Csuda kis játék ez! Kurvára frusztráló és idegesítő tud lenni amikor 15ödjére sem sikerül a brilliánsnak hitt, egyszerre végrehajtott taktikád, de amikor minden patent, örömömben rikkantok nagyokat. Nagyon sok szeretet van ebben a játékban, gyönyörűen kidolgozott, iszonyatosan fülbemászó zene, JAPÁN szinkron angol felirattal (amúgy meg szerintem ennek a játéktípusnak pont hogy ez az Edo-korszak meg nindzsák meg ilyesmi áll a legjobban, semmint western vagy II.VH) nem nagyon tudok belekötni - nagyon nagy űr töltődött most be a szivemben, pedig nem is tudtam hogy létezik :)
Szóval nagy riszpekt ennek a pici német stúdiónak, remélem ezzel a gurítással prosperálnak és bővülnek és hasonló jókat produkálnak, akár más, elfeledett zsánerekkel is.
Napi egy pálya (nekem úgy 3-4 óra) simán jobb kikapcsolódás nekem most mint bármi (witcher 3 meg LoL ment szarásig, ki is égtem bennük)
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Istenem, de mocsokszarul fut ez. Az Unreal Engine 3-mat igazán ideje lenne már kidobni a fenébe, kb. 2015 óta csak olyan optimalizálatlan cuccok jönnek ki vele, hogy csak nézek. Kevés ez már ehhez a grafikához, de valahogy a Firaxisnél mégis voltak annyira gyengeelméjűek (vagyis inkább lusták), hogy maradjanak a régi szar enginnél.
Szerencse, hogy csak 12 dodót költöttem rá, na meg hogy az XCOM egy egész jó variációjának tűnik a játék, mert egyébként nem szoktam jól viselni az ennyire ugráló teljesítményt, főleg ilyen Lego-grafikánál. Ettől még persze bassza meg a Firaxis az "erősen személyre szabott UE 3.5-öt", és az összes többi fejlesztő is, aki manapság még használni meri, a fene a lusta pofájukat. Ennél nagyobb szentségtörést már csak azzal lehet elkövetni, ha mondjuk kiadnál egy játékot az id Tech 5-ön 2016-ban... ja, a Dishonored 2-vel sem fogok az életben játszani, a RAGE és a Wolf TNO pont elég volt a Tech 5-ből.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A mai komplex motoroknál anyagilag teljesen fenntarthatatlan lenne, hogy minden alkalommal nulláról induljanak. Szóval nem lustaságról van szó, hanem egyes módszereket csak azért tudnak kifejleszteni, mert későbbi projektekhez is felhasználják őket.
A komplexitás pedig következetesen magával vonja azt is, hogy nehéz az ezeregyféle szoftver/hardverkombinációkra optimalizálni a szoftvert. Főleg, hogy ha a tervezés a két konzolkonfigurációt tartja elsődlegesen szem előtt.
Na ja, csak az a helyzet, hogy az XCOM 2-t elsődlegesen PC-re fejlesztették, a kb. fél évvel később megjelent konzolverziók meg elmaradnak tőle, viszont:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=9vovahg14Gs
És a "consistent" kifejezés az érdekes abban a videóban, vagyis hogy a konzolváltozat teljesítménye egyenletesebb, PC-n meg pályáról pálya képes ugrálni az fps, azon meg csak röhögni tudok, hogy a hülye squad loadout képernyőn sincs meg a 60 fps úgy, hogy egyáltalán nincs csutkán a játék (árnyékok, ambient occlusion és depth of field butítva, AA FXAA-n). Biztos kurva nagy feladat lett volna belőni 4 karaktert meg egy skyrangert a háttérben 60 fölé.
Technikailag gyalázatos, szóval én igazán nem védeném a helyedben: nincs rajta mit, és ahogyan damoqles írja, UE4-re kellett volna váltani.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Az nem egészen úgy megy, hogy az UE3-ról csak úgy átugrasz UE4-re. Egyrészt 2014-ben már egy ideje fejlesztés alatt állt az XCOM 2, másrészről az UE3-at mindenhol házon belül fejlesztett modulokkal használják, melyeket nem lehet az UE4-hez csak úgy hozzácsapni, tekintve hogy nem az Epiccel konzultálva készültek. Ezen felül az új fejlesztői környezetet is meg kell szokni.
A port milyenségét érintő kritikádból ez nem vesz el semmit, csak ezt nem a fejlesztők vélt képességeinek számlájára írnám fel. (A lustaság feltételezése különösen meredek egy olyan iparágban, ami temérdek túlórával operáló munkakultúrán alapszik.)
Igen, kényelmetlen lett volna nekik 4-esre váltaniuk útközben (bár közel sem annyira, mint egy tök más engine-re), csakhogy ez nem enyhítő körülmény, mert mégiscsak ez a munkájuk, és a végtermék minél ideálisabb formába való rázása, valamint a vásárlók kényelmetlenségeinek kivédése jó néhány nagyságrenddel magasabb prioritást kellett volna élveznie egy pár hónapos motorváltási átmeneti időszak mérsékelt nyűgjeinek elkerülésénél. Röviden: a mezei játékost nem érdekli és nem is kell érdekelje, hogy a Firaxis milyen kifogást tudna felhozni az objektíve nemkívánatos végeredményekre.
Az nem egészen úgy megy, hogy az UE3-ról csak úgy átugrasz UE4-re.
Nyilván nem, és a Firaxis részéről is az volt a kifogás, hogy annyit változtattak az engine-en, hogy nehéz lenne az ugrás, de ettől még az UE4-et alapvetően úgy fejlesztették, hogy a lehető legkönnyebben lehessen rá portolni UE3-ról (a Vanishing of Ethan Carternél pl. sikerült is). Őszintén szólva szerintem nyugodtan várhattak volna még ezzel a játékkal mellesleg, sajnos az eladások sem azt mutatják, hogy az Enemy Within után néhány évvel máris vágyott a közönség egy új XCOMra.
Egyébként meg alacsony framerate mellett is be lehet hozni egy csomó olyan fejlesztést, ami jelentősen ellensúlyozhatja a gyenge teljesítményt. Pl. egy kis trükközés után az adaptive vsync használata mellett döntöttem, hogy ha már sokszor elérem a 60-at, akkor az legyen sima, alatta meg ne szaggasson a játék, de ugye ha mondjuk az XCOM 2-nek lenne saját dinamikus vsync megoldása erre, akkor mindjárt nem screen tearing mellett kéne néznem a 30 fps-en futó (és egyébként valamiért folyamatosan szaggató) pre-rendered videókat. A 30 fps-re lockolt vsync is sok embernek javíthatná az élményt, és ez külső programmal (pl. az RTSS-sel) meg is oldható, de az is csak akkor működik normálisan, ha jól be van lőve a framepacing és a data streaming, ami alapból az UE3-nál elég rossz. A borzalmas port hírében álló, szintén UE3 Arkham Knight esetében mégis meg lehetett oldani egy ilyen fícsört, bele is öltem vagy 100 órát tükörsima 30 fps mellett, mert kiválóan belőtték a két említett tényezőt (pedig valószínűleg az AK több adatot streamel, mint az XCOM 2), így abszolút nem zavart az alacsony fps.
A XCOM 2-t is el fogom viselni, elvégre TBS-ről van szó, csak kár, amikor egy elég nyilvánvalóan remek játéknál le kell nyelned a technológia gyengeségeit. Nyilván nem lehet minden DOOM, de ez sajnos nagyon alatta van az elvárhatónak. A nehézségeket meg látom és valahol meg is értem, csak van egy végeredmény, amin semmit nem változtatnak.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Igen, sajnos az engine váltás még nem főverziók közt is kínkeserves, és aki tudja nem lépi meg. Egy játékról tudok, amit unity-ben fejlesztettek, és vért pisáltak alverzió cserénél is a fejlesztők. De sajnos kellett, hasonló okok miatt...
Őszintén szólva szerintem nyugodtan várhattak volna még ezzel a játékkal mellesleg, sajnos az eladások sem azt mutatják, hogy az Enemy Within után néhány évvel máris vágyott a közönség egy új XCOMra.
Lehet, csak a várással együtt már nem biztos, hogy mindenkit a bérezettek listáján tudnának tartani. Idővel a technológia is elévül... és el is jutunk oda, hogy a piaci realitások miért is vezetnek önismétlő szériákhoz és szolgáltatáshoz hasonló játékokhoz a legnagyobb stúdióknál.
Végfelhasználóként az a jó, hogy sokkal nagyobb választékunk van, mint valaha, így a kezdeti technikai akadályok teljesen elkerülhetőek. Évek múltával pedig vagy az akkori gépek nyers ereje kompenzál, vagy lehet barkácsolni az akkorra számosabb modokkal és egyéb trükkökkel. Én személy szerint a konzolos teljesítménnyel teljesen megelégszem, így a moddoláshoz csak tényleg akkor szoktam fordulnom, ha nagyon muszáj.
és el is jutunk oda, hogy a piaci realitások miért is vezetnek önismétlő szériákhoz és szolgáltatáshoz hasonló játékokhoz a legnagyobb stúdióknál.
Szerencsére ezt egyelőre egyáltalán nem érzem a folytatáson. Van benne új ötlet jócskán, a játék dinamikája meg teljesen más: az eredetiben onnan jött a feszültség, hogy óvatosan derítgetted fel a pályát, mindig szorosan tartva a csapatot, hogy bárhonnan is jöjjön a szívás, ne letolt gatyával érjen (igazából ironmanen csak így lehetett végigcsinálni), itt meg azért szarod össze magadat állandóan, mert sietned kell. Pl. előfordul, hogy a szűkös határidő miatt be kell nyomulnod csata közben az ellenséges vonalak mögé, mert egyébként bukod a pályát, és ettől teljesen máshogyan taktikázol, hiszen nem lehet csak úgy a halálba küldeni valakit. Van abban feeling, hogy tűzharc közben kell zárakat feltörnöd. :D
Ami durva negatívum egyelőre, hogy az új zeneszerző egyáltalán nem ér fel Michael McCann szuperhangulatos témáihoz. Ilyesminek kéne szólnia a főmenüben:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=zkWtthtbQQ8
A csatában már a sokkal jobb fegyverhangok miatt megvan a kraft, de az is másmilyen lenne ilyen vérpezsdítő számokkal:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=31RtQZ_1mAk
Mindegy, dúdolni attól még lehet közben. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Zaxx írta: Őszintén szólva szerintem nyugodtan várhattak volna még ezzel a játékkal mellesleg, sajnos az eladások sem azt mutatják, hogy az Enemy Within után néhány évvel máris vágyott a közönség egy új XCOMra.
Ehh... Steamspy 1.1 milka eladást mutat, hol nem jó ez (és ne az előző rész aktuális eladásaihoz mérd, ugye mondanom sem kell, miért)? És miért szempont egyáltalán? Nekünk a termék minősége a szempont. Az a néhány év mellesleg majd' 4 év volt a vanillától számítva, bőven elegendő két epizód között, a fél évtizedre rúgás azért már talán túlzás lett volna a kerék újbóli feltalálása nélkül. Aztán ugye a Civet is nyomatják elég intenzíven, de az egyszerűen mindig is egy jóval eladhatóbb, közönségbarátabb termék volt, ráadásul az XCOM 2-vel még szándékosan rá is izmoltak a niche hardkórságra az előddel összehasonlítva, és ha megadjuk nekik, hogy tudták, felvállaltan mit és kiknek csinálnak, akkor szerintem mindent összevetve az eladásokra sem lehet panaszuk. Sőt - ez megvolt?
