Nekem a legszebb fogalmatlan élményem, sose felejtem el, amikor állok egy lámpánál a tipikus 'harmadik zöldre mész majd át' formában. Látom, hogy jobbra mellettem ki akar vki jönni egy kocsikihajtón és elmenni az ellenkező irányba.
1. Kifurakodok oldalra, hogy kiengedjem.
2. A mögöttem álló a 120-as Skodával azonnal oda ugrik, mert ő most nyert 5 métert = nem tud kijönni, akit kiengedtem volna.
3. Következő zöldnél visszasorolnék, de nem enged.
4. Befordulok utána, erre félre áll, már száll is ki, de lazán kikerülöm.
5. Következő lámpánál elém vág, kiszáll elölről két réti nigger és jön oda, hogy nekem nincs jogsim, ki vagyok én, köpköd, anyázik, ő majd rendőrt hív (miközben éppen megvalósítják a csoportos garázdaságot :D), miközben a két otthonkába öltözött cigány asszony hátulról meg próbálja visszafogni őket. Észérvekről nem volt szó, de elment ezzel pár perc.
A végkövetkeztetés: ő nem is sietett sehová, csak nagyon ostoba volt, teljesen fogalmatlan, társaival szemben végletesen bunkó és még frusztrált is.
Azóta sokkal reálisabban mérem fel, hogy milyen emberek is közlekednek a környezetemben.
...és sokkal kevesebb esélyt adok rá, hogy hozzám szóljanak ^^
vajk: Miért, a köcsögöket nem érheti motorbaleset?
Abba még senki nem halt bele, hogy leköcsögöztem. (Eddig.)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Grifter írta:
Németországban nem jönnek ki eléd 90-el a külsőből autópályán, hogy ők most kamiont előznek, mert tudják, hogy érkezhet valaki 200 felett is.
Vót' valamikor, réges-régen egy messzi messzi autópályán.
Már baromira nem jellemző rájuk az a fene nagy előzékenység. Ha valami Xenonos szar jön, vagy BMW, Merci, Audi, ami nagyon jól felismerhető 1 Km-ről, akkor talán. Amúgy meg úgy jöttek ki elém 170-180-nál, kb. 2-300m-ről 90-100-al,mint a pinty, szartak rá, nem egyszer, kamion, meg személyautó is. (Fehér J astra volt, tehát nem egy aszfaltba olvadó szürke akármi, világítás nélkül, mert az meg mindig fel van kapcsolva)
Elég sokat jártam ki pár éve és már nincs az a nagy jóság, mint valaha. Az autópályájuk is egy kalap kaki. Azért az nanemá, hogy a német csóka azt mondja az M1+M0+M5 vonalra, hogy milyen király autópályáink vannak! Így is van! 3-as autópályán Nürnberg-Regensburg vonalon konkrétan olyan szar a külső sáv, hogy sok helyen kint is van a 90-es tábla...szóval ez a német minden nagy karaj már régen nem olyan, mint sokan gondolják.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Erre csak annyit mondhatok: amikor itthon szlovák, német meg más rendszámmal bunkók, akkor is tudod, hogy az jó eséllyel egy magyar, csak az autó rendszáma sugall mást.
Nah, amikor kint a német rendszámos csinálja ezt, akkor is tudd, hogy az jó eséllyel nem német, hanem török, magyar, román, akármi ;)
De ez természetesen csak nagy általánosítás, nálunk is sok jól vezető és kultúráltan közlekedő ember van, ahogy kint is van egy nagy halom gyökér.
Csak az arányok ugye.
// Nézd meg, ők mikor építették (+mennyien használják) és mi mikor építettük. Majd nézd meg a miénket akkor, amikor annyi idős lesz, mint az övék ;)
Mondjuk az M6 valszeg sokkal tovább marad majd tökéletes, mivel nem jár rajta senki.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
True, true.
A lényeg az, hogy sokan (és most nem rád van ez kihegyezve, ne érts félre) azt gondolják, ergo a köztudatban az van, hogy németországban mekkora nagy coolság van, minden olyan király, hogy lepipálod magad, de sajnos ez 5 éve biztos nem így van :)
A mi autópályáinkat is ugyanúgy karban tartják, azért az M1-en óriási forgalom van nap, mint nap és mégis járható, meg rendben van. Ráadásul az is elég régi már, ezzel az okfejtéssel nem értek egyet.
Viszont, ami nagyon durván jó, az a (kis)városokat összekötő mellékutak, főutak. Na ott azt éreztem, hogy igen, ilyen otthon kb. sosem lesz, egyszerűen iszonyat sima, semmi kátyú.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Ebből azthiszem te is látod, mennyire nem ugyan az a kettő:
Németországban 2002-ben 12ezer km autópálya volt, most 13 ezer van.
Nálunk 2002-ben 500km volt, most 1500 van és a régi 500-at is felújították ugye. Az M1 pedig a folyosó nyugat és kelet között, szóval már csak országimázsból is vigyázol rá, mert azon jön ide szinte mindenki nyugatról.
...és igen, ott a lényeg: míg nálunk a jó a kivétel, addig ott inkább a rossz.
ÉS természetesen ott sincs kolbászból a kerítés.
ShowHide spoiler #
Mert a sok román mind ellopta!
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Németben sok a gyenge minőségű pálya. Amennyire tudom, az északi részek még Hitler korában készültek. Osztrákoknál sokkal jobb minőségű az út (legalábbis ott amerre én jártam).
sandalar írta: Németben sok a gyenge minőségű pálya. Amennyire tudom, az északi részek még Hitler korában készültek. Osztrákoknál sokkal jobb minőségű az út (legalábbis ott amerre én jártam).
na ne má!
Németeknél egy picivel rosszabb pár helyen, mint nálunk az M7-es, de osztrákhoz képest a földútjuk sincs sehol.
Hegyeshalomtól Passau-ig egy szégyen ami a sógoréknál van, a bécsi ringet meg hagyjuk is, ahol kiesik a fogadból a tömés, 30 km-en át szar illesztésű betontömbökön mész, másodpercenként kettőt zöttyen a kocsi, szébasz minden rajta ami futómű.
Egyébként úgy rémlik volt még HW-n vki, aki motorral távozott az örök csatamezőkre
Jah, jah. Pár hónappal miután leköcsögözted, hogy sokat sír a HW pszichiátria topicban ;)
Hú, tényleg, mi is volt a nickje?
Boston Baby is autóbalesetes volt ugye? Zidzsi meg azzal az utolsó hozzászólásával, amivel lelépett, eléggé valószínűsíti, h csinált magával valamit. :(
Zidzsit sajnos már nem vágom, csak rémlik a neve. Boston balesetéről még én írtam, mert tök véletlen egy fórumon kívüli barátom is ismerőse volt. Emlékeim szerint szép lány volt :/
A motoros srácnak most nem ugrik be a nickje, de valaki itt közelebbi barátságban volt vele (ő írt a haláláról). Nekem annyi van meg, hogy Cloud volt az avatarja az Advent Children filmből.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Zidzsi meg azzal az utolsó hozzászólásával, amivel lelépett, eléggé valószínűsíti, h csinált magával valamit. :(
Annak idején valaki kinyomozta, hogy az SG-n aktív volt bőven utána is, talán rá is írt, de nem akart visszajönni. (Nekem mondjuk már a múlt volt, mire a HW-n aktív lettem.)
Zoo írta: Ez nekem inkább Csehországból rémlik. Talán mert arra gyakrabban jártam :)
Prágáig ott felújították nemrég, mosrt egész jó, de ki tudja meddig, tekintve h korábban a külső sávon nem volt értelme menni, mert beleestél a kamionok nyomvájújába :P
tegnap eccaka a netgeo azsian elkaptam ezt a gyongyszemet (nem ismertem, pedig 2014-es sorozat), persze valamilyen megmagyarazhatatlan veletlen folyamanyakent beutott a technika ordoge es csak valami viet felirat volt lathato a film otodik percetol -natgeo, natgeo HD-n, mig a tobbi ado vidaman mukodott.
eloszor azert akadt meg a szemem rajta mert ket eve a cimben szereplo szigeten szilvesztereztunk, kivancsi lettem.
most utobb megnezve a filmet az az erdekes, hogy
1. amit a filmbeli szuper tenyfeltaro emberke mutogat, abban semmi titkos nincs, egesz delvietnam tele van ilyen volt bortonokkel, sot meg kulturalis celt is szolgaltat mint muzeum, nem veletlenul volt itt is a szuper titkos elzart borton tele kellekekkel es bemutato babukkal.
2. az egesz filmbol az jon le, hogy gonosz-gonosz franciak, illetve gonosz-gonosz amerikanerek.
es megsem "engedik" lemenni a tevekben.
a hely maga amugy baromi klassz, egy nagyon kicsi sziget (epp csak elfer rajta egy repcsi kifuto, de csak ilyen regi legcsavaros szutyok jar, mar az is egy kaland) van rajta egymas nyakan cirka hat szalloda amik lefoglaljak a szigeten hasznosithato teljes homokos partszakaszt ami egy obol. a halaszok viszont eszakara az obol ele horgonyoznak, szal reggelre a gyonyoru palmafas, feherhomokos tengerpart tele van szemettel amiket a halaszok a vizbe b@sznak.(a szallodai szemelyzet reggeli torna gyanant azzal kezdi minden napjat, hogy probaljak eltuntetni a dzsuvat, mire a lusta/masnapos turista lekuszik a partra) a sziget belsejeben van egy pici varoska-tiz perc seta a szallodak luxusabol besetalni, majd ujabb tiz perc korbe setalni az egeszet. amugy tok jo hely lehetne csak a parti resz qrva szeles (ez a szigetke mar kinnt van a delkinai tengeren) ahol meg nem fuj a szel ott meterenkent belefutsz valami tenyernyi meretu elb@szott ronda pokba!
a masodik fele igen, talan. de az mar csak ugy kiesett belolem miutan leirtam az elso reszt es belegondoltam, milyennek tunhet a sziget csak a film alapjan.:)
Ki kellene próbálni ezt a szituációs lövészetet. Kár, hogy itthon civilként leginkább csak pisztollyal lehetséges ez, vagy leginkább airsoft verzióban, de az már nem igazán felel meg a gyakorlatban a célnak.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Egyik jóbarátom ott oktató (amikor éppen nem külföldre kísér valakit), nem vészesen drágák (nemrég volt valami akciójuk, 20 körüli összegért lehetett 8 különféle 9mm-es fegyvert kipróbálni - a próba itt egy teli tár ellövését jelentette). Érdemes összeállni csoportba, és úgy menni, oktatással, úgy egész jól ki lehet jönni, 40-50/fő körül egy majd egész napos program, komoly oktatással, pisztollyal, rohampuskával, távcsövessel, shotgunnal :-D
Nekem a legszebb fogalmatlan élményem, sose felejtem el, amikor állok egy lámpánál a tipikus 'harmadik zöldre mész majd át' formában. Látom, hogy jobbra mellettem ki akar vki jönni egy kocsikihajtón és elmenni az ellenkező irányba.
1. Kifurakodok oldalra, hogy kiengedjem.
2. A mögöttem álló a 120-as Skodával azonnal oda ugrik, mert ő most nyert 5 métert = nem tud kijönni, akit kiengedtem volna.
