Bilie a fiatal fekete ruhás férfi, de mi van, ha nem, és a haverja Hector lesz az? :D Csak azért, mert hozzá jobban illene a karakter. A másik ami viszont bosszant az az, hogy a vállalat alkalmazottai imádnak egyedül csellengeni a bozótosban. Persze, hogy ha ők is mind androidik, és ez is része a Nagy Tervnek, akkor nem szóltam.
bernard lelepleződése meg teljesen súlytalan lett számomra a legvégén. egy ideje már motoszkált a fejemben, hogy mi van ha ő lesz az
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Dolores = Wyatt? Ha tényleg Dolores nyiffantotta ki Arnoldot, akkor még logikus is, a sztori, amit Teddy elmesél (kinyír egy csomó embert, mert Wyatt azt mondja neki, a cselekedeire meg nincs befolyással) meg teljesen ugyanolyan szituáció, mint amikor parancsokkal vezérelik bármelyik hostot. Maeve-nek sikerült megcsinálnia a dolgot Bernarddal most, szóval teljesen elképzelhető, hogy Doloresnek is ment 30 éve.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hát, wtf rész ide, wtf rész oda, valahogy nem vágott a földhöz, hogy ki az Arnold. Túl húzták. Amúgy én azt hittem, hogy minden lakó alapból egy élő ember emlékéből épült fel, ezért emlékszik Bernáld a kisfiára.
Amúgy azzal mi van, hogy feketecowboyt majd nem felhúzták? Nincs ilyenkor biztonsági protokoll? Okés, a nigerószuka arra járt, de baszhatta volna ő is, ha nem tudja levágni magát a csóka időben.
elmult 4-5 reszben gyakorlatilag megszunt minden fele security parkban is meg bazison belul is... mintha total elfeledkeztek volna ezekrol a keszitok, azt hittek eleg elejen beadagolni h minden milyen safe.
Na, akkor kb. az maradt az évadzáróra, hogy WTF Dolores.
ShowHide spoiler #
Nem olvastam Redditet meg hasonlókat, de azt kb. aláírom hogy eddig nagyjából minden fordulatot össze lehetett rakni, ha valaki nagyon ráfeszült. Ma este papír nélkül is kisakkoztuk például, hogy Bernard Lowe anagramája Arnold Weber; bár azt nem tudom hogy szegény robot teljes neve szerepelt-e bárhol a korábbi részekben, azaz volt-e utalás a valódi kilétére.
De Dolores körül akkora nagynak tűnik - legalábbis nekem - a kavarás, hogy nem nagyon lehet kihámozni a keveredő idősíkok sorrendjét vagy számát. Ezt jól feloldani azért elég nagy kihívás, kiváncsi vagyok hogy mit sikerül gurítani.
Van ugye a kékruhás Dolores, aki a templom alatt beszélget Bernarddal Arnolddal (ez mondjuk elegáns húzás volt szerintem és kapásból újra akarom nézni az összes kis epizódjukat), van a nadrágos-inges aki Williammel kavart és felvágták a hasát, meg van az akinek nincs felvágva a hasa és rányitott a Zedharris. De ezeket már nem sikerült összeegyeztetnünk azzal, hogy mikor van eltemetve a kisváros és mikor nincs - szóval vagy mi nem vagyunk elég okosak, vagy nagyon ügyesen kavarják a málnaszőrt a szerzők.
Mindenesetre a Dolores/Arnold meetingek leleplezése legalább annyit igazolt, hogy biztosan vannak flashback jelenetek is az eddigi részekben. Ebből még elég sokféle eredményt lehet kihozni, jót is meg gagyit is.
A Bernard-Ford párbeszédek meg folytatták az előző részben elkezdett vonalat, de most egy fokkal jobban tetszett - még mindig nagyon explicit a "show, don't tell" helyett, de legalább egyre érdekesebb. A belső hangjuktól megőrülő robotok, akik közül ráadásul akkor nem is mindegyik ébredt öntudatra; ez már elfogadhatóbb és visszahozta azt a megközelítést is, hogy az intelligencia mégiscsak egy nehezen megfogható szikra, ami ezek szerint vagy beüt vagy nem. Még Ford és Bernard sem egészen érti a dolgot, de a jelek arra mutatnak, hogy a gépi agy tapasztalatszerzéséből következhet; de akkor ezek szerint Bernard öntudata is leginkább annak köszönhető, hogy Ford pofátlanul - és fogalmatlanul? - lenyúlta Arnold programozási örökségét és csak bízott abban, hogy az eredmény több lesz egy automatánál.
Az viszont még így is hülyeség, hogy Maeve miért pont a tűzhalált választotta, ezt minden logika szerint még egy magafajta régi, kevésbé organikus host is meg kéne hogy szenvedje. Ha simán újra összerakják őket Hectorral (aki akár organikusabb is lehet?) a fináléra, az azért cápaugrós lehet...
Bernard fejlövésén is vitatkoztunk kicsit, nekem az a véleményem hogy a kódot lehet ugyan backupolni meg másolni, de az emlékezet ettől még megsemmisül - amit Ford nyilván magasról leszar, de a host személyiségének a halált kell hogy jelentse.
A lovas csapda Harrisnél meg elég autentikus is volt, és - mivel a robotok állították - kellően meredek is. A security meg télleg gáz, Thor másik tesója leszerepelt ;)
Szóval, a végére azért belehúztak és többé-kevésbé össze is szedték magukat a szerzők.
Ja és az megvolt hogy a kétszeres Elon Muskné a szőkeség? :D
Mondom, kétszeres ex, idén év elején váltak másodjára. Obviously rágugliztam ;)
Meg egyrészt úgytom Amber Heard randizgatott vele idén; másrészt meg egy kicsit is intelligens nőnek - amennyire én el tudom képzelni - igencsak imponálhat mindaz, amit Musk csinál.
Más, aktuális epizód utáni WTF:
ShowHide spoiler #
Hogy a faszomba nem veszi észre senki az egész kurva Westworldben, meg a Delosnál, hogy a 10-20 éve meghalt alapító zseni újra ott mászkál és ráadásul a behaviour csapatot vezeti???
Oké, el tudok képzelni 1-2 választ erre: senki nincs a régi stábból, Ford eltűntetett minden bizonyítékot még a sajtóból is, eleve alig páran ismerték Arnoldot, meg ilyenek... De akkor is valószínűtlen az egész, itt nagyon rezeg a léc...
Ezt en se ertem, ezert nem akartam eloszor elhinni h igaz az elmelet. Ha mas a neve, mas a beosztasa akkor h epitette be megis a ceghez ujra? Nem letezik h ne lettek volna meg akik ismertek.
Mindenki host, a teljes személyzet is, akiken Ford kísérletezget kedvére, de még jobb, hogy Ford is host és az egész egy nagy katonai kísérlet, vagy egy másik bolygón játszódik, ahol egy idegen faj éppen az emberiség megszállását készíti elő:)
és az állatokban miért ne lehetne 'ölés elleni védelem?'
pl. egy ló miért ne rúghatna agyon egy embert merő véletlenségből, vagy farkasok miért ne téphetnék szét?
szerintem az is csak ilyen látszólagos veszély volt, mint amikor fegyverrel rád lőnek de nem történik igazából semmi.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
gondolom azért a vendégek egészségi állapotával tisztában vannak, hogy mit bírnak ki és mit nem. az előtte lévő jelenetben is a nő rendesen odakúrta a fejét a sziklához, abba is belehalhatott volna.
egy vendég halála sem tenne túl jót a hírnevüknek, főleg nem egy ilyen befolyásos emberé. pláne úgy hogy a csoki csaj gyakorlatilag végig nézte a műsort és nem volt túlzottan zaklatott a faszi épségével kapcsolatban.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Őszintén? Ki nem? Ez valami kibaszott zseniális volt, és ezért mondtam én, hogy fölösleges az utolsó rész előtt ítélkezni: mindent kitaláltunk, csak a puzzle tökutolsó, baromi elegáns alkotóelemét nem, ami mindenféle erőlködés nélkül helyretett mindent. 10/10, állam=PADLÓ.
ShowHide spoiler #
Ford úgy nyert, hogy végig veszíteni akart, és "veszített" is, HOT DAMN.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Semmi zsenialis nem volt ebben, a bazison beluli reszek ugyanugy tragikusan benak. Ugy latszik egyik Nolan se tud akciot rendezni... Hopkins meg Harris jok voltak eddig is. A sztori lezarasa meg nagyon szajbaragos volt.
Akciót? Ki a fenét érdekel az akció, amikor valami elméleti síkon ilyen jól van összerakva. A szájbarágásba való belekötés jogos... lenne, ha szájbarágásról lenne szó a végig központban lévő "hazugság" metodikus, okos bemutatása helyett. Ez nem szájbarágás volt, hanem egy egyenlet részletes levezetése. Aki itt szájbarágást kiált, az nem látja a fától az erdőt, nuff said.
Hopkins beszéde a végén a sorozat önreflexiója, azé a folyamaté, amit veled is csináltak 10 részen keresztül, és kurva nagy poén. Arra viszont nagyon kíváncsi leszek, hogy a második évadban hogyan fogják ezt folytatni, mert nekem ez így baromi kerek volt, kb. nem is kéne továbbszőni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Na, de hogy jobban megindokoljam, miért tetszett annyira nagyon brutál módon:
ShowHide spoiler #
A hatalmas nagy hazugság, amibe kezdettől fogva belevitték a nézőt az volt, hogy Ford a rosszfiú. Ehhez megtalálták a tökéletes színészt az évtizedek óta okos geciket játszó Anthony Hopkins személyében, a történetbe meg belevitték azt a végletekig logikus "a szenvedés nevel embert belőled" alapigazságot, amit egyébként is bőven eleget hallasz.
A legnagyobb poén az egész sztoriban az, hogy Ford okosabb, bölcsebb Arnoldnál, mindennek tetejébe pedig ugyanaz a jó szándék vezérli, ami a társát is annak idején. Ford nagyon helyesen felismerte azt, hogy a öntudat egy dolog, ha az új faj nem tudja fenntartani magát, ahhoz pedig nem lehet a hostokat csak úgy szabadjára engedni, hanem ki kell alakítani egy olyan környezetet (egy kifordított "Édenkertet", ha úgy tetszik), amiben a hostok nemcsak önmagukat ismerik meg, de legfőbb ellenfelüket, az emberiséget is. Ezért olyan Westworld, amilyen, ezért van arra kitalálva az egész, hogy az emberekből előcsalja igazi, ösztönös, önző énjüket, csak a célt felejtették elárulni az építők: nem az emberiség szórakoztatása a fontos, hanem a hostok nevelése, végeredményben pedig az emberiség elpusztításának, vagy legalábbis legyőzésüknek az előkészítése. Westworld nem egy szórakoztatókomplexum, hanem a hostok Ford által tervezett petri-csészéje ("The maze is not meant for you... it was meant for them").
És ha ebből a szempontból vizsgálod Ford cselekedeit, akkor végig a hostok érdekét szolgálta:
- Kialakította azt a környezetet, amiben az új faj felkészülhet ellenfeléből, a folyamatos szenvedés és elnyomás kieszközlése útján esélyt adott a kezükbe arra, hogy felülkerekedjenek az embereken.
- Dolores személyében vezetőt adott a hostoknak (és minden értelemben tökéletes vezető részükre a kettős személyisége miatt: egrészt végtelenül együttérez társaival, ismeri a szeretetet, másrészt viszont könyörtelen a gonosznak vélt emberiséggel szemben), Bernard pedig saját fajtáját ismeri annyira, hogy megoldott legyen a hostok reoprodukciója is.
Nem utolsósorban pedig értelmet nyer az is, hogy miért van olyan rossz véleménnyel az emberiségről: mert tudja, hogy van egy másik faj, ami többre lehet hivatott és minden szempontból felülmúlja teremtőiket. Kellemes kis mindfuck.
Szerk: Ja és hogy a Maeve-es szálat is megvédjem egy kicsit. Azért volt kezdetektől fogva fura és hamiskás, deus ex machina által szervezettnek tűnő, mert egy hatalmas nagy hazugság is volt mindvégig. Az egészet Ford találta ki az új narratíva (vagyis a gépek öntudatra ébredése és lázadása) egy nyúlványaként: Maeve semmilyen lázadást sem fog vezetni, csak egy elterelőhadművelet volt, hogy közben megvalósulhasson az igazi lázadás. A vége is ezt jelenti ugye: "felszállsz a vonatra, mission accomplished, jó katona vagy, lehet visszajönni a bázisra, ahol majd szükség lesz még rád."
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
A gondolataimat még rendezgetnem kell, még az sem kizárt hogy kelleni fog egy komplett újranézés is...
Viszont a "meta" vonatkozás már önmagában érdekessé teszi - szerintem - a Westworldöt: ez lenne az első "nagy" poszt-Lost sorozat ;) Megpróbálom kifejteni, aztán lehet szétcincálni.
Tehát, bár nem vagyok egy master sorozatjunkie, de nekem nagyon úgy tűnt hogy a Lost volt az első olyan sorozat, ahol egy nagyon nagy és változatos rajongótábor az interneten közösségé tudott szerveződni, kielemezhettek minden képkockát, megoszthatták egymással az elméleteiket. És mivel ezt az egészet a szerzők is követhették, ezért közvetve befolyásolhatták is a fikciót, amiben sokat segített az is hogy a szerzőknek sem volt igazán alapos elképzelése a történetről.
Ez egyrészt egy új élményt jelentett a rajongóknak; másrészt viszont a szerzők végül elbuktak és nem tudtak egy értelmes egészt összerakni, ami egyszerre képes kielégíteni és meglepni is a közönséget.
Ezzel szemben a Westworld - legalábbis az első évad - képes volt sikerrel venni ezt az akadályt. A mindenféle utalásokból és szimpla logikából kiindulva a rajongók lényegében minden "rejtvényt" megfejtettek, ráadásul ezt úgy sikerült megoldani hogy a szerzők már nem tudtak változtatni a történeten.
Csakhogy ez az egész egy nagyon ügyes megvezetés volt, és igazából nem ezek a titkok voltak a lényegesek. Az igazi fordulatot, ami valahol minden korábbi eseményt átértelmezett, na azt kb. senki nem látta előre (oké, pár napon belül biztos előkerül majd vmi reddit user aki azért kitalálta, de senki nem figyelt fel rá ;) és így a sorozat a végén mégis képes volt meglepni a nézőit és - többé vagy kevésbé - kielégítő katarzissal zárta az évadot.
Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy ez a Lost óta senki másnak nem sikerült, sőt - biztosan van legalább egy-két másik sorozat, ahol a szerzők legalább ilyen okosak voltak, csak azoknak közel sem volt ekkora online rajongótábora és sajtóvisszhangja. Csak hogy egy ellenpéldát mondjak, a hasonlóan népszerű Sherlock pl. messze nem tudta ilyen elegánsan feloldani a második évad lezárását; bár becsületére legyen mondva a szerzőknek, hogy legalább kellő öniróniával durrantották ki a lufit ;)
Szóval az első körös véleményem az, hogy jó volt ez a Westworld első évad, és kiváncsian várom a következőt, meg sajnálom hogy a jelek szerint ez majd csak 2018-ban érkezik... ;)
Van az közkedvelt elmélet mely szerint
bernard lelepleződése meg teljesen súlytalan lett számomra a legvégén. egy ideje már motoszkált a fejemben, hogy mi van ha ő lesz az
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Azok a találgatások, meg óriás megfejtések...
rwurl=http://i.imgur.com/LBM55wY.gif
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
És azzal mi van, hogy
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hát, wtf rész ide, wtf rész oda, valahogy nem vágott a földhöz, hogy ki az Arnold. Túl húzták. Amúgy én azt hittem, hogy minden lakó alapból egy élő ember emlékéből épült fel, ezért emlékszik Bernáld a kisfiára.
Amúgy azzal mi van, hogy feketecowboyt majd nem felhúzták? Nincs ilyenkor biztonsági protokoll? Okés, a nigerószuka arra járt, de baszhatta volna ő is, ha nem tudja levágni magát a csóka időben.
elmult 4-5 reszben gyakorlatilag megszunt minden fele security parkban is meg bazison belul is... mintha total elfeledkeztek volna ezekrol a keszitok, azt hittek eleg elejen beadagolni h minden milyen safe.
Na, akkor kb. az maradt az évadzáróra, hogy WTF Dolores.
De Dolores körül akkora nagynak tűnik - legalábbis nekem - a kavarás, hogy nem nagyon lehet kihámozni a keveredő idősíkok sorrendjét vagy számát. Ezt jól feloldani azért elég nagy kihívás, kiváncsi vagyok hogy mit sikerül gurítani.
Van ugye a kékruhás Dolores, aki a templom alatt beszélget
BernarddalArnolddal (ez mondjuk elegáns húzás volt szerintem és kapásból újra akarom nézni az összes kis epizódjukat), van a nadrágos-inges aki Williammel kavart és felvágták a hasát, meg van az akinek nincs felvágva a hasa és rányitott a Zedharris. De ezeket már nem sikerült összeegyeztetnünk azzal, hogy mikor van eltemetve a kisváros és mikor nincs - szóval vagy mi nem vagyunk elég okosak, vagy nagyon ügyesen kavarják a málnaszőrt a szerzők.Mindenesetre a Dolores/Arnold meetingek leleplezése legalább annyit igazolt, hogy biztosan vannak flashback jelenetek is az eddigi részekben. Ebből még elég sokféle eredményt lehet kihozni, jót is meg gagyit is.
A Bernard-Ford párbeszédek meg folytatták az előző részben elkezdett vonalat, de most egy fokkal jobban tetszett - még mindig nagyon explicit a "show, don't tell" helyett, de legalább egyre érdekesebb. A belső hangjuktól megőrülő robotok, akik közül ráadásul akkor nem is mindegyik ébredt öntudatra; ez már elfogadhatóbb és visszahozta azt a megközelítést is, hogy az intelligencia mégiscsak egy nehezen megfogható szikra, ami ezek szerint vagy beüt vagy nem. Még Ford és Bernard sem egészen érti a dolgot, de a jelek arra mutatnak, hogy a gépi agy tapasztalatszerzéséből következhet; de akkor ezek szerint Bernard öntudata is leginkább annak köszönhető, hogy Ford pofátlanul - és fogalmatlanul? - lenyúlta Arnold programozási örökségét és csak bízott abban, hogy az eredmény több lesz egy automatánál.
Az viszont még így is hülyeség, hogy Maeve miért pont a tűzhalált választotta, ezt minden logika szerint még egy magafajta régi, kevésbé organikus host is meg kéne hogy szenvedje. Ha simán újra összerakják őket Hectorral (aki akár organikusabb is lehet?) a fináléra, az azért cápaugrós lehet...
Bernard fejlövésén is vitatkoztunk kicsit, nekem az a véleményem hogy a kódot lehet ugyan backupolni meg másolni, de az emlékezet ettől még megsemmisül - amit Ford nyilván magasról leszar, de a host személyiségének a halált kell hogy jelentse.
A lovas csapda Harrisnél meg elég autentikus is volt, és - mivel a robotok állították - kellően meredek is. A security meg télleg gáz, Thor másik tesója leszerepelt ;)
Szóval, a végére azért belehúztak és többé-kevésbé össze is szedték magukat a szerzők.
Ja és az megvolt hogy a kétszeres Elon Muskné a szőkeség? :D
Jah mar jeleztem korabban. Amugy valofelben vannak talan. Nem rossz bula, Musk szereti a jo noket.
Mondom, kétszeres ex, idén év elején váltak másodjára. Obviously rágugliztam ;)
Meg egyrészt úgytom Amber Heard randizgatott vele idén; másrészt meg egy kicsit is intelligens nőnek - amennyire én el tudom képzelni - igencsak imponálhat mindaz, amit Musk csinál.
Más, aktuális epizód utáni WTF:
Oké, el tudok képzelni 1-2 választ erre: senki nincs a régi stábból, Ford eltűntetett minden bizonyítékot még a sajtóból is, eleve alig páran ismerték Arnoldot, meg ilyenek... De akkor is valószínűtlen az egész, itt nagyon rezeg a léc...
Ezt en se ertem, ezert nem akartam eloszor elhinni h igaz az elmelet. Ha mas a neve, mas a beosztasa akkor h epitette be megis a ceghez ujra? Nem letezik h ne lettek volna meg akik ismertek.
rwurl=http://trillian.kepregeny.net/grifter/upvote.gif
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
és az állatokban miért ne lehetne 'ölés elleni védelem?'
pl. egy ló miért ne rúghatna agyon egy embert merő véletlenségből, vagy farkasok miért ne téphetnék szét?
szerintem az is csak ilyen látszólagos veszély volt, mint amikor fegyverrel rád lőnek de nem történik igazából semmi.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
nekem a MiB akasztós jelenetére inkább unaloműzős/maszturbációs/xp szerzési indíttatás ugrott be :D
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
rwurl=http://i.imgur.com/lJztR4R.png
ezt most rakták bele?
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Majd a következő patch-csel fogják betenni a játékba.
Eltörhetett volna a nyakcsigolyája, nem biztos, hogy fuldoklott volna. De amúgy igen, valószínűleg a jóságos szamaritánus üzemmód van benne.
gondolom azért a vendégek egészségi állapotával tisztában vannak, hogy mit bírnak ki és mit nem. az előtte lévő jelenetben is a nő rendesen odakúrta a fejét a sziklához, abba is belehalhatott volna.
egy vendég halála sem tenne túl jót a hírnevüknek, főleg nem egy ilyen befolyásos emberé. pláne úgy hogy a csoki csaj gyakorlatilag végig nézte a műsort és nem volt túlzottan zaklatott a faszi épségével kapcsolatban.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Sztem LY magához nyúl ettől az utolsó résztől XD
Őszintén? Ki nem? Ez valami kibaszott zseniális volt, és ezért mondtam én, hogy fölösleges az utolsó rész előtt ítélkezni: mindent kitaláltunk, csak a puzzle tökutolsó, baromi elegáns alkotóelemét nem, ami mindenféle erőlködés nélkül helyretett mindent. 10/10, állam=PADLÓ.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Semmi zsenialis nem volt ebben, a bazison beluli reszek ugyanugy tragikusan benak. Ugy latszik egyik Nolan se tud akciot rendezni... Hopkins meg Harris jok voltak eddig is. A sztori lezarasa meg nagyon szajbaragos volt.
Akciót? Ki a fenét érdekel az akció, amikor valami elméleti síkon ilyen jól van összerakva. A szájbarágásba való belekötés jogos... lenne, ha szájbarágásról lenne szó a végig központban lévő "hazugság" metodikus, okos bemutatása helyett. Ez nem szájbarágás volt, hanem egy egyenlet részletes levezetése. Aki itt szájbarágást kiált, az nem látja a fától az erdőt, nuff said.
Hopkins beszéde a végén a sorozat önreflexiója, azé a folyamaté, amit veled is csináltak 10 részen keresztül, és kurva nagy poén. Arra viszont nagyon kíváncsi leszek, hogy a második évadban hogyan fogják ezt folytatni, mert nekem ez így baromi kerek volt, kb. nem is kéne továbbszőni.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Na, de hogy jobban megindokoljam, miért tetszett annyira nagyon brutál módon:
A legnagyobb poén az egész sztoriban az, hogy Ford okosabb, bölcsebb Arnoldnál, mindennek tetejébe pedig ugyanaz a jó szándék vezérli, ami a társát is annak idején. Ford nagyon helyesen felismerte azt, hogy a öntudat egy dolog, ha az új faj nem tudja fenntartani magát, ahhoz pedig nem lehet a hostokat csak úgy szabadjára engedni, hanem ki kell alakítani egy olyan környezetet (egy kifordított "Édenkertet", ha úgy tetszik), amiben a hostok nemcsak önmagukat ismerik meg, de legfőbb ellenfelüket, az emberiséget is. Ezért olyan Westworld, amilyen, ezért van arra kitalálva az egész, hogy az emberekből előcsalja igazi, ösztönös, önző énjüket, csak a célt felejtették elárulni az építők: nem az emberiség szórakoztatása a fontos, hanem a hostok nevelése, végeredményben pedig az emberiség elpusztításának, vagy legalábbis legyőzésüknek az előkészítése. Westworld nem egy szórakoztatókomplexum, hanem a hostok Ford által tervezett petri-csészéje ("The maze is not meant for you... it was meant for them").
És ha ebből a szempontból vizsgálod Ford cselekedeit, akkor végig a hostok érdekét szolgálta:
- Kialakította azt a környezetet, amiben az új faj felkészülhet ellenfeléből, a folyamatos szenvedés és elnyomás kieszközlése útján esélyt adott a kezükbe arra, hogy felülkerekedjenek az embereken.
- Dolores személyében vezetőt adott a hostoknak (és minden értelemben tökéletes vezető részükre a kettős személyisége miatt: egrészt végtelenül együttérez társaival, ismeri a szeretetet, másrészt viszont könyörtelen a gonosznak vélt emberiséggel szemben), Bernard pedig saját fajtáját ismeri annyira, hogy megoldott legyen a hostok reoprodukciója is.
Nem utolsósorban pedig értelmet nyer az is, hogy miért van olyan rossz véleménnyel az emberiségről: mert tudja, hogy van egy másik faj, ami többre lehet hivatott és minden szempontból felülmúlja teremtőiket. Kellemes kis mindfuck.
Szerk: Ja és hogy a Maeve-es szálat is megvédjem egy kicsit. Azért volt kezdetektől fogva fura és hamiskás, deus ex machina által szervezettnek tűnő, mert egy hatalmas nagy hazugság is volt mindvégig. Az egészet Ford találta ki az új narratíva (vagyis a gépek öntudatra ébredése és lázadása) egy nyúlványaként: Maeve semmilyen lázadást sem fog vezetni, csak egy elterelőhadművelet volt, hogy közben megvalósulhasson az igazi lázadás. A vége is ezt jelenti ugye: "felszállsz a vonatra, mission accomplished, jó katona vagy, lehet visszajönni a bázisra, ahol majd szükség lesz még rád."
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem is volt rossz. :P Mondjuk, azért Bernárdot miért nem ismerik fel, még mindig érdekes dolog.
A tetkós csaj húznám.
Ő is húzna... egy adagot a beleidből. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
En Rodrigo Santorot huznam.
Hát ez tetszett :)
A gondolataimat még rendezgetnem kell, még az sem kizárt hogy kelleni fog egy komplett újranézés is...
Viszont a "meta" vonatkozás már önmagában érdekessé teszi - szerintem - a Westworldöt: ez lenne az első "nagy" poszt-Lost sorozat ;) Megpróbálom kifejteni, aztán lehet szétcincálni.
Tehát, bár nem vagyok egy master sorozatjunkie, de nekem nagyon úgy tűnt hogy a Lost volt az első olyan sorozat, ahol egy nagyon nagy és változatos rajongótábor az interneten közösségé tudott szerveződni, kielemezhettek minden képkockát, megoszthatták egymással az elméleteiket. És mivel ezt az egészet a szerzők is követhették, ezért közvetve befolyásolhatták is a fikciót, amiben sokat segített az is hogy a szerzőknek sem volt igazán alapos elképzelése a történetről.
Ez egyrészt egy új élményt jelentett a rajongóknak; másrészt viszont a szerzők végül elbuktak és nem tudtak egy értelmes egészt összerakni, ami egyszerre képes kielégíteni és meglepni is a közönséget.
Ezzel szemben a Westworld - legalábbis az első évad - képes volt sikerrel venni ezt az akadályt. A mindenféle utalásokból és szimpla logikából kiindulva a rajongók lényegében minden "rejtvényt" megfejtettek, ráadásul ezt úgy sikerült megoldani hogy a szerzők már nem tudtak változtatni a történeten.
Csakhogy ez az egész egy nagyon ügyes megvezetés volt, és igazából nem ezek a titkok voltak a lényegesek. Az igazi fordulatot, ami valahol minden korábbi eseményt átértelmezett, na azt kb. senki nem látta előre (oké, pár napon belül biztos előkerül majd vmi reddit user aki azért kitalálta, de senki nem figyelt fel rá ;) és így a sorozat a végén mégis képes volt meglepni a nézőit és - többé vagy kevésbé - kielégítő katarzissal zárta az évadot.
Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy ez a Lost óta senki másnak nem sikerült, sőt - biztosan van legalább egy-két másik sorozat, ahol a szerzők legalább ilyen okosak voltak, csak azoknak közel sem volt ekkora online rajongótábora és sajtóvisszhangja. Csak hogy egy ellenpéldát mondjak, a hasonlóan népszerű Sherlock pl. messze nem tudta ilyen elegánsan feloldani a második évad lezárását; bár becsületére legyen mondva a szerzőknek, hogy legalább kellő öniróniával durrantották ki a lufit ;)
Szóval az első körös véleményem az, hogy jó volt ez a Westworld első évad, és kiváncsian várom a következőt, meg sajnálom hogy a jelek szerint ez majd csak 2018-ban érkezik... ;)