Ugh, az XCOM 2 OST-je tényleg kínosan jellegtelen. Az Enemy Unknown zenéjét a Human Revolutionével egyetemben viszont néha be szoktam külön is rakni. A Mankind Dividedet is - némi túlzással - a zenéje mentette meg a vállalhatatlan kategóriától. :D
Szvsz az EW-ben bőven volt annyi újítás, hogy jogosan számolhassunk onnantól, az meg valamikor 2013 őszén jött ki. 4 évet simán lehetett volna várni, új rész helyett akár második kiegészítő is jöhetett volna az EU-hoz. Ha a Civvel hasonlítod össze, ott 6 évig tartott az alapjátékhoz képest heggeszteni egy folytatást, és az utolsó kiegészítőt követő 3 év is bőven megvolt. Ehhez képest az XCOM-hoz még egy TPS-t is kiadtak, ami a fenének se kellett, mondjuk a Civ is kapott egy re-skint Beyond Earth címmel.
Azt meg nem mondtam, hogy bukott volna a játék, de szvsz elmaradt a Firaxis várakozásaitól.
Szerk: Egyébként magamból is kiindulok, mert annak idején tűkön ülve, előrendelőként vártam az első részt (pedig nincs nagy múltam a régi játékokkal, kb. egyszer vittem végig az elsőt és kész), itt meg simán ráértem egy évet várni a mannára, és ha nincs a Humble Monthly nevetségesen kedvező ára, akkor még most sem lenne ott a librarymben.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nálam fordítva: az első XCOM a megjelenése előtt nem annyira villanyozott fel, butítottnak és rágógumisnak tűnt a nagy elődök kontrasztjában, aztán bár végül jól szórakoztam vele, az EW-ig mégsem voltam róla valami hatalmas véleménnyel, és még azzal együtt is felemásabb volt a kép, semhogy egyöntetűen kedvencemmé válhasson. Az XCOM2 beharangozói ellenben csupa jó irányokat lebegtettek meg, tetszett minden változtatása, érezni lehetett, hogy a fejlesztők tapasztalatból és a tökéletesítés szándékával nyúltak a recepthez. Ha kijön hozzá egy EW kaliberű kieg, akkor egyenesen fantasztikus játékká is tudna válni (vagy lehetséges, hogy a Long War 2 intézi majd ezt félkézzel?); addig egyelőre csak piszok jóféle marad. A teljesítménygondok pedig egy kurvanagy feketepontot jelentenek rajta, olyasfélét, amit in-game jóságokkal sajnos nem lehet lemosni.
ShowHide spoiler #
Titkon azért inkább mégiscsak abban reménykedek, hogy a Phoenix Point és/vagy a Terra Invicta majd kacagva söpri le és el a Firaxis próbálkozásait, mert hát soha semmi nem lehet elég jó ahhoz, hogy ne akarjunk még jobbat. :)
itt meg azért szarod össze magadat állandóan, mert sietned kell.
Én azért jó párszor rohantam az Enemy Withinben is (Iron Man, de csak közepes szinten, és egy pár alkalommal csaltam mentéssel, a tököm kivolt a konzolos kamera és az irányítás miatti szívástól), vagy mert olyan típusú küldetés volt, vagy mert termelődtek a nyakamba, vagy csak simán meldre volt szükségem, de nyilván gyakran lehetett és érdemes is volt araszolni.
Zoo írta: Iron Man, de csak közepes szinten, és egy pár alkalommal csaltam mentéssel, a tököm kivolt a konzolos kamera és az irányítás miatti szívástól
Szintén, csak impossible fokozaton. Ha nem lett volna mentésem, akkor háromszor buktam volna be a partit a kamera, és kétszer valami fagyás miatt (tippre túl sok égő objektum lehetett, az ellenfél köre sose ért véget, és a visszatöltés se segített, örök töltés animáció). Így is necces volt, mert ha még 1 ország kilép, akkor vége. Nem is jött meg a kedvem azóta se az Xcom 2-höz...
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Én classic nehézségen ironmaneztem végig a kampányt, hát mit ne mondjak, nem akartam utána impossible szinten újrakezdeni egyáltalán. :D Annyira jó volt azért, hogy érdekes rálátást kapsz a játékmenet mélységeire ironmanen (a végére már azt is megtanultam lekezelni, amikor bug miatt mellém teleportált egy adag élien - olyan sokszor fordult elő a játék második felében, hogy kész visszavonulós-szétszóródós taktikám volt ellene :D), de az Enemy Withint már csak sima classikon vittem végig, küldetés közbeni mentés nélkül.
A különbség annyi sürgetésben az EW és a második rész között, hogy az EW-ben ott a meld opcionálisan, itt viszont bukod a küldetést, ha elmulasztod a határidőt.
damoqles: Emlékszel a Xenonautsra? Én sem, szóval kb. így állok hozzá a többi klónhoz is egyelőre, és 2017-ben már Gollopban sem bízom feltétel nélkül.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Természetesen emlékszem rá, noha túl sokat nem játszottam vele. Sőt, azt is tudom, hogy abból is készül a második rész, meg hogy az nem annyira folytatás lesz, mint inkább egy rebootszerűség, ami ugyanazokat az eseményeket mutatja be átdolgozott formában. Ne hidd, hogy a te tudatlanságod/érdektelenséged a default állapot. :P
Pont erről beszélek. A kutya sem játszott vele, köszönhetően egyrészt az XCOMnak, másrészt meg annak, hogy a gyökerekhez való visszatérésként reklámozták, aztán hirtelen bejelentettek néhány olyan dolgot, ami miatt a többségnek el is ment a kedve tőle. "A balansz miatt nem lesz blaster launcher" és társai, thx for making X-COM boring.
