A Legend of Grimrock néhány évvel ezelőtt azzal lopta be magát a játékosok szívébe, hogy tulajdonképpen egy az egyben lemásolta az 1987-es Dungeon Mastert, majd apróságokkal modernizálta annak játékmenetét. Érdekes kísérlet volt, aminek csont nélkül sikerült bebizonyítania, hogy a klasszikus dungeon crawler műfajában jócskán akad még kakaó, akár a 2010-es években is. Természetesen a parádés eladások sem maradtak el, ami a játékiparban általában egyet jelent a klónok megjelenésével, de a nagy dungeon crawler reneszánsz végül valahogy elmaradt. Nem tért vissza a halálból a Dungeon Master vagy az Eye of the Beholder, csak egy fránya Might & Magic X-et kaptunk, aminek az érdemeiről – vagy azok hiányáról – azóta is megoszlanak a vélemények.
Ezen a szomorú helyzeten szeretne végre segíteni a Fatbot Games legújabb játékával, a Vaporummal. A srácok büszkén hirdetik, hogy a steampunk tematikájú dungeon crawler a Grimrockot és a Dungeon Mastert használja inspirációként… vagyis egy az egyben lemásolták a Grimrockot és a Dungeon Mastert. A löncstréler™ többet mond ezer szónál:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=FWyt7pJhT6M
Lehet, hogy a Vaporum klón, de az előzetes alapján ettől még igazán minőségi szórakozásnak tűnik, az új látványvilág pedig minden bizonnyal felfrissíti majd a fantasy-ban megfáradt kalandorokat.
Ezen a szomorú helyzeten szeretne végre segíteni a Fatbot Games legújabb játékával, a Vaporummal. A srácok büszkén hirdetik, hogy a steampunk tematikájú dungeon crawler a Grimrockot és a Dungeon Mastert használja inspirációként… vagyis egy az egyben lemásolták a Grimrockot és a Dungeon Mastert. A löncstréler™ többet mond ezer szónál:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=FWyt7pJhT6M
Lehet, hogy a Vaporum klón, de az előzetes alapján ettől még igazán minőségi szórakozásnak tűnik, az új látványvilág pedig minden bizonnyal felfrissíti majd a fantasy-ban megfáradt kalandorokat.
Guszta, de az első Grimrock-csapat is a 7. szinten várja, hogy továbbvezessem a hegy gyomrába, szóval egyelőre nem fogok a boltba (gőzbe) rohanni emiatt.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
minusz csapattarsak, minusz NPC-k.
full egyedul maszkalsz a jatekban es nem fogsz senkivel kommunikalni. Ez egy jo szarazra butitott dungeon crawler ahogy elnezem.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Vaporum? Ez valami új, emésztéssegítő tabletta?
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Tehát túljutottál az 5. szinten, te csaló!
Jó a cucc, amúgy.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Le a felesleges csapattársakkal! Le a grind-ölést hátráltató NPC-kel! (Actually az első mondatot komolyan gondolom... (A második pedig jelen esetben teljesen helytálló:P))
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Nagy köszönet a hírért! Elsiklottam volna felette, pedig gyakran nézem a Steam kínálatát. Kedvencem a stílus és igen szépnek néz ki a játék. Mondjuk a steampunk annyira nekem nem begyere, de majd túlteszem magam rajta. A fontosabb, hogy ismét van egy fpscrawler amit mindenképpen kipróbálok.
Rohadt egy hónap ez. Annyi minden van/jön, hogy képtelenség időt szakítani rájuk. A Hob mestermű lett, a Steamworld Dig 2 is nagyon jó, ott a Fallout 4 amit folytatni kéne, most ez és hamarosan jönnek a nagyágyúk. Idő meg szinte alig. ;(
180
(Most utánanéztem. A 9. szinten járok már. A folyton spawnoló gyíkok egy kicsit betették a kaput. Emiatt hagytam félbe...)
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Attól, hogy nincs party, még lehet ugyanolyan mély a játék. Elvileg úgy működik a dolog, hogy vannak bizonyos klasszik RPG-s képességeid + egy csomó felkapkodható geared a steampunk armorodhoz, amiket variálhatsz.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Így van, mikor Szukumvit báró Halállabirintusán vágtam keresztül, egyszer sem jutott eszembe, hogy milyen jó lenne, ha lenne mellettem még valaki :)
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Első "RPG"-m, soha nem felejtem el :-) A világa leírása, a Titán pedig a kedvenc ilyesmim evör.
ez igaz, ha a csapatjatekos verzsnt is statikusra es feluletesebbre oldottak meg.
A tobbkarakteres party + NPC jelenlete elemeletben ott ad melyseget a jateknak, amikor story segitsegevel csatlakoznak hozzad egyes missziokban es palyareszeken, majd mennek tovabb az eletukkel amikor elvalik az utatok. Egy egy friss karakter a csapatban csomoszor fel tudja frissiteni az amugy repetitivebbre huzott csatakat. Nem beszelve hogy friss NPC csapattagnak pl valtozatos kommentjei is lehetnek a szituaciora, attol fuggoen hogy milyen kepessegei vannak. Mit tudom en egy NPC jelenletevel beengednem egy amugy zart teruletre, vagy egy NPC jelenlete segit megfejeteni egy osi nyelven irott szoveget ami segit egy titok feltarasaban vagy cucc megszerzeseben, amit normalisan nem tudtal volna elerni. Igyesmikre gondolok amiket mindig is szerettem az ilyen dungeon crawlerekben es az amugy "egyszeru" jatekmenet melle adott egy egesz uj reteg melyseget, Stonekeep pl.
ez full koser, csak nem erre a reszere ertettem.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Csatlakozom! Tévében láttam egy beszélgetés közben, hogy most jelenik meg, megtetszett a borítója, élőben még inkább, megvettem, és... -1 könyvespolc.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Ja, igen, már értem, hogyan érted, a M&MX ennyiben tényleg nyújtott újat a Grimrockhoz képest, meg ugye ott a harc is körökre volt osztva, míg a Grimrockban meg a Vaporumban realtime. But here's the thing: a Grimrock nem igazán ilyesmire lett kitalálva, és nekem kb. pont azért működött benne nagyon jól a grid based movement is, mert egy kompakt játék volt. A M&MX nyílt, nem dungeon részein már zavart a mozgás pl.
A kötött party-t annyira én sem csipázom, de a Grimrockhoz szerintem az is must volt, mert egy elég nehéz játék tud lenni néhol, tehát fontos, hogy a kezdetektől úgy fejleszd a bandát, ahogyan akarod.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nagyon jó lett! Első pálya végéig elvittem. Grafika szép, hanghatások autentikusak és jók. Végre beszél az irányított emberke! Csomó feljegyzést lehet találni, amolyan utótörténet, vagyis inkább az előzmények utólagos megértésében segítenek. Tök jó kis ellenfelek vannak és hangulatos a helyszín is, bár eléggé komor azt meg kell hagyni.
Kezelőfelület az profi és jók a grafikus visszajelzések is, ha például kivédtem egy támadást, feljött egy pajzs ikon, számokkal karöltve, így rögtön tudtam mennyit fogtam fel a bevitt sebzésből. A titkos helyek egyelőre még nincsenek túlzottan eldugva. Hála istennek nem kell a falakat bámulni és oldalazva menni, mint egy down kóros, ha ilyet szeretnénk találni. Inkább másképpen oldották meg. Jópofa megoldás a nagyobb ládák, fadobozok tologatása. Ezáltal eldugott helyekre is el lehet menni, de általában inkább abban van szerepük, hogy tovább tudtam haladni.
A harc az valós időben zajlik és egyáltalán nem probléma, hogy csak 1 ember van és nincs meg a jól megszokott 4, 6, 8-as csapat. Jó ez így. És képzeljétek még a szokásos klasszikus mezőlépegetős haladást is át lehet állítani. Emiatt folyamatosan halad a karakter a hosszabb folyosókon. Modernebb, természetesebb, életszerűbb. Szerintem jobb ez így.
Van egyébként térkép, jól meg van rajzolva, átlátható és azt kell mondjam nagyon egyben van a cucc minden szempontból. Nem csak egy klónnak tűnik, van neki saját varázsa, lelke és újításai is bőven, amikből sokra még nem is láttam rá, mivel totál az elején vagyok.
Könyvtár szerkezetből kiolvasva 15 pálya lesz, de majd kiderül. Köszi Zaxx, ezt öreg hiba lett volna nem elkezdni vagy csak szimplán kihagyni.
180
+1 :D]
"Fight steel Die honor"
"I eat resistance for breakfast"
Mr. Conan
Jó ilyet olvasni, mert igazából úgy jött a hírezés ötlete, hogy kiszúrtam a játékot a neten, nagyon bejött az előzetes, aztán meglepődve láttam, hogy nagyon kevés fogyott belőle eddig Steamen. Idegesítő, amikor jön egy jó játék, aztán elveszik a sok szemét között. :)
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hát Throm smafu?!
A Titánt pedig meg kéne újravenni, mert már soha nem kerül vissza hozzám a saját példányom.
A valós idejű stílusról csak annyit, hogy nekem a műfajtól már a Dungeon Master II önmagában elvette a kedvem annak idején, szóval nálam nem jó ajánlólevél. Azon kívül nem is próbálkoztam mással, csak az Elvirával C64-en.
Nekem inkább valami Wizardry-féleség kellene, de a műfaj nemrég megjelent DNF-jét még nem mertem bevállalni.
Sors bona, nihil aliud.
Na mégiscsak spoilerbe rakom:)
De ha közérthető akarok lenni, akkor tényleg csak azzal van bajom, ha nem opció a szóló játék.
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Ha lassan is, de haladok. Harmadik szint végénél járok most. A játék továbbra is teljesen rendben van. Egyáltalán nem tűnik Grimmrock koppintásnak, inkább egyedi ösvényen jár. Ami meglepett, hogy már az első pálya is nagy kiterjedésű, holott az még a bemelegítő szakasz szokott lenni hasonszőrű játékok esetében. A második, harmadik meg még inkább. Hétvégén folytatom.
Egyébként ennyi idő alatt is kikristályosodott: Simán helye van a legjobb fpscrawler-ek közt! Minden elismerésem a készítőknek emiatt, nagyon oda tették magukat. Remélem jó eladásaik lesznek és készül tőlük akár folytatás, vagy ha az nem is, de egy újabb remek játékuk.
180