Az nem jött be, hogy megint a gonosz tudósbácsi és a Badass Team volt fő gonosz (és volt ofc. végősfegyver is :D). Ez sokszor ellőtték már szvsz.
ShowHide spoiler #
Ha amúgy is el akarták altatni a gyerekeket, miért nem lőtték szarrá őket az erdőben? :D Balfasz zsoldosok, sokszor a 2 méterre álló, elmélkedő Farkast sem voltak képesek fejbe lőni...
De ha nem ezt nem nézzük, nagyon ott volt hangulatilag, sokkal szomorúbb jövő volt, mint az eljövendő múltban. A legjobb Farkas film.
x-men apocalypse
Ez a rész a fejekről és hajakról szólt amúgy.
Magnetó sisakja.
Xavier kopaszsága.
Ciklon haja.
Küklopsz szeme
Én a SW III esetében jártam úgy, hogy valami DVD kiadáshoz mellékelték még éppen a film megjelenése előtt a soundtrack CD-t, és miután meghallgattam (bevallom, ez a kedvenc SW OST-m), totál felspannolva mentem a moziba, ahol maga a film ehhez képest hervasztólag hatott, mivel - többek között - a kedvenc zenés részeimet alig hallottam, vagy nem ott, ahol én elképzeltem. :(
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
10 pontot nem adnék rá, de egyébként ha sorba kéne rendeznem az Alien filmeket, akkor pillanatnyilag nálam a dobogó harmadik fokán végezne, szóval szerintem se rossz. Meglátjuk, hogy másodjára majd otthon hogyan alakul a tetszési index.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Én is egyedül érzem magam a véleményemmel, mert nekem is tetszett. Ahhoz mégegyszer megkéne néznem hogy sorba állíthassam a régi részekkel, de méltónak tartom ahhoz hogy egy lapon kezeljem velük.
Bár én mind a 4 részt plusz a Promcsit is kedvelem, nálam csak az AVP filmek jelentettek blaszfémiát.
Szerintem a Covinak megvannak a saját erènyei és értékei de megint az történt hogy teljesen mást kapott a fanok nagyja mint amire számított illetve amit szeretett volna.
Akik fent akadtak a film valós hibáin azokat is megértem (pár logikátlanság, a saját univerzumával szemben tanusított inkonzisztencia) de vannak akik egyszerűen nem tudnak megbékélni azzal hogy nem kapták meg azt amit és ahogy ők szerették volna. (Xeno eredetének magyarázata, vagy a film zárása.)
Szerintem szerethető film lett ami nagyon fontos. Még egy ujrázás részemről lesz moziban. Remélem nem fog bukni a film mert én szeretnék még Scott-ol pár részt látni.
Ha jól tudom 1, vagy 2 rész lesz még, és én is moziban nézem meg a Covit. Minden valószínűség szerint elég lenne film+on is, de egy pizza árát megéri a nagy képernyős 3D.
(És azért ez csak egy Alien film na..)
Ha össze kéne foglalnom, akkor azt mondanám, hogy ez a film 2/3-ában egy remek Promtheus-folytatás néhány egészen zseniális pillanattal, 1/3-ában meg egy teljesen szükségtelen fanszervíz.
Amit imádtam: MINDENT, ami a Prometheusban pedzegetett "teremtéselmélettel" foglalkozik, mert meghunyászkodás nélkül viszik végig a Covenanton ugyanazt a motívumot, tudniillik azt, hogy
ShowHide spoiler #
David az ember teremtménye, de alapvetően elhibázott alkotás, aminek az áramvonalasított, javított verziója Walter. David persze nem így gondolja,
sőt, felsőbbrendűnek tartja magát az embernél, ez a meggyőződése pedig odáig erősödik,
hogy meg akarja gátolni az emberi faj túlélését. Ennek módját abban látja, ha ő is teremtőnek áll, csakhogy saját selejtségének korlátain képtelen átlépni, ahogyan ezt remekül meg is mutatja az a jelenet, amiben kiderül: rosszul tudja, hogy ki írta az Ozymandiast. Ez az "egyetlen elütött hangjegy" fejezi ki azt, hogy David egyszerűen nem méltó ahhoz, hogy más fajok sorsa felett ítélkezzen, arra meg főleg nem, hogy saját maga teremtsen életet. Ennek megfelelően teremtménye nem lesz több, mint a teremtés ideájának morbid megcsúfolása.
És ez az, amit zseniálisan átad a film... hogy mi is valójában a xenomorph: egy zsigerien elborzasztó, végletekig embertelen valami, ami nem az élet átörökítésére, hanem a magukban életet hordozó, valóban "teremtett" életformák elpusztítására, végeredményben meggyalázására szolgál. Davidnek, a fajok kirtására vágyó androidnak persze ez a tökéletes organizmus, de ebből is csak az látszik, mennyire korlátolt is ő valójában: lehet, hogy képes az önálló gondolatokra és az alkotásra, de nem ismeri, félreérti az emberi érzelmek, így pedig magát az életet is.
Ahogyan ezt Scott képes összeboronálni a gigeri "szexuális testhorrorral" (ami az Alien óta egyértelműen ebben a filmben van jelen a legerősebben), az páratlanul remek, és hatott is rám annyira, hogy a film közben és után egész sokáig elfogjon az a kellemetlen érzés, amitől annyira szeretem Giger munkáit. Egzisztenciálisan rémit meg, de pont csak annyira, hogy szeresd és tiszteld érte. :D
Egyébként meg jó volt azt is látni, hogy a Prometheus szimbolikáját sikerült nem elrontani,
mert Daviden úgy csavartak egyet, hogy legyen értelme a dolognak (+ továbbra is ugyanaz az elhibázott teremtmény, mint az előző filmben, csak ennek következményei jóval durvábbak,
mint az sejteni lehetett), de a Shaw-val kapcsolatos modern Szűz Mária motívum is egy kicsit jobban a helyére került egy valamivel fajsúlyosabb értelmezésben... csak kár, hogy Noomi Rapace-nak egy jelenete sincs. :(
Michael Fassbender ahogyan a Prometheusban, itt is a színészi alakítások csúcspontját jelenti (szvsz David a csávó legjobb alakítása evör), de az új szereplők közül a lényegesek is jól hozzák a kis feladatukat, Katherine Waterston és Danny McBride (!) is kiemelendő.
Ami nem tetszett: röviden a Prometheus be nem tartott ígérete és a xenomorph.
ShowHide spoiler #
Szeretted volna látni azt, ahogyan Elizabeth Shaw és David intellektuálisan konfrontálódik az engineer fajjaj? Hát, te bizony akkor menj a picsába, mert az egnineereket kiírjuk 5 perc alatt,
semmilyen velük kapcsolatos kérdésre sem adjuk meg a választ, sőt, még újakat is teszünk fel.
Az új kérdésekkel kapcsolatban a legzavaróbb az, hogy egy fikarcnyit sem tudunk meg arról,
hogy az engineer anyabolygó milyen szerepet is tölt be a faj szempontjából. Abból a kevésből,
ami láthatunk belőlük mindössze annyi derül ki, hogy ha innen is származnak az engineerek,
a kulturájuk oroszlánrésze már régóta nem itt található, lehet, hogy azok már ki is haltak úgy,
ahogyan a Promcsi alapján sejteni lehet. Ez a bolygó valamiféle "templom", egy szakrális hely,
ahol a lakók úgy öltözködnek, mint a Prometheus első jelenetében látható "teremtő", viszont szinte teljesen máshogyan néznek ki, a feltételezhetően fejlett technológiájukból meg látunk egy darab dokkolóegységet. Long story short: mintha nem is ők lennének, hanem csak valami leszármazó vagy előd faj.
És akkor ott van David és teremtménye a xenomorph, ami úgy is néz ki, mint a lény az eddigi filmekből, születése és fejlődése szempontjából viszont mégsem az. Gyorsabban fejlődik, nem vedli le a bőrét, a mellkasból nem egy kezdetleges formájú izé kel ki, hanem a teljesen kifejlett xenó, csak kicsiben.
Tudom, ezek majd a folytatásokban úgyis kiderülnek egyszer (elvégre a vége az egésznek az LV-426-on való lezuhanás lesz, szóval a xenókat és az engineereket is látjuk még), de a lyukak levonnak a Covenant értékéből, ahogyan a Prometheuséból is levontak.
