Jelenleg csak képeim vannak a tervezett tetoválásokról, vagy úgy alapvetően a koncepciókról. Talán a hónapban vagy a következő hónapban lesz ideje a tetkósomnak is belevágni, bár nem mindegyik lesz azonnal bonyolultabb, sőt.
A Noise Marine természetesen, ha már Sötét Eldákról nincs szó. De, tényleg! Hol vannak a Sötét Eldák!? Őket is olyan szívesen választanám, nem alaptalanul - ne vegyük egy kalap alá őket a nyápic, idegesítő eldákkal. És mi az, hogy nincs humorérzékük? A Sötét Eldák értékelik a fekete humort és nagyon is van nekik. Vagy is a legtöbbnek.
What tremendous feats human beings are capable of once they abandon dignity. Yet I believe the most significant thing you could do is die.
A Dark eldar rajongók aránylag kis szelete a hobbinak, talán a legkisebb eladást produkálják a Games Workshopnak. Ezért is kellett sok kiadást várniuk a DE játékosoknak az új kódexre...
Az Ynnari frakció többek között erről is szól, hogy így a jóval kelendőbb Craftworld eldar-al el lehet adni őket együtt (meg hát nagyon jól működnek az egységeik együtt).
Ugyanezt játszották el a fantasy Warhammerben is, holott ott jobban fogytak a sötét és erdei elfek, de még ott sem eléggé, jobbnak látták összevonni őket egy csapatba (egy borzalmasan szar sztorival).
(Az is közrejátszik, hogy le akarják védetni az összes csapatukat, és azt hogy elf vagy elda ugye nem lehet. De az Aeldart igen...)
Ebbe sajnos semmi újdonság nincs. Nyilván való, hogy a legtöbb Warhammerért csöpögő kandúr a nagy páncélokra bukik, és a legtöbb férfi alapvetően - ha harcról van szó és nem dugásról - elhatárolódik a Xenoktól.
Az eldákra és Sötét Eldákra lényegében ezért nincs vevő. Meg azért, mert a legtöbb pasasnak ők buzisak, mindamellett, hogy hogy viszonyulnak a féltve őrzött - általában - embertársaikhoz a WH síkján.
Az ilyen összevonogatásoktól meg akkor is rosszul leszek. Feladni a sztorihűséget ilyen hülyeségekért - lényegében felér annyival, hogy eladják magukat. És a legbosszantóbb hogy ez az összevonás valamennyi sztoriban vagy úgy eleve leírásban as sztori látszani fog. Hát bekaphatják az összes f*szom.
What tremendous feats human beings are capable of once they abandon dignity. Yet I believe the most significant thing you could do is die.
Shaypeian írta: Ebbe sajnos semmi újdonság nincs. Nyilván való, hogy a legtöbb Warhammerért csöpögő kandúr a nagy páncélokra bukik, és a legtöbb férfi alapvetően - ha harcról van szó és nem dugásról - elhatárolódik a Xenoktól.
Érdekes, én úgy tudom, hogy az orkok népszerűek, pedig nekik még nagy páncéljuk sincsen. :)
A craftworld eldák nagyon jól fogynak, tulajdonképpen a legkelendőbb xeno faj, sok emberi frakciót is megelőz.
Teljesen egyetértek, ha ekkora változást akarnak a történetben, azt nagyon jól kéne megindokolni, nem ilyen betűlevesből random kikanalazott történettel.
Mindazonáltal a 40K régen is folyton változott, gyakran gyökeresen. Itt van például a squat frakció... ja, ja nem, nincs itt...
Én nem akarok sem elda férfiakkal, sem orkokkal, de még csak nagy páncélú űrgárdistákkal sem szexuális kapcsolatba kerülni (az esélye is eléggé elenyésző az ilyesminek, hogy úgy mondjam), szóval részemről ez az összehasonlítás felesleges lenne. :)
Amúgy szerintem az Ian Watson Űrgárdistájában megjelenő három főhős között jóval több a homoszexuális felhang, mint mondjuk Batman és Robin kapcsolatában. :D
Szerintem semmi buzis nincs a Sötét Eldákban, inkább szado-mazo hajlam. Viszont a népszerűtlenség oka nem inkább az, hogy gyengébbek az asztalon mint például "rendes" Elda rokonaik?
Amúgy szerintem az Ian Watson Űrgárdistájában megjelenő három főhős között jóval több a homoszexuális felhang, mint mondjuk Batman és Robin kapcsolatában. :D
Ijesztő megerősítés, hogy a Batman és Robin említésére a gyomrom mindig kicsit undorral telt görcsbe rándult, most viszont valahogy I.W. Űrgárdistái mellett mintha, ott se lennének. :D
Egyébként nyilván nem mindenki vélekedik így, előfordulhat, hogy egyszerűen csak olyan mentalitású közegbe kerültem - sajnos - ahol a DE-k ilyen véleményben részesülnek. Nos, engem mondjuk a könyv jobban leköt, mint a Játék. Pedig a DoW III. engem is érdekel noha úgy tudom, hogy alapból nincs benne Káosz - és ez bosszant. Bár azt hiszem nem első példa, hogy max. a kiegbe jelenik meg. Erhm... vagy azok a Eldák/D.Eldák? Nem tudom, már nem emlékszek.
What tremendous feats human beings are capable of once they abandon dignity. Yet I believe the most significant thing you could do is die.
Az ork játékosok hagyományosan a játék illetve a barkácsolás-festés öröméért játszanak, kevésbé kompetitívek. Mondjuk nem is lehetnek, mert maga az ork sereg sem túl erős, kábé a második kiadás óta fehér holló az ork lista bármilyen bajnokság élmezőnyében :-)
Így az eladások sem kimagaslók, bár ez csalóka, mert épp a barkácsolás miatt az ork játékosok sok mindent megvesznek ami nem az ork eladásoknál mutatkozik meg...
(én pl. régóta tervezem hogy barkácsolok egy olyan elda kill team-et ami orkokból áll: Orkdar warp spidorkok, egy elborult mérnork agyszüleményei 3:-) Na ehez elég sok elda alkatrészt kell vagy venni vagy faragni az orkjaimhoz...)
Én meg voltam győződve róla, hogy annyira a DE-k se csapnivalók. De, nem okoskodok a terepasztal részbe, mert ahhoz sajnos annyira - még - nem értek.
Inkább más szemszögből próbálok a WH-hoz közelíteni, az viszont inkább könyveket és quick readeket jelent elsősorban. Itt meg már nem lehet arra fogni, hogy azért nem kedvelik őket, mert gyengék. Főleg úgy, hogy amúgy nagyon is erősek és komoly problémát tudnak okozni (ne feledjük, ez most nem a terepasztal).
What tremendous feats human beings are capable of once they abandon dignity. Yet I believe the most significant thing you could do is die.
A sötét eldák a játékban nem gyengék, ellenben nagyon nehéz velük játszani. A legprofibbak szinte bármit megverhetnek velük, viszont ha két-három igazán rossz dobás összejön, még ezek a mesterek is bukják a meccset.
Irgalmatlanul gyorsak, minden védelem ellen van valamijük ami átüti, tehát bármit megölhetnek, csak hát papírból vannak szinte, ami a páncélt/szívósságot illeti. Úgy kell velük manőverezni, hogy mindig te támadj, és az ellenfél körében mindig legyél takarásban. Illetve nagyon fontos hogy hamar sok áldozatot szedj, a "power from pain" szabályuk miatt. Szóval trükkös.
Én is ilyesmi jellemzést kaptam róluk (és úgy őszintén - én mindig hasonló játékstílusban teljesedtem ki bárhol ahol játszottam, szóval ha ehhez van érzéked, biztosan előny), de örülök, hogy ez legalább nem változott azóta.
Találtam amúgy nagyon szép Daemonette figurákat is, és pár Keeper of Secrets-et. Most mondja valaki azt, hogy nem gyönyörű!
Sziasztok, tudom hogy ez nem annyira kapcsolodik ahhoz a témához amirol ti beszeltek, de valaki eltudna nekem meselni roviden, (vagy inkabb hosszabban, mivel nagyon kivancsi vagyok ra) hogy hogyan zajlott az End Times az Oregvilagon? Mert arról sehol nem talaltam magyar forrast es angolul meg nem ertettem meg sokmindent
Jogos. Javítottam. Amikor azt írtam, egy nő állt előttem aki a pinapenészéről számolt be gyomorforgató részletességgel, és nem akart rá gyógyszert, de azért csak mondta, mondta. Ilyenkor nagyon jól jön az ép elme megőrzéséhez a fórumozás a másik ablakban, de könnyen elszúrom amit írok :-)
Potyognak az értékelések is, és ahogy előre jósolható volt, középszar kategória. Az egyik review futólag a MOBA kifejezést is említi, amitől kirázott a hideg...
1000x inkább DoW 1. Májusban talán megint lesz időm multizni is végre.
Este béta. Kipróbálom aztán kiderül miből lesz a cserebogár. Idáig igazából nem tűnik rossznak, de igazán jónak sem. Viszont azt a méretű hate-et amit kap sok helyről, alaptalannak tartom. expansionök megmenthetik, de van egy olyan érzésem, hogy ebbe bele fog dőlni a Relic.
Az van, hogy én nem vagyok nagy End times guru. Amit láttam belőle az nagyon felidegesített úgyhogy nem is igen olvastam el az egészet.
Játék oldalról azt csinálták, hogy kiadtak két-három új, drága, marha erős modellt minden sereghez, és baromira átszervezték a seregeket, így aki tovább akart játszani velük, rá kellett költsön egy valag pénzt. Aztán miután ez lement, szépen kukázták az egészet és lett helyette egy új játék. Elvben abban is használhatod a régi seregedet, de a gyakorlatban a felét veheted megint újra hogy működjön. Szóval elég görény húzás.
Másfelől teljesn megváltoztatták a játékszabályokat, és hát, a fene egye meg, sajnos el kell ismernem hogy jó lett az új rendszer.
Sztori oldalról ugye Öregvilág mindíg a pusztulás szélén állt, és valahol bátor dolog a GWtől bevállalni, hogy akkor most el is jött a vég. Csak ezt meg lehetett volna úgy is csinálni, hogy iszonyú hangulatos legyen (a Warhammer, meg a 40K is tele van ilyen történetekkel, adott a recept az igazán emlékezetes tragédiához). Helyette úgy csinálták, mint most ezt a Közelgő vihart, buta klisékkel, a semmiből előrángatott új eladandó modellekkel, és az addigi történek szép lezárása helyett az arculköpésével. Pl. a sötét elfek megmentik a nemestündéket, majd "mindenkit megölök és előtte végignézetem vele hogy a gyerekeiket is" Malekith lesz minden elfek közös imádott nagykirálya... WTF?
Az egésznek a végén előjöttek azzal, hogy igazából volt már sok világ, és amikor legyalulja a Káosz, akkor mindíg sikerült átmenteni néhány hőst, és azok új világot csináltak, és annak lettek az istenei. Tehát pl. Grungi meg Sigmar ilyenek lettek volna. Fel sem tudom sorolni az összes hibát ezzel az elmélettel, helyette leírnám mi volt egészen idáig Öregvilág sztorija* (nem nagyon fog hasonlítani erre, annál ismerősebb lesz máshonnan :-) ) :
*ez is sokat változott menet közben de nagyjából így volt az End times-ig.
Az Ősök, avagy a Slann faj karolta fel anno a bolygót, közelebb hozták a naphoz hogy melegebb legyen, szétszabdalták az egyetlen hatalmas kontinenst több kicsire, stb. Intelligens népek csíráit hozták létre rajta, az ő teremtményeik voltak például az elfek (és sok más faj). Az Ősök transzdimenzionális alagútrendszeren (...hiperhálón) közlekedtek a bolygók között, ide kettő vezetett, a két sarkra nyíltak. Valamilyen kataklizma következtében az alagutak beomlottak, és a sarki kapukon át elöntötte az északi és déli pólust a Káosz anyaga. A Káosz érkezésével jött a világba a mágia is, és az istenek - a különböző nagy szellemek - némelyike nem volt gonosz, egy részük kifejezetten szemben állt a Négy Rontó Hatalommal, de mind az Immatériumból számaztak. A kapukból fújnak a mágia Szelei is, mint amilyen Aqshy, a Tűz vörös áramlata, vagy Hysh, a fehér, a Fényé. A kevés maradék Ős, akik a bolygón voltak a katasztrófa bekövetkeztekor, nem sokkal élte túl a balesetet. Teremtményeik magukra hagyatva benépesítették a világot, egy részük, mint a törpök, a kezdetektől szembeszállt a Káosz előrenyomulásával, mások a Rontó erők szolgálatába álltak. Némelyik faj, például az elfek esetében kettéváltak ezekre a frakciókra. Megint mások, mint az emberek, eleinte nem is tudtak a Káoszról, és éltek ahogyan tudtak. Egyes fajokat egyenesen a warp torzító befolyása hozott létre, így keletkeztek a Skavenek a patkányokból. A warp "ajándéka" volt Öregvilágnak az Immatériumból átszakadt Morrslieb, a zöld torzkő hold is, amikor megtelik, a Káosz erőre kap szerte a bolygón.
