Jelenlegi hely

Ki milyen videojátékkal játszott a héten?

Utolsó bejegyzés


Tessék, te paraszt:
http://www.waldengame.com/



;) ez van... :D

"Fight steel Die honor"

"I eat resistance for breakfast"

Mr. Conan



The Witcher 3 - Blood and Wine

Micsoda minőségi, tartalomgazdag expansion, te jó ég... Perfekt, majdnem minden tekintetben, és méltó búcsú Geralt-tól. Emelem kalapom a CDPR előtt, olyan magasra tették csak a komplett Witcher 3-al a mércét, hogy embert próbáló feladat lesz ezt bárkinek, sőt, talán még saját maguknak is megugrani, de bízom bennük :) Nagyon örülök hogy bepótoltam a két kiegészítőt, már-már verem is a fejem a falba, hogy majdnem elmentem mellettük.
Először kicsit idegen volt a színgazdag, mesébe illő lovagias miliő, de nem sok kellett hogy beszippantson (amiben a sztorinak nagy szerepe volt), és a végére már szinte ott sem akartam hagyni Touissant vidékét. Remek adalék volt a Grandmaster páncélszett (Wolf school-ra mentem tovább, még szerencse hogy mély volt a pénztárcám a fejlesztésnél..), és a további Witcher mutációk, bár ez utóbbi már eléggé félisten módba nyomta Geralt-ot :) Egyedül a történettől vártam egy nagyon-nagyon kicsivel többet, a Hearts of Stone (ha csak egy hajszálnyit is) szerintem kerekebb és jobb sztori szempontból, de persze ettől függetlenül is csupa minőség. Az is említésre méltó, hogy több lezárása is van az egésznek, több dologtól függően, ami megint csak azt nyomatékosítja hogy a CDPR milyen odafigyeléssel alkotta meg a kiegészítőt.. Nekem elsőre a legjobb végkifejlet lett meg.

ShowHide spoiler #

Kedvenc momentumok :)

ShowHide spoiler #


Talán minden idők legjobb játéka így a kiegekkel.



A spoileres libabőrös résznél frankón nekem is libabőröm lett, végig kellene játszani újra, de hát mikor lesz megint 100+ órám egy játékra :D

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling



100 ennél még csak jodázás.

Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.



Inkabb meg az se. Anno 60 korul tartottam Novigradnal ami meg kozel sincs az alapjatek vegehez. :D El se merem kepzelni mennyi lehet az itt elfogadott atlagos csigatempoval, 200 minimum? :)



Olyasmi (GOG szerint 201 óra 28 perc volt).

Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.



titanfall 2 (xbox one)

elképesztően jó lett mind single, mind multi szempontból. a kampány kicsit rövid, cserébe viszont végig feszes, jók a puzzle-k és olyan szintű titan csaták vannak benne, hogy tényleg leteszi a haját az ember. a multi a szokásos minőség, az már az egyben is jó volt. kár, hogy relatív kevesen játszanak vele, így a játékmódok közül többnyire az attrition ami fut állandóan.

shadows of the damned (xbox 360)

ha tarantino/rodriguez videójátékot készítene, az vhogy így nézne ki. spanyol ajkú bad ass főhös, kellően elborult humor, alkohol, metal/punk zúzda, és olyan szintű audióvizuális élmény amilyet játékban már rég nem láttam. tényleg az utolsó sikolyig, beszólásig a helyén van minden. dehát mikami, és suda 51-től nem is vár mást az ember, yamaoka meg ugye ott van komponálóként. az ea-t sokan savazzák, de egy ilyen játéknak, hogy zöld utat adott az azért jól jelzi, hogy nem csak a profit fontos nekik, meg az n+1-dik fifa. szóval le a kalappal előttük, és a készítők előtt is.



Uncharted: The Lost Prophecy

Ez is megvolt viszonylag gyorsan. Egy szombat alatt végig lehetett tolni, ami azért annyira nem meglepő lévén, hogy ez lényegében csak egy kieg (nem DLC).

Chloe karaktere jó volt a korábbi részekben is és jól átveszi a főszerepet Drake-től bár nekem az UC mindig is Drake kalandjai és stílusa lesz. Nadine Ross az UC4 egyik genyájával jó párost alkotnak bár Nadine karaktere annyira nem kedvencem.

Játékmenet a jól megszokott UC4 szint úgyhogy itt semmi meglepi. Igazából a helyszínekben van egy-két szebb pillanat de az UC4 után semmi eget rengető szerintem. Az autós részeket sosem szerettem ezekben a játékokban és itt azért több is van.

Sztori nem egy nagy cucc és azért a végére van egy kis meglepi is, ami bele visz további szint a dolgokba de összességében semmi eget rengető.

Igazából mint UC szerető szerintem nem egy must have ez a játék mert olyan sok extrát azért nem rak le az asztalra az előző részekhez képest max akkor tudnám ajánlani komolyabban ha valaki HC UC junkie vagy ha valaki mindenáron Chloe-val szeretne játszani mint főszereplő.

Egy szombati napra tökéletesen jó volt de azért remélem, hogy nem Chloe és Nadine szálra akarják építeni az UC világot ha esetleg mégis folytatni akarják a fenti leírtakból adódóan.

What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!



Fallout 4

Volt egy kis pénzem a steam pénztárcámban és akciózták a játékot, így sok sok év elteltével úgy döntöttem megveszem. Mivel időm nem sok van, így kb. 3-4 hónap biztos lesz mire talán a végére érek. Viszont a játék tetszik. Tök jól el lehet benne tölteni az időt, felfedezéssel, fejlesztgetéssel és hangulatos is a világa, ráadásul szép is, szinte alig avult el grafikailag mai szemmel nézve.

Én nem igazán preferálom (nem a zsánerem) a világégéses játékokat, ezért is örülök neki, hogy bejött és leköt. Mert úgy voltam vele, ha mégsem tetszene, akkor visszakérem a pénzem. Többet nem igen tudok írni, mert még csak röpke 10 órát tettem bele és egy ilyen volumennel rendelkező program esetén ez még kb. a prológusra sem elegendő idő. Maximum annyit tennék hozzá zárásként: jó vétel volt!

180



Nézzük meg majd a dolgot később. Mert mi van akkor, ha benne van egy játékban 40 órám, kb felfedeztem a felfedezni valók 95%-át, megcsináltam a tippre a küldik 80%-90%-át, de arra már nem jutott energia, hogy a fő szálat befejezzem, ami tippre lett volna még plusz 3-4 óra kényelmesen?

A dolog nálam ott ment el, hogy 20+ óra játék után, minimum endurance mellett is terminátor vagy, a gépfegyverrel gyakorlatilag pár klikkelés bármelyik ellenfél. Amíg nincs tuti fegyvered, egész izgi tud lenni egy két über death claw, meg hegy méretű mutáns. Azt mondanám, az első tíz óra még fasza túlélő hangulat, amikor a kocsigyár előtti városban be voltam szarva, hogy mikor rohan rám a sarok mögül 10 ghoul, mert akkor végem.
Mire ellenben besétáltam a sugárzó övezetbe, már abszolút nem volt az a halálzóna az egész, mint aminek megálmodták, pedig az lenne a játék legkeményebb része.

Ami a fentieknél is jobban idegesített, azon apróság, hogy szinte semmilyen nyomot nem hagy a tevékenységed a világban. Ha bemész egy helyre, lelősz mindenkit, felszedsz mindent, majd következő nap visszamész, minden respawnol - még a tárgyak is. Ez elég kiábrándító.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Vajk írta:
Ami a fentieknél is jobban idegesített, azon apróság, hogy szinte semmilyen nyomot nem hagy a tevékenységed a világban. Ha bemész egy helyre, lelősz mindenkit, felszedsz mindent, majd következő nap visszamész, minden respawnol - még a tárgyak is. Ez elég kiábrándító.

Csak a 3-mal játszottam. Ott ha megöltem pár NPC árust a kis sugárfertőzött gyíksültjükért, meg a pár tucat kupakjukért, akkor előbb utóbb elkezdett vadászni rám a yard. Sőt, egyes településeken eleve más hangnemet ütöttek meg ha szóba álltam velük.

"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése



Robocraft (F2P)
Megint nekiálltam az elmúlt pár napban nyúzni, mivel 1.0-ba lépett. Sajnos a régi nagy csatákat/óriás robotokat már nyilván sose kapjuk vissza, viszont az új 5v5 módot kikupálták annyira, hogy el lehessen játszogatni vele. Nálam már jóideje minden felszerelés be van vásárolva, így nem tudom, hogy új játékosokkal mennyire barátságos a játék, amíg eljutnak arra a minimális szintre, hogy fel tudjanak szerelkezni. Elég sok időt el lehet molyolni azzal, hogy milyen robotot építsünk, mivel lehet a legjobb eredményeket elérni csapatban. Az épített robottól függ a játékstílus, így lehet azt csinálni, hogy egy lomha tankkal kávét szürcsölgetve játszunk, de építhetünk igazi "glass cannon" robotokat is, ha egy kis stresszesebb akcióra vágyunk. Sajnos 5v5-be már nagyon a csapatra vagyunk szorítva (korábban 8v8, 10v10 volt), így elég sűrűn cseszi el a játékot 1-1 kilépkedő, vagy pénisz alakú robottal masírozó kedves csapattárs.

Pár év alatt 9/10-ről 6/10-re esett a játék, de egy próbát megér, ha valaki unatkozna, mert az utolsó pár patch már egy kicsit javított a játékon.

http://store.steampowered.com/app/301520/



Resident Evil 4

Gondoltam, hogy bírni fogom ezt a játékot, de azt nem, hogy ennyire. Úristen, hogy hiányozhatott eddig az életemből a Resident Evil 4!? :D

Fakkin' másztörpísz a cucc, hihetetlen, hogy ebből lett a modern fedezéklövölde, mert 50 milliószor okosabb bármelyik Unchartednél vagy Gears of Warnál. Hangulatban és fejtörőkben csak nyomokban tartalmaz túlélőhorrort: előbbi kellemesen creepy, de semmi félelmetes, utóbbi elemet pedig nagyrészt felváltotta az akció... de holy fuck, a játékmechanikai dolgok miatt mégis csodálatosan hozza a klasszikus survival horror feelinget.

Az irányítás rohadt jól ki lett találva, pedig elsőre kicsit nehezen nyeli le a 2017-es gyomor: a jobb analóg stickes kamerakezelésnek búcsút inthetsz, helyette maradt az old school tank controls megoldás TPS-ben, baromi szűk fovval, pontos, de nehézkes célzással, ráadásul lövöldözés közben még mozogni sem tudsz... és az egész így TÖKÉLETES. :D Elég sok helyen láttam az évek alatt leírva, hogy jaj, ez mennyire rossz a modern játékok mellett, de nagyon nincs igazuk a fikkantóknak. Nem értik a lényeget: a játék lelke bizony a feszültség, a "direkt béna" irányítás pedig annak legfontosabb mozgatója.

Persze egy frankó harcrendszer nélkül nagyon suta lenne így a játékmenet, és a survival horror erőforrásmenedzselős alapjait felhasználva sikerült is valami igazán maradandót kifundálni a Capcomnál. Az irányítás kötöttségei és az ellenfelek nagy száma miatt folyamatosan mozogni kell, a szűkös lőszer pedig pontos célzásra és a lehető leghatékonyabb metódusok kitökölésére készteti az embert. Érdemes ügyelni a zombiktól való távolságra, de túl messzire sem szabad menni, mert a fej- vagy láblövések védtelenné teszik az ellent, amit kihasználva egy jó erős rúgással oszthatod a tömeget, majd késelgetheted a földre került delikvenseket. Így gyorsabban kalapálod el az életedre törő parasztokat (akik a sebességet leszámítva a vasvillától a baltáig minden mezőgazdasági eszközt bevetnek ellened), spórolsz a lőszerrel, és a holttestek után megjelenő pickupokat is el tudod érni. Easy-peasy...

...de aztán bejönnek a ledurrantott fejű ellenfelekből előtörő paraziták, amik csuda nagyot ütnek és csak távolról irthatók ki, ami hirtelen háromszintűvé teszi a Resident Evil harci RNG-jét: itt is meg lehet ölni egy fejlövéssel valakit, ha melléd szegődik a szerencse, de a paraziták miatt ott egy negatív eshetőség is, amitől csak rosszabb lesz a helyzeted. Az eredmény csodálatosan feszült játékmenet, ahol állandóan azonnali döntéseket kell hoznod, hosszabb távon pedig folyamatosan tervezned az inventoryval. Már ez is elég lenne egy kiváló lövöldéhez, de az ötletes ellenfeleknek és a fegyverek különböző tulajdonságainak köszönhetően jó sok réteg rárakódik az egészre, elérve ezzel az igazi mélységet. Hatalmas élmény, amikor egy nehéz helyzetben hirtelen felfedezel valami apró trükköt, pl. hogy az alapból az ellen megvakítására használható flashbang azonnal megöli a parazitákat.

És a játék vége felé, amikor már azt hiszed, hogy mindent láttál, hirtelen zseniális felvezetéssel előkerülnek a regenerator névre hallgató monszták: nagy összeget mernék tenni arra, hogy a Dead Space ellenfelei tőlük származnak. Lassúak, a shotgun pedig könnyen megszabadítja őket a végtagjaiktól, megölni viszont csak úgy tudod őket, ha a távcsöves puskára hőérzékelőt aggatsz, mert így lőheted szét a testükön tanyázó, sérüléseiket folyamatosan regeneráló, láthatatlan parazitákat. Rohadtul intenzív, amikor néhány méterről bandukolnak feléd, te meg a távcsővel szarakodsz és imádkozol, hogy időben eltaláld azt a néhány pontot a testükön (mondjuk ha ez nem sikerül, akkor sincs nagy gebasz, elvégre gyorsan szét lehet lőni a lábukat a shotgunnal, aztán lehet odébb iszkolni, amíg a földön vannak).

A történetben is pozitívan csalódtam: egy iszonyú buta baromság az egész, de egy percig sem veszi magát komolyan, Leon meg olyan nevetségesen béna főhős, hogy az ember kínjában szétröhögi magát. Annyira rossz egysorosai vannak, hogy az hihetetlen, szvsz ilyet csak szándékosan lehet összehozni.

Egyedül a QTE-ket nem szerettem. Elvileg az új PC portban és a PS4 / Xbox One verziókban ezek picit nehezebbek a 60 fps miatt, és volt néhány, ahol úgy haltam meg, hogy szinte abban a pillanatban elbuktam a nyomogatást, amint kiírta a játék, hogy mit is kéne nyomni. Néhány animáció a QTE-ken kívül is 30 fps-ben ragadt valamiért, szóval a tökéletes RE4 portot még mindig nem kaptuk meg. Kontroller nélkül nekiállni sem érdemes egyébként, de ez nem a konverzió bűne, egyszerűen csak fokozottan konzolos az irányítás, az 50-es fov meg nyilván agyfasz lenne billentyűzet előtt görnyedve.

Lényeg a lényeg: a Resident Evil 4 a QTE-ket leszámítva 10/10-es cucc, és azokkal együtt is minimum 9,5/10. :D Mellesleg az első és a negyedik rész is Mikami Sindzsi kezei alatt készült, szóval nagyon úgy tűnik, hogy csak vele együtt durranthatna harmadjára is nagyot a frencsájsz. Hire that man, Capcom!

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Habár a kommented 90%-val egyetértek, de ez így mi? :D

mert 50 milliószor okosabb bármelyik Unchartednél vagy Gears of Warnál.

Mégis mi köze van a két játéknak a resi4hez azon túl, hogy a karakter mögött van a kamera meg megy a pew-pew? Ha már _ANNYIRA_ hasonlítgatni akarod akkor legalább a Dead Space-hez tennéd (mint ahogy a kommented közepén ez sikerült is) amit még meg is értenék, de Uncharted meg GoW, wat.

+ Mikami nevét ne öltjük már meg a magyarosítással ha egy mód van rá. Tudom, helyes így is, de azért na. Mi a baj a Shinji Mikami-val?

Amúgy ja, nekem is erőt kéne vennem magamon és be kéne fejeznem egyszer. PS2-n majdnem a végére jutottam annó, de eladtam a gépet és soha nem fejeztem be végül. :( BTW a Resi 7 is jó lett nagyon, egyedül a mocskosul elbaszott bossfightok ölték meg a játékot nekem. Magasan a legjobb Resi az elmúlt 10 évben. Lehet érdemes lenne ránézned.


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

+ Mikami nevét ne öltjük már meg a magyarosítással ha egy mód van rá. Tudom, helyes így is, de azért na. Mi a baj a Shinji Mikami-val?

Az, hogy ezzel angolul "öltöd meg" egy japán fejlesztő nevét egy magyar fórumon.

Sors bona, nihil aliud.


CJ képe
CJ

mert imádja kritizálni. ;)

....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....



Melyiket olvasod gyakrabban ha játékokról és erről az emberről van szó? Nem ezt: "三上 真司" ami a helyes formája lenne, de minden játékában Shinji Mikami-ként van írva creditsben, hírekben is így hivatkoznak rá. Talán egyedül a PC Gurunál látom itthon, hogy magyarosítják a japán fejlesztők neveit valami oknál fogva. Ennél már csak a Kodzsima Hideo bosszant jobban, ami helyes alapvetően, de nemááár. :( Egyszerűen csak nem értem miért kell görcsösen magyarítani valamit amire semmi szükség ennyi az egész.