De legalább végre direkt módon elmagyarázzák, hogy mi volt az a fekete trutyi a Promcsiban.
A xenomorphról még annyit, hogy bár a jelenléte nem csinál Alien 1-másolatot a filmből, de nem is kell bele, az utolsó 15 perc a záró képsorokat leszámítva igazából fölösleges.
Nagyon tetszett a film, de sajnos érezni rajta, hogy belenyúlt a stúdió azzal, hogy "NA DE KELL BELE A XENÓ IS, MERT ALIEN!" + nem sokat ad hozzá a Prometheusban felvetett dolgokhoz, hanem inkább sztrímlájnolva elmagyarázgatja meg levezeti az ott feldobott gondolati tartalmat. Utóbbi nem igazán negatívum, de mégis ettől lesz több a Prometheus, mint a Covenant.
Kijött a Rammstein zseniális Made in Germany 2011-es turnéjáról a hivatalos koncertfilm Rammstein Paris címmel. Szomorúan azt kell mondanom, hogy habár a képminőség istenes (még jó) de az egész filmet tönkre vágja a teljesen kretén 2mp-enkénti vágások végeláthatatlan lavinája illetve a hangkeverés ami szimplán lapos (mélyekből szinte semmi nem jön át) és így szar. Sajnos ez a videó sem tudja visszaadni közel sem mekkora egy óriási durva feeling egy Rammstein koncerten élőben ott lenni.
Szomorúan azt kell mondanom, hogy a 6 évvel ezelötti Budapest koncertről készített rajongói kamerás felvételek jobban visszaadják nekem a koncert hangulatát és mindent elsöprő lendületét, amit ez a film sajnos nem tud kellőképpen megidézni.
Pedig a Völlkerball óta nagyon jól jött volna egy igazán remek koncertfelvétel ha már a LifaD turnéról pl szintén nem készült ilyen anyag.
Sad panda vagyok :(
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Kicsit többet néztem még belőle és ja továbbra is tartom, hogy sokkal jobban is össze lehetett volna ezt hozni viszont ha valaki még nem volt életében Rammstein koncerten DE szereti őket és szeretné látni milyen durva produkció egy ilyen koncertjük az mindenképp csekkolja :)
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Szépség és a szörnyeteg
direkt eredeti hanggal néztem, hogy mégis csak úgy az igazi.
nem teljesen értem, hogy a nézőbevonzáson túl mi alapján választották ki Emma Watson nénit a főszerepre. Imádom, szívesen nézem filmekben, de ebben iszonyat mellényúlásnak érzem.
1. elindul a film, egész ígéretes, szép képi világ, felcsendül a kezdődal és amint elkezd énekelni Emma Watson, csak pislogok és fogom a fejem. olyan érezhetően durván auto-tune kezelést kapott a hangja, hogy nem akartam elhinni. kb mindenki tök jól énekel rajta kívül a filmben, de ő sajnos nem erre lett teremtve. film végéig pocsék volt hallgatni
2. ő egy kemény, határozott csaj, számomra hiányzik belőle az az ártatlanság, sebezhetőség, naivitás ami Belle-ben megvolt, bocsánat, de nem tudom jobban leírni a különbséget
3. a mozgó /beszélő tárgyak kinézete/animációi nálam átcsaptak a creepy küszöbön, kb horrorfilmszerűnek éreztem sokszor őket
rajzfilmet pár évente újranézem talán. ennek a filmnek a közelébe se megyek a jövőben
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
2. ő egy kemény, határozott csaj, számomra hiányzik belőle az az ártatlanság, sebezhetőség, naivitás ami Belle-ben megvolt, bocsánat, de nem tudom jobban leírni a különbséget
Pontosan ugyanezt gondoltam én is amikor kiderült, hogy ő lett Belle. Nem tartottam alkalmasnak a szerepre emiatt. Viszont a magyar szinkronhangja valahogy képes volt ezt áttörni nálam, magam sem tudom hogy, de teljesen el tudtam fogadni, amikor moziban néztük, pedig tényleg nagyon ellene voltam.
A CGI tárgyakkal kapcsolatban viszont nem értek egyet, szerintem nagyon jól megcsinálták, bár a rajzfilmes változataik nyilván sokkal jobbak.