Kétlem, ugyanis nem azért hanyagoltam, mert rossznak vagy unalmasnak találtam volna, hanem mert közbeszólt az élet. Nem tartom valami nemtommilyen fenomenális játéknak, de a (niiiche) célközönségét megtalálta, és a folytatás javíthat a hibáin; mindenesetre nem véletlenül említettem helyette két másik játékot mint reménybeli XCOM-trónfosztót :) (amelyekből ráadásul az egyik egy grand strategy game, valószínűleg normális taktikaitérképes-körösharcolós komponens nélkül, tehát a konzervatív xcomiság nem is annyira lényeges számomra, hogy automatikusan elítéljek egy "klónt" például a psi hiánya miatt - mondom ezt úgy, hogy általában frusztrálónak élem meg a feature-visszanyirbálást az újabb iterációkban).
Nekem az volt a nagy gondom a Xenonauts-cal, hogy bár alapvetően egy jó kis X-COMot sikerült összehozniuk a fejlesztőknek, de közben valahogyan módszeresen ki is irtottak belőle mindent, amitől a régi cucc fun volt. Az eredeti egy viszonylag mély, szőrözős stratégiai játék volt, de a képregényes-badass intrótól a grafikai stíluson át a zenéig mindenről sütött a hangulat. Egyszerűen poénosan over-the-top dizájn is kell az UFO Defense-hez, és amikor a vége felé egy kicsit kidobta az ablakon a balanszot, te meg nyomtad szinte vaktában a blastert és letaroltad vele a fél pályát, az a korábbi szenvedésekért járó vigyorgós jutalom volt.
Na, ezt mind kinyírták a Xeno-ban: a grafika tetűszáraz, ronda dögunalom a realizmus jegyében, egyszerűen semmi sem néz ki érdekesen. Csak a hangyányi méretű generic kommandóssal irtod a generic élieneket, valami látványosra még csak véletlenül sem számíthatsz. Amikor jött a hír, hogy nem lesz blaster, kb. ennek a design-irányvonalnak a végleges kiteljesedését láttám: kurva unalmas emberek kurva unalmas játékot fejlesztenek kurva unalmas embereknek, de legalább lesz balansz (a Firaxis-féle reboot pont azért jött be nagyon, mert pont úgy nézett ki, mint ahogyan én az eredeti grafikai stílus modern verzióját elképzeltem, vagyis az első screenshottól kezdve egyértelmű volt, hogy "ja, ezek a srácok értik, ez jó lesz"). A folytatás is tökre így néz ki a videó alapján, na persze pre-alpha, szóval teljesen nem temetem, de nagyon meglepődnék, ha a végeredménynek hirtelen lenne hangulata is.
Egyébként a másik kettő közül a Phoenix Point tűnik nekem igazán faszányosnak, csak pont annyira ambíciózus, hogy tartsak is a minőségétől.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Xcom 2-ben Kapcsold ki az AA-t teljesen. Egyébként az a Wolf TNO amit említettél az a New order? Csak mert most nyomtam végig és minden maxon 0 szaggatás, pedig nem mai a gépem.
Akkor vagy nem volt minden maxon, vagy egyéni meglátásaid vannak a 0 szaggatás fogalmával kapcsolatban. A megfelelő beállítás (asszem valami durván erőforrásigényes tükröződés) butításával nálam is frankón futott alapvetően, de eléggé belefáradtam a szemem előtt zajló állandó textúrasztrímelésbe és az ebből fakadó ini-szarakodásba, mire végigvittem a Rage-et meg mindkét Wolfot. Be lehet lőni a Tech 5-öt, csak az id ezt valahogy sosem akarta helyetted megcsinálni, a DOOM és a Tech 6 után meg már büdös visszanézni, főleg úgy, hogy a Dishonored 2 portja a hírek alapján kurvarossz lett.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Az Arkham Knight-tal való élményemből okulva megnéztem, mi a helyzet a játékkal RTSS-sel 30 fps-re leszorított teljesítmény mellett. Aggódtam, mivel 30 fps lock az AK-val ellentétben nincs a játékban, a külső force-olással meg szívni is lehet, de pozitív csalódás: egyrészt az RTSS tesz annyit a framepacingért, hogy az esetek 99%-ában sima legyen a cucc, a folyamatos töltögetések miatti FPS-ugrások meg gyakorlatilag érzékelhetetlenek lettek, nyilvánvaló bónuszként a játékot is kimaxolhattam. Szerencsére csak a ténylegesen renderelt tartalom lesz 30-ra lockolva, szóval a kurzor és a menük ugyanolyan rezponzívak maradnak, mintha 60-nal játszana az ember (ugye ezek manapság majdnem minden PC-s játékban a desktop képfrissítésére vannak belőve, vagyis teljesen függetlenek), így a kezelhetőség nem szenved csorbát.
Mit mondhatnék, a hardkór strattak vérfanok jelentős része auti "unalmas" ember, akit nem a látvány meg a frenetikusság izgat, hanem elsősorban a szimuláció mélysége. Meg aztán az is szubjektív, hogy kinek mi és mennyire unalmas. Ne démonizáld a magasabb fokú realizmusra való törekvést, az is csak egy iskola a sok közül, lehet jobban meg kevésbé jól is művelni (én speciel remélem, hogy a Phoenix Point erősebben ráfekszik majd erre az irányvonalra az új XCOMoknál, persze egy bizonyos szintig).
Amikor jött a hír, hogy nem lesz blaster, kb. ennek a design-irányvonalnak a végleges kiteljesedését láttám: kurva unalmas emberek kurva unalmas játékot fejlesztenek kurva unalmas embereknek, de legalább lesz balansz
Nem univerzális igazságot akartam közölni, csak annyit, hogy számomra a hideg realizmusra áhítózó szimulációnak semmi köze nincs az X-COM-hoz... egyébként meg a Xenonauts-ot egyáltalán nem nevezném mélyebbnek az eredeti játéknál, igazából ugyanaz a kettő, csak a Xenonauts a régi színes-szagos fun látványvilágot lecseréli egy unalmas, fantáziátlan és végtelenül csúnya megoldásra.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Reaper jót írt egy játékról???
rwurl=https://media.giphy.com/media/dOJt6XZlQw8qQ/giphy.gif
:D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Shadow Tactics
Csuda kis játék ez! Kurvára frusztráló és idegesítő tud lenni amikor 15ödjére sem sikerül a brilliánsnak hitt, egyszerre végrehajtott taktikád, de amikor minden patent, örömömben rikkantok nagyokat. Nagyon sok szeretet van ebben a játékban, gyönyörűen kidolgozott, iszonyatosan fülbemászó zene, JAPÁN szinkron angol felirattal (amúgy meg szerintem ennek a játéktípusnak pont hogy ez az Edo-korszak meg nindzsák meg ilyesmi áll a legjobban, semmint western vagy II.VH) nem nagyon tudok belekötni - nagyon nagy űr töltődött most be a szivemben, pedig nem is tudtam hogy létezik :)
Szóval nagy riszpekt ennek a pici német stúdiónak, remélem ezzel a gurítással prosperálnak és bővülnek és hasonló jókat produkálnak, akár más, elfeledett zsánerekkel is.
Napi egy pálya (nekem úgy 3-4 óra) simán jobb kikapcsolódás nekem most mint bármi (witcher 3 meg LoL ment szarásig, ki is égtem bennük)
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Így-így.
Non serviam
XCOM 2
Istenem, de mocsokszarul fut ez. Az Unreal Engine 3-mat igazán ideje lenne már kidobni a fenébe, kb. 2015 óta csak olyan optimalizálatlan cuccok jönnek ki vele, hogy csak nézek. Kevés ez már ehhez a grafikához, de valahogy a Firaxisnél mégis voltak annyira gyengeelméjűek (vagyis inkább lusták), hogy maradjanak a régi szar enginnél.
Szerencse, hogy csak 12 dodót költöttem rá, na meg hogy az XCOM egy egész jó variációjának tűnik a játék, mert egyébként nem szoktam jól viselni az ennyire ugráló teljesítményt, főleg ilyen Lego-grafikánál. Ettől még persze bassza meg a Firaxis az "erősen személyre szabott UE 3.5-öt", és az összes többi fejlesztő is, aki manapság még használni meri, a fene a lusta pofájukat. Ennél nagyobb szentségtörést már csak azzal lehet elkövetni, ha mondjuk kiadnál egy játékot az id Tech 5-ön 2016-ban... ja, a Dishonored 2-vel sem fogok az életben játszani, a RAGE és a Wolf TNO pont elég volt a Tech 5-ből.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A mai komplex motoroknál anyagilag teljesen fenntarthatatlan lenne, hogy minden alkalommal nulláról induljanak. Szóval nem lustaságról van szó, hanem egyes módszereket csak azért tudnak kifejleszteni, mert későbbi projektekhez is felhasználják őket.
A komplexitás pedig következetesen magával vonja azt is, hogy nehéz az ezeregyféle szoftver/hardverkombinációkra optimalizálni a szoftvert. Főleg, hogy ha a tervezés a két konzolkonfigurációt tartja elsődlegesen szem előtt.
Az Unreal Engine 4 lett volna a megoldás.
ibi amentia latet
Na ja, csak az a helyzet, hogy az XCOM 2-t elsődlegesen PC-re fejlesztették, a kb. fél évvel később megjelent konzolverziók meg elmaradnak tőle, viszont:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=9vovahg14Gs
És a "consistent" kifejezés az érdekes abban a videóban, vagyis hogy a konzolváltozat teljesítménye egyenletesebb, PC-n meg pályáról pálya képes ugrálni az fps, azon meg csak röhögni tudok, hogy a hülye squad loadout képernyőn sincs meg a 60 fps úgy, hogy egyáltalán nincs csutkán a játék (árnyékok, ambient occlusion és depth of field butítva, AA FXAA-n). Biztos kurva nagy feladat lett volna belőni 4 karaktert meg egy skyrangert a háttérben 60 fölé.
Technikailag gyalázatos, szóval én igazán nem védeném a helyedben: nincs rajta mit, és ahogyan damoqles írja, UE4-re kellett volna váltani.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Az nem egészen úgy megy, hogy az UE3-ról csak úgy átugrasz UE4-re. Egyrészt 2014-ben már egy ideje fejlesztés alatt állt az XCOM 2, másrészről az UE3-at mindenhol házon belül fejlesztett modulokkal használják, melyeket nem lehet az UE4-hez csak úgy hozzácsapni, tekintve hogy nem az Epiccel konzultálva készültek. Ezen felül az új fejlesztői környezetet is meg kell szokni.
A port milyenségét érintő kritikádból ez nem vesz el semmit, csak ezt nem a fejlesztők vélt képességeinek számlájára írnám fel. (A lustaság feltételezése különösen meredek egy olyan iparágban, ami temérdek túlórával operáló munkakultúrán alapszik.)
Igen, kényelmetlen lett volna nekik 4-esre váltaniuk útközben (bár közel sem annyira, mint egy tök más engine-re), csakhogy ez nem enyhítő körülmény, mert mégiscsak ez a munkájuk, és a végtermék minél ideálisabb formába való rázása, valamint a vásárlók kényelmetlenségeinek kivédése jó néhány nagyságrenddel magasabb prioritást kellett volna élveznie egy pár hónapos motorváltási átmeneti időszak mérsékelt nyűgjeinek elkerülésénél. Röviden: a mezei játékost nem érdekli és nem is kell érdekelje, hogy a Firaxis milyen kifogást tudna felhozni az objektíve nemkívánatos végeredményekre.
(A játék attól még jó.)
ibi amentia latet
Van hwrw klán de nem tudok senkiről aki játszik még. No meg én alapból ps4en tolom szóval beszállni nem tudsz hozzám.
Igen minden dlc ingyenes.
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
Nyilván nem, és a Firaxis részéről is az volt a kifogás, hogy annyit változtattak az engine-en, hogy nehéz lenne az ugrás, de ettől még az UE4-et alapvetően úgy fejlesztették, hogy a lehető legkönnyebben lehessen rá portolni UE3-ról (a Vanishing of Ethan Carternél pl. sikerült is). Őszintén szólva szerintem nyugodtan várhattak volna még ezzel a játékkal mellesleg, sajnos az eladások sem azt mutatják, hogy az Enemy Within után néhány évvel máris vágyott a közönség egy új XCOMra.
Egyébként meg alacsony framerate mellett is be lehet hozni egy csomó olyan fejlesztést, ami jelentősen ellensúlyozhatja a gyenge teljesítményt. Pl. egy kis trükközés után az adaptive vsync használata mellett döntöttem, hogy ha már sokszor elérem a 60-at, akkor az legyen sima, alatta meg ne szaggasson a játék, de ugye ha mondjuk az XCOM 2-nek lenne saját dinamikus vsync megoldása erre, akkor mindjárt nem screen tearing mellett kéne néznem a 30 fps-en futó (és egyébként valamiért folyamatosan szaggató) pre-rendered videókat. A 30 fps-re lockolt vsync is sok embernek javíthatná az élményt, és ez külső programmal (pl. az RTSS-sel) meg is oldható, de az is csak akkor működik normálisan, ha jól be van lőve a framepacing és a data streaming, ami alapból az UE3-nál elég rossz. A borzalmas port hírében álló, szintén UE3 Arkham Knight esetében mégis meg lehetett oldani egy ilyen fícsört, bele is öltem vagy 100 órát tükörsima 30 fps mellett, mert kiválóan belőtték a két említett tényezőt (pedig valószínűleg az AK több adatot streamel, mint az XCOM 2), így abszolút nem zavart az alacsony fps.
A XCOM 2-t is el fogom viselni, elvégre TBS-ről van szó, csak kár, amikor egy elég nyilvánvalóan remek játéknál le kell nyelned a technológia gyengeségeit. Nyilván nem lehet minden DOOM, de ez sajnos nagyon alatta van az elvárhatónak. A nehézségeket meg látom és valahol meg is értem, csak van egy végeredmény, amin semmit nem változtatnak.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Igen, sajnos az engine váltás még nem főverziók közt is kínkeserves, és aki tudja nem lépi meg. Egy játékról tudok, amit unity-ben fejlesztettek, és vért pisáltak alverzió cserénél is a fejlesztők. De sajnos kellett, hasonló okok miatt...
Lehet, csak a várással együtt már nem biztos, hogy mindenkit a bérezettek listáján tudnának tartani. Idővel a technológia is elévül... és el is jutunk oda, hogy a piaci realitások miért is vezetnek önismétlő szériákhoz és szolgáltatáshoz hasonló játékokhoz a legnagyobb stúdióknál.
Végfelhasználóként az a jó, hogy sokkal nagyobb választékunk van, mint valaha, így a kezdeti technikai akadályok teljesen elkerülhetőek. Évek múltával pedig vagy az akkori gépek nyers ereje kompenzál, vagy lehet barkácsolni az akkorra számosabb modokkal és egyéb trükkökkel. Én személy szerint a konzolos teljesítménnyel teljesen megelégszem, így a moddoláshoz csak tényleg akkor szoktam fordulnom, ha nagyon muszáj.
Szerencsére ezt egyelőre egyáltalán nem érzem a folytatáson. Van benne új ötlet jócskán, a játék dinamikája meg teljesen más: az eredetiben onnan jött a feszültség, hogy óvatosan derítgetted fel a pályát, mindig szorosan tartva a csapatot, hogy bárhonnan is jöjjön a szívás, ne letolt gatyával érjen (igazából ironmanen csak így lehetett végigcsinálni), itt meg azért szarod össze magadat állandóan, mert sietned kell. Pl. előfordul, hogy a szűkös határidő miatt be kell nyomulnod csata közben az ellenséges vonalak mögé, mert egyébként bukod a pályát, és ettől teljesen máshogyan taktikázol, hiszen nem lehet csak úgy a halálba küldeni valakit. Van abban feeling, hogy tűzharc közben kell zárakat feltörnöd. :D
Ami durva negatívum egyelőre, hogy az új zeneszerző egyáltalán nem ér fel Michael McCann szuperhangulatos témáihoz. Ilyesminek kéne szólnia a főmenüben:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=zkWtthtbQQ8
Ilyen klisék helyett:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=Ieo0Qmeu9Yk
A csatában már a sokkal jobb fegyverhangok miatt megvan a kraft, de az is másmilyen lenne ilyen vérpezsdítő számokkal:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=31RtQZ_1mAk
Mindegy, dúdolni attól még lehet közben. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ehh... Steamspy 1.1 milka eladást mutat, hol nem jó ez (és ne az előző rész aktuális eladásaihoz mérd, ugye mondanom sem kell, miért)? És miért szempont egyáltalán? Nekünk a termék minősége a szempont. Az a néhány év mellesleg majd' 4 év volt a vanillától számítva, bőven elegendő két epizód között, a fél évtizedre rúgás azért már talán túlzás lett volna a kerék újbóli feltalálása nélkül. Aztán ugye a Civet is nyomatják elég intenzíven, de az egyszerűen mindig is egy jóval eladhatóbb, közönségbarátabb termék volt, ráadásul az XCOM 2-vel még szándékosan rá is izmoltak a niche hardkórságra az előddel összehasonlítva, és ha megadjuk nekik, hogy tudták, felvállaltan mit és kiknek csinálnak, akkor szerintem mindent összevetve az eladásokra sem lehet panaszuk. Sőt - ez megvolt?
rwurl=https://cdn-images-1.medium.com/max/1000/1*InyDL3ejAhT3sBDtnvL_ag.png
ibi amentia latet
Ugh, az XCOM 2 OST-je tényleg kínosan jellegtelen. Az Enemy Unknown zenéjét a Human Revolutionével egyetemben viszont néha be szoktam külön is rakni. A Mankind Dividedet is - némi túlzással - a zenéje mentette meg a vállalhatatlan kategóriától. :D
Szvsz az EW-ben bőven volt annyi újítás, hogy jogosan számolhassunk onnantól, az meg valamikor 2013 őszén jött ki. 4 évet simán lehetett volna várni, új rész helyett akár második kiegészítő is jöhetett volna az EU-hoz. Ha a Civvel hasonlítod össze, ott 6 évig tartott az alapjátékhoz képest heggeszteni egy folytatást, és az utolsó kiegészítőt követő 3 év is bőven megvolt. Ehhez képest az XCOM-hoz még egy TPS-t is kiadtak, ami a fenének se kellett, mondjuk a Civ is kapott egy re-skint Beyond Earth címmel.
Azt meg nem mondtam, hogy bukott volna a játék, de szvsz elmaradt a Firaxis várakozásaitól.
Szerk: Egyébként magamból is kiindulok, mert annak idején tűkön ülve, előrendelőként vártam az első részt (pedig nincs nagy múltam a régi játékokkal, kb. egyszer vittem végig az elsőt és kész), itt meg simán ráértem egy évet várni a mannára, és ha nincs a Humble Monthly nevetségesen kedvező ára, akkor még most sem lenne ott a librarymben.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nálam fordítva: az első XCOM a megjelenése előtt nem annyira villanyozott fel, butítottnak és rágógumisnak tűnt a nagy elődök kontrasztjában, aztán bár végül jól szórakoztam vele, az EW-ig mégsem voltam róla valami hatalmas véleménnyel, és még azzal együtt is felemásabb volt a kép, semhogy egyöntetűen kedvencemmé válhasson. Az XCOM2 beharangozói ellenben csupa jó irányokat lebegtettek meg, tetszett minden változtatása, érezni lehetett, hogy a fejlesztők tapasztalatból és a tökéletesítés szándékával nyúltak a recepthez. Ha kijön hozzá egy EW kaliberű kieg, akkor egyenesen fantasztikus játékká is tudna válni (vagy lehetséges, hogy a Long War 2 intézi majd ezt félkézzel?); addig egyelőre csak piszok jóféle marad. A teljesítménygondok pedig egy kurvanagy feketepontot jelentenek rajta, olyasfélét, amit in-game jóságokkal sajnos nem lehet lemosni.
ibi amentia latet
Én azért jó párszor rohantam az Enemy Withinben is (Iron Man, de csak közepes szinten, és egy pár alkalommal csaltam mentéssel, a tököm kivolt a konzolos kamera és az irányítás miatti szívástól), vagy mert olyan típusú küldetés volt, vagy mert termelődtek a nyakamba, vagy csak simán meldre volt szükségem, de nyilván gyakran lehetett és érdemes is volt araszolni.
Sors bona, nihil aliud.
Szintén, csak impossible fokozaton. Ha nem lett volna mentésem, akkor háromszor buktam volna be a partit a kamera, és kétszer valami fagyás miatt (tippre túl sok égő objektum lehetett, az ellenfél köre sose ért véget, és a visszatöltés se segített, örök töltés animáció). Így is necces volt, mert ha még 1 ország kilép, akkor vége. Nem is jött meg a kedvem azóta se az Xcom 2-höz...
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Én classic nehézségen ironmaneztem végig a kampányt, hát mit ne mondjak, nem akartam utána impossible szinten újrakezdeni egyáltalán. :D Annyira jó volt azért, hogy érdekes rálátást kapsz a játékmenet mélységeire ironmanen (a végére már azt is megtanultam lekezelni, amikor bug miatt mellém teleportált egy adag élien - olyan sokszor fordult elő a játék második felében, hogy kész visszavonulós-szétszóródós taktikám volt ellene :D), de az Enemy Withint már csak sima classikon vittem végig, küldetés közbeni mentés nélkül.
A különbség annyi sürgetésben az EW és a második rész között, hogy az EW-ben ott a meld opcionálisan, itt viszont bukod a küldetést, ha elmulasztod a határidőt.
damoqles: Emlékszel a Xenonautsra? Én sem, szóval kb. így állok hozzá a többi klónhoz is egyelőre, és 2017-ben már Gollopban sem bízom feltétel nélkül.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Természetesen emlékszem rá, noha túl sokat nem játszottam vele. Sőt, azt is tudom, hogy abból is készül a második rész, meg hogy az nem annyira folytatás lesz, mint inkább egy rebootszerűség, ami ugyanazokat az eseményeket mutatja be átdolgozott formában. Ne hidd, hogy a te tudatlanságod/érdektelenséged a default állapot. :P
ibi amentia latet
Pont erről beszélek. A kutya sem játszott vele, köszönhetően egyrészt az XCOMnak, másrészt meg annak, hogy a gyökerekhez való visszatérésként reklámozták, aztán hirtelen bejelentettek néhány olyan dolgot, ami miatt a többségnek el is ment a kedve tőle. "A balansz miatt nem lesz blaster launcher" és társai, thx for making X-COM boring.
Szerk: Így rákeresve tényleg nem vagyok eldobódva a folytatás ötletétől:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=cenw3LxNr1c
Welcome to the land... of boring. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kétlem, ugyanis nem azért hanyagoltam, mert rossznak vagy unalmasnak találtam volna, hanem mert közbeszólt az élet. Nem tartom valami nemtommilyen fenomenális játéknak, de a (niiiche) célközönségét megtalálta, és a folytatás javíthat a hibáin; mindenesetre nem véletlenül említettem helyette két másik játékot mint reménybeli XCOM-trónfosztót :) (amelyekből ráadásul az egyik egy grand strategy game, valószínűleg normális taktikaitérképes-körösharcolós komponens nélkül, tehát a konzervatív xcomiság nem is annyira lényeges számomra, hogy automatikusan elítéljek egy "klónt" például a psi hiánya miatt - mondom ezt úgy, hogy általában frusztrálónak élem meg a feature-visszanyirbálást az újabb iterációkban).
ibi amentia latet
Nekem az volt a nagy gondom a Xenonauts-cal, hogy bár alapvetően egy jó kis X-COMot sikerült összehozniuk a fejlesztőknek, de közben valahogyan módszeresen ki is irtottak belőle mindent, amitől a régi cucc fun volt. Az eredeti egy viszonylag mély, szőrözős stratégiai játék volt, de a képregényes-badass intrótól a grafikai stíluson át a zenéig mindenről sütött a hangulat. Egyszerűen poénosan over-the-top dizájn is kell az UFO Defense-hez, és amikor a vége felé egy kicsit kidobta az ablakon a balanszot, te meg nyomtad szinte vaktában a blastert és letaroltad vele a fél pályát, az a korábbi szenvedésekért járó vigyorgós jutalom volt.
Megéri róla egy videó:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=RlRd9M4mH8o
Na, ezt mind kinyírták a Xeno-ban: a grafika tetűszáraz, ronda dögunalom a realizmus jegyében, egyszerűen semmi sem néz ki érdekesen. Csak a hangyányi méretű generic kommandóssal irtod a generic élieneket, valami látványosra még csak véletlenül sem számíthatsz. Amikor jött a hír, hogy nem lesz blaster, kb. ennek a design-irányvonalnak a végleges kiteljesedését láttám: kurva unalmas emberek kurva unalmas játékot fejlesztenek kurva unalmas embereknek, de legalább lesz balansz (a Firaxis-féle reboot pont azért jött be nagyon, mert pont úgy nézett ki, mint ahogyan én az eredeti grafikai stílus modern verzióját elképzeltem, vagyis az első screenshottól kezdve egyértelmű volt, hogy "ja, ezek a srácok értik, ez jó lesz"). A folytatás is tökre így néz ki a videó alapján, na persze pre-alpha, szóval teljesen nem temetem, de nagyon meglepődnék, ha a végeredménynek hirtelen lenne hangulata is.
Egyébként a másik kettő közül a Phoenix Point tűnik nekem igazán faszányosnak, csak pont annyira ambíciózus, hogy tartsak is a minőségétől.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Xcom 2-ben Kapcsold ki az AA-t teljesen. Egyébként az a Wolf TNO amit említettél az a New order? Csak mert most nyomtam végig és minden maxon 0 szaggatás, pedig nem mai a gépem.
Akkor vagy nem volt minden maxon, vagy egyéni meglátásaid vannak a 0 szaggatás fogalmával kapcsolatban. A megfelelő beállítás (asszem valami durván erőforrásigényes tükröződés) butításával nálam is frankón futott alapvetően, de eléggé belefáradtam a szemem előtt zajló állandó textúrasztrímelésbe és az ebből fakadó ini-szarakodásba, mire végigvittem a Rage-et meg mindkét Wolfot. Be lehet lőni a Tech 5-öt, csak az id ezt valahogy sosem akarta helyetted megcsinálni, a DOOM és a Tech 6 után meg már büdös visszanézni, főleg úgy, hogy a Dishonored 2 portja a hírek alapján kurvarossz lett.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
XCOM 2 teljesítményhez:
Az Arkham Knight-tal való élményemből okulva megnéztem, mi a helyzet a játékkal RTSS-sel 30 fps-re leszorított teljesítmény mellett. Aggódtam, mivel 30 fps lock az AK-val ellentétben nincs a játékban, a külső force-olással meg szívni is lehet, de pozitív csalódás: egyrészt az RTSS tesz annyit a framepacingért, hogy az esetek 99%-ában sima legyen a cucc, a folyamatos töltögetések miatti FPS-ugrások meg gyakorlatilag érzékelhetetlenek lettek, nyilvánvaló bónuszként a játékot is kimaxolhattam. Szerencsére csak a ténylegesen renderelt tartalom lesz 30-ra lockolva, szóval a kurzor és a menük ugyanolyan rezponzívak maradnak, mintha 60-nal játszana az ember (ugye ezek manapság majdnem minden PC-s játékban a desktop képfrissítésére vannak belőve, vagyis teljesen függetlenek), így a kezelhetőség nem szenved csorbát.
Az itt lévő ini-módosításokat is érdemes megcsinálni, nálam jelentősen rövidítette a töltési időket és a skyrangeres töltés közbeni másodperces fagyásokat is eliminálta:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=616682629
Igazán frankó lenne egy gyári ilyen fícsör a Firaxistől, ha már egy év alatt sem sikerült optimalizálni a játékot.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mit mondhatnék, a hardkór strattak vérfanok jelentős része
auti"unalmas" ember, akit nem a látvány meg a frenetikusság izgat, hanem elsősorban a szimuláció mélysége. Meg aztán az is szubjektív, hogy kinek mi és mennyire unalmas. Ne démonizáld a magasabb fokú realizmusra való törekvést, az is csak egy iskola a sok közül, lehet jobban meg kevésbé jól is művelni (én speciel remélem, hogy a Phoenix Point erősebben ráfekszik majd erre az irányvonalra az új XCOMoknál, persze egy bizonyos szintig).Mintha csak a Codex törzsét hallanám a PoE-ról és Sawyer dizájnfilozófiájáról mémezni. :D
rwurl=http://www.rpgcodex.net/forums/smiles/balance.png
Te végleg ki akarsz csinálni engem, nem igaz? Ühh.... X-(
Vagy legalább a Pavonistól.
ibi amentia latet
Nem univerzális igazságot akartam közölni, csak annyit, hogy számomra a hideg realizmusra áhítózó szimulációnak semmi köze nincs az X-COM-hoz... egyébként meg a Xenonauts-ot egyáltalán nem nevezném mélyebbnek az eredeti játéknál, igazából ugyanaz a kettő, csak a Xenonauts a régi színes-szagos fun látványvilágot lecseréli egy unalmas, fantáziátlan és végtelenül csúnya megoldásra.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.