PC-s szempontból az idei E3 egyik legérdekesebb fejleménye az volt, hogy a Microsoft a Windows 10 promóciós hadjáratának közepén tett néhány apró lépést a PC-s közönség visszahódítása felé. A közeljövőben érkezik a Gears of War Ultimate Edition és a Killer Instinct a platformra, de ha a teljes képet nézzük, akkor még így is hiányérzettel távozhatunk, hiszen előbbi franchise első része eddig is elérhető volt, utóbbi pedig a kisebb halak közül való.
A kérdés természetesen adott: vajon mi lesz az olyan nagyágyúkkal, mint a Halo? Sajnos a választ még nem tudhatjuk, de a minap egy egészen érdekes Twitteres üzenetváltást lehetett elcsípni a Boogie2988 nevű YouTuber és Larry "Major Nelson" Hryb, az Xbox Live főkolomposa között:
Boogie azon a véleményen van, hogy ha a Microsoft tényleg komolyan akarja venni a PC-s közönség körüli legyeskedést, akkor az udvarlást a Halo Master Chief Collectionnel kellene kezdeni. Major Nelson erre csak annyit válaszol, hogy "vettük." Na, ez vajon mi akar lenni? Utalás egy későbbi bejelentésre? Esetleg üres poénkodás? Az igazság odaát van.
szamit hogy mit gondol?
Manapsag szerintem mar annyira omlenek a jobbnal jobb cimek minden csapbol, hogy ha nem is gyartana konzol(portokat)t vagy adna ki jatekokat direkt PC-re, se hianyozna senkinek a PC taborban.
Persze minden extra versenyzo csak jo nekunk, mint jatekosoknak, igy ha jonne is szivesen fogadnam mint barki mast is.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Ne felejtsük ki a Win10-Xbone crossplay-jel reklámozott Fable Legendset se a teljes(ebb) képből.
Szerintem csak idő kérdése, hogy mikor jelentik be az összes Halót Windows 10-re. Tippre a Halo 5-nek hagynak némi laufot Xbox One-on, aztán pár hónappal később, amikor a zealotok már mind megvették konzolra, szépen bejelentik először a Master Collectiont PC-re, aztán meg a Halo 5-öt.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Nos kérem. Akkor egy kis insider info. Anno beszéltem egy MS fejessel, és akkor nagyon úgy tűnt, hogy megpróbáltak win-re nyitni (megjelenést és eladásokat néztek nagyon pontosan és nagyon közelről), de végül úgy látták, több kárt (hosszú, teljes életciklus alatti bevételkiesést) okoz egy megjelenő Win átirat, mint amennyit az átirat hoz. Gyakorlatilag amint lett PC verzió, az addig csordogáló xbox eladások az adott nagynevű, de régebbi játékhoz egyszerűen elapadtak. Mindenki inkább letöltötte torrentről. Persze ez se ma volt, és tény, hogy valszleg sokkal könnyebb, gyorsabb és olcsóbb egy XO/PS4 játékot átírni PC-re.
De jah, halo 1-et azóta is az egyik legjobb PC-s FPS-nek tartom, 2-t mondjuk azóta se nyomtam végig, mert baszottul instabil volt, és amikor ötödszörre kellett volna újranyomnom a pályát, shift-DEL áldozatává vált. A többi meg ugye nem jelent meg.
Jó, de mindez 5 évvel ezelőtt volt vagy mondjuk az év elején? Szerintem nagyon nem mindegy.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Halo online-t épp az oroszoknál tesztelik PC-n...
Nem 5, de még jóval 360 idején.
@RE@L: Hááát, nem tudom, nekem eddigiek alapján eléggé cash & grab-nek tűnik, freemium lövöldözős, amiből remélik, vagy kinő XO-ra az ember, vagy legalább jó sokat költ gondolom majd a beérkező mikrotranzakciókra.
Ja, éppen a Gears of War kapcsán lenyilatkozta CliffyB is, hogy a későbbi PC-s port, hogy alávágott a még mindig szolid konzolos eladásoknak. Azóta viszont komolyabb tényező lett a PC, és a digitális dsiztribúció kényelme jó ütőkártya a nyilván még mindig komoly warez ellen is.
Az a kérdés, hogy akarnak-e saját digitális disztribúciós platformot PC-re, mert akkor muszáj nagyot dobniuk, ha a Valve-val szeretnének versengeni. Az látszik, hogy a Windows 10-et nyomják, de annak önmagában nincs szüksége ekkora támaszra. (A felújított RTS-eiket ugye Steamre adták ki, de ez nem mérvadó, még a Ubi kipofozott, de a csonka Heroes III-a is steames a UPlay mellett.)
Mindenesetre ahogy változik a helyzet, ahogy rotáció van a vezetésben, új és új megközelítéseket próbálnak ki. A Ubi is Starforce-szal keménykedett, majd jött a 2008-as Prince of Persiával DRM-free lett (emellé behozták Magyarországra rövid időre a day1-re a 6k-s politikát az AAA-hoz, lásd Far Cry 2), majd ez nem hozott elég pénzt, és jött az always-online rémálom meg a UPlay.
Úgy gondolom, hogy a Halóból az előző generációsok azért átcsoroghatnak lassan. A Gearsek is, de csak a One-ra készülő remasterrel, PC-re nem fogják portolni 360-ról.
Mondjuk engem egy Kameo vagy egy Shadow Complex sokkal jobban érdekel, de megnézném a Halókat, mert az első két rész időhúzó, vontatott gyermegbetegségei avítt problémának tűntek, 360-on nem tudom elképzelni, hogy ugyanazt bevállalták.
Sors bona, nihil aliud.
Tippre egyébként nem akarnának saját, külön "gamer" disztribuciós csatornát, hanem kezdetnek egyszerűen bedobnák az app store alá és meglennének vele. Persze bukásra ítélve.
A Halo egy érdekes állatfaj: engem mindig abszolút hidegen hagyott a dolog valahogyan, kivéve a Halo 4-et, de el nem tudom magyarázni miért, egyszerűen egyedül az jön be feelingre. Ennek hatására ki is akartam próbálni az elsőt "hátha" alapon, de nem mozdult meg a gépemen a Gearbox zseniális portja. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem. A Microsoftnak az a fontos, hogy a Windows megmaradjon releváns játékplatformnak. Ha tudnak emellett néhány játékot kiadni, úgy, hogy meg is érje nekik, akkor megteszik, de a hangsúly azon van, hogy a Windows ökoszisztémában tartsák a júzereket.
Pontosan így.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám