A fórumokat bújó és promóciós anyagokat nagyító alatt vizsgáló RPG Codex fanatistái bukkantak rá a turpisságokra, mely szerint a Torment: Tides of Numenera kalapozása alatt beígért "stretch goalok" közül többet sem fognak tudni megjelenéskor teljesíteni.
A Kickstarter láz csúcsidejében 4 millió dollárt összegyűjtő kampány alatt ígértek fűt-fát, de a példa remekül illusztrálja a játékfejlesztés sajátosságait, és hogy az egymással szorosan összefüggő fícsörökre nagyon nehéz külön-külön árcédulát aggatni; no meg hogy a veteránokból verbuválódott csapat fantáziája is könnyen elrugaszkodhat a valóságtól. Természetesen nem a Torment: Tides of Numenera az első túl sokat vállaló projekt az ambiciózus gyűjtések földjén, de az ilyen renoméval és kiadói asszisztenciával rendelkező csapattól az alapvető kommunikáció a létminimumot kéne képezze.
Csakis a stúdión áll, hogy tiszta vizet öntsenek a pohárba, de az eset egyben felvetheti a kérdést, hogy játékosi szemszögből miben tér el az ilyen jellegű gyűjtés egy kiadó reklámhadjáratától. Felépítését tekintve nem sokban, hiszen a Torment: Tides of Numenera esetében is egy ismert márka felélesztésének ígéretét lebegtették meg az emberek szemei előtt. Az ígéretek vonatára viszont volt lehetőség jegyet is váltani, amiért cserébe lehetőség nyílt a fejlesztőkkel is cseverészni, de ettől független az ígéretek vonata a kiadók által sokszor bejárt reklámhadjárat állomásain állt meg, növelve az érdeklődést és az irracionális elvárásokat a játékkal szemben.
A RPG Codexes asztalborogatások látva: megérte? Érdemes egyáltalán a célzottan elvárásokat építő reklámokra időt pazarolni, amikor több játék készül, mint valaha?
- a játékoshoz csatlakozó karakterek száma 9-ről 6-ra csökkent
- a barkácsolást kukázták
- az Oázis helyszínt drasztikusan megnyirbálták
- a testreszabható napló maximum a játékon kívül fog helyet kapni
A Kickstarter láz csúcsidejében 4 millió dollárt összegyűjtő kampány alatt ígértek fűt-fát, de a példa remekül illusztrálja a játékfejlesztés sajátosságait, és hogy az egymással szorosan összefüggő fícsörökre nagyon nehéz külön-külön árcédulát aggatni; no meg hogy a veteránokból verbuválódott csapat fantáziája is könnyen elrugaszkodhat a valóságtól. Természetesen nem a Torment: Tides of Numenera az első túl sokat vállaló projekt az ambiciózus gyűjtések földjén, de az ilyen renoméval és kiadói asszisztenciával rendelkező csapattól az alapvető kommunikáció a létminimumot kéne képezze.
Csakis a stúdión áll, hogy tiszta vizet öntsenek a pohárba, de az eset egyben felvetheti a kérdést, hogy játékosi szemszögből miben tér el az ilyen jellegű gyűjtés egy kiadó reklámhadjáratától. Felépítését tekintve nem sokban, hiszen a Torment: Tides of Numenera esetében is egy ismert márka felélesztésének ígéretét lebegtették meg az emberek szemei előtt. Az ígéretek vonatára viszont volt lehetőség jegyet is váltani, amiért cserébe lehetőség nyílt a fejlesztőkkel is cseverészni, de ettől független az ígéretek vonata a kiadók által sokszor bejárt reklámhadjárat állomásain állt meg, növelve az érdeklődést és az irracionális elvárásokat a játékkal szemben.
A RPG Codexes asztalborogatások látva: megérte? Érdemes egyáltalán a célzottan elvárásokat építő reklámokra időt pazarolni, amikor több játék készül, mint valaha?
Nem ertem miert nem mondtak, hogy majd kesobb ingyenesen megkapjak a backerek. Esetleg a retail vasarlok megkaphattak volna fizetos dlckent, ha ennyire keves a love. Nem lett volna ezzel semmi gond, nem ez lett volna az elso eset, es nem is az utolso.
