Elvileg egy Twilgiht Imperium light verzió. Kiváncsi vagyok, mert a TI-t szeretem, viszont tényleg túl hosszú. Ha ez tömörebben visszaadja ugyanazt, már megérte.
Kastélyépítős euro 1-2 nagyon ötletes mechanikával. Az adott körben megvásárolható lapkák (szobák) árát egy dedikált játékos (master builder) határozza meg. Ez azt jelenti, hogy abban a körben minden játékos neki fizet pénzt a szobákért, a master builder viszont a banknak. Az utána jövő körben már viszont következő játékos lesz a master builder, tehát 4 játékos esetén a master builder optimális esetben 1 kör alatt kell, hogy összegyűjtsön annyi lóvét, ami elég lesz a következő 3 körre.
8 fajta szoba tipus van, pl. living room, sleeping room, activity room, stb. Minden szoba önmagában is ér pontot, de a szobák más szomszédos szobák után is érhetnek pontot. Pl a fenti képen a nagy lila színű living room 1 pontot ér (bal-felső sarok), viszont minden további szomszédos sleeping room-ok után ér még 4 pontot.
További pontgyűjtési lehetőség kártyákkal lehetséges, ezeket a játék végén kell hozzáadni a pontszámhoz. Ezek a kártyák pl ilyenek, hogy '2 pont minden egyes megépített kert után', '2 pont minden egyes 150 négyzetméteres szoba után', stb.
Mindezeken kívül vannak közös célok, ahol szintén lehet pontokat nyerni. Ezeket hívják king's favor-nek. A játék elején sorsoljuk ki és ezek hasonlóak a kártyák követelményeihez, viszont bárki teljesítheti. Az első helyezett itt 8 pontot kap, a második 4-et, a harmadik 2 pontot.
3 partit játszottam eddig a játékkal. Egy 4 személyest és 2x2 személyest. Voltak fenntartásaim, hogy mennyire játszható ez 2 emberrel, mivel ez a vásárlós mechanika ordít a 3 de inkább 4 ember után, de kellemesen csalódtam.
A játék másik előnye, hogy egyszerű és egyben nagyon kombinálós is. Azt nem mondom, hogy bármilyen társaságba be lehet dobni a játékot, de az biztos, hogy nem kellenek hozzá gémer haverok, hogy lehessen vele játszani.
A fiam szereti a társasjátékokat és a lapozgatós könyveket, ezért egy ideje szemezek a Mystic Mouse társasjátékkal, csak az alap is elég drága, hát még a kiegészítők ... ismertető alapján nagyon jó lehet és élvezné a gyerek, de hol lelek róla ilyen tesztet vagy objektív leírást?
BGG, reddit, youtube review videó ha nincs, akkor Szellemlovasban van egy hetes kipróbálás 15% vagy mennyi áron (gyakorlatilag visszavásárlási garancia vagy mi).
Köszi szépen, majd utána járok. Az az igazság, hogy többen hülyének neveztek, mert ez egy 20K körüli társasjáték, de az az igazság, hogy ha azt nézem 10-14K-t elkérnek egy sima fapados táblás játékért is, ahhoz képest nem drága. A pénztárcámhoz képest meg de. A küldetések nagyobbik része viszont letölthető magyar nyelven, nagyon szép figurák vannak hozzá, összetett a játék, ezért gondolom tetszene a gyereknek.
ha ez az, ez tényleg szép. Ezek a fajta igényes figurás játékok amúgy tipikusan mocskos sokáig tartanak, bonyolult a szabálya, azaz felnőtt is kell, és nem lesz hozzá idegrendszered pár játék után. szóval nem az ára a baj, hanem hogy tipikusan nem az a kategória, amit előkapsz ha van kis időd. én mindenképp kipróbálnám, rákérdeznék, akár ingyen is ki lehet néha ha helyben játszol, folyton vannak játéksession-ök is.
Nekünk megvan a Mice&Mystics, a gyerek 6 és fél volt, amikor először játszottunk, és nagyon élvezte. Azt nem merném állítani, hogy teljesen megértette elsőre, de pár menet után már ő figyelmeztetett egyes szabályokra, szóval vágja. Az alapjai nem bonyolultak egyáltalán, de azért én elég sokfajta társast próbáltam az utóbbi pár évben, az lehet, hogy segít. ;) Pár észrevétel:
1.) A körítő story ("lore") nagyon gyerekbarát, letöltöttem a magyar verziót és felolvastam (nem próbáltam szinkronfordítást, valószínűleg helyesen :D), az nagyon sokat adott hozzá, ajánlom. Maga a játék úgy épül fel, hogy egy történetet játszotok végig, egy játék egy előre megírt fejezet, ahol gyakorlatilag helyszínről helyszínre mennek a hősök, és szinte minden helyszínen van valami speciális történet, esetleg elágazás, speciális szörny, stb. Ez mindenképpen segít fenntartani az érdeklődést, nem csak egy kontextus nélküli hentelés a játék. (Viszont van is vele bajom, mert picit megtöri a ritmust, hogy mindig vannak kvázi 'lokális szabályok', amire figyelni kell. Azért nem vészes.)
