Zaxx írta:
50x gazdagabb az eredeti hangsáv (pl. HALLOD, hogy nyitva van az ablak), és művies, stúdióban felvett hangja sincs a beszélgetésnek.
Kétségtelen, hogy az eredeti hangsáv minősége jobb, de azért attól a szinkronos is messze van, hogy a hangszín miatt elrotsa a filmet. Nem mondom, hogy a hangminőség nem számít, de azért bizonyos határok között csak. (Nekem pl. a mozi hangerő sok..)
Nemcsak a hangminőségről meg a hangerőbeni különbségről van szó, hanem arról, hogy Lynch szeret komplex filmeket csinálni, amik a létező összes szempontból kimaxolják a filmet, mint médiumot, vagyis hangban is. Megint a FWWM-vel fogok példálózni, mert az a friss élmény, de pl. ott van az a jelenet, amiben a törpe (az új sorozatban meg a fa) mondja, hogy "I am the arm and I sound like this:" és kiad egy hangot, ami aztán random jelenetekben visszatér a filmben is (pl. amikor Desmond nézegeti az elektromos vezetékeket + amikor Laura és az apja mennek a kocsival, Mike meg melléjük hajt). Ha pl. az ilyen dolgok alig hallhatóak vagy hiányoznak, mert a szinkronnal megvariálták az arányokat, akkor máris buktál egy fogódzót a film megértéséhez.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A törpés arm hang valóban kimaradt nekem, és megmondom őszintén, nem tulajdonítottam a hangjának különösebb jelentőséget, pedig kellett volna. Az új arm jelenet meg... (nemigen lehet szavakkal leírni, szerintem látni kell azt a 'fa'-t.)
Mellesleg kíváncsiságból újranéztem a negyedik részt a magyar felirattal, és hiába az elvileg HBO-s felirat, van egy jelenet, amit nagyon elrontottak a fordításban:
ShowHide spoiler #
Amikor a rész végén Albert és Gordon beszélgetnek, és Albert azt mondja, hogy "blue rose", a fordítók ezt valamiféle anglicizmusnak vették, szóval "lila gőzöm sincs" lett belőle, pedig a kék rózsának elég fontos szerepe van a Twin Peaks szimbolizmusában a Fire Walk With Me óta.
Ott van a filmben a jelenet Lil nagyon hülye reptéri táncával, ami tulajdonképpen kódjelzésekkel tájékoztatja Desmond ügynököt a Teresa Banks-ügy jellemzőiről. Stanley nem ért belőle egy kukkot sem, szóval a kocsiban Desmond magyarázza neki, hogy mi mit jelent pontosan, viszont amikor Stanley megkérdezi, miért volt a nő kosztümjén egy kék rózsa, Desmond csak annyit mond, hogy arról nem beszélhet.
A kék rózsa aztán később is visszatér, amikor Cooper mondja, hogy az ügy egyike Gordon "kék rózsás ügyeinek". A kék rózsa tehát nagy valószínűséggel az ismeretlent jelenti, vagyis azt,
hogy az adott ügy "X-akta", van benne valami megmagyarázhatatlan, természetfeletti elem.
A kék rózsaaz új sorozatban elöszőr a harmadik rész elején kerül elő megint (a furcsa új dimenzióban a nővel és az ajtót verő valamivel egy kék rózsa van a Cooper mögötti asztalon),
aztán a negyedik részben a Gordon és Albert közötti párbeszédben. Gordon azt mondja az ál-Cooperrel való beszélgetés után, hogy egyáltalán nem érti, mi folyik itt, erre megkérdezi Albertet,
aki csak annyit mond: "Kék rózsa." Gordon erre helyeslően: "Ennél kékebb nem is lehetne."
Ugyanez a magyar feliratban:
"Lila Gőzöm sincs."
"Ennél lilább nem is lehetne."
Szóval az eredeti szöveg pont azt akarja kifejezni, hogy nagyon is sejtik, mi folyik itt: valami fura, ismeretlen vagy természetfeletti dolog, és Cooper emiatt viselkedik máshogyan.
Ezért mondom, hogy ha lehet, akkor Lynchet csak eredetiben: túl sok ismeretlen van a filmjeiben, és olyan háttértudás kell egy jó fordításhoz, amit nagyon nehéz megszerezni akkor, ha időre dolgozik az ember. Az ilyen fontos kis apróságokat meg nem jó elveszíteni, mert lehet, hogy pont emiatt nem fog leesni a tantusz végül, pl. a Fire Walk With Me-ben is a törpe elrejtett huhogásai nélkül is ki lehet következtetni, hogy a Black Lodge és a mi világunk közötti kapcsolat az elektromosságban rejlik (a Missing Pieces és az új sorozat alapján meg teljesen egyértelmű, hogy erről van szó), a sorozat alapján meg az is elég egyértelmű, hogy az autós jelenet a Black Lodge körül forog, de jelentősen megkönnyítik az értelmezést az ilyen fogódzók.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Megnéztem én is a 4. rész-ig, és valóban nincs még olyan TP hangulata, mint az S1/2-nek volt (valószínűleg nem is lesz). Pont Cooper volt az egyik olyan karakter ami nagyon jellegzetes volt az előzp TP-ben, meg a szálloda pl., a kapitányság stb.. Meg ugye egyelőre nem is Twin Peaksben játszódik jórészt.. A Doughy szálat egyelőre én se nagyon értem. Egyedül a fekete csajnak jutott eszébe, hogy lehet, hogy baj van, mert elég zombikusan viselkedik. Láttam 2 jópofa szóviccet, Sólyom ajtó tábla: Fánk kép (donut) disturb. :D, és az autós Albert/Gordon carsick/cossack jeleneten egy jó fél percig röhögtem, (Albert szórakoztató karakter volt az S2-ben is) A kék rózsára már totál nem emlékeztem. Lehet, újra kellene nézni a FWWM-t, meg az S2 végét.
Na ja, abból a részből egyelőre semmit sem lehet érteni, de engem egy kicsit a Fire Walk With Me utolsó jelenetére emlékeztet az angyallal és az ugyanolyan színű fénnyel. A RedLetterMedia videójában van erről egy érdekes gondolat: eddig úgy vettük, hogy az a rész kb. a Twin Peaks lezárása, mert ugye Cooper a Black Lodge-ban Laura vállára teszi a karját, miközben Laura látja az angyalt és úgy tűnik, hogy az örömtől sír, szóval Lynch kb. felmagasztalja, a lelke meg mintha nyugalomra lelne... azonban most itt az új sorozat, tehát simán lehet, hogy a jelenet az angyallal már a folytatás kiindulópontja.
+:
ShowHide spoiler #
Nekem az új Laurás jelenetnek nagyon újrakezdés szaga van. Egyrészt talán nem is az a fontos, hogy Laura leveszi az arcát, hanem a belőle kiáradó fény, ami elég sok mindent jelenthet, de utána a nő még el is mondja, hogy "I am dead yet I live", aztán meg eltűnik,
"elrepül" a Black Lodge-ból, sőt, még a lovat is megmutatják az eredeti sorozatból. Aztán meg Cooper belefut Lelandbe, és ő is azt mondja, hogy "Find Laura". Ebből nekem az jön le, hogy Laura Palmernek továbbra is rengeteg köze lesz a történethez, és szvsz valahogyan feltámadt.
Egyébként meg a fene tudja, mert a Black Lodge-ban játszódó részek álomszerűek, szóval akár még a nagy semmit is jelentheti a dolog... csak akkor szerintem nem töltött volna el rajta annyi időt mindjárt a pilot.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hát az tény, hogy a dolgokat, amig ki nem derül, hogy valójában mit jelentenek elég sokféleképpen lehetne értelmezni...
ShowHide spoiler #
Pl. Laura levett arca azt is jelentheti, hogy akárhogy kinézhet, és mivel eléggé sikítva, elég hisztérikusan távozott a barlangból, alhangon még az is felmerült bennem, hogy esetleg ő lenne a fantom az üvegkalitkában... És Laura súgott valamit Coopernek, mint az S1 idején akkor ugye a gyilkosa nevét, amit aztán Coop elfelejtett, de ez esetben egyáltalán nem tudjuk, hogy mit súghatott, és Doughy ugye nagyon messze van attól, hogy ilyesmivel foglalkozzon. Meg kérdés, hogy véletlenszerű volt vajon a swap ? Vagy Doughy rászolgált a sötét barlangra ? Van jelentősége, hogy ugyanaz a színész játszotta, mint Coopert ? Azt jelenti, hogy ő volt az, vagy csak szimbolikus az egyezés ?
Halvány lilám sincs, de szerintem Vegas-szál eddig:
ShowHide spoiler #
Bob / Cooper mondja a második részben Daryának, hogy másnap vissza kellene térnie a Black Lodge-ba, de van egy terve arra, hogy ezt elkerülje. Ebből következően valószínűleg Bob hozta össze valahogyan Dougie-t egy "csalitestként", amibe az igazi Cooper az övé helyett térhet majd vissza. Talán ezt támasztja alá az is, hogy Dougie-t abban a pillanatban meg akarják ölni,
hogy Cooper átvette a helyét. Ugye mindössze az hibádzik a dologból, hogy ki akarja megölni,
de talán Bob megbízására az a Mr. Todd nevű csávó, akivel eddig még csak egy jelenet volt, viszont ott nagyon úgy hangzott, hogy Bobról beszél.
Persze a franc tudja, mert a negyedik részből az is kiderül, hogy Dougie tartozik valakinek egy halom lóvéval + ahogy már korábban írtam én még abban sem vagyok biztos, hogy Dougie ugyanabban a világban van-e, ahol a cselekmény többi része játszódik. Utóbbit arra alapozom,
hogy a narkós nő a harmadik részben azt mondogatja, hogy "119", amikor a bérgyilkos faszi rárakja Dougie kocsijára a bombát. Ez ugye a 911 visszafelé.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egyébként a második rész végén mi a fenét keres ott Jacques Renault a pult mögött?
rwurl=http://i.imgur.com/D536vil.jpg
A régi sorozatban meghalt. Lynch már megint baszakszik velünk. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Az alternatív világ addig lehetséges is, amíg Doughy össze nem fut a normál világból valakivel. Egyébként mikor Dougie átkerül a fekete barlangba Mike azt mondta, neki, hogy valaki gyártotta őt (Dougiet). Lehet, hogy Bob valóban 'előkészítette' Dougiet maga helyett, és csak addig kellett kibírnia, ellenállni a swapnek, amíg Dougiet találja meg Cooper saját maga (Bob) helyett. Dougie ugye nem tudta miről van szó, először került kapcsolatba a fekete barlanggal, így Cooper egyszerűbben swappolt Dougieval. Mr. Todd is lehetett aki meg akarta ölni Dougiet Bob megbízásából, de akkor az alternatív valóságot szerintem elfelejthetjük. Míg a limuzinsofőr várt arra, hogy Dougie bemenjen a házába egy bagoly repült nem messze tőlük.. Dougie(Cooper) totálisan resetes személyiségét nem értem egyelőre.
Ejha. Azt hittem hogy mivel láttam az első 2 évadot, régi ismerősként btérek vissza, és érteni fogok mindent.
Namindegy. Az eredetire is akkor kattantam rá, amikor utólag olvastam az elemzéseket, pl. a Tűz jöjj velem-ről. Merthogy a lore ami mögötte van, nagyon tetszett.
Hát ja, de egy biztos: Dougie megjelenésével egyértelmű, hogy nagyon komoly csavarokra számíthatunk a korábbi eseményekhez képest. Kb. semmit sem tudunk, és ez tök jó. :D
Darksheer:
Azt hittem hogy mivel láttam az első 2 évadot, régi ismerősként btérek vissza, és érteni fogok mindent.
Egyébként én pont ettől féltem: hogy valami bájos kis nosztalgiamenet lesz a harmadik évad, amiben lezárják ugyan a történetet, de hatalmas nagy rejtélyeket már nem kapunk, helyette meg nézhetjük, mennyire megöregedett mindenki. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Az első két rész álló tapsot kapott Cannes-ban: http://welcometotwinpeaks.com/lynch/david-lynch-cannes-standing-ovation/
Megérdemli Lynch és Frost azok után, hogy mennyire utálta a kritika a Fire Walk With Me-t (mondjuk azt Frost pont megúszta, mert nem dolgozott rajta :D) + hogy Lynch mennyi hideget kapott az Inland Empire-ért.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
“In the world that we live in now, offering original programming that attracts new subscribers is our primary business objective. By that standard, the Twin Peaks premiere is the biggest single-night driver we’ve ever had.”
Változnak az idők, és ebből is látszik, hogy hozzávetőlegesen mennyit fiatalodott a fanbázis azóta, hogy kiadták a sorozatot DVD-n, aztán meg BR-en.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Megnéztem én is a 4. rész-ig, és valóban nincs még olyan TP hangulata, mint az S1/2-nek volt
A kisvárosi hangulat eddig valóban elmaradt, de a helyzetek hétköznapiassága és az ebből fakadó komikus pillanatok ugyanúgy jelen vannak.
Arra leszek kíváncsi, hogy a nemek közti konfliktus témaköre miként fog visszatérni. Hiszen a Blue Velvet és a Twin Peaks is a 80-90-es évek amcsi kisvárosokban tabunak számító szexuális devianciák górcső alá helyezésével volt úttörő.
A jelenlegi álomszerű Lynchkedést is borzasztóan élvezem, de kíváncsi leszek, hogy a harminc év alatt végbement társadalmi változásokat miként fogja kezelni a sorozat.
Egy példa. Amikor az alterego a redneck-ek kunyhójából végül távozik, az öreg aki emelgeti a piás üveget, azt mondja: "Mr C.....Mr C" - na ez vajon mit jelent?
Szerintem ezen a téren nem érdemes nagy forradalomra számítani. Igen, a Fire Walk With Me egy döbbenetesen modern festmény a családon belüli szexuális erőszakról, de pont ezért egy eléggé különálló és baromi sötét része a mitológiának.
Hogy a nemek közti nagy harcról mit gondolhat Lynch, azt meg szerintem ez a jelenet tökéletesen összefoglalja:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=RVzT64Hbtrs
És már 30 éve is ezt gondolta, szóval a mai folyamatokra szvsz magasról tesz.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Lynch álláspontja felől kétség nincsen, de elsősorban arra utaltam, hogy a nemek közti alá-fölérendeltség kihangsúlyozott szerepet kap az első két évadban. A kisváros berendezkedése az adott korszakot tükrözi, ahol a hatalmi pozíciókat és a párkapcsolatok domináns szerepeit is túlnyomórészt férfiak töltik be. Pont ebből fakadóan különösen humoros az ezeket az erőviszonyokat feje tetejére állító Lucy-Andy páros, illetve érdekes Jocelyn és Audrey karakteríve.
A kisváros lakói persze minden gaztett és tragédia mögött természetfeletti erőket látnak, de mint utólag kiderül, a legtöbb mögött a patriarchális viszonyokat fenntartó karakterek bújnak meg (Ben Horne, Leo Johnson); élen Laura Palmer gyilkosával. Leland gyanús viselkedése felett a saját felesége is inkább szemet szeretne húnyni, és a gaztett tényleges elkövetője, mint az Leland vallomásából kiderül, egy természetfeletti erő megtesülése. A sorozat második évada rendesen elmaszatolja a metafórát, de az szerintem még így is remekül tükrözi a kisváros viszonyát a patriarchális dinamikákhoz, ami a szemükben egy megfoghatatlan, természetfeletti erő, hiszen a kisváros lakosai kívülről mind kedves, mintapolgárok: Ben Horne egy vendégszerető szállodatulajdonos, Leland Palmer pedig egy szerető családapa.
Értelemszerűen nem várok a mostani évadtól modern társadalmi kórképet, de azért kíváncsian várom, hogy miként fogja kezelni ilyen szempontból Lynch az eltelt 25 évet. Akárhogy is alakuljon, a sorozatokra jellemző struktúra elhagyása miatt legrosszabb esetben is egy 18 órás Lynch-féle agymenésben lesz részünk.
Megmondom őszintén ettől kicsit féltem is, hogy minden részt Lynch rendez, de a pilot alapján totál alaptalanul.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Kétségtelen, hogy az eredeti hangsáv minősége jobb, de azért attól a szinkronos is messze van, hogy a hangszín miatt elrotsa a filmet. Nem mondom, hogy a hangminőség nem számít, de azért bizonyos határok között csak. (Nekem pl. a mozi hangerő sok..)
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Nemcsak a hangminőségről meg a hangerőbeni különbségről van szó, hanem arról, hogy Lynch szeret komplex filmeket csinálni, amik a létező összes szempontból kimaxolják a filmet, mint médiumot, vagyis hangban is. Megint a FWWM-vel fogok példálózni, mert az a friss élmény, de pl. ott van az a jelenet, amiben a törpe (az új sorozatban meg a fa) mondja, hogy "I am the arm and I sound like this:" és kiad egy hangot, ami aztán random jelenetekben visszatér a filmben is (pl. amikor Desmond nézegeti az elektromos vezetékeket + amikor Laura és az apja mennek a kocsival, Mike meg melléjük hajt). Ha pl. az ilyen dolgok alig hallhatóak vagy hiányoznak, mert a szinkronnal megvariálták az arányokat, akkor máris buktál egy fogódzót a film megértéséhez.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Talán ezen a jeleneten röhögtem eddig a legjobban:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=aiT4C4gTH7E
WHAT THE HELL?!
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A törpés arm hang valóban kimaradt nekem, és megmondom őszintén, nem tulajdonítottam a hangjának különösebb jelentőséget, pedig kellett volna. Az új arm jelenet meg... (nemigen lehet szavakkal leírni, szerintem látni kell azt a 'fa'-t.)
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Egy kis érdekesség Mr. C intró zenéjéről.
Mellesleg kíváncsiságból újranéztem a negyedik részt a magyar felirattal, és hiába az elvileg HBO-s felirat, van egy jelenet, amit nagyon elrontottak a fordításban:
Ott van a filmben a jelenet Lil nagyon hülye reptéri táncával, ami tulajdonképpen kódjelzésekkel tájékoztatja Desmond ügynököt a Teresa Banks-ügy jellemzőiről. Stanley nem ért belőle egy kukkot sem, szóval a kocsiban Desmond magyarázza neki, hogy mi mit jelent pontosan, viszont amikor Stanley megkérdezi, miért volt a nő kosztümjén egy kék rózsa, Desmond csak annyit mond, hogy arról nem beszélhet.
A kék rózsa aztán később is visszatér, amikor Cooper mondja, hogy az ügy egyike Gordon "kék rózsás ügyeinek". A kék rózsa tehát nagy valószínűséggel az ismeretlent jelenti, vagyis azt,
hogy az adott ügy "X-akta", van benne valami megmagyarázhatatlan, természetfeletti elem.
A kék rózsaaz új sorozatban elöszőr a harmadik rész elején kerül elő megint (a furcsa új dimenzióban a nővel és az ajtót verő valamivel egy kék rózsa van a Cooper mögötti asztalon),
aztán a negyedik részben a Gordon és Albert közötti párbeszédben. Gordon azt mondja az ál-Cooperrel való beszélgetés után, hogy egyáltalán nem érti, mi folyik itt, erre megkérdezi Albertet,
aki csak annyit mond: "Kék rózsa." Gordon erre helyeslően: "Ennél kékebb nem is lehetne."
Ugyanez a magyar feliratban:
"Lila Gőzöm sincs."
"Ennél lilább nem is lehetne."
Szóval az eredeti szöveg pont azt akarja kifejezni, hogy nagyon is sejtik, mi folyik itt: valami fura, ismeretlen vagy természetfeletti dolog, és Cooper emiatt viselkedik máshogyan.
Ezért mondom, hogy ha lehet, akkor Lynchet csak eredetiben: túl sok ismeretlen van a filmjeiben, és olyan háttértudás kell egy jó fordításhoz, amit nagyon nehéz megszerezni akkor, ha időre dolgozik az ember. Az ilyen fontos kis apróságokat meg nem jó elveszíteni, mert lehet, hogy pont emiatt nem fog leesni a tantusz végül, pl. a Fire Walk With Me-ben is a törpe elrejtett huhogásai nélkül is ki lehet következtetni, hogy a Black Lodge és a mi világunk közötti kapcsolat az elektromosságban rejlik (a Missing Pieces és az új sorozat alapján meg teljesen egyértelmű, hogy erről van szó), a sorozat alapján meg az is elég egyértelmű, hogy az autós jelenet a Black Lodge körül forog, de jelentősen megkönnyítik az értelmezést az ilyen fogódzók.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én eddig betudtam annak Cooper viselkedését hogy 25 évig nem volt a való világban és még kondicionálódnia kell. De valszeg nem erről van szó.
Eddig nekem is ez jött le a dologból, csak azt nem tudom, hogy
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Megnéztem én is a 4. rész-ig, és valóban nincs még olyan TP hangulata, mint az S1/2-nek volt (valószínűleg nem is lesz). Pont Cooper volt az egyik olyan karakter ami nagyon jellegzetes volt az előzp TP-ben, meg a szálloda pl., a kapitányság stb.. Meg ugye egyelőre nem is Twin Peaksben játszódik jórészt.. A Doughy szálat egyelőre én se nagyon értem. Egyedül a fekete csajnak jutott eszébe, hogy lehet, hogy baj van, mert elég zombikusan viselkedik. Láttam 2 jópofa szóviccet, Sólyom ajtó tábla: Fánk kép (donut) disturb. :D, és az autós Albert/Gordon carsick/cossack jeleneten egy jó fél percig röhögtem, (Albert szórakoztató karakter volt az S2-ben is) A kék rózsára már totál nem emlékeztem. Lehet, újra kellene nézni a FWWM-t, meg az S2 végét.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
rwurl=https://i.redditmedia.com/moEfAAX9ogxSTjIlpeQFm_dui0t5h3gr14njey3z-y4.pn...
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
A 'WHAT THE HELL ?!' tényleg ütött, :D, viszont nem tudom, hogy volt -e jelentősége annak, hogy
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Na ja, abból a részből egyelőre semmit sem lehet érteni, de engem egy kicsit a Fire Walk With Me utolsó jelenetére emlékeztet az angyallal és az ugyanolyan színű fénnyel. A RedLetterMedia videójában van erről egy érdekes gondolat: eddig úgy vettük, hogy az a rész kb. a Twin Peaks lezárása, mert ugye Cooper a Black Lodge-ban Laura vállára teszi a karját, miközben Laura látja az angyalt és úgy tűnik, hogy az örömtől sír, szóval Lynch kb. felmagasztalja, a lelke meg mintha nyugalomra lelne... azonban most itt az új sorozat, tehát simán lehet, hogy a jelenet az angyallal már a folytatás kiindulópontja.
+:
"elrepül" a Black Lodge-ból, sőt, még a lovat is megmutatják az eredeti sorozatból. Aztán meg Cooper belefut Lelandbe, és ő is azt mondja, hogy "Find Laura". Ebből nekem az jön le, hogy Laura Palmernek továbbra is rengeteg köze lesz a történethez, és szvsz valahogyan feltámadt.
Egyébként meg a fene tudja, mert a Black Lodge-ban játszódó részek álomszerűek, szóval akár még a nagy semmit is jelentheti a dolog... csak akkor szerintem nem töltött volna el rajta annyi időt mindjárt a pilot.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hát az tény, hogy a dolgokat, amig ki nem derül, hogy valójában mit jelentenek elég sokféleképpen lehetne értelmezni...
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Halvány lilám sincs, de szerintem Vegas-szál eddig:
hogy Cooper átvette a helyét. Ugye mindössze az hibádzik a dologból, hogy ki akarja megölni,
de talán Bob megbízására az a Mr. Todd nevű csávó, akivel eddig még csak egy jelenet volt, viszont ott nagyon úgy hangzott, hogy Bobról beszél.
Persze a franc tudja, mert a negyedik részből az is kiderül, hogy Dougie tartozik valakinek egy halom lóvéval + ahogy már korábban írtam én még abban sem vagyok biztos, hogy Dougie ugyanabban a világban van-e, ahol a cselekmény többi része játszódik. Utóbbit arra alapozom,
hogy a narkós nő a harmadik részben azt mondogatja, hogy "119", amikor a bérgyilkos faszi rárakja Dougie kocsijára a bombát. Ez ugye a 911 visszafelé.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egyébként a második rész végén mi a fenét keres ott Jacques Renault a pult mögött?
rwurl=http://i.imgur.com/D536vil.jpg
A régi sorozatban meghalt. Lynch már megint baszakszik velünk. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Úgy két dollárt óránként?
A wiki szerint egy másik karaktert játszik:
http://twinpeaks.wikia.com/wiki/Jean-Michel_Renault
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Ejha. Azt hittem hogy mivel láttam az első 2 évadot, régi ismerősként btérek vissza, és érteni fogok mindent.
Namindegy. Az eredetire is akkor kattantam rá, amikor utólag olvastam az elemzéseket, pl. a Tűz jöjj velem-ről. Merthogy a lore ami mögötte van, nagyon tetszett.
Hát ja, de egy biztos: Dougie megjelenésével egyértelmű, hogy nagyon komoly csavarokra számíthatunk a korábbi eseményekhez képest. Kb. semmit sem tudunk, és ez tök jó. :D
Darksheer:
Egyébként én pont ettől féltem: hogy valami bájos kis nosztalgiamenet lesz a harmadik évad, amiben lezárják ugyan a történetet, de hatalmas nagy rejtélyeket már nem kapunk, helyette meg nézhetjük, mennyire megöregedett mindenki. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Az első két rész álló tapsot kapott Cannes-ban:
http://welcometotwinpeaks.com/lynch/david-lynch-cannes-standing-ovation/
Megérdemli Lynch és Frost azok után, hogy mennyire utálta a kritika a Fire Walk With Me-t (mondjuk azt Frost pont megúszta, mert nem dolgozott rajta :D) + hogy Lynch mennyi hideget kapott az Inland Empire-ért.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Sztem az Inland Empire volt a kiteljesedése annak amit a Lost highway-el kezdett es a Mulhollanddal folytatott. Amolyan magnum opus. Nagyon szerettem.
Szerintem is jó film, de egy dolgot nagyon nem szeretek benne: a képminőséget. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Na, a sztrímelés megmentette a nézettséget:
http://screenrant.com/twin-peaks-showtime-streaming-ratings-record/
Változnak az idők, és ebből is látszik, hogy hozzávetőlegesen mennyit fiatalodott a fanbázis azóta, hogy kiadták a sorozatot DVD-n, aztán meg BR-en.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A kisvárosi hangulat eddig valóban elmaradt, de a helyzetek hétköznapiassága és az ebből fakadó komikus pillanatok ugyanúgy jelen vannak.
Arra leszek kíváncsi, hogy a nemek közti konfliktus témaköre miként fog visszatérni. Hiszen a Blue Velvet és a Twin Peaks is a 80-90-es évek amcsi kisvárosokban tabunak számító szexuális devianciák górcső alá helyezésével volt úttörő.
A jelenlegi álomszerű Lynchkedést is borzasztóan élvezem, de kíváncsi leszek, hogy a harminc év alatt végbement társadalmi változásokat miként fogja kezelni a sorozat.
Egy példa. Amikor az alterego a redneck-ek kunyhójából végül távozik, az öreg aki emelgeti a piás üveget, azt mondja: "Mr C.....Mr C" - na ez vajon mit jelent?
Mr. Cooper? Nem hiszem, hogy komolyabbat bele kéne látni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Szerintem ezen a téren nem érdemes nagy forradalomra számítani. Igen, a Fire Walk With Me egy döbbenetesen modern festmény a családon belüli szexuális erőszakról, de pont ezért egy eléggé különálló és baromi sötét része a mitológiának.
Hogy a nemek közti nagy harcról mit gondolhat Lynch, azt meg szerintem ez a jelenet tökéletesen összefoglalja:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=RVzT64Hbtrs
És már 30 éve is ezt gondolta, szóval a mai folyamatokra szvsz magasról tesz.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Lynch álláspontja felől kétség nincsen, de elsősorban arra utaltam, hogy a nemek közti alá-fölérendeltség kihangsúlyozott szerepet kap az első két évadban. A kisváros berendezkedése az adott korszakot tükrözi, ahol a hatalmi pozíciókat és a párkapcsolatok domináns szerepeit is túlnyomórészt férfiak töltik be. Pont ebből fakadóan különösen humoros az ezeket az erőviszonyokat feje tetejére állító Lucy-Andy páros, illetve érdekes Jocelyn és Audrey karakteríve.
A kisváros lakói persze minden gaztett és tragédia mögött természetfeletti erőket látnak, de mint utólag kiderül, a legtöbb mögött a patriarchális viszonyokat fenntartó karakterek bújnak meg (Ben Horne, Leo Johnson); élen Laura Palmer gyilkosával. Leland gyanús viselkedése felett a saját felesége is inkább szemet szeretne húnyni, és a gaztett tényleges elkövetője, mint az Leland vallomásából kiderül, egy természetfeletti erő megtesülése. A sorozat második évada rendesen elmaszatolja a metafórát, de az szerintem még így is remekül tükrözi a kisváros viszonyát a patriarchális dinamikákhoz, ami a szemükben egy megfoghatatlan, természetfeletti erő, hiszen a kisváros lakosai kívülről mind kedves, mintapolgárok: Ben Horne egy vendégszerető szállodatulajdonos, Leland Palmer pedig egy szerető családapa.
Értelemszerűen nem várok a mostani évadtól modern társadalmi kórképet, de azért kíváncsian várom, hogy miként fogja kezelni ilyen szempontból Lynch az eltelt 25 évet. Akárhogy is alakuljon, a sorozatokra jellemző struktúra elhagyása miatt legrosszabb esetben is egy 18 órás Lynch-féle agymenésben lesz részünk.