Na nekifutottam másodjára. Mivel a story legelején lesz power armor, eladtam minden más cuccomat. Utána lemerült a fusion core. Úgyhogy most armor nélkül kéne lófrálnom... De jó.
Utána jött a Sanctuary építgetés. Ezen még mindig nem tettem túl magamat. Stratégiai építgetés/menedzselés First personból? Egy lapoz / belelép / választ menürendszerrel (default "enter = E", back = "tab")? Gondolom ez konzolról jön, de hogy ezt így ki a pöcsöm gondolta komolyan PCre???
Akkó van generator, szuper. Kéne vezeték... Na abból csak kettő telik. Akkor kéne copper. Akkor bontás. Fél Sanctuary romokat lebontottam, de copper az nincs. Eh... Öreg vagyok én már az ilyen játékokhoz... úgy tűnik.
Nem értem ezt a listát: eddig a Fallout 3 volt az isten - oké, a realitást nélkülöző harmadik helyet még most is tartja, mert a New Vegasnál mondvacsinált faszságokkal kell keresni a csomót a kákán (nem azt mondom, hogy nem lehet bántani a Stripet a New Reno relációban, de akkor már igazán meg lehetne emlékezni Rivet Cityről is San Franciscohoz viszonyítva) -, most meg hirtelen az első kettő? Ki érti a Kotakut?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem a véleménnyel van bajom, hanem az inkonzisztenciával és a hatásvadászattal:
- nincs a bolygón, de valószínűleg ebben a galaxisban sem olyan intelligens életforma, aminek az első 2 rész UTÁN jön a 3 az NV helyett - még a fordítottja is 50x logikusabb lenne
- "Akkor most a Fallout 4 a legszarabb Fallout játék?" Messze sem, csak a Kotakunál a szarkavarás kedvéért elfelejtkeztek a Fallout Tacticsről és a Brotherhood of Steelről, mert a klikkekért a Fallout 4-nek kell az utolsónak lennie, elvégre az most a populáris álláspont.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Zaxx nyilván úgy érti, hogy aki mai szemmel is az 1-2-t emeli ki, azoknál furán mutat utánuk a 3 az NV előtt. Ettől függetlenül én ezt nem tartom irreálisnak, hiszen a 3-mal mégiscsak feltámadt a franchise, sokan szerették is, nagy durranásnak számított megjelenéskor. Az 1-2-t könnyebb eléje tenni nosztalgizáva, mint az NV-t.
Nem mondom, hogy ez a helyes nézőpont vagy a Kotaku a legminőségibb olvasmány, de én ebben nem látok rendkívülit, és abban sem, hogy a spin-offok kimaradtak. De majd ha valaki rangsorolja a Star Wars-filmeket megint, és kihagyja a Ewoks: The Battle for Endort vagy a Holiday Specialt, majd jól megmondjuk neki!
A 4 sem RPG, mégis fent van a listán. :D A Tactics meg RPG, csak nem hagyományos.
Vajk: Új fejlesztő, az előzményhez nem kapcsolódó történet, specifikusabb helyszín egyszerű wasteland helyett, stb.: spin-off az, még ha erőltetetten is, a fősodor az 1-2-3-4.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Maximum a látszatról beszélsz. Onnantól, hogy már a F3-ban is lazán tuningolhattad szintlépéskor az alaptulajdonságokat, már nem rólpléj volt, hanem tamagochi. A negyedik részben annyi történt, hogy statokat felváltották a többszintű perkek, de ez csak látszatkülönbség. Mivel még nem értem a játék végére, nem biztos az álláspontom; de talán annyiban más még, hogy kevesebb lehetőség van negatív karaktert alakítani.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Oké, az igaz, de ugye a Tactics is squad based tactical RPG-ként volt nyomatva vagy mifene.
Nem a Fallout 2 egyes szálait felvéve hasznosítja újra a Van Buren bizonyos elemeit?
