Jelenlegi hely

Megszavazta a nép: Nier: Automata beszámoló

Utolsó bejegyzés

Megszavazta a nép: Nier: Automata beszámoló

A Nier: Automata pénteken este 6-7 felé jelent meg, de ez nem tartott vissza attól, hogy 20+ órát beletegyek a hétvégén. Ez előrevetíti azt is, hogy eléggé bejött nálam. De lássuk csak sorjában.

Az előzményekről szinte semmit nem tudok, mert konzolon történtek, így számomra mintha nem is lettek volna (nem azért, mert annyira "pfuj-pfuj konzol", csak ez még a PS2 korszakba nyúlik vissza, amim meg nem volt).
A sztori időszámításunk után 5200 körül kezdődik a Földön. 5000 elején idegenek jöttek a bolygóra, és betámadtak egy olyan fegyverrel, amit "élő gépnek" neveznek. Az emberiséget lenyomták, a megmaradottak a Holdra menekültek. A harc még mindig tart: az emberek speciális androidokat küldenek a Földre az orbitális pályán keringő űrállomásokról, hogy helyettük harcoljanak.

2B, a főszereplő is egy ilyen, úgynevezett YoRHa katona, a legmodernebb android nemzedék tagja, harci modell. Kísérője 9S, egy Scout modell, ami tud hekkelni és általában az a szerepe, hogy vigye előre a sztorit azáltal, hogy elgondolkoztató mondatokat mond. Van még egy Pod is, ami egy lebegő kis robot, ez a távolsági fegyverünk (szerencsére a 15*15*30 centis dobozba végtelen lőszer befért), illetve van néhány speciális támadása is.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=8XInv0ZJ9n4

Harcrendszer

Én nem vagyok egy igazán nagy hack & slash fan, de ezt nagyon eltalálták. A harc nagyon gyors, dinamikus és legfőképp szórakoztató. Minden speciális támadás egyből rendelkezésre áll, nem kell unlockolni őket. Erre mondjuk nincs tutorial, vagy move lista, rád van bízva, mit hozol elő. Egyszerre két fegyvered van, és két készlet lehet előkészítve, szóval max 4 fegyver érhető el gyorsan. A fegyvernek csak 1 gombja van (mondjuk Xbox kontrolleren X), a másik támadó gomb (Y) a másik fegyverrel támad. Ezeket váltogatva lehet kombózni, illetve lehet még ugrani is.
Védekezés nincs, van helyette az Ultimate Dash mozdulat, amivel összevissza lehet cikázni az ellenfelek körül. Jól időzítve speciális támadásokra is ad lehetőséget, illetve sérthetetlenséget biztosít. Van Counter is (ha van ilyen chiped, erről majd később), amikor együttes ütésnél te nyersz. Illetve az is lehet, hogy a chip csak bónuszt ad rá.

4 fegyver kategória van: kis fegyverek (tőrök, kardok), nagy fegyverek (nagy kardok, csatabárdok), szálfegyverek (lándzsák) és kézifegyverek (ilyenem még nem volt, de ez a fegyvertelen harchoz használt fegyvereket jelenti). Minden fegyvernek 4 szintje van, amit a fegyvermestereknél lehet némi pénz és nyersanyag árán elérni.
A fegyvereknek egyedi stílusa van, egyedi effektekkel, szóval bőségzavar van, hogy melyiket melyikkel együtt használva éred el a kívánt hatást. Fegyvereket lehet venni, találni és jutalomként kapni.

Skillek

Mivel androidról van szó, a képzettségek chipek formájában léteznek. Van egy adatbankunk, amit chipek installálására használunk. Minden chipnél megvan, hogy mennyit foglal a bank kapacitásából, így ránk van bízva, hogy hogyan matekozzuk ki. Az is chip például, hogy legyen HP kijelzés, vagy sebzés mutató, vagy XP számláló a képernyőn. Ha ezeket kivesszük, akkor több hely marad a harci cuccokra. A memória pénzért bővíthető.

A harci chipeknek szintjei vannak. Minél magasabb szintű, annál jobb a hatása, és annál több helyet is foglal. Van viszont minőségbeli különbség is a chipek között, például lehet találni Melee chipet, ami 11 helyet foglal, de olyat is, ami csak 6-ot.
Lehet továbbá upgradelni a chipeket, két ugyanolyan kombinálásával. Itt is az a jó, ha minél jobb minőségű chipeket kombinálunk. Például két 6 helyet foglaló +1-es szintű chipből lesz egy 7 helyet foglaló +2-es. Ha egy 6-ost és egy 8-ast kombinálunk, az minimum 8 helyet fog foglalni.
Szóval ezzel a rendszerrel is folyamatosan lehet szórakozni, hogy optimalizáljuk a karaktert, illetve van lehetőség 3 különféle chip konfigurációt elmenteni. Pl. nekem van egy a gyors mozgáshoz, meg van kettő a harchoz.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=YmsJ0iGyF-Q

Játékmenet

A játék nagy részében egy nyílt világban kalandozunk, bár elég kicsi a terület, hiszen még gyalog sem okoz gondot a bejárása. Mindenfelé találni tárgyakat, amik a fegyver upgradeben kapnak szerepet. A városi pályák eléggé 3 dimenziósak, sok helyre fel lehet ugrálni (mászni nem lehet, csak létrán). Érdemes felfedezni.
Van néhány vadállat, szarvasok és vaddisznók. Ezeket akár meg is lehet lovagolni és gyorsan közlekedni rajtuk.

Mindig van egy fő küldetés, amit lehet csinálni, de én azokat általában utoljára hagyom. A játék nem fogja a kezünket, hagyja, hogy bármelyik már meglátogatott helyre elmenjünk, még akkor is, ha ott már sokkal magasabb szintű ellenfelek vannak. A küldetéseknek sincsenek szintjei, szóval van úgy, hogy felveszi az ember, aztán rájön, hogy ehhez még kevés. Furcsamód nincs minden quest hangosítva, így sokszor olvasni kell.

A játékmenetet tarkítják egyéb elemek is, mint például amikor a kis repülő egységünkkel harcolunk, ami a régi-régi játéktermi repülős-lövöldözős élményeket hozza vissza. Operál továbbá a játék a kamerával is, bizonyos szakaszokon a kamera messze oldalról mutatja a karakter (platformer stílusban), máskor meg felülről. Ezek nekem annyira nem hiányoztak, szerintem elég gazdag az alap játékmód ezek nélkül is.

Ha online vagy, akkor időnként rábukkansz más játékosok holttesteire. Ezeket vagy feltámasztod (megjavítod), és akkor lesz egy követőd egy darabig, vagy kannibalizálod, és akkor kapsz némi pénzt meg 3 random skillt abból a listából, amit ő használt, de szintén csak ideiglenesen. Halálkor írhatsz üzenetet is a holttestedre, amit azok látnak, akik megtalálják.

Negatívumok

Mert sajnos vannak ilyenek is. A játék szerintem 720p-ben fut, mert amikor 1080p-re van állítva ablakos módban, akkor vastag keret veszi körbe minden irányban. Teljes képernyőn tehát skálázás van (de ennek még utánajárok, mert nemrég bütyköltem a scale beállításaimat egy régi 5:4-es játék miatt).
Nincs túl sok lehetőség a videóbeállításokra sem, de ezt egy konzol porttól már megszoktuk.

Vannak viszont láthatatlan falak. Na, ezek idegesítőek, de nagyon. Rengeteg olyan hely van, ami egyértelműen elérhetőnek látszik, de folyamatosan láthatatlan falakba ütközünk. Nagyon gáz.
Aztán a free targeting nem annyira free, ami főleg nagy ellenfeleknél okoz gondot. Például harcoltam egy olyan robottal, aminek a teste mellett lógatott keze volt a sérülékeny, tehát kicsit jobbra vagy balra kellett ütni ha szemben álltam vele. Az ütések azonban mindig a célpont közepére mentek, a lábára. Szóval ki kellett trükközni, hogy jó helyre üssek.

Nincs multi. Nagyon jó lenne ezt a játékot coopban játszani.

Verdikt
5/7
Na jó, legyen 8,5/10. Nagyon fun, de nem éri el a maximális potenciált, ami benne van.

Az eredeti komment itt olvasható

Szerkesztette: Strato - 2017 már 20



örülök, hogy lett saját topikja a játéknak.
kinek hogy tetszik eddig amúgy?
milyen fegyókat technikákat használ?
nekem a small sword+spear és bracer+large sword combo jött be, azon belül is az +atk speed és stunner variációk. nagyon gyorsan lehet velük aprítani, bár cserébe nem csapnak akkorát (kivéve ha végére nyomom a heavyt, de akkor pár másodpercre megállok) de jobb szeretek megállás nélkül darálni.

chipeknél már én is használom a 3 profilt, van egy harcra (+sebzés, offensive, deadly, auto heal ami már így is gyakorlatilag halhatatlanná tesz, de vészhelyzetre van még bent egy auto use item is)
egy hackingre (ez értelemszerűen 9s-nél jön jól, főleg amikor már sűrűn váltják egymást a karakterek
meg beraktam harmadiknak egy afféle harácsoló módot, route D-nél amikor az elejére dob vissza akkor jól jön a sok +item és +exp chip. szépen fel lehet tankolni mindenből.

érdemes MINDEN shop-ba belekukkantani mert valahol árulnak olyan fejlesztéshez szükséges "ritka" tárgyakat (viszonylag olcsón) amiből amúgy nagyon keveset találni.

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Kösz, ez nagyon hasznos lesz. Tegnap szórakoztam a scaling beállításaimmal és az jött ki, hogy nem én vagyok a hüjje. :)

Tango

"Lagging is a lifestyle."



"NER automata"...

Egyelőre nem tudom eldönteni hogy érdekel e...



Egér/bill. milyen?
Xbox 360 controlleremet tudnám előkukázni, melegen ajánlott?



bár én ps-en tolom, de szerintem egérbill egy kínzással lenne egyenértékű

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Egy trükkös ugrás megcsinálásához gondolkoztam a billentyűzeten, de láttam, hogy a legfontosabb mozdulat, a Dash, a billentyűn 2 billentyűvel hozható elő (dupla balra, dupla jobbra, stb.) Ez kb. a halálát jelentené ennek a harcrendszernek, ami kontrollerrel tökéletesen folyamatos és reszponzív. Semmiképpen nem ajánlom a billenyűt. (ja és konrollerrel csináltam meg a trükkös ugrást is)

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Igen, a dash-re kéne egy dedikált gomb.

Nekem, mint aki egész életében egér+bill-en nyomta, némi finomhangolás és szokás után nagyjából jó az egész+bill a nyílt pályára. Ott számomra kínszenvedés a kontrolleres kamerairányítás továbbra is. A kötött kamerás részeknél már más a történet, főleg a twin-stick shootereknél, ahol az egér szinte használhatatlanul érzékeny.

Tehát nagyjából használható, de van, ahol vért fog pisálni az ember.

Steam controllerrel próbáltam egyébként, de rá kellett jönnöm, hogy számomra szar a kiosztása, a jobb joypad és az xyab-t fel kéne cserélni, így hosszabb távon kényelmetlenül messze van az X.


CJ képe
CJ

Csajok megszavazták.

....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....



Trophy jár ha sokáig nézed 2B seggét :-D

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan




Bracer + large sword combo

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Sztori/new game+ spoiler:

Kívülre csak annyit, hogy nagyon megéri egyből folytatni a játékot.

ShowHide spoiler #

De jó, hogy péntek van. :)

Tango

"Lagging is a lifestyle."



Goddamnit, egyelőre csak 10 órát tudtam beleölni a játékba >.<#



10 órát! Tegnap este volt csak meg a prologue. =D
De ma délután tojok a melóra, szóval végre játszhatok.



Holnap remélhetőleg tudok már venni gamepadet (Xbone 2B 1S csábító a kékfogas PC-zéshetőségével), de ha már egyszer sikerült ma letölteni a játékot, gondoltam, belekezdek billegérrel, legyen bármennyire szuboptimális opció is ehhez a játékhoz. Néztem ám egyet, amikor 40 perc után bedarált a boss, és kiderült, hogy legelölről kell majd kezdenem az egészet. :D

De komolyan, hogyan gondolták ezt az egeres irányítást a topdown lődözős részeknél?

@CJ
Igen, ez egy csajos játék? Mesélj. :)

ibi amentia latet



Én vagy 3x hullottam el pont a végén. Pedig a demo simán ment (ua mint a prologue)

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



A legvévén hálistennek csak 2x.... permastun ftw. -_-



Na, kontrollerrel már rigófütyi volt, de LOL, hogy mire figyelmeztet BigPic módiban az ajánlott irányításról! :D

rwurl=http://imgur.com/atr1yyr

ibi amentia latet



Kontrollerrel nem tudsz nevet adni a save game-nek. Kb ennyi. :D

De igen, nevetséges eléggé.



Virtual keyboard non exist?

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



No, megvolt a 2. végigjátszás is.

Az első végigjátszás leginkább a harcról szól, üssük be a mikrobik arcát. Sztoriból csak annyi van, amennyi a továbbvitelhez kell, de szinte semmi háttér.

A második végigjátszás a háttérsztoriról szól, itt már tudunk hekkelni, kinyitni egy csomó olyan ládát, ami robotfej+lánc kombóval van lezárva. Ezekben lehet találni gyógytápokat, fegyvereket és háttérinfókat a múltból. Az Intel szekció kezd a menüben kicsit bővülni.

A harmadik végigjátszás megint durván különbözik az eddigiektől.

ShowHide spoiler #

És még mindig vannak olyan területek, ahová nem lehet bejutni, és az Intel szekcióban is van bőven hely, szóval valószínű, hogy van még puskapor több végigjátszáshoz is.

Még egy tipp, amivel nagyon messze lehet ugrani és látszólag elérhetetlen helyekre eljutni:

Ugrás, ugrás, lenyomva tart Pod lövés+ugrás (ha jól csinálod, a pod katapultál téged előre), igény szerint rövid glide(ugrás nyomvatart?), air-dash, Mirage pod power (charge nélkül), Short weapon attack x4

Érdemes gyakorolni, mert jópár olyan láda van, amihez csak ilyen trükkök árán lehet eljutni.

ShowHide spoiler #

Tango

"Lagging is a lifestyle."



ja flooded city-ben van egy hely amit még nem sikerült elérnem.

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Az valójában 3 láda, szóval ne add fel. :)

Van még egy ilyen nagy ugrás a városban is, a sivatagi átjáró és a teleport közötti egyenes szakaszon, arról a tetőről kell ugrani, ahol a konténerekből van felhalmozva egy négyszög alakú terület.

A kastélyon belül van egy ilyen hely, illetve a külső kapubástya tetején van egy láda, ahová még nem sikerült eljutnom (de még nem is próbálkoztam, mióta kifejlesztettem a fenti kombót).

Tango

"Lagging is a lifestyle."



amúgy az erre kihegyezett cuccok egy nem erre a stílusra épülő játékban mindig zavartak.
szerencsére nem vitték túlzásba.

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



....én még mindig első végigjátszás, és doublejump. :D

..de legalább ezt megerősítettétek, hogy azokat a ládákat csak 2. végigjátszásra lehet kinyitni. Gondolom a zárt ajtókkal is ez a helyzet. Hackelésről még azt se tudom, eszik-e vagy isszák.

ShowHide spoiler #


A hekkelés az, amit a pacsirtahangú robotnéni tolt rád (amikor a kis nyilacskával lövöldözöd a fekete golyót, á'la Asteroids).

Tango

"Lagging is a lifestyle."



I C, na az a harc totál halál volt bill+egérrel. A hack is, meg a nem túl kooperatív kamera is.

ShowHide spoiler #

ShowHide spoiler #

bill egérrel tolod?
nekem most sikerült flooded cityben elérni a type3 lance-t. de sajnos 2b-vel, egész könnyen ment. viszont majd lesz még oda egy hack-elésem is.
nem feltétlen minden ajtóhoz hackelés kell majd. van ahova a történet visz, van ahova egy sidequest ad kulcsot stb.

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Jah... jobban mondva bossfightokat próbálom, van ami megoldható, van ami vérpisálás nehézségű. Na meg attól is függ, mennyire vagyok kába meló után / hétvégén.

Aha, volt egy ajtó, ami önmagától kinyílt

ShowHide spoiler #

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!