A WB Games sem akar kimaradni a rimászterek soha véget nem érő trendjéből, így tegnap annak rendje és módja szerint a cég bejelentette a Batman: Return to Arkham című csodát. A csomagban a Batman: Arkham Asylum és Arkham City játékokat találják majd a PS4 és Xbox One tulajok 1080p-s felbontásban, egy kis grafikai tupírral megfejelve. Van tréler is, itt ni:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=G5AemoJ3n4s
A Return to Arkham természetesen az összes valaha kiadott DLC-t is tartalmazni fogja, az viszont kissé fájó pont, hogy úgy tűnik, a WB Montreal által készített Arkham Origins kimarad a buliból. Furcsa dolog ez, hiszen nagy valószínűséggel az előző konzolgeneráció végén megjelent játék nyert volna a legtöbbet a felújítással.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=G5AemoJ3n4s
A Return to Arkham természetesen az összes valaha kiadott DLC-t is tartalmazni fogja, az viszont kissé fájó pont, hogy úgy tűnik, a WB Montreal által készített Arkham Origins kimarad a buliból. Furcsa dolog ez, hiszen nagy valószínűséggel az előző konzolgeneráció végén megjelent játék nyert volna a legtöbbet a felújítással.
rwurl=http://i.imgur.com/TnQRX6v.webm
Én a Doom 1-2 Remaket várom PS4 és Xbox One-ra...
Komolyan már röhejes ez a remake hullám... néha elfogadható lenne (Uncharted 1-3, hogy a negyedik részt is értse az aki nem rendelkezett PS3mal), de ez már beteges.
Most képzeld el, mennyire fájhatott az öltönyösöknek a WB-nél, hogy más nyomatja a 10 éves címeit minimális ráfordítással az új gépeken, nekik meg semmijük sincs. :D Csoda, hogy idáig kibírták. :D
Abból a szempontból mondjuk van értelme a dolognak, hogy a PC-s és a konzolos Arkham City között ég és föld a különbség grafikában, szóval van honnan dolgozniuk.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A remaster és a remake nem ugyanaz, itt újraalkotásról nincs szó. Ez a szőrszálhasogatás mellett azért is fontos, mert a Doom 1-2 ezért is nem jó példa, ilyen régi engine-en futó játékokat nem szoktam remasterelni.
Az egész amúgy a konzolok visszafelé-kompatibilitásának hiányosságából fakadnak. A kiadóknak könnyű bevétel, ha a régi játékaikat is tudják árulni sok évvel később. PC-n ez GOG-on vagy Steamen rendben van (kivéve, ha nem működnek jól adott oprendszeren mégse), konzolon kellemetlenebb a helyzet. Egy remaster pedig drágább, de jobban reklámozható az újgenerációs konzolon, mert mégiscsak foglalkoztak vele valamennyit. De az emulációs megoldások is hoznak pénzt, nem sokkal a PS4 kijövetele után a Crash Bandicoot PS1-es változatának PSN-es eladásai (egyébként a retrólistát folyamatosan ez a Naughty Dog-széria vezeti) beelőzték bármely PS3-as játékét. Tehát van igény rájuk.
Fura ez, de az sem ideális, ha az előző generációk gyöngyszemeihez retróhardver is kell. Én sem tudom konzolboltban beszámíttatni a PS3-at egy PS4-ért cserébe, mert azzal egy rakat még (újra)játszani tervezett játékról is lemondanék. Vagy vehetném meg újra a remastert, ha véletlenül van.
Ugye az már kiderült, hogy az egész "visszafelé-kompatibilitás" a van sapka rajta vagy nincsen kérdése, de az tényleg vicces, hogy mennyi remaster jön, és néha szinte azok a legjobb játékok. Most mondjuk nem panaszkodnék, 2016 elég bivalyos év. Pardon: mármint persze minden szar, de ahhoz képest annyira nem nagyon szar, csak közepesen!
Sors bona, nihil aliud.
Mondjuk tök érdekes lenne látni, hogy mit tudna kezdeni egy profi csapat a sprite-okkal: nem tudom eldönteni, hogy nagyobb felbontású sprite-okkal és textúrákkal szebb vagy rondább lenne-e a játék. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.