Oké, de sosem volt így reklámozva, a mostani shootie-shootie-bang-bang generáció szempontjából pedig egyáltalán nem releváns a régi történet, mivel a Fallout 3 elment keletre. Ami igaz, hogy a Tactics és a PoS nem része a kánonnak, de a Tacticsnél ez is csak félig van így, mert találni rá utalásokat a harmadik részben, csak a Bethesda ezt úgy tálalta, hogy "ja, valami volt ott Chicagóban, de nem az".
Én mondjuk a cikk címéből indulok ki, ami a Fallout játékok sorba állításáról hadoval a Fallout RPG-k sorba állítása helyett. Gondolkozz Kotakuban, és mindjárt megérted, hogy miért nem érted. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Sztori szempontjából vagy a más fejlesztőt tekintve lehet, de a mechanikai eltérések ellenére az aktuális Fallout-fősodornak tartott irányhoz csatlakozik, nem egy eleve (al)műfajváltós kikacsintás. Abba meg, hogy mi kánon jelenleg, nem mennék bele, mert nem tudom.
Szerintem teljesen értelmetlen kötözködés azon meglepődni, hogy a Tacticst vagy a Brotherhood of Steelt nem vették számba. Sem a régi, sem az újabb rajongók számára nem ezek jelentik a kor vagy az etalon Fallout RPG-jét - vagy "RPG"-jét, hogy boldog légy -, szemben az 1-4-gyel vagy az NV-vel.
Lehet, hogy te nem ezen a szemüvegen keresztül nézed a szériát, és jól is van ez így, de nem kell mindenkit hülyének nézni, aki nem ül a nyakadba a te egyedül elfogadható nézőpontodért. És ezt nem kéne ennyire determinálnia a 3 vs NV, Bethesda vs Black Isle/Obsidian, "szara4nemiserpégé" életérzéseknek. Azokat ez nem üti, nyugi ;)
A BoS-t pl. én sem venném bele egy ilyen felsorolásba, ahogyan a Fallout Sheltert sem (pedig utóbbi tök jó) . Nem onnan nézem a dolgot, hogy most nekem vagy másnak mi a Fallout meg mi nem, hanem abból a sejtésből, hogy a Tactics csak és kizárólag azért maradt ki, mert clickbaitként feltétlenül a negyedik résznek kellett lennie az utolsónak.
de nem kell mindenkit hülyének nézni, aki nem ül a nyakadba a te egyedül elfogadható nézőpontodért.
Hülyének nézve senki sem lett, de ettől függetlenül nekem spin-off az NV, mert úgy reklámozták és úgy is írtak róla. A spin-offnak nem feltétele a műfajbeli különbség. A Tales of Monkey Island is spin-off, pedig kalandjáték, csak nem közvetlenül folytatja a történetet és nem Monkey Island 5-nek hívják.
"szara4nemiserpégé"
Azt nem mondtam, hogy szar a 4, csak azt, hogy nem RPG. Közelebb áll a Far Cry-hoz, mint az RPG műfajhoz, és nem a lényeget figyelmen kívül hagyó, "elcsesztékapárbeszédeketmegaskilleket" véleményből következtetek erre, hanem overall. A Fallout 4-ben nincs role playing, a karaktered egy korlátozások nélküli, üres lap, amit pont a korlátozások hiánya miatt nem tudsz kiszínezni. Nem egy szerepet játszol, hanem magadat, szó szerint a "múltból a posztapóka jövőbe szakadt embert". A szerepjátékhoz nem mély fejlődésrendszer meg végeláthatatlan dialógusfa kell, hanem a karakteredet és a történet kimenetelét érintő döntések. Ilyenek a F4-ben csak látszólagosan vannak, jelentőségük nincs = a F4 nem RPG.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Szerintem a Fallout első része sem RPG, mert nincs mesélő, aki elmondja nekem, hogy mi a helyzet, és egy-egy konfliktust nem oldhatok meg úgy, ahogy nekem tetszik, csak az előre leprogramozott lehetőségek közül választhatok, és bizony ugyan ez igazi a kettőre is. Summa summarum, a Fallout nem RPG, hanem shootemup, with rats!
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Az, hogy egy adag ember kinyiffantásáért kevés vagy több lóvét tudok kérni a magas karizmámmal, nem döntés. Az, hogy bármilyen karakterrel teljesen ki tudok maxolni mindent, nem karakterfejlesztés.
egy-egy konfliktust nem oldhatok meg úgy, ahogy nekem tetszik, csak az előre leprogramozott lehetőségek közül választhatok
Ha minden lehetőséget leprogramoztak, akkor azt csinálsz, ami neked tetszik. Egyébként leprogramozták. :D
nincs mesélő, aki elmondja nekem, hogy mi a helyzet
Ron Motherfuckin' Perlman!
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
rwurl=http://i.imgur.com/cb8qfvV.jpg
http://www.engadget.com/2015/12/21/lawsuit-over-fallout-4-addiction/
Mondjuk 7000 dodóért... Nem túl okos.
Well.... f*ck. o.O
valaki nagyon hülye :D
"Things are heating up on the Prydwen!"
Na nekifutottam másodjára. Mivel a story legelején lesz power armor, eladtam minden más cuccomat. Utána lemerült a fusion core. Úgyhogy most armor nélkül kéne lófrálnom... De jó.
Utána jött a Sanctuary építgetés. Ezen még mindig nem tettem túl magamat. Stratégiai építgetés/menedzselés First personból? Egy lapoz / belelép / választ menürendszerrel (default "enter = E", back = "tab")? Gondolom ez konzolról jön, de hogy ezt így ki a pöcsöm gondolta komolyan PCre???
Akkó van generator, szuper. Kéne vezeték... Na abból csak kettő telik. Akkor kéne copper. Akkor bontás. Fél Sanctuary romokat lebontottam, de copper az nincs. Eh... Öreg vagyok én már az ilyen játékokhoz... úgy tűnik.
Lol, amiket korábban posztoltatok, falban álló armor meg repülő medve. Így már érthetőbb, hogy miért van a Fallout 4 hez Stalker mod ;)
Nem öreg vagy, hanem ügyes ;)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
http://imgur.com/gallery/4760M
http://markerslinger.tumblr.com/post/134711393467/its-a-matter-of-opinio...
http://kotaku.com/lets-rank-the-fallout-games-best-to-worst-611408965
Nem értem ezt a listát: eddig a Fallout 3 volt az isten - oké, a realitást nélkülöző harmadik helyet még most is tartja, mert a New Vegasnál mondvacsinált faszságokkal kell keresni a csomót a kákán (nem azt mondom, hogy nem lehet bántani a Stripet a New Reno relációban, de akkor már igazán meg lehetne emlékezni Rivet Cityről is San Franciscohoz viszonyítva) -, most meg hirtelen az első kettő? Ki érti a Kotakut?
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Szennylap.
ibi amentia latet
Engem is mindig idegesít, ha valaki másképpen lát dolgokat, mint én ;(
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Ugyan-ugyan...
Mire vége lesz a pernek, lehet az az 500.000 rubel annyit se fog érni, mint a játék ára :DD
Nem a véleménnyel van bajom, hanem az inkonzisztenciával és a hatásvadászattal:
- nincs a bolygón, de valószínűleg ebben a galaxisban sem olyan intelligens életforma, aminek az első 2 rész UTÁN jön a 3 az NV helyett - még a fordítottja is 50x logikusabb lenne
- "Akkor most a Fallout 4 a legszarabb Fallout játék?" Messze sem, csak a Kotakunál a szarkavarás kedvéért elfelejtkeztek a Fallout Tacticsről és a Brotherhood of Steelről, mert a klikkekért a Fallout 4-nek kell az utolsónak lennie, elvégre az most a populáris álláspont.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mert itt ugye a fórumon is mindenki tök egyetért abban, hogy NV, vagy F3 a jobb...
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Természetesen az NV
Everyone wants to shine like a diamond, but no one want to get cut
Zaxx nyilván úgy érti, hogy aki mai szemmel is az 1-2-t emeli ki, azoknál furán mutat utánuk a 3 az NV előtt. Ettől függetlenül én ezt nem tartom irreálisnak, hiszen a 3-mal mégiscsak feltámadt a franchise, sokan szerették is, nagy durranásnak számított megjelenéskor. Az 1-2-t könnyebb eléje tenni nosztalgizáva, mint az NV-t.
Nem mondom, hogy ez a helyes nézőpont vagy a Kotaku a legminőségibb olvasmány, de én ebben nem látok rendkívülit, és abban sem, hogy a spin-offok kimaradtak. De majd ha valaki rangsorolja a Star Wars-filmeket megint, és kihagyja a Ewoks: The Battle for Endort vagy a Holiday Specialt, majd jól megmondjuk neki!
Sors bona, nihil aliud.
Az NV is spinoff.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Max jogbirtokosi szempontból. Valójában a F3 a spinoff ;)
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Se a Tactics, se a
PoSBoS nem rpg és nem tartozik a sorozat főágába. A Vegas meg igen.ibi amentia latet
A 4 sem RPG, mégis fent van a listán. :D A Tactics meg RPG, csak nem hagyományos.
Vajk: Új fejlesztő, az előzményhez nem kapcsolódó történet, specifikusabb helyszín egyszerű wasteland helyett, stb.: spin-off az, még ha erőltetetten is, a fősodor az 1-2-3-4.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Mondjuk ez alapján akkor a négyes sem. :D
A 4-est eszem ágában sincs védeni, de akkor így mondom: se a Tactics, se a Bos nem akarja eladni magát rpg-nek vagy fősorozatbeli epizódnak.
ibi amentia latet
Ha a 4 nem RPG, akkor a 3 sem az.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Az NV sem. :D
Vajk: azért ez túlzás, mert akárhogy is nézem, a 3 még belefért az RPG kategóriába, de a 4 már sehogyan sem.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Nem akarja rpg-nek eladni magát? Nem a Fallout 2 egyes szálait felvéve hasznosítja újra a Van Buren bizonyos elemeit?
Mi van??
ibi amentia latet
Maximum a látszatról beszélsz. Onnantól, hogy már a F3-ban is lazán tuningolhattad szintlépéskor az alaptulajdonságokat, már nem rólpléj volt, hanem tamagochi. A negyedik részben annyi történt, hogy statokat felváltották a többszintű perkek, de ez csak látszatkülönbség. Mivel még nem értem a játék végére, nem biztos az álláspontom; de talán annyiban más még, hogy kevesebb lehetőség van negatív karaktert alakítani.
"Mi egy cipősdobozban laktunk, salak volt vacsorára, és apánk minden éjjel hidegvérrel legyilkolt minket."
Oké, az igaz, de ugye a Tactics is squad based tactical RPG-ként volt nyomatva vagy mifene.
Oké, de sosem volt így reklámozva, a mostani shootie-shootie-bang-bang generáció szempontjából pedig egyáltalán nem releváns a régi történet, mivel a Fallout 3 elment keletre. Ami igaz, hogy a Tactics és a
PoSnem része a kánonnak, de a Tacticsnél ez is csak félig van így, mert találni rá utalásokat a harmadik részben, csak a Bethesda ezt úgy tálalta, hogy "ja, valami volt ott Chicagóban, de nem az".Én mondjuk a cikk címéből indulok ki, ami a Fallout játékok sorba állításáról hadoval a Fallout RPG-k sorba állítása helyett. Gondolkozz Kotakuban, és mindjárt megérted, hogy miért nem érted. :D
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Sztori szempontjából vagy a más fejlesztőt tekintve lehet, de a mechanikai eltérések ellenére az aktuális Fallout-fősodornak tartott irányhoz csatlakozik, nem egy eleve (al)műfajváltós kikacsintás. Abba meg, hogy mi kánon jelenleg, nem mennék bele, mert nem tudom.