2.) Mi ketten játszottunk, 2-2 egeret irányítva, de ideálisabb lenne négyen játszani, kevésbé oszlik meg a figyelem úgy. Nem tudom, hogy ehhez kötődik-e, de fontos, hogy hiába gyerekbarát a körítés, ez egy vérbeli coop boardgame, azaz egyáltalán nem könnyű. Az első fejezetet például a negyedik próbálkozásra sikerült teljesíteni (ráadásul muszáj volt hozzá skippelni egy mellékküldetést), erre fel kell előre készülni, hogy egyáltalán nem tuti a siker.
3.) Nem figyeltem, hogy esetleg valamelyik kiadó felkarolta volna a játékot nálunk, de ha továbbra sem, akkor fontos, hogy a játék maga angol nyelvű. Ez engem ugyan nem zavarna, de a gyerek nyilván teljesen rám van így utalva. Ez elsősorban az item és skillkártyáknál fontos - többször van olyan, hogy az 'összes' valamilyen kártyából kell egyet választani, így vagy felolvasod (fordítod) az összes kártyát, vagy te választasz helyette. Mindkettő rossz, ha fel kell olvasni mindent, akkor leszáll az este/elszáll a kedv, ha meg te választasz, akkor meg pont a lényegről marad le a kölök..
4.) Maguk a figurák/helyszínek/kátyák/tokenek elég igényesek, sokadik játékra is bírta minden a strapát, pedig a fiam nem az az óvatoskodós típus. :) A grafikák/design is elég jók, nem kiemelkedő, de a témához nagyon jól illik.
5.) Ahogy Kecske jósolta, valóban nekiülős játék, nem nagyon volt 2 és fél óra alatt menet egyszer sem, mondjuk az jót jelent, hogy a gyereket eddig végig le tudta kötni. Viszont egy órára elővenni kb lehetetlen, a doboz levételétől számítva minimum 20 perc, mire el lehet kezdeni játszani, akkora van kb minden kipakolva..
Összességében gyereknek komolyabb boardgame-k felé kapudrognak szerintem igen jó, azért veteránabb boardgame-esknek inkább csak érdekességnek vinném be, nem mint a következő nagy őrületet.
Na igen, azért kezdett el érdekelni, mert az első talán 12 fejezet/küldetés, meg a kártyák és a teljes szabálykönyv le van fordítva. Aztán lehet mire megvenném és eljutnánk odáig már a többi küldetés meg a kiegészítők is meglesznek magyarul. Ahhoz sajnos túl drága és rétegjáték szerintem, hogy teljesen magyarul kiadják.
erre ne fogadj, civilization 30-45 per mire kirámolsz eleinte, és 4-4,5 óra alatt megy le egy játék. van benne többszáz lap, mind apróbetűs angol. miután megvettem, pár hónapra rá kijött magyarul. az mondjuk jó kérdés, hogy a kiegek is kijöttek e, vagy kijönnek e valaha, és mixelt nyelvű lesz a vége.. tehát jó döntés nem mindig egyértelmű vagy van, és esetfüggő.
Eleinte kicsinek tartottam ilyen komplex játékhoz a fiamat, mert most lesz csak 7 éves, de fél éve rápörgött egy Gazdálkodj Okosan-ra és azóta otthon Monopoly Junior-t meg a jó öreg lapozgatós könyveket nyomja felnőtt segédlettel persze.
helyes, sose tudhatod mihez kicsi, amíg ki nem próbálod. mocskos gyorsan tanulnak, nekem a kisebbik 6 és magic-ezik is, fejből tudja melyik angol nyelvű lap mi, pedig több száz fajta van a 6 pakliban.. kicsit a szint felett játszva tágítja a határait, ezektől fejlődik a legtöbbet szerintem.
amíg nem frusztrálja, és összességében feldobja, addig mindegy mi van a dobozon.
Hát majd kiderül, ha megjelenik és valaki teszteli :)
Az én lányom most lesz 2 éves és már ismerkedik a társasjátékokkal. Mikor hazamegyek, mindig mondja, h. "Apuci, játékot", ilyenkor leveszem azt amelyiket akarja (mostanában a Galaxis Roncsderbi a favorit) és az alkatrészeket pakolja ide-oda :) De szeret még a Star Wars és Lord of the Rings LCG-k tokenjeivel is játszani :)
"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."
Az összes kiegészítője jó. Azt meg felejtsd el, hogy lesz normális magyar verziója. Csak az angol.
Olyan félrefordítások vannak, amik miatt teljesen máshogy működnek lapok, mint ahogy kellene. És természetesen vitázni lehet rajtuk.
Teszem azt Lucky Duke képessége magyarul az, ha húznia kell lapot, akkor a felső két lapból választhat egyet, a másikat meg tegye vissza felülre.
Nos, minden körét úgy kezdi a játékos, hogy húz kettőt lapot. Akkor Duke a kettő közül egyet eltesz, majd egyet visszatesz? He?
Angolul meg (nem vágom pontosan, mert nincs előttem a lap), ha lapot kell felcsapnia, akkor 2-t csap fel és válaszhatsz belőlük.
Ergó, van fedezéked, rádlőnek, te kettőt csapsz fel, azok között ha egyik kör, akkor nyilván azt választod. Ugyanígy dinamittal. Felcsapsz kettőt és ha van nem pikk, akkor azt választod.
Börtönre is így.
Nagyon jópofa karakter képesség. Magyar lapszöveggel meg nincs értelme.
Nekem a High noon kieg is nagyon tetszett a plussz paklival, amiből a seriffnek kell minden körben egy mindenkire ható eseménylapot kitennie.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
én úgy értelmeztem volna alapból, hogy kettőt felcsap és egyet eldob, tehát nem egyet visszarak, mint a 3-ból kettős öreg.
megvettem közben magyarul a dodge city-t, mert a többiben benne van az a játékidegennek tűnő és azt lelassító mechanizmus pl. hogy a seriff event lapokat húzgál. a lucky-s félrefordítás benne van, de amúgy is pont olvastam róla a BGG-n szal whatever. a kieg maga elég jó, bár ide is kell netes faq, mert felmerül, hogy pl. utolsó két embernél sör tilos e csak, vagy whisky, tequila is? (apropó, amúgy tequila joe elég lame, hogy csak a sörre hat).
A zöld lapok kicsit elviszik a mocsárba a játékot néha, mert a seriffemen 7 játékosban a végén egy banditával voltam szemben, ő 1 hp-n pucéran, én 5-ön, és 8 kék+zöld lapom volt kirakva. Azért ez a vadnyugati feelingnek eléggé odarak, inkább powered armouros volt.. ;) tehát sokat veszít a játék a pörgősségéből, meg abból a hangulatból, hogy a lövés azért az egy lövés. ennyi védőlappal inkább csak egy kétségbeesett légyfing a szélben.
Ami még apróság, hogy kiba jó az a rengeteg kari, de sokszor még unbalance-osabbak, mint az alapok (ráadásul kicsit eltérő a színe a hátlapjának a kártyán is, ami nyomdai igénytelenség). Pl. azt az Apache Kid-et ne mondja már nekem senki, hogy balanceos - és még úgy se, hogy ha nem hat rá valami, akkor azt engedjük jótékonyan visszavenni kézbe. Az, hogy a játék összemechanizmusának 25%-ka ki van iktatva ellene úgy ahogy van, azért "kissé" többet ér, mint egy életpont veszteség. Ha egy kicsit is jobb játékos van vele, akkor már az elején rá kell menni, mert bedönti az egész játékot.
A legtáposabb karakter még mindig az alap paklis fazon, akinek a bangje ellen két nem talált kell.
Szorongass a kezedben egy sorozatlövő fegyvert, spórolj sok bang lapot össze, aztán egy kör alatt leépíted akár azt a seriffet is, akit felvázoltál.
Egyébként meg pont ezért kellene a többi "játékidegen" extra event lap megoldás. Mennyit lassít, hogy a seriff egy extra lapot felcsap, felolvas és done?
Teszem azt van olyan lap, hogy szellemváros. Minden már kiesett játékos visszaéled egy kör erejére 3 lappal. Aztán hipp-hopp leszámolhatnak a seriffel, ha úgy adódik. Meg a Daltonok, akik mindenkitől a köre elején elvesznek egy lapot az asztalról.
Amúgy is, a seriffre ki kell rakni 2 dinamitot Az általam említett pacákkal, 2x akkora eséllyel éled túl, mint a többi játékos.
A seriffet meg bele kell hajszolni esetleg egy helyettes kinyírásába. Akkor bukta minden lap.
Az meg a másik, hogy ha sokat pakol le, akkor sok közül lehet csemegézni a cat baluval, meg a pánikkal.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
slab the killer nem sokat ér imo, lazán veri
- aki bármilyen lapot eldob nem találtként
- aki csereszabatos miss/bang-gel
- aki kettőből gyógyul
- meg bárki aki épp messzebbről látszik és ismétlő közelben sincs.
az igazán undorító lap imho a kezdőből a 3-at felhúz, egyet visszarak, mert így az utána jövővel azt csinál, amit akar börtön/dinamit terén..
btw ha már csak két ember marad, akkor tequila és whiskey se játszik, vagy csak a sör nem? kerestem ilyen FAQ-t ami a Memoir 44-hez is van, meg a többinél, de itt nem találtam, pedig kérdéses mechanizmus az van benne sz*rásig.. :)
Aki bármilyen lapot bedob nemtaláltként az tök jól kettesével eldobja az összes lapját, majd meghal. Ha lövök 4 banget Slabbel, akkor 8 lapot dobj be rá.
A messzeség meg csak egy álvédelem.
Cat balou a fedezékedre, távcső kipattint és hejho silver.
Aki erős még, főleg seriffként az a muki, aki bármikor beforgathat egy életet egy laphúzásért.
Nicsak egy wells fargo, húzok 3-at, kocsma, égetek még 1 életet, húzok egyet, még 1 élet, húzok egy tekilát, égetek 1et, húzok. Egész durván megy a pörgetés.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
majdnem minden játékban benen volt Slab de sose tudott tarolni, távcsőből kettő van amúgy csak kieggel is, és azt dobatják el elsőnek mindig no matter what még a 6 éves kiebbik fiam is annyira egyértelmű (mert nővelné a lopási távot, abból meg van sok), szal no wai, tehát matematikailag nem is érdemel szót.
