Bocs, de én meg a film közben és rögtön utána a látottakon elmélkedve láttam bele "mindent".
Nem lehet hogy mégis veled van a baj?
Nem tökéletes a film, de engem nagyon megérintett (nincs gyerekem), és tökéletesen átjött amit a szerzők akartak mondani, és az pedig nem csak az, hogy
ShowHide spoiler #
nézzünk másképp a világra, palindrom a film és fogjunk össze, ne háborúzzunk
Engem két (na jó három) dolog zavart:
ShowHide spoiler #
1.A burkolt propaganda a kínai fegyverkezés ellen. Ezt szebben is meg lehetett volna oldani.
2. "Zene." Egyszerűen borzalmas, inkább kizökkentett folyton.
3. Apróbb hibák, szájbarágások illetve tipikusan "amerikai megoldások" (lásd amit te is írtál a gyűrű, vagy a katonák reakciója, Abbott megöletése, stb, nem részletezem.)
Na mindegy, nem akarom nagyon elvinni a topikot én sem, legyen egy kis ON:
Arrival (:D)
Részemről ez a "Contact 2017", biztos hogy idén ez a legjobb sci-fi, és valóban maradandó élmény. Gondolatokat ébreszt (!), elvarázsol, és mindent összevetve egész jól össze lett rakva. Különösen az előtte vetített Passengers és Life előzetesekkel volt elképesztő a kontraszt. Remélem legalább a legjobb vágásért megkapja az oscart.
Ja igen, én nem láttam se a teasert se a trailert. Szerintem jól tettem ismét.
10/9
Finding Dory
Jó volt. Nem lett instant klasszikus, de vállalható folytatás. Remélem azért a Hihetetlen Család 2 jobb lesz, mondjuk hozza a Toy Story 2 szintjét.
10/7
The razor's edge (1984)
A film ötödik percében jöttem rá, hogy ezt már nagyon régen (még a tévé korszakban) láttam. Mára jelentősen megkopott, de a hangulata még mindig csillagos ötös. Jó lenne elolvasni a könyvet, kíváncsi lennék a valódi konklúzióra, mert nehezen hiszem el, hogy csak annyi a lényeg, hogy
ShowHide spoiler #
"élj ahogy tudsz, aztán majd meglátjuk"
The edge (1997)
Ismét egy klasszikus (?) újrázása. Most már más fejjel néztem meg, és nem is tetszett annyira. De a tájak még mindig nagyon szépek.
Independence day 2
Másodszor, most itthon nézve is frankó a CGI. Tényleg nem semmi, hol tartunk már.
Én tényleg nem akarok már kötözködni, de lenne két kérdésem hozzád, ha esetleg van időd/kedved megválaszolni:
1. Mégis miért hasonlítjátok ezt a Contact-hoz (a nyilvánvaló alapfelálláson túlmenően)? A két film ég és föld, mintha a Thin Red Line-t vetnénk össze a Ryan közlegény megmentésével.
2. Mi tudott elvarázsolni benne?
ShowHide spoiler #
Az egész film 3 helyszínen játszódik: egy szűk katonai sátorban, egy kietlen nagy lyukban, meg egy tó parti kertben. Az alienek semmi olyan dolgot nem csináltak, nem mutattak ami hű de izgalmas lenne. Eleve a film kb. 20% játszódik bent a hajóban. A kislány se tud közel kerülni a néző szívéhez igazán, és rohadtul nem akarok megint Interstellarra hivatkozni, de ott Murphy és Cooper kapcsolata meg volt alapozva, itt viszont ez nem sikerült.
Ajánlom figyelmedbe a leakelt Sony-s levelezéseket tanulmányozásra. Csak ez nem kapott akkora figyelmet, mint az hogy a nőknek kevesebbet fizetnek, mint a férfi színészeknek :D De inkább az a vicces, ha úgy gondolod, hogy bármilyen termék review-ja független, befolyástól mentes manapság.
Az elvarázsolt itt úgy értettem, hogy nagyon könnyű volt beleélni magam, és amíg néztem (plusz utána is kicsit) minden más egyebet elfelejtettem. És nagyon hihető volt a megvalósítás is (ismét, a szokásos amcsi hülyeségeken kívül, de azok is enyhék voltak és az átlaghoz képest nagyon kevés).
Contact vs Arrival. Komolyan? Nézd meg egymás után a két filmet.
ShowHide spoiler #
- a főszereplő egy különc női tudós
- az egyik fő történeti szál a főszereplő közeli hozzátartozója és annak elvesztése
- "terrorcselekmény" (robbantás) a hitetlenektől
- nincs valódi kontaktus az idegenekkel (oké, az Arrivalban van 1 perc)
- mindkét film a jövőbeli reményteli (és szorosabb) kapcsolatfelvételt épít
- a tudományközpontú elbeszélés
- konkrétan amikor viszik helikopterrel (kiválasztás, utazás, újabb egyezések) és a "búcsújárók" tömegei ott vannak a lezárt sorompó előtt, egyből beugrott a Contact hasonló jelenete
- a főszereplő egyes-egyedül jön rá a végső "megoldásra" (igen, a Contactban segít Hadden, de mégis pont őt választja ki, és utána Ellie nyitja fel a szemüket) és egyes-egyedül lép valóban kapcsolatba
- a "közös nyelv" megtalálásának folyamata is hasonló... bár a matematika és nyelv élesen különböző téma, de mindkettőt egy másik szemszögből (a 3D és a időn túliság) közelítik meg
- a főszereplő barátja a legkritikusabb pillanatban áll melléje (igen, a Contactban először a bizottságban bedobja a "hit kártyát" - de ez is segít, így éli túl Ellie a robbantást - és amikor a legvégén megkérdezi a riporter, hogy hisz-e neki akkor felvállalja
- stb, stb...
Többször kellett volna megnézni a Contactot :) Én kb fejből tudom az egészet.
jól megfogtad a lényeget :D Ezek nagy része olyan, mint hogy a TRL-ban meg a Ryanben is meghal az egyik szereplő vagy hogy katonákról szól. A két film hangulata, a tálalás módja az ami teljesen más. Persze, hogy mindkettőben vannak idegenellenesek, meg tudósokat gyűjtenek. A Contact úgy tud sokkal izgalmasabb lenni, hogy ott nincs találkozás az idegenekkel. Ott konkrétan meg is fejtik a rejtvényt
ShowHide spoiler #
míg az Arrival-ban a néző számára a nyelv ugyanúgy érthetetlen marad, ez abból adódik, hogy ezt nem is lehet máshogy átadni, a nyelvészet rohadt unalmas ebből a szempontból, nincs mit mutatni csak, hogy bejelölik a kilengéseket az ábrákon, aztán annyit látunk, hogy a tabletjén legközelebb már összefűzi a saját mondandóját. Főszereplő egyes egyedül oldja meg a dolgot? Azért ő a főszereplő :D Ezeket minden 2. filmre rá lehetne aggatni. Talán ami tényleg jogos az a közeli hozzátartozójának az elvesztése.
Egy Contact szerintem sokkal közelebb áll egy Stargatehez (1994), mint ehhez.
Nem nagyon tudnék róla többet vagy okosabbat írni, mint ami a neten fellelhető kritikákban már amúgy is elolvasható... Messze nem tökéletes, de nagyon szép, elképesztően intenzív néha, minden színész nagyon nagyot alakít még akkor is ha csak pár percnyi a szerepe (igazából hiba az ha előre megnézed hogy kik játszanak benne), és bőven lehet gondolkodni is rajta.
Még nem láttam a Single Mant, de elkezdett érdekelni. A Nocturnal meg igazából nagyon furcsa, a moziból kifelé jövet se nagyon tudtuk eldönteni hogy akkor most tetszett-e vagy sem, és még most sem igazán tudom hova tenni. Abban viszont elég biztos vagyok, hogy érdemes volt megnézni.
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Egyszerűen nem tudtam elképzelni, hogy ebből a könyvből miként lehet értékelhető filmet harácsolni. Ennek ellenére sikerült. Bár a több filmen átívelő szál elég halovány lábakon áll (hogy finoman fogalmazzak), de közben eléggé a HP1-et idézi nekem. Vannak benne bőven olyan részek ahol leül a film (hiába, a 2 órás játékidő egyáltalán nem indokolt szvsz, de mostanában mindennek két órásnak kell lennie valami oknál fogva...) viszont amikor beindul akkor magávalragadó. Bármennyire is olcsó "gyerekhumorral" operál néha, egyszerűen nem tudsz nem elmosolyodni rajta. Kellemes meglepetés volt.
