Elindult az idei QuakeCon, Tim Willits gyorsan mutatott is némi játékmenetet a Quake Championsból. Loadoutozás nem lesz, szóval akár az összes régről ismerős fegyvert begyűjthetjük, mint a régi szép időkben, ha elég sokáig élünk hozzá.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=-UhHcEiegb8
Quake Champions játékmenet
#1 - 2016.08.05 - 00:10,p
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Quake Champions játékmenet
hmm, unreal tournament (fegyo design), kis doom 2016-al (jatekmenet) fuszerezve ami elsore beugrik rola.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Tényleg kicsit retrós a fegyver felhozatal. Hogy a jó vagy rossz értelemben, még nem tudom.
Ez amúgy ingyenes lesz?
"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan
Hat oooo.... Nem erre szamitottam. :D
Nekem elsőre a q3 jut róla eszembe nem meglepő módon. Meg a pálya is át van véve ugye :)
Youtube: Csöpi plays - https://goo.gl/pp4Ldr
+1
...és kifejezetten tetszik, kivétel az UT-s sín a fasza hurkatöltő helyett. Az gáz.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
rwurl=https://abload.de/img/quake-champions_2016_x0uy6.jpgrwurl=https://abload...
Cthulhu!
rwurl=https://abload.de/img/quake-champions_2016_lzu4z.jpgrwurl=https://abload...
ibi amentia latet
Kicsit vegyesek az érzéseim, hiszen Q3-ban növényzetet nemigen láttunk (mint itt a maja dzsungel szerű környezet) csak követ csontokat, meg lávát, meg vasat, esetleg megnevezhetetlen óriás hústömlőket, de növényzetet nem. Ezért kicsit fura így a trailer, ez valószínűleg csak saját hülyeség és az öregedésnek tudható be ez a fajta kukacoskodás. Másrészt rocketjumpot mintha láttam volna a trailerben, szóval valószínűleg megmaradnak a Q3 játékmenetbeli jellegzetességei. Kérdés még, hogy CTF mód lesz-e benne (valószínűleg lesz)
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
egész jónak tűnik. a quake 3 announcerét azért visszahozhatnák. humiliation :)
Továbbra is ráz a hideg attól, hogy "hero shootert" csinálnak a Quakeből, viszont az előzetes durván visszahozza itt-ott a régi - Q3-as - emlékeket. Tudja a fene.
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Attol meg lehet mint jatek jo, hogy apaljaban veve hero shooter lesz a Q3. Max nem fog az elodjere hasonlitani azokban az aspektusaiban (a valasztott karaktered nem hatarozza meg a jatek kimenetet), ami megint nem feltetlen rossz... csak mas.
Oszinten en ugy vagyok vele hogy a Q1-nek egysegekkel jobban kellett volna egy modernebb kiadas, a Q3 utan ott volt a Quake Live is (2010-ben) ami kvazi a Q3 egy az egyben ujrakiadasa "ingyenes" bongeszos vonalra. Az Overwatch vonalat meglovagolo hero shooter mivolta mondjuk a latottakbol itelve kevesbe szar otlet (meg ha valtoztat is a gameplayen, Tim mentegetozeseitol fuggetlenul), mint a grafikailag szornyen egyhanguan kinezo fegyverdesign, ami nem mellesleg funkcionalitas szinten erosen unalmasnak is hat. Jesus christ semmi kreativitas nem szorult ebbe a csapatba sem? Egy ujabb tucat gepfegyver, double barreles shotgun, single shot raketaveto, (UT-bol lopott) shockrifle, circular saw? :D
Tobb mint 30 eve jott ki a Doom 1 ugye, es amit ott zsenialisan design szinten lefektettek Romero-jek, most is csak rokaborozik az id-nel.
Ezzel persze megint nem azt mondom hogy nem mukodhet igy is ahogy van, de rohadt vanilla feelinget ad az egesz, hogy eddig terjed el a kreativitas. Miert "csak a letminimumot, es az eddig is 30 eve bevallt recepteket gyerekek" szintet celozzak meg?
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Nem rossz, de mik ezek a sokszínű festékfelhők? Nem elég dárkos!
@hero shooter
Nem úgy tűnik, hogy ez lenne a cél.
marketing. Lehet hero shooter annelkul is hogy loadout vagy limitalt fegyod lenne. Minden karinak sajat unique kepessege, vagy kepessegei, amik alapjaban meghatarozzak a jatekmenetet veluk. Visor-nak ez a a temporary wallhack-je milyen durva lehet mar elesben. :D Es csak 1 pelda.
Tim magyarazkodasa nekem kicsit olyannak tunik hogy "csinaljuk hero shootert fiuk, de ne tegyunk bele minden klasszikusan bevett hero shooter ficsort mint a kiosztott fegyok pl, hogy batran hivatkozhassunk arra hogy marpedig mi nem hero shootert csinalunk: nezzetek, nem limitaljuk a fegyokat a karikra!"
Mintha a unique skillekkel felvertezett karakterek nem ugyanazt eredmenyeznek a vegen, csak mas oldalrol megfogva. :D
Tipikusan a class based jatekokban nincsenek eleve ugy mond player skillek, csak loadoutok meg fegyok, amikkel szet tudtak valahogy osztani oket. Itt a fegyver kiosztasok kevesebb figyelmet kapnak, mivel megoldottak hogy kivaltsak a class skillekkel a class loadoutokat.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Továbbra is Q1 remaket akarok ezzel a motorral. Aztán meg folytatást.
A műfajiság alapvetően leíró jellegű, amit a játék egészét nézve lehet megállapítani, szóval szerintem legalább várjuk ki a képességek bemutatását. A te verziód sem elképzelhetetlen, de elég nagy baklövés lenne arénalövöldeként reklámozni egy hero shootert.
Amúgy melyik Willits interjúra/prezentációra hivatkozol?
nem lattam egyik friss Quake Con-ossat sem, csak a kezdeti bejelenteseseket lestem meg.
Amugy velemenyem szerint egy arena-hero shootert is ketpofara fogjak az emberek enni, csak max nem Q3 lesz.
Meglatjuk majd mi sul ki eleve a jatekbol, abban az ertelemben hogy mennyire befolyasoljak a wallhack meg a tobbi hasonlo "superpowerek" a karakter jatekmenetet. Igy latatlanban azt gondolom hogy kifejezetten, persze lehet nem lesz igazam es nem vesz senki celszeruen bizonyos superpoweres karikat el, ha bizonyos szerepkorbe akar majd tartozni a tournament jatekok alatt.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Szerintem a cél az volt, hogy ugyanolyan shootert csináljanak, mint anno a Quake3 volt, (rocketjump stb.) de hogy legyen benne valami újdonság belerakták az egyedi hero specifikus skilleket. Kérdés, hogy mennyire lesznek ezek a skillek balanceosak. Illetve megjelennek-e a kasztok ezekkel a skillekkel, mármint pl. healer, buffer, support, sniper, vagy mindegyik skill inkább csak az egyénnek hasznos, mint a csapat egészének, amelyben az adott player játszik. Valószínűleg az előbbiről van szó, azaz az egyedi képességek inkább az egyénnek hasznosak. Wallhack pl., hacsak nem AOE skill és mondjuk ha ellövi az illető akkor a közelében tartózkodó csapattárs ugyanúgy átlát a falon. Vagy egy képesség felerősít egy fegyvert pl. egy spec hős ha elsüti az ultiját + 30% rocket dmg. Meg kérdés, hogy egy hősből csak egy lehet a csapatban, vagy akár pickelheti mindenki ugyanazt a hőst pl.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
legyunk realisak, semennyire nem lehet egy wallhackert, teleportert vagy pl (self)healer karit "balance"-ba hozni a masikkal szemben. Mind teljesen mas tipusu kepesseget. Es ha realis probalok lenni, nyilvan ki is hasznaljak a tournament/clan jatekokban a kasztositasra is ezeket. Nyilvan hogy playerskill alapu is marad a jatek, minthogy egy overwatchban is rettentoen sokat szamit a szemelyes kepesseged, viszont ezek mellett szerintem erosen be fog figyelni a szerepkiosztas is, a specko kepessegekre kielezve. Egy wallhacker Visor pl brutalisan jo felderito/poziciojelento karakter is lehet alapbol.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Lásd psy is amit ír, csak magyarra fordítva:
A Quake lényege az, hogy mindenki ugyan azzal tud menni (ugyan annyi eséllyel indul), már az is ügyesség kérdése, hogy mit szerzel meg, az meg főleg, hogyan használod.
De a felek teljesen kiegyensúlyozott, egyenlő esélyekkel indulnak. (Ha eltekintünk a spawn point helyétől, de most tekintsünk.)
A másik esetben ez értelmezhetetlen. Tehát szar. Pont!
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Igen, a Quake3 alapbol egy skillshoter volt ahol vannak a powerupok, van a pálya, meg a player. Elvileg ez ugyanúgy megmarad, de minden karakterhez tartozik egy külön képesség, ezt lehet egy állandó powerupnak is tekinteni, és esetleg csapatalapú játéknál counterpickelni, hogy balance legyen, akár saját gyengeséget is lehet egy hero skillel lightosan balanceolni tipp szinten.. Mindegy ezt így trailer alapján, meg a részletek ismerete nélkül nehéz, majd a nyílt bétánál kiderül, mennyire működőképes a rendszer.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Quake = minden kari ugyanazzal a kepessegekkel indul, tok mindegy melyik karit veszed el, gyakorlatialg csak 1 fancy skin mind. Teljesen sajat kepessegeidre alapozodik.
Ez a jatek = minden kari (hos) mas mas kepessegekkel indul, azaz alapjaban formalja a jatekstilusodat a kepessege neki, azaz a karaktervalasztasod. Megosztodik a sajat kepesseged a valasztott hosod (kasztod/loadoutod) kepessegevel. Ezt hivjak class alapu jateknak, ahol (a nyilvanvalo sajat kepesseged mellett) a kasztod kepessege is kifejezett figyelmet kap.
En 100% hogy celszeruen fogok karit valasztani attol a pillanattol kezdve hogy vagom hogy mindnek kulon kepessege lesz, gondolom mas is igy lesz vele.
Mind ez mellett siman lehet mukodokepes velemenyem szerint, de siman nem Quake formula. Hanem ugye class alapu quake formula.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Ez igaz, de attól az alapok ugyan azok mardnak. Ismerni kell a pályát, hol milyen powerup, fegyver van stb. A képességek használatával van benne némi kasztosító, de nem hinném, hogy ettől a megszokott quake játékmenet elemek háttérbe szorulnának, hiszen pl. minden karakter használhat minden fegyvert, minden powerupot ugyanannyi hp, armor, speed stb..
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök
Az eddigiek alapján a pályaismereten és folyamatos mozgáson alapuló dinamikus játékmenet adottnak látszik. A képességek jórészt csak utalás szintjén merültek fel, teleportáló, felöklelő képességek (lásd pl. itt is 0:52-nél) formájában, azaz amik követik a műfaj sajátosságait: speed, skill. Nem csak üres reklámszlogennek tűnik a két alappillér kihangsúlyozása, hiszen sebesen suhantak keresztül a sokszínű karakterek a felszedhető cuccokkal és nagy vertikalitással rendelkező pályán.
Láttunk már öngólokat, de az eddigiek után meg lennék lepve, ha bármilyen szerepkörökhöz, vagy kaszthoz hasonló karakterekről libbentenék fel a fátylat. Az én értelmezésemben sokkal inkább önkifejezést, és pályától függően minimális stratégiai előnyt adó képességeket tudok elképzelni: pl. ahol a teleportáló karakter alapvetően optimálisabb választás lehet, de a pálya szűk részei miatt a közelharcos is életképes.
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=MbgKvJHxnEE
vitatkoznek mondjuk.
Mar egy ket health powerul is szignifikans stategiai elony lehet egy osszetuzes kimeneteben, nem hogy kari alapu superpowerek.
miert lenne ongol szerinted?
Tim tudja mit csinal, mivel a kari kepessegeid mellett is lehet kivaloan szorakoztato jatekrol beszelni, csak a core quake fanok kegyei miatt bullshittel szerintem es kerulgeti a forro kasat. Hatalmas negativ kritika eri folyamatosan minden felol (redditen, youtubon, 4chanon, stb) a hero skillek miatt, pontosan azok a jatekmeneti valtozasok miatt amiket behozhat. Nem csak en gondolom igy hanem sokan masok is igy latjak, pusztan a jozan eszre hagyatkozva, nem figyelve a marketing szovegekre amit az interview-okon szoktak lenyomni.
szerk:
megneztem a friss interview-t is amit linkeltel hogy mit mond Tim, passziv es aktiv ability-k lesznek a kariknak? :D Pont ugyanazt tamasztja ala amit en is mondok, csak ismet finoman fuszerezve.
"rakat aktiv es passziv kari skill lesz benne, de dont worry, nem befolyasolja a jatekmenetet" :) Orly.
admin mantra: "mindent le lehet kakilni oszt megy az oldal mégis magától."
életfilozófia mantra: "ideológiailag veszélyesen eltévedt kanadai szektás."
Mint azt a példám is illusztrálja, ezek soha nem vákuumban kerülnek összehasonlításra. Az arénalövölde sajátosságait alapul véve, ahol a pálya ismerete és a mozgás meghatározóak, ott sokkal inkább helyzetkialakításról, illetve kialakuló stratégiai előnyökről lehet beszélni. Eltérő karakterek esetén ez annyit tesz, hogy egy-egy helyzetet ezek sajátosságainak figyelembevételével közelítünk meg, de mivel ezek mértéke, részletei ismeretlenek, így csak találgatni tudunk. Arra mondjuk nagyobb összegben mernék fogadni, hogy ez nem életerőkülönbségben fog megmutatkozni.
Szokás szerint sok mindenről beszélsz... de mi alapján jutottál arra a következtetésre, hogy jól elkülöníthető szerepkörök lesznek, melyek akár drasztikusan átírnák az arénalövölde műfajára jellemző dinamikát? (A józanész címszó alatt futó populizmustól eltekintve, mert az nem érv. Bár abban egyetértünk, hogy szándékosan később fedik fel az újításokat, de részemről pont az ezzel egyidőben történő alapozás zár ki egyes lehetőségeket.)
Ugyan azt magyarázod, csak nem akarod elfogadni, hogy onnantól nincs egyenlő esély, max. próbálkozás az egyensúlyra. Nem csak maguk a különbségek az érdekesek, hanem hogy hirtelen egyes pályák más karikkal előnyösebbek, vagy bizonyos fegyverek adott képességgel erősebbek (ha meg az nincs, vagy rossz helyen van, akkor gyenge a kari) és így tovább.
Onnantól nincs egyensúly, csak recept gyártás. A recept pedig lehet jó, de akkor is betegségre kapod ! :D
Egyébként míg régen szinte alap volt ez (pusztán azért, mert a játékok sokkal 'primitívebbek' voltak), addig ma már szinte nem is létezik.
Egyszerűen minden mindenhol túl van bonyolítva, kötelezően.
A sakkot is nehéz játékként überelni, újra feltalálni meg 'jobbá tenni' pedig teljességgel szükségtelen.
Hogy bohócnak öltözött paródia marad egész életében? Ezt magyarázzuk meg a sok focistának előbb, utána jöhetnek a gyerekeik ;D
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Ősidőkre jellemző eleganciára nem számitok, de próbálok optimista/naiv lenni, hogy a karakterképességek csak egy újabb stratégiai dimenziót visznek a játékba, ahol néhány receptet elég lesz észben tartani az ötven és azok permutációi helyett. Ha már a giccsparádé elkerülhetetlen.
Reménykedni egy dolog, vitatkozni róla meg egy másik ;)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Hé, ez jó! :) Én az UT-t annyira nem érzem rajta, inkább a Q1 és a Q3 érdekes keverékének tűnik vizuálban, a játékmenet meg fuck knows egyelőre.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Kiszivárgott kamerás játékmenet: https://puu.sh/qsXxl/f3c6d3056c.mp4
Úgy tűnik ez totálisan Q3 játékmenet, ahogy azt lehetett sejteni.
zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök