Én magam nem játszottam vele soha (mifelénk a Shadowrun volt divat, ami sokak szerint inkább cyberpink). Eléggé halálosnak mondott rendszere van, ami mondjuk passzol a szettinghez.
Tudomásom szerint a második kiadás az, amivel a legtöbben játszottak külföldön és itthon is. Ebből fakadóan ehhez találod a sorozatból legtöbb kiegészítőt, rajongói anyagot, de egy mezei alapkönyvvel is teljes az élmény.
Érdemes utánaolvasgatni a Wikipedián, meg megnézni pár review-t (pl. itt vagy itt), hátha segít a döntésben.
Az hozzá tartozik, hogy a CP2020 nem egy mai csirke (lassan 30 éves). Azóta azért sokat fejlődött a szerepjáték szcéna is, szóval bőven vannak már áramvonalasabb, szabálykönnyebb, inkább az élményre, világra koncentráló cyberpunk játékok, settingek.
- Helyből, ami eszembe jut az a viszonylag friss Interface Zero, ami kijött Savage Wolrds, Pathfinder, Modern20 és a szabály-light FATE rendszerhez is.
- Savage Worldshöz, GURPS-hoz és FATE-hez biztosan akad több jobban-rosszabbul kidolgozott cyberpunk setting is, hiszen ezek univerzális rendszerek (annak minden előnyével és hátrányával).
- Aztán itt az eléggé alternatív szerepjátéknak mondható Technoir is, ami nyomozós kalandokhoz lehet jó.
- Ha egy kis urban fantasy (orkok, törpök, mágia) belefér, nézz rá a Shadowrunra is. Jelenleg az ötödik kiadásnál tart, de nem sokban tér el a negyediktől, amiről itt olvashatsz magyarul.
Köszönöm. Sajnos a magyar review-t tartalmazó újságot nem engedte letölteni valamiért.
Az ajánlott játékoknak pedig utána nézek majd. Az ok amiért elsődlegesen a CP20 érdekel az az hogy sokan hivatkoztak rá úgy mint az egyik "alappillérére" a CyberPunk stílus irányzatnak. Másrészről várom a CDProject Red nagyszabású játékát is, ami sanszos hogy nyomokban erre fog épülni.
Most olvastam hogy valóban lesz egy erős kapcsolat a CP77 játék és a szerepjáték közt, mivel a szabálykönyvek alkotóját Michael Alyn Pondsmith-t is bevonta a CDPR a játék készítésébe.
A CP 2.0.2.0. már csak kultúrtörténeti leletként is megéri az árát (már ha nem szökött azóta a csillagok közé termékhiány miatt, mert ebben az esetben meg ott a digitális változat), akkora klasszikus. Az életút-generálás, a karrierrendszer, az eléggé halálos harcrendszer ("Friday Night Firefight", magyarul meg mi is volt, Péntek esti véres testek? :D) és a cyberspace segítettek meghatározóvá tenni, ugyebár az akkoriban divatos újpunk technofil-hullámmal átitatott setting és életérzés mellett. Sosem voltam valami hatalmas rajongója, de teljesen megértem a népszerűségét és szerepének oszloposságát az rpg-szcénában.
Ha valami modernebbet akarsz, poszt-kiberpunk téren ott a transzhumanizmussal és horrorral vegyített Eclipse Phase (ami számomra a legjobb sci-fi rpg, ugyanis "Delta Green in space"), ill. volt egy 3. kiadása is a Cyberpunknak, az a Barbie-babás, sok sikert hozzá. :) De állítólag lesz egy modernizált rebootja/új kiadása is majd a CD Projekt-féle videlyólyátékkal egy időben, arra még kíváncsi leszek.
A CP 2020-nak van szerintem az egyik legjobb játékrendszere. Nagyon egyszerű, nagyon halálos. Rengeteg más világban is használtuk a kissé módosított változatát, pl. játszottunk vele WH40K-t meg sötét, mágiás középkort.
Abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy azzal játszottam egy csapatban, aki a fordítást csinálta. Megvolt neki az összes kiegészítő is, Chrome books, Solo handbook meg mittomén, sokminden. :)
Nem tudom mi a Witcher RPG, de ha a CD Projekt csinálja, akkor tuti nem. Ők mindig nagyon "innovatívak" és semmi se jó, amit más már kitalált, főleg ha jól is működik. Nekik biztosan lesz egy nyakatekert, furcsa belső logikával (értsd: csak nekik logikus) működő saját rendszerük, amit a fanok nyomására pár kiadás után duzzogva normálisra alakítanak.
Jó a CP2020. Annyi, hogy mi a kaszt képességek nélkül játszottunk, és a kasztokat sem erőltettük, csak mint iránymutatót - NAGYON jó mesélőnk volt (meg ha ő lusta volt, én, de a lába nyomába nem értem), és ő teljesen életszagú, működő cyberpunk jövőt varázsolt körénk, amiben nagyszerűen működött így a dolog, illetve jobban megdolgoztatta a játékosokat.
Mutant Chronicles 3E & Player's Guide
Capitol Source Book
Imperial Source Book
Dark Symmetry Campaign
Bauhaus Source Book
Mishima Source Book
Cybertronic Source Book
Brotherhood Source Book
"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."
Egy hozzá (avagy épp hozzád?) hasonlóan nagy(tudású) 40k-fannak a settingről alkotott véleményére lennék kíváncsi, nem annyira játékmechanikai ismertetőre vagy játékbeszámolóra (ismerem a cuccot). Sajnos túl sokan túl hirtelen elutasítják az MC-t mint "olcsó 40k-klónt" felszínes alig-érvekkel, de persze lehetséges, hogy ez nem igaz a helyiekre. Mindegy, nyilván csak egy félkomoly felvetetés volt.
Semmit nem tudok róla :-( Cserébe a 40K szerepjátékokkal sem játszottam még, bár a lore részeket olvasgattam a könyvekből. A Warhammer Fantasy Roleplay viszont abszolút kedvencem, főleg az első kiadás :)
Nekem nagyon bejött a háttere is. Igen, érezhetően vannak hasonlóságok, a képi világban is, meg a káosz isteneivel is, de pont eléggé egyedi, hogy saját hangulata legyen az egésznek. Kb. mintha a 40K univerzuma a naprendszerünkre lenne sürítve. Ami nagyon bejött benne, hogy mindenféle kaland- és játéktípust elbír a világ/rendszer.
Amikor mi annak idején játszottunk, az én mesémben ilyen eléggé Shadowrunos beütésű városi kalandok voltak a Holdon. A másik csapat, ahol játszottam, meg a vénuszi dzsungelekben hajkurászta a kultistákat.
Egy picit közelibb a világ, nem távolságot értve, hanem a környezetet, a cégeket, azok stílusát. Játszhatsz brit kommandóst, precíz németet, laza amerikait, fanatikus japánt - ezek miatt hamar összeállt a csapat, könnyebben felvette a stílust a társaság. Plusz hozzájött, hogy a környezet sem csak nevéről ismert Huggububb Primaris X, hanem Vénusz, Mars meg Árész, ettől szintén teljesen más az egésznek a hangulata.
Hmmm... nem mondom, hogy ez nem jutott eddig eszembe, de így leírva látva teljesen igaz a dolog. Egyik barátom imádja a Warhammer Fantasyt, míg valahogy a 40K-val nem tud azonosulni. Ez valószínűleg tényleg annak az oka, hogy utóbbi esetében relatíve kevés a kulturális támpont, mindent abszolút az alapoktól lehet felépíteni (Fantasynál meg ott a kvázi-Európa). Míg másnak tetszik az, hogy nem kell ragaszkodni a klasszikus klisékhez, amit te is felsoroltál Roodie, hanem tényleg bármit ki lehet találni. És több játékosnál is azt láttam, hogy a hivatkozási lehetőségek hiánya elidegeníti a környezettől. Gondolom a Mutant Chroniclesben jobban érezné magát. :)
Csöndben teszem hozzá, hogy a mesélőnk szereti a teljes Calixis szektort használni, úgyhogy a csapat folyamatosan úton van és kevés lehetőség van ismerős terepen dolgozni. Nekem pedig azóta, hogy elég sokat és aktívan játszottam a White Wolf hivatalos WoD chatjén anno, az a fixa ideám, hogy a legjobb környezet egy relatíve zárt helyszín (pl. város és környezete). Frakciókkal, nagyobb főnökökkel és azok komplex kapcsolati és üzleti hálójáról, ami az egésznek megadja a dinamikáját és élőbbé teszi. Ebben az a jó, hogy miután kiismerik magukat a játékosok, sokkal inkább a magukénak érzik a környezetet és nincs az az elidegenedés, ami nálunk is sokszor előfordul (értsd: simán belefér egy pár milliós város halála, egy hét múlva úgyis több naprendszerrel odébb leszünk). És mivel magukénak érzik a környezetet, ezért hajlamosabbak megfontoltabb, realisztikusabb döntéseket hozni, mert személyesebb az élmény és jobban érzik a saját bőrükön a dolgot.
Emlékeim szerint a magyarul megjelent könyveknek nem túl sok közük volt a wh40k-hoz, legalábbis érzetre, mondjuk én ugye leragadtam az Ian Watson-féle Impériumnál meg történetvezetésénél, szóval az azóta megjelent számtalan WH40K könyvben már valszeg vannak stílusátfedések... (ettől függetlenül sose jutott eszembe párhuzamot vonni a két univerzum közt, úristen miért szövegelek ennyit, pár neten felszedett infó meg novella + a Stackpole könyveken kívül vajmi keveset tudok a Mutant Chronicles-ről...)
Ebben megtaláljátok Kornya '94-es ismertetőjét, ami dagályos és nem a legnaprakészebb ugyan, de legalább olvasmányos, és a setting különben se nagyon változott azóta.
@Tno - két dologban hajazott nagyon a 40K megjelenéskori világára:
- egyrészt a csúnyagonosz istenek jelenléte, akik bár nem feleltethetőek meg teljesen a 40K káoszisteneinek, de azért elég nagy az áthallás
- a gótikus, sötét kép világ, plusz általánosságban a technológiával, számítógépekkel szembeni bizalmatlanság (kivéve a cybertronic társaságot, ami az Adeptus Mechanicus megfelelője kb. :-D)
+ teljhatalmú, könyörtelen központi vallás, a pallosjoggal felruházott szent Inkvizícióval az élen
+ dzsájgentikus vállvasak
De igen, minden a 40k szándékosan eltúlzott grandiózusságánál egy-két-tizenöt nagyságrenddel kisebb méretarányra van szabva, a csúnyagonosz főbossok is "csak" szupererős Apostolok istenek helyett. A relatíve kisebb mértékű fenyegetés azonban ennek köszönhetően egyszersmind közelebbi és direktebb fenyegetést is jelent: 40k-ban nem igazán rendít meg senkit egy akár tízmilliárdos veszteségekkel és tucat rendszer kimúlásával végződő kataklizma a galaxis túlsó felében, a távolság és a nagy számok fényében az ilyesmi hajlamos teljesen eltörpülni; itt azonban a háború szó szerint az emberiség egyedüli otthonának szomszédságában, ill. azon belül zajlik, szóval ha odavész néhány sereg vagy hold vagy bolygó a meglévő, nagyon is véges számú közül, az drasztikus veszteség lesz, és súlyosan éreztetni fogja magát settingszerte. Az ilyen vagy olyan végkimenetelű endgame kieszközlése is sokkal reálisabb kampány-célkitűzés, mint 40k-ban, ahol reaálisan szemlélve tökéletes lehetetlenség volna egy kalandsorozatot a Káosz vagy bármely másik fővész végleges eltörlésére kijáratni. Ne értsetek félre: ezzel nem a 40k röhejes monumentalitását szapulom, imádom ezen aspektusát, csak azt mondom, hogy a MC előnyt farag az ebbéli eltérőségéből, ahelyett, hogy kifingó lufiként menne össze és veszne el a nagytesó árnyékában.
plusz általánosságban a technológiával, számítógépekkel szembeni bizalmatlanság
Na, ez pl. abszolút nem jött át, én arra emlékszem, amikor a cyberdemon-ba pumpálják a golyókat :) szerk.: persze ez vehető egyfajta bizalmatlanságnak is :D
plusz általánosságban a technológiával, számítógépekkel szembeni bizalmatlanság
Na, ez pl. abszolút nem jött át, én arra emlékszem, amikor a cyberdemon-ba pumpálják a golyókat :) szerk.: persze ez vehető egyfajta bizalmatlanságnak is :D
Na de pont azért nem bíznak a technológiában, mert a démonok meg tudják szállni a számítógépeket (is) :-)
Én magam nem játszottam vele soha (mifelénk a Shadowrun volt divat, ami sokak szerint inkább cyberpink). Eléggé halálosnak mondott rendszere van, ami mondjuk passzol a szettinghez.
Tudomásom szerint a második kiadás az, amivel a legtöbben játszottak külföldön és itthon is. Ebből fakadóan ehhez találod a sorozatból legtöbb kiegészítőt, rajongói anyagot, de egy mezei alapkönyvvel is teljes az élmény.
Érdemes utánaolvasgatni a Wikipedián, meg megnézni pár review-t (pl. itt vagy itt), hátha segít a döntésben.
