Jelenlegi hely

DOOM: Kitört a Vulkan

Utolsó bejegyzés

DOOM: Kitört a Vulkan
Elérhetővé vált a Vulkan támogatás a DOOM-hoz! Az id Software jelentős teljesítménynövekedést ígér a Khronos Group API-jával, de az idősebb videokártyák jobb kihasználása révén a gépigény is barátibb lehet. Több fps!
 

A Vulkan a DirectX 12-höz hasonló, hardverközeli grafikus API, azonban lényegesen nyitottabb vetélytársánál, így nemcsak Windows 10-en, de Windows 7-ig bezárólag régebbi operációs rendszereken is teljesen kihasználható, emellett pedig – bár ez a DOOM esetében sajnos egyelőre nem releváns – nem jön zavarba a Linuxtól sem. A támogatott videokártyák köre is szélesebb: a Khronos megoldása például még az Nvidia Fermi chipjein is működik, szóval a Geforce 400-as vagy 500-as szériába tartozó GPU-val rendkelkezők is próbálkozhatnak.

A Vulkan használatához mindössze a ma megjelent peccsre (a Steam automatikus letölti a 150 MB-os mérettel szerénykedő csomagot) és a legújabb grafikus driverekre lesz szükségünk. Ezek telepítése után a játék „Advanced” grafikus beállításaihoz kell elfáradni, majd a „Graphics API” opciónál az OpenGL 4.5-öt Vulkanra módosítani. Az első teszthez érdemes a beépített teljesítménymérőt legalább „medium”-ra állítani, így a képernyő jobb felső sarkában könnyedén ellenőrizhetjük, tényleg működik-e a dolog:
 

„Klikkre nagyobb leszek!” – mondta a kép
 
A DOOM az első Vulkan supporttal rendelkező AAA-kategóriás játék (a Talos Principle és a DOTA 2 is használja, de még csak bétában), és bár a teljesítmény szempontjából ennek ellenére kiforrott munkáról van szó, az új technológia implementálásának még egyértelműen akadnak kalapálásra váró gyermekbetegségei. Az id reméli, hogy további optimalizációval és jobb driverekkel egyre feljebb lehet majd tolni az fps-t, de az átlagjúzernek inkább az lehet fájó, hogy a képkockaidőzítés és ezzel együtt a vsync minősége bőven hagy maga után kívánnivalót. Példának okáért az én masinámon a CPU-intenzív pontokon 20-30 fps-el gyorsabb a játék, de az egérmozgás messze nem annyira sima, mint vsync-el megtámogatott OpenGL 4.5 esetén.

Remek dolog hát Vulkannel Doomozni, de az előnyök mellett a hátrányok is látványosak lehetnek. Tájékozódás gyanánt érdemes elolvasni az id Software által közzétett FAQ-t, különös tekintettel a „Known Problems” szekciót.
Szerkesztette: dulakh - 2016 júl 12


3GHz i5/GTX760 semmi különösebb javulást nem vettem észre (Időszerű a VGA csere...)

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



A procit igénybe vevő részeknél érdemes hasonlítgatni (pl. Argent Energy Tower-nél nálam néhány helyen 40-50 fps-sel gyorsabb a játék). Nem mindenhol ugyanakkora az ugrás, pl. azokon a részeken, ahol eddig is főleg a videokártyát használta a játék, akár mindössze 5-10 is lehet a nyert plusz.

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut



AMD-n még mindig 4.3-as az OpenGL? Watdöhell? Mondjuk ha jól látom, akkor Vulkanból meg az NV kártyák kapják a régebbi verziót. :D

Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.



Én gyakorlatilag aktuális hell pályánál váltottam Vulkanra, ott nem volt semmi jelentős változás, valószínűleg nem procilimites szakasz lehetett.

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Oké, apróság, de mitől van az, hogy az OpenGl-esnél 4045 MB a vram, míg amott 4096?

Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!