izé ezt jobb ha abbahagyom mert hosszú lesz meg pontatlan is, de szóval kb. ez VOLT a WH alapja a kezdetektől egészen az End Timesig. Ott meg kuka.
Edit: ez így visszaolvasva nem lett túl jó... lehet jobb lett volna ha bele se kezdek, de most már marad :-)
Privátban mindennemű ellenkezés nélkül fogadok fotót a mostani tetkóidról is. Már testtel együtt, persze.
Non serviam
Jelenleg csak képeim vannak a tervezett tetoválásokról, vagy úgy alapvetően a koncepciókról. Talán a hónapban vagy a következő hónapban lesz ideje a tetkósomnak is belevágni, bár nem mindegyik lesz azonnal bonyolultabb, sőt.
De, egy ilyen láb között baromi jól néz ki:
rwurl=http://kepkezelo.com/images/fzis96gidq6n9zryegs4.jpg
Semmiképp nem fogom kihagyni.
What tremendous feats human beings are capable of once they abandon dignity. Yet I believe the most significant thing you could do is die.
rwurl=http://i.imgur.com/rjW6UvZ.png
Choose your next words with excpetional care!
Oh, nagyba még nem láttam ezt a képet.
A Noise Marine természetesen, ha már Sötét Eldákról nincs szó. De, tényleg! Hol vannak a Sötét Eldák!? Őket is olyan szívesen választanám, nem alaptalanul - ne vegyük egy kalap alá őket a nyápic, idegesítő eldákkal. És mi az, hogy nincs humorérzékük? A Sötét Eldák értékelik a fekete humort és nagyon is van nekik. Vagy is a legtöbbnek.
What tremendous feats human beings are capable of once they abandon dignity. Yet I believe the most significant thing you could do is die.
Erm... you didn't get the hint...?
Non serviam
De, nagyon is. Ám amit mutatni tudnék, az már rég a Fórumon van. Egyébként pedig, ki tenne szívességet? Te vagy én? Keress csak!
És valaki kezdje már el kifejteni, milyen jó dolog a Sötét Eldák rabszolgájának lenni!
What tremendous feats human beings are capable of once they abandon dignity. Yet I believe the most significant thing you could do is die.
A Dark eldar rajongók aránylag kis szelete a hobbinak, talán a legkisebb eladást produkálják a Games Workshopnak. Ezért is kellett sok kiadást várniuk a DE játékosoknak az új kódexre...
Az Ynnari frakció többek között erről is szól, hogy így a jóval kelendőbb Craftworld eldar-al el lehet adni őket együtt (meg hát nagyon jól működnek az egységeik együtt).
Ugyanezt játszották el a fantasy Warhammerben is, holott ott jobban fogytak a sötét és erdei elfek, de még ott sem eléggé, jobbnak látták összevonni őket egy csapatba (egy borzalmasan szar sztorival).
(Az is közrejátszik, hogy le akarják védetni az összes csapatukat, és azt hogy elf vagy elda ugye nem lehet. De az Aeldart igen...)
Ebbe sajnos semmi újdonság nincs. Nyilván való, hogy a legtöbb Warhammerért csöpögő kandúr a nagy páncélokra bukik, és a legtöbb férfi alapvetően - ha harcról van szó és nem dugásról - elhatárolódik a Xenoktól.
Az eldákra és Sötét Eldákra lényegében ezért nincs vevő. Meg azért, mert a legtöbb pasasnak ők buzisak, mindamellett, hogy hogy viszonyulnak a féltve őrzött - általában - embertársaikhoz a WH síkján.
Az ilyen összevonogatásoktól meg akkor is rosszul leszek. Feladni a sztorihűséget ilyen hülyeségekért - lényegében felér annyival, hogy eladják magukat. És a legbosszantóbb hogy ez az összevonás valamennyi sztoriban vagy úgy eleve leírásban as sztori látszani fog. Hát bekaphatják az összes f*szom.
What tremendous feats human beings are capable of once they abandon dignity. Yet I believe the most significant thing you could do is die.
Érdekes, én úgy tudom, hogy az orkok népszerűek, pedig nekik még nagy páncéljuk sincsen. :)
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
A craftworld eldák nagyon jól fogynak, tulajdonképpen a legkelendőbb xeno faj, sok emberi frakciót is megelőz.
Teljesen egyetértek, ha ekkora változást akarnak a történetben, azt nagyon jól kéne megindokolni, nem ilyen betűlevesből random kikanalazott történettel.
Mindazonáltal a 40K régen is folyton változott, gyakran gyökeresen. Itt van például a squat frakció... ja, ja nem, nincs itt...
Hasonlíts össze egy ork alkatot egy Sötét Elda férfiéval vagy még rosszabbal, egy Eldar külsejével.
Mintha nem minden második pasinak az lenne a szava, hogy buzisak. :)
What tremendous feats human beings are capable of once they abandon dignity. Yet I believe the most significant thing you could do is die.
Én nem akarok sem elda férfiakkal, sem orkokkal, de még csak nagy páncélú űrgárdistákkal sem szexuális kapcsolatba kerülni (az esélye is eléggé elenyésző az ilyesminek, hogy úgy mondjam), szóval részemről ez az összehasonlítás felesleges lenne. :)
Amúgy szerintem az Ian Watson Űrgárdistájában megjelenő három főhős között jóval több a homoszexuális felhang, mint mondjuk Batman és Robin kapcsolatában. :D
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Szerintem semmi buzis nincs a Sötét Eldákban, inkább szado-mazo hajlam. Viszont a népszerűtlenség oka nem inkább az, hogy gyengébbek az asztalon mint például "rendes" Elda rokonaik?
Éljenek a videojátékok!
Ijesztő megerősítés, hogy a Batman és Robin említésére a gyomrom mindig kicsit undorral telt görcsbe rándult, most viszont valahogy I.W. Űrgárdistái mellett mintha, ott se lennének. :D
Egyébként nyilván nem mindenki vélekedik így, előfordulhat, hogy egyszerűen csak olyan mentalitású közegbe kerültem - sajnos - ahol a DE-k ilyen véleményben részesülnek. Nos, engem mondjuk a könyv jobban leköt, mint a Játék. Pedig a DoW III. engem is érdekel noha úgy tudom, hogy alapból nincs benne Káosz - és ez bosszant. Bár azt hiszem nem első példa, hogy max. a kiegbe jelenik meg. Erhm... vagy azok a Eldák/D.Eldák? Nem tudom, már nem emlékszek.
What tremendous feats human beings are capable of once they abandon dignity. Yet I believe the most significant thing you could do is die.
Az ork játékosok hagyományosan a játék illetve a barkácsolás-festés öröméért játszanak, kevésbé kompetitívek. Mondjuk nem is lehetnek, mert maga az ork sereg sem túl erős, kábé a második kiadás óta fehér holló az ork lista bármilyen bajnokság élmezőnyében :-)
Így az eladások sem kimagaslók, bár ez csalóka, mert épp a barkácsolás miatt az ork játékosok sok mindent megvesznek ami nem az ork eladásoknál mutatkozik meg...
(én pl. régóta tervezem hogy barkácsolok egy olyan elda kill team-et ami orkokból áll: Orkdar warp spidorkok, egy elborult mérnork agyszüleményei 3:-) Na ehez elég sok elda alkatrészt kell vagy venni vagy faragni az orkjaimhoz...)
Én meg voltam győződve róla, hogy annyira a DE-k se csapnivalók. De, nem okoskodok a terepasztal részbe, mert ahhoz sajnos annyira - még - nem értek.
Inkább más szemszögből próbálok a WH-hoz közelíteni, az viszont inkább könyveket és quick readeket jelent elsősorban. Itt meg már nem lehet arra fogni, hogy azért nem kedvelik őket, mert gyengék. Főleg úgy, hogy amúgy nagyon is erősek és komoly problémát tudnak okozni (ne feledjük, ez most nem a terepasztal).
