KOTOR II: Az árnyaltabb univerzumú Star Wars folytatást szeretem!
29% (7 szavazat)
Neverwinter Nights 2: A BioWare bénázását nem volt nehéz megugrani.
8% (2 szavazat)
Alpha Protocol: A videojátékok James Bondja viszi a prímet.
13% (3 szavazat)
Fallout: New Vegas: Így kell Fallout folytatást csinálni!
25% (6 szavazat)
Dungeon Siege III: Ezt jobb lenne elfelejteni.
0% (0 szavazat)
South Park: The Stick of Truth: Parker és Stone vulgaritása bármikor jöhet!
21% (5 szavazat)
Pillars of Eternity: Tolkienből sosem elég!
0% (0 szavazat)
Tyranny: Mert a játék első pár órája vállalható.
4% (1 szavazat)
Összes szavazat: 24
shit, jo nehez szavazast nyomtal be Swoder. :)
kotor2 vagy falloutNV szinte patthelyzet.
Az Obsidianek szamomra mindig is affele rut kiskacsak voltak a jatekfejlesztesben. Bazi jo 5leteik voltak, a vegtermekuk mindig amolyan alulfinanszirozottabb vagy bugokkal teli termesnek erzodott. A csomo jo 5leteik miatt nem lehet nem szeretni oket, de a nyirbalasaik es/vagy kiforratlansagaik miatt mindig volt egy keseru visszamaradt szajiz az emberben.
Affele kis/kozepes ceg, akinek nagyratoro almaik voltak, de a kepessegeikhez kepest tul nagy vallalt ambicioikba surun bele-bele torott a bicskajuk, ido/penz hianyaban. Mint Schafer-ek kb.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
nem arrol szoltak a pletyik, hogy veluk csinaltatja a White Wolf a legujabb World of Darkness jatekot? (vampire redemtion, vampire bloodlines a regiek). en egy ilyesmi bejelentesre varok, mosman eleg regota.
raadasul az obsidianos sracok ugyesek, csak adj nekik egy vilagot, egy engine-t es egy koncepciot (mondjuk mindenkepp egy bughalmaz lesz, de egy baromi hangulatos bughalmaz)
igaz, az utobbi kickstarteres jatekaik nekem baromira nem jottek be a lexikon meretu vilagbemutatas, lore, hatterinfo es parbeszedek miatt. ruhellem amikor folyamatosan konyvet kell olvasnom monitoron interakcio nelkul, bealszok rajta. akkor mar inkabb olvasok egy jo konyvet.
"okey-dokey!"
this. En is bealszok a WOT block alapu parbeszedeken a jatekokban, egyreszt ezert is vonakodtam kiprobalni a 2 legfrissebb termesuket.
A narrativat vigye inkabb a gameplay, a karakterek, ne az irott szovegtomeg. Az utobbi a konyvekbe valo, es az RW-re, szocialis dumcsizos oldalakra.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
najah. asszem Tyrannyrol Damoqles aradozott a crpg-s topicban, hogy hany csillio oldal szoveg kerult mar be-akkor dontottem el, hogy akarmilyen szepen is hangzik az alapsztori, ebbe bele sem nezek mar.
oszinten megmondva en hianyossagnak erzem, ha a jatek tortenete es elpottyantott info morzsai nem tudnak belerantani a vilagba (akarmilyen elvont is legyen az) es nem tudnak kepet adni a lore-rol, ahoz hogy erthetove/elvezhetove/jatszhatova valjon a vilag.
a legpozitivabb peldak szamomra: final fantasy VII, abe's akarmilyei, beyond good and evil, az elder scrolls jatekok. ezeken mind erezheto, hogy tok kidolgozott es izgalmas a vilag hattere, megsem tolja az arcodba kotelezoen, hogy olvass 500 ezer oldalt lehetoleg rogton a karaktergeneralas elott kozben es utan-majd vegig a jatekban. a kilometeres parbeszedek meg tok irrealissa teszik a jatekelmenyt es a bele elhetosegi faktort nullara csokkentik.
en anno meg p&p meselokent is imadtam, ha "tudatlan" partynak meselhettem(ha meg megsem, akkor kozoltem, hogy ez ugyan cyberpunk/WoD/ad&d vilag, de minden mas mert en igy akarom es en meselek:D), sokkal izgibb az esemenyek kozben es altal megismerni a vilagot mint ezlozetesen konyvekbol kiindulva.
