Az E3 és a pornó
Fórum:
Szenzációhajhászatra kész bombaként érte a sajtót az idei E3 közben a hír: a Naughty America nevű pornócég saját standdal készült a rendezvényre, hogy ott aztán bőszen reklámozza a szexpiac „forradalmát”, a VR pornót. A különböző médiumok főleg röhögéssel, jobb esetben egy kis meghökkenéssel reagáltak az új fejleményre, de érdekes módon az senkinek sem esett le, hogy milyen jelent és jövőt fest ez a mai játékosnemzedékről.
Ian Paul, a Naughty America CIO-ja (Chief Information Officer) több nyilatkozatában is kifejtette, mennyire kéz a kézben jár manapság a pornóbiznisz a videojátékkal: a játékos játszik pár órát, aztán pihenésképpen néz egy kis pornót, önkielégít, majd megy vissza XP-t gyűjteni. Emiatt a NA-hoz hasonló cégek természetesen ki vannak hegyezve a gamer innovációk minél gyorsabb kihasználására, aminek a csúcsát és legnagyobb újdonságát jelenleg a VR headsetek jelentik. Paul szerint a cél az, hogy a virtuális valóságba frissen belekóstoló júzernek még a szemüveget se kelljen levennie a játék és a pornó közötti váltáshoz. Kösz, Ian, de elmész te a picsába!
Teljesen megdöbbentő, hogy a videojátékipar már titkolni sem akarja a játékostársadalom és a pornófogyasztó közötti átfedéseket, sőt, maguk a játékosok is rettentő mód „elfogadóak” a jelenséggel szemben: a Naughty America Los Angeles-i standjánál olyan hosszú volt a sor, olyan nagy volt az érdeklődés, hogy annál szinte csak az új Zelda leleplezése tudott több embert magához csábítani. Egészen groteszk dolog azt látni, ahogyan felnőtt emberek állnak sorban azért, hogy virtuális dugást nézhessenek nyilvánosan, egymás társaságában. A videojátékok szerelmesei évtizedekig küzdöttek azért, hogy a társadalom ne lássa őket pincelakó nördökként, esetleg tömegmészárlásra hajlamos gyilkosokkét, de úgy tűnik, hogy a szexuálisan frusztrált, nőt csak VR headseten keresztül látott pornófüggő ideájával az égvilágon semmi problémájuk nincs.
Valahogyan akarva akaratlanul is Philip Zimbardo munkásságára gondolok ilyenkor, aki már évek óta igyekszik felhívni a figyelmet arra, hogy bizonyos értelemben válságban vannak a modern férfiak. A viszonylag privilegizált társadalmi körülmények közé születő, fehér, középosztálybeli fiatalok közül sokan virtuális világokra cserélik a való életben összegyűjtött csalódásokat, hogy videojátékokban érezhessék magukat hősöknek. 30 éves koruk elmúltával is a szüleikkel élnek, saját maguk eltartására képtelenek, így útjuk nyílegyenesen a függőségbe és a pornóhoz vezet. Szörnyű jelen, és még annál is rosszabb jövőkép ez, érdemes lenne hát elkerülni.
Ahogyan Jim faterja is elmondta az Amerikai Pitében, a teniszhez bizony két ember kell. Egyedül is el lehet ütögetni a labdát, de a játék szépségei úgy nem mutatják meg magukat, ezt pedig jó, ha a 21. században is észben tartjuk.
ÁPDÉT: A cikk írója is látott már pornót, és nem gondolja úgy, hogy a Pokolban fog kikötni miatta.
Ian Paul, a Naughty America CIO-ja (Chief Information Officer) több nyilatkozatában is kifejtette, mennyire kéz a kézben jár manapság a pornóbiznisz a videojátékkal: a játékos játszik pár órát, aztán pihenésképpen néz egy kis pornót, önkielégít, majd megy vissza XP-t gyűjteni. Emiatt a NA-hoz hasonló cégek természetesen ki vannak hegyezve a gamer innovációk minél gyorsabb kihasználására, aminek a csúcsát és legnagyobb újdonságát jelenleg a VR headsetek jelentik. Paul szerint a cél az, hogy a virtuális valóságba frissen belekóstoló júzernek még a szemüveget se kelljen levennie a játék és a pornó közötti váltáshoz. Kösz, Ian, de elmész te a picsába!
Teljesen megdöbbentő, hogy a videojátékipar már titkolni sem akarja a játékostársadalom és a pornófogyasztó közötti átfedéseket, sőt, maguk a játékosok is rettentő mód „elfogadóak” a jelenséggel szemben: a Naughty America Los Angeles-i standjánál olyan hosszú volt a sor, olyan nagy volt az érdeklődés, hogy annál szinte csak az új Zelda leleplezése tudott több embert magához csábítani. Egészen groteszk dolog azt látni, ahogyan felnőtt emberek állnak sorban azért, hogy virtuális dugást nézhessenek nyilvánosan, egymás társaságában. A videojátékok szerelmesei évtizedekig küzdöttek azért, hogy a társadalom ne lássa őket pincelakó nördökként, esetleg tömegmészárlásra hajlamos gyilkosokkét, de úgy tűnik, hogy a szexuálisan frusztrált, nőt csak VR headseten keresztül látott pornófüggő ideájával az égvilágon semmi problémájuk nincs.
Valahogyan akarva akaratlanul is Philip Zimbardo munkásságára gondolok ilyenkor, aki már évek óta igyekszik felhívni a figyelmet arra, hogy bizonyos értelemben válságban vannak a modern férfiak. A viszonylag privilegizált társadalmi körülmények közé születő, fehér, középosztálybeli fiatalok közül sokan virtuális világokra cserélik a való életben összegyűjtött csalódásokat, hogy videojátékokban érezhessék magukat hősöknek. 30 éves koruk elmúltával is a szüleikkel élnek, saját maguk eltartására képtelenek, így útjuk nyílegyenesen a függőségbe és a pornóhoz vezet. Szörnyű jelen, és még annál is rosszabb jövőkép ez, érdemes lenne hát elkerülni.
Ahogyan Jim faterja is elmondta az Amerikai Pitében, a teniszhez bizony két ember kell. Egyedül is el lehet ütögetni a labdát, de a játék szépségei úgy nem mutatják meg magukat, ezt pedig jó, ha a 21. században is észben tartjuk.
ÁPDÉT: A cikk írója is látott már pornót, és nem gondolja úgy, hogy a Pokolban fog kikötni miatta.