A körönként egy effektes kiegeket nem volt szerencsém próbálni és én is eltudok képzelni sok hangulatos effektet, szal arról csak teoretikusan tudok nyilatkozni. Eddig bárki akivel beszéltem azt mondta, hogy azt a kieget kár volt megvennie, mert elrontja a játékot kb., és anélkül tolják, te voltál konkrétan az első aki dícsérte, szal ezek után kipróbálom akkor, köszi. :)
Amúgy nem tettem volna, mert elég hihető érv volt amit mondtak, én eddig csak az Arkham horrorban találkoztam a körönkénti event lappal meg hasonló soha véget nem érő 4+ órás "csodákban", és ott is geci idegesítő volt, esetek nagy részében mindig elfelejtette vaki frissíteni, vagy hogy épp mi az effekt, cserébe jó sok zavart okozott és ha figyeltél rá véletlen, akkor meg jól be is lassította. Szerintem ebben a játékban két dolog szép:
1.) A nem tudod ki kicsoda effekt (mint pl. a BSG-ben is, hogy ki a Cylon, csak itt nem annyira erősen, de így se rossz)
2.) És az, hogy rohadt pörgős, nem kell minden lapnál bekalkulálni 25 másik effektet ami kinn van. És ezáltal még jobban kijön az amúgy nem túl nehezen kitalálható 1.-es effekt, kicsit dob rajta.
Na ez utóbbit nem szerencsés sztem lassítani semmivel, de akkor majd úgy próbálom ki, hogy nincs benne a zöld lapos rommá tápolási kieg. :)
Mindegy, én úgy játszottam, hogy nem tettem le az asztalra a távcsövet, amíg nem volt érdekem.
Kezemből random 6-8 lapból nehezebb a jókat kilopni, eldobatni. És más sem érzi magát annyira fenyegetve, mintha csak gyülnének előttem a kék és zöld lapok kiterítve, mint Karácsonykor és még nem tudja, hogy vele vagyok-e vagy sem.
A körönkénti lapok elfelejtése meg érdekes dolog. Egy seriff van, az ő dolga minden előtt, még mielőtt lapot húzna, hogy egy lapot csapjon fel egy fekete pakliból.
Kivéve, ha high noont húzott, mert az kint marad és rettenetesen felgyorsítja a játékot.
Miszerint minden player a köre elején sérül egyet, mert kitört a párbaj háború.
Aztán az nagy szpacs tud lenni, ha kint van egy dinamit, vagy börtön és a seriff felcsap egy lapot, hogy erre a körre minden lap színe kör, vagy pikk. (két külön event). A dinamit garantált robban és a börtön is fixen kiblokkol, vagy ha pikk event van, akkor fixen kiszabadulsz. A hordó nem fog működni, vagy egy körre halhatatlan leszel.
Van még a nincs bang! lap kijátszás egy körig, nincs piálás, szellemváros, mindenki +1et húz, -1-et. Ilyesmik.
Mivel akkoriban, amikor aktívan bangoztunk a kollégákkal, kormányváltás előtt volt az ország és (internal IT-s voltam bent a Miniszterelnökségen) nem volt gyakorlatilag munka az utolsó 1-2 hónapban. Naponta játszottunk vagy 5 party banget. Akkor azért hamar meg lehet unni és ki lehet ismerni ki hogyan játszik banditát, renegátot, helyettest. Kellett a kiegészítő, mint egy falat kenyér. Ha valaki pár havonta lenyom 5-8 Bang!et, lehet nem kéri ezekből.
Mi meg sem tudom mondani mennyi Bang!et játszottunk le azokban a hónapokban. Száz játék legalább volt...
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
6-8 lap hogy van a kezedben? az életerő a kör végi limit (kivéve az egy darab 10-es képességűnek, aki 3 HP-s és nálunk mindig meghalt még mielőtt elsőnek jött volna :S), így 3-4 lap van benne, de még annyi sem..
télleg tud vki a bangen és a BSG-n kívül olyan társast, amiben ez a nem tudni ki kicsoda ficsör még hangsúlyosabb? gondolom BGG-n erre van vmi kategória kifejezés is, csak nem tudom mi.. :)
#mégse, a bluffing és a deduction kombóval írják le.. :/
Terminator Genisys terepasztalos játék a Warlord Games-től (Bolt Action, Black Powder stb.)
rwurl=http://www.warlordgames.com/wp-content/uploads/2015/04/TG-70-Box-Mockup-...
"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."
FYI digitalis tarsasjatekok vannak a heti Humble Bundle-ben. Catan, Ticket to Ride, Magnifico, etc.
Regen minden jobb volt.
Sóderbánya, de hétvégén minden kiderül:
1-4 fős kooperatív társas a Games Workshoptól, orgyilkosok vs káosz.
Starcraft játék a Prodostól?
Valamint HALO űrcsata a Spartan Games-től. A későbbiekben pedig felszíni csatát szimuláló játékok - járművek 10 vagy 15 mm-ben és 28 mm-es skirmish.
"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."
Holnapra a köv játékok vannak belőve:
Hyperborea
rwurl=http://cf.geekdo-images.com/images/pic2004236_t.jpg
Conan a barbár univerzumában játszódó euro, bár semmi köze a conan-hoz.
Eclipse
rwurl=http://cf.geekdo-images.com/images/pic1173341_t.jpg
Elvileg egy Twilgiht Imperium light verzió. Kiváncsi vagyok, mert a TI-t szeretem, viszont tényleg túl hosszú. Ha ez tömörebben visszaadja ugyanazt, már megérte.
Assassinorum: Execution Force
Hozzá egy videó:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=LC36Xy-zAVA
"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."
Legújabb szerzemény:
Castles of Mad King Ludwig
rwurl=http://cdn.miniaturemarket.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78...
rwurl=http://1.bp.blogspot.com/-Gqg8V-RwoCw/U8Z00RXtD4I/AAAAAAAAuuE/BxPlKJkAd3...
rwurl=http://2.bp.blogspot.com/-MUOo33Zxr00/U8Z4_VgrS6I/AAAAAAAAuug/_0grjJZKcl...
Kastélyépítős euro 1-2 nagyon ötletes mechanikával. Az adott körben megvásárolható lapkák (szobák) árát egy dedikált játékos (master builder) határozza meg. Ez azt jelenti, hogy abban a körben minden játékos neki fizet pénzt a szobákért, a master builder viszont a banknak. Az utána jövő körben már viszont következő játékos lesz a master builder, tehát 4 játékos esetén a master builder optimális esetben 1 kör alatt kell, hogy összegyűjtsön annyi lóvét, ami elég lesz a következő 3 körre.
8 fajta szoba tipus van, pl. living room, sleeping room, activity room, stb. Minden szoba önmagában is ér pontot, de a szobák más szomszédos szobák után is érhetnek pontot. Pl a fenti képen a nagy lila színű living room 1 pontot ér (bal-felső sarok), viszont minden további szomszédos sleeping room-ok után ér még 4 pontot.
További pontgyűjtési lehetőség kártyákkal lehetséges, ezeket a játék végén kell hozzáadni a pontszámhoz. Ezek a kártyák pl ilyenek, hogy '2 pont minden egyes megépített kert után', '2 pont minden egyes 150 négyzetméteres szoba után', stb.
Mindezeken kívül vannak közös célok, ahol szintén lehet pontokat nyerni. Ezeket hívják king's favor-nek. A játék elején sorsoljuk ki és ezek hasonlóak a kártyák követelményeihez, viszont bárki teljesítheti. Az első helyezett itt 8 pontot kap, a második 4-et, a harmadik 2 pontot.
3 partit játszottam eddig a játékkal. Egy 4 személyest és 2x2 személyest. Voltak fenntartásaim, hogy mennyire játszható ez 2 emberrel, mivel ez a vásárlós mechanika ordít a 3 de inkább 4 ember után, de kellemesen csalódtam.
A játék másik előnye, hogy egyszerű és egyben nagyon kombinálós is. Azt nem mondom, hogy bármilyen társaságba be lehet dobni a játékot, de az biztos, hogy nem kellenek hozzá gémer haverok, hogy lehessen vele játszani.
Már több helyen is előrendelhető az Alien VS Predator - The Hunt Begins társasjáték:
Főnixcsarnok
Tuan
Gém Klub
rwurl=http://shop.prodosgames.com/729-thickbox_default/avp-the-hunt-begines-bo...
"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."
és amúgy jó?
Ah, de jol neznek ki ezek.
De foreveralone letemre no way, hogy ilyenekre kiadjak 20-30K-kat, hogy porosodjanak :/
Regen minden jobb volt.
A fiam szereti a társasjátékokat és a lapozgatós könyveket, ezért egy ideje szemezek a Mystic Mouse társasjátékkal, csak az alap is elég drága, hát még a kiegészítők ... ismertető alapján nagyon jó lehet és élvezné a gyerek, de hol lelek róla ilyen tesztet vagy objektív leírást?
BGG, reddit, youtube review videó ha nincs, akkor Szellemlovasban van egy hetes kipróbálás 15% vagy mennyi áron (gyakorlatilag visszavásárlási garancia vagy mi).
Köszi szépen, majd utána járok. Az az igazság, hogy többen hülyének neveztek, mert ez egy 20K körüli társasjáték, de az az igazság, hogy ha azt nézem 10-14K-t elkérnek egy sima fapados táblás játékért is, ahhoz képest nem drága. A pénztárcámhoz képest meg de. A küldetések nagyobbik része viszont letölthető magyar nyelven, nagyon szép figurák vannak hozzá, összetett a játék, ezért gondolom tetszene a gyereknek.
https://boardgamegeek.com/boardgame/124708/mice-and-mystics
ha ez az, ez tényleg szép. Ezek a fajta igényes figurás játékok amúgy tipikusan mocskos sokáig tartanak, bonyolult a szabálya, azaz felnőtt is kell, és nem lesz hozzá idegrendszered pár játék után. szóval nem az ára a baj, hanem hogy tipikusan nem az a kategória, amit előkapsz ha van kis időd. én mindenképp kipróbálnám, rákérdeznék, akár ingyen is ki lehet néha ha helyben játszol, folyton vannak játéksession-ök is.
Nekünk megvan a Mice&Mystics, a gyerek 6 és fél volt, amikor először játszottunk, és nagyon élvezte. Azt nem merném állítani, hogy teljesen megértette elsőre, de pár menet után már ő figyelmeztetett egyes szabályokra, szóval vágja. Az alapjai nem bonyolultak egyáltalán, de azért én elég sokfajta társast próbáltam az utóbbi pár évben, az lehet, hogy segít. ;) Pár észrevétel:
1.) A körítő story ("lore") nagyon gyerekbarát, letöltöttem a magyar verziót és felolvastam (nem próbáltam szinkronfordítást, valószínűleg helyesen :D), az nagyon sokat adott hozzá, ajánlom. Maga a játék úgy épül fel, hogy egy történetet játszotok végig, egy játék egy előre megírt fejezet, ahol gyakorlatilag helyszínről helyszínre mennek a hősök, és szinte minden helyszínen van valami speciális történet, esetleg elágazás, speciális szörny, stb. Ez mindenképpen segít fenntartani az érdeklődést, nem csak egy kontextus nélküli hentelés a játék. (Viszont van is vele bajom, mert picit megtöri a ritmust, hogy mindig vannak kvázi 'lokális szabályok', amire figyelni kell. Azért nem vészes.)
2.) Mi ketten játszottunk, 2-2 egeret irányítva, de ideálisabb lenne négyen játszani, kevésbé oszlik meg a figyelem úgy. Nem tudom, hogy ehhez kötődik-e, de fontos, hogy hiába gyerekbarát a körítés, ez egy vérbeli coop boardgame, azaz egyáltalán nem könnyű. Az első fejezetet például a negyedik próbálkozásra sikerült teljesíteni (ráadásul muszáj volt hozzá skippelni egy mellékküldetést), erre fel kell előre készülni, hogy egyáltalán nem tuti a siker.
3.) Nem figyeltem, hogy esetleg valamelyik kiadó felkarolta volna a játékot nálunk, de ha továbbra sem, akkor fontos, hogy a játék maga angol nyelvű. Ez engem ugyan nem zavarna, de a gyerek nyilván teljesen rám van így utalva. Ez elsősorban az item és skillkártyáknál fontos - többször van olyan, hogy az 'összes' valamilyen kártyából kell egyet választani, így vagy felolvasod (fordítod) az összes kártyát, vagy te választasz helyette. Mindkettő rossz, ha fel kell olvasni mindent, akkor leszáll az este/elszáll a kedv, ha meg te választasz, akkor meg pont a lényegről marad le a kölök..
4.) Maguk a figurák/helyszínek/kátyák/tokenek elég igényesek, sokadik játékra is bírta minden a strapát, pedig a fiam nem az az óvatoskodós típus. :) A grafikák/design is elég jók, nem kiemelkedő, de a témához nagyon jól illik.
5.) Ahogy Kecske jósolta, valóban nekiülős játék, nem nagyon volt 2 és fél óra alatt menet egyszer sem, mondjuk az jót jelent, hogy a gyereket eddig végig le tudta kötni. Viszont egy órára elővenni kb lehetetlen, a doboz levételétől számítva minimum 20 perc, mire el lehet kezdeni játszani, akkora van kb minden kipakolva..
Összességében gyereknek komolyabb boardgame-k felé kapudrognak szerintem igen jó, azért veteránabb boardgame-esknek inkább csak érdekességnek vinném be, nem mint a következő nagy őrületet.
Na igen, azért kezdett el érdekelni, mert az első talán 12 fejezet/küldetés, meg a kártyák és a teljes szabálykönyv le van fordítva. Aztán lehet mire megvenném és eljutnánk odáig már a többi küldetés meg a kiegészítők is meglesznek magyarul. Ahhoz sajnos túl drága és rétegjáték szerintem, hogy teljesen magyarul kiadják.
erre ne fogadj, civilization 30-45 per mire kirámolsz eleinte, és 4-4,5 óra alatt megy le egy játék. van benne többszáz lap, mind apróbetűs angol. miután megvettem, pár hónapra rá kijött magyarul. az mondjuk jó kérdés, hogy a kiegek is kijöttek e, vagy kijönnek e valaha, és mixelt nyelvű lesz a vége.. tehát jó döntés nem mindig egyértelmű vagy van, és esetfüggő.
Eleinte kicsinek tartottam ilyen komplex játékhoz a fiamat, mert most lesz csak 7 éves, de fél éve rápörgött egy Gazdálkodj Okosan-ra és azóta otthon Monopoly Junior-t meg a jó öreg lapozgatós könyveket nyomja felnőtt segédlettel persze.
helyes, sose tudhatod mihez kicsi, amíg ki nem próbálod. mocskos gyorsan tanulnak, nekem a kisebbik 6 és magic-ezik is, fejből tudja melyik angol nyelvű lap mi, pedig több száz fajta van a 6 pakliban.. kicsit a szint felett játszva tágítja a határait, ezektől fejlődik a legtöbbet szerintem.
amíg nem frusztrálja, és összességében feldobja, addig mindegy mi van a dobozon.
Hát majd kiderül, ha megjelenik és valaki teszteli :)
Az én lányom most lesz 2 éves és már ismerkedik a társasjátékokkal. Mikor hazamegyek, mindig mondja, h. "Apuci, játékot", ilyenkor leveszem azt amelyiket akarja (mostanában a Galaxis Roncsderbi a favorit) és az alkatrészeket pakolja ide-oda :) De szeret még a Star Wars és Lord of the Rings LCG-k tokenjeivel is játszani :)
"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."
Bang-hez melyik a legjobb kiegészítő? Elsődleges szempont lenne, hogy ne törje meg a játék lendületét, pörgős maradjon, csak változatosságot hozzon.
Még előny, ha magyar, meg az se árt, ha kapható.. :Đ
Az összes kiegészítője jó. Azt meg felejtsd el, hogy lesz normális magyar verziója. Csak az angol.
Olyan félrefordítások vannak, amik miatt teljesen máshogy működnek lapok, mint ahogy kellene. És természetesen vitázni lehet rajtuk.
Teszem azt Lucky Duke képessége magyarul az, ha húznia kell lapot, akkor a felső két lapból választhat egyet, a másikat meg tegye vissza felülre.
Nos, minden körét úgy kezdi a játékos, hogy húz kettőt lapot. Akkor Duke a kettő közül egyet eltesz, majd egyet visszatesz? He?
Angolul meg (nem vágom pontosan, mert nincs előttem a lap), ha lapot kell felcsapnia, akkor 2-t csap fel és válaszhatsz belőlük.
Ergó, van fedezéked, rádlőnek, te kettőt csapsz fel, azok között ha egyik kör, akkor nyilván azt választod. Ugyanígy dinamittal. Felcsapsz kettőt és ha van nem pikk, akkor azt választod.
Börtönre is így.
Nagyon jópofa karakter képesség. Magyar lapszöveggel meg nincs értelme.
Nekem a High noon kieg is nagyon tetszett a plussz paklival, amiből a seriffnek kell minden körben egy mindenkire ható eseménylapot kitennie.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
én úgy értelmeztem volna alapból, hogy kettőt felcsap és egyet eldob, tehát nem egyet visszarak, mint a 3-ból kettős öreg.
megvettem közben magyarul a dodge city-t, mert a többiben benne van az a játékidegennek tűnő és azt lelassító mechanizmus pl. hogy a seriff event lapokat húzgál. a lucky-s félrefordítás benne van, de amúgy is pont olvastam róla a BGG-n szal whatever. a kieg maga elég jó, bár ide is kell netes faq, mert felmerül, hogy pl. utolsó két embernél sör tilos e csak, vagy whisky, tequila is? (apropó, amúgy tequila joe elég lame, hogy csak a sörre hat).
A zöld lapok kicsit elviszik a mocsárba a játékot néha, mert a seriffemen 7 játékosban a végén egy banditával voltam szemben, ő 1 hp-n pucéran, én 5-ön, és 8 kék+zöld lapom volt kirakva. Azért ez a vadnyugati feelingnek eléggé odarak, inkább powered armouros volt.. ;) tehát sokat veszít a játék a pörgősségéből, meg abból a hangulatból, hogy a lövés azért az egy lövés. ennyi védőlappal inkább csak egy kétségbeesett légyfing a szélben.
Ami még apróság, hogy kiba jó az a rengeteg kari, de sokszor még unbalance-osabbak, mint az alapok (ráadásul kicsit eltérő a színe a hátlapjának a kártyán is, ami nyomdai igénytelenség). Pl. azt az Apache Kid-et ne mondja már nekem senki, hogy balanceos - és még úgy se, hogy ha nem hat rá valami, akkor azt engedjük jótékonyan visszavenni kézbe. Az, hogy a játék összemechanizmusának 25%-ka ki van iktatva ellene úgy ahogy van, azért "kissé" többet ér, mint egy életpont veszteség. Ha egy kicsit is jobb játékos van vele, akkor már az elején rá kell menni, mert bedönti az egész játékot.
http://www.makinggameofthrones.com/production-diary/2015/6/18/monopoly-g...
Non serviam
A legtáposabb karakter még mindig az alap paklis fazon, akinek a bangje ellen két nem talált kell.
Szorongass a kezedben egy sorozatlövő fegyvert, spórolj sok bang lapot össze, aztán egy kör alatt leépíted akár azt a seriffet is, akit felvázoltál.
Egyébként meg pont ezért kellene a többi "játékidegen" extra event lap megoldás. Mennyit lassít, hogy a seriff egy extra lapot felcsap, felolvas és done?
Teszem azt van olyan lap, hogy szellemváros. Minden már kiesett játékos visszaéled egy kör erejére 3 lappal. Aztán hipp-hopp leszámolhatnak a seriffel, ha úgy adódik. Meg a Daltonok, akik mindenkitől a köre elején elvesznek egy lapot az asztalról.
Amúgy is, a seriffre ki kell rakni 2 dinamitot Az általam említett pacákkal, 2x akkora eséllyel éled túl, mint a többi játékos.
A seriffet meg bele kell hajszolni esetleg egy helyettes kinyírásába. Akkor bukta minden lap.
Az meg a másik, hogy ha sokat pakol le, akkor sok közül lehet csemegézni a cat baluval, meg a pánikkal.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
slab the killer nem sokat ér imo, lazán veri
- aki bármilyen lapot eldob nem találtként
- aki csereszabatos miss/bang-gel
- aki kettőből gyógyul
- meg bárki aki épp messzebbről látszik és ismétlő közelben sincs.
az igazán undorító lap imho a kezdőből a 3-at felhúz, egyet visszarak, mert így az utána jövővel azt csinál, amit akar börtön/dinamit terén..
btw ha már csak két ember marad, akkor tequila és whiskey se játszik, vagy csak a sör nem? kerestem ilyen FAQ-t ami a Memoir 44-hez is van, meg a többinél, de itt nem találtam, pedig kérdéses mechanizmus az van benne sz*rásig.. :)
Mi úgy játszottuk, hogy csak a kocsma ér f2fben.
Aki bármilyen lapot bedob nemtaláltként az tök jól kettesével eldobja az összes lapját, majd meghal. Ha lövök 4 banget Slabbel, akkor 8 lapot dobj be rá.
A messzeség meg csak egy álvédelem.
Cat balou a fedezékedre, távcső kipattint és hejho silver.
Aki erős még, főleg seriffként az a muki, aki bármikor beforgathat egy életet egy laphúzásért.
Nicsak egy wells fargo, húzok 3-at, kocsma, égetek még 1 életet, húzok egyet, még 1 élet, húzok egy tekilát, égetek 1et, húzok. Egész durván megy a pörgetés.
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
majdnem minden játékban benen volt Slab de sose tudott tarolni, távcsőből kettő van amúgy csak kieggel is, és azt dobatják el elsőnek mindig no matter what még a 6 éves kiebbik fiam is annyira egyértelmű (mert nővelné a lopási távot, abból meg van sok), szal no wai, tehát matematikailag nem is érdemel szót.
A körönként egy effektes kiegeket nem volt szerencsém próbálni és én is eltudok képzelni sok hangulatos effektet, szal arról csak teoretikusan tudok nyilatkozni. Eddig bárki akivel beszéltem azt mondta, hogy azt a kieget kár volt megvennie, mert elrontja a játékot kb., és anélkül tolják, te voltál konkrétan az első aki dícsérte, szal ezek után kipróbálom akkor, köszi. :)
Amúgy nem tettem volna, mert elég hihető érv volt amit mondtak, én eddig csak az Arkham horrorban találkoztam a körönkénti event lappal meg hasonló soha véget nem érő 4+ órás "csodákban", és ott is geci idegesítő volt, esetek nagy részében mindig elfelejtette vaki frissíteni, vagy hogy épp mi az effekt, cserébe jó sok zavart okozott és ha figyeltél rá véletlen, akkor meg jól be is lassította. Szerintem ebben a játékban két dolog szép:
1.) A nem tudod ki kicsoda effekt (mint pl. a BSG-ben is, hogy ki a Cylon, csak itt nem annyira erősen, de így se rossz)
2.) És az, hogy rohadt pörgős, nem kell minden lapnál bekalkulálni 25 másik effektet ami kinn van. És ezáltal még jobban kijön az amúgy nem túl nehezen kitalálható 1.-es effekt, kicsit dob rajta.
Na ez utóbbit nem szerencsés sztem lassítani semmivel, de akkor majd úgy próbálom ki, hogy nincs benne a zöld lapos rommá tápolási kieg. :)
Mindegy, én úgy játszottam, hogy nem tettem le az asztalra a távcsövet, amíg nem volt érdekem.
Kezemből random 6-8 lapból nehezebb a jókat kilopni, eldobatni. És más sem érzi magát annyira fenyegetve, mintha csak gyülnének előttem a kék és zöld lapok kiterítve, mint Karácsonykor és még nem tudja, hogy vele vagyok-e vagy sem.
A körönkénti lapok elfelejtése meg érdekes dolog. Egy seriff van, az ő dolga minden előtt, még mielőtt lapot húzna, hogy egy lapot csapjon fel egy fekete pakliból.
Kivéve, ha high noont húzott, mert az kint marad és rettenetesen felgyorsítja a játékot.
Miszerint minden player a köre elején sérül egyet, mert kitört a párbaj háború.
Aztán az nagy szpacs tud lenni, ha kint van egy dinamit, vagy börtön és a seriff felcsap egy lapot, hogy erre a körre minden lap színe kör, vagy pikk. (két külön event). A dinamit garantált robban és a börtön is fixen kiblokkol, vagy ha pikk event van, akkor fixen kiszabadulsz. A hordó nem fog működni, vagy egy körre halhatatlan leszel.
Van még a nincs bang! lap kijátszás egy körig, nincs piálás, szellemváros, mindenki +1et húz, -1-et. Ilyesmik.
Mivel akkoriban, amikor aktívan bangoztunk a kollégákkal, kormányváltás előtt volt az ország és (internal IT-s voltam bent a Miniszterelnökségen) nem volt gyakorlatilag munka az utolsó 1-2 hónapban. Naponta játszottunk vagy 5 party banget. Akkor azért hamar meg lehet unni és ki lehet ismerni ki hogyan játszik banditát, renegátot, helyettest. Kellett a kiegészítő, mint egy falat kenyér. Ha valaki pár havonta lenyom 5-8 Bang!et, lehet nem kéri ezekből.
Mi meg sem tudom mondani mennyi Bang!et játszottunk le azokban a hónapokban. Száz játék legalább volt...
"Az élet egy nagy szarosszendvics és minden nap egy újabb harapás" -ismeretlen gerilla feljegyzése
6-8 lap hogy van a kezedben? az életerő a kör végi limit (kivéve az egy darab 10-es képességűnek, aki 3 HP-s és nálunk mindig meghalt még mielőtt elsőnek jött volna :S), így 3-4 lap van benne, de még annyi sem..
télleg tud vki a bangen és a BSG-n kívül olyan társast, amiben ez a nem tudni ki kicsoda ficsör még hangsúlyosabb? gondolom BGG-n erre van vmi kategória kifejezés is, csak nem tudom mi.. :)
#mégse, a bluffing és a deduction kombóval írják le.. :/