Az hozzá tartozik, hogy a CP2020 nem egy mai csirke (lassan 30 éves). Azóta azért sokat fejlődött a szerepjáték szcéna is, szóval bőven vannak már áramvonalasabb, szabálykönnyebb, inkább az élményre, világra koncentráló cyberpunk játékok, settingek.
- Helyből, ami eszembe jut az a viszonylag friss Interface Zero, ami kijött Savage Wolrds, Pathfinder, Modern20 és a szabály-light FATE rendszerhez is.
- Savage Worldshöz, GURPS-hoz és FATE-hez biztosan akad több jobban-rosszabbul kidolgozott cyberpunk setting is, hiszen ezek univerzális rendszerek (annak minden előnyével és hátrányával).
- Aztán itt az eléggé alternatív szerepjátéknak mondható Technoir is, ami nyomozós kalandokhoz lehet jó.
- Ha egy kis urban fantasy (orkok, törpök, mágia) belefér, nézz rá a Shadowrunra is. Jelenleg az ötödik kiadásnál tart, de nem sokban tér el a negyediktől, amiről itt olvashatsz magyarul.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Köszönöm. Sajnos a magyar review-t tartalmazó újságot nem engedte letölteni valamiért.
Az ajánlott játékoknak pedig utána nézek majd. Az ok amiért elsődlegesen a CP20 érdekel az az hogy sokan hivatkoztak rá úgy mint az egyik "alappillérére" a CyberPunk stílus irányzatnak. Másrészről várom a CDProject Red nagyszabású játékát is, ami sanszos hogy nyomokban erre fog épülni.
Most olvastam hogy valóban lesz egy erős kapcsolat a CP77 játék és a szerepjáték közt, mivel a szabálykönyvek alkotóját Michael Alyn Pondsmith-t is bevonta a CDPR a játék készítésébe.
A CP 2.0.2.0. már csak kultúrtörténeti leletként is megéri az árát (már ha nem szökött azóta a csillagok közé termékhiány miatt, mert ebben az esetben meg ott a digitális változat), akkora klasszikus. Az életút-generálás, a karrierrendszer, az eléggé halálos harcrendszer ("Friday Night Firefight", magyarul meg mi is volt, Péntek esti véres testek? :D) és a cyberspace segítettek meghatározóvá tenni, ugyebár az akkoriban divatos újpunk technofil-hullámmal átitatott setting és életérzés mellett. Sosem voltam valami hatalmas rajongója, de teljesen megértem a népszerűségét és szerepének oszloposságát az rpg-szcénában.
Ha valami modernebbet akarsz, poszt-kiberpunk téren ott a transzhumanizmussal és horrorral vegyített Eclipse Phase (ami számomra a legjobb sci-fi rpg, ugyanis "Delta Green in space"), ill. volt egy 3. kiadása is a Cyberpunknak, az a Barbie-babás, sok sikert hozzá. :) De állítólag lesz egy modernizált rebootja/új kiadása is majd a CD Projekt-féle videlyólyátékkal egy időben, arra még kíváncsi leszek.
ibi amentia latet
rwurl=http://9gag.com/gag/aEY0ZWo
rwurl=https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/l/t1.0-0/p480x480/17498653_102062...
Well.... f*ck. o.O
Itt van egy eladó épp:
http://lfg.hu/forum/index.php/topic/24212-elado-codex-cyberpunk-2020-ala...
Igaz szétesett, de cserébe csak egy ezres. :)
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Fate Core a legújabb TableTopban:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=NOFXtAHg7vU
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
https://giphy.com/gifs/xUPGczk8Y3gWSUczzq
Well.... f*ck. o.O
Rekeszből ide is berakom:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=_amGaZ04qSA
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.
A CP 2020-nak van szerintem az egyik legjobb játékrendszere. Nagyon egyszerű, nagyon halálos. Rengeteg más világban is használtuk a kissé módosított változatát, pl. játszottunk vele WH40K-t meg sötét, mágiás középkort.
Abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy azzal játszottam egy csapatban, aki a fordítást csinálta. Megvolt neki az összes kiegészítő is, Chrome books, Solo handbook meg mittomén, sokminden. :)
Tango
"Lagging is a lifestyle."
A Witcher RPG nem a CP2020 "motorjával" készül?