Pedig pont Kardos Eszter volt a magyar szinkron mélypontja, dehát Emmánál még így is 100x jobban énekelt. A bevételi adatok alapján viszont tök mindegy volt az énektudás hiánya, biztos sok pancser volt, aki kifejezetten Emma miatt vett jegyet, szóval a castingosok ismét jelesre vizsgáztak. Disney, a pénznyomda!
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Ilyen eredeti pszicho thrillert nem láttam az elmúlt évtizedben. Minden perce eredeti volt. Ütött is rendesen.
Alapvetően a rasszizmus témájával foglalkozik a film első fele de elég bizarr módon teszi azt mert sok benne a humor, szatíra formájában. Aztán egyre furcsább lesz a film és ez exponenciálisan növekszik a film végéig.
Intelligens-vicces-izgalmas-félelmetes-csavaros-érdekes-meghökkentő-feszült. Ráadásul első filmes rendezőtöl.(persze feka)
Szóval: Vééégre egy eredeti "pszi-ho"!! Mindenki nézze meg!!44!
U.I.: A szinészi játék is kifogástalan volt és a hangulatos lassan építkező de hatásos rendezés is.
Ezt a viccességet elég sokan megjegyezték a filmmel kapcsolatban, én nem igazán vettem benne észre ilyesmit...
ShowHide spoiler #
A feka haver, aki kommentálja a film történéseit, gondolom őt szokás a fő poénforrásnak tekinteni, aláírom, a végén lévő megjegyzése valóban tekinthető viccesnek:)
Egyébként én nem éreztem, hogy annyira nevetési ingerem lett volna tőle...
A "minden perce eredeti volt" is kissé túlzás, hisz ősrégi toposzokra építette a filmet, a köntös valóban vadiúj volt. Meg Gucci, meg minden. Annyira menő volt az a köntös, hogy el is felejtettem, hogy mit takar, szóval tényleg igen jó film volt :) (Ó igen, és persze a színészek is kitűnőek voltak, máshogy nem is lehetett volna megcsinálni a filmet.)
Ez nem a klasszikus vígjáték humor volt. Ez szatíra volt, mert társadalom kritika volt benne és eltúlzott sztereotipizálás.
ShowHide spoiler #
A feketék csak szolgaként tudtak úgy a fehérek közt működni hogy ne keltsenek gyanut egy külsős számára, a család és az ismerősök feketékkel szembeni kompenzációja: "En Obamára szavaztam csak hogy tudd stb...", meg azok a szempontok amik akapjan szükségük van feketékre: Mert izmosak, biztos nagy a dildojuk, és milyen különleges a fekete szín stb. A főszereplő aki értelmes és emiatt lenézi a rasszizmust, ellenben a haverja és a ő közti kapcsolat ennél sztereotípabb nem is lehetne: "Hey brooo...a stílus ahogy a haverja beszél, a gondolkodás mód..
De még sorolhatnám tovább hogy ez miért egy nagyon gúnyos szatíra amellett hogy egy pzsicho horror is.
Szerintem pedig eredeti volt, és nem kicsit. Még csak hasonló filmet sem tudok mondani pedig nagy rajongója vagyok a műfajnak.
Igen, ez tényleg liberális rasszizmus volt. A film pedig a feléig olyan volt mint az Apádra Ütök horror verziója :D Azon a jeleneten is röhögtem amikor
ShowHide spoiler #
A csaj miután elvégezte a küldetését levakarja a fejéről a mosolyt, lemossa a sminkjét es leül a gép elé robotikusan. Minden nagyon rendszerezett körülötte es tiszta. Ő pedig elkezd Dirty Dancinget hallgatni
Jójójó, kiragadtam a "vicces" megjegyzést, mert többen is írták, és elsiklottam a "sok benne a humor, szatíra formájában" mellett, bár én ezzel sem értek egyet, nem igazán tartottam humorosnak a filmet, max a bevezető részt, amikor
Abban eltérhet a véleményünk hogy ki min tud nevetni, milyen humor működik nála. És ebben nem is a véleményünk tér el, mint inkább az izlésünk.
A film szatíra mivolta az viszont nem vita alap, mert az, és áthatja a film teljes szövetét.
Ha ennek elfogadásához további példákra van igényed, elemezhetem mág a filmet.
Logan
Az nem jött be, hogy megint a gonosz tudósbácsi és a Badass Team volt fő gonosz (és volt ofc. végősfegyver is :D). Ez sokszor ellőtték már szvsz.
De ha nem ezt nem nézzük, nagyon ott volt hangulatilag, sokkal szomorúbb jövő volt, mint az eljövendő múltban. A legjobb Farkas film.
x-men apocalypse
Ez a rész a fejekről és hajakról szólt amúgy.
Magnetó sisakja.
Xavier kopaszsága.
Ciklon haja.
Küklopsz szeme
Fejfétishe volt itt valakinek.
Én a SW III esetében jártam úgy, hogy valami DVD kiadáshoz mellékelték még éppen a film megjelenése előtt a soundtrack CD-t, és miután meghallgattam (bevallom, ez a kedvenc SW OST-m), totál felspannolva mentem a moziba, ahol maga a film ehhez képest hervasztólag hatott, mivel - többek között - a kedvenc zenés részeimet alig hallottam, vagy nem ott, ahol én elképzeltem. :(
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
10 pontot nem adnék rá, de egyébként ha sorba kéne rendeznem az Alien filmeket, akkor pillanatnyilag nálam a dobogó harmadik fokán végezne, szóval szerintem se rossz. Meglátjuk, hogy másodjára majd otthon hogyan alakul a tetszési index.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Thttp://www.rewired.hu/content/alien-filmek-igen-promcsi?page=14#comment-...
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Én is egyedül érzem magam a véleményemmel, mert nekem is tetszett. Ahhoz mégegyszer megkéne néznem hogy sorba állíthassam a régi részekkel, de méltónak tartom ahhoz hogy egy lapon kezeljem velük.
Bár én mind a 4 részt plusz a Promcsit is kedvelem, nálam csak az AVP filmek jelentettek blaszfémiát.
Szerintem a Covinak megvannak a saját erènyei és értékei de megint az történt hogy teljesen mást kapott a fanok nagyja mint amire számított illetve amit szeretett volna.
Akik fent akadtak a film valós hibáin azokat is megértem (pár logikátlanság, a saját univerzumával szemben tanusított inkonzisztencia) de vannak akik egyszerűen nem tudnak megbékélni azzal hogy nem kapták meg azt amit és ahogy ők szerették volna. (Xeno eredetének magyarázata, vagy a film zárása.)
Szerintem szerethető film lett ami nagyon fontos. Még egy ujrázás részemről lesz moziban. Remélem nem fog bukni a film mert én szeretnék még Scott-ol pár részt látni.
Ha jól tudom 1, vagy 2 rész lesz még, és én is moziban nézem meg a Covit. Minden valószínűség szerint elég lenne film+on is, de egy pizza árát megéri a nagy képernyős 3D.
(És azért ez csak egy Alien film na..)
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
?
rwurl=http://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/i-wktkpTURBXy84Yzc5NmE4ODQ1YjUxZDMzM...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Nincs belőle 3D, úgy tudom. Mondjuk ez inkább előny, mert sötétben játszódik a 80%-a, nem látnál belőle lófaszt se.
Respect is not given. It's taken.
(Promcsi (Prometheus)/Covi(Covenant)) Kovi az más...
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
rwurl=https://i.ytimg.com/vi/92Ogtq8IjbQ/hqdefault.jpg
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Tényleg. (Következő rész meg csak DVD-re. :D )
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Már ezt is csak oda kellett volna. Esetleg bábjátéknak, vagy egyből Spotify-ra, hogy legalább nézni ne kelljen.
Respect is not given. It's taken.
A legjobbakkal is előfordul:
http://io9.gizmodo.com/hugh-jackman-didnt-know-wolverines-were-real-animals-un-1795397482
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Alien: Covenant
Ha össze kéne foglalnom, akkor azt mondanám, hogy ez a film 2/3-ában egy remek Promtheus-folytatás néhány egészen zseniális pillanattal, 1/3-ában meg egy teljesen szükségtelen fanszervíz.
Amit imádtam: MINDENT, ami a Prometheusban pedzegetett "teremtéselmélettel" foglalkozik, mert meghunyászkodás nélkül viszik végig a Covenanton ugyanazt a motívumot, tudniillik azt, hogy
sőt, felsőbbrendűnek tartja magát az embernél, ez a meggyőződése pedig odáig erősödik,
hogy meg akarja gátolni az emberi faj túlélését. Ennek módját abban látja, ha ő is teremtőnek áll, csakhogy saját selejtségének korlátain képtelen átlépni, ahogyan ezt remekül meg is mutatja az a jelenet, amiben kiderül: rosszul tudja, hogy ki írta az Ozymandiast. Ez az "egyetlen elütött hangjegy" fejezi ki azt, hogy David egyszerűen nem méltó ahhoz, hogy más fajok sorsa felett ítélkezzen, arra meg főleg nem, hogy saját maga teremtsen életet. Ennek megfelelően teremtménye nem lesz több, mint a teremtés ideájának morbid megcsúfolása.
És ez az, amit zseniálisan átad a film... hogy mi is valójában a xenomorph: egy zsigerien elborzasztó, végletekig embertelen valami, ami nem az élet átörökítésére, hanem a magukban életet hordozó, valóban "teremtett" életformák elpusztítására, végeredményben meggyalázására szolgál. Davidnek, a fajok kirtására vágyó androidnak persze ez a tökéletes organizmus, de ebből is csak az látszik, mennyire korlátolt is ő valójában: lehet, hogy képes az önálló gondolatokra és az alkotásra, de nem ismeri, félreérti az emberi érzelmek, így pedig magát az életet is.
Ahogyan ezt Scott képes összeboronálni a gigeri "szexuális testhorrorral" (ami az Alien óta egyértelműen ebben a filmben van jelen a legerősebben), az páratlanul remek, és hatott is rám annyira, hogy a film közben és után egész sokáig elfogjon az a kellemetlen érzés, amitől annyira szeretem Giger munkáit. Egzisztenciálisan rémit meg, de pont csak annyira, hogy szeresd és tiszteld érte. :D
Egyébként meg jó volt azt is látni, hogy a Prometheus szimbolikáját sikerült nem elrontani,
mert Daviden úgy csavartak egyet, hogy legyen értelme a dolognak (+ továbbra is ugyanaz az elhibázott teremtmény, mint az előző filmben, csak ennek következményei jóval durvábbak,
mint az sejteni lehetett), de a Shaw-val kapcsolatos modern Szűz Mária motívum is egy kicsit jobban a helyére került egy valamivel fajsúlyosabb értelmezésben... csak kár, hogy Noomi Rapace-nak egy jelenete sincs. :(
Michael Fassbender ahogyan a Prometheusban, itt is a színészi alakítások csúcspontját jelenti (szvsz David a csávó legjobb alakítása evör), de az új szereplők közül a lényegesek is jól hozzák a kis feladatukat, Katherine Waterston és Danny McBride (!) is kiemelendő.
Ami nem tetszett: röviden a Prometheus be nem tartott ígérete és a xenomorph.
semmilyen velük kapcsolatos kérdésre sem adjuk meg a választ, sőt, még újakat is teszünk fel.
Az új kérdésekkel kapcsolatban a legzavaróbb az, hogy egy fikarcnyit sem tudunk meg arról,
hogy az engineer anyabolygó milyen szerepet is tölt be a faj szempontjából. Abból a kevésből,
ami láthatunk belőlük mindössze annyi derül ki, hogy ha innen is származnak az engineerek,
a kulturájuk oroszlánrésze már régóta nem itt található, lehet, hogy azok már ki is haltak úgy,
ahogyan a Promcsi alapján sejteni lehet. Ez a bolygó valamiféle "templom", egy szakrális hely,
ahol a lakók úgy öltözködnek, mint a Prometheus első jelenetében látható "teremtő", viszont szinte teljesen máshogyan néznek ki, a feltételezhetően fejlett technológiájukból meg látunk egy darab dokkolóegységet. Long story short: mintha nem is ők lennének, hanem csak valami leszármazó vagy előd faj.
És akkor ott van David és teremtménye a xenomorph, ami úgy is néz ki, mint a lény az eddigi filmekből, születése és fejlődése szempontjából viszont mégsem az. Gyorsabban fejlődik, nem vedli le a bőrét, a mellkasból nem egy kezdetleges formájú izé kel ki, hanem a teljesen kifejlett xenó, csak kicsiben.
Tudom, ezek majd a folytatásokban úgyis kiderülnek egyszer (elvégre a vége az egésznek az LV-426-on való lezuhanás lesz, szóval a xenókat és az engineereket is látjuk még), de a lyukak levonnak a Covenant értékéből, ahogyan a Prometheuséból is levontak.
De legalább végre direkt módon elmagyarázzák, hogy mi volt az a fekete trutyi a Promcsiban.
A xenomorphról még annyit, hogy bár a jelenléte nem csinál Alien 1-másolatot a filmből, de nem is kell bele, az utolsó 15 perc a záró képsorokat leszámítva igazából fölösleges.
Nagyon tetszett a film, de sajnos érezni rajta, hogy belenyúlt a stúdió azzal, hogy "NA DE KELL BELE A XENÓ IS, MERT ALIEN!" + nem sokat ad hozzá a Prometheusban felvetett dolgokhoz, hanem inkább sztrímlájnolva elmagyarázgatja meg levezeti az ott feldobott gondolati tartalmat. Utóbbi nem igazán negatívum, de mégis ettől lesz több a Prometheus, mint a Covenant.
7/10
Szerk: Az esetleges reakciókat ebbe a topikba inkább:
http://www.rewired.hu/content/alien-filmek-igen-promcsi?page=15#comment-123079
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kijött a Rammstein zseniális Made in Germany 2011-es turnéjáról a hivatalos koncertfilm Rammstein Paris címmel. Szomorúan azt kell mondanom, hogy habár a képminőség istenes (még jó) de az egész filmet tönkre vágja a teljesen kretén 2mp-enkénti vágások végeláthatatlan lavinája illetve a hangkeverés ami szimplán lapos (mélyekből szinte semmi nem jön át) és így szar. Sajnos ez a videó sem tudja visszaadni közel sem mekkora egy óriási durva feeling egy Rammstein koncerten élőben ott lenni.
Szomorúan azt kell mondanom, hogy a 6 évvel ezelötti Budapest koncertről készített rajongói kamerás felvételek jobban visszaadják nekem a koncert hangulatát és mindent elsöprő lendületét, amit ez a film sajnos nem tud kellőképpen megidézni.
Pedig a Völlkerball óta nagyon jól jött volna egy igazán remek koncertfelvétel ha már a LifaD turnéról pl szintén nem készült ilyen anyag.
Sad panda vagyok :(
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Alien Covenant
nyilván minden le lett már írva, úgyhogy itt csak álljon ennyi
rwurl=https://m.popkey.co/b32e81/jrqgO.gif
katasztrofálisan szar
Kicsit többet néztem még belőle és ja továbbra is tartom, hogy sokkal jobban is össze lehetett volna ezt hozni viszont ha valaki még nem volt életében Rammstein koncerten DE szereti őket és szeretné látni milyen durva produkció egy ilyen koncertjük az mindenképp csekkolja :)
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Szépség és a szörnyeteg
direkt eredeti hanggal néztem, hogy mégis csak úgy az igazi.
nem teljesen értem, hogy a nézőbevonzáson túl mi alapján választották ki Emma Watson nénit a főszerepre. Imádom, szívesen nézem filmekben, de ebben iszonyat mellényúlásnak érzem.
1. elindul a film, egész ígéretes, szép képi világ, felcsendül a kezdődal és amint elkezd énekelni Emma Watson, csak pislogok és fogom a fejem. olyan érezhetően durván auto-tune kezelést kapott a hangja, hogy nem akartam elhinni. kb mindenki tök jól énekel rajta kívül a filmben, de ő sajnos nem erre lett teremtve. film végéig pocsék volt hallgatni
2. ő egy kemény, határozott csaj, számomra hiányzik belőle az az ártatlanság, sebezhetőség, naivitás ami Belle-ben megvolt, bocsánat, de nem tudom jobban leírni a különbséget
3. a mozgó /beszélő tárgyak kinézete/animációi nálam átcsaptak a creepy küszöbön, kb horrorfilmszerűnek éreztem sokszor őket
rajzfilmet pár évente újranézem talán. ennek a filmnek a közelébe se megyek a jövőben
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Pontosan ugyanezt gondoltam én is amikor kiderült, hogy ő lett Belle. Nem tartottam alkalmasnak a szerepre emiatt. Viszont a magyar szinkronhangja valahogy képes volt ezt áttörni nálam, magam sem tudom hogy, de teljesen el tudtam fogadni, amikor moziban néztük, pedig tényleg nagyon ellene voltam.
