A múltkor én is felraktam lövöldözni egy kicst, meg lecsekkolni a változásokat a korábbi verzióhoz képest. Nagyon frankók lettek az új árnyékok, csak remélem, hogy nem nyírták ki vele az ósdi Source motort, mert így is van 1-2 rész (főleg a nyílt, sivatagi terepen), ahol meghal a teljesítmény.
Egyébként a "hivatalos" modokkal most mi a helyzet? A Surface Tension Uncut már benne van az alapváltozatban, az On a Rail Uncut viszont opcionális?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mellesleg ha már így játékot ajánlunk, én a Twin Snakes-ről azóta erre váltottam (majd visszatérek arra is, de egyelőre sokat akar tőlem), ha már fel volt téve az emulátor:
rwurl=http://i.imgur.com/STk12Ov.jpg
Ez a PoP Forgotten Sands Wii-re, lehet, hogy már említettem, mindenesetre baromi jó puzzle platformer (sokkal frankóbb, mint a "PC-s-nagykonzolos" verzió because fuck logic). Az elején elég hagyományos SoT-származék PoP, aztán a közepétől csavarnak rajta egyet, és neked kell építgetned a platformjaidat. Az 5.0-ás Dolphin hatványozottabban jobban futtatja, mint a régi, nem kell már zsönglőrködni a beállításokkal a grafikai hibák elkerüléséhez, és emiatt a teljesítmény is jobb. Erőmű sem kell hozzá, csak egy viszonylag erős proci (3 ghz fölötti órajel, minimum két mag) és egy viszonylag jó videokártya (kb. 600-as szériájú vagy afölötti Nvidia, AMD-n elvileg kicsit szarabbul fut).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hogy rendesen mi viszi, az egyébként elég relatív játékonként, mert pl. a PoP 2010-es, és látványban eléggé kimaxolja a Wii-t, szóval lehet, hogy az említettnél komolyabb vas is elkellhet. A legfontosabb a proci, mert főleg arra telepszik rá az emulátor. Elég frankó az új verzió, van benne OpenGL, DX11, Vulkan és DX12 backend is, elvileg a DX12 a leggyorsabb.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Xbox One kontrollerrel. :D Gondolkodtam egy wiimote + nunchuk kombó beszerzésén (vagy egy Wii-n, mert bagóért lehet venni manapság, csak ugye az emulátoron sokkal jobb a grafika, szóval manapság nem érnék sokat egy konzollal), csak pont annyira nem szeretem azt a vacakot használni, az emulátor meg most már eljutott odáig motion control emulációban, hogy ne legyen rá szükség. Elméletileg nem minden játéknál működik tökéletesen, de pl. a PoP-nál teljesen jól meg tudod azt oldani, hogy a Wiimote kurzort belövöd a jobb analóg joystickra, a Wiimote swinget, vagyis a karddal való hadonászást egy gombra (nálam pl. az X az), a Nunchuk swinget meg egy másikra (nálam pl. bal DPad, mert az tűnt kényelmesnek), és így mindent meg tudsz csinálni, amit akarsz. Persze minden játéknál más lehet a dolog, pl. a PoP-nál is úgy tudtam előhozni a nunchuk swing funkciót, hogy a shake és a tilt mozgásokra van belőve a konfigban, mert ami a Dolphinnál swing, az nem működött.
Egyébként ha nem akarsz kontrollert használni, akkor teljesen jól működik egérrel és billentyűzettel is (sőt, egérrel nyilván a létező legpontosabb a wiimote kurzor), de a Steam kontrollert is nagyon ajánlják hozzá.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
OAR uncut nincs, és a fejlesztők továbbra sem szeretnék beépíteni (farokméregetés ha engem kérdezel) - annak ellenére hogy a készítő textfamguy már hivatalos csapattag.
Xen pedig jövő nyáron érkezik, ha valaki lemaradt volna.
Az első négy rész teljesítéséhez darabonként 35-40 óra kellett. Ehhez viszont pont a duplája. Hála az égnek nem tök ugyanazt a sablont kapjuk ötödikre is, hanem sok újítás becsusszant a játékmenetbe. Na persze azért nem minden rózsaszín.
Pozitívumok
- Végre nem Ezioval rohangálunk, és úgy tűnik, Desmondtól is megszabadulunk a jövőben. Két nagyon jó pont!
- A hajós küldetések, a hajó irányítása, a tengeri harc nagyon frankó!
- A fákon való parkőrözés élvezetes, felüdülés a háztetők után.
- A táblás játékok expert ellenfelekkel szemben finoman szólva kihívást jelentenek. Nem gondoltam volna, hogy találkozom ilyennel egy ennyire mainstream játékban!
- Változatosabb (mellék)küldetések a korábbi részekhez képest. Persze semmi Witcher 3, de azért volt néhány szórakoztató, főleg a birtok upgrade-elése közben.
- A harc tűrhető, minden ellenfélnek megvan a gyengéje, el lehet vele szöszölni.
- A Revelationsből érthetetlen módon kikerült a lovaglás, de itt visszahozták.
- Jó grafika, jó zene. Egyik sem kiemelkedő, de nem is mai játék már. A nevesebb ellenfelek haláltusája alatt felcsendülő zenén minden alkalommal jót kuncogtam, mert gyakorlatilag a szerző egy az egyben copypaste-elt egy nótát az Inception OST-ből.
Negatívumok
- Bugos, mint az állat. Az eddigi részekben összesen nem volt annyi hiba, mint ebben. A 100%-os teljesítéshez egy nagy adag mázli és kitartás kell!
- A vadászat felemás. Az oké, hogy egy vérszomjas farkas támadását visszaverem, de semmi kedvem aranyos kis mosómedvéket és hódokat gyilkolászni.
- Az UI borzasztó. Például a játék utolsó óráiban fedeztem fel, hogy ebben a részben is el lehet küldeni az assassinokat küldetésekre. Ehhez egy billentyű folyamatos lenyomása mellett - ami behozza az assassin oldalt - kell bal egérrel kattintani az egér ikonon. Ki a franc talál ki ilyet?!
- Az assassinoknak szinte semmi értelmük, annyira könnyű a játék.
- A kraftolás és kereskedés tök felesleges időpazarlás, és itt is nagyon gyenge az UI.
- Rengeteg a fegyver, de akár a legolcsóbb rozsdás késsel is ugyanúgy mindenkit kinyiffantunk se perc alatt, értelmetlen upgrade-elni.
- Az opcionális teendők néhány küldetésben teljesen irreálisak, hibás dizájneri döntés és/vagy bugos implementálás miatt. Viszonylag kevés ilyen van, de ezeknél fel tud forrni az ember agyvize.
- A Desmondos részek unalmasak, hiába van néhány kreatívabb futam benne.
- Az utolsó 2 szekvencia (a 12-ből) össze van csapva.
- Az actionöket, rewardokat nem regisztrálja a Uplay. Írtam az Ubisoft supportnak, akikben nagyon kellemesen csalódtam; készségesen kivizsgálták az esetet, és mindent unlockoltak kézzel, ami járt.
A játékhoz van még egy Tyranny of King Washington című küldetéscsomag is, 3 epizóddal. Olyan 7-8 óra végigvinni, de nekem hosszabbnak tűnt, mert az egyik legnagyobb baromság, amivel valaha találkoztam. Egyedül az állati erők jók benne, milyen jó is lett volna a repülés az alapjátékban. :)
Összességében tetszett, előrelépésnek érzem a szériát tekintve.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
- Az UI borzasztó. Például a játék utolsó óráiban fedeztem fel, hogy ebben a részben is el lehet küldeni az assassinokat küldetésekre. Ehhez egy billentyű folyamatos lenyomása mellett - ami behozza az assassin oldalt - kell bal egérrel kattintani az egér ikonon. Ki a franc talál ki ilyet?!
Basszus, most esett le, hogy miért is annyira jó a Darkest Dungeon narrátorjának hangja, hisz ez ugyanaz a narrátor, mint aki a Dungeon Keeper-ben volt! :D Amúgy a játék se rossz, bár még azért csak most lépek a midgame-be, egy próba erejéig mindenképpen beajánlanám Reaper-nek. :P
Biztos vótmá, de azért:rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=PjF7rMhxNhg
Szerk.: Na msot az intro-t hallgatva elbizonytalanodtam, lehet mégse, mondjuk semmiből nem állna utánanézni, mindenesetre kurvajó a narrátor hangja :D
Egyre frankóbb és frankóbb, a Crowbar Collective elég tudatosan rakosgatja össze a játékot a jövő évi Xenre készülve. Mára odáig jutottunk, hogy a steames változatot tulajdonképpen össze sem lehet vetni a régi moddal, mind látványban, mind teljesítményben egy sokkal jobb cuccal van dolga az embernek. Technikailag azért még mindig nem teljesen klappol minden, 1-2 fícsör bugos vagy optimalizálatlan, a Source meg néha összeszarja magát attól, amit alátettek a srácok, de alakulgat, és mintha az art style is tudatosabban lenne Black Mesa Half-Life helyett.
Ami nem tetszik, és sosem fog, az a rohadt feszítővas: sokkal szebben van animálva, mint a híresen borzalmas modverzió volt, de a fejlesztők sajnos ragaszkodnak a HL1 villámgyors crowbarjához a HL2 realisztikusabb, faszább változata helyett. Hülyén néz ki, borzasztóan hülyén, és azért is fura a dolog, mert egyébként a játékmenet is sokkal valósághűbb akar lenni a HL1-nél. Ez az esetek többségében még össze is jön neki, kicsit lassabb, taktikusabb a játék, de a szegény ósdi crowbar sehogyan sem illik bele a koncepcióba. Remélem, lesz majd mod hozzá egyszer.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
DS3 és DS2 után nyilván végig kellett tolni az első részt is, elvégre is ez teremtette a kultuszt. Nem csalódtam, kibaszott jó volt végig.
DS3 = DS1 > DS2 talán a sorrend, de szinte biztos vagyok benne, hogy ha az első játszottam volna legelőször, akkor jobbnak tartanám mint a 3. részt, így viszont a 3-hoz húz jobban a szivem.
A pályaszerkesztésről biztos ódákat zengtek anno, de tényleg elképesztően átgondolt. A shortcut-ok, az átjárás különböző területek között, fantasztikus. 2 helyet nem sikerült bejárni teljesen, az egyik a nagy fa, ami Blighttown legaljáról indul, a másik pedig a walley of drakes. Valamiért ahhoz nem volt türelmem.
Dexterity bulddel játszottam (Balder Side Sword +15), dps-re nem volt panasz, elég gyorsan mentek a bossok is. Valamiért az ucsóval (Gwyn Lord of Cinder) megszenvedtem, de lehet csak azért, mert egy picit már megfáradtam a végére. Kifarmoltam a Balde of Darkmoon miracle-t is ami szintén sokat dobott a bossok elleni harcon.
Nagy kár, hogy az egész frencsájz már csak 1 DS3 DLC-t tartogat és után búcsút inthetünk neki, de lehet így lesz a jobb.
PC-n játszod? Milyen kontrollerrel? (mert gondolom azzal)
Épp töröm az agyam, hogy be kéne szerezni egy XBONE kontrollert, gondolom az fasza lenne ezekhez a játékokhoz is :)
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
A Valley of the Drakes nagyjából akkora, hogy ha most leírom, hogy nézz még vissza oda, te pedig elolvasod, az tovább tart, mint keresztülsprintelni rajta, szóval akár meg is ejtheted a teljesség kedvéért.
A Great Hollow fához viszont ragaszkodom, hogy visszatérj :), ugyanis az egész széria legálleejtősebben hangulatos területe található a lábánál. Csrú sztori!!
Well, fuck. Igen, jó játék, és nagyon addiktív. Nincs egy hete, hogy megvettem, erre:
rwurl=http://i.imgur.com/tt91RGJ.png
Mindezt 6 nap alatt. Kb terraria-szerű, csak top-down nézetben és a prison architect grafikájával (más csapat csinálja). survival-base building stratégia.
Végcél űrhajót kifejleszteni+összerakni és elhúzni a rákba miután a colony ship megpurcant és a kis csapatunk csak a mentőkapszuláknak köszönheti életét. Közben mindenféle evilági és egyéb szerkezet akar kisebb-nagyobb darabokat kiharapni a telepesekből, valamint elég sokrétű a szimuláció.
Egy telepesem pl szívrohamban halt meg, de láttam már fertőzésben, maláriában vagy öregségben kipusztultat is. De a legvalószínűbb, hogy valami/ki lelövi/levágja. Esetleg egy összeszólalkozás után holtan terül el. Ugyanez igaz az összes állatra, amik közül a legtöbbet meg lehet szelidíteni. Van köztük elég standard (medve, kutya, patkány), illetve genetikailag módosított is (robbanó antilop/patkány, egyszarvú-gyapjasmamut ötvözet, stb)
Figyelni kell a telepesek kajaellátására, beosztására, hangulatára, fáradtságára, ha valamire (drog, sör, stb) rászokott, akkor arra az ellátásra. A hőmérsékletre, a ruhák szigetelésére és védelmére, a telepesek és egyéb élőlények minden apró testrészére. Pl ha lelövik a lábfejét az embernek, akkor sokkal lassabban mozog. De le lehet lőni (random) a nagylábujjat is, vagy a teljes lábat. Igen, mind megtörtént a legutóbbi játékomban, ráadásul kettő ebből friendly fire-ben. Aztán várhattam olyan traderre, akinek volt bionic/basic prothesis lába. Addig sima falábon közlekedett az emberünk.
A teljesen random karaktergenerálás persze okozhat gondokat, pl háromszor találtam drogfüggő, ugyanakkor teetotaler (drogot/hasonlót elvből nem fogyasztó) telepest, "öröm" volt kezelni őket. Jah, a raiderek meg elrabolhatják az embereidet, vagy felbukkanhatnak rokonok köztük. Nekem az egyik nő férje jött. :D (Végül sajnos nem sikerült lelőnöm/elfognom.) Egyébként minden a térképre bejövő embert el lehet fogni (ha sikerül ártalmatlanítani, nagyon random), és akkor megpróbálhatod meggyőzni arról, hogy csatlakozzon. Nem mindenkit érdemes, és nem mindig van rá reális esély. De pl simán kiszedheted egy veséjét és tüdejét, mielőtt visszaküldöd, vagy kivégzed. "Sajnos" a szív, máj, második züdő/vese eltávolítása halállal jár.
Jah, és hivatalosan még csak alfában van. Önmagában is játszható simán, vagy lehet moddolni elég durván. A hátránya, hogy a dokumentáció kurvára nem teljes, elég sok olyan dolog van, ami az első néhány óra után kurvára érdekelné az embert, de max a forráskódból lehet megnézni.
Tetszik, nagyon is, még mindig kóválygok a házban a secretekért. Hatalmas hangulat, eszetlen nagy fun, és ami a lényeg: félelem jumpscare-ek nélkül. Szépen-lassan "belédkúszik" a játék, szinte észrevétlenül kezded el kényelmetlenül érezni magadat tőle, és szvsz ennek kb. két oka van. Egyrészt nagyon sok mindennel triggerelhető valami apró kis esemény, ami borzolja a kedélyeket (lépteket, nyikorgásokat vagy furcsa zajokat hallasz, ettől meg végig azt érzed, hogy közel van valami rossz), másrészt viszont véletlenszerűen is kapsz ilyeneket, vagyis bármikor jöhet egy újabb, ismeretlen zaj az ismertek mellé még a sokadik újrajátszásnál is.
Néhány dolog van, amit már nem csipázok annyira. Először is a FoV: 90 a max a beállításokban, de még ezt is elég rossznak érzi az ember a zseblámpa és a sötétség találkozásából megszülető "tunnel vision" miatt. Nyilván a koncepció része ez, a FoV további növelésével pedig csak még kisebb lenne a lámpa által bevilágított tér a monitoron, de ettől még aggasztó. Fura így játszani:
rwurl=http://i.imgur.com/wtHLGBE.jpg
Amikor meg előkerül a játékban bujkáló FPS, akkor még jól bevilágított helyen is gáznak érzed a 90 fokot:
rwurl=http://i.imgur.com/4Q9czQE.jpg
Remélhetőleg nem kell majd sokat lövöldözni a végleges verzióban sem.
Az sem túl fasza, hogy hiába tudom egyértelműen, mi kell a jó befejezéshez (egyébként befejezésből összesen 3 van, ami megint csak szép dolog egy tízertől), 10 próbálkozás után sem tudtam megvalósítani a dolgot. Egyszerűen olyan szarul működik annál a résznél a játék, és annyira kevés lehetőséged van a manőverezésre, hogy kurva nehéz megcsinálni, egyébként meg annyira "kalandjáték-idegen", hogy ha ilyesmikkel erőltetik tele a végleges verziót is, tutira agyvérzést fogok kapni. Ja, és nem lehet menteni sem, ami egy ilyen, rövid, de újrajátszásokra építő cuccnál nem olyan nagy érvágás, de ennél a különösen szemét pontnál ettől még kurva jól jönne egy autosave.
A másik, hogy jó dolog a sok secret, de mintha túlontúl P.T.-re vették volna a formát, vagyis: "hú, nagyon komoly titkok vannak itt, annyira, hogy magadtól meg sem fogsz találni mindent, hanem menjél fel az internetre, aztán közösségi kitalálósdi lesz belőle". Ez nem valami jó dizájn és a P.T.-ben sem volt az, mert egyjátékos programról van szó, szóval sokkal jobb lett volna, ha inkább normálisan kitalált, nehéz fejtörők formájában vezet rá ezekre a játék majdnem reménytelen pixelvadászat helyett. Még ellenálltam a netturkászásnak, de nem hiszem, hogy ki fogok tartani, mert egyszerűen semmilyen támpontot nem kapsz, fejtörő fejtörő nélkül ez a része a játéknak.
Elméletileg ahogyan a P.T., úgy tízer ez is, szóval nagyon remélem, hogy a végleges programban rendesen kidolgozott agymunka lesz "hidden object játék" helyett az eldugottabb titkokért is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A Kojima-féle törölt Silent Hills "tízerjátéka" (P.T. = playable teaser), amit koppint a RE7: a demóban lévő tartalom egy külön kis minisztori, ami a teljes játékban nem lesz benne, csak egy kis játékmeneti-hangulati erődemonstráció.
És te már csak tudod, ez milyen sajnálatos, Mr. Kihagytam Adíelszít! :p
ibi amentia latet
Kezdhetne velem, legalább lenne kit meglátogatnom.
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Ó már megint Zaxx a világ ellen? :D Namindegy.
Black Mesáztam, meg a hozzá való néhány új modot pörgettem ki a héten eddig. Itt van egy pár videó/lista róluk:
https://www.youtube.com/watch?v=aEVIQVhXHX4
Én személy szerint ezeket javaslom:
Scylla
Superbus Via Inscientiae
BM Small Lab
Communications Detour
Sajnos telepíteni nem mindegyiket egyszerű, meg szerintem kellhetnek hozzájuk a retail változat is.
A múltkor én is felraktam lövöldözni egy kicst, meg lecsekkolni a változásokat a korábbi verzióhoz képest. Nagyon frankók lettek az új árnyékok, csak remélem, hogy nem nyírták ki vele az ósdi Source motort, mert így is van 1-2 rész (főleg a nyílt, sivatagi terepen), ahol meghal a teljesítmény.
Egyébként a "hivatalos" modokkal most mi a helyzet? A Surface Tension Uncut már benne van az alapváltozatban, az On a Rail Uncut viszont opcionális?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Igazából tartok a porttól. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ez kötelező hozzá (meg egy kontroller), és annyi. A folytatások pedig már megállnak saját lábon.
ibi amentia latet
Mellesleg ha már így játékot ajánlunk, én a Twin Snakes-ről azóta erre váltottam (majd visszatérek arra is, de egyelőre sokat akar tőlem), ha már fel volt téve az emulátor:
rwurl=http://i.imgur.com/STk12Ov.jpg
Ez a PoP Forgotten Sands Wii-re, lehet, hogy már említettem, mindenesetre baromi jó puzzle platformer (sokkal frankóbb, mint a "PC-s-nagykonzolos" verzió because fuck logic). Az elején elég hagyományos SoT-származék PoP, aztán a közepétől csavarnak rajta egyet, és neked kell építgetned a platformjaidat. Az 5.0-ás Dolphin hatványozottabban jobban futtatja, mint a régi, nem kell már zsönglőrködni a beállításokkal a grafikai hibák elkerüléséhez, és emiatt a teljesítmény is jobb. Erőmű sem kell hozzá, csak egy viszonylag erős proci (3 ghz fölötti órajel, minimum két mag) és egy viszonylag jó videokártya (kb. 600-as szériájú vagy afölötti Nvidia, AMD-n elvileg kicsit szarabbul fut).
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kösz a kiegészítést, épp kérdezni akartam, hogy milyen vas viszi rendesen.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Hogy rendesen mi viszi, az egyébként elég relatív játékonként, mert pl. a PoP 2010-es, és látványban eléggé kimaxolja a Wii-t, szóval lehet, hogy az említettnél komolyabb vas is elkellhet. A legfontosabb a proci, mert főleg arra telepszik rá az emulátor. Elég frankó az új verzió, van benne OpenGL, DX11, Vulkan és DX12 backend is, elvileg a DX12 a leggyorsabb.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Milyen perifériával játszod a wiis játékokat?
Xbox One kontrollerrel. :D Gondolkodtam egy wiimote + nunchuk kombó beszerzésén (vagy egy Wii-n, mert bagóért lehet venni manapság, csak ugye az emulátoron sokkal jobb a grafika, szóval manapság nem érnék sokat egy konzollal), csak pont annyira nem szeretem azt a vacakot használni, az emulátor meg most már eljutott odáig motion control emulációban, hogy ne legyen rá szükség. Elméletileg nem minden játéknál működik tökéletesen, de pl. a PoP-nál teljesen jól meg tudod azt oldani, hogy a Wiimote kurzort belövöd a jobb analóg joystickra, a Wiimote swinget, vagyis a karddal való hadonászást egy gombra (nálam pl. az X az), a Nunchuk swinget meg egy másikra (nálam pl. bal DPad, mert az tűnt kényelmesnek), és így mindent meg tudsz csinálni, amit akarsz. Persze minden játéknál más lehet a dolog, pl. a PoP-nál is úgy tudtam előhozni a nunchuk swing funkciót, hogy a shake és a tilt mozgásokra van belőve a konfigban, mert ami a Dolphinnál swing, az nem működött.
Egyébként ha nem akarsz kontrollert használni, akkor teljesen jól működik egérrel és billentyűzettel is (sőt, egérrel nyilván a létező legpontosabb a wiimote kurzor), de a Steam kontrollert is nagyon ajánlják hozzá.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
ST uncut már benne van.
OAR uncut nincs, és a fejlesztők továbbra sem szeretnék beépíteni (farokméregetés ha engem kérdezel) - annak ellenére hogy a készítő textfamguy már hivatalos csapattag.
Xen pedig jövő nyáron érkezik, ha valaki lemaradt volna.
Assassin's Creed III
Az első négy rész teljesítéséhez darabonként 35-40 óra kellett. Ehhez viszont pont a duplája. Hála az égnek nem tök ugyanazt a sablont kapjuk ötödikre is, hanem sok újítás becsusszant a játékmenetbe. Na persze azért nem minden rózsaszín.
Pozitívumok
- Végre nem Ezioval rohangálunk, és úgy tűnik, Desmondtól is megszabadulunk a jövőben. Két nagyon jó pont!
- A hajós küldetések, a hajó irányítása, a tengeri harc nagyon frankó!
- A fákon való parkőrözés élvezetes, felüdülés a háztetők után.
- A táblás játékok expert ellenfelekkel szemben finoman szólva kihívást jelentenek. Nem gondoltam volna, hogy találkozom ilyennel egy ennyire mainstream játékban!
- Változatosabb (mellék)küldetések a korábbi részekhez képest. Persze semmi Witcher 3, de azért volt néhány szórakoztató, főleg a birtok upgrade-elése közben.
- A harc tűrhető, minden ellenfélnek megvan a gyengéje, el lehet vele szöszölni.
- A Revelationsből érthetetlen módon kikerült a lovaglás, de itt visszahozták.
- Jó grafika, jó zene. Egyik sem kiemelkedő, de nem is mai játék már. A nevesebb ellenfelek haláltusája alatt felcsendülő zenén minden alkalommal jót kuncogtam, mert gyakorlatilag a szerző egy az egyben copypaste-elt egy nótát az Inception OST-ből.
Negatívumok
- Bugos, mint az állat. Az eddigi részekben összesen nem volt annyi hiba, mint ebben. A 100%-os teljesítéshez egy nagy adag mázli és kitartás kell!
- A vadászat felemás. Az oké, hogy egy vérszomjas farkas támadását visszaverem, de semmi kedvem aranyos kis mosómedvéket és hódokat gyilkolászni.
- Az UI borzasztó. Például a játék utolsó óráiban fedeztem fel, hogy ebben a részben is el lehet küldeni az assassinokat küldetésekre. Ehhez egy billentyű folyamatos lenyomása mellett - ami behozza az assassin oldalt - kell bal egérrel kattintani az egér ikonon. Ki a franc talál ki ilyet?!
- Az assassinoknak szinte semmi értelmük, annyira könnyű a játék.
- A kraftolás és kereskedés tök felesleges időpazarlás, és itt is nagyon gyenge az UI.
- Rengeteg a fegyver, de akár a legolcsóbb rozsdás késsel is ugyanúgy mindenkit kinyiffantunk se perc alatt, értelmetlen upgrade-elni.
- Az opcionális teendők néhány küldetésben teljesen irreálisak, hibás dizájneri döntés és/vagy bugos implementálás miatt. Viszonylag kevés ilyen van, de ezeknél fel tud forrni az ember agyvize.
- A Desmondos részek unalmasak, hiába van néhány kreatívabb futam benne.
- Az utolsó 2 szekvencia (a 12-ből) össze van csapva.
- Az actionöket, rewardokat nem regisztrálja a Uplay. Írtam az Ubisoft supportnak, akikben nagyon kellemesen csalódtam; készségesen kivizsgálták az esetet, és mindent unlockoltak kézzel, ami járt.
A játékhoz van még egy Tyranny of King Washington című küldetéscsomag is, 3 epizóddal. Olyan 7-8 óra végigvinni, de nekem hosszabbnak tűnt, mert az egyik legnagyobb baromság, amivel valaha találkoztam. Egyedül az állati erők jók benne, milyen jó is lett volna a repülés az alapjátékban. :)
Összességében tetszett, előrelépésnek érzem a szériát tekintve.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Neked bizony valami ilyesmire van szükséged:
rwurl=http://www.evilcontrollers.com/media/catalog/product/cache/1/image/490x3...
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Basszus, most esett le, hogy miért is annyira jó a Darkest Dungeon narrátorjának hangja, hisz ez ugyanaz a narrátor, mint aki a Dungeon Keeper-ben volt! :D Amúgy a játék se rossz, bár még azért csak most lépek a midgame-be, egy próba erejéig mindenképpen beajánlanám Reaper-nek. :P
Biztos vótmá, de azért:rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=PjF7rMhxNhg
Szerk.: Na msot az intro-t hallgatva elbizonytalanodtam, lehet mégse, mondjuk semmiből nem állna utánanézni, mindenesetre kurvajó a narrátor hangja :D
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Miért pont nekem ajánlanád?
Amúgy játszottam vele elég sokat, de beleuntam a grindba. A narrátor hangja meg biztos, hogy nem ugyanaz, mint aki DK-ban volt.
Non serviam
Mert nem szar.
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
Black Mesa - a kosztneres-steames
Egyre frankóbb és frankóbb, a Crowbar Collective elég tudatosan rakosgatja össze a játékot a jövő évi Xenre készülve. Mára odáig jutottunk, hogy a steames változatot tulajdonképpen össze sem lehet vetni a régi moddal, mind látványban, mind teljesítményben egy sokkal jobb cuccal van dolga az embernek. Technikailag azért még mindig nem teljesen klappol minden, 1-2 fícsör bugos vagy optimalizálatlan, a Source meg néha összeszarja magát attól, amit alátettek a srácok, de alakulgat, és mintha az art style is tudatosabban lenne Black Mesa Half-Life helyett.
Ami nem tetszik, és sosem fog, az a rohadt feszítővas: sokkal szebben van animálva, mint a híresen borzalmas modverzió volt, de a fejlesztők sajnos ragaszkodnak a HL1 villámgyors crowbarjához a HL2 realisztikusabb, faszább változata helyett. Hülyén néz ki, borzasztóan hülyén, és azért is fura a dolog, mert egyébként a játékmenet is sokkal valósághűbb akar lenni a HL1-nél. Ez az esetek többségében még össze is jön neki, kicsit lassabb, taktikusabb a játék, de a szegény ósdi crowbar sehogyan sem illik bele a koncepcióba. Remélem, lesz majd mod hozzá egyszer.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Dark Souls Prepare to Die Edition
DS3 és DS2 után nyilván végig kellett tolni az első részt is, elvégre is ez teremtette a kultuszt. Nem csalódtam, kibaszott jó volt végig.