3. Következő zöldnél visszasorolnék, de nem enged.
4. Befordulok utána, erre félre áll, már száll is ki, de lazán kikerülöm.
5. Következő lámpánál elém vág, kiszáll elölről két réti nigger és jön oda, hogy nekem nincs jogsim, ki vagyok én, köpköd, anyázik, ő majd rendőrt hív (miközben éppen megvalósítják a csoportos garázdaságot :D), miközben a két otthonkába öltözött cigány asszony hátulról meg próbálja visszafogni őket. Észérvekről nem volt szó, de elment ezzel pár perc.
A végkövetkeztetés: ő nem is sietett sehová, csak nagyon ostoba volt, teljesen fogalmatlan, társaival szemben végletesen bunkó és még frusztrált is.
Azóta sokkal reálisabban mérem fel, hogy milyen emberek is közlekednek a környezetemben.
...és sokkal kevesebb esélyt adok rá, hogy hozzám szóljanak ^^
vajk: Miért, a köcsögöket nem érheti motorbaleset?
Abba még senki nem halt bele, hogy leköcsögöztem. (Eddig.)
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Vót' valamikor, réges-régen egy messzi messzi autópályán.
Már baromira nem jellemző rájuk az a fene nagy előzékenység. Ha valami Xenonos szar jön, vagy BMW, Merci, Audi, ami nagyon jól felismerhető 1 Km-ről, akkor talán. Amúgy meg úgy jöttek ki elém 170-180-nál, kb. 2-300m-ről 90-100-al,mint a pinty, szartak rá, nem egyszer, kamion, meg személyautó is. (Fehér J astra volt, tehát nem egy aszfaltba olvadó szürke akármi, világítás nélkül, mert az meg mindig fel van kapcsolva)
Elég sokat jártam ki pár éve és már nincs az a nagy jóság, mint valaha. Az autópályájuk is egy kalap kaki. Azért az nanemá, hogy a német csóka azt mondja az M1+M0+M5 vonalra, hogy milyen király autópályáink vannak! Így is van! 3-as autópályán Nürnberg-Regensburg vonalon konkrétan olyan szar a külső sáv, hogy sok helyen kint is van a 90-es tábla...szóval ez a német minden nagy karaj már régen nem olyan, mint sokan gondolják.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Erre csak annyit mondhatok: amikor itthon szlovák, német meg más rendszámmal bunkók, akkor is tudod, hogy az jó eséllyel egy magyar, csak az autó rendszáma sugall mást.
Nah, amikor kint a német rendszámos csinálja ezt, akkor is tudd, hogy az jó eséllyel nem német, hanem török, magyar, román, akármi ;)
De ez természetesen csak nagy általánosítás, nálunk is sok jól vezető és kultúráltan közlekedő ember van, ahogy kint is van egy nagy halom gyökér.
Csak az arányok ugye.
// Nézd meg, ők mikor építették (+mennyien használják) és mi mikor építettük. Majd nézd meg a miénket akkor, amikor annyi idős lesz, mint az övék ;)
Mondjuk az M6 valszeg sokkal tovább marad majd tökéletes, mivel nem jár rajta senki.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
True, true.
A lényeg az, hogy sokan (és most nem rád van ez kihegyezve, ne érts félre) azt gondolják, ergo a köztudatban az van, hogy németországban mekkora nagy coolság van, minden olyan király, hogy lepipálod magad, de sajnos ez 5 éve biztos nem így van :)
A mi autópályáinkat is ugyanúgy karban tartják, azért az M1-en óriási forgalom van nap, mint nap és mégis járható, meg rendben van. Ráadásul az is elég régi már, ezzel az okfejtéssel nem értek egyet.
Viszont, ami nagyon durván jó, az a (kis)városokat összekötő mellékutak, főutak. Na ott azt éreztem, hogy igen, ilyen otthon kb. sosem lesz, egyszerűen iszonyat sima, semmi kátyú.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
Ebből azthiszem te is látod, mennyire nem ugyan az a kettő:
Németországban 2002-ben 12ezer km autópálya volt, most 13 ezer van.