A CGI tárgyakkal kapcsolatban viszont nem értek egyet, szerintem nagyon jól megcsinálták, bár a rajzfilmes változataik nyilván sokkal jobbak.
Pedig pont Kardos Eszter volt a magyar szinkron mélypontja, dehát Emmánál még így is 100x jobban énekelt. A bevételi adatok alapján viszont tök mindegy volt az énektudás hiánya, biztos sok pancser volt, aki kifejezetten Emma miatt vett jegyet, szóval a castingosok ismét jelesre vizsgáztak. Disney, a pénznyomda!
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Get Out
Ilyen eredeti pszicho thrillert nem láttam az elmúlt évtizedben. Minden perce eredeti volt. Ütött is rendesen.
Alapvetően a rasszizmus témájával foglalkozik a film első fele de elég bizarr módon teszi azt mert sok benne a humor, szatíra formájában. Aztán egyre furcsább lesz a film és ez exponenciálisan növekszik a film végéig.
Intelligens-vicces-izgalmas-félelmetes-csavaros-érdekes-meghökkentő-feszült. Ráadásul első filmes rendezőtöl.(persze feka)
Szóval: Vééégre egy eredeti "pszi-ho"!! Mindenki nézze meg!!44!
U.I.: A szinészi játék is kifogástalan volt és a hangulatos lassan építkező de hatásos rendezés is.
Ezt a viccességet elég sokan megjegyezték a filmmel kapcsolatban, én nem igazán vettem benne észre ilyesmit...
Egyébként én nem éreztem, hogy annyira nevetési ingerem lett volna tőle...
A "minden perce eredeti volt" is kissé túlzás, hisz ősrégi toposzokra építette a filmet, a köntös valóban vadiúj volt. Meg Gucci, meg minden. Annyira menő volt az a köntös, hogy el is felejtettem, hogy mit takar, szóval tényleg igen jó film volt :) (Ó igen, és persze a színészek is kitűnőek voltak, máshogy nem is lehetett volna megcsinálni a filmet.)
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
vagy csak tobbet lattak bele a rendezo miatt :)
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Ez nem a klasszikus vígjáték humor volt. Ez szatíra volt, mert társadalom kritika volt benne és eltúlzott sztereotipizálás.
De még sorolhatnám tovább hogy ez miért egy nagyon gúnyos szatíra amellett hogy egy pzsicho horror is.
Szerintem pedig eredeti volt, és nem kicsit. Még csak hasonló filmet sem tudok mondani pedig nagy rajongója vagyok a műfajnak.
Hát egy dolog biztos: a liberálisok rasszizmusáról még senki sem csinált filmet. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
"Milyen nagyszerű ember, kár hogy néger!" :-)
rwurl=https://youtu.be/I8fRTLLH-to?t=1915
Igen, ez tényleg liberális rasszizmus volt. A film pedig a feléig olyan volt mint az Apádra Ütök horror verziója :D Azon a jeleneten is röhögtem amikor
Jójójó, kiragadtam a "vicces" megjegyzést, mert többen is írták, és elsiklottam a "sok benne a humor, szatíra formájában" mellett, bár én ezzel sem értek egyet, nem igazán tartottam humorosnak a filmet, max a bevezető részt, amikor
. De majd egyszer megnézem megint valamikor.
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Abban eltérhet a véleményünk hogy ki min tud nevetni, milyen humor működik nála. És ebben nem is a véleményünk tér el, mint inkább az izlésünk.
A film szatíra mivolta az viszont nem vita alap, mert az, és áthatja a film teljes szövetét.
Ha ennek elfogadásához további példákra van igényed, elemezhetem mág a filmet.
Ahogy érzed.
Monas apó legyintett. Két kézzel is.