egyszerűen gyönyörűek és meg se kottyan a VGA-nak egyik sem. Tulajdonképpen még a ventilátor sem kapcsolt be, talán egyszer, tehát végig passzívan hűtött a kártya.
Természetesen az AC: Origins sem maradt ki, hiszen folytattam a játékot és be is fejeztem a fősztorit, de magát a játékot még nem. 77% és 56 óra után még bőven van mit csinálni és 5 tartományban még be sem tettem a lábam. LvL38 vagyok most és talán ma megpróbálom Anubist is legyűrni, de rengeteg küldetés még hátra van és bőven akad felfedezni való is.
Ez a játék az egyetlen ami megfogja a gépet és nincs maximális beállításokkal terhelve. Ez azt jelenti, hogy Ultra helyett, Very high és Very high helyett High elég sok beállítás. Ha nem lakott területen vagyok, szinte tökéletes de nem olyan, mint a fentebbi játékoknál. Városokban nagyon rossz időnként. Időnként beakad és lassulnak a frame-ek, érezhetően. Sajnos a processzor 100%-on megy mind a 4 mag esetében és ez így betesz keményen.
Emiatt azért az egész gépet már nem cserélném le, de talán az Ubi javít még valamit a teljesítményen és jobb lesz a helyzet valamivel. i7-nek sem látnám értelmét, mert ki lehetne cserélni a mostani i5-ös procit, de nem hiszem, hogy jó ötlet lenne. Ahogy láttam inkább hetedik vagy nyolcadik generációs i5, i7 kéne vagy egy erősebb hatodik generációs i7. Mindegy.
Alapvetően még így is jobb a helyzet, mint előtte, mert legalább a grafikát feljebb lehetett venni és ha külső területeken mászkálok már nagyjából azt kapom, amit a többi játék esetén, kivéve, hogy itt nem maxon van a grafika.
Örülök a beruházásnak, mindenképpen jó vétel volt a kártya, hatalmas előrelépés a régihez képest és bőven van benne erő. Döbbenet ezen például a DOOM (az a sebesség ahogy ez fut) vagy a Hunter, de még a Civilization VI is fantasztikusan szép. Minden játék V-Sync mellett ment és atom stabilan tartotta a hatvanas értékét, így elképesztően jó volt játszani. (Ennek köszönhető egyébként, hogy 99%-ban a ventilátorok be se kapcsoltak.)
Steam könyvtáramban van jó pár játék ami a GTX 970-et kifektette, azokat is ki fogom próbálni. Ilyen volt a Warhammer: Vermintide többek közt.
A COD: WWII-vel kapcsolatban: a kampányt játszottam. Az elején még tetszett, aztán egyre inkább átváltott unalmasba és néha már azon voltam folytassam e vagy hagyjam a fenébe. Gyenge nagyon, ugyanúgy ahogy a többjátékos mód is önmaga ismétlése évek óta, ez a kampányra még jobban igaz. A hangok jók, kinézetre sem rossz, de a játékmenet harmat gyenge.
Ugyanazt kapom, egy hajszálnyival sem többet, mint eddigi részekben. Ez pedig unalmas, kevés stb.
180
Az a szép benne hogy régen ilyen (sőt még ilyenebb) volt a Morrowind, stb. is, de azóta ez kiment a divatból*. Az egy ami zavar, hogy vannak dolgok amik látszanak de játéktechnikailag nincsenek ott (lecsapom a lánckardos csávót, ott a hulláján a lánckard, nem felvehető... dekorációnak ott van valami ami máshol felvehető, itt nem...).
*A Witcher 3 nekem rávert köröket minden létező RPGre de arra ugye nem ér hivatkozni ;-)
rwurl=http://cdn-9chat-fun.9cache.com/media/photo/aOoGZqEAm_480w_v1.jpg
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Pont ezt beszéltük az Elex topic-ban, hogy idióta "fejlesztés", hogy már nem dobja el a fegyverét. Egyébként neked is várnod kellett volna 1 évet community patch-re, mert a Piranha Bytes nem szereti befejezni a játékait. Gothic 3-at mire először tudtam értelmesen játszani, addigra nagyobb volt rá a patch, mint az alapjáték.
overwatch-ban láttál előrelépést?
esetleg más blizz játéknál (dio3, hots, wow)
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan