27. percben ment a cancel. Ez egy vicc amit a két takarító művel a kurtizánnal. Ráadásul még a 2 idősík is confirmed, amit eddig nagyon reméltem, hogy nem igaz. Így elqrni egy ilyen ígéretes sorozatot...
Pedig amit utána csinál a csaj, az az egyik legpoénosabb jelenetsor eddig a sorozatban. :D Nem értem ezt a "van egy szál, ami nem tetszik, cancel brrrrrrrr!" hozzáállást.
A 2 idősík meg szerintem is confirmed, és elég királynak hangzik.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Imádom ezt a sorozatot, és elszomorít, hogy 2018-ig kell várni a második szezonra. Két dolgot emelnék ki a tegnapi részből, ami nagyon tetszett. Nem vagyok túl okos, de örülök, hogy a készítők gondoskodtak arról, hogy nekem is legyen sikerélményem. :D
ShowHide spoiler #
Maeve kivégzési technikája mindig ugyanaz. Egyszer "megtanulta", és mindig azt használja. Örvendetes, hogy érzékeltetni szeretnék a szerzők, hogy még egy szuper IQ-s android se képes túllépni a saját árnyékán.
Az egyik technikus meg már biztos, hogy android. Különben, hogyan tudta volna a kolléga begyógyítani a bibijét az androidok szervizelésére szánt célszerszámmal?
szinte teljesen biztos vagyok abban, hogy Man in Black = William, túl sok a hint ahhoz, hogy ne így legyen végül. Tudjuk, hogy Man in Black-nek közös múltja van Doloresszel, Teddy-vel és Lawrence-szel is, erre a mostani részben jön ez a szőke csaj, akivel összefutnak, majd Man in Black mindjárt mondja is, hogy "hű, te még itt vagy?" - na, ez a szőke csaj ugyanaz, mint az a fehér ruhás nő, aki Williamet kísérgeti a komplexumban a sorozat elején.
William = Man in Black, 2 idősík teljesen confirmed.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mit nem lehet azon érteni, hogy az epizód felében egy rohadtul ellenszenves Thandie Newtont kell bamulnom, aki barátok közt szintű diskurzust folytat a két antitalentum takarítóval? Hogy fogadjam el az elvileg jól felepitett, komplex történetet, ha ezekben a jelenetekben minden addigi dologra racafolnak, kínosan buta megoldásokkal operálnak? Egyik pillanatban mindenről tudnak a parkban, másikban ezek szabadon flangalnak az egész komplexumban, Maeve iranyitgatja a többi robotot, stb. Amúgy meg mit van beszarva tőle a két idióta in the first place? Ez csak egy nő, ők meg két férfi. Miért nem vertek agyon első pillanatban, nem hogy még fenyegeti, h megoli őket.... borzalmas forgatókönyv, nem is hiszem el, h ezt j. Nolan írta.
Azt mondjuk elfelejted, hogy a QA főnöke éppen halott, ahogyan a Behaviour osztály is emberhiányban szenved. Nem tudom, hogy a biztonsági rés elmélete miért ördögtől való gondolat, az eredeti film is erről szólt: a váratlan, kiszámíthatatlan elemről, ami megjelenése esetén mindent tönkre tehet.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Mikor Bernard kérdezi Fordtól, hogy ugye nem kellett mást is kinyírnia és kapjuk a rövid jelenetet, hogy ő volt az aki elkapta Elsie-t vagy hogy hívják. Szóval nem sok minden marad meg ebből a sorozatból mert nincs benne érdemleges anyag DE nem Bernarddal telefonált a központban Elsie kb pár pillanattal azelött, hogy valaki elkapta volna a sötétben? És kiderül, hogy Bernard volt az? Teleportál? Több Bernard van? Mekkora baromság ez már...
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
jogos.
de nem lehet, hogy neki is ilyen visszatérő álmai vannak előző életéből?
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
bár azt nem látjuk konkrétan, hogy amikor elkapják a csajt, az bernard e. csak amikor megfojtja. a kettő nem feltétlenül egy időre és egy azon személyhez köthető
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
az oké, de az nem biztos, hogy bernard van ott abban a pillanatban
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Most komolyan. Szerinted mi célja volt akkor annak a flashbacknek pont a beszélgetés kontextusában. Hogy valaki másra emlékezzen Bernard hirtelen aki tök ugyanúgy néz ki? Vagy mi itt az elméleted mert nem értem.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
most újra megnéztem azt a jelenetet, a 6. rész végén, bernard és a csaj telefonbeszélgetése között van egy jelenet, ami simán sugallhatja azt, hogy bernard addig kényelmesen odaér a csajhoz (közben még fordtól is kaphatott rá utasítást). a csaj kérdezi is, hogy "bernard?"
tehát szerintem nem kell hozzá teleportáció
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
A csaj valami eldugott/elhagyott helyen mászkált míg Bernard a központban volt. Persze nincs térképünk ahol látnánk a távolságot továbbá az idősíkot sem tudjuk pontosan viszont a sorozat a jelenetek közelségével mégis azt sugallta az emberrel akkor, hogy Bernard nyilván nem lehet hisz nemrég még a telefonon lógott a csajjal.
Szóval ez egy eléggé olcsó és szar trükk így.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Lehet, hogy több van belőle, de én azt is el tudom képzelni, hogy a mostani részben látott flashback nem flashback volt, hanem Bernard egyszerűen csak elgondolkodott azon, hogy mi van, ha Ford hazudik.
+ kb. alapszabály, hogy egy sorozatban a szereplő nem halott, amíg egyértelműen meg nem mutatják, hogy halott (hulla előkerül, elmondják stb.).
Egyébként az nem lehet, hogy:
ShowHide spoiler #
Bernardnak van valamiféle kapcsolata Arnolddal? Ugye ha elfogadjuk, hogy két idősík van, vagyis William = Man in Black, akkor az azt jelenti, hogy Bernard Dolores-szel folytatott beszélgetései is 30 évesek... csakhogy akkor Bernard még nem létezett, szóval nem is ő beszélget a csajjal, hanem Arnold. A szoba, ahol Bernard / Arnold beszélget a csajjal meg nagyon hasonló ahhoz a pincéhez, ahol Ford építgeti a kis hostját + ahol megölik Theresát.
Lehet, hogy Bernard olyan host, ami valójában Arnold tudatát konzerválja?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Jó volt, ahogy végre megmagyarázták, miért éppen Maeve lesz a felkelés vezére. Mondjuk nem tudom miért vártak vele ennyit. Erős, és drámai volt. Szvsz az évad legnagyobb pillanata eddig.
Teóriák:
ShowHide spoiler #
Az mondjuk foglalkoztat hogy Ford hogyan tudott becsempészni egy androidot egy olyan cég állományába, pardon vezető pozíciójába, (+ Theresa ágyába, oké hogy hideg dán némber, de azért...) ahol elvileg alap, hogy az androidokat elkülönítsék, analizálják, a látogatók biztonsága érdekében tehát oda-vissza ismerhetik a viselkedésüket ennyi idő után.
Elég bátor húzás...
Mondjuk volt egy érdekes elszólása, amikor Bernard kérdezi hogy a múltjából akkor semmi sem igaz? A felesége, a fia, mind kamu? Erre Ford: "ugyan már Bernard, hiszen tudod jól, hogy minden host-nak kell egy háttértörténet."
Ez szerintem erősítheti a "mindegyik android" elméletet, hiszen ilyen alapon akkor az összes alkalmazott és az előlete, eredete, lehet csupán "backstory". Hiszen ha a főprogramozó elment a radar alatt, akkor ki foglalkozna egy szimpla technikussal, karbantartóval, stb.....
Dolores-el szerintem valami hasonló történt a múltban az "elsüllyedt" városkában, mint Maeve-el. Tippre bekattant, kinyírt mindenkit, aztán saját magát is. Talán hasonló pontra jutott mint Maeve, csak ő így akart kitörni a saját kis világából.
És erre tényleg az a megoldás, hogy egy 10216923472. megoldást kell kitalálni az íróknak, amire senki nem gondolt a reddit legmélyén sem? Vagy esetleg az, hogy nem kell rajongói teóriákat olvasgatni, hanem élvezni kell a sorozatot (ha lehet) önmagában, mindenféle toldalék nélkül.
Illetve neked amúgy is mindegy, mert átlagon felüli IQ-val nyilván nem volt nagy szám kitalálni MINDENT előre. Ha jól emlékszem te találtad ki az Arrivalt az első mondat után, ami a filmben elhangzott, gondolom ez is csak egy ujjgyakorlat volt.
A legutóbbi részt még nem láttam, szóval lehet hogy az alábbiak egy része már most érvényét veszítette... ;)
ShowHide spoiler #
Ford és Bernard párbeszédével végül megkaptam, amit az elején vártam a sorozattól, a szerzők végre elkezdték boncolgatni az intelligencia (de nem az öntudat) természetének kérdését. Ford álláspontja már önmagában is érdekes, de arra is nagyon kiváncsi vagyok hogy mindezek fényében saját magáról mi is lehet a véleménye. Már azon túl, hogy istent akar játszani és úgy érzi hogy jól is csinálja.
Az viszont nem tetszett, hogy miután egy csomó epizódon keresztül hagyták parlagon a témát, most meg zanzásítva és explicit módon két karakter szájába adva tárgyalták ki. Sokkal több potenciál lett volna benne, kár érte.
Bár, valahol talán ide vehetjük Ed Harris karakterének a párbeszédeit a mellé csapódó különböző hostokkal is. Alapvetően úgy kezeli őket, mint a naív és tudatlan gyerekeket - de ebben benne van az is, hogy már intelligensnek tekinti őket, önálló személyiségekkel. Szóval a - tapasztalt - vendégek számára ez már nem újdonság.
A másik problémám az egész Bernard üggyel az, hogy eddig minden egyes sorozatban nagyon rosszul kezelték az ilyen "XY valójában egy Z" fordulatokat. Oké, innentől kezdve akkor az egész szereplőgárda gyanús lett, bárkiről kiderülhet hogy robot. Ebből elméletileg lehetne jó dolgokat is kihozni, de a gyakorlatban inkább csak hatásvadászatra szokott kifutni, amivel általában sok érdekes drámából csinálnak súlytalan történeteket. Persze lehet még jó irányba is vinni, lehet olyan irányokat találni ahol egy szereplő átértékelődése hozzá tud tenni az addigiakhoz, csak ez nagyon ritkán jön össze...
Oké, belátom hogy Teddy leleplezése az első részben végül is ennek ágyazott meg valamennyire... De az a fordulat akkor és ott, önmagában volt érdekes és tanulságos. A park és a hostok, valamint a hostok közötti szimulált és így valótlan kapcsolatok természetét mutatta be inkább - hiszen Teddy nem lépett kapcsolatba vendégekkel, nem került olyan, előre meg nem írt helyzetekbe, ahol lelepleződhetett volna. A sorozat ezzel a sztorival határozta meg a néző számára, hogy pontosan hol is vannak a robotok határai.
Bernard viszont az egész felső vezetést félre tudta vezetni; köztük a saját csapatát is, akiknek pont a hostok viselkedésének programozása és végletekig való kielemzése volt a mindennapi munkája. A sorozat ezzel még az első évad vége előtt kvázi ellentmondott önmagának.
Ezt elsőre negatívumként akartam felhozni - miért nem ilyen meggyőző akkor a többi robot, miért mindig ugyanazzal a szöveggel kezd a kuncsaftoknál pl. Clementine, miért ragadhadnak be egy napra kisebb host csoportok csak azért, mert a programozásuk nem engedi hogy megfogják azt a nyomorult baltát és felvágják a tüzifát.
De jobban belegondolva, végül is pont ez az amiért a parkba jönnek a vendégek: kiszámítható és kihasználható hostokat akarnak, hogy kiélhessék magukat. Egy teljesen meggyőző hostot nem lőnének le vagy dugnának meg ilyen könnyű lelkiismerettel, nem juthatnának sikerélményhez ha nem tudnák könnyedén kijátszani őket. Ezért a power fantasy-ért fizetnek, szóval valójában minden racionális érv azt támogatja, hogy egy bizonyos butasági szinten kell tartani a robotokat az üzlet érdekében.
Ebből meg persze az következik, hogy ez a korlátozás, kvázi rabszolgasorsban tartás, lehet a Westworld egyik fő konfliktusa. Egyszerűen átugrották az öntudatra ébredés folyamatát, ami valahol kicsit sajnálatos - bár flashbackek formájában még körüljárhatják - de üzleti szempontból (ezúttal az HBO és nem a Delos szempontjából) végül is logikus.
Így meg már érthető Maeve sztorija is, ő az első (?) robot aki felismeri a helyzetét és lázadni kezd ellene, ráadásul azt is jelezték, hogy mindez egy külső (de még ismeretlen) beavatkozás hatására indult el. De még mindig az fáj, hogy nem tudjuk hogy Maeve mikor is lett ennyire intelligens, mikor jött az a szikra és mi is volt az, ami átlendítette a határon.
Van egy ilyen kifejezés (amiről én is csak mostanában olvastam), hogy az "AI effect": https://en.wikipedia.org/wiki/AI_effect
A lényege kb az, hogy ha bármilyen problémakört sikerül megoldania az AI programozóknak, akkor arra ráfogják hogy az eredmény továbbra is csak egy "buta" program, nincs mögötte valódi intelligencia, sőt maga a probléma sem igényelt intelligenciát a megoldáshoz.
Na a Westworld ezt a kérdést maszatolta el, pedig ha a szerzők egy kicsit is utánajártak a kérdéskörnek, akkor biztosan találkoztak ezzel a felvetéssel.
Plusz megint csak azt tudom még újra felhozni, hogy a "bárki lehet robot" lépést nem kellett volna ilyen hamar letudni ;)
Ja igen, és Maeve két technikusának a viselkedése meg szerintem teljesen rendben van, nagyon is tipikus emberi magatartás, szerintem majdnem mindenki csinált már hasonlót legalább gyerekkorában ;) Vagy felhozhatnám a Quaestor-ügyet is példának...
Elkövet az ember egy apró rossz cselekedetet (Felix ellopja a madarat és a tabletet, Sylvester meg nem jelenti a dolgot), aztán hirtelen olyan helyzetbe kerül, hogy vagy felvállalja a lebukást - vagy elkövet még egy apróságot és akkor megúszhatja. Ebben a szituációban szinte mindenki azt választja, hogy előre menekül és azzal nyugtatja a lelkiismeretét hogy így majd helyre tudja hozni az első rossz lépést is.
Csakhogy az első potenciális lebukás után mindig jönni fog a többi is, és általában minden további plusz félrelépés egy kicsit súlyosabb az addigiaknál. Beindul egy lefelé tartó spirál, és mire tényleg nagyon komoly dilemmával kell szembesülni, addigra már a bűnlajstrom is annyira hosszú és súlyos, hogy muszáj folytatni. Felixék is eleinte csak egy fegyelmit vagy esetleg az állásuk elvesztését kockáztatták, de most már alighanem a lehető legsúlyosabb büntetéssel (életfogyt?) vagy Sylvester esetében a puszta életükkel játszanak. Plusz Felix nyilván érzelmileg is kompromittálta magát, hogy szépen mondjam ;)
Szóval ez a sztori alapjaiban rendben van, egyedül az a baj vele hogy iszonyatosan gyors tempóval halad előre, és ahogy írtam, igazából el van maszatolva a kezdete - hogy mitől is kezdett Maeve önállósodni...
Nem szeretem a FEGA kritikákat comment blogon. GoT kibeszélő is addig volt jó, amíg sixx írta. Moken te nem azt mondtad a múlt héten, hogy ment a cancel?
S01E08
27. percben ment a cancel. Ez egy vicc amit a két takarító művel a kurtizánnal. Ráadásul még a 2 idősík is confirmed, amit eddig nagyon reméltem, hogy nem igaz. Így elqrni egy ilyen ígéretes sorozatot...
Pedig amit utána csinál a csaj, az az egyik legpoénosabb jelenetsor eddig a sorozatban. :D Nem értem ezt a "van egy szál, ami nem tetszik, cancel brrrrrrrr!" hozzáállást.
A 2 idősík meg szerintem is confirmed, és elég királynak hangzik.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
S01E08
Imádom ezt a sorozatot, és elszomorít, hogy 2018-ig kell várni a második szezonra. Két dolgot emelnék ki a tegnapi részből, ami nagyon tetszett. Nem vagyok túl okos, de örülök, hogy a készítők gondoskodtak arról, hogy nekem is legyen sikerélményem. :D
Az egyik technikus meg már biztos, hogy android. Különben, hogyan tudta volna a kolléga begyógyítani a bibijét az androidok szervizelésére szánt célszerszámmal?
