Blizzcon nem erről kell, hogy szóljon? Sok esport versenyt láthat közönség élőben, a top tier játékosokkal, profi kommentátorokkal, hatalmas hangulat. Most adták ki Overwatch-ot fél éve, WoW kieget pár hónapja, HS-t folyamatosan frissítik, sztem nincs ok panaszra.
Menj mar ezzel a hulyeseggel! Van ez a Blizzard nevu ceg, ami penzbol tartja el a dolgozoit (meg reszvenyeseket), akik - ahogy irtad - folyamatosan dolgoznak ingyenes dolgokon is, de most ez a rohadt bagazs valamit penzert akar adni. Penzert! Raadasul nem kotelezo megvenni!
Hogy gondoljak mar ezt! Mi is dolgozzunk ingyen karacsonyig, de az meg elmarad!
Jabba boy írta: Ne mondja már senki, hogy egy két fejezetes, 3 classos (2 új + nekro), két animációval izmoló kieg ne érné meg nekik anyagilag, vagy ne lett volna rá idő és/vagy pénz összerakni a RoS óta.
Melyik dimenzióban jött ki ilyen a Blizzardtól? Konkrétan a RoS egy fejezetes, 1 classos és egy animációval izmoló kieg volt. (Persze tudjuk, hogy kellett az erőforrás és a kreativitás a WarCraft filmre, meg is látszik tök jó lett ...)
A mostani "bejelentés" szépen beleillik a lejtmenetbe.
Mindenki pénzért dolgozik, de sajnos a munka minősége, illetve a végterméké nem biztos, hogy a Blizzard mellett szól jelenleg. Plusz azért a Blizzard helyzete speciális, náluk ez a pénz téma azért visszás, mert szó szerint hegyekben állhat náluk a sok aranyrúd, mégse képesek megoldani, hogy a Diablo rendes kieget kapjon a 20. évfordulójára, vagy a WOW mondjuk 2-3 havonta, rendszeresen kapjon jelentősebb tartalmakat. Biztos nem telik plusz emberekre...
Lehetőségekről beszéktem, nem a múltról. De amúgy a LoD anno egy act, két új class, két animációval és játékmenet revamppal jött, kerek egy év alatt. A mai Blizzardnak lenne rá erőforrása, hogy megcsinalja, amit fent írtam, a megváltozott technikai elvárások ellenére. Abban is biztos vagyok, hogy vennék, mint a cukrot, 8-10 millió eladott példányszám, illetve jelentős presztízsnövekedés szerintem nem egy elrugaszkodott képzelgés a részemről. Dehát, ha nincs meg az akarat..
Szóval nem a múltról beszélsz, de utána példaként hozod a LoD-ot, amihez amúgy a mostani Blizzard és Diablo fejlesztőknek lényegében közük sincs, de amúgy még az a kieg sem hozta azokat a számokat fejezet és classok száma tekintetében, mint amiket most elvárnál.
Másrészt a 8-10 milliós tippelt eladási számnak semmi köze sincs a valósághoz, a RoS-ból nem fogyott annyi mostanáig több, mint két és fél év alatt. Ha bejelentenének egy új D3 expansiont, az sem fogyna 1-2 milliónál nagyobb példányszámban, és rengeteg meló lenne vele ha tényleg valami újat akarnának mutatni. A Diablo 3 egy halott játék, minimális mennyiségű player játszik vele, az engine egy kész összefércelt csőd és a legegyszerűbbnek tűnő dolgokat sem lehet javítgatni benne, a szerverek magas GR-ekben (gyakran már sima T13-on is) vállalhatatlanul laggolnak, persze a Blizzard is szarik már az egészre.
Azért nincs új kieg, mert jóformán a kutya sem venné már meg, a közelében nem lennének a számok a Blizzard elvárásához képest. Sokkal egyszerűbb valami mikrotranzakciós bullshitet kidobni 15 euróért, nem kell dobozokat meg lemezeket nyomni, a 40 eurós kieg árból amúgy is kb. ennyi marad a viszonteladók profitja után, így kevés munkával is közel ugyanannyit kaszálnak ezzel, mintha valaki a boltban venne meg egy új kiegészítőt.
Egy alapjaitól újragondolt D4 teljesen új enginel nagy dobás lehetne, de őszintén szólva a Blizzardból én már nem nézek ki annyit, hogy képesek lennének elkészíteni. A WarCraft 4-re talán még összeszednék magukat, de az RTS piac is halott, szóval marad a multiplayer only HS, HOTS és OW féle trash vonal.
VarekAzzur írta: Egy alapjaitól újragondolt D4 teljesen új enginel nagy dobás lehetne, de őszintén szólva a Blizzardból én már nem nézek ki annyit, hogy képesek lennének elkészíteni. A WarCraft 4-re talán még összeszednék magukat, de az RTS piac is halott, szóval marad a multiplayer only HS, HOTS és OW féle trash vonal.
A D4-et - mint ahogyan a D3-at is - a PoE egyszerűen halott termékké teszi. Jobb, nagyobb, minden fronton klasszisokkal jobb fejlesztőgárdával - akik képesek BESZÉLNI a játékosokkal, és gyorsan megoldani dolgokat - , még ha a régi, bevallottan D2-re hajazó megjelenítés nem is mindenkinek jön be.
WC-ben szvsz azért sem érdemes gondolkodni, mert a Blizzard jelenlegi fő fejőstehene (WoW) ellehetetleníti. Mit lehetne belerakni, lore szempontból? Őskori War of the ancients? (ohwait, az kb egy csata volt és nem hadjárat, bármennyire is epic robbanás lett a vége) Outland-ben Drae/Orc/stb csatározást? (OK, ha szétrbbanthatjuk a bolygót, akkor elmegy) Argus hőskort drae/eredar+legion csatával? Nem igazán tűnik egyik sem eladhatónak, főleg, hogy ember szál nincs egyikben se...
Szvsz csak annyiról van szó, hogy a Blizzard már nem annak a közönségnek készít játékokat, akiknek korábban. Az "SC2 halott" mantra meg nem tudom, hogy honnan jön: nem hoz annyi nézőt, mint egy CS GO vagy LoL, de van is annyira réteg, hogy ne hozzon. Még így is simán megéri.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
SC2 be lett jelentve, hogy 3 részre lesz szétszabdalva; óriási felháborodással fogadták, de a lelkünkre lett kötve, hogy a maradék 2 rész kiegészítő árban fog jönni. A WoL 26 mappal jött ki, majd jött az első expansion 27 mappal, de a harmadik részre annyira elkurvult a Blizzard, hogy visszatették standalone-ra teljes árral, persze akik már megvásárolták az addigi részeket, azok így jártak és semmi kedvezményt nem kaptak. Nyilván teljes árért cserébe már csak 19 map jutott, az egész univerzum eddigi lore-ját lezárandó hozzácsaptak 3 map epilógust, persze ending CGI-re már nem futott a büdzséből.
Továbbra is annyira megéri az SC2, hogy 3x3 map Nova kampány elérhető azóta, persze szigorúan fizetős módon, hiába fizettél a játékért háromszorosan; de most akciósan 22,47 helyett csak 14.99 euróért! :))) Még mindig van pénz apu bankkártyáján?
Vehetsz CO-OP hősöket is, darabja csak 4.99 euró! Esetleg inkább egy új announcer kellene, vagy csak lecserélned egy unit modelljét, na nyitva van már a pénztárcád? Ha kicsit jobban elterjed a VR, akkor Kerrigan vagy Nova fog oboázni ízlés szerint!
Félre ne érts. Értem én, hogy a Blizznek így ezerszer jobban megéri amit most csinál mint cég. Nem ezért megy részemről a duli-fuli. Tökéletesen átlátom. De ez nem jelenti azt, hogy tetszik is.
arra azért kíváncsi lennék, hogy tényleg mégis mi történik azzal a töméntelen pénzzel amit magukba lapátolnak.
ha minden egyes dolgozó szószerint száz dollárosokkal fűtene otthon, akkor se fogyna el vagy száz év alatt.
szerintem az se véletlen, hogy metzen ilyen "hirtelen" lelépett és ott hagyott csapot papot. szerintem ő látta, hogy ez a blizzard már nem az a blizzard, és nem akart részese lenni a teljes hanyatlásnak.
persze én is most wowozgatok, meg hots-ot is tologatom. de mondjuk a hs nem érdekel, sc2-ből is csak a kampányokat tologattam végig, ha rámjön néha egy kis overwatch. de diablo3-ba talán már két season óta nem nagyon csináltam semmit.
a necrot megfogom venni, mert imádtam a kettőben, és imádkoztam hogy ide is jöjjön, de szerintem egy hónap alatt az is kifújja majd magát.
amúgy nagyon egyszerű a képlet, diabloban nincs esport potenciál, ezért csak nyűg és hagyják elsorvadni. az egész olyan valve szindróma (half-life 2: episode3, neadjisten hl3, valaki?) mi a fasznak törnék magukat azzal a munkának csúfolt valamivel amit a nyomorult vásárlónak nevezett rabszolgák csinálgatnak azért hogy ne dögöljenek éhen? ott is csak az a legfontosabb dolog, hogy hogy szabályozzák a pénzcsapot nehogy agyonnyomja őket az eszméletlen suska.
nem tudom mi lesz, mondjuk 5 vagy 10 év múlva. warcraft4 kizárt a fentebb taglalt dolgok miatt.
sc2 vége és szerintem úgyis marad (esetleg átvált ilyen hots-os minden héten egy hős, vagy egység bekerül, 5 dollárért stílusba teljes mértékben)
hs az majd kapogatja a kiegészítőit amíg a wow lore elér, de ha elér a végére az se lesz baj, majd kezdik újra, a sok hülye úgy se fog emlékezni (return to karazhan, valaki?)
overwatch lesz talán az egyetlen életképes dolog, mint a cs vetélytársa afféle, gran turismo - forza, fifa - pes, stb módon
wow-nak sem tudom hova lesz még kiegészítője (pedig biztos lesz) már most saját talentfája van a fegyvereinknek, gyakorlatilag félistenek vagyunk, classunk legelitebb, legelismertebb kiválasztott tagjai. ezt hova lehet még fokozni? talán jön majd egy hard reset mint a shakes and fidgetben :D
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Ritka, hogy milyen on ez a topic. Rewired first? :)
Metzen visszavonulásának önmagában nem tulajdonítanék nagy jelentőséget (főleg azért mert szerintem világtörténelem-írásban kritikán aluli a munkája /amit hősgyártóiparos tevékenységével kompenzált, vagyis tudott epikus karatereket írni/), de az utóbbi évben megsűrűsödött a tehetségek és a nagy nevek elszivárgása a Blizzardból. Ez nyilván azt jelenti, hogy haldoklik a cég, a nagy portálok már meg is írták a nekrológot arra várva, hogy kitörjön a hír...
Mert a HS Gadgetzan kieg az mi ha nem kiegészítő? :D
Meg azért WoW-hoz is jön a content úgy mint még eddig _soha_, Overwatch is bővül megállás nélkül, Hearthstone kapott egy kieg bejelentést, Diablo patch új classal meg miegyéb, új HotS hősök. Azért nem kell itt mindent temetni ilyen nagy iramban. Persze igen, baromi nagy mindentelsöprő bejelntés nem volt, de talán még ennyi content még nem nagyon volt blizzconra időzítve. Szerintem legalábbis. Attól független persze Rohadt Blizzard.
VarekAzzur írta: Másrészt a 8-10 milliós tippelt eladási számnak semmi köze sincs a valósághoz, a RoS-ból nem fogyott annyi mostanáig több, mint két és fél év alatt.
VarekAzzur írta: Másrészt a 8-10 milliós tippelt eladási számnak semmi köze sincs a valósághoz, a RoS-ból nem fogyott annyi mostanáig több, mint két és fél év alatt.
Erről forrást, ha kérhetem.
Activison Blizzard hivatalos pénzügyi jelentései, vagy mégis mire számítottál? ...
A jelentésekben mindig egyben számolják az összes platformra eladott példányszámokat, a release date alapján nagyjából kiszámíthatóak az egyes platformokra vetített eladások.
2012. május 15. - Diablo 3 PC megjelenés
2012. augusztus eleje - 10 millió összesen
2013. szeptember 3. - PlayStation 3, Xbox 360 megjelenés
2013. december vége - 15 millió összesen
2014. március 25. - Diablo 3: Reaper of Souls PC megjelenés
2014. augusztus eleje - 20 millió összesen
2014. augusztus 19. - Diablo 3: Ultimate Evil Edition PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360 megjelenés
2015. augusztus eleje - 30 millió összesen
Mégha azt is vesszük, hogy a plusz 10 milla nem csak a 4 konzolra ment el, hanem új Diablo PC játékosok is csatlakoztak, ne felejtsük el, hogy az alapjátékot is meg kellett venniük a RoS mellé.
Tehát elég egyértelmű, hogy kb. az összes eladás felét teheti a D3 PC alapjáték, a maradékon osztozik a RoS meg az összes konzoleladás előző és jelen generációra.
Szóval aki azt vízionálja, hogy amennyiben most bejelentettek volna egy új kieget az hatalmas presztízsnövekedés és 8-10 milliós fogyás lenne, az tuti nem volt tisztában a RoS számaival sem.
Vicces történet.... volt egy Diablo reddit, ami szervezetten otthagyta a halálba a játékot, és átment Path of Exiles-t játszani. Ott van fejlesztés.
Meg ahogy látom még arra se voltak képesek, hogy a Dio 1-2 megemlékezéshez elindítsák a játékot. Ugyanis google image search-et használtak, így történehetett, hogy dio2 screenshotnak egy modot raktak be, dio1-hez meg egy olyat, amelyen olyan tárgyak vannak, amelyek nem szerepelnek a játékban. (A "Diablo 2 ui" keresőszavakra ugyanis az a kép jön ki elsőre, amit bevágtak... :D)
WCS-en kívül senki nem nézi. A kóreai proleague most zárt be 14 szezon után. A casterek 90%a totálisan elpártolt a játéktól.
Őszintén: ez érdekel bárkit is? A Twitch és Youtube jelenlét fos, ahogyan a versenyek nézettsége is... de attól még tele vannak a szerverek játékossal töretlenül. ESport pénzhozóként kb. tényleg halott, csak az emberek többségét ez nem igazán izgatja, mivel nyugodtan vásárolgatják továbbra is a coop hero-kat meg a DLC-ket + játszanak a játékkal. Bár más kiadónak lenne ekkora "bukás" a portfóliójában.
Egyébként meg szerintem minél jobban terelődik el a figyelem az esportról vissza arra a tényre, hogy az SC2 rohadt nagy fun RTS, a játéknak csak annál jobb lesz.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Tudom, hogy rájuk értetted. De ha belegondolsz, csakis azért éri meg nekik, mert vannak vásárlók, akiknek ez a "tartalom" szintén megéri. Szép egymásra borulás, mi fanyalgók meg keresünk mást.
Nincs itt semmi probléma, csak tapsikolni ne kelljen hozzá. Szerintem ez a topic tárgyából sem következik. :)
A konzolos változatok eleve ROS-osak, szóval, még ha igazad is lenne, és a 2014 augusztus utáni 10 millás összeladás fele konzolos, akkor az egyből 5M. A maradék 25 millás pcés eladáshoz meg biztosan megvan az 5M ROS, de sokkal inkább 10.
Mindegy, szerintem kb 10-15M között van a PC-s ROS eladás, és ehhez jönnek a konzolos eladások, az a lényeg, hogy kizárt, hogy 10M alatt legyen a ROS eladás.
Egy dolog miatt én még nem zárnám ki teljesen a WarCraft 4-et: a Blizz saját bevallása szerint az utóbbi években egyetlen darab passion project volt a cégnél: a StarCraft 2. A játék ennek megfelelően a Blizzard emberemlékezet óta utolsó igazán jó programja lett, és bár több más címükkel is nagyobb sikert értek el:
- a Blizzen belül az SC továbbra is szent tehén
- és még így is egy rahedli pénzt kerestek vele.
Szóval szeretnek RTS-t fejleszteni, sőt, tudnak is és még meg is éri nekik. Akkor miért ne folytatnák?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Chiller írta: A konzolos változatok eleve ROS-osak, szóval, még ha igazad is lenne, és csak a 30 millás összeladás feléhez vették volna a ROS-t, az is egyből 15M.
???
30 milliós összeladás fele D3alap PC (15M), ennek kb. a fele lehet D3RoS PC (7-8M), a maradék 1/4 rész meg D3alap PS3 és X360-ra, meg D3alap+D3RoS egyben mind a 4 konzol platformra. A fentebb említett 8-10 millás szám a D3 RoS PC-re vonatkozott. Ennél egyszerűbben már nem elmagyarázni.
Én sem tapsikolok, ősidők óta nem szimpatikus a Blizzard árazása nekem sem, de attól még ez tartja el az SC2-t manapság. A Nova remekül fogyott, ahogyan a többi DLC sem panaszkodhat, szóval a modellváltás működött, esport nélkül is simán elvan a játék.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hát ezt sem sikerült egyértelműen leírni, de már értem mit akarsz mondani.
Szóval 30M összesen, 15M D3 alap PC, 7-8M D3 ROS PC, 2-3M alap D3 konzol, és 3-4 D3 ultimate edition (alap+ROS). Nos, mondanám, hogy hihető, 2015 augusztusáig bezárólag. Csakhogy már 2016 november van, és azóta is biztos vettek belőle, főleg hogy itt volt egy rakás akció és a battlechest is.
Mindegy, ezen nem fogunk összeveszni, szerintem 8M eladás is nagyjából pénznyomtatásnak felel meg egy-egy plusz act, class, videó és némi plusz lootért cserébe.
Azért milliós D3 eladásokról beszélni az utóbbi 1 évben szerintem erősen túlzó, mégis mi történt azóta a játék életében? Jelentős új tartalom? Lassan 5 éves játékról van szó, aki nagyon akarta, már régen megvette.
A lényeg, hogy szerintem 1-2 millánál több nem menne el hirtelen az új kiegből, rengeteg ember kiábrándult, sokan PoE-t tolják, szvsz ez a hajó már elment.
Blizzcon nem erről kell, hogy szóljon? Sok esport versenyt láthat közönség élőben, a top tier játékosokkal, profi kommentátorokkal, hatalmas hangulat. Most adták ki Overwatch-ot fél éve, WoW kieget pár hónapja, HS-t folyamatosan frissítik, sztem nincs ok panaszra.
Menj mar ezzel a hulyeseggel! Van ez a Blizzard nevu ceg, ami penzbol tartja el a dolgozoit (meg reszvenyeseket), akik - ahogy irtad - folyamatosan dolgoznak ingyenes dolgokon is, de most ez a rohadt bagazs valamit penzert akar adni. Penzert! Raadasul nem kotelezo megvenni!
Hogy gondoljak mar ezt! Mi is dolgozzunk ingyen karacsonyig, de az meg elmarad!
Melyik dimenzióban jött ki ilyen a Blizzardtól? Konkrétan a RoS egy fejezetes, 1 classos és egy animációval izmoló kieg volt. (Persze tudjuk, hogy kellett az erőforrás és a kreativitás a WarCraft filmre, meg is látszik tök jó lett ...)
A mostani "bejelentés" szépen beleillik a lejtmenetbe.
Mindenki pénzért dolgozik, de sajnos a munka minősége, illetve a végterméké nem biztos, hogy a Blizzard mellett szól jelenleg. Plusz azért a Blizzard helyzete speciális, náluk ez a pénz téma azért visszás, mert szó szerint hegyekben állhat náluk a sok aranyrúd, mégse képesek megoldani, hogy a Diablo rendes kieget kapjon a 20. évfordulójára, vagy a WOW mondjuk 2-3 havonta, rendszeresen kapjon jelentősebb tartalmakat. Biztos nem telik plusz emberekre...
Lehetőségekről beszéktem, nem a múltról. De amúgy a LoD anno egy act, két új class, két animációval és játékmenet revamppal jött, kerek egy év alatt. A mai Blizzardnak lenne rá erőforrása, hogy megcsinalja, amit fent írtam, a megváltozott technikai elvárások ellenére. Abban is biztos vagyok, hogy vennék, mint a cukrot, 8-10 millió eladott példányszám, illetve jelentős presztízsnövekedés szerintem nem egy elrugaszkodott képzelgés a részemről. Dehát, ha nincs meg az akarat..
Egen, civnek most volt a 25, gyorsan összedobtak egy civ 6-ot. :(
Szóval nem a múltról beszélsz, de utána példaként hozod a LoD-ot, amihez amúgy a mostani Blizzard és Diablo fejlesztőknek lényegében közük sincs, de amúgy még az a kieg sem hozta azokat a számokat fejezet és classok száma tekintetében, mint amiket most elvárnál.
Másrészt a 8-10 milliós tippelt eladási számnak semmi köze sincs a valósághoz, a RoS-ból nem fogyott annyi mostanáig több, mint két és fél év alatt. Ha bejelentenének egy új D3 expansiont, az sem fogyna 1-2 milliónál nagyobb példányszámban, és rengeteg meló lenne vele ha tényleg valami újat akarnának mutatni. A Diablo 3 egy halott játék, minimális mennyiségű player játszik vele, az engine egy kész összefércelt csőd és a legegyszerűbbnek tűnő dolgokat sem lehet javítgatni benne, a szerverek magas GR-ekben (gyakran már sima T13-on is) vállalhatatlanul laggolnak, persze a Blizzard is szarik már az egészre.
Azért nincs új kieg, mert jóformán a kutya sem venné már meg, a közelében nem lennének a számok a Blizzard elvárásához képest. Sokkal egyszerűbb valami mikrotranzakciós bullshitet kidobni 15 euróért, nem kell dobozokat meg lemezeket nyomni, a 40 eurós kieg árból amúgy is kb. ennyi marad a viszonteladók profitja után, így kevés munkával is közel ugyanannyit kaszálnak ezzel, mintha valaki a boltban venne meg egy új kiegészítőt.
Egy alapjaitól újragondolt D4 teljesen új enginel nagy dobás lehetne, de őszintén szólva a Blizzardból én már nem nézek ki annyit, hogy képesek lennének elkészíteni. A WarCraft 4-re talán még összeszednék magukat, de az RTS piac is halott, szóval marad a multiplayer only HS, HOTS és OW féle trash vonal.
végre valaki reálisan látja a dolgokat...
A D4-et - mint ahogyan a D3-at is - a PoE egyszerűen halott termékké teszi. Jobb, nagyobb, minden fronton klasszisokkal jobb fejlesztőgárdával - akik képesek BESZÉLNI a játékosokkal, és gyorsan megoldani dolgokat - , még ha a régi, bevallottan D2-re hajazó megjelenítés nem is mindenkinek jön be.
WC-ben szvsz azért sem érdemes gondolkodni, mert a Blizzard jelenlegi fő fejőstehene (WoW) ellehetetleníti. Mit lehetne belerakni, lore szempontból? Őskori War of the ancients? (ohwait, az kb egy csata volt és nem hadjárat, bármennyire is epic robbanás lett a vége) Outland-ben Drae/Orc/stb csatározást? (OK, ha szétrbbanthatjuk a bolygót, akkor elmegy) Argus hőskort drae/eredar+legion csatával? Nem igazán tűnik egyik sem eladhatónak, főleg, hogy ember szál nincs egyikben se...
Szvsz csak annyiról van szó, hogy a Blizzard már nem annak a közönségnek készít játékokat, akiknek korábban. Az "SC2 halott" mantra meg nem tudom, hogy honnan jön: nem hoz annyi nézőt, mint egy CS GO vagy LoL, de van is annyira réteg, hogy ne hozzon. Még így is simán megéri.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Ó, hát persze, már hogyne érné meg. :D
SC2 be lett jelentve, hogy 3 részre lesz szétszabdalva; óriási felháborodással fogadták, de a lelkünkre lett kötve, hogy a maradék 2 rész kiegészítő árban fog jönni. A WoL 26 mappal jött ki, majd jött az első expansion 27 mappal, de a harmadik részre annyira elkurvult a Blizzard, hogy visszatették standalone-ra teljes árral, persze akik már megvásárolták az addigi részeket, azok így jártak és semmi kedvezményt nem kaptak. Nyilván teljes árért cserébe már csak 19 map jutott, az egész univerzum eddigi lore-ját lezárandó hozzácsaptak 3 map epilógust, persze ending CGI-re már nem futott a büdzséből.
Továbbra is annyira megéri az SC2, hogy 3x3 map Nova kampány elérhető azóta, persze szigorúan fizetős módon, hiába fizettél a játékért háromszorosan; de most akciósan 22,47 helyett csak 14.99 euróért! :))) Még mindig van pénz apu bankkártyáján?
Vehetsz CO-OP hősöket is, darabja csak 4.99 euró! Esetleg inkább egy új announcer kellene, vagy csak lecserélned egy unit modelljét, na nyitva van már a pénztárcád? Ha kicsit jobban elterjed a VR, akkor Kerrigan vagy Nova fog oboázni ízlés szerint!
És akkor most idéznélek megint téged:
:DDD
WCS-en kívül senki nem nézi. A kóreai proleague most zárt be 14 szezon után. A casterek 90%a totálisan elpártolt a játéktól.
Igazad van, nem halott, de soha ilyen közel nem volt még ahhoz, hogy temethessük teljesen.
Félre ne érts. Értem én, hogy a Blizznek így ezerszer jobban megéri amit most csinál mint cég. Nem ezért megy részemről a duli-fuli. Tökéletesen átlátom. De ez nem jelenti azt, hogy tetszik is.
Choose your next words with excpetional care!
arra azért kíváncsi lennék, hogy tényleg mégis mi történik azzal a töméntelen pénzzel amit magukba lapátolnak.
ha minden egyes dolgozó szószerint száz dollárosokkal fűtene otthon, akkor se fogyna el vagy száz év alatt.
szerintem az se véletlen, hogy metzen ilyen "hirtelen" lelépett és ott hagyott csapot papot. szerintem ő látta, hogy ez a blizzard már nem az a blizzard, és nem akart részese lenni a teljes hanyatlásnak.
persze én is most wowozgatok, meg hots-ot is tologatom. de mondjuk a hs nem érdekel, sc2-ből is csak a kampányokat tologattam végig, ha rámjön néha egy kis overwatch. de diablo3-ba talán már két season óta nem nagyon csináltam semmit.
a necrot megfogom venni, mert imádtam a kettőben, és imádkoztam hogy ide is jöjjön, de szerintem egy hónap alatt az is kifújja majd magát.
amúgy nagyon egyszerű a képlet, diabloban nincs esport potenciál, ezért csak nyűg és hagyják elsorvadni. az egész olyan valve szindróma (half-life 2: episode3, neadjisten hl3, valaki?) mi a fasznak törnék magukat azzal a munkának csúfolt valamivel amit a nyomorult vásárlónak nevezett rabszolgák csinálgatnak azért hogy ne dögöljenek éhen? ott is csak az a legfontosabb dolog, hogy hogy szabályozzák a pénzcsapot nehogy agyonnyomja őket az eszméletlen suska.
nem tudom mi lesz, mondjuk 5 vagy 10 év múlva. warcraft4 kizárt a fentebb taglalt dolgok miatt.
sc2 vége és szerintem úgyis marad (esetleg átvált ilyen hots-os minden héten egy hős, vagy egység bekerül, 5 dollárért stílusba teljes mértékben)
hs az majd kapogatja a kiegészítőit amíg a wow lore elér, de ha elér a végére az se lesz baj, majd kezdik újra, a sok hülye úgy se fog emlékezni (return to karazhan, valaki?)
overwatch lesz talán az egyetlen életképes dolog, mint a cs vetélytársa afféle, gran turismo - forza, fifa - pes, stb módon
wow-nak sem tudom hova lesz még kiegészítője (pedig biztos lesz) már most saját talentfája van a fegyvereinknek, gyakorlatilag félistenek vagyunk, classunk legelitebb, legelismertebb kiválasztott tagjai. ezt hova lehet még fokozni? talán jön majd egy hard reset mint a shakes and fidgetben :D
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Ritka, hogy milyen on ez a topic. Rewired first? :)
Metzen visszavonulásának önmagában nem tulajdonítanék nagy jelentőséget (főleg azért mert szerintem világtörténelem-írásban kritikán aluli a munkája /amit hősgyártóiparos tevékenységével kompenzált, vagyis tudott epikus karatereket írni/), de az utóbbi évben megsűrűsödött a tehetségek és a nagy nevek elszivárgása a Blizzardból. Ez nyilván azt jelenti, hogy haldoklik a cég, a nagy portálok már meg is írták a nekrológot arra várva, hogy kitörjön a hír...
Nem.
Haldoklik a Blizzard! Amúgy viccen kívül... Régen minden Blizzconon bemutattak valami kiegészítőt. Most csak patcheket....
Mert a HS Gadgetzan kieg az mi ha nem kiegészítő? :D
Meg azért WoW-hoz is jön a content úgy mint még eddig _soha_, Overwatch is bővül megállás nélkül, Hearthstone kapott egy kieg bejelentést, Diablo patch új classal meg miegyéb, új HotS hősök. Azért nem kell itt mindent temetni ilyen nagy iramban. Persze igen, baromi nagy mindentelsöprő bejelntés nem volt, de talán még ennyi content még nem nagyon volt blizzconra időzítve. Szerintem legalábbis. Attól független persze Rohadt Blizzard.
(SC2-t azért sajnálom, hogy hagyták kihalni.)
SC2 halva született.
Choose your next words with excpetional care!
Erről forrást, ha kérhetem.
Activison Blizzard hivatalos pénzügyi jelentései, vagy mégis mire számítottál? ...
A jelentésekben mindig egyben számolják az összes platformra eladott példányszámokat, a release date alapján nagyjából kiszámíthatóak az egyes platformokra vetített eladások.
2012. május 15. - Diablo 3 PC megjelenés
2012. augusztus eleje - 10 millió összesen
2013. szeptember 3. - PlayStation 3, Xbox 360 megjelenés
2013. december vége - 15 millió összesen
2014. március 25. - Diablo 3: Reaper of Souls PC megjelenés
2014. augusztus eleje - 20 millió összesen
2014. augusztus 19. - Diablo 3: Ultimate Evil Edition PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360 megjelenés
2015. augusztus eleje - 30 millió összesen
Mégha azt is vesszük, hogy a plusz 10 milla nem csak a 4 konzolra ment el, hanem új Diablo PC játékosok is csatlakoztak, ne felejtsük el, hogy az alapjátékot is meg kellett venniük a RoS mellé.
Tehát elég egyértelmű, hogy kb. az összes eladás felét teheti a D3 PC alapjáték, a maradékon osztozik a RoS meg az összes konzoleladás előző és jelen generációra.
Szóval aki azt vízionálja, hogy amennyiben most bejelentettek volna egy új kieget az hatalmas presztízsnövekedés és 8-10 milliós fogyás lenne, az tuti nem volt tisztában a RoS számaival sem.
Vicces történet.... volt egy Diablo reddit, ami szervezetten otthagyta a halálba a játékot, és átment Path of Exiles-t játszani. Ott van fejlesztés.
