naja, kepzelem mekkorat odab@szott a koedukalt katonai zuhany jelenet az amcsi al-pruderianak.
Amúgy az Indy-s elméleted nem áll meg, mert az első részt meg a harmadikat mindenki isteniti mai napig, egyedül a második lett nagyon megosztó, szal nem abban van a hiba, h öreg a cucc...
lehet, akkor mea culpa-a hiba az en keszulekemben van-szamomra az indi trilogia 7/5, pont ugy ahogy van.
kalimaaaaaaaa! kalim kalimaaaaaaa!
na igen, de ha valaki ugy ir filmes blogon (husz evvel a film megjelenese utan plane), hogy ilyen szinten tajekozatlan es tudatlan, nem veszi eszre a karikaturat, mivel nem is ismeri az eredetit-majd kozli hogy egy szar-attol kinyilik a 357-es a zsebemben.:)
Pedig a Starship Troopers egy filmkritikai kuriózum egyébként: amikor kijött, a kritikusok egyszerűen nem értették és lehúzták a fenébe, és ez azóta is visszatérő jelenség. Valószínűleg az lehet az oka a dolognak, hogy a felszínen egyszerűen annyira buta a film (vagyis olyan jól hozza a propagandát), hogy sok néző teljesen kikapcsolja az agyát és teljesen elfelejt gondolkodni közben.
Egyébként meg Showgirls ide vagy oda, nekem a Starship Troopers, a Robocop meg a Total Recall miatt simán Verhoeven az egyik kedvenc rendezőm.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Oké, de az is "too little, too late" igazából, tulajdonképpen úgy kell kihámozni a sok csöcsből valahogyan azt a bénácska mondanivalót. Mondjuk az is igaz, hogy aki a Showgirlsre azt mondja, hogy nem élvezhető film, az hazudik, csak az a gond, hogy egy őrült nagy baromság az egész. :D
Egyébként az a történet megvan, hogy miután Verhoeven először elolvasta a Robocop forgatókönyvét, kidobta a kukába? :D Állítólag a felesége halászta ki onnan és győzte meg arról, hogy lehet vele kezdeni valamit, a többi meg már filmtörténelem.
Olyan fura, hogy manapság olyan rendezőket tartunk zseniknek, mint mondjuk James Cameron vagy Tarantino, pedig Verhoevent simán melléjük lehetne tenni. Pl.:
- Tarantino "Hollywood fenegyereke", pedig Verhoevenhez képest pl. kifejezetten modoros és visszafogott. Simán lehet, hogy európaiként eleve úgy álltak hozzá, hogy beteg ember, de akkor is. :D
- James Cameron az iparos zseni meg az ember, aki szarból várat épített a Terminátorral... Verhoeven ezt kb. négyszer is meg tudta csinálni. A Robocop esetében egy kő egyszerű és végtelenül buta forgatókönyvből gyártott egy zseniális szatírát és egy viszonylag korai kritikát a fogyasztói társadalomról, a bádogemberből meg modern Jézus Krisztust csinált (pl. Murphy halálára a film elején lehet azt mondani, hogy a céltalan sokkolás miatt tart olyan sokáig meg hogy ezért olyan brutális, pedig Verhoeven fejében tök egyértelmű volt, hogy rohadtul durván kell megcsinálni, hiszen "Jézust is keresztre feszítették, mielőtt feltámadt" :D).
Az Elemi öszönön manapság lehet, hogy röhögünk egy kicsit, de egyrészt műfajt teremtett az amcsi erotikus thriller képében, másrészt meg szexszimbólumot csinált Sharon Stone-ból. A Totall Recall a felszínen egy egyszerű, véres Arnold-mozi, ami sugárban hányja le a forrásmatériát, mégsem tudjuk azóta sem egyértelműen, hogy az osztrák tölggyel most akkor tényleg megtörtént a Marson játszódó történet, vagy csak az "élménygéppel" belátáplált cuccot látod.
A Starship Troopers-t már kb. kitárgyaltuk, de ha már iparosság meg Terminátor 2 Cameronnál, akkor érdemes kiemelni, hogy az a film még manapság, tűéles HD-ben is tökéletes látványban, mert a "makett-korszak" végén (vagyis a csúcsán) és a CGI-őrület elején készült, az egyensúlyt meg hibátlanul sikerült belőni a kettő között. Itt röhögünk a 2001-es Múmia 2 CG-szörnyein, miközben a ST bogarai még ma is köszönik szépen, jól vannak. Szvsz ST > T2 ebből a szempontból, és persze ezen lehet vitatkozni, de azon már kevésbé, hogy míg Cameron "mindössze" a technikai értelemben vett filmkészítést fejlesztette tökélyre, addig Verhoeven megcsinálta ugyanezt, miközben teli pofával röhögte ki az amcsi médiát meg Hollywoodot, a filmjeit meg telerakta Európából hozott művészettel. Eléggé kurva nagy zseninek kell lenni ahhoz, hogy ezt meg tudd csinálni.
Ja, és humorban is kiváló a csávó, mert nincs még egy akkora állat, aki Michael Ironside-ot úgy szerződteti le egy félkarú fickó szerepére a Starship Troopersbe, hogy legutóbb így végzett vele:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=q1FS_vKJl8U
...és aztán a ST-ben úgy hal meg, hogy leharapják mindkét lábát. :DDD
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
NINCS. :D Én mondjuk az Indy 4 idején tökre beleestem a Phantom Manace-szindrómába: a moziban tetszett, még emlékszem a HW-n védtem is, aztán később újranézve már csak vakartam a fejemet azon, hogy mi ütött belém.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Zaxx írta: A Starship Troopers-t már kb. kitárgyaltuk, de ha már iparosság meg Terminátor 2 Cameronnál, akkor érdemes kiemelni, hogy az a film még manapság, tűéles HD-ben is tökéletes látványban, mert a "makett-korszak" végén (vagyis a csúcsán) és a CGI-őrület elején készült, az egyensúlyt meg hibátlanul sikerült belőni a kettő között. Itt röhögünk a 2001-es Múmia 2 CG-szörnyein, miközben a ST bogarai még ma is köszönik szépen, jól vannak.
Egy ideális alternatív valóságban a trükkfelvétel-ipar pedánsan a Starship Troopers- és Jurassic Park-vonalon haladt tovább, és LY ma ugyanolyan ügyesen gyurmáz-makettez-modellez-robotol a két verejtékes kezével, mint amekkora fenegyerek a pusztán digitális testvérmegoldások terén. :)
mikkamakka írta: valahogy nekem az elso gondololatom a trailer kapcsan az volt, hogy sok ez tomcruise-bol, ez is egy nem neki valo film, ahogy a reacher-pedig en birom, csinaljon inkabb edge of tomorrow 2-ot qrva gyorsan.
Egyelőre én sem értem, mi keresnivalója van benne, de rossz filmet még nem láttam tőle, így mindenképpen élvezi bizalmamat a film. Az EoT 2-re meg hatalmas pluszegy; sajnos Blunt nagyon felkapott lett, és vonakodik. :D
damoqles írta: Egy ideális alternatív valóságban a trükkfelvétel-ipar pedánsan a Starship Troopers- és Jurassic Park-vonalon haladt tovább
Hát ezzel maximálisan egyetértek. Mindkét film a mai napig lemos bármilyen full CGI post-2000 őrületet élethűségben, és lesz@rom, milyen technikai fejlődés volt azóta (jöhetnek a medzsik angol kifejezések), mert NEM LÁTSZIK MEG.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
btw amikor klisekrol beszelunk, ne felejtsuk el, hogy ezek regi a filmek nem hasznaltak a kliseket, hanem megteremtettek!
A kliséket mondjuk én írtam, a karakterekre. És a gyerekkel eladható filmeket vagy a szőke nőket nem az a film találta fel, de talán még az idegesítő tálalásukat sem, ha már idővonal :) (Az 1 és 3 női karakterrei jobban bejöttek, de Marion előtt nyilván ott volt vagányabb csajnak Lucaséktól Leia is. Szóval már az is klisé volt! Az meg már megint más kérdés, hogy a Solo-Leia vonalat meg éppen az IJ2 idézte.)
Az Indiana Jones 2-nél azt kell látni, hogy egyrészt más irányt követett, másrészt a kor IJ4- volt pár az 1 vagy 3 szintjéhez képest is irritálóbb hülyeséggel. Aztán az már az egyénen múlik, hogy mi az ami megugorja a lécet. Vagy elég fiatalon látta-e ahhoz, hogy a majomagyvelő miatt máig kellemesen borzongjon, és ne legyen zavaró számára a forgatókönyvbe ártalmasan bemászó kisgyerek. Szóval a te korosztályod nézőpontjában is lehet "hiba". Amúgy szerintem is bőven van benne anyag, ami miatt lehet akár szeretni is, de ezt én nálad jóval mérsékeltebben teszem.
ShowHide spoiler #
Mokennek meg kár felróni, hogy mások véleményére hivatkozik, és nincs sajátja, amikor mindig azért ugrik neki mindenki (akár én is), mert kilóg az RW-s sorból - illetve valójában mert ennél jóval jelentősebb halmazokból is (ebből mondjuk az sem következik, hogy nincs múzsája, de nem az őt virtuálisan körülvevő többséghez igazodik). Most viszont úgy osztjátok, mintha megint rendkívüli lenne a véleménye, pedig a második rész tényleg megosztó, már a HW-n is az volt, amikor a 4 kapcsán előkerült. Szóval ez inkább a nincs itt semmi látnivaló kategória, mint a szokásos mokenizmus.
Zoo írta: pedig a második rész tényleg megosztó, már a HW-n is az volt, amikor a 4 kapcsán előkerült
A megosztóságot már tudomásul vettem (mert hát itt vidéken a '80-as években még nem volt az, a fanyalgóktól leginkább csak az "undorító" jelzőt lehetett hallani az ebédjelenet és más finomságok kapcsán), inkább a Múmia visszatér szintjére degradáláson hüledeztem. Nem kétlem, hogy eredetileg nagyon menő hozzászólás akart lenni, de inkább - ha még ez lehetséges - imázsrontó lett.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Én az undorítósággal csak mint pozitívummal találkoztam eddig :)
Szóval az is meglehet, hogy a Mummy Returns gusztustalanabb, mint film, de az azért folyó versengésnek csak a Ford Fairlane-ben volt értelme. Mindenestre a Temple of Doomot én megnéztem, és újra is nézem, ha megint IJ-maraton jön, Imonhotep meg hoppon maradt.
naja, kepzelem mekkorat odab@szott a koedukalt katonai zuhany jelenet az amcsi al-pruderianak.
lehet, akkor mea culpa-a hiba az en keszulekemben van-szamomra az indi trilogia 7/5, pont ugy ahogy van.
kalimaaaaaaaa! kalim kalimaaaaaaa!
"okey-dokey!"
Pedig a Starship Troopers egy filmkritikai kuriózum egyébként: amikor kijött, a kritikusok egyszerűen nem értették és lehúzták a fenébe, és ez azóta is visszatérő jelenség. Valószínűleg az lehet az oka a dolognak, hogy a felszínen egyszerűen annyira buta a film (vagyis olyan jól hozza a propagandát), hogy sok néző teljesen kikapcsolja az agyát és teljesen elfelejt gondolkodni közben.
Egyébként meg Showgirls ide vagy oda, nekem a Starship Troopers, a Robocop meg a Total Recall miatt simán Verhoeven az egyik kedvenc rendezőm.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
+1 bar nekem a showgirls-t a befejezese menti fel, szal azt sem tartom annyira rossznak.
"okey-dokey!"
De hát... de hát van egy negyedik rész is... :P
Nade érted ;)
Oké, de az is "too little, too late" igazából, tulajdonképpen úgy kell kihámozni a sok csöcsből valahogyan azt a bénácska mondanivalót. Mondjuk az is igaz, hogy aki a Showgirlsre azt mondja, hogy nem élvezhető film, az hazudik, csak az a gond, hogy egy őrült nagy baromság az egész. :D
Egyébként az a történet megvan, hogy miután Verhoeven először elolvasta a Robocop forgatókönyvét, kidobta a kukába? :D Állítólag a felesége halászta ki onnan és győzte meg arról, hogy lehet vele kezdeni valamit, a többi meg már filmtörténelem.
Olyan fura, hogy manapság olyan rendezőket tartunk zseniknek, mint mondjuk James Cameron vagy Tarantino, pedig Verhoevent simán melléjük lehetne tenni. Pl.:
- Tarantino "Hollywood fenegyereke", pedig Verhoevenhez képest pl. kifejezetten modoros és visszafogott. Simán lehet, hogy európaiként eleve úgy álltak hozzá, hogy beteg ember, de akkor is. :D
- James Cameron az iparos zseni meg az ember, aki szarból várat épített a Terminátorral... Verhoeven ezt kb. négyszer is meg tudta csinálni. A Robocop esetében egy kő egyszerű és végtelenül buta forgatókönyvből gyártott egy zseniális szatírát és egy viszonylag korai kritikát a fogyasztói társadalomról, a bádogemberből meg modern Jézus Krisztust csinált (pl. Murphy halálára a film elején lehet azt mondani, hogy a céltalan sokkolás miatt tart olyan sokáig meg hogy ezért olyan brutális, pedig Verhoeven fejében tök egyértelmű volt, hogy rohadtul durván kell megcsinálni, hiszen "Jézust is keresztre feszítették, mielőtt feltámadt" :D).
Az Elemi öszönön manapság lehet, hogy röhögünk egy kicsit, de egyrészt műfajt teremtett az amcsi erotikus thriller képében, másrészt meg szexszimbólumot csinált Sharon Stone-ból. A Totall Recall a felszínen egy egyszerű, véres Arnold-mozi, ami sugárban hányja le a forrásmatériát, mégsem tudjuk azóta sem egyértelműen, hogy az osztrák tölggyel most akkor tényleg megtörtént a Marson játszódó történet, vagy csak az "élménygéppel" belátáplált cuccot látod.
A Starship Troopers-t már kb. kitárgyaltuk, de ha már iparosság meg Terminátor 2 Cameronnál, akkor érdemes kiemelni, hogy az a film még manapság, tűéles HD-ben is tökéletes látványban, mert a "makett-korszak" végén (vagyis a csúcsán) és a CGI-őrület elején készült, az egyensúlyt meg hibátlanul sikerült belőni a kettő között. Itt röhögünk a 2001-es Múmia 2 CG-szörnyein, miközben a ST bogarai még ma is köszönik szépen, jól vannak. Szvsz ST > T2 ebből a szempontból, és persze ezen lehet vitatkozni, de azon már kevésbé, hogy míg Cameron "mindössze" a technikai értelemben vett filmkészítést fejlesztette tökélyre, addig Verhoeven megcsinálta ugyanezt, miközben teli pofával röhögte ki az amcsi médiát meg Hollywoodot, a filmjeit meg telerakta Európából hozott művészettel. Eléggé kurva nagy zseninek kell lenni ahhoz, hogy ezt meg tudd csinálni.
Ja, és humorban is kiváló a csávó, mert nincs még egy akkora állat, aki Michael Ironside-ot úgy szerződteti le egy félkarú fickó szerepére a Starship Troopersbe, hogy legutóbb így végzett vele:
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=q1FS_vKJl8U
...és aztán a ST-ben úgy hal meg, hogy leharapják mindkét lábát. :DDD
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
NINCS. :D Én mondjuk az Indy 4 idején tökre beleestem a Phantom Manace-szindrómába: a moziban tetszett, még emlékszem a HW-n védtem is, aztán később újranézve már csak vakartam a fejemet azon, hogy mi ütött belém.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Egy ideális alternatív valóságban a trükkfelvétel-ipar pedánsan a Starship Troopers- és Jurassic Park-vonalon haladt tovább, és LY ma ugyanolyan ügyesen gyurmáz-makettez-modellez-robotol a két verejtékes kezével, mint amekkora fenegyerek a pusztán digitális testvérmegoldások terén. :)
ibi amentia latet
Egyelőre én sem értem, mi keresnivalója van benne, de rossz filmet még nem láttam tőle, így mindenképpen élvezi bizalmamat a film. Az EoT 2-re meg hatalmas pluszegy; sajnos Blunt nagyon felkapott lett, és vonakodik. :D
Hát ezzel maximálisan egyetértek. Mindkét film a mai napig lemos bármilyen full CGI post-2000 őrületet élethűségben, és lesz@rom, milyen technikai fejlődés volt azóta (jöhetnek a medzsik angol kifejezések), mert NEM LÁTSZIK MEG.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
A kliséket mondjuk én írtam, a karakterekre. És a gyerekkel eladható filmeket vagy a szőke nőket nem az a film találta fel, de talán még az idegesítő tálalásukat sem, ha már idővonal :) (Az 1 és 3 női karakterrei jobban bejöttek, de Marion előtt nyilván ott volt vagányabb csajnak Lucaséktól Leia is. Szóval már az is klisé volt! Az meg már megint más kérdés, hogy a Solo-Leia vonalat meg éppen az IJ2 idézte.)
Az Indiana Jones 2-nél azt kell látni, hogy egyrészt más irányt követett, másrészt a kor IJ4- volt pár az 1 vagy 3 szintjéhez képest is irritálóbb hülyeséggel. Aztán az már az egyénen múlik, hogy mi az ami megugorja a lécet. Vagy elég fiatalon látta-e ahhoz, hogy a majomagyvelő miatt máig kellemesen borzongjon, és ne legyen zavaró számára a forgatókönyvbe ártalmasan bemászó kisgyerek. Szóval a te korosztályod nézőpontjában is lehet "hiba". Amúgy szerintem is bőven van benne anyag, ami miatt lehet akár szeretni is, de ezt én nálad jóval mérsékeltebben teszem.
Sors bona, nihil aliud.
A megosztóságot már tudomásul vettem (mert hát itt vidéken a '80-as években még nem volt az, a fanyalgóktól leginkább csak az "undorító" jelzőt lehetett hallani az ebédjelenet és más finomságok kapcsán), inkább a Múmia visszatér szintjére degradáláson hüledeztem. Nem kétlem, hogy eredetileg nagyon menő hozzászólás akart lenni, de inkább - ha még ez lehetséges - imázsrontó lett.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Én az undorítósággal csak mint pozitívummal találkoztam eddig :)
Szóval az is meglehet, hogy a Mummy Returns gusztustalanabb, mint film, de az azért folyó versengésnek csak a Ford Fairlane-ben volt értelme. Mindenestre a Temple of Doomot én megnéztem, és újra is nézem, ha megint IJ-maraton jön, Imonhotep meg hoppon maradt.
Sors bona, nihil aliud.
Szerintem meg kene nezned Mummy 1et IJ repetazas helyett.
Ez simán elmenne a 13. harcos zenéjének is...
Akinek humora van mindent tud, akinek nincs az mindenre képes.
Akinek humora van mindent bír, akinek nincs az mindenre kényes.