Mégis mi köze van a két játéknak a resi4hez azon túl, hogy a karakter mögött van a kamera meg megy a pew-pew?

Az over-the-shoulder shootert (ami a GoW és az UC) a Resi 4 hozta be a köztudatba, szóval a későbbi TPS-ek sokat tanultak belőle, én csak azt nem értem, a mélységet miért hántották le róla.

mert imádja kritizálni. ;)

Nem, hanem azért, mert játékmechanikailag pocsolyasekély játékok, és ezt te is nagyon jól tudod. :D Oké, a GoW-ban még legalább valamennyit kell taktikázgatni, cserébe iszonyú monoton valamiért.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



"magyarosítják a japán fejlesztők neveit valami oknál fogva."
Tippre a nem latin betűs nevek átírása a magyar helyesírás szerint lehet a bűnös. No meg az, hogy sok ázsiai országban a nevek sorrendje egyezik a magyaréval.



BTW a Resi 7 is jó lett nagyon, egyedül a mocskosul elbaszott bossfightok ölték meg a játékot nekem. Magasan a legjobb Resi az elmúlt 10 évben. Lehet érdemes lenne ránézned.

Biztos nagyon jó a RE7 (majd sort kerítek rá, ha egyszer a végére érek a korábbiaknak), a demó be is jött nagyon, csak ugye az első és a negyedik rész műfajokat teremtett, a hetedik meg egy meglévőt használ, és emiatt sosem fog akkorát durranni, mint az 1 és a 4.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



én csak azt nem értem, a mélységet miért hántották le róla.

Mert más fajta játékot akartak csinálni attól függetlenül, hogy a kamerát ugyanoda rakták ahol a Resi4ben volt? Ezért is hoztam fel mankónak a DS-t, mert az még hasonszőrű játék is elég nyíltan. Ezzel az erővel hasonlíthattad volna az Order 1886hez is akár. Mind1 igazából végülis.



Ezért is hoztam fel mankónak a DS-t, mert az még hasonszőrű játék is elég nyíltan.

Wat, az alapvető játékmenet teljesen ugyanaz mind a három játék esetében: mész és lősz, mint a rohadtélet. A különbség abban van, hogy a RE4 ezt a saját szabályai szerint oldja meg: a műfaj igényeihez igazítja a játékmechanikát (korlátoz). Az Uncharted ezeket a korlátozosákat kisimiítja, de az égegyadta világon semmi újat sem tesz hozzá, és emiatt alszom én el rajta.

Mégis miért hoztam volna fel a Dead Space-t egy negatív öszehasonlításban? A DS-szel (az első résszel) az égvilágon semmi baj nincs, egy kiváló, bizonyos elemeiben egyedi és megfelelően mély horror cím.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Oké



PS2-n majdnem a végére jutottam annó

Erről jut eszembe: még régebben olvastam vagy hallottam, hogy Mikami azért hagyta ott a Capcomot, mert az akarata ellenére portolták az RE4-et PS2-re. Ugye a PS2 jóval gyengébb hardver volt, mint a GameCube, ezért nagyon sokat kellett butítani a grafikán, effektíve megölve ezzel a játék hangulatát, Mikami meg ebből nem kért.

Talán kicsit túl drasztikus lépés volt, de azért ha megnézi az ember a két verziót egymás mellett, valahol igaza volt:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=KkKX-nU9fX4

Az meg ehhez képest már csak egy nagyon beteg tény, hogy az eredeti, borzasztó PC port a PS2 verzióból készült. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Hatalmas szerencséd, hogy nem szerepjátékot vártál!

ibi amentia latet



Minecraft mód volt érdekes benne, mondjuk amint kivertem arra felépítettem egy bázist, beleuntam. Valahogy a szerencsétlen minutemen vagy mik, nem ragadták el a nyugati szívem, egy rakat idiótának tűntek, akikkel csak bajom lesz, ha segítek nekik, ahogy a "városiakkal" is (plz. Cart, hozz ezt, mentsd meg azt), így inkább felfedezgettem, majd ezt is megunva uninstall. :) (Amúgy hangulatos helyszínek vannak, képregény bolt az egyik kedvencem, meg a tó parkban, ezeket feltétlen nézd meg, alacsony szinten is élvezetesek =D)



Yup, minden szempontból szarabb verzió volt viszont PS2 volt, GC meg nem. :D A PC portot nem is mertem piszkálni annyit szidták annó mikor megjelent.



Life is strange - Before the strom valakinek megvolt?

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!