DS3 = DS1 > DS2 talán a sorrend, de szinte biztos vagyok benne, hogy ha az első játszottam volna legelőször, akkor jobbnak tartanám mint a 3. részt, így viszont a 3-hoz húz jobban a szivem.
A pályaszerkesztésről biztos ódákat zengtek anno, de tényleg elképesztően átgondolt. A shortcut-ok, az átjárás különböző területek között, fantasztikus. 2 helyet nem sikerült bejárni teljesen, az egyik a nagy fa, ami Blighttown legaljáról indul, a másik pedig a walley of drakes. Valamiért ahhoz nem volt türelmem.
Dexterity bulddel játszottam (Balder Side Sword +15), dps-re nem volt panasz, elég gyorsan mentek a bossok is. Valamiért az ucsóval (Gwyn Lord of Cinder) megszenvedtem, de lehet csak azért, mert egy picit már megfáradtam a végére. Kifarmoltam a Balde of Darkmoon miracle-t is ami szintén sokat dobott a bossok elleni harcon.
Nagy kár, hogy az egész frencsájz már csak 1 DS3 DLC-t tartogat és után búcsút inthetünk neki, de lehet így lesz a jobb.
PC-n játszod? Milyen kontrollerrel? (mert gondolom azzal)
Épp töröm az agyam, hogy be kéne szerezni egy XBONE kontrollert, gondolom az fasza lenne ezekhez a játékokhoz is :)
Respect is not given. It's taken.
bloodborne
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
PC-n játszottam mindhárom részt xbox360 kontrollerrel, de gondolkoztam én is, hogy be kéne szerezni egy XBONE kontrollert.
@brianaspirin sajnos ps-em nincs =/
Te vagy az én barátom!
A Valley of the Drakes nagyjából akkora, hogy ha most leírom, hogy nézz még vissza oda, te pedig elolvasod, az tovább tart, mint keresztülsprintelni rajta, szóval akár meg is ejtheted a teljesség kedvéért.
A Great Hollow fához viszont ragaszkodom, hogy visszatérj :), ugyanis az egész széria legálleejtősebben hangulatos területe található a lábánál. Csrú sztori!!
A DLC ugye megvolt?
ibi amentia latet
Sajnos kimaradt, túl gyorsan fejeztem be, nem néztem kellőképpen utána, nade sebaj. Most egy kicsit pihentetem aztán NG+-on újrajátszom.
A DSII NG+-át se felejtsd el, sajnos az egyetlen a sorozatból, aminél megerőltették magukat megvariált és új tartalmakkal felturbózni az újrázást.
Más:
rwurl=https://youtu.be/SjSNSEUZeDk
ibi amentia latet
Rimworld
Well, fuck. Igen, jó játék, és nagyon addiktív. Nincs egy hete, hogy megvettem, erre:
rwurl=http://i.imgur.com/tt91RGJ.png
Mindezt 6 nap alatt. Kb terraria-szerű, csak top-down nézetben és a prison architect grafikájával (más csapat csinálja). survival-base building stratégia.
Végcél űrhajót kifejleszteni+összerakni és elhúzni a rákba miután a colony ship megpurcant és a kis csapatunk csak a mentőkapszuláknak köszönheti életét. Közben mindenféle evilági és egyéb szerkezet akar kisebb-nagyobb darabokat kiharapni a telepesekből, valamint elég sokrétű a szimuláció.
Egy telepesem pl szívrohamban halt meg, de láttam már fertőzésben, maláriában vagy öregségben kipusztultat is. De a legvalószínűbb, hogy valami/ki lelövi/levágja. Esetleg egy összeszólalkozás után holtan terül el. Ugyanez igaz az összes állatra, amik közül a legtöbbet meg lehet szelidíteni. Van köztük elég standard (medve, kutya, patkány), illetve genetikailag módosított is (robbanó antilop/patkány, egyszarvú-gyapjasmamut ötvözet, stb)
Figyelni kell a telepesek kajaellátására, beosztására, hangulatára, fáradtságára, ha valamire (drog, sör, stb) rászokott, akkor arra az ellátásra. A hőmérsékletre, a ruhák szigetelésére és védelmére, a telepesek és egyéb élőlények minden apró testrészére. Pl ha lelövik a lábfejét az embernek, akkor sokkal lassabban mozog. De le lehet lőni (random) a nagylábujjat is, vagy a teljes lábat. Igen, mind megtörtént a legutóbbi játékomban, ráadásul kettő ebből friendly fire-ben. Aztán várhattam olyan traderre, akinek volt bionic/basic prothesis lába. Addig sima falábon közlekedett az emberünk.
A teljesen random karaktergenerálás persze okozhat gondokat, pl háromszor találtam drogfüggő, ugyanakkor teetotaler (drogot/hasonlót elvből nem fogyasztó) telepest, "öröm" volt kezelni őket. Jah, a raiderek meg elrabolhatják az embereidet, vagy felbukkanhatnak rokonok köztük. Nekem az egyik nő férje jött. :D (Végül sajnos nem sikerült lelőnöm/elfognom.) Egyébként minden a térképre bejövő embert el lehet fogni (ha sikerül ártalmatlanítani, nagyon random), és akkor megpróbálhatod meggyőzni arról, hogy csatlakozzon. Nem mindenkit érdemes, és nem mindig van rá reális esély. De pl simán kiszedheted egy veséjét és tüdejét, mielőtt visszaküldöd, vagy kivégzed. "Sajnos" a szív, máj, második züdő/vese eltávolítása halállal jár.
Jah, és hivatalosan még csak alfában van. Önmagában is játszható simán, vagy lehet moddolni elég durván. A hátránya, hogy a dokumentáció kurvára nem teljes, elég sok olyan dolog van, ami az első néhány óra után kurvára érdekelné az embert, de max a forráskódból lehet megnézni.
https://gamepod.hu/hir/ot_napig_ingyen_kiprobalhato_lesz_a_call_of_duty_i.html
Xbox One-on és PS4-en
Resident Evil 7 demo
Tetszik, nagyon is, még mindig kóválygok a házban a secretekért. Hatalmas hangulat, eszetlen nagy fun, és ami a lényeg: félelem jumpscare-ek nélkül. Szépen-lassan "belédkúszik" a játék, szinte észrevétlenül kezded el kényelmetlenül érezni magadat tőle, és szvsz ennek kb. két oka van. Egyrészt nagyon sok mindennel triggerelhető valami apró kis esemény, ami borzolja a kedélyeket (lépteket, nyikorgásokat vagy furcsa zajokat hallasz, ettől meg végig azt érzed, hogy közel van valami rossz), másrészt viszont véletlenszerűen is kapsz ilyeneket, vagyis bármikor jöhet egy újabb, ismeretlen zaj az ismertek mellé még a sokadik újrajátszásnál is.
Néhány dolog van, amit már nem csipázok annyira. Először is a FoV: 90 a max a beállításokban, de még ezt is elég rossznak érzi az ember a zseblámpa és a sötétség találkozásából megszülető "tunnel vision" miatt. Nyilván a koncepció része ez, a FoV további növelésével pedig csak még kisebb lenne a lámpa által bevilágított tér a monitoron, de ettől még aggasztó. Fura így játszani:
rwurl=http://i.imgur.com/wtHLGBE.jpg
Amikor meg előkerül a játékban bujkáló FPS, akkor még jól bevilágított helyen is gáznak érzed a 90 fokot:
rwurl=http://i.imgur.com/4Q9czQE.jpg
Remélhetőleg nem kell majd sokat lövöldözni a végleges verzióban sem.
Az sem túl fasza, hogy hiába tudom egyértelműen, mi kell a jó befejezéshez (egyébként befejezésből összesen 3 van, ami megint csak szép dolog egy tízertől), 10 próbálkozás után sem tudtam megvalósítani a dolgot. Egyszerűen olyan szarul működik annál a résznél a játék, és annyira kevés lehetőséged van a manőverezésre, hogy kurva nehéz megcsinálni, egyébként meg annyira "kalandjáték-idegen", hogy ha ilyesmikkel erőltetik tele a végleges verziót is, tutira agyvérzést fogok kapni. Ja, és nem lehet menteni sem, ami egy ilyen, rövid, de újrajátszásokra építő cuccnál nem olyan nagy érvágás, de ennél a különösen szemét pontnál ettől még kurva jól jönne egy autosave.
A másik, hogy jó dolog a sok secret, de mintha túlontúl P.T.-re vették volna a formát, vagyis: "hú, nagyon komoly titkok vannak itt, annyira, hogy magadtól meg sem fogsz találni mindent, hanem menjél fel az internetre, aztán közösségi kitalálósdi lesz belőle". Ez nem valami jó dizájn és a P.T.-ben sem volt az, mert egyjátékos programról van szó, szóval sokkal jobb lett volna, ha inkább normálisan kitalált, nehéz fejtörők formájában vezet rá ezekre a játék majdnem reménytelen pixelvadászat helyett. Még ellenálltam a netturkászásnak, de nem hiszem, hogy ki fogok tartani, mert egyszerűen semmilyen támpontot nem kapsz, fejtörő fejtörő nélkül ez a része a játéknak.
Elméletileg ahogyan a P.T., úgy tízer ez is, szóval nagyon remélem, hogy a végleges programban rendesen kidolgozott agymunka lesz "hidden object játék" helyett az eldugottabb titkokért is.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Oké, akkor megkérdem: mi az a P.T.?
Monas apó legyintett. Két kézzel is.
A Kojima-féle törölt Silent Hills "tízerjátéka" (P.T. = playable teaser), amit koppint a RE7: a demóban lévő tartalom egy külön kis minisztori, ami a teljes játékban nem lesz benne, csak egy kis játékmeneti-hangulati erődemonstráció.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=8vtrGF0ZTRc
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.