Derült ki az IGN-nek adott interjúból, miszerint az első rész fejlesztésének levezényléséért is felelős Michel Ancel már nem dolgozik a folytatáson. A cikk gyorsan le is került az oldalukról, és jött a cáfolat az Ubisoft részéről, hogy "az elhangzottak falsak, és Ancel még mindig több Ubisoft projektet dirigál." Természetesen a cáfolatban nem tértek ki konkrétan a BG&E2-t érintő kijelentésekre.
Az évek óta húzott-nyúzott folytatás sorsa ezzel végleg megpecsételődött, vagy csak a szokványos Ubisoft recept szerinti formára szabás hiányozna? Nehéz lenne megmondani, ugyanis Ancel már tavaly óta a saját stúdiójának fedele alatt bütyköli a PS4-exkluzív WiLD-ot, míg a GameSpot pletykagyára szerint szinte teljesen szélnek eresztették a BG&E2 fejlesztőcsapatát.
Komolyan kezd kijönni a "nextgen" átka. A játékok egyre nagyobbak, egyre többe kerülnek, egyre több ember kell hozzá és egyre több idő. Ezzel kínylódik rengeteg fejlesztő szerintem. Ahogy látszik a BG&E2-vel foglalkozó stáb is. Vagy kreatív válság ami miatt a Mirror's Edge folytatása is jegelve volt évekig (egyszerűen nem tudták mit csináljanak vele, milyen irányba induljanak... Ahogy látszik még tavaly se nagyon tudták :D).
Sajnos ez BG&E esetén nem csak nextgen átka, hanem azé is, hogy nem volt kasszasiker. Csak kritikai siker.
a lenyeg itt azon van szerintem hogy irdatlan penzbelepumpalasokkal ido elotti technikai szinteket tudott mutatni par nagypenzes ceg, es ez a folyamat ami fenntarthatatlan.
Nezd meg indie piacon mi megy most, egy-ket ember olyan cimeket tud manapsag a meglevo technikai szerszamokkal osszedobni, amit pl 10 eve egy nagyobb csapat tudott csak, egysegekkel tobb anyagi raforditassal.
Ugyanerre a fazonra a nem tul tavoli jovoben biztosan lesznek olyan auto toolok amivel facial animation-t meg hasonlo manapsag draga "high tech" fogasokat lehet majd egy haloszobaban is osszeakni barkinek, kis hozzaertessel meg a megfelelo (akar open source) szoftveres szerszamokkal.
Az nem normalis hogy neked 100millio dolcsi kell hogy osszehozz egy jatekot, hanem azt jelenti hogy "ido elott" probalod a technika hatarait feszegetni, hatalmas raforditott osszegekkel.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
A 2016-os konferencián majd bejelenthetik a Kickstarter-kampányt hozzá. Bár Ancel nélkül akár még el is bukhatna :)
Egyébként a játékosok között is kultjáték lett, de hát még ez sem feltétlen elég, és lássuk be, nem birtokolják tömegek Steamen, hiába volt sokszor olcsó. (A steames Psychonautsból bundle-ön kívül a duplája ment el, de az kifejezetten jónak számít.)
Sors bona, nihil aliud.
en is ugy vagyok vele hogy csak bottal szurkalom a cimet mivel nagyon nem tudom sehova tenni, egyszer regen probaltam de nem tudom miert, valami Spyro szeru benabb platformeres akciojateknak tunt, es ott is hagytam. Valoszinuleg a grafikaja miatt.
Aki nem volt benne anno a "korben" azt ugyan nem tudja megfogni semmi benne mar manapsag szerintem, az lehet itt a fo gondja es ezert nem tud tovabbi fan-okat szerezni maganak.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
A Beyond Good & Evilben ha van előtted egy "lyuk a padlóban", akkor automatikusan átugorja a karakter. Némi csimpaszkodás van benne, meg harc közben lehet vetődni, ennyi a "platforming". A Batman: Arkham Asylum 80-90%-ban lefedi az összes játékelemét, az közelebbi rokon mechanikailag - és a BG&E a sokkal "egygombosabb", könnyebb. (Őszintén szólva most megjelenve sokan lefikáznák, hogy mennyire mai casual játék, 2003-ban bezzeg ilyet nem lehetett volna. Végül is nem is lehetett.)
A PS1-es Spyrók meg tök jók (az Insomniac rákövetkező szériája, a Ratchet & Clank az akció-platformer), manapság kihívásra se lógnának ki, de tény, hogy a maxoláshoz kell inkább csak egy kicsit megfeszülgetni.
Megjegyzem, a kommentemben elhangzott összes játékot határozottan kedvelem a maga kategóriájában, egyiknek sem állt szándékomban beszólni.
Sors bona, nihil aliud.
Plusz, ha már 100 ráment, még 100-at a reklámozásra!
Máskülönben nekem is a Mirror's Edge
2ugrott be. Ott is érezni lehetett az elhúzódó molyoló piszmogást, amit én nem is annyira kreatív válság, mint talán inkább a kiadónak a rentábilitás kérdése fölötti bizonytalansága számlájára írnék.ibi amentia latet
Na igen, a PR cuccok. Itthon pl EA volt az, aki még a válság előtt előtt olyan céget bízott meg, aki pl Battlefield: Bad Company 2 launchoz tankot, csapatszállítót, helikoptert etc-t bérelt, és a heli kivételével mindet(!) lehetett vezetni. Jameg féltucat playmate kinézetű celeb csajt.
OK, ez volt a legbrutálabb így hajnali fél kettőkor működő emlékezetem szerint, de utánanéztem anno az áraknak, és nem hinném, hogy visszajött volna az eladásokból.