De ha ennyire keves a love, akkor van egy rossz hirem nekik is, es a vasarloknak is...
"What does one lie matter?"
"It is not a lie. We thought it was true at the time we said it."
4 misijert? hogy a viharba ne erte volna meg?
a backerek meg oruljenek, hogy agyaltalan kapnak valamit a penzukert es nem minden idok legnagyobb atverese volt az egesz project.
"okey-dokey!"
Ez meg mindig a jobbik eset, mint mondjuk az, ha van 100+ millio fejlesztesre, de a jatek azert nem keszul el, mert ketto felkesz dologra jut 3 uj otlet, amit szinten bele akarnak tenni. Khm, khm
Itt a hiba az volt, hogy nem kommunikaltak le a dolgok. Sunnyogtak, lebuktak, johet a f*szkorbacs
Bár érteném, hogy miért geci húzás ez: nyilvánvaló, hogy stretch goaloktól függetlenül az inXile dönti el, hogy mi kerül bele a játékba, hogy mit kell adott esetben kihúzni, hogy mi élvez prioritást mással szemben stb. A játékfejlesztés nem úgy működik, hogy előre eltervezel valamit és simán csak megvalósítod, teljesen reálisan megtörténhet, hogy valami, ami papíron jó ötletnek tűnt (mondjuk a számszerűleg több companion), a megvalósítás fázisában már nem klappol.
Az egy dolog, hogy a Kickstarternél adott esetben jobban belelátsz egy projektbe (mint kellene), de nehogy már hazaárulásnak éljük meg, ha a korábban beígért dolgok közül kimarad néhány, elvégre jelen esetben tökre nem kardinális kérdésekről van szó. Nagyon buta nerdrage ez már megint, majd a végleges játéknál kiderül, hogy mi hogyan sikerült. A Tormenthez eleve őrültség folytatást gyártani a játék szent tehén mivolta miatt, szóval ha már beleálltak, legaládd hadd csinálják már úgy, ahogyan ők szeretnék (főleg úgy, az előzetesek alapján nem úgy tűnik, mint ami szarul jött össze).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kivágni három companiont a beígért 7-9-ből egy Torment jellegű játékban kurvára kimeríti a kardinális kérdés fogalmát. Arról nem szólva, hogy a kivágások elhallgatása ugyanannyira geci húzás, mint a kivágások ténye.
Jaa, hogy te ennyire vagy tisztában a dolgokkal. Akkor nem szóltam. Nézz el nekik mindent, elvégre téged nem érdekel az egész. :D
ibi amentia latet
Pedig baromira igazuk van abban, hogy az egyes karakterek mélysége számít a mennyiségük helyett. A Tormentet sem azért szeretted, mert sok társ közül választhattál, hanem azért, mert mindegyik rohadtul ki volt dolgozva és elég sok kontent fűződött hozzájuk.
Nagyon örülök a megállás nélküli frusztrációdnak, de szerintem nem vagy annyira hülye, hogy ne tudd, mit értek "Torment-folytatás" alatt.
Innentől akkor a Final Fantasy-epizódokra sem érdemes folytatásokként hivatkozni valószínűleg. :D It's spiritual successor now, guys! :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hé, tök jó, hogy damoqles-szel a kommentjeink egy része át lett rakva ide, a többi meg eltűnt az éterben. Good job, már meg sem kérdezem...
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
+1, mi az isten akar ez lenni? Vagy rendesen, vagy sehogy. Mi alapján lett kiszűrve a többi? Ki csinálta ezt? Mi folyik?
ibi amentia latet
Én csináltam a mozgatást, nem volt cél a cenzúra. Technikailag helyesen, psi leírása szerint jártam el, de a Drupal benyelte a hozzászólások egy részét. Psivel vakarjuk a fejünket rajta, de nem tujuk kideríteni at okát. Részvétem. Részemről nem erőltetem többet ezt a fórum fícsört, mert ez így többet árt, mint amennyit használ.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Végre egyetértettek valamiben, ezt nevezem csoport terápiának kedves moderátor :D
Szerk.: oh, már látom Strato próbált valami titkos fegyvert :)
Így öljön itt időt az ember a hosszú hozzászólások szerkesztgetésébe...
Akár az áthozottakat is törölhetitek, "utókontextus" nélkül nem érnek annyit.
ibi amentia latet
Bocsánatot kértek
http://www.eurogamer.net/articles/2017-01-31-torment-tides-of-numenera-apology-stretch-goals
Azzal aligha. A ma hajnali backer e-mail már közelebb áll a dologhoz, de a szájíz már sosem lesz ugyanaz.
ibi amentia latet
Ha a szádba verik ki csoportosan, akkor el is hiszem.
Tanulság: ne légy naív lemming.
Non serviam
támogattam a játékot és leszarom, hogy nem 100%-ban hozták a stretch goal-okat. strech goal-ok nélkül is támogattam volna, sőt ugye úgy pledge-eltem, hogy még nagyon elején járt a kickstarter
nevetségesnek érzem ezt a sírás-rívás-hajtépést
szerk: kis kiegészítés. nyilván ez utóbbi akkor él, amennyiben a játékban lévő egyéb tartalom tényleg korrektnek minősíthető még, és mondjuk kapunk egy Wasteland 2 szintű játékot kb.
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Nem az a lényeg. Hanem hogy elhallgatták a legutolsó leghetséges pillanatig. Ha időben normálisan lekommunikálták volna a kaszálások sajnálatosan szükséges tényét, motherfucking garantálom, motherfucker, hogy tizedekkora felhördülés se kerekedett volna belőle a fanok között.
ibi amentia latet
ez jogos, de többségük fejlesztő, emberekhez, publicitáshos elég vacakul értenek, sztem ez a kickstarter videok, satöbbi minőségén is látszik, én azok ellenére támogattam őket :D
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
Nem is tudom, részemről pont emiatt mertem remélni, hogy a szokásos vakítások mellőzve lesznek.
ibi amentia latet
Azért Fargo elég régi motoros, legalább nála csörögnie kellett volna a vésjelzőnek.
Szerintem inkább az van, hogy beléptek az utolsó fejlesztési szakaszba, és csak most látják reálisan, hogy mi fér még bele és mi nem a problémásabb tartalmak közül.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
+ szereztek egy kiadót, ami valószínűleg plusz zsebpénzt nyomott a markukba némi reality check jellegű kritériumokkal karöltve...
ibi amentia latet
lehet régi motoros, de ez még nem jelenti azt hogy ért hozzá. annyira kínosan bénák/gagyik a pitch videói, a beszédei, hogy kb egyet se bírtam végignézni :D
"People think that I must be a very strange person. This is not correct. I have the heart of a small boy. It is in a glass jar on my desk."
- Stephen King
A kettő között nem feltétlenül van összefüggés.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Plusz meg ott van a játékfejlesztés állandó rákfenéje, hogy ami jó néz ki papíron (ötlettervben), az messze nem illik a kész termékbe.
Ha a végtermék jó, és benne van az iparosmunka (vagyis a tartalom kilóra), akkor minden whiner elmehet a picsába, az ígéretektől függetlenül. Ez a médium így működik. Ennyi.
Abban viszont igazatok van, hogy talán a nagyközönségnek ezt nem így, az én szavaimmal kellene elmondani :D
Ezzel kapcsolatban beidézném urunk és parancsolónk, Gaben főpápa legutóbbi reddites AMA kijelentését miszerint nem szívesen emlékszik vissza a HL fejlesztésére.
Vagy Ghostcrawler, avagy az istenek hírnökének a szólása a témával kapcsolatban:
Gondolván persze itt a saját ötletekre, munkákra, akár teljesen kidolgozott alrendszerekre, amiket ki kell hagyni a játékokból. És sokszor ezt a döntést önmagának kell meghoznia a fejlesztőnek.
*Sajnos ezt az idézetet már elnyelte az internet homokkönyve