What tremendous feats human beings are capable of once they abandon dignity. Yet I believe the most significant thing you could do is die.
A sötét eldák a játékban nem gyengék, ellenben nagyon nehéz velük játszani. A legprofibbak szinte bármit megverhetnek velük, viszont ha két-három igazán rossz dobás összejön, még ezek a mesterek is bukják a meccset.
Irgalmatlanul gyorsak, minden védelem ellen van valamijük ami átüti, tehát bármit megölhetnek, csak hát papírból vannak szinte, ami a páncélt/szívósságot illeti. Úgy kell velük manőverezni, hogy mindig te támadj, és az ellenfél körében mindig legyél takarásban. Illetve nagyon fontos hogy hamar sok áldozatot szedj, a "power from pain" szabályuk miatt. Szóval trükkös.
Én is ilyesmi jellemzést kaptam róluk (és úgy őszintén - én mindig hasonló játékstílusban teljesedtem ki bárhol ahol játszottam, szóval ha ehhez van érzéked, biztosan előny), de örülök, hogy ez legalább nem változott azóta.
Találtam amúgy nagyon szép Daemonette figurákat is, és pár Keeper of Secrets-et. Most mondja valaki azt, hogy nem gyönyörű!
[center]rwurl=http://kepkezelo.com/images/xt0nuh7jko4nhlemwnck.jpg[/center]
[center]rwurl=http://kepkezelo.com/images/9fgsm1654cxvillknttx.jpg[/center]
[center]rwurl=http://kepkezelo.com/images/nbw4qsacvzdtotsidjbz.jpg[/center]
[center]rwurl=http://kepkezelo.com/images/v463vhk4pqzyf4dsoyf6.jpg[/center]
What tremendous feats human beings are capable of once they abandon dignity. Yet I believe the most significant thing you could do is die.
Sziasztok, tudom hogy ez nem annyira kapcsolodik ahhoz a témához amirol ti beszeltek, de valaki eltudna nekem meselni roviden, (vagy inkabb hosszabban, mivel nagyon kivancsi vagyok ra) hogy hogyan zajlott az End Times az Oregvilagon? Mert arról sehol nem talaltam magyar forrast es angolul meg nem ertettem meg sokmindent
Non serviam
Szerintem Nokedli hamarosan összeszedi a lelki erejét, miután kiheverte a sokkot és elmagyarázza. :D
What tremendous feats human beings are capable of once they abandon dignity. Yet I believe the most significant thing you could do is die.
Új trailer.
Az a Gorgutz hang nagyon komolytalan. Cserébe Macháé jó.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=NDHu5w-qM1Q
Choose your next words with excpetional care!
Potyognak az értékelések is, és ahogy előre jósolható volt, középszar kategória. Az egyik review futólag a MOBA kifejezést is említi, amitől kirázott a hideg...
1000x inkább DoW 1. Májusban talán megint lesz időm multizni is végre.
Non serviam
Este béta. Kipróbálom aztán kiderül miből lesz a cserebogár. Idáig igazából nem tűnik rossznak, de igazán jónak sem. Viszont azt a méretű hate-et amit kap sok helyről, alaptalannak tartom. expansionök megmenthetik, de van egy olyan érzésem, hogy ebbe bele fog dőlni a Relic.
Choose your next words with excpetional care!
rwurl=https://media1.giphy.com/media/IHi6hasSwv2fe/giphy.gif
A relicnek meg már réges-rég be kellett volna dőlnie.
Non serviam
A CoH2 egy hiba volt, de a DoW2:CR és Retri részemről jobb mint az egy.
Choose your next words with excpetional care!
Retribution hatalmas kedvencem.
A videóra: az az ork hang inkább grothoz illik... A többi jó.
Kipróbáltam, jött béta kulcs még a héten...
Hát ez felejtős... szörnyű... nincsenek is szavak...
edit: 40percet se bírtam vele. visszamondani már nem tudom a rendelést...
Az van, hogy én nem vagyok nagy End times guru. Amit láttam belőle az nagyon felidegesített úgyhogy nem is igen olvastam el az egészet.