"okey-dokey!"
igy igy.
En is siman lazy gamedesign-nak tudom be ha passziv irott szoveggel akarjak kivaltani azt, amit a jateknak aktivan kellene hogy elmeseljen.
Rohadt jo ha nagyon alaposan felallitott lore es hattersztori van, de az "email szeletek olvasgatasa az itt ott elejtett PDA-kon", vagy az emilyen WOT blokkok olvasgatasa csak hogy tisztaban legyen a vilaggal, egyszeruen lusta design szerintem (vagy mutatja hogy nem volt ido/penz kapacitas a csapatnal mashogy kivitelezni azt).
Mindig az az erzese az embernek ilyenekre lelve, hogy nem volt otletuk vagy ahogy fentebb is emlitettem mar kapacitasuk hogy kivitelezzek a kreativ modszereket amivel beleintegralhatnak a jatekba mindezeket, es azt utat valasztottak hogy csak eledvagjak az irott scriptet "nesze, olvasd, erre gondoltunk" fazonba.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
mondjuk ez nem feltetlenul igy van. en pl elder scroll gameknal amig cigizek beulok a "konyvtaramba"es olvasgatom a konyveket. nemelyik lore (es ott sem minden "igaz" ami akkor vicces, ha pl a skyrimben olvasol az oblivion esemenyeirol, amiknek reszese voltal), nemelyik elmeselo tortenet, vagy skillbook, de valami jopofa sztorival. egyik kedvencem ami onallo eletre kelt:
the lusty argonian maid
"okey-dokey!"
marmint szamomra erzodik igy, abbol amit en es magamfajtak varunk el egy jatektol szubjektiven, illetve ahogy ez a jatekoshalmaz tudja ertelmezni a jo gamedesignt, nem mint objektiv alapigazsagkent emlitettem.
Vannak akik apszolut kedvelik ha WOT-tal van tele a jatek, es egyenesen a legnagyobb erenyeik kozott emlitik. Nem jelenti egyaltalan hogy ezzel nekik ne lehetne igazuk vagy jogos a meglatasuk a sajat igenyeiket nezve.
A logikamra visszaterve viszont, ahogy van eleg zseton es emberkapacitas, tapasztalataim szerint mindig azt valasztjak a cegek hogy vagy komplet ledigizik a szoveget, vagy ha megtobb kapacitas van akkor ezt kivaltjak animalt vagy ingame cutscene-ekkel, olvasas hallgatas helyett a szereploket es torteneseket latva es hallgatva, es ha megtobb kapacitas/penz van, akkor aktivan beleintegraljak a gameplayba hogy passziv fogyasztas helyett meg is "eld aktivan" azokat a torteneteket. Ezert latom a sima irott szoveget lazy-nek.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
yupp-nem fogalmaztam pontosan, sry.
szal nekem nem gond, ha a jatekban kilometereket olvashatsz opcionalisan a lore-rol, a vilagrol, akarmirol, amig nem teszik a jatek kotelezo reszeve - ugymint vegig kerdezed az oreg varazslot a vilag teremtesenek torteneterol amit elmesel 300 csillio karakterben majd vissza kerdezgetve az 50 uj infora egyszer csak megkapod a questet amiert jottel.
no mind1.
a lenyeg, hogy uj vampire jatekot akarok de qrva gyorsan (esetleg werewolf? :P )!:D
"okey-dokey!"
oh, vaglak mar.
Ja ez is egy erdekes ut a jatekdesign-ban, hogy opcionalisnak adod meg a WOT-okat, megkovetelt helyett, es elvalasztod a jatek tobbi reszetol.
Mondjuk szemely szerint koztes megoldasnak gondolom, fuggetlen hogy ertem mit probalnak vele elerni. Probaljak azokat az embereket is megfogni vele akik nagyon bele szeretnek a tortenetbe elni magukat es nem banjak hogy ehhez hosszu irott szovegtomboket olvassanak, es azokat sem akarjak eltantoritani akik erre mar azt mondanak hogy "lol no".
De ugy vagyok vele overall a jatek kararara megy ez a design dontes, mivel az irott szoveg a jatek "mellekes" resze lesz innentol kezdve, igy ilyen esetekben joval kevesebb energia is megy a kidolgozasara. A masik meg a fo (tobbi) resze a jateknak is megsinyli, mivel ahelyett hogy oda probalnak beintegralni a sztorit es a melysegeket, a keszitok azt mondjak hogy "aki sztorit vagy karakter kibontakozast akar, ott van neki olvashatja", igy joval sekelyesebb lesz a jatekmenet is es benne levo szereplok interaktivitasa is.
