Ismét közeledik az év vége, ami a Brutal Doom szempontjából csak egy dolgot jelenthet: kopogtat az ajtón a minden eddiginél többet ígérő új verzió. A v20b óta bizony eltelt két esztendő, amely idő alatt Sergeant Mark IV rengeteg új fícsört pakolt a játékba, annyit, hogy szinte rá sem ismerni a kultikus modra.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=9YoADewX12E
A klasszikus arzenál mellett már aknákat is vethetünk, sorozatlövő puskával robbanthatunk vérfelhővé mindent, ami démon, M60 névre hallgató barátunkkal rögtönzött anatómia előadást tarthatunk, sőt, még a Quake railgunja is eljött, hogy megismertesse az impeket a dematerializáció gondolatával. Ha az ólommal és plazmával való testápolást megunnánk, szomorkodásra akkor sem lesz okunk, hiszen ökleinkkel is remekül lehet tépni és szakítani az ellent, a Hell on Earth Starter Pack módosított és új pályáin pedig harckocsiba pattanhatunk.
Természetesen gore-effektekben sem lesz hiány, mivel a Brutal Doom végre eljutott arra a pontra, ahol már az összes ellenfél személyre szabott formákban hullik atomjaira. A vérengzés elvileg optimalizáltabbá vált, hogy a gépigény továbbra is baráti maradhasson, na meg azért, hogy a füst- és fényeffektek, valamint a pixelgrafika is csinosodhasson egy kicsit. A Doom 2 földi pályái autóroncsokban és törmelékben pompáznak, és a környezet is jobban reagál hentesmunkánkra.
Tegnap óta egy nyílt bétaverzió formájában tesztelhetjük az újdonságokat (letöltés itt): az összes fícsört még nem tartalmazza, de Sarge elmondása szerint így is jóval stabilabb, mint a v20b volt. A végleges változat megjelenése decemberben várható.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=9YoADewX12E
A klasszikus arzenál mellett már aknákat is vethetünk, sorozatlövő puskával robbanthatunk vérfelhővé mindent, ami démon, M60 névre hallgató barátunkkal rögtönzött anatómia előadást tarthatunk, sőt, még a Quake railgunja is eljött, hogy megismertesse az impeket a dematerializáció gondolatával. Ha az ólommal és plazmával való testápolást megunnánk, szomorkodásra akkor sem lesz okunk, hiszen ökleinkkel is remekül lehet tépni és szakítani az ellent, a Hell on Earth Starter Pack módosított és új pályáin pedig harckocsiba pattanhatunk.
Természetesen gore-effektekben sem lesz hiány, mivel a Brutal Doom végre eljutott arra a pontra, ahol már az összes ellenfél személyre szabott formákban hullik atomjaira. A vérengzés elvileg optimalizáltabbá vált, hogy a gépigény továbbra is baráti maradhasson, na meg azért, hogy a füst- és fényeffektek, valamint a pixelgrafika is csinosodhasson egy kicsit. A Doom 2 földi pályái autóroncsokban és törmelékben pompáznak, és a környezet is jobban reagál hentesmunkánkra.
Tegnap óta egy nyílt bétaverzió formájában tesztelhetjük az újdonságokat (letöltés itt): az összes fícsört még nem tartalmazza, de Sarge elmondása szerint így is jóval stabilabb, mint a v20b volt. A végleges változat megjelenése decemberben várható.
Nice, de az új doom kb. ugyanezt tudja pixelek nélkül... (tudom, grafikahuszárok ezt nem érthetik :D )
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
És ezt te a BD minden egyes megemlítésekor leírod. :D
Egyébként tök jó lenne egy olyan játék, ami kiváltaná és szebb formába öntené régi Doomok modképességét, de szvsz már eltelt annyi év, hogy belássuk: ilyen játék már sosem lesz. A régi egyszerűséghez képest a SnapMap is egy limitált szar, amivel igazán ambíciózus dolgokat sosem lehet gyártani, és a rajongók részéről sem élvezi azt a vállalkozókedvet, amit az eredeti játék még mindig.
Persze ettől még kiváló játék az új Doom, de a hozzád hasonló grafikahuszárok 10 év múlva azt is le fogják már szólni, hogy "jaj, alacsony a textúrafelbontás, nem is olyan jó az, inkább az id Tech 9", és bár a Doom-fanok minden bizonnyal sokat fogják nyüstölni, "staying powerben" sehol sem lesz a klasszikusokhoz képest... elsősorban a gyenge moddolhatóság miatt nem.
És akkor jöhet még három komment arról, hogy az eredeti Doom milyen rééééééééégi, bár ez abszolút nyilvánvaló mindenkinek és kurvára senkit sem érdekel, a huszonvalahány éve aktív és egészséges Doom modder community-vel az élen. A Doom nem öreg, a Doom időtlen, fuck off. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Azért történik ez, mert erről bizony ez a véleményem, és másik komment meg nincs, vagyis hogy mostmár van, de te meg pixeles játékokkal játszol... Igen, a snapmap limitált, a megatextúra + moddolhatóság nem nagyon megy együtt, ez a Rage-nél már kiderült, és a snapmapot a konzolhuszárok a project sparks utódjaként emlegetik, azaz viszonylag semennyi kódolással és contentgyártással lehet custom mapokat, gameplayt stb. létrehozni, ami nyilván nem közelít meg egy akár Doom3-ban rejlő moddolási lehetőségeket. De a régi doom egyszerűen limitált az új doomhoz képest nem csak grafika, hanem játékmenet tekintetében is. Minden amit a brutaldoom nyújtani tud azt az új doom is tudja. Ugyanúgy lehet fűrészelni is a démonokat már akár. És a kezdeti multira kihegyezett snapmap már tényleg sokat fejlődött, bár már elég halott az új doom snapmap játékosbázisa. Készült néhány érdekesebb játszhatóbb map a sok ergya ugrálós baromság mellett. A doom régi, és 5 év múlva is régi lesz, a játékmenet, és a grafika valószínűleg nem fog 25 év alatt annyit fejlődni, mint az elmúlt 25 évben fejlődött, úgyhogy ez az új doom jobban fog öregedni, de valóban, egyszer ez a doom is öreg lesz. Szerintem talán a VR lesz a következő nagyobb lépcső a játékgrafikában, amivel ez a doom még lépést tud tartani, hiszen polygon alapú, míg az ős doom már nem :( . Persze hogy időtlen a doom, és a jelenkori inkarnációja is doom. És remélhetőleg a következő is az lesz. És ezzel még mindig nem a brutaldoomot akarom 'baszogatni' de a doom3 kicsit más megközelítése után az új doom tényleg visszanyúlt a gyökerekhez, de mégis haladt a korral is, mivel rohadt sokat változott az első doom óta a videojáték ipar.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Fordítva igaz is, és pont itt van a kutya elásva. A régi Doomba egy lelkes modder lazán bepakolja az új Doom feature-eit, az új Doomba viszont a Snapmapen kívül senki nem fog semmilyen egyedi tartalmat gyártani, mert egyszerűen nincsen rá lehetőség.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
De kérdezem én. Valóban föl kell áldozni a drafikai minőséget azért, hogy úgy érezzük, hogy még mindig az ős doom az igazi ? És ne felejtsük el azt sem, hogy régi doom pályákat is össze lehet rakni snapmapben. Megvannak hozzá a modulok, az eredeti régi propok, minden. (Mondjuk részemről fölöslegesen, de az mindegy)
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Én ezt a kérdést nem tudom értelmezni. :)
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Ha az is igaz, hogy az új doom mindent tud amit jelenleg egy brutal doom, és a brutal doom is tud mindent amit az új doom akkor nem csak a grafikai minőség marad-e ami a két inkarnációt megkülönbözteti ? Hiszen azt is mondhatnák, hogy az új doom az igazi doom, de nem tesszük. (Főleg Zaxx :D )
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Your argument is invalid.
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Tehát akkor az új Doomban megcsinálhatod pl. azt, hogy az ellenfelek melletti lávafolyamba belelősz egy rakétát, majd végignézed, ahogyan a kifröccsenő láva kinyírja őket? Felkaphatod egy kinyírt ellenfél fejét, és agyondobhatsz vele egy másikat? Felkaphatsz egy gyenge ellenfelet és kivághatod az ablakon vagy neki egy másiknak? A felkapott ellenfelet feldobhatod a levegőbe, hogy aztán agyaggalamb-lövészetet játssz, és a repülő csávót szétlődd egy shotgunnal? Millió hülyeség, millió lehetőség.
Én az alapvető hibát ott látom a véleményedben, hogy az almát akarod összevetni a körtével. Miért kellene bármelyik Doomnak leváltania bármelyik másikat? Aki a klasszikus játékmenetre esküszik, annak az eredeti Doom lesz a Doom, aki a horrort és a sci-fit bírja benne a legjobban, az a Doom 3-ra fog a legjobbként emlékezni, míg a modernizált klasszikus feeling hívei meg a 2016-os verziót fogják piedesztálra emelni.
A Brutal Doomot meg azok, akik szeretnek Brutal Doomozni, szóval tök fölösleges a nyilvánvaló technológiai és grafikai különbség miatt "őskövületté" nyilvánítani egy olyan programot, aminek továbbra is százezrek töltik le az új verzióját. Az új Doommal összehasonlítva a régi játék művészileg pl. egy adag hülyegyerek rajzszakköre arról, hogy ki tud gagyibbnál gagyibb démoni szörnyeket rajzolni meg minél több halál- és kecskefejet betenni egy pályára. Még a 90-es évek viszonylatában is primitív és óvodás (vessük össze mondjuk a Monkey Islanddel vagy bármelyik minőségi "pixel artot" tartalmazó régi játékkal, hát lemossák a színről Romeroék ökörködését), de ez senkit sem érdekelt soha a büdös életben, mert nem erről szól, hanem a játékmenetről, és a BD-ben is pont ez az érdekes. Pl. ha azt kérdezné tőlem valaki, hogy art designban melyik a legjobb Doom, kapásból rávágnám, hogy a Doom 3... csak én nem az art design miatt doomozom. :D
Én a Doom összes iterációjában meg tudom találni magamnak azt, amitől kiváló FPS lesz mindegyik. Ha a régiről van szó, akkor ez elsősorban a modok és pályacsomagok krémjének zsenialitása.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Jah, ezekről a szösszenetekről nem tudtam, akkor játékmenetben nem csak démonszétkapás melee meg démonfűrészelés van a brutaldoomban. Amúgy artban főként a lénydesign szerintem is a doom3 volt talán a legjobb.. Szívesen látnék még olyan doom3-as fejpókokat is pl. a következő doom részben. Kíváncsi vagyok milyen irányba mennek. Esetleg lehet, hogy pont brutaldoom irányba ? Bár Wolfensteinnél se változott nagyon sokat a TNO-hez képest a többi rész.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Az az irány az új Doommal már megvolt, de van mit átvenni az újabb verziókból is. :D Nem hiszem, hogy most egy ideig változtatnának, szvsz a Doom 5 kb. olyan lesz, mint amilyen a New Colossus a New Order után: ugyanaz jobban.
Én csak egy specifikus dolgot szeretnék a folytatástól: jobb SnapMapet!
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Jaja. viszont én nem várok sokkal többet a snapmaptól.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Én magamhoz képest nem várok semmit.
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Várjuk! :D
"Fight steel Die honor"
"I eat resistance for breakfast"
Mr. Conan