Jelenlegi hely

Brutal Doom

Nyílt bétába került a Brutal Doom v21

Fórum:

Ismét közeledik az év vége, ami a Brutal Doom szempontjából csak egy dolgot jelenthet: kopogtat az ajtón a minden eddiginél többet ígérő új verzió. A v20b óta bizony eltelt két esztendő, amely idő alatt Sergeant Mark IV rengeteg új fícsört pakolt a játékba, annyit, hogy szinte rá sem ismerni a kultikus modra.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=9YoADewX12E
A klasszikus arzenál mellett már aknákat is vethetünk, sorozatlövő puskával robbanthatunk vérfelhővé mindent, ami démon, M60 névre hallgató barátunkkal rögtönzött anatómia előadást tarthatunk, sőt, még a Quake railgunja is eljött, hogy megismertesse az impeket a dematerializáció gondolatával. Ha az ólommal és plazmával való testápolást megunnánk, szomorkodásra akkor sem lesz okunk, hiszen ökleinkkel is remekül lehet tépni és szakítani az ellent, a Hell on Earth Starter Pack módosított és új pályáin pedig harckocsiba pattanhatunk.

Természetesen gore-effektekben sem lesz hiány, mivel a Brutal Doom végre eljutott arra a pontra, ahol már az összes ellenfél személyre szabott formákban hullik atomjaira. A vérengzés elvileg optimalizáltabbá vált, hogy a gépigény továbbra is baráti maradhasson, na meg azért, hogy a füst- és fényeffektek, valamint a pixelgrafika is csinosodhasson egy kicsit. A Doom 2 földi pályái autóroncsokban és törmelékben pompáznak, és a környezet is jobban reagál hentesmunkánkra.

Tegnap óta egy nyílt bétaverzió formájában tesztelhetjük az újdonságokat (letöltés itt): az összes fícsört még nem tartalmazza, de Sarge elmondása szerint így is jóval stabilabb, mint a v20b volt. A végleges változat megjelenése decemberben várható.

Megjelent a Brutal Doom 64 - FRISSÜLT!

Fórum:

Sergeant Mark IV, a Doom modderek legsikeresebbike tegnap közkinccsé tette a Brutal Doom „folytatását”, a Brutal Doom 64-et! Szerencsére nem az előd egyszerű konverziójáról van szó, hanem a koncepció teljes, Doom 64-nek megfelelő újragondolásáról.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=t4sSqAqGnaUA Brutal Doom őrült akcióközpontúságával ellentétben a Brutal Doom 64 az atmoszférára helyezi a hangsúlyt a játékmenet finomhangolása mellett. Kivégzéseket ezúttal nem találunk, helyüket azonban átveszik a gyönyörű új fényeffektek, az eredeti játékból kimaradt ellenfelek (végre van revenant!), és a hol kibővített, hol módosított pályák. Minderre azért volt nagy szükség – és pont emiatt a Brutal Doom 64 szerintem még a Brutal Doomnál is fontosabb mod –, mert bár a Doom 64-ből létezik egy kiváló, fanmade PC port (Doom 64 EX, erre lehet lecsekkolni), maga a játék menthetetlenül a Nintendo 64-es kontroller limitációira lett szabva. A Midway által fejlesztett Doom 2-folytatás egy fantasztikus játék, de a PC-s elődöknél jóval lassabb, ellenfélből is kevés akad, a pályadesign pedig tartalmaz olyan vargabetűket, amikre egy számítógépre fejlesztett FPS-nek semmi szüksége nincs.
 

Hát, most megérkezett a valóban PC-s Doom 64! Letöltés itt, elindításához pedig csak a doom2.wad file-ra lesz szükséged.

Thx, rune!

ÁPDÉT: Máris itt az első, 1.0B verziószámú frissítés. Igazán sok apróság került javításra (elsősorban a balansz terén), megéri letölteni.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=E4uEe-2Zdzo

Brutal Doom: Lesújt ránk a földi pokol

Fórum:

"Mire kimondanád, hogy B.U.É.K., már a beleidből fogok karkötőt fűzni", üvöltötte a vérszomjas tengerészgyalogos a kakodémonnak, miközben puszta kézzel rántotta ki annak egyetlen szemét, hogy aztán súlyos bakancsával zúzza péppé a vérvörös gömblényt. Körülbelül ennyire brutálisan köszönti az Újévet SgtMarkIV, a notórius modderpápa: megjelent a várva várt Hell on Earth Starter Pack a Brutal Doomhoz, benne egy 32 pályás, kifejezetten a modra szabott kiegészítővel. RIP AND TEAR!
 

A Starter Pack a néhány napja megjelent 20b verzióval és a FreeDoommal - a Doom teljesen átszabott, ingyenes változatával - egybecsomagolva érkezik, így mindenféle konfiguráció nélkül, pöccre indul. SgtMarkIV egyedül arra hívja fel a figyelmet, hogy a FreeDoom használata esetén hiányos hangeffektek és néhány bugos sprite lesz a jutalmunk, szóval érdemes ahelyett inkább az eredeti Doom II WAD file-t bekészíteni a játék könyvtárába. A letöltésért erre tessék.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=NW8AHt5dgpw
És hogy mi a helyzet a pályacsomaggal? Az éppen aktuális modververziókat bemutató trélelekben már láthattunk belőle egy adag ígéretesnek tűnő anyagot, és szerencsére a végleges verzió sem okoz csalódást. Az első epizód végivitelét követően azt kell mondanom, hogy bámulatos munka, ami abszolút méltó a Brutal Doomhoz. Remek pályadizájn, kihívás, ütős zene és természetesen több tonnányi démon várja a játékosokat az eredeti játék hamisítatlan hangulatával. A Hell on Earth emellett teljes mértékben kihasználja a ZDoom source port bővített mozgáskultúráját, néhol szkriptelt események szolgálják a változatosságot, szinkronizált rádióadások formájában pedig még minimális történetet is kapunk. A tartalmat látva mindössze egy logikus következtetés lehetséges: egy játékmenetben AAA címeket megszégyenítő, (instant) klasszikus lövölde öregbíti a zseniális mod hírnevét. Romero sem csinálná jobban.

Tapsvihar!
 

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!