Ide kéne az az F5, mert elég frankó a stealth (jó lenne elcseszése esetén visszatölteni, hogy többet kapj a sunnyogásból, ha akarsz), I am death incarnate fokozaton pedig elég kemény a játék: ha nincs rajtad páncél és benézel egy szituációt, pillanatok alatt ripityára lőnek. Nem nagy fájdalom amúgy, mert elég jól ment a játék magától, but still.
Ami érdekes, hogy sokan old school lövöldének tartják ezt a részt (pl. jobban, mint a Shadow Warriort) és oké, van felfedezés (arannyal, juhé! :D), a visszatöltődő élet szerepe minimális és nem kell feltétlenül szemhez emelni sem a fegyvert, de azért inkább modern ez, mint régi vágású. Lehet, hogy csak az engine miatt, de egyelőre még a linearitás mellett is leginkább RAGE beütése van a dolognak: eléggé taktikus, fedezékcentrikus harc néha egy kis megengedhető duple gépfegyveres rohangálással, sőt, a fedezékbe bújó őröket ugyanúgy át lehet verni gyors helyzetváltásokkal, hogy aztán szépen hátba támadd őket. :)
Természetesen kurva jó úgy, ahogy van, csak a port lenne egy kicsit áramvonalasabb. Azért szerencsére a RAGE-ben működő megoldások egy része megy itt is: a GPU transcode-ot konzolból be lehet kapcsolni, a triple buffering és a pre-rendered frames opciók variálása a control panelből enyhíti az apró röccenéseket, de még a RAGE-el megegyező 1 gb-os HDD cache-elést is be lehet nyomni a gyorsabb textúrastreamelés érdekében. Szánalmas, hogy 3 évvel a RAGE után ugyanazokat a faszságokat kell végigzongorázni, de legalább működnek.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Az új Wolfenstein-nal nem játszottam, de a platformerekhez hasonlóan a lopakodós játékoknak is előnyére válik, ha akár többször kell megismételni ugyanazt a részt, hiszen az alatt is tanul az ember, szokja a AI viselkedését (adott esetben megjegyezzük a járőrútvonalakat).
Hogy mennyire töri meg a stealth a darálást, arról nem tudnék nyilatkozni, de láthatlanban sokkal rosszabbul hangzik, ha ugyanazt a mozdulatot kéne újra, s újra megpróbálni, hogy hátha sikerül elcsípni a sarkon álló őr kettő másodperces holtidejét... vagy mivel próbálkozol, mennyire sűrűek a mentési pontok?
Már mihez képest? Wolfban ilyen jó még sosem volt szvsz, ráadásul ebben a leegyszerűsített formában (nem tudod, hogyan látnak az őrök, nem tudod, mennyire vagy hangos) tökéletesen működik és megfelelő változatosságot visz a játékmenetbe a lövölde mellett. Te többet vársz, ha Wolfenstein van a dobozra írva? Hagyjuk már ezt a buta elitizmust, viszonyítani tudni kell.
swoder: Ha FPS-ről van szó, a secretek feltérképezését leszámítva nem vagyok türelmes, alaposan, de tempósan szeretek haladni, így 1-1 elszúrt lopakodósdi után nem nyúlok a "reload checkpoint" gombhoz, főleg akkor nem, ha ilyen fílinges a lövölde. :D Ezért örülnék egy quickloadnak ilyen esetekre a mentési ponttól való újrakezdés helyett.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
ON: Shadow Warrior
A második főbossnál végképp kimerült a mókafaktor. A faszom sem lő egy szárnyas lódémont fél órán keresztül még egyszer. Tudniillik 20 percnyi szopóálarc után beleestem egy kibaszott lyukba és meghaltam. :D
Ne aggódj, én insane-en egyszer úgy haltam meg ellene, hogy kinyírtam, ő meg rám esett és agyonnyomott. :DD Az egyik legnehezebb rész a játékban, mert nagyon kemény feladat eliszkolni előle, így érdemes az aréna legszélén futkározni és mindig figyelni arra, mit csinál. Szétlövéséhez nagy segítség lehet, ha a rakétavetőd már tud 3 rakétát eregetni egyszerre, vagy legalább megvan a "Nuke Dukem" fejlesztés rajta a nagyobb bombákkal.