Meg ahogy látom még arra se voltak képesek, hogy a Dio 1-2 megemlékezéshez elindítsák a játékot. Ugyanis google image search-et használtak, így történehetett, hogy dio2 screenshotnak egy modot raktak be, dio1-hez meg egy olyat, amelyen olyan tárgyak vannak, amelyek nem szerepelnek a játékban. (A "Diablo 2 ui" keresőszavakra ugyanis az a kép jön ki elsőre, amit bevágtak... :D)
*: A Blizzardnak.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Őszintén: ez érdekel bárkit is? A Twitch és Youtube jelenlét fos, ahogyan a versenyek nézettsége is... de attól még tele vannak a szerverek játékossal töretlenül. ESport pénzhozóként kb. tényleg halott, csak az emberek többségét ez nem igazán izgatja, mivel nyugodtan vásárolgatják továbbra is a coop hero-kat meg a DLC-ket + játszanak a játékkal. Bár más kiadónak lenne ekkora "bukás" a portfóliójában.
Egyébként meg szerintem minél jobban terelődik el a figyelem az esportról vissza arra a tényre, hogy az SC2 rohadt nagy fun RTS, a játéknak csak annál jobb lesz.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Tudom, hogy rájuk értetted. De ha belegondolsz, csakis azért éri meg nekik, mert vannak vásárlók, akiknek ez a "tartalom" szintén megéri. Szép egymásra borulás, mi fanyalgók meg keresünk mást.
Nincs itt semmi probléma, csak tapsikolni ne kelljen hozzá. Szerintem ez a topic tárgyából sem következik. :)
A konzolos változatok eleve ROS-osak, szóval, még ha igazad is lenne, és a 2014 augusztus utáni 10 millás összeladás fele konzolos, akkor az egyből 5M. A maradék 25 millás pcés eladáshoz meg biztosan megvan az 5M ROS, de sokkal inkább 10.
Mindegy, szerintem kb 10-15M között van a PC-s ROS eladás, és ehhez jönnek a konzolos eladások, az a lényeg, hogy kizárt, hogy 10M alatt legyen a ROS eladás.
[szerkesztve]
Egy dolog miatt én még nem zárnám ki teljesen a WarCraft 4-et: a Blizz saját bevallása szerint az utóbbi években egyetlen darab passion project volt a cégnél: a StarCraft 2. A játék ennek megfelelően a Blizzard emberemlékezet óta utolsó igazán jó programja lett, és bár több más címükkel is nagyobb sikert értek el:
- a Blizzen belül az SC továbbra is szent tehén
- és még így is egy rahedli pénzt kerestek vele.
Szóval szeretnek RTS-t fejleszteni, sőt, tudnak is és még meg is éri nekik. Akkor miért ne folytatnák?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
???
30 milliós összeladás fele D3alap PC (15M), ennek kb. a fele lehet D3RoS PC (7-8M), a maradék 1/4 rész meg D3alap PS3 és X360-ra, meg D3alap+D3RoS egyben mind a 4 konzol platformra. A fentebb említett 8-10 millás szám a D3 RoS PC-re vonatkozott. Ennél egyszerűbben már nem elmagyarázni.
Én sem tapsikolok, ősidők óta nem szimpatikus a Blizzard árazása nekem sem, de attól még ez tartja el az SC2-t manapság. A Nova remekül fogyott, ahogyan a többi DLC sem panaszkodhat, szóval a modellváltás működött, esport nélkül is simán elvan a játék.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Hát ezt sem sikerült egyértelműen leírni, de már értem mit akarsz mondani.
Szóval 30M összesen, 15M D3 alap PC, 7-8M D3 ROS PC, 2-3M alap D3 konzol, és 3-4 D3 ultimate edition (alap+ROS). Nos, mondanám, hogy hihető, 2015 augusztusáig bezárólag. Csakhogy már 2016 november van, és azóta is biztos vettek belőle, főleg hogy itt volt egy rakás akció és a battlechest is.
Mindegy, ezen nem fogunk összeveszni, szerintem 8M eladás is nagyjából pénznyomtatásnak felel meg egy-egy plusz act, class, videó és némi plusz lootért cserébe.
Azért milliós D3 eladásokról beszélni az utóbbi 1 évben szerintem erősen túlzó, mégis mi történt azóta a játék életében? Jelentős új tartalom? Lassan 5 éves játékról van szó, aki nagyon akarta, már régen megvette.
A lényeg, hogy szerintem 1-2 millánál több nem menne el hirtelen az új kiegből, rengeteg ember kiábrándult, sokan PoE-t tolják, szvsz ez a hajó már elment.