Jelenlegi hely

Végre mozgásban a felújított System Shock

Utolsó bejegyzés

Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

A horrorjátékoknak fontos eleme a misztikum is (ideértve a felületes sci-fi magyarázatokat is), hogy nem tudod mire képes az ellenséged, hogy győzhetnéd le, és (eszköztelennek) érzed magad. Azért a Quake 3 nyakadba ugró botjai nem erről szólnak. Viszont éppen ezért indult a műfaj kvázi kalandjátékos gyökerekkel (Alone in the Dark, Resident Evil, Silent Hill).

Most komolyan, hány olyan jó horrorfilm van, ami arról szól, hogy egymillió katona/szörny ellenünk, akiket darálni kell, néha meg a hátunkba ugrik valaki, és ezen meg kell ijedni? (Még a slashereket is gyakran alacsonyabb rendűként kezelik.) Még az Aliens is százszor túlmutat ezen, ez inkább a Matrix: Revolutions. A túl nagy pörgés még hátrány is, hiszen biztossá válik, hogy úgyis beteleportálnak a hátad mögé.

Egyébként ugyanarra gondoltam, mint Bagoly (jaj ne, be is veszem az erre az esetre kéznél tartott ciánkapszulát!), de azért megpróbáltalak komolyan venni ;)

Mindez nem a kihívásról szól, elvileg egy horrorjáték lehet könnyű is, de úgy jóval nehezebb fenntartani a feszültséget. A kérdés az, hogy mechanikailag értelmezhető a horror. Egy hagyományos FPS inkább csak elemeket, illetve témát kölcsönöz belőle. Úgy vélem viszont, egy kalandjáték is lehet horror a maga módján, mint egy nem éppen interaktív könyv vagy film. (OK, Az elátkozott ház interaktív könyv volt, az egyik kedvencem, és dögnehéz még csalva is :)

Sors bona, nihil aliud.



és az amnesia: dark descent, meg most a soma?
ott kb fegyvere sincs a játékosnak, csak kitérő manőverekkel tud operálni, menteni a bőrét, menekülni és nem feltétlenül legyőzni a gonoszt (bár egyiket sem játszottam végig, de ezek erről híresek) meg ott a five nights at freddy koncepciója is

"Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect immortal machine?" - Shodan


Zoo képe
Zoo
Földieperhivatásos Grammar NaziDonatorCsillag

Biztos így van, de nem játszottam egyikkel sem. Pedig jól jönne már egy kis horror a Quake III: Arena után!

Sors bona, nihil aliud.



Ha a Q3 horror akkor bármi lehet az..

zenész-zeneszerző, humorista, filozófus ?, great/terrible coordinátor, játékfejlesztő, rannygazoo csatár, 50% hipster 50% redneck 50% retard, pókfocikapus, yarpler, hangmérnök



Shhh..

newkrumplee



newkrumplee



I see what you did there.

ShowHide spoiler #

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!