Néhány apró furcsaságot leszámítva nagyon frankó kis mozi volt ez. Az üzenet tényleg nagyon egyszerű, jól beléd is sulykolják a végére, de legalább szép meg nagyon aktuális. Talán csak a baj, hogy ahogyan meg van valósítva, az rettenetesen naiv.
ShowHide spoiler #
Erről az "univerzális nyelv, ami egyesíti a világ népeit" dologról egyből a Dűne ugrott be a maga Orániai Katolikus Bibliájával, mint hasonló, ám sokkal reálisabb megoldás. Az ugye az egységesített vallás oldaláról fogja meg a dolgot, de valahogyan a béke még így is csak a vallás szintjén jön létre, amivel a Dűnében egyébként is rengeteget trükköznek (gondoljunk csak a Missionaria Protectivára, ami azt a célt szolgálja, hogy a hitvilágok bizonyos szintű uniformizálásán keresztül a bene gesserit minden népbe könnyedén be tudjon illeszkedni, tulajdonképpen a babonákat kihasználva).
Ezzel szemben itt annyi van, hogy az űrlények azért adják az emberiségnek a tudást, mert 3000 év múlva szükségük lesz az emberiség segítségére... és ennyi, pedig nagyon érdekes lett volna abba is belemenni, hogy mi lesz 3000 év múlva. Nekünk az jó lesz? Az új tudás birtokában ki tudjuk majd deríteni, hogy mit akarnak tűlünk? Kár, hogy ezeket a kérdéseket nem teszi fel a film, hanem inkább nyakon önti magát egy adag cukormázas sci-fivel a végkifejletre
Ami viszont nagyon tetszett, hogy ezt a "nonlineáris időérzékelést" baromi könnyedén, tulajdonképpen hatalmas időparadoxonokkal mutatja be a film (Amy Adams úgy érti meg a nyelvet, hogy a jövőben arról írt könyvének a tartalmát megismeri, úgy tudja felhívni a kínait, hogy az a jövőben megmutatja neki a telefonszámát), amiből mindjárt levágod, hogyan is működik a dolog, hogy nem szimpla "jövőbe látás" az egész.
Több ilyen film kéne a mainstreambe.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mert az biztos puszta veletlen h a DC filmeket allandoan tulzottan lehuzzak, a Disneyhez (filmgyartas jelenlegi legundoritobb uralkodoja) tartozo Marvel filmeket meg agyba fobe istenitik holott egy ket kiveteltol eltekintve botranyosan rosszak. De nincs tomeges befolyasolas, ahh nincs...
Azért azt is érdemes megnézni, hogy honnan indult és hova jutott a filmkritika az utóbbi évtizedekben. Bőven az elefántcsonttoronyban kezdték, aztán ahogyan jutottak bajba anyagilag, egyre inkább a közönség ízléséhez kezdtek közelíteni. Mára már szinte teljesen ott vagyunk, hogy a filmkritikus a közönség soraiból kerül ki, így a véleménye is jobban tükrözi annak véleményét.
Az egy dolog, hogy felépítünk egy hatalmas összeesküvés-elméletet a kritikusok megkenéséről, de azt nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a Marvel filmek az átlagnézőnél sokkal jobban működtek, mint a DC utóbbi két opusza. Mindezt mellesleg úgy mondom, hogy nem szeretem a Marvel filmeket.
Szerk: Ja, egyébként a megkenésekről annyit, hogy direkt módon iszonyú ritkán fordul elő, kb. annyira ritkán, hogy figyelembe sem lehet venni őket. Az indirekt befolyásolás már sokkal jellemzőbb, mivel a legtöbb magazin meg weboldal annak az iparágnak a hirdetéseiből él, amelyiket kritizálja is. Ez legjobban a gamer oldalakon jelentkezik, a filmes magazinok és oldalak sokkal kevésbé vannak benne, de azért érdemes végiglapozni a kedvenc filmes újságodat és megszámolni benne a filmes hirdetéseket, aztán máris be tudod lőni, hogy hol állnak a skálán.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Én azokat is hülyének nézem, aki trailert néz (mármint olyan filmnél, ami biztosan érdekli annyira, hogy legalább 50%, hogy megnézi később - akár moziban, akár otthon), és azokat is, akik filmkritikákat olvasnak. :D
Részemről megnézem kik a készítők, 1-2 képet, meg esetleg az imdb főoldalát, és ami előzetes infó jön a "csapból" mindenhonnan (elvégre manapság már lépten-nyomon megtalál a reklám), az már elég is. Igazából még sok is, mert úgy kell kerülgetni a spoilereket, mint eső után a csigákat/gilisztákat.
Igen, en direkt nem is hasznaltam a megkenes vagy lefizetes szot (Sonynal igen mert ott konkretan az volt), nagyon sok egyeb modja van ennek. A gamer magazinok esetet is jol latod, anno meg irtam cikkeket az egyik nagyobb online gamer magazinnak es egyszer jott egy köremail, h legyen szives mindenki visszafogni magat a velemenyezesnel meg pontozasnal :D Akkor mi mehet a nagyoknal...
De egyebkent erdemes megfigyelni a mostanaban felkapott youtubeos filmkritikusokat. Elejen pont azert szeretik oket mert oszinten, kimeletlenul megfogalmazzak a velemenyuket aztan, ahogy szepen befutnak ugy lesznek hirtelen megengedobbek, a szokasos mantrakat elkezdik tolni, erdekes :)
De meg mindig sokkal realisabbak az o ertekeleseik, mint a hivatasos kritikusokei. BvS vagy Suicide Squad RT-n 28%-on allt (most ennek a szamitasaba ne menjunk bele, uggyis mindenki csak ezt fogja nezni) mig a youtubereknel siman 10/6 vagy akar jobb pontokat kaptak.
(most ennek a szamitasaba ne menjunk bele, uggyis mindenki csak ezt fogja nezni)
Pedig bele kell menni, mert ha ugyanaz lenne a számítási mód, mint mondjuk az imdb-n, akkor sokkal közelebb lenne egymáshoz a két mutató. A RT-s értékelés csak annyit jelent, hogy a kritikusoknak csak 28%-a szerette filmet a statisztikában, ezért van az, hogy a közepesen vagy valamivel gyengébben teljesítő filmek gyenge értékelést, az éppen okésan szereplőek meg a "reálisnál" magasabb százalékot kapnak.
Pl. a jelenleg 27%-on álló BvS az alatta lévő avarage ratingben mindjárt 4.9/10-en áll, az Arrival meg 93% helyett 8.4/10-en.
De egyebkent erdemes megfigyelni a mostanaban felkapott youtubeos filmkritikusokat. Elejen pont azert szeretik oket mert oszinten, kimeletlenul megfogalmazzak a velemenyuket aztan, ahogy szepen befutnak ugy lesznek hirtelen megengedobbek, a szokasos mantrakat elkezdik tolni, erdekes :)
Én ezt nem vettem észre, legalábbis azoknál (Stuckmann, RedLetterMedia, Szirmai), akiket nézni szoktam. Egy biztos: a RedLetterMedia-t nyugodtan nézheted, mert ott az egész vállalkozás arra épül, hogy rohadtul szigorúan és szőrözősen néznek minden filmet.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hmm, én igazából most az Arrival-nál szembesültem először azzal, hogy a trailer és egy előzetes kritikának a címe kiüresítette számomra a filmet. Én a trailereket mindig megnézem, de egyéb info beszerzésére ritkán törekszem, max. ha nagyon nagyon kíváncsi vagyok valamire. Amit az Interstellar előtt Birdy meg talán LY leműveltek HW-n (kiszivárogtatott forgatókönyv elolvasása, minden apró info kitárgyalása), meg talán Avatarnál is hasonló ment, na odáig én már sose mennék el, szerintem az már tényleg káros a moziélményre.
Én úgy látom, hogy manapság egy történetet 2x is a néző elé bocsátanak: először a trailerben, majd később a teljes film formájában. Gyakran történik meg, hogy egy trailer nagyon nagy élményt ad, majd később a film ehhez képest csalódás, de szerintem ez nem a trailer hibája általában. Viszont ha kihagynám a trailert, akkor megfosztanám magam egy jó élménytől.
Én azokat is hülyének nézem, aki trailert néz (mármint olyan filmnél, ami biztosan érdekli annyira, hogy legalább 50%, hogy megnézi később - akár moziban, akár otthon), és azokat is, akik filmkritikákat olvasnak. :D
Én a trailereket agykikapcsolva nézem, hogy megérint-e hangulat, a látványvilág. Esetleg ha nem csavarlelövő valami, hanem obskúrus érdekesség, akkor kikockázom. Filmkritika filmnéázés helyett tényleg nem jó ötlet, utána jöhet. Vagy ha a film nem érdekel, de arra kíváncsi vagyok, hogy adott illető mit szólt hozzá (ez lehet, hogy pofára esik, mert hype-olt egy bugyuta filmet, de az is, hogy csak derülni akarok valakinek a pennája nyomán).
Bocs, de én meg a film közben és rögtön utána a látottakon elmélkedve láttam bele "mindent".
Nem lehet hogy mégis veled van a baj?
Nem tökéletes a film, de engem nagyon megérintett (nincs gyerekem), és tökéletesen átjött amit a szerzők akartak mondani, és az pedig nem csak az, hogy
Engem két (na jó három) dolog zavart:
2. "Zene." Egyszerűen borzalmas, inkább kizökkentett folyton.
3. Apróbb hibák, szájbarágások illetve tipikusan "amerikai megoldások" (lásd amit te is írtál a gyűrű, vagy a katonák reakciója, Abbott megöletése, stb, nem részletezem.)
Na mindegy, nem akarom nagyon elvinni a topikot én sem, legyen egy kis ON:
Arrival (:D)
Részemről ez a "Contact 2017", biztos hogy idén ez a legjobb sci-fi, és valóban maradandó élmény. Gondolatokat ébreszt (!), elvarázsol, és mindent összevetve egész jól össze lett rakva. Különösen az előtte vetített Passengers és Life előzetesekkel volt elképesztő a kontraszt. Remélem legalább a legjobb vágásért megkapja az oscart.
Ja igen, én nem láttam se a teasert se a trailert. Szerintem jól tettem ismét.
10/9
Finding Dory
Jó volt. Nem lett instant klasszikus, de vállalható folytatás. Remélem azért a Hihetetlen Család 2 jobb lesz, mondjuk hozza a Toy Story 2 szintjét.
10/7
The razor's edge (1984)
A film ötödik percében jöttem rá, hogy ezt már nagyon régen (még a tévé korszakban) láttam. Mára jelentősen megkopott, de a hangulata még mindig csillagos ötös. Jó lenne elolvasni a könyvet, kíváncsi lennék a valódi konklúzióra, mert nehezen hiszem el, hogy csak annyi a lényeg, hogy
The edge (1997)
Ismét egy klasszikus (?) újrázása. Most már más fejjel néztem meg, és nem is tetszett annyira. De a tájak még mindig nagyon szépek.
Independence day 2
Másodszor, most itthon nézve is frankó a CGI. Tényleg nem semmi, hol tartunk már.
Én tényleg nem akarok már kötözködni, de lenne két kérdésem hozzád, ha esetleg van időd/kedved megválaszolni:
1. Mégis miért hasonlítjátok ezt a Contact-hoz (a nyilvánvaló alapfelálláson túlmenően)? A két film ég és föld, mintha a Thin Red Line-t vetnénk össze a Ryan közlegény megmentésével.
2. Mi tudott elvarázsolni benne?
Vagy lehet én értelmezem rosszul a szót...
Persze a studiok kritikakat vasarolnak tomegben :D Baszki, ekkora hulyeseget leirni.
Ajánlom figyelmedbe a leakelt Sony-s levelezéseket tanulmányozásra. Csak ez nem kapott akkora figyelmet, mint az hogy a nőknek kevesebbet fizetnek, mint a férfi színészeknek :D De inkább az a vicces, ha úgy gondolod, hogy bármilyen termék review-ja független, befolyástól mentes manapság.
Johet a link errol.
Az elvarázsolt itt úgy értettem, hogy nagyon könnyű volt beleélni magam, és amíg néztem (plusz utána is kicsit) minden más egyebet elfelejtettem. És nagyon hihető volt a megvalósítás is (ismét, a szokásos amcsi hülyeségeken kívül, de azok is enyhék voltak és az átlaghoz képest nagyon kevés).
Contact vs Arrival. Komolyan? Nézd meg egymás után a két filmet.