Nem tudom mi a Witcher RPG, de ha a CD Projekt csinálja, akkor tuti nem. Ők mindig nagyon "innovatívak" és semmi se jó, amit más már kitalált, főleg ha jól is működik. Nekik biztosan lesz egy nyakatekert, furcsa belső logikával (értsd: csak nekik logikus) működő saját rendszerük, amit a fanok nyomására pár kiadás után duzzogva normálisra alakítanak.
Tango
"Lagging is a lifestyle."
De, egy modernizált változatával.
ibi amentia latet
Jó a CP2020. Annyi, hogy mi a kaszt képességek nélkül játszottunk, és a kasztokat sem erőltettük, csak mint iránymutatót - NAGYON jó mesélőnk volt (meg ha ő lusta volt, én, de a lába nyomába nem értem), és ő teljesen életszagú, működő cyberpunk jövőt varázsolt körénk, amiben nagyszerűen működött így a dolog, illetve jobban megdolgoztatta a játékosokat.
Over the Edge 3E a láthatáron!
https://twitter.com/atlasgames/status/871816577456517120
ibi amentia latet
Bundle of Holdingban Mutant Chronicles csomagok.
~6.000 Ft:
Mutant Chronicles 3E & Player's Guide
Capitol Source Book
Imperial Source Book
Dark Symmetry Campaign
Bauhaus Source Book
Mishima Source Book
Cybertronic Source Book
Brotherhood Source Book
"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."
Egyszer azért megnéznék egy-két első benyomásos/véleményező/összehasonlító MutieChron-cikket Nokedlitől.
ibi amentia latet
Szerintem ő sosem játszott vele. Én igen, még az első kiadással, de én meg lusta vagyok... :-D
Egy hozzá (avagy épp hozzád?) hasonlóan nagy(tudású) 40k-fannak a settingről alkotott véleményére lennék kíváncsi, nem annyira játékmechanikai ismertetőre vagy játékbeszámolóra (ismerem a cuccot). Sajnos túl sokan túl hirtelen elutasítják az MC-t mint "olcsó 40k-klónt" felszínes alig-érvekkel, de persze lehetséges, hogy ez nem igaz a helyiekre. Mindegy, nyilván csak egy félkomoly felvetetés volt.
ibi amentia latet
Semmit nem tudok róla :-( Cserébe a 40K szerepjátékokkal sem játszottam még, bár a lore részeket olvasgattam a könyvekből. A Warhammer Fantasy Roleplay viszont abszolút kedvencem, főleg az első kiadás :)
Nekem nagyon bejött a háttere is. Igen, érezhetően vannak hasonlóságok, a képi világban is, meg a káosz isteneivel is, de pont eléggé egyedi, hogy saját hangulata legyen az egésznek. Kb. mintha a 40K univerzuma a naprendszerünkre lenne sürítve. Ami nagyon bejött benne, hogy mindenféle kaland- és játéktípust elbír a világ/rendszer.
Amikor mi annak idején játszottunk, az én mesémben ilyen eléggé Shadowrunos beütésű városi kalandok voltak a Holdon. A másik csapat, ahol játszottam, meg a vénuszi dzsungelekben hajkurászta a kultistákat.
Egy picit közelibb a világ, nem távolságot értve, hanem a környezetet, a cégeket, azok stílusát. Játszhatsz brit kommandóst, precíz németet, laza amerikait, fanatikus japánt - ezek miatt hamar összeállt a csapat, könnyebben felvette a stílust a társaság. Plusz hozzájött, hogy a környezet sem csak nevéről ismert Huggububb Primaris X, hanem Vénusz, Mars meg Árész, ettől szintén teljesen más az egésznek a hangulata.
Hmmm... nem mondom, hogy ez nem jutott eddig eszembe, de így leírva látva teljesen igaz a dolog. Egyik barátom imádja a Warhammer Fantasyt, míg valahogy a 40K-val nem tud azonosulni. Ez valószínűleg tényleg annak az oka, hogy utóbbi esetében relatíve kevés a kulturális támpont, mindent abszolút az alapoktól lehet felépíteni (Fantasynál meg ott a kvázi-Európa). Míg másnak tetszik az, hogy nem kell ragaszkodni a klasszikus klisékhez, amit te is felsoroltál Roodie, hanem tényleg bármit ki lehet találni. És több játékosnál is azt láttam, hogy a hivatkozási lehetőségek hiánya elidegeníti a környezettől. Gondolom a Mutant Chroniclesben jobban érezné magát. :)
Csöndben teszem hozzá, hogy a mesélőnk szereti a teljes Calixis szektort használni, úgyhogy a csapat folyamatosan úton van és kevés lehetőség van ismerős terepen dolgozni. Nekem pedig azóta, hogy elég sokat és aktívan játszottam a White Wolf hivatalos WoD chatjén anno, az a fixa ideám, hogy a legjobb környezet egy relatíve zárt helyszín (pl. város és környezete). Frakciókkal, nagyobb főnökökkel és azok komplex kapcsolati és üzleti hálójáról, ami az egésznek megadja a dinamikáját és élőbbé teszi. Ebben az a jó, hogy miután kiismerik magukat a játékosok, sokkal inkább a magukénak érzik a környezetet és nincs az az elidegenedés, ami nálunk is sokszor előfordul (értsd: simán belefér egy pár milliós város halála, egy hét múlva úgyis több naprendszerrel odébb leszünk). És mivel magukénak érzik a környezetet, ezért hajlamosabbak megfontoltabb, realisztikusabb döntéseket hozni, mert személyesebb az élmény és jobban érzik a saját bőrükön a dolgot.
