Régóta nem titok, hogy Julian Gollop, a Laser Squad és az eredeti X-COM játékok atyja, a Chaost megújító kitérője után visszatér ahhoz a műfajhoz, amit ő maga is a szíve csücskének tart: a menedzsmentréteggel ellátott harci stratégiához.
A Phoenix Point névre hallgató legújabb játéka már első pillanatra is sokban hasonlít az UFO: Enemy Unknownra. Nyilván az azóta eltelt 23 év nem múlt el nyom nélkül a videojátékok világában, de ha átlapozzuk a játék Fig-kampányának az oldalát, legkésőbb a geoscape képénél bárki megláthatja a párhuzamot.
A játékban ezúttal nem a bolygó lakóinak életére törő földönkívüliek, hanem a bolygó lakóit már majdnem teljesen megsemmisítő Pandoravírus lesz az ellenlábasunk, mely borzalmas mutációkat okozva veszedelmes lényeket hoz létre. A vírus kicsiny planétánk tengereit már megfertőzte, és most a szárazföldet és a levegőt próbálja bekebelezni.
Az emberiségből már csak elszigetelt csoportok maradtak. Mindegyik másképp áll a kialakult helyzethez. Van, amelyik tűzzel-vassal és modern fegyverek segítségével próbálja irtani a mutánsokat, ahol éri, és van olyan is, ami istenként tiszteli az idegen vírust, és annak torzszülötteit. Természetesen a ló különböző oldalai között van egy ló is: a nyereg, amibe játékosként beülhetünk a Phoenix Projecthez, egy világméretű szervezethez fűződik. Ennek a hálózatnak egy sejtjét fogjuk irányítani, mely a legjobb tudósokat, mérnököket és katonákat tömöríti (ismerős hármas). A többi sejttel sajnos nincs kapcsolatunk, így a játék során azt is ki kell derítenünk, hogy mi történt velük.
A többi infót csak címszavakban:
A pénzgyűjtés célja félmillió USD, melynek az ötöde már a Fig-kampány indulása előtt összejött a backstage látogatóktól. A kalap tartalma jelenleg 375.000-en áll, és a cikk írása közben is folyamatosan növekedett. Aki a játékot is szeretné megkapni a pénzéért, annak $30 mélyen kell a zsebébe nyúlnia, igaz, ezért jár egy steames Chaos Reborn példány és egy maréknyi háttérkép is. Ösztönzésképp jelzem, hogy az $500-as tierre is neveztek már öten és az $1500-asra is hárman.
A gyűjtés még bő 41 napig tart, de a jelenlegi ütemmel esélyes, hogy Gollopéknak maholnap már villantania kell a stretch goalokat.
Sok sikert nekik, egy újabb jó játékot nekünk!
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=iuN9g502cYM
A Phoenix Point névre hallgató legújabb játéka már első pillanatra is sokban hasonlít az UFO: Enemy Unknownra. Nyilván az azóta eltelt 23 év nem múlt el nyom nélkül a videojátékok világában, de ha átlapozzuk a játék Fig-kampányának az oldalát, legkésőbb a geoscape képénél bárki megláthatja a párhuzamot.
A játékban ezúttal nem a bolygó lakóinak életére törő földönkívüliek, hanem a bolygó lakóit már majdnem teljesen megsemmisítő Pandoravírus lesz az ellenlábasunk, mely borzalmas mutációkat okozva veszedelmes lényeket hoz létre. A vírus kicsiny planétánk tengereit már megfertőzte, és most a szárazföldet és a levegőt próbálja bekebelezni.
Az emberiségből már csak elszigetelt csoportok maradtak. Mindegyik másképp áll a kialakult helyzethez. Van, amelyik tűzzel-vassal és modern fegyverek segítségével próbálja irtani a mutánsokat, ahol éri, és van olyan is, ami istenként tiszteli az idegen vírust, és annak torzszülötteit. Természetesen a ló különböző oldalai között van egy ló is: a nyereg, amibe játékosként beülhetünk a Phoenix Projecthez, egy világméretű szervezethez fűződik. Ennek a hálózatnak egy sejtjét fogjuk irányítani, mely a legjobb tudósokat, mérnököket és katonákat tömöríti (ismerős hármas). A többi sejttel sajnos nincs kapcsolatunk, így a játék során azt is ki kell derítenünk, hogy mi történt velük.
A többi infót csak címszavakban:
- Procedurálisan, sokféle testrészből generált mutáns ellenfelek
- Szintén procedurálisan, az adott vidék jellemzői alapján generált, rombolható környezet
- Boss-harcok és testrészre célzás
- Overwatch (nem, nem a rohadt Blizzard-féle) és return fire
- Földi és lebegő drónok
- Skilltree-k által fejleszthető katonák, különleges képességek
- Diplomácia más emberi frakciókkal
- Kutatás és gyártás, különféle emberi technológiák ötvözése
- Különféle küldetések az erőforrásszerzéstől, a segítségnyújtáson át az új XCOM-ból sokak által hiányolt bázisvédelemig
A pénzgyűjtés célja félmillió USD, melynek az ötöde már a Fig-kampány indulása előtt összejött a backstage látogatóktól. A kalap tartalma jelenleg 375.000-en áll, és a cikk írása közben is folyamatosan növekedett. Aki a játékot is szeretné megkapni a pénzéért, annak $30 mélyen kell a zsebébe nyúlnia, igaz, ezért jár egy steames Chaos Reborn példány és egy maréknyi háttérkép is. Ösztönzésképp jelzem, hogy az $500-as tierre is neveztek már öten és az $1500-asra is hárman.
A gyűjtés még bő 41 napig tart, de a jelenlegi ütemmel esélyes, hogy Gollopéknak maholnap már villantania kell a stretch goalokat.
Sok sikert nekik, egy újabb jó játékot nekünk!
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=iuN9g502cYM
Én mindig mondtam, hogy a Pandorával csak a baj van. :P
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
rwurl=http://imgur.com/Krgnbba
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Ment az örli börd instant, de azért fenntartasaim vannak a Time Unit rendszer szanálásával... Az új x-com-ot is (részben) emiatt nem tudtam igazán élvezni. Nem értem miert pont a harc talán leglényegesebb részét kell butitani.
Viszont minden más remekül hangzik, meg hát mégiscsak a valaha elkészült legjobb játék "folytatásáról" van szó, szóval kötelező támogatnom :)
Amikor Grafit mester akkora fogalom hogy már feldolgozzák :-)
Nem szanálják teljesen:
ibi amentia latet
Volt egy kérdőív március végén a levlistán arról, hogy ki milyen fícsört mennyire látna szívesen a játékban. Az eredmény itt megtekinthető Julian hozzáfűzött gondolataival egyetemben.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Ez sajnos csak fájdalom csillapító kezelés. A probléma megmarad. Buta, "kétbites", egyszerű rendszer. Csak most az egyet lépsz és durrogtatsz, vagy csak lépsz helyett kapunk egy extra lehetőséget (esetenként, ha interakció van) meg egy special actiont (bármit is takarjon, gondolom skillek lesznek ezek). Szóval 2 bit mellé lesz még 0.5 + 0.5.
Nagyon hiányoznak a különböző tüzelés módok. "Most akkor próbáljam meg 1 célzott lövéssel levinni, vagy hazárdírozzak 2 kapás lövéssel? Vagy ha kicsit közelebb megyek belefér még egy automata valamivel nagyobb eséllyel." Hiányzik, hogy az utolsó pár megmaradt TU-ot körbenézésre felhasználva (mondván "mást már ugyse tudok csinálni ebben a körben") kiszúrjak egy ellenfelet, és vagy rohanhassak oda a többi csapattárssal, hogy kimenthessem a seggét, vagy imádkozhassak, hogy nem fog eltalálni a következő körben. Meg úgy általában hiányzik a szabadság érzése. Nagyon nagyon belimitál egy ilyen rendszer. Arról nem is beszélve, hogy a balanceolás szempontjából is bajosabb ez a verzió. TU-ok esetében simán van lehetőség jól belőni a dolgokat, itt meg a legkisebb változás is vagy óriási előny, vagy hatalmas hátrány.
Lényeg, hogy monnyon le ez a rendszer!
Hát, ez a gyűjtés elég rosszul indult. Nyilván nem ahhoz mérve, hogy meglesz-e, hanem a stretch goalok és bővülő feature-ök felől nézve. Még mindig nem érték el a kezdeti félmilliós kitűzést.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Én nem látom, mik a stretch goalok.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Hát épp ez az.
Na, de tessék, itt vannak:
Mivel, hogy funded lett a cucc.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
RPG Codex Interview: Julian Gollop on Phoenix Point
ibi amentia latet
A mutációkról szóló rész egészen izgalmasan hangzik.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám