Jelenlegi hely

Szerepjátékok általában

Utolsó bejegyzés


Hétvégén véletlenül a kezembe akadt Damien Forrestal: Tisztítótűz című hőseposza. Ebben nincs semmi meglepő, sokan elhittük, hogy ez igazi Doom könyv, legalábbis én fiatal fejjel elhittem. Na de nem ez a lényeg!

A könyvet kinyitva, a borító belső oldalán az alábbi kép fogadott. Akkoriban simán átlapoztam, de most jobban megnéztem és patakokban folytak a könnyeim a röhögéstől. Ez akkor tényleg jó ötletnek tűnt? És vajon hozott nekik valami pénzt a konyhára?

rwurl=https://farm2.staticflickr.com/1573/24015311970_9ee71dd547_k.jpg

The strong eat, the weak are meat.



Damn lies, szerintem a Kornyának még ma sincsen telefonja.

ibi amentia latet



Beszereztem egy Degenesys: Rebirthet (csak a pdf bundlit, a fizikai könyv + postakültség már átlépné a fájdalomküszöböt). Röviden: aztakurva.

A rendszere elég egyszerű: fogsz alaptulajdonság + skill számú kockát, és dobsz, ha legalább annyi 4+-od van, mint a nehézség, siker. A 6-osok triggerek, általában pozitív hatással, míg ha több 1-est dobsz, mint sikert, akkor botch, ami nem jó. A bónuszok és büntetések mindig kockákat adnak/vesznek el. A harc elég halálos, egy-két lövés egy fejlesztett karaktert is kivégezhet könnyedén.

A kultúra mellett a karakterek kultuszt is választanak - ez egy szélesebb körű foglalkozás, nem karakterosztály, hanem egy foglalkozás-gyűjtemény, ahogy a karakter fejlődik, úgy lépked rangban a kultuszon belül, picit a Warhammer RPG career rendszeréhez hasonlóan. A legegyszerűbb a Helvetics, ami katonai szervezet: katona -> tizedes -> specializáció választás (utász, rádiós, szanitéc) -> specializációtól függően további opciók. Ezek mindegyike kap egyedi talenteket (potenciál a nevük) és képességeket.

De ez az egész mind blabla. A világ, te jó ég... a 351 oldalas Primal Punk a történelmet, a világot, a népeket, a kultuszokat írja le, de olyan alaposan és olyan színesen, amit ritkán látni. És nagyon kemény cucc, horror, akció, posztapokaliptikus köntösben, és rengeteg stílusban játszható (spec ops, horror, kémesdi, túlélős, hagyományos kalandozás, bármire ráhúzható). Egyszerűen döbbenetes, amit megalkottak.



Az európai játékok egy szeletére (ami nem D&D-klónság) mindig is eléggé jellemző volt a kínságos alapossággal megalkotott setting, hangulat és képi világ (ami gyakran a rendszer használhatóságának/kiforrottságának rovására megy), lásd még Symbaroum, Agone, Kult, Shadows of Esteren, Engel, SLA Industries, Mutant Chronicles, Nephilim, Cadwallon, Götterdämmerung; de a francia-kanadaiak sem panaszkodhatnak a Tribe 8-tel, Mechanical Dreammel és Lesser Shades of Evillel.

Érezni rajtuk, az elvontságukon/merészségükön/rögeszmésségükön, hogy eleve niche-ebb rétegnek szánták őket, szemben a nagyobb piacot kiszolgálni vágyó - és egyébként is más közeg szülte -, kommerszebb amerikai játékok nagy többségével (nem leszólásképpen!).

Hát, legalábbis régebben így volt; mára, a PoD és digitalizáció kiszolgálta indie revolúsön korában jobban elmosódnak a határvonalak, ha a beazonosíthatóan egyedibb ízek meg is maradtak a helyükön.

ibi amentia latet



Igazából itt most azért működik remekül, mert nem vitték túlzásba. A földrajz adott ugye, csak azt emelik ki, ahol drasztikus a változás (kráterek). A területek helyett az egyes kultúrákat írják le: rövid történet, mivel foglalkoznak, milyen szokásaik vannak, rangok, ezt követi a főváros leírása egy oldalban (ha van), a nagyobb településekről, fontosabb helyekről 1-1 bekezdés, és kész. Emészthető mennyiség.

Az ellenséges NPC kultuszok leírása is ezt a sémát követi, az ellenfelek profiljaival és képességeivel kiegészítve. Eleget ad, hogy lehessen mesélni, de nem túl sokat ahhoz, hogy kösse a kezed.



Írtam egy kisebb szösszenetet a Degenesisről.. eredetileg ilyen 1-2 oldalas rövid véleménynek indult, de egyszerűen annyi mindenről szólt a két könyv, hogy végül kisregény lett belőle...

Erre olvasható

Wall of text alert!



Kösz!

ibi amentia latet



Mutant Chronicles idei tervek (hírlevélből):

In March, fans of epic sci-fi the Mutant Chronicles will be in for a treat, with a special themed week where we'll be releasing a whole wealth of books and new material for the major corporations in the game. Imperial, Capitol, Cybertronic, Brotherhood and Mishima, each get their own source book, which goes into enormous detail on the fascinating history and make up of these factions - an invaluable resource for Mutant Chronicles fans, and there'll be additional competitions and prizes to celebrate.

What, you want more in April? Okay then, well prepare yourself for the first Mutant Chronicles campaign: Dark Symmetry, and the much anticipated Bauhaus supplement.

May: Mutant Chronicles gets another dose of giant shoulder pads with the release of the Dark Legion Campaign and Whitestar supplement

June: Finally, you will find new allies in the fight against the Dark Legion with the Luna & Freelancers and Cartel & Orbital supplements.

What else is happening this year?
Well there's even more Mutant Chronicles goodness on the horizon with Dark Soul & Apostles Guide, the Dark Eden Supplement and campaign, and the Mutants & Heretics supplement.

"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."



“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw



"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."



"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."



És igazából egészen jónak tűnik elsőre. A 2D20 rendszerrel kapcsolatban Mutant Chronicles alapján voltak kétségeim (ott szerintem picit túl van bonyolítva), de itt a quickstart alapján jól eltalálták az egyensúlyt. Tetszik, lehet benevezek rá, még van 30 napom kitalálni :-)



Picit beleástam magam a 2d20 rendszerbe, és meglepő módon megtetszett. Meglepő, mert nem vagyok híve sem a roll under machanikának, sem a d20-nak (mondjuk a d100-as roll undert utálom a legjobban) - de itt kifejezetten jól áll össze a dolog. Sőt, legnagyobb meglepetésemre a WFRP3E rendszeréből ismerős nem-lineáris kockaértelmezés is visszaköszönt (sikerült az akció, de... nem sikerült az akció, viszont...), ami nekem a szívem csücske.

És kb. most esett le, hogy a 2d20 tervezője Jay Little - aki a WFRP3E (és az FFG-féle Star Wars) rendszerét alkotta... A Mutant Chroniclesben szerintem már túl lett bonyolítva, de a QRS alapján a Conanos rendszer teljesen jó.



"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."



"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."



Jáááj, akkor értéktelen lesz az eredeti, első kiadásos Kult alapkönyvem, jáj, irány az ebay gyorsan... :-D



Egyre jobban bízom bennük:

The version that has been my primary source for inspiration, my dark bible so to speak, is the first (Swedish) edition of Kult. I wanted to go back to the source and the original ideas of authors Michael Petersén, Gunilla Jonsson, and project lead and graphic designer Nils Gulliksson.

The question that I have had in mind when I designed the setting is: “What would Kult had been like if it was released in 2016 instead of 1991?”

When it comes to creatures, demons, and monsters, there is more focus on them as beings that you can interact with, rather than as monster-of-the-week cannon fodder. The creatures exists in a context, with power struggles, desires, fears, needs, and ambition. The perfect monster in KULT: Divinity Lost is something you fear or respect but is still drawn to, you make deals and pacts with, you want to be like, or want to have sex with. Well… perhaps not the Cairath but… who am I to judge.

The world as a whole will be horrifically dark and grotesque. Not turning away from gore, abuse, violence, and sexual themes.

Some Trivia:

- The chapter about Gaia is written in solitude in a cabin in the cold north of Sweden and influenced by long forest walks at night, meditation, storms, and the movie “Antichrist” by Lars von Trier.
- The chapter about Passion is influenced by red wine, EBM-music, the writings of Michel Houllebecq, and hardcore pornography.
- The chapter about Inferno is inspired black metal, occult teachings and rituals, the writings of Clive Barker, visits to abandoned industrial areas, and a summer I worked at an old sanatorium.

Rendszerről:

The brief mention sounds great basically like Powered by Apocalypse but with d10s.
-

Yes, the rules are in the “Powered by the Apocalypse” family (rules that share certain elements from the RPG “Apocalypse World”. The general way “moves” work, for instance, will be recognizable. We have made extensive redesign on many of the things that didn’t work well with the KULT setting, and for horror in general.

For instance, in the original AW, the player characters are very much driving the scenario, having a lot of player induced influence on the story. This is changed in KULT: DIVINITY LOST, where the GM/Narrator has much firmer grip on the overall story structure and details, in order to enforce the sense of being “hunted”, “underpowered”, and “fearful” – key elements in creating tension and horror and dread.

Other areas that are redone, and newly designed, are the ways the GM/Narrator interact with the story, how the campaign is set up, how monsters are handled, equipment, combat, mental fatigue, injuries, advantages and disadvantages, dark secrets/pasts – among other things.

ibi amentia latet



"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."



Hosszú idő után játszottunk egy jó kis Warhammer Fantasy 1st ed. -et (tudjátok, amiben nem BOSZORKÁNYMESTER meg PALADIN a játékos eleinte hanem pl. írnok meg éjjeliőr :-) )
Sok vicces szitu volt, pl. visszatérő motívum volt a herb lore. A gyógynövényeknek sokszor volt... lett volna kisebb szerepe, csakhogy a csapat 70 és 100 százalék között dobott rá minden egyes alkalommal...
Végül valaki az utsó fél órában egyszer tök tét nélküli szituban megdobta.
Ember így még nem örült egy teának :-D



Tét nélküli szituban teázásra is dobat a mesélőtök? Jó ég, nála én is akarok WFRP-zni! :D

ibi amentia latet



...tét nélküli mint orvos már ellátta a beteget de a játékos FELTÉTLENÜL gyakorolni akarta rajta a tudományát, holott már stabilizálva volt. Nyírfatea volt lázra :-) Én meséltem :-)



Unknown Armies 3rd Edition Kickstarter is now Live!

rwurl=http://i.imgur.com/2NrTkcJ.jpg

Unknown Armies is an occult game about broken people conspiring to fix the world. It’s about

humanity, and how those among us who are the most obsessed have the power to alter reality until it aligns with their fevered desires. It’s about getting what you want despite others trying to keep it from you.

Unknown Armies presents magick as it might exist in a world co-created by Tim Powers and James Ellroy, as twisting wrinkles in reality created by greater and greater risk, sacrifice, and obsession. In Unknown Armies we ask, what would you risk to change the world? Your friends? Your family? Your health? Your sanity? Magick finds a way to ask the very most from you, until you achieve what you want or you are left with nothing.

Unknown Armies lets you play one of these characters. Resolve your character's actions through the luck of percentile dice. Track your character's emotional response to significant forms of trauma and shock. Try to accomplish a self-assigned objective or goal in order to get what you want. As part of a cabal, your character helps others to achieve their own goals, as well as a group objective that can — and will — have long-lasting consequences when it is met.

This Kickstarter campaign is all about taking that game — a game that has inspired, disturbed, and excited gamers for almost twenty years — and updating it for a new generation and a new era.

A Kult után a másik nagy humanocentrikus horror is visszatér. Jó manapság rpg-snek lenni.

ibi amentia latet



Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



rwurl=https://media.giphy.com/media/3osxYe0xtl19OepTPO/giphy.gif

Someone: Raising a family is hard
Necromancer: Not if they're buried close enough to each other
Someone: What?
Necromancer: What?

rwurl=http://i.imgur.com/e6w0y2f.jpg



Ezt még tegyük hozzá:
rwurl=http://i.gifntext.com/73529-facebook-com-dndmemes-rogue-cleric-sneak.gif

És ugye a jó pap holtig tanul, a jó nekromanta pedig még annál is tovább. :)

Steam: mrstrato
Cserekulcs listám



"Mind így van ezzel, ki hasonló időket megél, de a döntés nem rajta áll. A mi dolgunk eldönteni, hogy mit kezdjünk az idővel, ami megadatik nekünk."



A nemjóját, hát csak megjött a CoC 7e csomagom, és mindössze százhúsz évet kellett rá várni a Kickstartingja óta! 9 kiló [van ráírva; igazából ~5], és még mindig nem a teljes pakk, küldenek még hozzá, de a lényeg már itt van.
rwurl=http://i.imgur.com/cXhsrJA.jpg
(ez elég szar kép lett
és a térképeket is széthajthattam volna
nyehh)

Pofátlan rablónak érzem magam, hogy ilyen mennyiségért és minőségért csak 120-ast fizettem. Nem csoda, hogy ennyi időbe telt nekik legyártani, összeszervezni és nem totálisan belecsődölni mindebbe az anyagba.

ibi amentia latet



A csődös duma nem vicc volt.* A papírminőség abszolút röhejes, talán a legjobb, amit eddig az iparban láttam, még a paravánhoz mellékelt kis kalandfüzetben is, a térképek pedig konkrétan majd' vízállónak néznek ki. :O
Szükségtelenül költséges nagyzolás. :D

*most nem keresem vissza, de voltak aggasztó update mailek kölcsönökről és hasonlókról... jó látni, hogy végül is jó vége lesz az egésznek

ibi amentia latet

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!