- az egyik fő történeti szál a főszereplő közeli hozzátartozója és annak elvesztése
- "terrorcselekmény" (robbantás) a hitetlenektől
- nincs valódi kontaktus az idegenekkel (oké, az Arrivalban van 1 perc)
- mindkét film a jövőbeli reményteli (és szorosabb) kapcsolatfelvételt épít
- a tudományközpontú elbeszélés
- konkrétan amikor viszik helikopterrel (kiválasztás, utazás, újabb egyezések) és a "búcsújárók" tömegei ott vannak a lezárt sorompó előtt, egyből beugrott a Contact hasonló jelenete
- a főszereplő egyes-egyedül jön rá a végső "megoldásra" (igen, a Contactban segít Hadden, de mégis pont őt választja ki, és utána Ellie nyitja fel a szemüket) és egyes-egyedül lép valóban kapcsolatba
- a "közös nyelv" megtalálásának folyamata is hasonló... bár a matematika és nyelv élesen különböző téma, de mindkettőt egy másik szemszögből (a 3D és a időn túliság) közelítik meg
- a főszereplő barátja a legkritikusabb pillanatban áll melléje (igen, a Contactban először a bizottságban bedobja a "hit kártyát" - de ez is segít, így éli túl Ellie a robbantást - és amikor a legvégén megkérdezi a riporter, hogy hisz-e neki akkor felvállalja
- stb, stb...
Többször kellett volna megnézni a Contactot :) Én kb fejből tudom az egészet.
http://www.cbsnews.com/news/sony-pays-for-fake-reviews/
https://www.reddit.com/r/ghostbusters/comments/4s8xx7/reviews_rmovies_sh...
Hu, egy konkret eset egy total noname kritikustol ami tobb mint egy evtizede volt (ez sem a hack-bol jott). Ettol lesz am egy film 90% felett RT-n.
jól megfogtad a lényeget :D Ezek nagy része olyan, mint hogy a TRL-ban meg a Ryanben is meghal az egyik szereplő vagy hogy katonákról szól. A két film hangulata, a tálalás módja az ami teljesen más. Persze, hogy mindkettőben vannak idegenellenesek, meg tudósokat gyűjtenek. A Contact úgy tud sokkal izgalmasabb lenni, hogy ott nincs találkozás az idegenekkel. Ott konkrétan meg is fejtik a rejtvényt
Egy Contact szerintem sokkal közelebb áll egy Stargatehez (1994), mint ehhez.
Nocturnal Animals
Nem nagyon tudnék róla többet vagy okosabbat írni, mint ami a neten fellelhető kritikákban már amúgy is elolvasható... Messze nem tökéletes, de nagyon szép, elképesztően intenzív néha, minden színész nagyon nagyot alakít még akkor is ha csak pár percnyi a szerepe (igazából hiba az ha előre megnézed hogy kik játszanak benne), és bőven lehet gondolkodni is rajta.
Szóval röviden: nagyon tudom ajánlani.
Tom Ford egyszerűen nem tud mellényúlni semmivel ;)
Még nem láttam a Single Mant, de elkezdett érdekelni. A Nocturnal meg igazából nagyon furcsa, a moziból kifelé jövet se nagyon tudtuk eldönteni hogy akkor most tetszett-e vagy sem, és még most sem igazán tudom hova tenni. Abban viszont elég biztos vagyok, hogy érdemes volt megnézni.
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Egyszerűen nem tudtam elképzelni, hogy ebből a könyvből miként lehet értékelhető filmet harácsolni. Ennek ellenére sikerült. Bár a több filmen átívelő szál elég halovány lábakon áll (hogy finoman fogalmazzak), de közben eléggé a HP1-et idézi nekem. Vannak benne bőven olyan részek ahol leül a film (hiába, a 2 órás játékidő egyáltalán nem indokolt szvsz, de mostanában mindennek két órásnak kell lennie valami oknál fogva...) viszont amikor beindul akkor magávalragadó. Bármennyire is olcsó "gyerekhumorral" operál néha, egyszerűen nem tudsz nem elmosolyodni rajta. Kellemes meglepetés volt.
Végre nem egy Arrival komment. :D
FTFY
Non serviam
Végre nem egy gene monger komment... Ja várjunk egy percet!
....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....
Arrival
Néhány apró furcsaságot leszámítva nagyon frankó kis mozi volt ez. Az üzenet tényleg nagyon egyszerű, jól beléd is sulykolják a végére, de legalább szép meg nagyon aktuális. Talán csak a baj, hogy ahogyan meg van valósítva, az rettenetesen naiv.
Ezzel szemben itt annyi van, hogy az űrlények azért adják az emberiségnek a tudást, mert 3000 év múlva szükségük lesz az emberiség segítségére... és ennyi, pedig nagyon érdekes lett volna abba is belemenni, hogy mi lesz 3000 év múlva. Nekünk az jó lesz? Az új tudás birtokában ki tudjuk majd deríteni, hogy mit akarnak tűlünk? Kár, hogy ezeket a kérdéseket nem teszi fel a film, hanem inkább nyakon önti magát egy adag cukormázas sci-fivel a végkifejletre
Ami viszont nagyon tetszett, hogy ezt a "nonlineáris időérzékelést" baromi könnyedén, tulajdonképpen hatalmas időparadoxonokkal mutatja be a film (Amy Adams úgy érti meg a nyelvet, hogy a jövőben arról írt könyvének a tartalmát megismeri, úgy tudja felhívni a kínait, hogy az a jövőben megmutatja neki a telefonszámát), amiből mindjárt levágod, hogyan is működik a dolog, hogy nem szimpla "jövőbe látás" az egész.
Több ilyen film kéne a mainstreambe.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ha más nem is, engem megtanított csajozni.
....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....
Tutira a legszarabb mondat az egész filmben. :D
Szerk: Spoilerbe raktam, hogy örülhess. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem vagyok szakértő, de ez spoiler..igaz? :)
rwurl=https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSzYsM_sHaBEY8OJ8PZ...
....Rebel with a cause, outlaw with a lawyer....
....Lófaszt, nehogy már, te vagy a Blade Runner....
Akkor a csajozós is. :)
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ja én nem is ezért linkeltem, csak Moken helyett előbányásztam. Szerintem egyébként biztosan van lefizetés, DE nem ilyen mértékben.
Az meg hogy 1-2 kritikust megkennek, az nem nagy dolog, ettől nem lesz valamiből block buster, de nem is fog eltűnni semmi a süllyesztőben.
Mert az biztos puszta veletlen h a DC filmeket allandoan tulzottan lehuzzak, a Disneyhez (filmgyartas jelenlegi legundoritobb uralkodoja) tartozo Marvel filmeket meg agyba fobe istenitik holott egy ket kiveteltol eltekintve botranyosan rosszak. De nincs tomeges befolyasolas, ahh nincs...
Azért azt is érdemes megnézni, hogy honnan indult és hova jutott a filmkritika az utóbbi évtizedekben. Bőven az elefántcsonttoronyban kezdték, aztán ahogyan jutottak bajba anyagilag, egyre inkább a közönség ízléséhez kezdtek közelíteni. Mára már szinte teljesen ott vagyunk, hogy a filmkritikus a közönség soraiból kerül ki, így a véleménye is jobban tükrözi annak véleményét.
Az egy dolog, hogy felépítünk egy hatalmas összeesküvés-elméletet a kritikusok megkenéséről, de azt nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a Marvel filmek az átlagnézőnél sokkal jobban működtek, mint a DC utóbbi két opusza. Mindezt mellesleg úgy mondom, hogy nem szeretem a Marvel filmeket.
Szerk: Ja, egyébként a megkenésekről annyit, hogy direkt módon iszonyú ritkán fordul elő, kb. annyira ritkán, hogy figyelembe sem lehet venni őket. Az indirekt befolyásolás már sokkal jellemzőbb, mivel a legtöbb magazin meg weboldal annak az iparágnak a hirdetéseiből él, amelyiket kritizálja is. Ez legjobban a gamer oldalakon jelentkezik, a filmes magazinok és oldalak sokkal kevésbé vannak benne, de azért érdemes végiglapozni a kedvenc filmes újságodat és megszámolni benne a filmes hirdetéseket, aztán máris be tudod lőni, hogy hol állnak a skálán.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem tudom, lehet.
Én azokat is hülyének nézem, aki trailert néz (mármint olyan filmnél, ami biztosan érdekli annyira, hogy legalább 50%, hogy megnézi később - akár moziban, akár otthon), és azokat is, akik filmkritikákat olvasnak. :D
Részemről megnézem kik a készítők, 1-2 képet, meg esetleg az imdb főoldalát, és ami előzetes infó jön a "csapból" mindenhonnan (elvégre manapság már lépten-nyomon megtalál a reklám), az már elég is. Igazából még sok is, mert úgy kell kerülgetni a spoilereket, mint eső után a csigákat/gilisztákat.
Igen, en direkt nem is hasznaltam a megkenes vagy lefizetes szot (Sonynal igen mert ott konkretan az volt), nagyon sok egyeb modja van ennek. A gamer magazinok esetet is jol latod, anno meg irtam cikkeket az egyik nagyobb online gamer magazinnak es egyszer jott egy köremail, h legyen szives mindenki visszafogni magat a velemenyezesnel meg pontozasnal :D Akkor mi mehet a nagyoknal...
De egyebkent erdemes megfigyelni a mostanaban felkapott youtubeos filmkritikusokat. Elejen pont azert szeretik oket mert oszinten, kimeletlenul megfogalmazzak a velemenyuket aztan, ahogy szepen befutnak ugy lesznek hirtelen megengedobbek, a szokasos mantrakat elkezdik tolni, erdekes :)
De meg mindig sokkal realisabbak az o ertekeleseik, mint a hivatasos kritikusokei. BvS vagy Suicide Squad RT-n 28%-on allt (most ennek a szamitasaba ne menjunk bele, uggyis mindenki csak ezt fogja nezni) mig a youtubereknel siman 10/6 vagy akar jobb pontokat kaptak.
Pedig bele kell menni, mert ha ugyanaz lenne a számítási mód, mint mondjuk az imdb-n, akkor sokkal közelebb lenne egymáshoz a két mutató. A RT-s értékelés csak annyit jelent, hogy a kritikusoknak csak 28%-a szerette filmet a statisztikában, ezért van az, hogy a közepesen vagy valamivel gyengébben teljesítő filmek gyenge értékelést, az éppen okésan szereplőek meg a "reálisnál" magasabb százalékot kapnak.
Pl. a jelenleg 27%-on álló BvS az alatta lévő avarage ratingben mindjárt 4.9/10-en áll, az Arrival meg 93% helyett 8.4/10-en.
Én ezt nem vettem észre, legalábbis azoknál (Stuckmann, RedLetterMedia, Szirmai), akiket nézni szoktam. Egy biztos: a RedLetterMedia-t nyugodtan nézheted, mert ott az egész vállalkozás arra épül, hogy rohadtul szigorúan és szőrözősen néznek minden filmet.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hmm, én igazából most az Arrival-nál szembesültem először azzal, hogy a trailer és egy előzetes kritikának a címe kiüresítette számomra a filmet. Én a trailereket mindig megnézem, de egyéb info beszerzésére ritkán törekszem, max. ha nagyon nagyon kíváncsi vagyok valamire. Amit az Interstellar előtt Birdy meg talán LY leműveltek HW-n (kiszivárogtatott forgatókönyv elolvasása, minden apró info kitárgyalása), meg talán Avatarnál is hasonló ment, na odáig én már sose mennék el, szerintem az már tényleg káros a moziélményre.
Én úgy látom, hogy manapság egy történetet 2x is a néző elé bocsátanak: először a trailerben, majd később a teljes film formájában. Gyakran történik meg, hogy egy trailer nagyon nagy élményt ad, majd később a film ehhez képest csalódás, de szerintem ez nem a trailer hibája általában. Viszont ha kihagynám a trailert, akkor megfosztanám magam egy jó élménytől.
Én a trailereket agykikapcsolva nézem, hogy megérint-e hangulat, a látványvilág. Esetleg ha nem csavarlelövő valami, hanem obskúrus érdekesség, akkor kikockázom. Filmkritika filmnéázés helyett tényleg nem jó ötlet, utána jöhet. Vagy ha a film nem érdekel, de arra kíváncsi vagyok, hogy adott illető mit szólt hozzá (ez lehet, hogy pofára esik, mert hype-olt egy bugyuta filmet, de az is, hogy csak derülni akarok valakinek a pennája nyomán).
Sors bona, nihil aliud.
Fantastic Beasts
Abszolút megérte az árát.
Nagyon jó kis film.
Dan Foglernek (köpcös fickó) most azonnal odaadnám al egjobb mellékszereplő díját. Nagyon jól játszott.