Szerintem teljesen értelmetlen kötözködés azon meglepődni, hogy a Tacticst vagy a Brotherhood of Steelt nem vették számba. Sem a régi, sem az újabb rajongók számára nem ezek jelentik a kor vagy az etalon Fallout RPG-jét - vagy "RPG"-jét, hogy boldog légy -, szemben az 1-4-gyel vagy az NV-vel.
Lehet, hogy te nem ezen a szemüvegen keresztül nézed a szériát, és jól is van ez így, de nem kell mindenkit hülyének nézni, aki nem ül a nyakadba a te egyedül elfogadható nézőpontodért. És ezt nem kéne ennyire determinálnia a 3 vs NV, Bethesda vs Black Isle/Obsidian, "szara4nemiserpégé" életérzéseknek. Azokat ez nem üti, nyugi ;)
Sors bona, nihil aliud.
A BoS-t pl. én sem venném bele egy ilyen felsorolásba, ahogyan a Fallout Sheltert sem (pedig utóbbi tök jó) . Nem onnan nézem a dolgot, hogy most nekem vagy másnak mi a Fallout meg mi nem, hanem abból a sejtésből, hogy a Tactics csak és kizárólag azért maradt ki, mert clickbaitként feltétlenül a negyedik résznek kellett lennie az utolsónak.
Hülyének nézve senki sem lett, de ettől függetlenül nekem spin-off az NV, mert úgy reklámozták és úgy is írtak róla. A spin-offnak nem feltétele a műfajbeli különbség. A Tales of Monkey Island is spin-off, pedig kalandjáték, csak nem közvetlenül folytatja a történetet és nem Monkey Island 5-nek hívják.
Azt nem mondtam, hogy szar a 4, csak azt, hogy nem RPG. Közelebb áll a Far Cry-hoz, mint az RPG műfajhoz, és nem a lényeget figyelmen kívül hagyó, "elcsesztékapárbeszédeketmegaskilleket" véleményből következtetek erre, hanem overall. A Fallout 4-ben nincs role playing, a karaktered egy korlátozások nélküli, üres lap, amit pont a korlátozások hiánya miatt nem tudsz kiszínezni. Nem egy szerepet játszol, hanem magadat, szó szerint a "múltból a posztapóka jövőbe szakadt embert". A szerepjátékhoz nem mély fejlődésrendszer meg végeláthatatlan dialógusfa kell, hanem a karakteredet és a történet kimenetelét érintő döntések. Ilyenek a F4-ben csak látszólagosan vannak, jelentőségük nincs = a F4 nem RPG.
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.
Szerintem a Fallout első része sem RPG, mert nincs mesélő, aki elmondja nekem, hogy mi a helyzet, és egy-egy konfliktust nem oldhatok meg úgy, ahogy nekem tetszik, csak az előre leprogramozott lehetőségek közül választhatok, és bizony ugyan ez igazi a kettőre is. Summa summarum, a Fallout nem RPG, hanem shootemup, with rats!
"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni" - J.K. Rowling
Az, hogy egy adag ember kinyiffantásáért kevés vagy több lóvét tudok kérni a magas karizmámmal, nem döntés. Az, hogy bármilyen karakterrel teljesen ki tudok maxolni mindent, nem karakterfejlesztés.
Ha minden lehetőséget leprogramoztak, akkor azt csinálsz, ami neked tetszik. Egyébként leprogramozták. :D
Ron Motherfuckin' Perlman!
Ha olyan kommentet látsz tőlem, amit kevesebb, mint 5 perccel korábban posztoltam, ne olvasd el, mert még írom.