Nálunk 2002-ben 500km volt, most 1500 van és a régi 500-at is felújították ugye.
Az M1 pedig a folyosó nyugat és kelet között, szóval már csak országimázsból is vigyázol rá, mert azon jön ide szinte mindenki nyugatról.
...és igen, ott a lényeg: míg nálunk a jó a kivétel, addig ott inkább a rossz.
ÉS természetesen ott sincs kolbászból a kerítés.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Németben sok a gyenge minőségű pálya. Amennyire tudom, az északi részek még Hitler korában készültek. Osztrákoknál sokkal jobb minőségű az út (legalábbis ott amerre én jártam).
Valszeg nem véletlenül vezetik be ők is az autópálya díjat.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
medve? ő túlélte nem?
na ne má!
Németeknél egy picivel rosszabb pár helyen, mint nálunk az M7-es, de osztrákhoz képest a földútjuk sincs sehol.
Hegyeshalomtól Passau-ig egy szégyen ami a sógoréknál van, a bécsi ringet meg hagyjuk is, ahol kiesik a fogadból a tömés, 30 km-en át szar illesztésű betontömbökön mész, másodpercenként kettőt zöttyen a kocsi, szébasz minden rajta ami futómű.
rwurl=http://stream1.gifsoup.com/view/790263/gabe-thinking-o.gif
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Ez nekem inkább Csehországból rémlik. Talán mert arra gyakrabban jártam :)
Sors bona, nihil aliud.
Szlovák/cseh határeset, a lengyel a legnagyobb szégyen, utána már csak ilyen román dolgok kerülhetnek szóba, de az meg másik dimenzió.
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Hú, tényleg, mi is volt a nickje?
Boston Baby is autóbalesetes volt ugye? Zidzsi meg azzal az utolsó hozzászólásával, amivel lelépett, eléggé valószínűsíti, h csinált magával valamit. :(
Vill du bli ihop med mig?
Zidzsit sajnos már nem vágom, csak rémlik a neve. Boston balesetéről még én írtam, mert tök véletlen egy fórumon kívüli barátom is ismerőse volt. Emlékeim szerint szép lány volt :/
A motoros srácnak most nem ugrik be a nickje, de valaki itt közelebbi barátságban volt vele (ő írt a haláláról). Nekem annyi van meg, hogy Cloud volt az avatarja az Advent Children filmből.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Jogos, a rondákért nem kár!
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Annak idején valaki kinyomozta, hogy az SG-n aktív volt bőven utána is, talán rá is írt, de nem akart visszajönni. (Nekem mondjuk már a múlt volt, mire a HW-n aktív lettem.)
Sors bona, nihil aliud.
Ja, azokat elütni plusz pont!
rwurl=https://i.ytimg.com/vi/5KQxwH7MmZY/hqdefault.jpg
Prágáig ott felújították nemrég, mosrt egész jó, de ki tudja meddig, tekintve h korábban a külső sávon nem volt értelme menni, mert beleestél a kamionok nyomvájújába :P
https://www.youtube.com/watch?v=KtELk0o_V3I
tegnap eccaka a netgeo azsian elkaptam ezt a gyongyszemet (nem ismertem, pedig 2014-es sorozat), persze valamilyen megmagyarazhatatlan veletlen folyamanyakent beutott a technika ordoge es csak valami viet felirat volt lathato a film otodik percetol -natgeo, natgeo HD-n, mig a tobbi ado vidaman mukodott.
eloszor azert akadt meg a szemem rajta mert ket eve a cimben szereplo szigeten szilvesztereztunk, kivancsi lettem.
most utobb megnezve a filmet az az erdekes, hogy
1. amit a filmbeli szuper tenyfeltaro emberke mutogat, abban semmi titkos nincs, egesz delvietnam tele van ilyen volt bortonokkel, sot meg kulturalis celt is szolgaltat mint muzeum, nem veletlenul volt itt is a szuper titkos elzart borton tele kellekekkel es bemutato babukkal.
2. az egesz filmbol az jon le, hogy gonosz-gonosz franciak, illetve gonosz-gonosz amerikanerek.
es megsem "engedik" lemenni a tevekben.
a hely maga amugy baromi klassz, egy nagyon kicsi sziget (epp csak elfer rajta egy repcsi kifuto, de csak ilyen regi legcsavaros szutyok jar, mar az is egy kaland) van rajta egymas nyakan cirka hat szalloda amik lefoglaljak a szigeten hasznosithato teljes homokos partszakaszt ami egy obol. a halaszok viszont eszakara az obol ele horgonyoznak, szal reggelre a gyonyoru palmafas, feherhomokos tengerpart tele van szemettel amiket a halaszok a vizbe b@sznak.(a szallodai szemelyzet reggeli torna gyanant azzal kezdi minden napjat, hogy probaljak eltuntetni a dzsuvat, mire a lusta/masnapos turista lekuszik a partra) a sziget belsejeben van egy pici varoska-tiz perc seta a szallodak luxusabol besetalni, majd ujabb tiz perc korbe setalni az egeszet. amugy tok jo hely lehetne csak a parti resz qrva szeles (ez a szigetke mar kinnt van a delkinai tengeren) ahol meg nem fuj a szel ott meterenkent belefutsz valami tenyernyi meretu elb@szott ronda pokba!
https://www.google.com/maps/place/C%C3%B4n+%C4%90%E1%BA%A3o,+Vietnam/@8.682032,106.598461,9202m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x3198a92309d607f3:0x78da49c10edcfa00
"okey-dokey!"
Ez akár mehetett volna az utazásba is, mint élménybeszámoló.
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.
a masodik fele igen, talan. de az mar csak ugy kiesett belolem miutan leirtam az elso reszt es belegondoltam, milyennek tunhet a sziget csak a film alapjan.:)
"okey-dokey!"
Jó írás. Megnézném a helyet.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
mintha rémlene, hogy Cloud volt a nickje is..
Zoo:
na ennek örülök, elég szar érzés volt olvasni, és utána 0 hozzászólás
Vill du bli ihop med mig?
Fénykard béta, vagy valami hasonló.
rwurl=https://youtu.be/PhTiv5JGtD0
Nagyban megkönnyíti majd bizonyos alvilági körök tevékenységét :D
“The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.” - G.B. Shaw
Hja, pont ez jutott eszembe.
Csak a szelíd madarak vágyakoznak. A többiek repülnek.
https://offline.hu/kikapcs/2016/03/rejtely-miert-halt-meg-a-hajos-akinek...
Mi voltunk azok, a Vándorok.// Kik sohasem nyugszanak. / Kik sohasem haltak meg. / Kik sohasem éltek.
Hmmm szóval Keanu talán nem is szinészkedett a John Wick filmben :P
rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=tpr8oqyjKIc&feature=youtu.be
What's that Star? Its a Death Star. What does it do? It does DEATH!
Ki kellene próbálni ezt a szituációs lövészetet. Kár, hogy itthon civilként leginkább csak pisztollyal lehetséges ez, vagy leginkább airsoft verzióban, de az már nem igazán felel meg a gyakorlatban a célnak.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Van itthon is jóféle
Egyik jóbarátom ott oktató (amikor éppen nem külföldre kísér valakit), nem vészesen drágák (nemrég volt valami akciójuk, 20 körüli összegért lehetett 8 különféle 9mm-es fegyvert kipróbálni - a próba itt egy teli tár ellövését jelentette). Érdemes összeállni csoportba, és úgy menni, oktatással, úgy egész jól ki lehet jönni, 40-50/fő körül egy majd egész napos program, komoly oktatással, pisztollyal, rohampuskával, távcsövessel, shotgunnal :-D