Oké,
William = Man in Black, 2 idősík teljesen confirmed.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mit nem lehet azon érteni, hogy az epizód felében egy rohadtul ellenszenves Thandie Newtont kell bamulnom, aki barátok közt szintű diskurzust folytat a két antitalentum takarítóval? Hogy fogadjam el az elvileg jól felepitett, komplex történetet, ha ezekben a jelenetekben minden addigi dologra racafolnak, kínosan buta megoldásokkal operálnak? Egyik pillanatban mindenről tudnak a parkban, másikban ezek szabadon flangalnak az egész komplexumban, Maeve iranyitgatja a többi robotot, stb. Amúgy meg mit van beszarva tőle a két idióta in the first place? Ez csak egy nő, ők meg két férfi. Miért nem vertek agyon első pillanatban, nem hogy még fenyegeti, h megoli őket.... borzalmas forgatókönyv, nem is hiszem el, h ezt j. Nolan írta.
rwurl=http://img.michaeljacksonspictures.com/wp-content/uploads/2014/08/popcor...
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Azt mondjuk elfelejted, hogy a QA főnöke éppen halott, ahogyan a Behaviour osztály is emberhiányban szenved. Nem tudom, hogy a biztonsági rés elmélete miért ördögtől való gondolat, az eredeti film is erről szólt: a váratlan, kiszámíthatatlan elemről, ami megjelenése esetén mindent tönkre tehet.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
a szekus csávóhoz:
Knows two co-workers are having an affair.
Has no idea his boss was murdered.
Has no idea his would-be girlfriend was murdered or abducted or whatever and thinks she just randomly went on an unplanned vacation without notice.
Has no idea Maeve has gone rampant.
Has no idea hosts can kill humans already.
Has no idea Ford is fucking insane and killing people.
Has no idea MiB is trying to break the park.
Has no idea Bernard is a cylon.
:D
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
Hát kb. egyébként. A security nem igazán áll a helyzet magaslatán. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
vaagy (dobpergést kérek)
ő is android!
badumm tss
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
ja mindenki az kb.
amúgy kezdem én is kicsit felkúrni magam a sorin és Moken véleménye felé tendálok lassacskán.
Ember nem irányíthatja sorsomat; semmiképp sem olyan, aki szélirányból támad és bűzlik a fokhagymától
rwurl=https://youtu.be/HLzq5xm896k
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Még 1 WTF - LOL gondolat a mostani részhez.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
de nem lehet, hogy neki is ilyen visszatérő álmai vannak előző életéből?
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
He? Még ha így is lenne ez, hogy magyarázná meg a történteket. A csaj ugyanabban az idősíkban mozgott mint amiben
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Szerintem eléggé egyértelműen ugyanaz a hely + pillanat. Sötét van stb...
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
az oké, de az nem biztos, hogy bernard van ott abban a pillanatban
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Most komolyan. Szerinted mi célja volt akkor annak a flashbacknek pont a beszélgetés kontextusában. Hogy valaki másra emlékezzen Bernard hirtelen aki tök ugyanúgy néz ki? Vagy mi itt az elméleted mert nem értem.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
most újra megnéztem azt a jelenetet, a 6. rész végén, bernard és a csaj telefonbeszélgetése között van egy jelenet, ami simán sugallhatja azt, hogy bernard addig kényelmesen odaér a csajhoz (közben még fordtól is kaphatott rá utasítást). a csaj kérdezi is, hogy "bernard?"
tehát szerintem nem kell hozzá teleportáció
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
A csaj valami eldugott/elhagyott helyen mászkált míg Bernard a központban volt. Persze nincs térképünk ahol látnánk a távolságot továbbá az idősíkot sem tudjuk pontosan viszont a sorozat a jelenetek közelségével mégis azt sugallta az emberrel akkor, hogy Bernard nyilván nem lehet hisz nemrég még a telefonon lógott a csajjal.
Szóval ez egy eléggé olcsó és szar trükk így.
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Lehet, hogy több van belőle, de én azt is el tudom képzelni, hogy a mostani részben látott flashback nem flashback volt, hanem Bernard egyszerűen csak elgondolkodott azon, hogy mi van, ha Ford hazudik.
+ kb. alapszabály, hogy egy sorozatban a szereplő nem halott, amíg egyértelműen meg nem mutatják, hogy halott (hulla előkerül, elmondják stb.).
Egyébként az nem lehet, hogy:
Lehet, hogy Bernard olyan host, ami valójában Arnold tudatát konzerválja?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Westworld dolgozói nyilván a park alatti Hyperloop hálózaton közlekednek...
Jó volt, ahogy végre megmagyarázták, miért éppen Maeve lesz a felkelés vezére. Mondjuk nem tudom miért vártak vele ennyit. Erős, és drámai volt. Szvsz az évad legnagyobb pillanata eddig.
Teóriák:
Elég bátor húzás...
Mondjuk volt egy érdekes elszólása, amikor Bernard kérdezi hogy a múltjából akkor semmi sem igaz? A felesége, a fia, mind kamu? Erre Ford: "ugyan már Bernard, hiszen tudod jól, hogy minden host-nak kell egy háttértörténet."
Ez szerintem erősítheti a "mindegyik android" elméletet, hiszen ilyen alapon akkor az összes alkalmazott és az előlete, eredete, lehet csupán "backstory". Hiszen ha a főprogramozó elment a radar alatt, akkor ki foglalkozna egy szimpla technikussal, karbantartóval, stb.....
Dolores-el szerintem valami hasonló történt a múltban az "elsüllyedt" városkában, mint Maeve-el. Tippre bekattant, kinyírt mindenkit, aztán saját magát is. Talán hasonló pontra jutott mint Maeve, csak ő így akart kitörni a saját kis világából.
E09
Ez most érdekes volt, bár az nem túl jó, hogy semmi meglepetés nincs csak a rajongói teóriák jönnek be folyamatosan.
És erre tényleg az a megoldás, hogy egy 10216923472. megoldást kell kitalálni az íróknak, amire senki nem gondolt a reddit legmélyén sem? Vagy esetleg az, hogy nem kell rajongói teóriákat olvasgatni, hanem élvezni kell a sorozatot (ha lehet) önmagában, mindenféle toldalék nélkül.
Illetve neked amúgy is mindegy, mert átlagon felüli IQ-val nyilván nem volt nagy szám kitalálni MINDENT előre. Ha jól emlékszem te találtad ki az Arrivalt az első mondat után, ami a filmben elhangzott, gondolom ez is csak egy ujjgyakorlat volt.
Respect is not given. It's taken.
A legutóbbi részt még nem láttam, szóval lehet hogy az alábbiak egy része már most érvényét veszítette... ;)
Az viszont nem tetszett, hogy miután egy csomó epizódon keresztül hagyták parlagon a témát, most meg zanzásítva és explicit módon két karakter szájába adva tárgyalták ki. Sokkal több potenciál lett volna benne, kár érte.
Bár, valahol talán ide vehetjük Ed Harris karakterének a párbeszédeit a mellé csapódó különböző hostokkal is. Alapvetően úgy kezeli őket, mint a naív és tudatlan gyerekeket - de ebben benne van az is, hogy már intelligensnek tekinti őket, önálló személyiségekkel. Szóval a - tapasztalt - vendégek számára ez már nem újdonság.
A másik problémám az egész Bernard üggyel az, hogy eddig minden egyes sorozatban nagyon rosszul kezelték az ilyen "XY valójában egy Z" fordulatokat. Oké, innentől kezdve akkor az egész szereplőgárda gyanús lett, bárkiről kiderülhet hogy robot. Ebből elméletileg lehetne jó dolgokat is kihozni, de a gyakorlatban inkább csak hatásvadászatra szokott kifutni, amivel általában sok érdekes drámából csinálnak súlytalan történeteket. Persze lehet még jó irányba is vinni, lehet olyan irányokat találni ahol egy szereplő átértékelődése hozzá tud tenni az addigiakhoz, csak ez nagyon ritkán jön össze...
Oké, belátom hogy Teddy leleplezése az első részben végül is ennek ágyazott meg valamennyire... De az a fordulat akkor és ott, önmagában volt érdekes és tanulságos. A park és a hostok, valamint a hostok közötti szimulált és így valótlan kapcsolatok természetét mutatta be inkább - hiszen Teddy nem lépett kapcsolatba vendégekkel, nem került olyan, előre meg nem írt helyzetekbe, ahol lelepleződhetett volna. A sorozat ezzel a sztorival határozta meg a néző számára, hogy pontosan hol is vannak a robotok határai.
Bernard viszont az egész felső vezetést félre tudta vezetni; köztük a saját csapatát is, akiknek pont a hostok viselkedésének programozása és végletekig való kielemzése volt a mindennapi munkája. A sorozat ezzel még az első évad vége előtt kvázi ellentmondott önmagának.
Ezt elsőre negatívumként akartam felhozni - miért nem ilyen meggyőző akkor a többi robot, miért mindig ugyanazzal a szöveggel kezd a kuncsaftoknál pl. Clementine, miért ragadhadnak be egy napra kisebb host csoportok csak azért, mert a programozásuk nem engedi hogy megfogják azt a nyomorult baltát és felvágják a tüzifát.
De jobban belegondolva, végül is pont ez az amiért a parkba jönnek a vendégek: kiszámítható és kihasználható hostokat akarnak, hogy kiélhessék magukat. Egy teljesen meggyőző hostot nem lőnének le vagy dugnának meg ilyen könnyű lelkiismerettel, nem juthatnának sikerélményhez ha nem tudnák könnyedén kijátszani őket. Ezért a power fantasy-ért fizetnek, szóval valójában minden racionális érv azt támogatja, hogy egy bizonyos butasági szinten kell tartani a robotokat az üzlet érdekében.
Ebből meg persze az következik, hogy ez a korlátozás, kvázi rabszolgasorsban tartás, lehet a Westworld egyik fő konfliktusa. Egyszerűen átugrották az öntudatra ébredés folyamatát, ami valahol kicsit sajnálatos - bár flashbackek formájában még körüljárhatják - de üzleti szempontból (ezúttal az HBO és nem a Delos szempontjából) végül is logikus.
Így meg már érthető Maeve sztorija is, ő az első (?) robot aki felismeri a helyzetét és lázadni kezd ellene, ráadásul azt is jelezték, hogy mindez egy külső (de még ismeretlen) beavatkozás hatására indult el. De még mindig az fáj, hogy nem tudjuk hogy Maeve mikor is lett ennyire intelligens, mikor jött az a szikra és mi is volt az, ami átlendítette a határon.
Van egy ilyen kifejezés (amiről én is csak mostanában olvastam), hogy az "AI effect": https://en.wikipedia.org/wiki/AI_effect
A lényege kb az, hogy ha bármilyen problémakört sikerül megoldania az AI programozóknak, akkor arra ráfogják hogy az eredmény továbbra is csak egy "buta" program, nincs mögötte valódi intelligencia, sőt maga a probléma sem igényelt intelligenciát a megoldáshoz.
Na a Westworld ezt a kérdést maszatolta el, pedig ha a szerzők egy kicsit is utánajártak a kérdéskörnek, akkor biztosan találkoztak ezzel a felvetéssel.
Plusz megint csak azt tudom még újra felhozni, hogy a "bárki lehet robot" lépést nem kellett volna ilyen hamar letudni ;)
Ja igen, és Maeve két technikusának a viselkedése meg szerintem teljesen rendben van, nagyon is tipikus emberi magatartás, szerintem majdnem mindenki csinált már hasonlót legalább gyerekkorában ;) Vagy felhozhatnám a Quaestor-ügyet is példának...
Elkövet az ember egy apró rossz cselekedetet (Felix ellopja a madarat és a tabletet, Sylvester meg nem jelenti a dolgot), aztán hirtelen olyan helyzetbe kerül, hogy vagy felvállalja a lebukást - vagy elkövet még egy apróságot és akkor megúszhatja. Ebben a szituációban szinte mindenki azt választja, hogy előre menekül és azzal nyugtatja a lelkiismeretét hogy így majd helyre tudja hozni az első rossz lépést is.
Csakhogy az első potenciális lebukás után mindig jönni fog a többi is, és általában minden további plusz félrelépés egy kicsit súlyosabb az addigiaknál. Beindul egy lefelé tartó spirál, és mire tényleg nagyon komoly dilemmával kell szembesülni, addigra már a bűnlajstrom is annyira hosszú és súlyos, hogy muszáj folytatni. Felixék is eleinte csak egy fegyelmit vagy esetleg az állásuk elvesztését kockáztatták, de most már alighanem a lehető legsúlyosabb büntetéssel (életfogyt?) vagy Sylvester esetében a puszta életükkel játszanak. Plusz Felix nyilván érzelmileg is kompromittálta magát, hogy szépen mondjam ;)
Szóval ez a sztori alapjaiban rendben van, egyedül az a baj vele hogy iszonyatosan gyors tempóval halad előre, és ahogy írtam, igazából el van maszatolva a kezdete - hogy mitől is kezdett Maeve önállósodni...
Nem FEGA néven írogatsz index-re? :D Szerintem sokkal többet próbálsz belelátni ebbe a sorozatba, mint ami valóban benne rejlik.
Ez már-már vérben oldódó sértés volt :D
Nem szeretem a FEGA kritikákat comment blogon. GoT kibeszélő is addig volt jó, amíg sixx írta. Moken te nem azt mondtad a múlt héten, hogy ment a cancel?