Egyébként ha ezzel megvagy, a többi bossz már nagyon könnyű lesz.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Félreértesz, inkább aranyos hogy belerakták mintsem lopakodás. Az hogy eddig sosem volt s most lett ne emelje már piedesztrálra. Nevetséges hogy ledobom a késsel és halálhorgeset meg se hallja a másik mellette. Kellemesnek kellemes volt, de nem nevezném a selling point-jának hogy kvintesszenciálisan befolyásolná a játékmenetet.
Hát, ahogy Lo Wang mondja a Shadow Warriorban: "You come for the shootout, you stay for the sword fight!" Valahogy ez a helyzet a Wolfensteinben is a settenkedés és a lövöldözés relációjában.
Egyébként meg "all men eat but Fu Man Chu" :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
24$-ért bezsebeltem az Alien isolationt tegnap. Gyakorlatilag még semmisem történt de eddig eléggé tetszik. Gyönyörű és nagyon hangulatos. Egyetlen dolog zavar csak. Ha belépek 1 szobába akkor van 1 milisecundum amikor még nem látszódnak a fényforrások, majd hirtelen megjelennek. Ez picit hangulatromboló.
Gondolom itt a legtöbb ember már végig jodázta ezer éve, szóval nincs sok értelme többet írni róla:D
Nincs valami normális FPS mostanában? Úgy kipróbálnék valami értelmes first person shootert, mostanában nem volt túl sok értelmes élményem ezzel a műfajjal.
A vicc az hogy Dead Space-eket imádtam (még a 3.-at is) és jó párszor hozták rám a frászt. Ellenben Isolation-nél annyira jól el van találva az atmoszféra hogy át se akarom élni az első halált, így inkább abbahagytam és majd valamikor átlendülök a holtponton meg visszatérek akkor simán végigjátszom :)
A Bioshock játékok kivétel nélkül bejöttek, a CoD és MoH széria mostanra már egyáltalán nem az én műfajom (a CoD-okat rendre végigtolom, de nem tudom, hogy minek...)
Aztán a Crysis-ek sem voltak rosszak, a Far Cry-nak csak az első részét játszottam végig, a Dishonored-ről jókat hallottam, de nem próbáltam, illetve a ruszki Metro game egyáltalán nem tetszett.
edit: a Riddick-ek megvoltak, most épp a Doom-ot szereztem be iPad-re (blaszfémia, tudom); plusz a Jedi Knight szérián gondolkodom még, régen bejöttek
Én érdekes módon mindkét új Wolfot végigjátszottam, noha ez nem jellemző rám, általában mindenre ráunok. Mondjuk a The Old Blood nem annyira jó, mint az alapjáték.
Én nem értem ennek a játéknak a történetét. :D Az elején is gyanús volt, hogy valami köze van a játéknak a korábbi részekhez, mert hát benne van Deathshead, de úgy voltam vele, hogy ő akármikor előhúzható karakter, egyébként meg tök másnak tűnik a New Order (elég csak ránézni Blazkora). Később viszont előkerült Caroline és egy párbeszédből kiderült, hogy igen, ő ugyanaz a Caroline, aki a 2009-es részben is szerepelt.
Csakhogy Caroline rohadtul egyértelműen meghalt az előző részben. A wiki-t is lecsekkoltam és írják, hogy Blazko még a pulzusát is megnézi, miután lelövik, erre itt meg van egy béna párbeszéd, amiben elmondja, hogy "hát ja, túléltem." Deathsheadet sem értem: az elején egyértelműen felismeri Blazkowiczot, nevén is szólítja, de nem pont úgy reagál, ahogyan kéne, kb. mulatságosnak találja a dolgot. Na most: a 2009-es játék végén Blazko felrobbantja Deathshead rohadt nagy zeppelinjét, rajta Deathsheaddel, az outroban pedig látjuk, hogy túléli, földet ér a vár romjainál, majd üvölt egyet. Erre 46-ban összefut azzal a csávóval, aki teljesen elcseszte a jó kis okkult-mutánsos buliját, aztán a reakciója az, hogy jól megnézi magának, majd megszólal, hogy "ah, I know you"? Wtf, az előző játékban tonnányiszor össze lehetett futni Deathsheaddel...
Ez most mi akar lenni akkor? Szíkvel, de sok retconnal? :D Én simán túlteszem magamat azon, hogy Blazko 14 évnyi növénylétben csücsülés után is ugyanaz a kigyúrt badass motherfucker, mint korábban, de ha már a folytatás mellett döntöttek a Machine Gamesnél, lehettek volna egy picit pontosabbak is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A fenét reboot, akkora folytatás ez, mint a ház, csak picit bután viszonyul a korábbi részekhez. Van egy olyan rész pl. amikor Blazko úszás közben sorolja, hogy mikor úszott korábban és bumm: 32 évesen, Deathshead X-Labjének mocskos csatornájában: https://www.youtube.com/watch?v=0AOvK_9M08o&t=20m7s
Hans is seen again holding Kreisau Circle leader Caroline Becker hostage alongside Deathshead in a castle. Strasse orders Hans to shoot Blazkowicz. Caroline tries to free herself and wrestle the gun out of her captor's hands, but Hans shoots her instead of Blazkowicz (failing Strasse's order). Hans and Deathshead escape while Blazkowicz is left to deal with a monstrous being known as the Queen Geist.
Érthető okokból nem reklámozták a dolgot a játék megjelenése előtt, de szíkvel.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Dishonored. Tudom, hogy említetted, de csakazértis :) És hogyha megvoltál vele, akkor jöhet a két igényes sztori DLC.
Bár akkor már lehet hogy érdemesebb lenne megvárni a Definitive Edition-t, elvileg pár hét múlva érkezik.
Ide kéne az az F5, mert elég frankó a stealth (jó lenne elcseszése esetén visszatölteni, hogy többet kapj a sunnyogásból, ha akarsz), I am death incarnate fokozaton pedig elég kemény a játék: ha nincs rajtad páncél és benézel egy szituációt, pillanatok alatt ripityára lőnek. Nem nagy fájdalom amúgy, mert elég jól ment a játék magától, but still.
Ami érdekes, hogy sokan old school lövöldének tartják ezt a részt (pl. jobban, mint a Shadow Warriort) és oké, van felfedezés (arannyal, juhé! :D), a visszatöltődő élet szerepe minimális és nem kell feltétlenül szemhez emelni sem a fegyvert, de azért inkább modern ez, mint régi vágású. Lehet, hogy csak az engine miatt, de egyelőre még a linearitás mellett is leginkább RAGE beütése van a dolognak: eléggé taktikus, fedezékcentrikus harc néha egy kis megengedhető duple gépfegyveres rohangálással, sőt, a fedezékbe bújó őröket ugyanúgy át lehet verni gyors helyzetváltásokkal, hogy aztán szépen hátba támadd őket. :)
Természetesen kurva jó úgy, ahogy van, csak a port lenne egy kicsit áramvonalasabb. Azért szerencsére a RAGE-ben működő megoldások egy része megy itt is: a GPU transcode-ot konzolból be lehet kapcsolni, a triple buffering és a pre-rendered frames opciók variálása a control panelből enyhíti az apró röccenéseket, de még a RAGE-el megegyező 1 gb-os HDD cache-elést is be lehet nyomni a gyorsabb textúrastreamelés érdekében. Szánalmas, hogy 3 évvel a RAGE után ugyanazokat a faszságokat kell végigzongorázni, de legalább működnek.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Stealth nevetséges a játékban....
Az új Wolfenstein-nal nem játszottam, de a platformerekhez hasonlóan a lopakodós játékoknak is előnyére válik, ha akár többször kell megismételni ugyanazt a részt, hiszen az alatt is tanul az ember, szokja a AI viselkedését (adott esetben megjegyezzük a járőrútvonalakat).
Hogy mennyire töri meg a stealth a darálást, arról nem tudnék nyilatkozni, de láthatlanban sokkal rosszabbul hangzik, ha ugyanazt a mozdulatot kéne újra, s újra megpróbálni, hogy hátha sikerül elcsípni a sarkon álló őr kettő másodperces holtidejét... vagy mivel próbálkozol, mennyire sűrűek a mentési pontok?
Már mihez képest? Wolfban ilyen jó még sosem volt szvsz, ráadásul ebben a leegyszerűsített formában (nem tudod, hogyan látnak az őrök, nem tudod, mennyire vagy hangos) tökéletesen működik és megfelelő változatosságot visz a játékmenetbe a lövölde mellett. Te többet vársz, ha Wolfenstein van a dobozra írva? Hagyjuk már ezt a buta elitizmust, viszonyítani tudni kell.
swoder: Ha FPS-ről van szó, a secretek feltérképezését leszámítva nem vagyok türelmes, alaposan, de tempósan szeretek haladni, így 1-1 elszúrt lopakodósdi után nem nyúlok a "reload checkpoint" gombhoz, főleg akkor nem, ha ilyen fílinges a lövölde. :D Ezért örülnék egy quickloadnak ilyen esetekre a mentési ponttól való újrakezdés helyett.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ne aggódj, én insane-en egyszer úgy haltam meg ellene, hogy kinyírtam, ő meg rám esett és agyonnyomott. :DD Az egyik legnehezebb rész a játékban, mert nagyon kemény feladat eliszkolni előle, így érdemes az aréna legszélén futkározni és mindig figyelni arra, mit csinál. Szétlövéséhez nagy segítség lehet, ha a rakétavetőd már tud 3 rakétát eregetni egyszerre, vagy legalább megvan a "Nuke Dukem" fejlesztés rajta a nagyobb bombákkal.
Egyébként ha ezzel megvagy, a többi bossz már nagyon könnyű lesz.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Félreértesz, inkább aranyos hogy belerakták mintsem lopakodás. Az hogy eddig sosem volt s most lett ne emelje már piedesztrálra. Nevetséges hogy ledobom a késsel és halálhorgeset meg se hallja a másik mellette. Kellemesnek kellemes volt, de nem nevezném a selling point-jának hogy kvintesszenciálisan befolyásolná a játékmenetet.
Ilyet én sem mondtam. Mellesleg eleme volt ez a Wolfnak az első résztől kezdve, egyedül a 2009-es részből nem emlékszem rá.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ó, valaki itt nagyon casual.
Sors bona, nihil aliud.
Jah, éjjel csak lenyomtam, szerencsére volt csekkpojnt, így "csak" a felét kellett újra végigszenvednem.
Non serviam
Hint: van quicksave meg sima mentés is. :)
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hát, ahogy Lo Wang mondja a Shadow Warriorban: "You come for the shootout, you stay for the sword fight!" Valahogy ez a helyzet a Wolfensteinben is a settenkedés és a lövöldözés relációjában.
Egyébként meg "all men eat but Fu Man Chu" :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
24$-ért bezsebeltem az Alien isolationt tegnap. Gyakorlatilag még semmisem történt de eddig eléggé tetszik. Gyönyörű és nagyon hangulatos. Egyetlen dolog zavar csak. Ha belépek 1 szobába akkor van 1 milisecundum amikor még nem látszódnak a fényforrások, majd hirtelen megjelennek. Ez picit hangulatromboló.
Gondolom itt a legtöbb ember már végig jodázta ezer éve, szóval nincs sok értelme többet írni róla:D
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
Nincs valami normális FPS mostanában? Úgy kipróbálnék valami értelmes first person shootert, mostanában nem volt túl sok értelmes élményem ezzel a műfajjal.
Segítene, ha megírnád, hogy mikkel játszottál korábban, és mi az, ami bejött közülük.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
En abbahagytam amikor jött az alien, mert befostam.
Nem mostani, de a 2 Riddick játékot próbáltad?
Choose your next words with excpetional care!
tegnap 1 fél órát próbáltam 3 ember elől elbújni de valahogy sose sikerült. Ha így folytatom sose jutok el az Alienhez. Problem solved.
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
Ismerős :DDD
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
A vicc az hogy Dead Space-eket imádtam (még a 3.-at is) és jó párszor hozták rám a frászt. Ellenben Isolation-nél annyira jól el van találva az atmoszféra hogy át se akarom élni az első halált, így inkább abbahagytam és majd valamikor átlendülök a holtponton meg visszatérek akkor simán végigjátszom :)
Tegnap éjjel valamin végérvényesen felkúrtam az agyamat (pedig nem is gagyi bossfight volt) és ment az uninstall. :-) Amúgy tudtam a mentés opcióról.
@Alien Isolation: Én eljutottam az idegenig, de meguntam a játékot kb. a harmadánál. Valahogy a folytonos bújócska nem jött be.
Non serviam
A Bioshock játékok kivétel nélkül bejöttek, a CoD és MoH széria mostanra már egyáltalán nem az én műfajom (a CoD-okat rendre végigtolom, de nem tudom, hogy minek...)
Aztán a Crysis-ek sem voltak rosszak, a Far Cry-nak csak az első részét játszottam végig, a Dishonored-ről jókat hallottam, de nem próbáltam, illetve a ruszki Metro game egyáltalán nem tetszett.
edit: a Riddick-ek megvoltak, most épp a Doom-ot szereztem be iPad-re (blaszfémia, tudom); plusz a Jedi Knight szérián gondolkodom még, régen bejöttek
Wolfenstein: The New Order elég jó választás új FPS terén.
Non serviam
+1 Annak ellenére hogy nem játszottam végig mert felbaszott a sok faszsága, nagyon jó kis FPS az új Wolf.
Épp megy felfele az Isolation, kíváncsi vagyok hogy most sikerül-e továbbvinnem vagy megint befosok mint atom :)
Én érdekes módon mindkét új Wolfot végigjátszottam, noha ez nem jellemző rám, általában mindenre ráunok. Mondjuk a The Old Blood nem annyira jó, mint az alapjáték.
Non serviam
Wolf TNO továbbra is.
Én nem értem ennek a játéknak a történetét. :D Az elején is gyanús volt, hogy valami köze van a játéknak a korábbi részekhez, mert hát benne van Deathshead, de úgy voltam vele, hogy ő akármikor előhúzható karakter, egyébként meg tök másnak tűnik a New Order (elég csak ránézni Blazkora). Később viszont előkerült Caroline és egy párbeszédből kiderült, hogy igen, ő ugyanaz a Caroline, aki a 2009-es részben is szerepelt.
Csakhogy Caroline rohadtul egyértelműen meghalt az előző részben. A wiki-t is lecsekkoltam és írják, hogy Blazko még a pulzusát is megnézi, miután lelövik, erre itt meg van egy béna párbeszéd, amiben elmondja, hogy "hát ja, túléltem." Deathsheadet sem értem: az elején egyértelműen felismeri Blazkowiczot, nevén is szólítja, de nem pont úgy reagál, ahogyan kéne, kb. mulatságosnak találja a dolgot. Na most: a 2009-es játék végén Blazko felrobbantja Deathshead rohadt nagy zeppelinjét, rajta Deathsheaddel, az outroban pedig látjuk, hogy túléli, földet ér a vár romjainál, majd üvölt egyet. Erre 46-ban összefut azzal a csávóval, aki teljesen elcseszte a jó kis okkult-mutánsos buliját, aztán a reakciója az, hogy jól megnézi magának, majd megszólal, hogy "ah, I know you"? Wtf, az előző játékban tonnányiszor össze lehetett futni Deathsheaddel...
Ez most mi akar lenni akkor? Szíkvel, de sok retconnal? :D Én simán túlteszem magamat azon, hogy Blazko 14 évnyi növénylétben csücsülés után is ugyanaz a kigyúrt badass motherfucker, mint korábban, de ha már a folytatás mellett döntöttek a Machine Gamesnél, lehettek volna egy picit pontosabbak is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
TNO előtörténet. Prequel. Az alapjátékhoz, nem a régihez. Nagyon sok helyen leírták már, és kb minden kommentáros trailerben is.
Ácsi! Nem a The Old Blood a TNO (alapjáték) előzménye?
Mert én így a partvonalról ennek fényében nem értem a kommentedet.
Sors bona, nihil aliud.
öööööö de, összekevertem :DDDDDDD
Az alapjáték meg reboot.
A fenét reboot, akkora folytatás ez, mint a ház, csak picit bután viszonyul a korábbi részekhez. Van egy olyan rész pl. amikor Blazko úszás közben sorolja, hogy mikor úszott korábban és bumm: 32 évesen, Deathshead X-Labjének mocskos csatornájában:
https://www.youtube.com/watch?v=0AOvK_9M08o&t=20m7s
Amikor Caroline említi, hogy túlélte a lövést, elmondja azt is, hogy Hans Grosse lőtte le:
http://wolfenstein.wikia.com/wiki/Hans_Grosse_(2009)
Érthető okokból nem reklámozták a dolgot a játék megjelenése előtt, de szíkvel.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Dishonored. Tudom, hogy említetted, de csakazértis :) És hogyha megvoltál vele, akkor jöhet a két igényes sztori DLC.
Bár akkor már lehet hogy érdemesebb lenne megvárni a Definitive Edition-t, elvileg pár hét múlva érkezik.