Jelenlegi hely

Dark Souls III – A sötétség igaz színei előzetes

Utolsó bejegyzés

Dark Souls III – A sötétség igaz színei előzetes
Jött egy játékmenet-videó a fent említett játékból, melyet az aláfestőzenével szimbiózisra hozva próbálnak a marketingesek az előrendelés felé noszogatni minket. A muzsika pedig nem más, mint a Darude-féle Sandstorm, Phil Collins Cyndi Lauper klasszikusa, a True Colors – persze feldolgozva, hogy passzoljon a világ hangulatához.

rwurl=https://www.youtube.com/watch?v=N5rljUBxfIE
Szerkesztette: Strato - 2016 máj 03


Általában nem szenvedhetem ezeket az anakronisztikusan disszonáns jellegű promókat, de ez valóba nemszarvót.

ibi amentia latet



A True Colors az Cyndi Lauper klasszikus száma. Phil Collins max feldolgozta. :)



A 'Prepare to Die' alcímhez hasonlóan a halálra és az ehhez köthető "hárdkórságra" utalgatás ebben a reklámban sem tetszik. Ellenben a karakterek mozgásanimációjának kihangsúlyozása miatt jár a piros, hiszen a széria több ötletét is karakterek mozgásán keresztül adja át. Spoilerezés nélkül a verekedős játékokat hoznám fel példaként, amikben a karakterek mozdulatai a karakter lelkiállapotát, illetve a bunyós harchoz fűződő viszonyát is egyaránt tükrözheti. Például a Ryu vs. Evil Ryu összecsapásnál már a testtartásuk is igencsak szemléletes, hiszen Ryu szabályos lélegzésével kifejezetten kontrasztos a "gonosz" oldalát megtestesítő karakter zihálása, akinek minden összecsapás egy "élethalálharcnak" felel meg.



swoder írta: A 'Prepare to Die' alcímhez hasonlóan a halálra és az ehhez köthető "hárdkórságra" utalgatás ebben a reklámban sem tetszik.

Aki ismeri, az helyén tudja kezelni. Viszont olyan világban élünk, ahol a mélyen tisztelt és sokat tapasztalt profi szakújságíró még a sajtó szintjére könnyített demóban is FÉL ÓRÁT képes eltökölni a TURORIAL BOSS-szal ( http://arstechnica.com/gaming/2016/03/dark-souls-3-cowards-and-newcomers... ), az egész szövege csöpög az alig elnyomott frusztrációtól, és más orgánumok bennfentesnek szánt előzetescikkeiben is olyan tévképzetek vannak leírva tényként, amelyek alapján minden Souls-játékosnak nyilvánvaló kell legyen, hogy az írók milyen nevetségesen keveset is értenek a témához. A divatmajmok a hírnévre ugranak, aki meg a tartalomra, annak úgysem kell reklámozni (és nem mintha a reklámokért a From felelne valami fókuszcsoport-fíliás Bamco PR-mellékág helyett, akik talán még a zsurnaliszták krémjénél is távolabb állnak a valódi célközönségtől). A sorozat körül kialakultított "nehezebb, mint a spanyolviasz" mítosz messze a legeladhatóbb aspektus, hát ezt feji a fordított pszichológia / hardkórwannabe májakat hizlaló módszerével a kiadó.

ShowHide spoiler #

ibi amentia latet



A Dark Souls második bossán nálam is többszöri elhalálozást jelentett a tanulólecke, de pontosan ez is volt a szerepe, hogy a játék egyik alappillérét lefektesse. Tényleg nehéz mire vélni a cikket, amikor a széria hírhedten beleveri (szó szerint) a játékosba a tudást.

Egyébként osztom a frusztrációdat a szaksajtót illetően, hiszen szerepkörüknél fogva az olvasók ízlését és látásmódját is egyaránt formálják. És egy previewtól talán túlzás lenne elvárni, hogy új perspektívát fedjen fel, de a teljes értékű beszámolók is jellemzően felületes termékismertetőként funkciónálnak, ráadásul a reklámok által lefektetett értékek szerint. Természetesen egymondatokban nem lehet nem általánosítani, de például a Street Fighter V kritikák elég jól demonstrálják, hogy a content mennyisége még mindig milyen meghatározó, ahogy a játékhossz is rendre fel szokott merülni ár/érték arány függvényében.

Nem feltétlen kell a nyeregből leszállnod, ha úgy kényelmesebb, de a reviewk szerepkörétől kezdve, a játékosi diskurzusra gyakorolt hatásán át számtalan irányból meg lehet közelíteni a témát (mintha érintettem is volna az elmélkedős topikban pár hete). Kiindulási pontnak viszont még jobb lehet a pár hónapos cikk, ami inkább a zsurnaliszták személyére gyakorolt hatás felöl vizsgálja a témát, de mivel ez egyben elválaszthatatlan a játékosi diskurzusok milyenségétől, gamer identitástól és ennek kialakulásától, így bátran merem ajánlani (másoknak is).

***

Amúgy most hétvégén nem csak a Painted World-öt jártam be, hanem legyűrtem az Ornstein és Smough párost is. Spoilerek nélkül csak annyit jegyeznék meg, hogy a két helyszín kontrasztja remekül szolgálta az előbbi helyszín mögöttes jelentését. Ja, és megnéztem a Painted World bugját, amire utaltál korábban. :) 40 óra játék után pedig teljesen megértem a kultstátuszt, no meg Sogun megjelenés körüli cikkáradatát.

REWiRED - Kutyus felfedő szétszéledés - 2014-2057 © Minden Jog Fenntartva!
Virtuális valóság és Kecskeklónozó központ - Oculus MegaRift - PS21 - Mozi - 4D - Bajuszpödrés
Médiaajánlat/Borsós Brassói Árak
Rohadt Impresszum!