A legújabb Mafia III előzetes végigjárja a játék helyszínéül szolgáló város, New Bordeaux térképét, és mind a 10 kerületből mutat valami jellemzőt. Az ingame jelenetek mintha csúnyultak volna a korábbiakhoz képest, de a hangulat még mindig nagyon rendben van.
Az október 7-ei megjelenésig még szűk két hónap van hátra.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=s5d9ebSsdlE
ÁPDÉT: Rövid kedvcsináló érkezett egyik hadnagyunkhoz és a Mafia 2 főhőséhez, Vito Scalettához is:
Fasza lesz október, előbb ez, aztán az új Civ. Nagyon érik ebből az első napos vétel.
Valamelyik nap elővettem a második részt, toltam 1 órát.
#vicserháromutánsemmisemazigazi
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
#főleghavalamimárelőtteisszarvolt
:)
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Az azért nem volt, inkább csak csalódás az első rész után.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
A mafia-élet romanticizálásának elkerülése miatt is kellemes csalódás volt a második rész, de a nyitott világon keresztül történő visszacsatolás, azaz hogy az a néhány aktivitás is erőszakkal és pénzzel függött össze, egyben remekül tükrözték a főhős sekélyes világképét.
A sztorival nem volt bajom, inkább csak azzal, hogy tökre nem passzolt hozzá a sand box(nak ígért) körítés, játékmenet. Egy tökre lineáris, történetvezérelt játékként ütősebb lett volna.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Az előzetes reklámok miatt voltak előzetes elvárásaid a játék nyitottságával kapcsolatban, vagy a játék prezentálta úgy magát, hogy azt sandbox-szerű ígéretnek élted meg?
Utóbbi.
Steam: mrstrato
Cserekulcs listám
Érdekes. Nálam a lineáris narratíva nem zárja ki a sandbox-szerű felépítést, ahogy a nyitott világ láttán sem Witcher 3-hoz hasonló elmélyülést szoktam várni. Ez a műfajiság szerint előiró szemléletmód kifejezetten korlátozhatja a játékok élvezetét, mintha a belső nézet és fegyverek megléte alapján kizárólag Doom-szerű írtást várna az ember. Gondolom a Thiefre jellemző mechanikai visszacsatolás erősebb, hiszen a más műfajtól megszokott fegyverhasználat sokszor halállal végződik. De ugyanezen logika szerint a narratívát is lehet hasonló elemként értelmezni, ami a mechanikai elemekről informál. Legalábbis a Mafia 2 esetén a cinematikus történetvezeés egy morálisan sekélyes karaktert mutattak be, akit elsősorban a pénz motivál, amit erőszakkal szerez meg. Ugyanezen jellemvonások pedig a nyitott világon keresztül is visszaköszöntek, hiszen pénzt csakis immorális módszerekkel szerezhettünk, és ezt csakis a főhős sekélyes értérkrendével egyező javakra költhettük el, mint fegyverek, ruha és hasonló külsőségek.
Érdekes, én egyszer így vagyok vele, egyszer úgy. A Mafia 2-nél nem zavart, hogy a sandbox tök felesleges, de pl az L.A.Noire-nál meg idegesített valamiért. Sose jöttem rá, hogy mi az oka ennek a kettősségnek, pedig mindkettőben élveztem a történetet végig.
Kettősségről szerintem nem igazán lehet beszélni, mintsem sok mozgó alkatrész van egy játékban, amiért nem ugyanúgy éljük meg a felszínen hasonló mechanikákat. Például FPS és FPS között is hatalmas eltérések lehetnek, hiába takarítunk el hasonló ellenfeleket, akár hasonló mód (lásd moralizáló Spec Ops kontra legtöbb hadászkodást romanticiázáló lövölde).
Egyébként az L.A. Noire nyitottsága számomra sem adott túl sokat az élményhez. A világot leginkább egy mutatós képeslapnak éltem meg, ahol kellemesen el lehetett kocsikázni, felfedezve a város látványosságait. A mellékküldetéses vérengzések ellenben sem a rendőri hivatásról, sem a főszereplő személyiségéről, korszakról nem informáltak, így néhány után hanyagoltam is őket.
Feltételezem nem tudsz arról, hogy minden autókázást - s ezzel a sandbox élményt - ki lehet hagyni.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Azt most hirtelen nem vágom, melyikre gondolsz (mindkét játékot 3+ éve toltam), mintha a Noire-ban tényleg lett volna ilyen opció, de azért az rémlik, hogy mindkettőben dumáltak a misszióra menet a kocsiban - az ilyet meg utálom kihagyni, bármilyen csacskaságokat is mondanak.
Arról nem maradsz le. Miközben a partner vezet, megtárgyalják a dolgokat, és amint a végére értek, már vált is át a játék a célhelyszínre.
Angol tudósok szerint a fenti hozzászólás nemcsak a szerző, hanem egyben az egész emberiség egyetemes véleményét is tükrözi.
Jaaa, most már visszajött, tényleg volt ilyen rendszer. Hát maga a misszióra vezetés nem különösebben idegesített (nem emlékszem, hogy ezt a skipet egyszer is használtam volna), inkább az, hogy az egész sandbox maga értelmetlen és üres volt. (Mint a Mafia 2-ben, de mint írtam feljebb, ott valamiért ugyanez meg nem zavart.)
Valószínűleg ma még kevésbé zavarna ugyanez, mert szinte teljesen kiégtem az egész AAA vidámparksandbox koncepcióból - nem látom jelenleg, hogy mi fogja előrelendíteni, hogy elkezdjen jól működni. Melyik lesz az a stúdió, aki meg tudja reformálni jól ezt a műfajt? Hangsúlyozom itt nem pl a survival-ökben, vagy rpg-kben működő megoldásról beszélek - azok köszönik, de jól vannak. Itt kifejezetten a GTA által meghonosított vonal izgatna, bár a Read Deadtől az Assassin's Creedekig, vagy a Maffiáktól a Far Cry-okig valahogy mindent ide értek.