The strong eat, the weak are meat.
Emlékeim szerint a magyarul megjelent könyveknek nem túl sok közük volt a wh40k-hoz, legalábbis érzetre, mondjuk én ugye leragadtam az Ian Watson-féle Impériumnál meg történetvezetésénél, szóval az azóta megjelent számtalan WH40K könyvben már valszeg vannak stílusátfedések... (ettől függetlenül sose jutott eszembe párhuzamot vonni a két univerzum közt, úristen miért szövegelek ennyit, pár neten felszedett infó meg novella + a Stackpole könyveken kívül vajmi keveset tudok a Mutant Chronicles-ről...)
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Ebben megtaláljátok Kornya '94-es ismertetőjét, ami dagályos és nem a legnaprakészebb ugyan, de legalább olvasmányos, és a setting különben se nagyon változott azóta.
ibi amentia latet
@Tno - két dologban hajazott nagyon a 40K megjelenéskori világára:
- egyrészt a csúnyagonosz istenek jelenléte, akik bár nem feleltethetőek meg teljesen a 40K káoszisteneinek, de azért elég nagy az áthallás
- a gótikus, sötét kép világ, plusz általánosságban a technológiával, számítógépekkel szembeni bizalmatlanság (kivéve a cybertronic társaságot, ami az Adeptus Mechanicus megfelelője kb. :-D)
+ teljhatalmú, könyörtelen központi vallás, a pallosjoggal felruházott szent Inkvizícióval az élen
+ dzsájgentikus vállvasak
De igen, minden a 40k szándékosan eltúlzott grandiózusságánál egy-két-tizenöt nagyságrenddel kisebb méretarányra van szabva, a csúnyagonosz főbossok is "csak" szupererős Apostolok istenek helyett. A relatíve kisebb mértékű fenyegetés azonban ennek köszönhetően egyszersmind közelebbi és direktebb fenyegetést is jelent: 40k-ban nem igazán rendít meg senkit egy akár tízmilliárdos veszteségekkel és tucat rendszer kimúlásával végződő kataklizma a galaxis túlsó felében, a távolság és a nagy számok fényében az ilyesmi hajlamos teljesen eltörpülni; itt azonban a háború szó szerint az emberiség egyedüli otthonának szomszédságában, ill. azon belül zajlik, szóval ha odavész néhány sereg vagy hold vagy bolygó a meglévő, nagyon is véges számú közül, az drasztikus veszteség lesz, és súlyosan éreztetni fogja magát settingszerte. Az ilyen vagy olyan végkimenetelű endgame kieszközlése is sokkal reálisabb kampány-célkitűzés, mint 40k-ban, ahol reaálisan szemlélve tökéletes lehetetlenség volna egy kalandsorozatot a Káosz vagy bármely másik fővész végleges eltörlésére kijáratni. Ne értsetek félre: ezzel nem a 40k röhejes monumentalitását szapulom, imádom ezen aspektusát, csak azt mondom, hogy a MC előnyt farag az ebbéli eltérőségéből, ahelyett, hogy kifingó lufiként menne össze és veszne el a nagytesó árnyékában.
ibi amentia latet
Na, ez pl. abszolút nem jött át, én arra emlékszem, amikor a cyberdemon-ba pumpálják a golyókat :) szerk.: persze ez vehető egyfajta bizalmatlanságnak is :D
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Na de pont azért nem bíznak a technológiában, mert a démonok meg tudják szállni a számítógépeket (is) :-)
rwurl=https://pbs.twimg.com/media/CZAjzF6WYAA1PwC.jpg