Kapunk egy korrektseget nezve so-so-bb jatekmenetet, es egy korrektseget nezve so-so-bb narrativa szoveget, itt ott elagyazva a mellekesebb olvasando agakon (szetdobalt konyvek, PDA emailek, stb).
johetne abszolut. :) Sot ha jol emlexem, voltak is hirek rola par evvel ezelottrol hogy fejleszti is valamelyik studio mar egy ideje vagy mi, csak konkretumok meg azota sem vannak, ki tudja hol tart a dolog.
szerk:
most esett le hogy ez lehetett az amire emlekeztem.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Még mit nem. Kevered a Tormenttel, aminek mindössze a komplett lényege a dumálós-olvasós játékmenet à la Planescape T (jórészt ugyanazoktól a fejlesztőktől), a harc is körökre osztott lesz szerencsére, és a világa meglehetősen marha messze áll a tolkienitől.
A White Wolf gazdát cserélt pár éve, azóta belsős előmunkák folynak a WoD-univerzum rebootolásán. Első az asztali szerepjáték finalizálása, mivel az lesz a setting/rules bible a további anyagokhoz, és utána jöhetnek a videojátékok. A tulaj márpedig a Paradox, így nyilvánvaló, hogy jönni is fognak, a jó munkaviszonyuk az Obsival pedig szintén köztudott, de egyelőre ennyi a helyzet, minden más csak pletyka.
ibi amentia latet
Javítottam a mondatot. :) Ha játszottál az első két Fallouttal, akkor ezt TUDOD és kész, a F3-mal kezdők véleménye meg le van szarva, ahogyan maga a Fallout 3 is. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
KOTOR folytatás jöhet, de inkább az első részt venném alapul. A második annyira nem gyere be.
sry my bad!
(pedig a BG es a Planescape, plane az icewind dale nekem is kedvenceim voltak)
yupp, google az en baratom is, szal rakerestem azutan, hogy irtam es megtalaltam a cikket (pont egy eves asszem) hogy a paradox-al leptek bizniszre, akik eroteljesen szeretik az obsidiant hasznalni mint felig belso fejleszto csapatot. mindenesetre a paradox az egyik legjobb "fuggetlen" kiado, akik fel mernek vallani meglepo, ujszeru jatekokat, szal en drukkolok nekik!:)
szerk
amugy a white wolf oldalan eleg nagy lenduletben irnak mindenrol, meg tv sorozatrol is meg jatekokrol!
"okey-dokey!"
Ebből kitalálom, hogy még sosem játszottál az Alpha Protocollal. :D
Jómagam még mindig a third person nézetű Aliens CRPG-t siratom minden reggel. Persze lehet, hogy ők csődbe mentek volna, én viszont a mennybe.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
nem csak, gyakorlatilag felet nem jatszottam a felhozatalnak
pl kotor2 / falloutNV 1 hely nalam patthelyzetben (de ha nagyon valasztani kellene akkor NV)
NVN2 2
DS3 3
South Park
Tyranny
POE
AP
mind kimaradt
szerk: de fuggetlen nem veszekedne az 1. helyert nalam, mivel a poszt apokaliptikus/cyberpunk/scifi vilagok vonzanak jobban. A titkos ugynokos jatekok, mint a splinter cell, hitman, no one lives forever sohasem fogtak meg.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
en anno jatszottam vele es nagyon tetszett-viszont nemreg ujra probaltam nosztalgiabol es agyf@szt kaptam az iranyitastol, a feleig sem jutottam el.
"okey-dokey!"
Erről a témáról már beszélgettünk, és tényleg az a helyzet, hogy lehet, hogy a cég anyagilag megmenekült, de szerintem a fénykorukat nagyjából odáig élték, amíg szükségük volt a - nagypofájú - kiadókra. A Neverwinter Nights 2 már alap kampányában is fantasztikus (D&D 3.5, party, NWN alapok, WIN) volt, hát még a kiegészítőre - amelyet nem véletlenül emel mindenki piedesztálra -, a KOTOR 2 úgy fasza, ahogy van, és akkor ott van még a New Vegas is, ami ugyan nem jobb, mint az F3, de szintén nem volt rossz kis cucc. Aztán jött önerőből az Alpha Protocol, ami minden idők egyik legjobb játéka lett - és szerintem a mai napig az, irányítás ide, vagy oda, végre választásaid vannak, nem pedig választási illúzióid -, de nekem a PoE sem jött be, és a Tyranny már pont a PoE-s csalódás, és az ahhoz való folyamatos hasonlítás miatt nem is érdekel. Szerintem a stressz, a döntéshelyzetek a vezetőség nyakán nem csak a bugokat, de a gyakran kényszerszűlte, mégis zseniális megoldásokat is eredményezték, ezek kvázi hiányában akadnak gondok.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
+1
South Park is remekül sikerült.
rwurl=http://i.imgur.com/Aq7azye.gif
Jah, emiatt én sem szavazok :)
Sajnos a gémer aranykorom már rég odavan, valószínűleg ez már így is marad. NWN2 azért megvolt, és mái napig szívesen emlékszem rá. Játszottunk a társasággal utána egy magyar PW-n is, Legendák Földje, vagy mi volt a neve. Alapítottunk egy goblin klánt (Deekin!), én voltam a matriarcha, és sátorba kellett jönni velem a beavatási szertartáson.... Erm... >.< ... Szóval jó volt :D
Szerk: ohwait, a PW az NWN 1-ben volt. Sorry :)
South Park szerintem mint játék, nem volt túl erős - nagyon egyszerű a rendszer, kevés az igazi választási lehetőség -, sokkal inkább attól lett klasszikus, hogy remekül hozta a sorozat első pár évadának masszív hangulatát, amely meg nem elsősorban az Obsidian, hanem Parker és Stone érdeme, bár tény, hogy azért ebben a végletekig partnerek is voltak a fejlesztők :)
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Mondjuk úgy, ha játékmenettel lehet paródiát kifejezni, akkor nekik sikerült :)
Pont akartam kérdezni, hogy nem az NWN1-re volt jellemző az "MMO szerű világ" multiban? :D Emlékszem, mi is sokat játszottunk egy olyan haverral, akit amúgy semmilyen videojátékra nem lehetett rávenni, viszont nagy D&D fan volt, egy másikkal meg modokat nyüstöltünk gyakran éjszakákon keresztül, pl. Diablo :)
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
A Pillars of Eternity megjelenésekor belenézve engem sem kapott meg annyira, bár ez a bugoknak volt talán inkább köszönhető. Viszont pont nemrég, két DLC és patchek után áldom az eget, hogy belekezdtem, de ezt a "Ki mivel játszott" topicban írtam is.
Ezek szerint csak nekem tetszik innen a PoE? :) Néhány logikátlansága, itt-ott sekélyes mivolta és az alacsony budget ellenére szerintem baromi élvezetes, igényes az egész, nem azt mondom hogy eléri azoknak a klasszikusoknak a magasságát amikből merített, sőt még azt sem mondanám, hogy a legjobb Obsidian mű (a fenti szavazásban játszi könnyedséggel a F:NV-ra kattintottam), de ha ráérez az ember az ízére akkor addiktív és remek élményt tud nyújtani. Sok class, képesség, harcban az ezek közti szinergia változatossá tudja tenni, bár lehet hogy azért élvezem ennyire mert számomra a lehető legjobb class-t, a Cipher-t választottam elsőre, és így a vége fele sem fulladt unalomba még az egész.
Az olvasmányos mivolta szerintem egyértelműen a budget-nek is köszönhető, de ezt sem tudnám igazán a minőség rovására felhozni, mivel az Obsidian ebben is jó. Akinek szúrja a szemét a kelleténél több olvasgatás, annak a Planescape: Torment sem volt meg :P Az aztán tényleg mesteri szinten űzte ezt, mondanom sem kell hogy a játék előnyére, és biztos vagyok benne hogy a Tides of Numenera sem lesz különb.
Szóval megmondom őszintén tényleg nem értem valahol a játékkal szembeni keserű szájízt.. Drukkolok az Obsidian-nek, remélhetőleg nagyobb budget-ből sikerül ezúttal dolgozniuk és egy kimunkáltabb, részletgazdagabb folytatást tudnak majd összehozni. Eleinte úgy voltam, hogy iziben előhozakodhatnának valami World of Darkness projekttel, de a PoE-t látva nem fogom bánni, sőt, örülni is fogok ha egy még jobb folytatással rukkolnak elő.
Az nem volt!
http://arelith.com/
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Nekik még most is szükségük van a kiadókra: hiába a Pillars of Eternity KS és indie sikere meg a Tyranny, azok a cég méretéhez képest kisebb projectek, az utóbbi időben a stúdió jelentős többsége az Armored Warfare-t kalapálta a My.com-nak. Aztán a My.com gondolt egyet és a fejlesztés oroszlánrészét elvitte Oroszországba, az Obsidian meg már csak az engine-nel kapcsolatos feladatokat látja el, emiatt januártól el is küldtek egy adag embert megint.
Szóval szvsz inkább az a probléma, hogy a kiadóknak nincs szükségük az Obsidianre. A nagyköltségvetésű CRPG-nek (pontosítva: a sok pénzbe, de nem túl sok pénzbe kerülő RPG-nek a gigaköltségvetésű akció-RPG-light műfaj mellett) alapvetően annyi, kb. egyedül a Witcher van a piacon egyedüli, nem szarrá-fossá butított RPG-ként. A Paradox-biznisz jönne nekik most nagyon jól, azon a kb. middleware szinten el tudnának lenni jó sokáig.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem lenne amugy gond ezzel a kiados resszel egyaltalan, de a kickstarteres szamokat nezve az embereknek globalisan sincs szukseguk nagykoltsegvetesu CRPG-re. Mennyi, 3-4 milla gyult osszvissz ossze az obsi projektjere anno? Bazira alacsonynak szamit az erdeklodes. Valamivel kevesebb mint 75,000 ember a vilag osszes zugat megmozgatva.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
A PoE eleve klasszik izometrikus RPG-nek indult, ami nem igazán vethető össze mondjuk azzal, amit a Fallout 3-ig bezárólag a Bethesda művelt, meg így az Obsidian is a New Vegasszal. Egy Alpha Protocol szintű játék mai technológiával pl. már túl drága mulatság ahhoz, hogy egy nagyobb kiadó belevágjon, kb. esély nincs arra, hogy megérje. Minél drágább egy videojáték, annál butább is, az Obsidiannak meg sosem a butaság volt a kenyere.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Maximálisan így voltam vele én is (teljesen egyezik az érdeklődési körünk), amíg ki nem próbáltam. Olyan szinten nem számít, hogy titkos ügynökös az alaptéma, hogy ihaj. :)
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Ne a Kickstarter legyen a mérce, mert az halovány reménybe vetett befektetés, és nem a valós igény. Lásd Witcher. Ha jó a játék, pörögnek a rivjúk és a fórumok, akkor megtalálja a piacát, és mennek az eladások. Mármint általában, nyilván én is ismerem az ellenpéldákat :)
Viszont Kickstarteren lényegében a nagy semmire adnak pénzt az emberek. Egy ötletre max. Ötlete, véleménye, na meg valaga mindenkinek van.
ez nem kellene hogy igy legyen, csak a valasztott fejlesztesi iranyzat, amely az uzletet teszi az elso helyre es onnan vezet mindent vissza. Azokra helyekre osztjak szet az energiaikat, amivel a leheto legtobb embernek tetszeset megnyerik az adott termek irant, de mindezt csak epp annyira minimalisan hogy megvegyek. Ha megnyertek vele egy adott csoportot, terelik a tobbi zsetont a masik iranyba.
De ennek a fejlesztesi strategianak ahogy emlitetted is, a Witcher ellenall, mivel a CD Project Red amennyire csak lehet mindent bele probalnak adni hogy emeljek egy adott becelzott "reteg" szinvonalat es azzal megnyerni egy rakat, akar celzott retegen feluli erdeklodo penztarcat is. Ahelyett hogy uzletileg elore gyartanak le a beteriteni kivant demografiaknak a termeket.
Ha Cyberpunk 2077-juk is olyan torodessel es odafigyelessel keszul mint a Witcherek, egy brutalisan jo es magaskoltsegvetesu CRPG-vel leszunk gazdagabbak. Aztan neadjisten hogy meg jobb lenne nala. :)
De persze nem szabad elfelednunk hogy extra "biztositeknak" ott van a GoG is mogottuk ami biztositja tovabbi szukseges zsetont. Hasonlo felallasban mint a Valve, csak a Valve mint vagjuk ul a zsetonon, ahelyett hogy ontene magabol a jobbnal jobb mega-koltsegvetesu es nagyon magas minosegu fejleszteseket.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."