Játék oldalról azt csinálták, hogy kiadtak két-három új, drága, marha erős modellt minden sereghez, és baromira átszervezték a seregeket, így aki tovább akart játszani velük, rá kellett költsön egy valag pénzt. Aztán miután ez lement, szépen kukázták az egészet és lett helyette egy új játék. Elvben abban is használhatod a régi seregedet, de a gyakorlatban a felét veheted megint újra hogy működjön. Szóval elég görény húzás.
Másfelől teljesn megváltoztatták a játékszabályokat, és hát, a fene egye meg, sajnos el kell ismernem hogy jó lett az új rendszer.
Sztori oldalról ugye Öregvilág mindíg a pusztulás szélén állt, és valahol bátor dolog a GWtől bevállalni, hogy akkor most el is jött a vég. Csak ezt meg lehetett volna úgy is csinálni, hogy iszonyú hangulatos legyen (a Warhammer, meg a 40K is tele van ilyen történetekkel, adott a recept az igazán emlékezetes tragédiához). Helyette úgy csinálták, mint most ezt a Közelgő vihart, buta klisékkel, a semmiből előrángatott új eladandó modellekkel, és az addigi történek szép lezárása helyett az arculköpésével. Pl. a sötét elfek megmentik a nemestündéket, majd "mindenkit megölök és előtte végignézetem vele hogy a gyerekeiket is" Malekith lesz minden elfek közös imádott nagykirálya... WTF?
Az egésznek a végén előjöttek azzal, hogy igazából volt már sok világ, és amikor legyalulja a Káosz, akkor mindíg sikerült átmenteni néhány hőst, és azok új világot csináltak, és annak lettek az istenei. Tehát pl. Grungi meg Sigmar ilyenek lettek volna. Fel sem tudom sorolni az összes hibát ezzel az elmélettel, helyette leírnám mi volt egészen idáig Öregvilág sztorija* (nem nagyon fog hasonlítani erre, annál ismerősebb lesz máshonnan :-) ) :
*ez is sokat változott menet közben de nagyjából így volt az End times-ig.
Az Ősök, avagy a Slann faj karolta fel anno a bolygót, közelebb hozták a naphoz hogy melegebb legyen, szétszabdalták az egyetlen hatalmas kontinenst több kicsire, stb. Intelligens népek csíráit hozták létre rajta, az ő teremtményeik voltak például az elfek (és sok más faj). Az Ősök transzdimenzionális alagútrendszeren (...hiperhálón) közlekedtek a bolygók között, ide kettő vezetett, a két sarkra nyíltak. Valamilyen kataklizma következtében az alagutak beomlottak, és a sarki kapukon át elöntötte az északi és déli pólust a Káosz anyaga. A Káosz érkezésével jött a világba a mágia is, és az istenek - a különböző nagy szellemek - némelyike nem volt gonosz, egy részük kifejezetten szemben állt a Négy Rontó Hatalommal, de mind az Immatériumból számaztak. A kapukból fújnak a mágia Szelei is, mint amilyen Aqshy, a Tűz vörös áramlata, vagy Hysh, a fehér, a Fényé. A kevés maradék Ős, akik a bolygón voltak a katasztrófa bekövetkeztekor, nem sokkal élte túl a balesetet. Teremtményeik magukra hagyatva benépesítették a világot, egy részük, mint a törpök, a kezdetektől szembeszállt a Káosz előrenyomulásával, mások a Rontó erők szolgálatába álltak. Némelyik faj, például az elfek esetében kettéváltak ezekre a frakciókra. Megint mások, mint az emberek, eleinte nem is tudtak a Káoszról, és éltek ahogyan tudtak. Egyes fajokat egyenesen a warp torzító befolyása hozott létre, így keletkeztek a Skavenek a patkányokból. A warp "ajándéka" volt Öregvilágnak az Immatériumból átszakadt Morrslieb, a zöld torzkő hold is, amikor megtelik, a Káosz erőre kap szerte a bolygón.
izé ezt jobb ha abbahagyom mert hosszú lesz meg pontatlan is, de szóval kb. ez VOLT a WH alapja a kezdetektől egészen az End Timesig. Ott meg kuka.
Edit: ez így visszaolvasva nem lett túl jó... lehet jobb lett volna ha bele se kezdek, de most már marad :-)