Jelenlegi hely

Ki milyen filmet látott a héten?

Utolsó bejegyzés


Igazából annyi, hogy máig a Dawn of the Dead remake - vagyis az első rendezése - messze a legjobb filmje, és azzal még sokkal többet ígért, mint amit végül (?) sikerült elérnie. Én inkább bírom, mint nem (a 300, a Watchmen, a Man of Steel és a kibővített BvS is bejött tőle), de a DotD volt az utolsó olyan mozija, amit nem nevezhetünk megosztónak (kivéve a zombi-puristák részéről, akik utálják a gyors zombikat benne, de whatever :D), ráadásul a Sucker Punch és a mozis BvS is borzalmasra sikerült (de főleg a Sucker Punch :D).

Kb. egy nagyon kreatív, kivételes képességű profinak tűnt elsőre, aztán fokozatosan, filmről filmre egyre öncélúbb és szedett-vedettebb cuccokat tett le az asztalra. Szvsz minél nagyobb szabásúbb egy film, Snyder annál bénább végeredményt tud kihozni belőle, szóval meg kellett volna maradnia a kisebb zsánermoziknál, és fuck knows, lehet, hogy most az új Tarantinoként ünnepelnénk.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Számomra pont a Dawn of the Dead volt egy túlhypeolt film, de lehet azért mert ez a zombis baromság engem sose érdekelt. A Watchment viszont nem csak Snyder legjobb filmjének tartom, hanem a valaha készült legjobb képregényfilmnek, és még általában is a valaha készített egyik legjobb filmnek. Nekem a Sucker Punch is tetszett. Egyedül BvS az amit viszont tényleg nem értek, hogy tudta ennyire elrontani.



A Watchmennel az a bajom, hogy bár a DotD-től viszonylag sokkal lemaradva én is azt rakom második helyre a Snyder-életműben, a lezárást leszámítva olyan hűséges adaptáció, hogy mindent látok benne, csak magát Snydert nem. :D Jó film, sőt, a brutálhosszú verziója nagyon jó film, csak nem ad hozzá semmit a képregényhez.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Hmm. Szerintem önmagában, hogy meg tudta filmesíteni a képregényt már az is óriási bravúr. Nekem kifejezetten azért is tetszik mert ennyire hű maradta matériához. Snyder erőssége, hogy a látványt nagyon jól összehangolja a zenékkel, h a karaktereket nagyon - nem tudok jobb szót sajnos - badassnek tudja beállítani, nagyon jól koordinálja az akciókat, egyszóval jól tudja epické tenni a dolgokat, olyan jeleneteket alkot amitől az ember teljesen tűzben ég. Ez valszeg a videoklip rendezői múltjából fakad. Nem kell mindig mindent a rendezőnek átformálni csak azért, hogy látszódjon a keze nyoma, egy konzervatív megközelítés néha sokkal jobb a végeredmény szempontjából. Ha egy film rohadt jó, az akkor is az ő érdeme lesz rendezőként.



Szerintem a Watchmen (főleg a rendezői) nem csak azért egy nagyszerű film mert jó a története(hála a képregénynek) hanem mert hozzá tudott tenni Snyder valamit. Hozzá adta a saját vizuális stílusát ami gyönyörű lett. A színek, kamera mozgások, belassítások, a designe...
A Sucker Punch tényleg szar volt, ahogy az a baglyos filmje sem jott be, de DC fronton sem alkotott emlékezeteset.

Más: Pótoltam Verbinski filmeket.
The Lone Ranger
Borzasztóan tetszett. Egy gigászi költségvetésű kaland-western-vígjáték aminek nagyon erős lett a vizualitása és konkrétan egy annyira lenyűgöző világot alkottak benne hogy lehetne csinálni neki Disneylandben egy theme parkot is. Maximálisan szórakoztatott, néhol még el is varázsolt a film. Sajnálom hogy kihagytam moziban.

Rango
Végre egy animációs film ami nem csak azért szól a felnőtteknek mert rogyásig pakolták popkultúrális utalásokkal. Depp itt is remekel benne. Megtekintését pedig mindenkinek ajánlanám, talán az egyik legjobb animációs film amit láttam.



Igen, az biztos, hogy amit a képregényből vizuálisan ki lehetett hozni, azt Snyder (meg a kosztumtervezők, set designerek, CG-melósok stb.) ki is hozta, de az már a Dawn of the Deadnél is látszott, hogy nagyon ért a beállításokhoz, a színvilághoz meg úgy ánblokk a képi hangulatteremtéshez, a 300-nál meg a képregény hűséges fordítása is sikerült már neki korábban. Ebből a szempontból mondhatni neki nem volt nagy kunszt a Watchmen képi modernizálása, viszont a 300-ban pont az volt az érdekes, hogy amit ők adtak hozzá az anyaghoz (a Gorgo királynős részek), az elég durván gyenge lett, és ezért kíváncsi lettem volna, hogy a Watchmen esetében mit raktak volna össze.

Egyébként meg én az adaptációkkal úgy vagyok, hogy nem szeretem a szolgai feldolgozásokat, mert azzal végeredményben nem sok újat alkotsz. A Watchmenből is akkor lehetett volna igazán mestermű, ha nem csak egy 4 órás film tudja áthozni a képregényt, hanem mondjuk egy 2 és fél órás, ami jó érzékkel használ fel elemeket (nem feltétlenül az egzakt sztorit akár, hanem csak motívumokat), változtat egyes dolgokon és annyi újat ad hozzá, hogy a film nemcsak egy mellékes cucc a képregény mellé, hanem egy jelentős új anyag ugyanabból a témából.

Pl. ott van a Blade Runner, aminek nincs olyan sok köze könyvhöz, ami a tényleges cselekményt illeti, viszont olyan jól hozza át a könyv világát, motívumait és végeredményben olyan jól mondja el másképpen ugyanazt a mondanivalót (mondjuk néhol másutt van a hangsúly, de ez is csak azt bizonyítja, hogy mennyire jó a film, mert eredeti), hogy kötelező elolvasnod a könyvet és megnézned a filmet is, ha a teljes képre vagy kíváncsi. A Dawn of the Dead is így viszonyult az eredetihez és mindkét film csak nyert vele.

A Watchmennél igazából az volt a szerencse, hogy a képregény nagyon is megfilmesíthető volt abban a formában (terjengős, tényleg mindent magában foglaló, szolgai adaptáció), amit választottak, de pont emiatt filmként nem annyira erős, mint képregényben.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Amúgy ez Snyder erőssége. Erősen látvány orientált rendező. Szerintem azért volt olyan jó a Watchmen is mert adott volt a történet, karakterek és neki főleg csak a vizuális ábrázolás móddal kellett foglalkoznia.
A Sucker Punch, aminek a történetéért is ő felelt, finoman szólva is förtelmes volt.



Ezek még a legutóbbi SW-k utáni trauma nyomai? Vagy te tényleg nem láttál még "Disney hercegnős" rajzfilmet amiben 90%-ban női főszereplő van?:)



Sztem a Lone Ranger a Karib-tenger kalózai 1 óta a legjobb kalandfilm volt, és évtizedek óta a legjobb western :)



Az a helyzet hogy egyet kell, hogy értsek.



Én ezt nem láttam még, de jobb, mint az Unforgiven vagy a Proposition? :O

Respect is not given. It's taken.



Más. A Lone Ranger bár néhol komoly, inkább vehető egy nagyon látványos családi filmnek, mert van benne kaland és humor is. Nem lehet összehasonlítani egy komoly drámával.
Amúgy eddig ha kalandfilmről volt szó nekem mindig a Múmia és a Karib 1 volt az etalon. A Lone Ranger-t még csak egyszer láttam, de sanszos hogy melléjük fog kerülni.



Proposition-t nem láttam, de jónak tűnik, pótolni fogom. Mondjuk úgy, hogy az Unforgiven utáni időszakra gondoltam. Ilyen 3:10 to Yuma-t szerintem simán überel a Lone Ranger westernként is, de amit Nicodemus is írt, ez inkább kalandfilm.



és évtizedek óta a legjobb western :)

Erre a félmondatra reagáltam, nem a kalandfilm kitételre, azt ugyanis simán el tudom képzelni.

Respect is not given. It's taken.



Nem akarok belemenni, hogy most akkor a képzeletbeli dobogón hányadikak, meg ilyen hülyeségek, de az utóbbi időből remek volt a Salvation, illetve a The dark walley is - bár belátom, ez utóbbi lehet csak nekem tetszett, de ez van, perverz vagyok. Megvett kilóra, hogy a setting Ausztriába van téve.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."



Pontosítok: A legszórakoztatóbb és látványosabb western amit jó ideje láttam.
Persze a western is egy sokszínű műfaj. Sose fog jobb készülni Leone klasszikusainál, de azért volt pár erős darab az elmúlt 20 évben is. Például Costner Fegyvertársak-ja, vagy a már említett Nincs Bocsánat. De nagyon kedveltem Tarantino Django-ját is.


LY képe
LY
Donator

a karaktereket nagyon - nem tudok jobb szót sajnos - badassnek tudja beállítani

A Watchmen filmnek pont ez írja le a legjobban az átfogó problémáját, ami nagyon sok más esetben is előjön.

Ezek a karakterek egyáltalán nem badass figurák, ezek sérült, beteg, perverz, és még nagyon sok más módon hibás emberek. Pont ez az egész képregény egyik lényege, hogy az álruhás hősök semmivel sem jobbak, sőt, valószínűleg inkább sokkal rosszabbak, mint az átlagemberek.

Persze az is igaz, hogy ez a szerzői elképzelés a megjelenés idején volt igazán erős, amikor még újszerű volt, és mire a Watchmen film a mozikba került, addigra már egy csomó más képregény és adaptációja (amelyek általában pont az eredetiből merítettek ihletet) is körbejárta a kérdést.

De attól még Snyder mindenképpen mellément ezzel, és igazából tök mindegy hogy simán csak benézte - vagy értette ugyan a szándékot, de úgy gondolta hogy akkor is jobb lesz a badass megközelítés...



LY][quote írta: tök mindegy hogy simán csak benézte - vagy értette ugyan a szándékot, de úgy gondolta hogy akkor is jobb lesz a badass megközelítés...

Ertette, a lof*szt ertette, hat meg Manhattent sem ertettek meg es rosszul nyultak hozza - a filmben konkretan kimondja, hogy "nem vagyok omnipotens", de, az vagy vazzeg, az vagy! :D

Nem rossz film a Watchmen, de teljesen elcsusztak vele. A marketing szokasos szuperhos filmkent allitotta be, de attol messze van, igy az atlagos moziba jarok anyaztak. A kepregenyhez (az igazi lenyegehez, a kismillio mondanivalojahoz) szerintem meg mar tul tavol all. Itt pont nem az volt a lenyeg, hogy lemasoljak a kepkockakat ugye, hiszen ennel joval sokretubb a dolog.



??? attól, hogy badassek még ugyanúgy bemutatta, hogy sérültek és a negatív oldalukat. Komolyan vicc, hogy egyes emberek milyen elvárással rendelkeznek a filmek felé, ha az egy képregényen vagy könyvön alapul. A teljes mondanivalót az életbe nem lehetett volna átadni soha filmen, és LY le is írta, hogy annak a mondanivalónak egy része már eleve outdated volt régóta mikor készült a film. Én is ugyanúgy olvastam a képregényt előtte és nem volt hiányérzetem, a végső megoldás kifejezetten jobb is volt, mint a comicban. Én nem tudom, hogy ez hozzáállás vagy beállítottság kérdése, én az életben egy nagyon kritikus, szőrszálhasogató embernek számítok, de könyörgöm filmeket a szórakozásért nézek, nekem az ilyen emberek olyanok, mint a fapina kielégíthetetlen nők.



Na igen, ez a film gondja az eredetihez képest: le lehet másolni szolgaian mindent, de mivel az eredeti képregény, a film meg film, így teljesen sosem fog működni. Nekem a legérdekesebb az az egészben, hogy a film sokszor olyan, mintha egy színdarabot néznél, egyszerűen túlságosan is teátrális lesz a képregény az egyszerű filmre fordításban, és ez nagyon idegen a képregénytől.

Meg ugye ha másolsz, akkor idegesítő lesz, ha egyszercsak elkezdesz mégsem másolni (lásd a film befejezését :D). Szvsz egyébként Snyder nagyon is értette a Watchment, ezért változtattak a befejezésen is... mert tudták, hogy az a verzió nem kompatibilis a hollywoodi képregényfilmmel.

LY-nak viszont nem tudok igazat adni: teljesen átjön a filmből, hogy mi a helyzet a szereplőkkel annak ellenére is, hogy a képregényhez képest valóban egy kicsit "idillibben" festenek vizuálisan... de csak a képregényhez képest és nem a piacon lévő összes többi képregényfilmhez képest. Ha Snyder meghagyja őket teljes bénaságukban (ez alatt értve azt, hogy vizuálisan is olyan bénán néztek volna ki, mint a képregényben, pl. ugyanolyan kosztümökkel), akkor a kutya nem veszi meg a mozijegyet.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



egyébként, ha a Watchmen most jönne ki és értelmesebben reklámoznák, hogy tudják a nézők miről van szó, akkor szerintem most bombasiker lenne.



A lényeget azért ne felejtsük el: Zack Snyder, az ember, aki

- megcsinálta a világ egyik legjobb zombifilmjét mindjárt első filmnek,
- roppant erős vizualitással rendelkezik,
- és a vele készült interjúk alapján baromi beteg fantáziával bír, na meg egyébként is a sötét, brutális tónusokra indul be (ugye többször elmondta már, hogy ha ő rendezi Dark Knight Rises-t, akkor Bruce Wayne-t megerőszakolják abban a börtönben :D)

fogta magát és elment képregényfilmeket csinálni a nagy lóvéért ahelyett, hogy a 21. század egyik legnagyobb horrorfilmese lett volna. Micsoda pazarlás. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



relatíve fiatal még. Ha bebukik JL-el (márpedig nagyon úgy tűnik, hogy be fog) akkor még visszatérhet ahhoz amit te szeretnél :)



Őszintén remélem, hogy be fog bukni a képregényfilmekkel. :D Egy snyderesen beteg és erős látványvilágú haunted house múvit adjon nekünk az ég.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=TS6_Y6r5r-8

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Lion

Elég erős film egy ötévesen eltűnt, majd külföldre örökbeadott indiai kisfiúról, aki felnőttként keresi a gyökereit.
A színészek jók voltak, még Nicole Kidman is, pedig szerintem már az utóbbi évtizedben nem emlékszem tőle normális alakításra. Ajánlott.



Az egészség ellenszere

Erős kezdés, szuper hangulat, de a végét rettenetesen összecsapták. Az erős atmoszféra, a remek zene és a főszereplő, Dane DeHaan (szegény ember DiCapriója) miatt jól szórakoztam, de ha délután nem tolok egy alapos szundit, este a moziban már elnehezedtek volna a szempilláim. A film utolsó 20 perce sajnos nem lett az igazi, a művészfilmes hatások nem működtek,

ShowHide spoiler #

De nem haragszom a filmre, mert mindig felüdülés egy olyan horror/thirller, ami nem arról szól, hogy fiatalok egy csoportja elindul egy hegyi kirándulásra egy videokamerával.

6/10


Tno képe
Tno

Egy snyderesen beteg és erős látványvilágú haunted house múvit adjon nekünk az ég.

Az mondjuk jó lenne...

Monas apó legyintett. Két kézzel is.



én szeretem snyder filmjeit
a 300 a mai napig megállja a helyét
a watchmen is az egyik kedvencem (a directors cut, az ultimate cut szerintem már túl hosszú és nem tesz annyit hozzá)
az őrzők legendáját is csípom, nagyon szépen kidolgozott. a kicsiknek is tetszik, meg van benne két olyan jelenet amitől mindig libabőrös leszek
még az acélembert is kedvelem
az álomháború ha nem is tartozik a jobbjai közé, szerintem helyén kezelve simán az is jó, ha egy kicsit figyelsz a rétegek közötti áthallásra
a batman vs superman viszont egyértelműen a leggyengébb a filmjei közül. (bár szerintem sok holywoodi rendező összetenné a két kezét egy ilyen gyenge filmért)

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan



Day of the Dead

WHAT A GREAT FUCKING MOVIE! :D Nem tudok róla elfogulatlanul írni, pedig már igazán tudnom kéne, mert láttam vagy 10x életemben. A floridai helyszín, a színészek, a rendezés (és ismerjük be, igazából ez a film George Romero technikailag első igazán jó rendezése, itt lett igazán kész filmes belőle), a KEZDÉS, minden annyira fasza benne:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=-laAbx9vFRc
A sztori is fenomenális, na nem azért, mert olyan fantasztikusan van megírva, hanem mert egy baromi érdekes élethelyzetet talál alapkonfliktusnak. Úgy néz ki, hogy az emberiségnek annyi, viszont a zombi apokalipszis korábbi szakaszában egy adag tudóst katonai kíséret mellett egy föld alatti bunkerbe / komplexumba küldenek a megoldás (na meg az okok) megtalálása érdekében. A film kezdetekor ennek már egy jó ideje, így a tudósok egyre őrültebb ötletekkel kísérleteznek, miközben a katonák az elmaradt eredmények, saját veszteségeik, na meg a bezártság miatt egyre inkább céltalannak érzik feladatukat. Legszívesebben golyót eresztenének az okosok fejébe, hogy aztán azzal a lendülettel lelépjenek a fenébe valami jobb helyre, mondjuk egy szép trópusi szigetre. Adj hozzá ehhez egy adag csalódottságot, kimerültséget és őrületet, és meg is kapod a nagybetűs FESZÜLTSÉGET.

A színészi alakítások közül egyértelműen Joe Pilato a csúcs, na nem azért, mert olyan hatalmas művész lenne. Captain Rhodes karakterének köze nincs a realizmushoz Pilato kezei között, de csodálatosan over-the-top módon hozza a félőrült, folyamatosan eltorzult arcú, káromkodó és üvöltöző parancsnokot. Tanítani kéne, mert így kell minőségi B-filmben legendává válni, halála pedig a világ egyik legemlékezetesebb, legbadassebb és legbrutálisabb jelenete. CHOKE ON 'EM! CHOKE ON 'EM!!!
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=ShPsD2kKUeg

És Rhodes remek beszédéről se feledkezzünk meg a film elejéről, mert kiválóan összegez mindent, amit a cselekményről tudni kell, emellé pedig rohadtul vicces is:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=fNMYPUoUfiU

Special effectek terén meg egyértelműen Tom Savini mesterműve a film: borzasztóan jól néznek ki a zombik, a brutalitás meg páratlan. Komoly érv amellett, hogy a CGI mindig szar lesz az igazi trükkökhöz képest.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Ez de szar :DD A katona ellenséget lát, és elejti a tárait :D

Azért sokat sikerült fejlődniük hitelesség terén a filmeknek. Az új Holtak Hajnala tökéletes példa ennek szemléltetésére.
BTW a széttépős effekt tényleg jó. Szinte már túl jó minden máshoz mérten.

"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!